-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#25252
üzenetére
Nincs az az emberes timelapse, amit egy jó kis Benny Hill zenével ne lehetne feldobni!

(#25251) Alvin_ti4200: Ezek a gyártó által közölt adatok. Tapasztalat alapján nem sokban tér el a valóság. Egy "nagygép" biztosan rövidebb üzemidőt tud folyamatos felvétel mellett. Timelapse módot nem volt még alkalmam próbálgatni, ha ügyesen van megcsinálva az energiatakarékosabb kell, hogy legyen, de erre nem fogadnék nagy összegben.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200
#25243
üzenetére
Ha látószögben okés, akkor vegyél egy GoPro-t, amit oda raksz fel ahova csak akarod, ráadásul lehet vele kreatívkodni, mondjuk csuklóra, fejre vagy lábra feltenni és különleges szemszögből is rögzíteni a mozdulatokat. Timelapse módot alapból is tud, elektronikus zár miatt meg nem árt neki.
Arra viszont számítani kell, hogy a color grade kicsit munkásabb vele, mint mondjuk valamilyen Panasonic MFT géppel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
spanyoll
#25148
üzenetére
Távmérőst (kamu távmérőst) csak a Fujifilm csinál. X100 vonal (fix 23mm f/2 objektívvel, ez ekv. 35mm) vagy az X-Pro 1, ami már nem mai darab, de olyan JPEG-et köpköd, hogy megnyalod a tíz ujjad.

A 200k keretbe ha nagyon-nagyon szerencsés vagy beleférhet egy használt X100s, amiben már az AF is harapósabb, meg az EVF is jó (hibrid kereső, válthatsz átnézeti és EVF mód között), de ez ugye nem zoom és soha nem is lesz az. Előtéttel lehet mondjuk ekv. 50mm-re ápgrédelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
spanyoll
#25141
üzenetére
A leírás alapján neked egy Olympus E-M10 való, csak éppen a keretnél bukik az egész. Még ha kihasználod is a mintaboltos 15% kedvezményt, akkor is a 200 ezerbe csak az E-M10 váz és a kit zoom fér bele. Esetleg használtan lehet nézelődni még, mellé szintén használtan egy Zuiko 45mm f/1.8 és jól is vagy. Bár az utazózoomtól nem tudom mit vársz konkrétan, ez csak egy mezei kitobjektív.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Vyndree
#25138
üzenetére
Nem ő az első fórumozó akinek azt mondja a Fujifilm Magyarország, hogy érvényesíthető itthon is a világgarancia. Persze jobb lenne mondjuk weboldalon vagy valamilyen hivatalos csatornán is feltüntetni, hogy tényleg legyen valamilyen hivatalos nyoma a dolognak. Amíg ez nincs így, addig jobb mindig vásárlás előtt rákérdezni, nehogy változzon a policy időközben.
Most ennek kapcsán például a Nikont néztem meg, náluk kerek-perec le van írva, hogy nem javítanak semmit amit nem a hazai importőrön keresztül vásárolsz, még akár külön díjazás ellenében sem. Ez utóbbi viszont eléggé nyomni dolog, van nem egy ismerősöm akik mondjuk cserediákként voltak külföldön és ott vettek gépet maguknak, azt még csak lenyelik, hogy garanciális javítás nincs, de görény dolog még a fizetős javítást is elutasítani.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris
#25130
üzenetére
"Ennél még vacakabb talán a gyártói garancia nevű nesze semmi."
Itt valami fogalomzavar lesz. Szerintem kevered a bolti garanciával. A gyártó (vagy az általa megbízott importőr) által vállalt garancia a legbiztosabb, hivatalos regionális kereskedelmi forgalomban értékesített termékekre gyártói garancia van, csak azzal garantált, hogy minden szolgáltatásra és magára a márkaszervizre jogosult vagy. Szóval amikor gyártói garanciáról beszélünk, akkor a hivatalos importőr jótállásáról van szó.
"de a világgarancia nem szokott jó omen lenni."
Butaság, ha a gyártó világgaranciát vállal, akkor mindegy honnan van az eszköz, mert a világ bármelyik márkaszervizébe beviheted. Ennél biztosabb garancia talán nem is létezik. Az egész kérdést összetéveszted a szürkeimport bizonytalan garanciális hátterével.
Mondjuk ha már tanácsokat adunk, akkor nem ártana kicsit képben lenni. Nem bántásként, csak na...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
marcyman
#25109
üzenetére
Amilyen árkategóriában te MILC-et keresel, ott már semmivel sem rosszabb a strapabíróság, mint a DSLR-ek esetén. Ez már a középkategória, amitől joggal várja el az ember, hogy legyen rendesen összerakva a gép és ne rettenjen meg egy kis szélsőséges időjárástól.
Ha célirányosan időjárásálló vázra akarsz rámenni, akkor Fujifilm X-T1 vagy az Olympus OM-D vonal felsőbb kategóriás darabjai kellenek neked (az E-M10 nem ilyen). De tájfotóhoz vagy majd a sarki fény fotózásához inkább az X-T1, abban a szenzorban jóval több a tartalék.
Egyébként vegyél kézbe egy Sony A6000 vázat is, nem hinném, hogy félteni kéne egy kis túrától vagy fagytól. Veszel hozzá egy Samyang 12mm f/2 NCS CS objektívet és Börzsönytől a sarkkörig mindenhol tájfotózhatsz vele és a sarki fénnyel sem lesz problémád. Nem mellesleg komoly összegeket megspórolhatsz amiből újabb üveg jöhet ki valamilyen más célra (a Sony 35mm f/1.8 és a 50mm f/1.8 nem rossz darabok).
Vagy éppen ha AF nem izgat, akkor Fujifilm X-E1, annak még a Jpeg motorja is a régebbi (egyébként szebben hangolt) érából való. Ehhez is megveheted a Samyang 12mm f/2 üveget és marad a világ egyik legjobb 35mm-es objektívére a Fujifilm XF 35mm f/1.4 R-re is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
szilu7
#25099
üzenetére
"Emlékeim szerint a tapasztaltabb fórumtársak nincsenek elragadtatva ettől a kategóriától, de majd talán elmondják újra a véleményüket."
Valóban az a baj, hogy fapadosabbak szolgáltatásokban mint egy pro APS-C váz. Volt korábban egy fórumtárs aki kiakadt, hogy a Canon EOS 7D Mark II drágább lett mint az EOS 6D. Igen ám, csak például a 7D Mark II egy jobban szigetelt, ellenállóbb, profi kategóriához méltó vázat kapott, van 10 fps sorozat meg a zászlóshajó 1D X-ből átemelt brutális teljesítményű AF rendszer meg még sok apróság amiben több és jobb.
Na azért a D7100 és a D610 között már nem ez a helyzet, de azért több téren is jobban muzsikál a D7100, mint az FF szenzoros nagyobbik tesó. De a Nikon mondjuk bedobta a D750-et, ami egy fürgébb, kihajtható kijelzős, videóban is profibb váz, ami a D810-et még nem fenyegeti (de nem is szellemi utódja a legendás D700-nak).
Nem mondom, hogy a belépő FF vázaktól nem vagyok elragadtatva, mert amit én fotózok, ahhoz ezek is megfelelnének, de nem nehéz olyan felhasználási területet találni, ahol egy profibb APS-C vázhoz képest már lemaradnak. De legyünk reálisak: Nem a tájfotó lesz ez a terület. Szóval ha belépő FF vázakat néz tájfotóra, oda megfelelhet egy kevésbé agilis AF rendszer vagy sorozatfelvétel. Csak ugye volt nála egy olyan kritérium, hogy szeretne kisebb vázat, mint a D5100. Ebben sem a D610, sem a 6D nem lesz partner, túl nagyok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#25096
üzenetére
Az A6000 mellett meg lehet nézni még a Fujifilm X-E1, X-E2 vázakat is. Az X-T1 felára csak akkor éri meg, ha nagyon fontos az a formavilág, időjárásállóság, extra pörgettyűk vagy a kihajtható kijelző. Az X-E1 most olyan jó árban van, hogy ha kijönnek a 24 megapixeles Fuji vázak és tetszik neki a rendszer, akkor minimális bukóval túl lehet adni rajta és beruházni valami modernebbe, frissebbe.
De ugyan ez igaz az A6000-re is, mellényúlni azzal sem tudna és onnan is van hova feljebb lépni (már ha egyáltalán igényelni fogja).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
marcyman
#25086
üzenetére
Nézd azért az objektíveket is. A Sony A7 (vagy már inkább az A7 II) egy egész pofás váz, de kezelésben szerintem a Fujifilm X-T1 jobb, az EVF meg aztán köröket ver rá az A7-re. Persze az A7 szenzorában több a tartalék, de tényleg fontos lehet, hogy milyen nagylátó, UWA objektíveket kapsz.
Sony (Full Frame):
Sony/Zeiss 16-35mm f/4 OSS - 430.000 Ft
Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC - 120.000 FtFujifilm:
Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS - 320.000 Ft
Fujinon XF 14mm f/2.8 R - 260.000 Ft
Samyang 12mm f/2 NCS CS - 120.000 Ft
Samyang 10mm / f2.8 ED AS NCS CS - 154.000 FtA direkt APS-C-re készült Samyang 12mm f/2 NCS CS például egy bitang jó darab, rögtön beindult rá az asztrofotós közösség. Ez van Sony E bajonettre is, de csak APS-C képkört vetít. Így meg egy Sony A6000-el is megismerkednék közelebbről akár.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
janitor01
#24813
üzenetére
Ha a 200.000 forintos keretet meg lehet tolni 3992 forinttal, akkor egy gyönyörű Olympus OM-D E-M10 + 14-42mm IIR kittel szerintem elégedett lenne, van is rajta kereső, kihajtható az LCD, képminőségben nagyon jó, képstabilizátora a világ legjobbjai között van. Ráadásul kellően kicsi ahhoz, hogy ne legyen macera cipelni.
A linken lévő árat úgy kell elképzelni, hogy klubkártyával lejön belőle 15% kedvezményként, így jön ki 203.992 Ft-ra. A Micro Four Thirds topikban biztosan segít majd valaki a kártyájával!

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#24746
üzenetére
Én macskák között nőttem fel, szerencsénk volt, mert nagy kertünk volt, több nagy fával is. Kijártak oda kaparászni, hamar leszoktattuk őket a bútorok bántalmazásáról. Egy ismerősöm panelban meg macskagyökérrel szoktatta rá a kaparófára a macskáját. Mi csak kábszeres fának hívtuk.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
silmatauki
#24644
üzenetére
Ez mondjuk nyilvánvaló túlzás, hiszen az okostelefonok kameráiban nagyon kevés tartalék van. Tény, hogy mondjuk egy jobb Nokia Lumia vagy újabb iPhone napfényben tényleg elég jó videót vesz fel, de azokat agyontömöríti és dinamikában is elmarad egy jobb DSLR/MILC képességeitől. A feketeleves meg akkor jön, ha a nagy fényes korong az égen elkezd a horizonthoz közelíteni és meredeken zuhan a telefonos videó minősége.
Szó se róla, tényleg sokat fejlődtek az okostelefonok és tőlem aztán tényleg távol áll ellenük hergelni bárkit is, de azért jelenleg még kell egy bizonyos fokú igénytelenség megelégedni velük.
Szerintem aki Pana GH3 videókat linkel, hogy olyan minőséget szeretne, annak messze nem elég az okostelefon. Se napfénynél, se kevés fénynél. Ráadásul mondta is, hogy korábban volt már Olympus gépe aminek a videójával nem volt elégedett. Tényleg jó az Olympus E-M10, de videóban nem fog megfelelni a fórumtársnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Obnoxious
#24626
üzenetére
Ha számít a méret, akkor GX7. Nagyon egyben van az a gép, fogása is jó, hajtogatható EVF szintén királyság. Videó minőségben is bőven meglépi azt a szintet ami az ilyen Youtube/Vimeo utazós videókhoz kell. Ha meg mégis kellene egy jobb hang bemenet, akkor veszel egy külső felvevőt (pl: Zoom H1 tökéletes erre a célra és nem is drága és van hozzá olyan tartó, hogy bele tudd tenni a vakusaruba).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HollyBoni
#24594
üzenetére
És itt térhetünk rá arra, hogy a DSLR/MILC videózás mégsem mindenható, mégsem annyira professzionális, mint sokan gondolják. Akinek ilyen zoomok kellenek (úgy értem tényleg, nem csak vágynak rá), azok a 10-30 ezer dolláros kategóriában nézelődnek, jellemzően PL-bajonettel. Bár azt nem tudom, hogy ilyenből van-e ami tudja az f/1.8-at (jobban mondva T1.8-at), szerintem még ebben a kategóriában is T3.2 körül van az átlag, igaz cserébe CA alacsony, vignettálás nulla, AF/MF nem mászkál el és kis szerencsével a motoros kezelőszervek is rá vannak hegesztve. Egy olyan broadcast vagy cine szenzornál, ahol az alapérzékenység az ASA 800, ott nem annyira gáz.
Ettől függetlenül én például sokat videóztam Canon EOS 5D mk2, mk3 + EF 24-70mm f/2.8 kombóval rendezvényen, esküvőn. Jól jött a zoom, annak ellenére, hogy fotózni ilyenkor is simán tudok fixekkel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HollyBoni
#24592
üzenetére
"Családi meg random videókhoz lehet, aki komolyabban videózik leginkább fényerős fixeket használ."
Vagy fényerős zoomot. Ez tényleg csak attól függ, hogy milyen stílusban videózik az ember. Itt olyan nagy különbség nincs aközött, hogy az embernek fotósként vagy videósként milyen objektívekre van szüksége. Ha olyan témát fotózol, amelynél fotósként is inkább a zoom előnyös, az videónál is így lesz.
Persze ha valaki játékfilmekben, klipekben gondolkodik, annak van ideje a fixek cserélgetésére, kitalálni hova tegye a kamerát, hogy megfelelő legyen a perspektíva, stb. De mondjuk ha valaki rendezvényekről készít riportanyagot, dokumentumfilmezik, az azért egy jó zoom objektívvel jobban járhat (mondjuk aminél nem mászik el a fókusz, azok rendszerint bitang drágák).
Ezt majd az emberünk eldönti.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
kisninja
#24573
üzenetére
Én is felvenném a kívánságlistára az Olympus E-PL5 duplakitet.
NX300 mellett szól:
- Pazar érintőképernyős kezelés
- Jobb fogás (szubjektív, ki kell próbálni)
- Beépített Wi-Fi
- Remek "okoskamera" funkciók, amivel könnyen beépül a "mobilfotós munkamenetbe"NX300 ellen szól:
- Kicsi használt piac
- Nem túl minőségi JPEG anyagok (RAW-ból érdemes számítógépen kikutyulni, ez több meló)
- Teleobjektívvel együtt drágább mint az E-PL5E-PL5 mellett szól:
- Sokkal nagyobb használt piac (eladás, csere, bővítés miatt)
- Gyorsabb AF
- Szélesebb objektív/kiegészítő választék
- Alapból is hangulatos színvilágú JPEG-ek
- Olcsóbb (teleobjektív belefér még)E-PL5 ellen szól:
- Nincs annyi baba "okoskamera" funkció
- Nincs beépített Wi-Fi (egy erre alkalmas Flash Air vagy Eye-Fi memóriakártyával pótolható)
- Esetleg a fogás (ki kell próbálni, itt sokan abszolút elégedettek vele)Na most én a kamatmentes részlet miatt sem aggódnék, most karácsony előtt a csapból is a 0% THM folyik. Vedd kézbe mindkettőt és azt vásárold meg amelyik szimpatikusabb, amelyiket szívesen cipeled majd magaddal.
Azzal járnál szerintem jobban, ha az E-PL5 dupla kitet vennéd és a Samsung 50-200mm 80 ezres árát megspórolva abból egy príma fix objektívet bezsebelnél még mellé, pazar fényerő, szép háttér mosás, még kompaktabb méret. Veszel mondjuk egy használt 20mm f/1.7 objektívet és lehet, hogy az életben többé nem csavarod le róla.
Ha a mobilnál megszoktad a fix objektívet, akkor itt sem lesz para, családi eseményekre, túrákra meg még mindig ott van a másik két zoom amit alapból kapsz. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mikisys
#24543
üzenetére
Nekem is van egy K200D vázam, próbáltam többször is rászánni magam, hogy eladjam, de túl sok emlék fűz hozzá (például az, hogy egy nappal az utazás előtt vettem, amelyiken összejöttem a párommal 6 éve, szóval csak egy nappal idősebb a kapcsolatomnál).
Ennek ellenére egy idő után utáltam magammal cipelni, inkább nem is vittem. Pedig dolgozok nála nagyobb és nehezebb vasakkal is. Mindenki eltérő jellem, én szeretem kényelmesen érezni magam ha kirándulni megyek vagy csak utcai fotós portyára indulok a belvárosba.
A mostani Fujifilm MILC-em minden eddigi saját gépemet megveri dinamikában, zajszintben, színekben, Jpeg motorban, hordozhatóságban. Nem beszélve olyan kényelmi funkciókról mint a Wi-Fi, amit rendszeresen használok. Egyszerűen imádom, nem csak a képeket szeretem amiket készít, hanem használni is szeretem, ez pedig fontos. Mit érek egy DSLR-el, ha magammal sem viszem, mert nyűgnek érzem?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
sasa134
#24288
üzenetére
Nem értem én ezt a P-mód parát, pont az a lényege, hogy bár ez továbbra is automata, de te változtathatod meg az expozíció arányait. Így könnyen megfigyelhetők az összefüggések. Egy kezdőnek ez jó mankó.
Szerintem sokkal fontosabb először megérteni a fénymérés alapjait, mert hiába használ valaki teljesen manuális módot, ha közben rosszul méri a fényt és emiatt rosszul exponál. A fény viselkedését kell megérteni, ez az alapja az egésznek. A rekesz-záridő prioritásos mód is automata, ott is a fénymérő dolgozik helyetted és az is csak akkor ér valamit ha érted a fényt. Innen nézve, meg teljesen lényegtelen, hogy Av, Tv, M vagy éppen P módban nyomja, nem ezektől lesz jó/rossz az expozíció.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
silmatauki
#24034
üzenetére
Múltkor a kezem ügyébe került egy NX mini és nagyon pozitív élmény volt. A zoom objektívvel pont elveszíti a váz a lényegét, de azzal a 9mm-es fix üvegekkel annyira kicsi volt, hogy ez már szó szerint zsebre vágható. Mellé tettem néhány kommersz, nem cserélhető objektíves és kisebb szenzoros kompaktot és így is vékonyabb volt.
A képminőség olyan-amilyen. Láttunk már 1" szenzorral ennél jobbat is, de összességében simán jó lehet egy mobiltelefon kiváltására is. Én a telefonban azt szeretem, hogy megyek-megyek, meglátok valamit, zsebből előveszem, kattintok, visszadugom a zsebembe és megyek tovább. Erre még a legtöbb kompakt sem alkalmas, mert túl vaskos, de ez nagyon karcsú lett.
De a Jpeg motor borzalom. Sajnos. Nekem egy ilyen gép ne csak az utcán legyen praktikus, hanem a feldolgozásnál is. Feldobom telefonra vagy táblagépre az anyagot, megszerkesztem, osztom. Franc sem akar RAW-ból kiügyeskedni valami elfogadhatót.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Carasc0
#23986
üzenetére
Ez csak az én magánvéleményem:
Csak alkalmi fotózásnál is előjöhet az, hogy a felszerelést inkább otthon hagyod, mert nyűg cipelni. Én a MILC gépeket is táskába teszem (nem fotós táskába, hanem csak egy hétköznapi táskába), azok sem zsebbe elrakható vasak, viszont egészen más, mikor az egész felszerelés alig nyom annyi, mintha vinnél magaddal egy fél literes vizet, szemben a dög nehéz DSLR-el meg nagy méretű objektíveivel.
Na meg ha van egy olyan gépet amit nem nyűg (vagy kevésbé nyűg) cipelni gyakorlatilag bárhova, akkor könnyebben elkap a gépszíj és fotózol.
Olvasd vissza a kérdéseket, hogy az emberünk bejön a topikba, hogy a DSLR-t szeretné MILC-re cserélni és mit vegyen. Náluk 10-ből 9 alkalommal az a váltás oka, hogy a DSLR-t egyre ritkábban viszi magával, nem szereti cipelni és ezért otthon porosodik, kell egy könnyebb gép.
Nem akarlak leterelni a D7100-ról, nagyon jó gép, én sokat dolgoztam az elődjével (D7000), tényleg jó vas, de nehéz és nagy. Annak való akit ez tényleg nem zavar. Akkor sem ha minden nap cipeli és akkor sem ha csak alkalmanként.
-
Stauffenberg
nagyúr
Túlerőltetett, túljátszott, nemvicces. Akkor már inkább ez a régi klasszikus.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris
#23931
üzenetére
Simán csak üzletpolitika. Nem mondom, hogy pusztán egy jobb EVF miatt az ember megvásárol egy drágább gépet, noha arra már amúgy nem lenne szüksége, de sok kicsi sokra megy. Elvesznek az EVF-ből, elvesznek az AF sebességből, elvesznek az AF mezők számából, elvesznek a csatlakozókból, elvesznek a kezelőszervekből, mindenből csak egy kicsit és minél többet költesz, annál többet kapsz vissza belőlük.
A legolcsóbb fapados DSLR vagy MILC gépekkel is meglőhető a következő World Press Photo nagydíjas felvétel, de valahogy akkor is úgy érzed, hogy a kezedben lévő szerszám korlátoz. Mellétesznek még egy kis marketing rizsát arról, hogy még szarul is érezd magad, mert nem vetted meg a drágább vázat és a piac pörög.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris
#23928
üzenetére
Tévedés, az a gép a maga idejében is kiemelkedő volt a keresőkép méretével, sokan a csodájára jártak, nem átlagos volt. Az OM széria pedig legkevésbé sem volt belépőszint, igaz az OM10 volt az első ami olcsóbb volt, mint az egy számjegyű típusok, de így sem volt belépő kategória.
Drága volt, na.
Azon az árszinten mozgott, mint manapság egy Full Frame DSLR, nem volt elérhetetlen, de hobbira csak az vásárolta aki el volt eresztve zsetonnal.Egyébként nekem volt több Olympus OM gépem is, igaz ez már 1998 környéke, mikor az általános iskolai fotószakkörre jártam vele és bolhapiacon vette apám. Én imádtam, mérnöki remekművek.
Kár volt elkótyavetyélni.Azt hiszem felnézek eBay-re, licitálós hangulatba kerültem.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
jjeahh
#23610
üzenetére
Érvelési hibával bizonyítani?
Nem tartom egészségesnek az olyan példákat, ahol az adott gépben lévő szenzor egyáltalán nem azért alacsonyabb felbontású, mert az a jobb, hanem mert egy speciális területre szánják, ahol muszáj visszafogni ezt a paramétert.Ha lenne olyan gyors a feldolgozás (és a memória írás-olvasás, buffer méret) ami lehetővé tenné a sportfotós gépekben a 36 megapixelt, akkor lennének ilyen felbontású gépek. Ráadásul pont egy 36 megapixeles gépnél jön ki igazán az sRAW és a 1:4 sampling előnye.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#23595
üzenetére
"Nikonék is tiszta hülyék, hogy a csúcs zászlóshajó, legújabb professzionális FF gépükbe CSAK 16 Megapixeles lapka van..."
Tegyük hozzá, hogy a Nikon D4s egy direkt sport- és madárfotózásra épített gép, ahol sokkal fontosabb a gyorsaság és a hosszú sorozat a buffer megtelése előtt, mint a magas megapixelszám. A 16 megapixel nem törvényszerűen jobb, mint a 36 megapixeles szenzor. Kérdezz meg egy Nikonos tájfotóst, asztrofotóst vagy műtermi fotóst, hogy D4s-t vagy D810-et venne.
Egyébként igaz, hogy az APS-C 16 megapixeltől nem kell félni, de a 24 megapixeles sem felesleges. Teljesen értelmetlen a hangulatkeltés a nagyobb felbontású szenzorok ellen.
"Sőőőt, Matt Granger is noobságból fotóz a mai napig korábbi 12Megapixeles csúcs Nikonokkal is..."
Jajj. Ezt is megélte a fotográfia, Matt Granger hivatkozási alap lett...

(#23597) jjeahh: Azért remélem érzed, hogy ez egy érvelési hiba és nem bizonyítja, hogy a magasabb megapixelszám felesleges vagy értelmetlen. Az A7s egy szélőség amit egy elég speciális felhasználási területnek rendeltek alá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Andrew31
#23427
üzenetére
Nálunk is, hiszen az Ftv. előírja, hogy csak azokban az esetekben utasítható el a jótállási igény érvényesítése, ha a hiba nem rendeltetésszerű használatból adódik és ezeket a feltételeket a gyártónak/kereskedőnek egyértelműen rögzítenie kell. Ha veszel egy cipőt, akkor annak a garancialevelén is le van írva, hogy milyen viseletnek alkalmas, bírja-e a vizet, stb.
Persze a jó kérdés, hogy a gyártó ír-e valamit arról, hogy menni expót rakhatsz bele. Szerintem semmit, de erre ne alapozz, hanem olvasd el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#23424
üzenetére
Azt csak akkor állapíthatják meg, ha a gyártó egyértelműen felhívta a figyelmet arra, hogy X idő alatt Y-nál több expót beletenni a gépbe nem tartozik a rendeltetésszerű használat halmazába. Ezt a Fogyasztóvédelmi Törvénykönyv is előírja. Ha a gyártó nem fogalmazott meg ilyet (lásd: mellékelt dokumentumok), akkor nem utasíthatja el a jótállás érvényesítését.
Amit korábban írtam a Camera kft. kapcsán az a Canon gépekre érvényesíthető extra garancia (1 éven felül vállal +2 év). Ott az expó szám csak az extra garancia feltételeinél volt megszabva, nem a normál 1 évnél.
Én nem tudom, hogy van-e a garancialevélen utalás amire hivatkozva nem javítja a gyártó az elhasznált zárszerkezetet. Aki tájmlepszezni akar mechanikus zárral, mindenképpen olvassa el alaposan.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez nem anyaghiba. Mindennek van üzemideje. Az autó alkatrészeknek, a repülőgép alkatrészeknek, az ipari műszereknek és a fényképezőgépeknek is.
Egy fényképezőgép zárszerkezete más, mint egy videokamerának. Egy ilyen konzumer gépnél a tesztelt zár élettartam 100.000 expó körüli, ami fényképezésre használva bőségesen elég kell legyen nagyon sokáig. a timelapse nem üzemszerű használat és hamarabb is eszi a zárat.
Nem kell sok gógyi hozzá, ha egy átlagos pár perces timelapse videóhoz tízezerszám készülnek a fotók, akkor az a gép bizony hamarabb eljut Afrika nyomornegyedeibe elektronikai hulladékként, mintha csak fotóznál vele sokat.
Autóknál is így szokott szólni a garancia: X év és Y futott kilométer.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Yoyoyo
#23311
üzenetére
Vedd kézbe őket és próbáld ki. Nemrég pont írtam az E-PL5-ről, hogy nekem túl zsúfolt a jobb oldala, ezért nagyon kényelmetlen a kezelése, de sokan vannak itt akik meg imádják. Ez rettentően szubjektív műfaj, ne másokra hallgass, hanem próbáld ki és kiderül, hogy milyen.
(#23312) polcsa: E-PL5 duplakit 154k az Olympus Mintaboltban, klubkártyával -15%, ami így 130k és egy Manfrotto állványt is kapsz ajándékba meg 3 év garanciát. A Micro 4/3 topikban biztosan lesz olyan aki segít megvenni a kártyával,
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23301
üzenetére
Ez ennyi pénzből lehetetlen. Egyszerűen irreális elvárásai vannak. Még ha megduplázza a keretet, akkor is nehezen férne bele egy olyan videós szett amivel már el lehet kezdeni alapszinten. Na meg nem tudom hogyan áll a videótechnikai (alap)ismeretekkel, de ez sokkal összetettebb munkafolyamat, mint egy zenekari fotózást lezavarni.
Nagyjából bármilyen rendszert is válasszon, az első 100k éppen csak a váz megvételére elég. De kelleni fog neki sok hülye mütyűr ami meg simán felemészthető a maradék 100 ezret. És akkor objektíved még nincs.
De ha csak videózik, akkor elég beszerezni egy-két jobb minőségű manuál üveget. Olyan váz kell amiben van focus peaking, ez sokat segít. Szerintem a Sony vázakban van a leghatékonyabb peaking, NEX cuccokkal már talán el lehet indulni 100k pénzből.
Canon esetében nem lesz focus peaking és a Magic Lantern megoldása is csak esetleges.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
polcsa
#23290
üzenetére
Ha dupla kitben veszed akkor a 14mm kezdő értékhez képest a 150mm már 10.7x-es zoomot jelent. Cserélhető objektíves gépeknél nem használjuk a zoom kifejezést, mert értelmetlen. Gyújtótávolságok alapján (és mivel ezek átszámolhatok ekvivalens értékbe meg képszögbe is) tökéletesen jól tudunk arról kommunikálni, hogy mivel mit lehet befogni.
Na most egy 200-400mm teleobjektív esetén 2x-es zoomról beszélünk, de sokkal nagyobb a kezdő és végállás közötti különbség, mint egy 18-105mm-es objektív esetén, ami meg ugye majdnem 6x-os zoomot jelent.
"Kezdőnek megfelelő választás ár/érték arányban?"
Az E-PL5 duplakit egy slágertermék és nem véletlenül. Jó választás ha maradnál a kompakt méret mellett, de jóval jobb képminőségre vágysz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
jjeahh
#23273
üzenetére
Nekem már a NEX-6 is bejött fogásra, meg a NEX-7 is (utóbbival nyomultam a legtöbbet a NEX-ek közül).
A PL5-el meg csak annyi a bajom, hogy madárláb pózban kell ráfognom, nekem átlagos kezem van, de bármit akarok rajta nyomkodni, vissza kell fordítanom az ujjaimat mintha rétisasként az elejtett zsákmányt markolnám.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Bogyó bá'
#23270
üzenetére
Tegnap volt a kezemben egy Sony A6000, az egészen jó formát kapott és a gombok is kézre esnek. De a NEX-3N szerintem még mindig jobb ezen a téren, mint az E-PL5.
Ettől függetlenül a PL5 nagyon jó gép, csak a formáját nem szeretem, pedig nem vagyok finnyás, a Fujifilmek is szardellás dobozok, de valahogy egészen két külön világ az ergonómiájuk.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az E-PL7 előnye lehet még, hogy talán a fogása, gombok elérhetősége is javult (PL7 még nem volt a kezemben, ezért mondom, hogy talán). A PL5 számomra borzalom, nem tudom sehogy rendesen megfogni és a gombok is teljesen hülye helyen vannak. Ez persze szubjektív, másnak meg a Fujiktól megy el az életkedve. De mondjuk az OM-D vázakkal sosem éreztem azt a magas fokú kényelmetlenséget mint a PL5-nél.
Tegyél vele próbát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
obalze
#23259
üzenetére
A korrektség jegyében tegyük hozzá: Az 1200D árában lett volna a D3200 is, ami valóban jobb gép. Szó nem volt róla, hogy azt kérik számon rajtad, hogy miért nem költesz többet. A keresőt leszámítva a D3200 szinte minden paraméterben jobb. De egyébként nem annyival jobb, hogy ez téged izgasson, megvan a gép, használd, élvezd vele a fotózást.
Én csak azért ugattam bele, mert nem értettem egyet ezzel az egész felháborodással, hogy miért vettél egyáltalán 1200D-t. Azzal meg nehéz mit kezdeni, hogy az embernek X gép szimpatikus, míg Y gép nem. Én is olyan Fujifilm gépet vettem magamnak aminél lett volna racionálisabb választás is, de egyszerűen a hibái ellenére is imádom, vigyorogva használom, ez meg többet jelent bármi másnál. Ez a kütyübolondok által nem értelmezhető változó.

-
Stauffenberg
nagyúr
Szó nem volt róla, hogy nem volt jobb választás csak felesleges ezen ennyit rugózni.
"kb. azt a minőséget tudják mint 5 évvel ezelőtt amivel nem mellékesen sereghajtók lettek"
Öt évvel ezelőtt nem tudtunk ezekkel fotózni? Ez egy ilyen mérnöki, pixelkukkoló felfogás, hogy 1,5 EV-vel nagyobb dinamika már hatalmas minőségi ugrás. Emberünk nem fog tőle jobb fotókat készíteni, na meg ne feledjük, hogy a Canon pro vázai is sereghajtók a tesztlaboros tesztekben, mégsem vágnak eret az 5D Mark III vagy 1D X tulajdonosok, hogy mennyire ótvar gépeik vannak a Nikonokhoz képest.
Egyébként ha a vásárlás előtt jön ide kérdezni én is azt mondom, hogy vegye meg a Nikon D3200-at, mert azonos pénzmagból jobb gépet hoz ki, rendszerként meg ugyan olyan jó, mint a Canon. De már megvette (IS II kitobival meg egy kellemes 40mm f/2.8 STM-el), ha rossz fotókat csinál vele, az nem azon fog múlni, hogy ezt vette és nem egy Nikont. Felesleges tovább piszkálni vele, mert így csak az a hamis illúzió alakul ki benne, hogy a jó fotóhoz azt a gépet kell megvenni ami a DxO szerint is jobb és a fotó csak akkor jó ha 100% nagyításban sem tud belekötni egy pixelkukkoló sem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MC Pite
#23252
üzenetére
Pite most úgy csinálsz, mintha nem lehetne tökéletesen jó fotókat készíteni egy 1200D-vel is. Ráadásul tudott venni hozzá jó áron egy rendes fix objektívet.
Fölösleges szerencsétlent beletaszítani a kütyübuzéria nyomorába. Lett volna jobb váz is ennyi pénzért? Igen. De és akkor mi van? Jobb fotós lenne tőle? Nem.
Inkább élvezze a fényképezést, mint állandóan azon kattogjon, hogy mire cserélje le a felszerelését, amivel ráadásul nem lesz jobb fotós, csak lesz egy kicsivel jobb szerszám a kezében. Ha meg már itt tartunk: Olyan hatalmas vízválasztó nincs a Canon 1200D meg a Nikon D3200 között, mindkettő fapados váz és egyikből sem nézem ki, hogy jelentősen tartósabb lenne a másiknál. A D3200-ban lévő szenzor persze príma darab, de ettől még jobb fotós nem lesz senkiből, sőt azt is megkockáztatom, hogy olyan sem nagyon fordul elő, hogy valamit azért nem tudsz meglőni, mert 1200D van a kezedben, nem egy D3200.
De én kérek elnézést. Néha elfelejtem, hogy ez egy hardver fórum, ahol a vas mindenek felett áll.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ANDROID???
#23222
üzenetére
Ha azt újdonságnak nevezzük, hogy a Photokina alatt bemutatott cuccokból már TALÁN lesz egy-kettő kiállítva, akkor igen, lesznek.
Én eddig az összesen ott voltam (plusz a Fotófesztiválokon is), igaz nem látogatóként. A Photoexpo szerencsétlenül van időzítve, túl közel van a Photokinához és a magyar képviseletek még sokszor nem is kapnak demó gépet, hogy kiállítsák. Ha mondjuk egy hónappal később lenne, akkor már a felhozatal is jobb lenne.
Ezekre nem a a kütyük fogdosása miatt érdemes menni, hanem az előadók miatt (már ha érdekelnek, az idei felhozatalban vannak érdekes figurák). Lehet még fotózgatni apró textil csíkokba burkolt modelleket ha hajlandó vagy lekönyökölni a köréjük tornyosult nyálcsorgató fotósokat, akik fehérneműs nőt csak ilyenkor fotóznak. Ezt elvileg oktató-gyakorló céllal, de erre anno az egyik fotóiskola által szervezett Fotós Fesztivál (nem összetévesztendő a Fotófesztivállal) sokkal alkalmasabb volt. Kis csoportokban engedték be az embereket a műtermekbe, voltak oktatók akik tanácsokat osztogattak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
DonRazzino
#23212
üzenetére
+1 a műbor tok mellé. Én Hong Kongból rendeltem egyet, postával együtt alig több mint 3K HUF volt, rendelhettem volna Angliából 8 ezerért, akkor 4 nap alatt megjön, de inkább türelmes voltam. A fogásán nagyon sokat segít, én már nem is szeretem kézbe venni a tok nélkül. De lehet venni kiegészítő markolatot is, alulra kell becsavarni az állványmenetbe, ebből van eredeti drágán, meg utángyártott olcsóbban, utóbbi is bőven jó, csak nyitható legyen az alja az akku fedélnél.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Tin_Shield
#23188
üzenetére
Persze azt is lehet, hogy vásárol egy E-PL5-öt dupla kitben olcsóért, meg mellé használtan 70-80k körül a már említett Panasonic 20mm f/1.7 objektívet.
Viszont az X-M1-ben lévő szenzor brutális, több tartalék van benne, mint az E-PL5 szenzorában (pedig már az is elég jó).
A döntés csak az övé. Fontos lehet még, hogy az Olympus sem éppen a jó videóról híres, de messze jobb ezen a téren mint bármelyik Fuji.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
DonRazzino
#23184
üzenetére
Hát igen, ennek a Fujifilm XF 27mm f/2.8-nak az MFT ellenpárja a 20mm f/1.7, amit ha szeretnél az OM-D-re, akkor még oda kellene lapátolni nem elhanyagolható mennyiségű pénzt.
Amúgy több fórumozó tapasztalata az, hogy a 27mm f/2.8 nagyjából azonos AF sebességet tud, mint a 20mm f/1.7 (valószínűleg az objektív tudna többet is, de az X-M1 váz jelenti a szűk keresztmetszetet jelenleg, talán majd Pite alátámasztja, hogy X-E2-vel már kifejezetten fürge).
Mindkét objektív jó, szépen rajzolnak, bár a 20mm f/1.7 egy kicsit karakteresebb.
A lényeg az, hogy ha EVF nem kell, meg az a pár extra szolgáltatás amivel többet tud az E-M10, akkor a fix objektív miatt az X-M1 dupla kit jó vétel. Lehet le sem fogod fejteni a vázról, príma látószög majdnem mindenre, utcára, családra, utazásra, mindenre és még jó kicsi is.
(#23185) schawo: Mondjuk nincs minden Fuji objektívben OIS, de amiben van, az annyira baromi jó, hogy felveszi a versenyt az OM-D stabilizátorának hatékonyságával. Ezt múltkor Arn kollégával is megvitattuk aki pont onnan váltott Fujira.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#23182
üzenetére
Gyakorlatilag az összes használt Fuji váz értéke nagyot zuhant, ezeket sem kerüli el a MILC átok.
De tény, hogy az X-M1 tulajok jóval nagyobbat buktak, mert most alig drágább az X-A1-nél.De én amúgy sem vagyok egy adok-veszek fotós.Évek óta tervezem, hogy eladok ezt-azt. Például ott van a Pentax K200D vázam, rendszervaku, meg pár objektív, semmi szükségem rájuk, de mégsem bírom eladni.

Az X-A1-et sem fogom eladni, ha jön az utód, ez megy barátnőmnek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
DonRazzino
#23179
üzenetére
Semmi bajom az X-Trans szenzorokkal, csak én akkor vettem az X-A1-et mikor még friss és ropogós volt. Akkoriban +80k volt az X-M1, ami nekem nem ért meg ekkora felárat, az X-E1 meg 300k felett volt.
Most már más a helyzet, van a használt piacon olcsó X-E1, de az új X-A1 és X-M1 között is 15k különbség van. Most már csak annak kell X-A1-et vennie aki kifejezetten Bayer szenzoros gépet keres.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
TechArtist
#23152
üzenetére
Fujifilm X-A1 üzemidejéről tudok beszámolni, ez ugyan az, mint az X-M1. Én nem vagyok egy locsolós fajta, analóg filmes időkből belém rögzült, hogy nem kell mindent lefotózni csak azért mert van. De ha elmegyek egy egész napos túrára vagy bármilyen eseményre, akkor megesik, hogy a nap végén már éppen csak egy vonás marad a töltöttség jelzőn. Ez mondjuk valamivel több, mint 200 fotót jelent (ez már nálam komoly napi mennyiségnek számít, az átlagom inkább 100 alatti). Viszont oltári mázli, hogy nincs semmi akadálya az utángyártott akkuk használatának.
Pont most nézegettem az eBay-t, ezen a fórumon is, meg sok helyen máshol is a Patona akkukra esküsznek, ez hozza megközelítőleg a gyári akkuk teljesítményét és 2 db postával együtt itt van 7500 Ft-ból. Az úgy már 3 db akku és kb 700-900 fotó.
Ha ennél több kell, akkor vagy veszel még több akkut, vagy inkább legyen DSLR portré markolattal és megcsíphető azzal 2000 expó is.
(#23151) kawaer5: Ha 200k a keret, akkor én ennyiért klubkártyával (15% kedvezmény, MFT topikban biztosan segítenek) vennék a mintaboltból egy Olympus OM-D E-M10 kitet (ez 204k pénzben állna meg). De ez én vagyok.
Viszont tekintve, hogy egy Nikon DSLR-hez eredendően több olcsó objektív érhető el, ezért érdemes lehet maradni a tükrös vonalnál. D3300 ellenében inkább venném a D5200-at. Innentől már csak az számít, hogy milyen objektíveket raksz elé. Szükséged lesz egy normális széles látószögűre meg egy makróra. Nem lesz nehéz találni megfizethető áron.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
kawaer5
#23143
üzenetére
Óvatosan a kifejezésekkel. A vízállóság és esőállóság nem ugyan az!
Noha a K30-tól kezdve a K-50-en és K-3-on át a 645Z-ig mindenről láttam már fürdetős videót, azért ez nem számít normál üzemnek.Nekem van egy ősrégi K200D-m, ami az első ilyen időjárásálló Pentax DSLR volt, már annál is értékeltem, hogy egy kis eső nem árt meg neki, por sem jutott be soha a gépbe (szenzoron legalábbis nem volt soha), pedig viharvadászatra is használtam, ahol meg kemény széllökések és szemet, szájat, fület, orrot eltömítő por is van bőven.
Bírják a strapát, csak túlzásba nem szabad vinni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
kawaer5
#23136
üzenetére
Léteznek direkt zuhogó esőhöz tervezett tokok, huzatok. A K-30 és K-50 elég jó szigetelést kapott, tényleg hatásos, de azért egy egész napos esős rendezvényt nem fotóznék végig velük csupaszon. Valószínűleg bírnák egyébként, de nem tudok olyan tesztről, ahol megnézték, hogy meddig lehet elmenni vele. Vannak videók arról, hogy egy kád vízben megmerítik többször a gépet és semmi baja és valószínűleg nem is kamu, de ez is olyan, mint autónál a világ legjobb lopásgátló rendszere, csak akkor derül ki, hogy tényleg jó-e, mikor a hűlt helyét találod a verdának.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás
#23124
üzenetére
Jobb gép a D3200, de azért örülök, hogy nekem nem kell belépő Nikon és Canon gépek között agyalnom, mert enném a kefét, hogy a szenzor miatt Nikont vennék, de most jön végre Canon APS-C-re egy használhatónak tűnő utcai fotós üveg. Az EF-S 24mm f/2.8 STM egyszerűen jópofának tűnik, a tükör nélküli EOS-M-hez fejlesztett EF-M 22mm f/2 STM zseniális ennyi pénzért és a 24mm f/2.8 STM sem lesz sokkal drágább, vélhetően hasonló alapokra épül ez is, tehát hasonló minőség várható. Nikonra ilyen natív üveg egyszerűen nincs, fel kell menni 200k közelébe a full frame-re szánt 24mm f/1.8G-ig ha ekv. 35mm körüli objektívet akarsz (az 1986-os AF-D 24mm f/2.8-al meg nem lesz AF ezeken a belépő vázakon).
Szóval annyira nem egyértelmű a szituáció. Függ az objektívektől is.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ANDROID???
#23054
üzenetére
Nem írom le kétszer: [link]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hemaka
#23034
üzenetére
Az MM nem visszárúzik a beszállítók felé, inkább kiszórja a komplett készletet akciósan. Itt is erről lehet szó. Simán lehet bontatlan és hibátlan minden darab, csak azonnal szabadulni akar a készlettől.
Amúgy meg garanciális, ha hibás akkor azonnal csere vagy pénz vissza. Sokat nem veszíthet rajta az ember.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Audison
#23020
üzenetére
Szerintem egy 500D-vel is simán el lehet boldogulni amatőr szinten, ha spórolásból azt vásárolod, akkor azzal sem jársz rosszul (bár én abból az 55 ezerből simán pofátlanul lealkudnék legalább egy tízest, mert mégiscsak egy régi vázról van szó). Viszont a D3200-ban lévő szenzor tényleg sokkal jobb, frissebb, modernebb. Szerintem leginkább ott van előnye, hogy az 500D-nél sokkal jobban bírja a kevés fényt, magasabb szintig tornázhatod az érzékenységet (ISO) zavaró képzajosodás nélkül, ezzel több fényértéknyi előnye is van. Az 500D egy régi konstrukció.
Én rááldoznám azt a többletet a D3200-ra amennyivel többe kerül, ráadásul azokra még van garancia (ha hivatalos magyar forgalomból való, mert azokra 3 év jár és az a váz még nincs ennyi idős). De azt te tudod, hogy mennyit akarsz költeni. Arányaiban a D3200-zal többet kapsz a pénzedért, mint egy öreg, árát indokolatlanul erősen tartó Canon 500D-től.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás
#23017
üzenetére
Nekem van egy csajszi ismerősöm, aki eddig bejárta a 400D, 450D, 1000D, 1100D, 1200D pályát, mindegyiket rögtön a megjelenéskor megvette és a régiek mind ott vannak a szekrényben. Ő határozottan állítja, hogy minden vásárlás után hatalmasat fejlődött.
De egy nyomi 50mm f/1.8 II-re sem fizetett be még eddig, pedig az ilyen fillérbaszó fotósoknak pont az való. Mert egyébként az iPhone, iPad, MacBook Pro generációkkal is ezt csinálja, amint jön új rögtön szalad megvenni, eléggé ki van tömve zsetonnal, de a fotózásnál nem egészen érti, hogy mivel lépne előre. Inkább vásárol egy új 100 ezres vázat, mintsem venne végre egy nyomi fényerős fixet és bemeséli magának meg a környezetének, hogy micsoda hatalmas fejlesztéseket rakott bele a Canon.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Audison
#23012
üzenetére
A valós expó számot érdemes ellenőrizni, ezt megteheted te is a helyszínen (laptop segíthet), vagy kérd meg az eladót, hogy RAW-ban fotózzon le valamit amiről tudod, hogy nem régi fotó, hanem friss (pl: aznapi újság) és küldje el. Nem mintha az expók száma lenne általában probléma, de az már mutat valamit egy eladóról ha mondjuk 20.000 expós a gép (ami még mindig nem olyan sok), de csak 10.000 expót vall be. Az ilyen egy suttyó, kerülni kell, mert könnye lehet, hogy mást is rejteget.
Sokkal fontosabb, hogy a gép jó esztétikai állapotban legyen. Nem azért mert finnyásak vagyunk, hanem mert ami karcos, kopott, esetleg hajszálrepedések vannak rajta, az erős igénybevételt jelent. Nézd meg az objektívet, hogy lötyög-e a vázon (egy minimális kotyogás általában még normális), mert ez utalhat arra, hogy odaverték objektívestül valahova. Épp így az objektív elején a szűrő menetnél ha benyomódás van, az is arra utal, hogy odacsapták valamihez, ráadásul így már többé szűrőt sem tudsz rátenni.
Leszeded az objektívet, ennek a hátulján van egy pöcök amit elhúzva kitágul a blende, így átnézve rajta látod, hogy koszos-e belülről (nem szigetelt objektívek esetén bejuthat finom por a tubusba). A gépbe is érdemes benézni, menüből bekapcsolod, hogy csapja fel a tükröt (nézd meg előre a kézikönyvet, vagy kérd meg rá az eladót) és nézd meg a szenzort, ha nem dzsuvás (pl: ujjlenyomat, mert vannak ilyen gyökerek is), akkor oké. Egy kis port még le lehet fújni egy körtepumpával simán.
És ami mindennél fontosabb: Vásárolj megbízható eladótól. Vatera, Ebay vezet erről értékelősdit, de itt a Hardverapró is. Itt a fórumon is vannak olyanok akiknek már több tucat sikeres eladása volt már, bennük azért ha vakon nem is, de meg lehet bízni. Ők már azok, akiknek tényleg fontos a makulátlan statisztika.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Freddy76
#23005
üzenetére
Dinamika terén nem is fejlesztenek, de nem csak itt, hanem a magasabb, professzionális kategóriákban sem. Az én elméletem szerint szándékosan. Sokan nem csípik a túl tág dinamikát ami laposabbá teszi a fotókat. Ez csak ízlés kérdése. Mindenesetre a Canon még mindig toronymagasan piacvezető.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Bogyó bá'
#22971
üzenetére
Én használok mindent az DSLR-től kezdve az EVF nélküli MILC-en át az EVF-es MILC-ig. Szerintem egyik sem szokhatatlan, bár tény, hogy vannak sokan, akiknek kényelmetlen érzés ha fotózás közben nem takarják el az arcukat valamivel.
Részemről én még a legjobb EVF-ek képétől sem vagyok elájulva, egyszerűen bezárva érzem magam egy egérmoziba, nem adják még a jelenlegi technológiai szinten ugyan azt a közvetlenséget, mint egy OVF, így amikor mondjuk nem a tűző napsütés kényszerít rá, inkább nem is kukucskálok az EVF-be.
Ez abszolút csak ízlés kérdése. Nekem a csípőnél tartott gép felfele fordított LCD kijelzővel hasonló élmény, mint régen a tejüvegre bámulni. Szeretem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyszerűen túl van reagálva ez a szenzorméret dolog. Mindig meglesznek azok az emberek, akik iszonyatosan maximalisták a képminőségre és ezt minden egyéb szempontok felül helyeznek, régen is voltak, most is vannak. Régen is ment a nyafogás, mikor a kisfilm megjelent, hiszen a nagyformátum és középformátum mellett ez a tücsökpöcsöm méretű ultra apró képkocka méret sokaknál kiverte a biztosítékot. Most ezt Full Frame néven szoktuk emlegetni és a fotózás atyaúristenének gondolják sokan. De régen azok váltottak kisfilmre, akik nem vágytak a hatalmas giga diapozitívok minőségére, de még egy középformátumú gép is túl nagy volt, de egy Leica már kapóra jött és a kisfilmből nyert nagyítások bőven elégségesek voltak.
Sok érv van a Micro 4/3 mellett és sok az APS-C mellett, de a Fujifilm rendszeréhez képest MFT-re építkezni sokkal olcsóbb és nem mellesleg az objektívek is sokkal, sokkal kisebbek. Az MFT és az APS-C között kisebb a különbség, mint az APS-C és a Full Frame között.
Az E-M10 egy nagyon jó gép, persze az X-E1 nyers képminőségben túlteljesíti, de közben lassabb is, nagyobb is (főleg az objektívek miatt) és nem biztos, hogy jobban jár vele egy amatőr. Mondom ezt úgy, hogy én is Fujifilmes vagyok és imádom a rendszert. Ha nem Fujim lenne, akkor Olympus és igen jó eséllyel pont egy E-M10.

Szerk: Nézd meg az aláírásomban a videót.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22930
üzenetére
Pontosan, annak az objektívnek Full Frame mellett van értelme.
Egyébként apám 30 évet fotózott végig egyetlen 40mm f/2.8 objektívvel egy kisfilmes vázon és ott tényleg nagyon jó, még nem olyan szűk, mint az 50mm, de a klasszikus 35mm-nél kicsit feszesebb. Ízlés kérdése, apámnak nagyon ment a dolog, jó sok gyerekkori fotó van rólam amin látszólag nagyon érezte ezt a látószöget.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Vyndree
#22892
üzenetére
Nem tudom ki videózik még ezen a szinten direkt videókamerának épült kamerával. Biztos vannak, de ma már annyira domináns a DSLR/MILC videózás, hogy nem lehet ezekre az igényekre legyinteni. A Panasonic GH4 szerintem inkább fogy a videósok, mint a fotósok körében (meg alapvetően a GH sorozat).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Vyndree
#22888
üzenetére
A kettőt nem lehet elválasztani egymástól, mert hiába a jó objektív, ha közben nem találsz hozzá olyan vázat ami megfelel neked. Bár a gyakorlatban tényleg az esetek többségében az objektívek mögé választunk vázat.
De csak egy példa: Ha valakinek fontos a videó, akkor hiába szerelmes a kiváló Fujifilm objektívekbe, nem ebben a rendszerben találja meg a számításait.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HalasKYO
#22843
üzenetére
Az E-PL5 sem remekel videóban, de azért a Fujinál jobb. De pont ez a két gyártó az a MILC piacon ami egyébként teljesen tojik a videózásra, inkább a minél tökéletesebb állóképekre koncentrálnak. Továbbra is tartom, hogy nézz tesztvideókat és próbálj az apró részletekre is figyelni, ha megfelel bármelyik a követelményeknek, akkor pipáld ki ezt a részt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie
#22823
üzenetére
Van kézi élességállítás az X-A1-en videózás közben, de előre kell beállítani menüből (Q-menü nem jó erre, mert az kizárólag a fotós dolgokra van hatással). Viszont ettől még baromi fapados videója van, minőségileg is szar, érthetetlen módon nincs közben focus peaking, manuális expozícióról nem is beszélve.
Mondjuk az tény, hogy az X-rendszerben talán az X-A1-nek van a legjobb videója, de ez is inkább csak azt jelenti, hogy a legkevésbé szar. Az X-Trans szenzorokat nem videózásra tervezik, ez tisztán látszik, mert a tök ugyan olyan X-M1-nél legalább egy, de inkább két nagyságrenddel jobb videót tud az X-A1, kevésbé hajlamos a moiré effektusra és az aliasing problémák is jobban kordában vannak tartva.
De a kérdésre visszatérve: A kérdező csak azt szeretné, ha egy mobiltelefonnál jobb minőségű videót tudna manuális fókusz mellett. Erre az igényre az X-A1 megfelelhet (de nézzen előtte tesztvideókat és döntse el maga), az X-M1 már kevésbé, mert brutális moiré mocsár az egész, megfejelve olyan fűrészfogakkal az élek mentén, hogy az embernek sírni támad kedve.
-
Stauffenberg
nagyúr
"A huszas Pana nem f/2 hanem f/1.7"
Yepp, 20mm f/1.7 akart lenni, csak elgépeltem (belejavítottam, visszaírtam, újra javítottam 'oszt úgymaradt f2-nek).
"Ha az APS-C 2.8-at m43-re számoljuk akkor az kb. f/2.2, szóval annyira tényleg nem fényerős"
Azért az átszámolt f/2.2 és az f/2.8 között nincs olyan drasztikus különbség. Van akinek számít, van akinek meg az többet ér, hogy szebben mossa a hátteret. Ez csak egyéni preferencia kérdése, hogy kinek mi fontosabb.
"Ennek tükrében a 100k feletti árazás elég húzós"
Ezt én is írtam. Reális ára valahol 70k körül lenne és kitben még ehhez képest is olcsóbb, szóval úgy kifejezetten megéri. A jelenlegi 130 ezres árán (amennyibe a Pana 20mm f/1.7 is kerül) viszont egyáltalán nem jó vétel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mars55
#22780
üzenetére
Fényerőben nem ad akkora többletet. Mármint ad, de sokan viszolyognak az f/2.8-tól, mert nem f/1.8 vagy f/1.4. nem tudom pontosan, hogy 27mm-en az XC 16-50mm mennyire zuhan be, de nagyjából olyan f/4.5 környékére, szóval azért az f/2.8 hozzá képest nem olyan genge előrelépés, persze az f/1.8 nagyobb lenne ez tény.
Ez az objektív 130 ezerért egyszerűen túlárazott, nem éri meg. Viszont így kitben már nagyon, nagyon bestbuy kategóriás.
Csak öszehasonlításként: A Canon EF-M 22mm f/2 objektív kb. 70k körül vihető haza, teljesen nyitott rekeszen is prímán rajzol, kicsi, palacsinta. A Fujifilm XF 27mm f/2.8 is kb ezen az áron lenne reális, ugyan egy hajszállal setétebb, de minőségileg jobb.
Sokan (nem alaptalanul) a Panasonic 20mm f/2-höz hasonlítják, ugyan az a látószög és DOF-ban sincs igazán szignifikáns eltérés, illetve de: A Fuji kicsit krémesebben mossa a hátteret.
Összességében, egy X-A1 vagy X-M1 vázra, utcai fotóhoz meg mindenesnek elég jó a 27mm, ha meg külön szempont a kicsi méret, szeretni fogod. Az XC 16-50mm eladásán nem gondolkoznék, simán megtartható, jól jöhet még, de persze te tudod.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#22707
üzenetére
Nem tudom mi a bevált recept egy olyan objektíven amit két blendével kell visszarekeszelni, hogy megjöjjön az éle és még egy újabbal, hogy az egész képkörön éles legyen, főleg annak tükrében, hogy az újabb objektívek ezt már nyitott vagy közel teljesen nyitott rekesszel is képesek produkálni. Ennek semmi köze a MILC vs. DSLR témához, ezt már te keverted bele. Az csak egy megállapítás volt, hogy a MILC-ek előnye, hogy tele vannak friss, új fejlesztésű objektívekkel, de ez ugyan úgy igaz lenne bármelyik DSLR rendszerre is ha a gyártója adna ki tényleg új darabokat és nem a matuzsálemeket foltozgatná.
Az ideológiai vitát te hoztad a beszélgetésbe. Én ugyan úgy használok DSLR-t és MILC-et is, nem vagyok elfogult egyik irányba sem, így ne akard azt megmagyarázni, hogy megint a tükrösöket bántom.
"sejtem, hogy nem csak magamutogatásból lenne minden sport rendezvény fotós zónája tömve DSLR-errel"
Ez az a terület ahol egy sportfotós célokra épített DSLR még mindig előnyben van (pl: D4s, EOS 1D X), de ezt az előnyt is egyre jobban kezdi behozni a MILC kategória. Ajánlott olvasmány:
Mirrorless Sports Photography: Capturing the Tour de France with the Sony a6000
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#22701
üzenetére
Ki bántotta a DSLR objektíveket? Mert én nem, az biztos. Leírtam egy tényt, hogy a nagy DSLR gyártók objektívei nem mai gyerekek, elég csak megnézni a Nikon vagy Canon objektív kínálatát, az átlag életkor 10 év fölé jön ki, nagyon sok közülük viszont már igencsak koros. Például a Canon EF 35mm f/2 már 24 éves, vagy mindenki nagy kedvenc és sokat említett Canon EF 50mm f/1.8 II objektíve ugyancsak 24 éves. Ezeket mind rekeszelni kell (utóbbit igen sok blendével), hogy éles képet adjon. Ez van, két és fél évtizede még csak erre futotta a hobbi felhasználóknak szánt üvegek körében.
A Canon EF 35mm f/2 most 150 ezer körül vihető el, míg a Fujifilm XF 35mm f/1.4 csak alig drágább nála, de minőségben agyba-főbe megveri, sőt a jóval drágább Zeiss vagy Leica üvegekkel van pariban.
De ne menjünk messzire, itt van a Canon EF-M 22mm f/2, ami direkt az EOS-M rendszerhez készült, tehát friss objektív, alig két éves. Nyitott rekeszen is mesés képe van, emiatt az objektív miatt nagyon irigylem ezt a rendszert, mert ár/érték arányban kiváló. Ennyit számít, hogy nem közel 30 éves konstrukció, hanem vadonat új fejlesztés.
Nem hiszem, hogy bántottam én a DSLR objektíveket, csak leírtam azt, hogy a népszerű rendszerek, népszerű darabjai öregek már. Nikon esetében is lehetne példákat felhozni, hogy melyik objektív hány éves vagy a relatíve fiatalok (értsd: 8-10 év körüliek) melyik régi matuzsálem felújított, kicsit jobban csiszolt leszármazottai.
Semmi bántás nincs ebben, ezek csak tények, amiket akkor sem tudsz letagadni, ha így vagy úgy vagy amúgy próbálod kiforgatni az egészet. Ezek az objektívek öregek, a MILC rendszerek objektívei meg fiatalok. Ma már tartunk ott, hogy relatíve olcsón is előállíthatók olyan üvegek, amik full nyitott rekesz mellett is élesek, alig hajlamosak a CA-ra és hasonlók. Hogy ennek megkérik az árát? Hát meg. 24 évvel ezelőtt sem ennyibe kerültek ezek a Canon obik amiket felsoroltam.
Én nem lovagolok semmilyen témán, te vagy az aki olyan harciasan próbálja lehúzni a vérbe a MILC rendszereket minden ilyen komment után.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
jjeahh
#22697
üzenetére
Nem mintha a többi MILC flotta fixeit annyira rekeszelgetni kellene egy kis élesség miatt. Ez inkább a DSLR üvegekre jellemző, amik nem az elmúlt 2-5 évben jelentek meg és lettek frissen fejlesztve, hanem 10-15 évvel ezelőtt és azok is sok esetben 30 éves konstrukciókra épülnek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Előbb vennék valami normális kompaktot, mint ezt. A Pentax előbb kiadta a K-01-et, ami továbbra is egy DSLR volt, csak tükör nélkül (teljesen értelmetlen koncepció), ezt lefikázták az emberek, erre kiadott egy valóban kompakt gépet... de megint átesve a ló túloldalára. Szegény Pentax nem igazán érti ezt a MILC dolgot. DSLR-ben (úgy értem igazi DSLR-ben) viszont erősek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
berzerker83
#22679
üzenetére
Ezekkel a vázakkal nem is az szokott lenni a gond, hogy nem bírnak ki 100 ezer vagy akár több expót, hanem egyszerűen rettenetesen fapadosak. Persze tény, hogy ettől még fotózni lehet velük, sőt nagyon jó fotókat is lehet velük készíteni, sőt továbbmegyek, akár fotópályázatot is nyerhetsz a fotókkal. De ez nem változtat azon a tényen, hogy szolgáltatásokban nagyon visszafogott, anyaghasználatban gyenge és nagyon oda kell figyelni rá, hogy ne a DC jelű kitobjektívekkel vásárolja az ember, mert azok az üvegek egy fabatkát sem érnek.
De nem kell bizonyítani, hogy egy 1200D-vel is lehet fotózni, mert senki sem mondta, hogy nem. Csak elhangzott egy fél tucat egyéb tipp is más típusokra és márkákra, melyek valamilyen szempontok alapján jobbak lehetnek. Persze ebben az árkategóriában nem kell csodát várni, nincsenek markánsan sokkal jobb gépek, így majdnem (de csak majdnem) mindegy, hogy ki mit vásárol, inkább csak eltérő "ízvilágokkal" találkozik az ember.
A kérdező legnagyobb baja az volt, hogy maga sem tudja mit akar (mi nem voltunk kisegítve igények megjelölésével, hogy jobban leszűkíthessük a számba vehető gépek számát) és nem tudta megérteni, hogy nem létezik olyan gép amit 10-ből 10 szaki egyöntetűen ajánlani fog. Mivel többféle tippet kapott arra, hogy mit vásároljon, ezért megsértődött és inkább megvette dühében ezt. Legyen így, rosszul nem járt ezzel sem, csak így felesleges segítséget kérni egy fórumon.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22663
üzenetére
Nem megmondtam az előbb?
Elmegy és megveszi az első útjába kerülő alsó kategóriás gépet amin egy híres márka logója van. Aztán persze még mi vagyunk a hülyék, akik felidegesítettük azzal, hogy sokféle tippet kapott. Bármelyiket megfogadhatta volna, de nem, inkább azt vette meg amit senki nem ajánlott.Tipikus. Nem értem, hogy akkor miért kell ehhez segítséget kérni. Ez ment volna anélkül is, hogy 2 hétig idejár kérdezni és mindenre ellentmondani.
Mellesleg ezzel járt most a legjobban. Az ember inkább alkosson, mindegy, hogy mivel, de inkább alkosson, ahelyett, hogy fórumokon cseszi el az időt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
nyissz
#22658
üzenetére
Tapasztald ki a meglévő gépeden, nem tudom mivel rendelkezel most, gondolom DSLR (a kereső miatt). Számold át ekvivalens gyújtótávolságba, úgy érdemes összehasonlítani. A kitobjektíved tekerd a megfelelő látószögre és próbálgasd, hogy tetszik-e.
Az E-M10 egy nagyon jó mindenes gép, de nekem személy szerint a benne lévő EVF nem tetszik. Persze verőfényes napsütésben jól jöhet, de én nem tudnám megszokásból használni. Javaslom vásárlás előtt nézz bele és döntsd el, hogy így, ilyen minőség mellett valóban van-e rá szükséged. Mindenképpen egy jó pont ha van, akkor is ha csak ritkán nyúl hozzá az ember, de én személy szerint előbb vállalnék be +1 fix objektívet, mintsem egy ilyen extrára költsek.
Az újabb, modernebb EVF-ekre már azt tudom mondani, hogy azok tényleg megérhetik a felárat. De az E-M10 esetében mindenki döntse el magának, van aki fele ilyen jó EVF-el is simán kibékül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lakkusjj
#22645
üzenetére
Szerintem egyáltalán nem tudja mit akar. Már lassan két hete jár ide, nagyon sok ajánlatot kapott már, de igazából egyiket sem fogadta meg. Szerintem már lassan senki sem érti, hogy mit akar kihozni ebből az egészből. Gondolom ugyan az lesz, mint az összes többi "nem tudok választani" kezdő fotóssal: Elhozza az első útjába kerülő belépő Canon-Nikon vázat kitobjektívvel, aztán elszórakozik vele évekig míg megveszi az első fényerős fixet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
nyissz
#22623
üzenetére
Nem tudom, hogy mit értesz az alatt, hogy a Fujifilm X-M1 + 27mm már túl nagy beltérben.
Ekvivalens 40mm körüli látószöget ad, ami nem sokkal szűkebb, mint a kedvelt ekv. 35mm széleslátószög. Ez az objektív az egyik leggyorsabb AF-re képes az X-rendszerben, igaz azt hozzá kell tenni, hogy azért így is vannak gyorsabb kombók más márkáknál. Fényerőben csak f/2.8, de nem hinném, hogy ez mondjuk a Panasonic 20mm f/1.7 mellett probléma lehet, hiszen mélységélességben a nagyobb szenzor miatt hasonlóak, de a 27mm f/2.8 kicsit szebben (lágyabban) is mossa a hátteret, plusz AF-ben is gyorsabb, ráadásul azt a kevés fényérték különbséget bőven tudod kompenzálni az érzékenység emelésével (ebben a Fujiban van a valaha készült egyik legjobb jel/zaj aránnyal rendelkező APS-C szenzor, bőven bírja a strapát). És azt se felejtsük el, hogy dupla kitben annyira olcsó a 27mm f/2.8, hogy ennyi pénzért simán megérdemli a "best buy" jelzőt.
Ha viszont az Olympus E-M10 is szóba jöhet, akkor már lehet azt vinném inkább. X-M1 vs. E-PL5 kérdésben ha előbbit a dupla kitben vennéd, akkor inkább a Fuji, az nagyon jó áron van (esetleg X-A1-el spórolhatsz kicsit, nekem is az van, nincs drasztikus eltérés a két váz között, régen még 80k volt a különbség köztük, most meg 15k). De azért az E-M10 más. Mondjuk drágább is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
rudeee
#22617
üzenetére
Semmiről nem maradsz le, hogy videó közben nincs AF. Amúgy is ugrál, elmászik, vadászik, egyszerűen gáz az egész. Általában ezt a kijelentésemet tömény hitetlenkedés fogadja, de sokkal könnyebb megtanulni a manuális fókuszt használni, mint szenvedni az AF-el, meg azzal, hogy pont akkor, pont azt szarta el a félrefókuszálással meg keresgéléssel amit nem kellett volna.
De egyébként ha fontos a videó akkor G6. A Pentax K-50 és a G6 között ég és föld a különbség ezen a téren. A K-50 sereghajtó a DSLR-ek között, neki van a leggyengébb videója (tiszta moiré és aliasing gondokkal is küzd), míg a G6 meg abszolút a kategória királya videóban, abszolút immunis a legtöbb képi hibára (amiket előbb is említettem), részletgazdagságban a millió forintos vázakra (pl: 5D Mark III) is ráver.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy egy DSLR-en fizikai képtelenség videózás közben a keresőbe kukucskálni, ez a G6 esetében adott (erős napfényben nagyon jól jön) és a G6 mellett szól a kiforgatható kijelző is.
Egyébként a K-50 is nagyon jó gép, de azt érdemes csak fényképezőgépnek tekinteni, annak viszont kiváló.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Eszterrr
#22570
üzenetére
Neked igazából egy Panasonic G6 lenne a nyerő, de sajnos túllépi a keretet. Én is olyan típus vagyok, aki a racionális érvek mellett az "érzésre" is ad. A G6 tökéletes azoknak akik a DSLR és MILC kategóriák között örlődnek, emellett videóban is igen erős kütyü.
Azonban akár DSLR, akár MILC lesz a választás, ezekkel videózni igényel némi gyakorlatot, de ha ez megvan igen jó anyagokat össze lehet velük hozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#22563
üzenetére
+1 az A6000-hez, ha még később vesz egy pörgősebb telét mellé, akkor semmi gond nem lesz vele. Ráadásul ez a váz nagyon jó árban van, váz 200k, 16-50 PZ-vel 240k a szalonban.
Érdemes ezt is elolvasni MILC + sportfotózás témában. Egyre csak fogynak az érvek, hogy miért jobb a DSLR.

-
Stauffenberg
nagyúr
Ha nem használod ki a D800-ban lévő extra potenciált, akkor felesleges azt tartani. Drágább, nagyobb, összetettebb, több munka is van a RAW-okkal. A D800 mellé kell egy megfelelő lelkület, hogy szeressen az ember molyolni vele.
Javaslom menj be a szalonba, vedd kézbe az X-T1-et, nézd meg bejön-e. Ha van már Fujifilm tapasztalatod, akkor tudod milyen jó Jpeg-et köpködnek. Egy ideje már a Lightroom is támogatja a Fuji színmódokat amiket így már a RAW-okra is rá lehet tolni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Attól függ. A D800 egy remek gép amit imádnak a pixelkukkolók, minden megvan benne amitől professzionális egy fényképezőgép. De azt jó lenne tudni, hogy mit vársz a géptől, mire használnád, mert az D800 egy igásló, a melós ember fényképezőgépe, az X-T1 meg egy kiváló utazós, utcai fotós gép.
Azt meg merem kockáztatni, hogy az XF 16-55mm f/2.8 objektív minőségben ráver majd a Nikon 24-70mm f/2.8-ra, átfogásban meg eléggé hasonlók.
Nem egy szint a D800 meg az X-T1, de ha betárazol mellé még egy XF 56mm f/1.2-t, akkor már tényleg nagyon kell akarni azt a fúlférmet, hogy a D800 mellett dönts, mert már DOF-ban sem igazán lesz lemaradásban. Még a zajszint lehet kényes, de az X-T1-el is simán jó vagy ISO 3200-ig vagy ha nem zavar a finoman szemcsézett zaj, akkor ISO 6400-ig is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
rudeee
#22510
üzenetére
"A Panasonic DMC-G6 számomra mennyire lenne jó választás? Van rajta auto mód ha arra lenne szükségem?"
A G6 egy nagyon jó gép, de érdemes RAW-ot használni ha mindent ki akarsz hozni belőle (ez mondjuk szerintem a Canon-Nikon vonalra is igaz, ők sem világelsők JPEG minőségben). Videója meg egyszerűen mesés (sokan csak videózni vásárolják).
"Olvastam hogy a Canon 700D esetében az AF segédfényt a felnyíló vaku "villogása szolgáltatja", ez valóban így van? A használat során ez mennyire zavaró?"
Pont ugyan annyira, mint a normál segédfény. Ez is telibe villantja a célpontot, hogy kapaszkodót találjon. Szerintem mindegy milyen megoldást használ egy kamera, zavarónak mindkettő zavaró, leginkább az alany számára.
"Lehet tudni hogy milyen felbontású és minőségű a 700D és a D5200 EVF-e? Nem nagyon írjnak sehol a minőségről csak a hátsó kijelzőt reklámozzák."
Nincs is mit reklámozni ezen. A 700D-ben és D5200-ban nem EVF, hanem OVF, tehát optikai kereső van. A tükörnek a képét látod benne, ezért nem lehet felbontásról beszélni.
"A Pentax-K50 és Pana G6 modellt hol lehet kézbe venni?"
Panát szerintem bármilyen Media Marktban, de Pentax csak a fotós kereskedésekben lesz (MM nem is forgalmazza). Fotoplus a hazai márkaképviselet, így az ő bemutatótermükben 100%, hogy lesz. Másokat érdemes felhívni emiatt ha mondjuk azok közelebb vannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie
#22497
üzenetére
Dehogynem, úgy hívják Fn.

Amúgy meg mást vár el az ember egy kicsi MILC váztól meg egy pro FF tükröstől. Nagyon leegyszerűsítve nálam a legfontosabb a blende, záridő, ISO vezérlés a lehető legjobb összhangban. A Fujit utcai fotóra tartom, ott meg eleve Auto ISO-val nyomulok meg rekeszprioritással, így az Fn gombra a mérési módok vannak beprogramozva, ha viszont portrézok, akkor visszaváltok full manuálba és egy mozdulattal visszaállítom az Fn-re az ISO-t.
(#22498) k1csi: A 70D-nél már én sem tartom létfontosságúnak az érintőkijelzőt, de a belépő szinten jól jön. Ha már a gyártó olyan smucig, hogy direkt lespórolja a normális kezelőszerveket, akkor "ha nincs ló, jó a szamár is" alapon remek szolgálatot tesz. Nekem anno a 650D kezelése tetszett, de azért nem cserélném el a xxD-től felfele megtalálható kezelést.
Azzal meg én is így vagyok, hogy belépő szinten már nem vágyom DSLR-re (oké, őszintén szólva semelyik másik kategóriában sem). De attól még érthető számomra az az érv, hogy ahhoz legalább vannak olcsó objektívek. Ez egy kegyetlen hobbi tud lenni anyagi oldalról nézve és van aki megelégszik egy Canon 50mm f/1.8 II minőségével is. Van aki igénytelenségből, van aki meg azért mert nincs többre pénze.
(#22502) Throme: Mint többször leírtam ez szubjektív vélemény. Nekem a Canon-ok kezelése sokkal jobban kézre áll. A Nikonok ergonómiája számomra disszonáns. Nem történt katasztrófa, nem mondtam, hogy más nem szeretheti.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie
#22495
üzenetére
Régebbi vázakon volt ilyen, de az is egyetlen gombra volt téve emlékeim szerint. Ez olyan sok? Mára meg amúgy is felszívódtak vagy bekerültek valami más alá másodlagos funkciónak.
Persze ezek mind erősen szubjektív dolgok. Én nem csípem a Nikon logikát, mert nem látok benne logikát. Egyes vázakon az ISO gombját behányják az LCD képernyő bal oldalára a nagyító ikonok mellé, ami nem a legszerencsésebb, megint más vázakon meg a felső tárcsa tetejére, ahol meg még az előzőnél is rosszabb helyen van, mert még nehezebben érhető el. Az AF funkciókra és a WB-re is igaz ez. Canon-on ezeket oda csoportosítják mutatóujj alá.
Nekem így logikusabb, másoknak meg amúgy. Történet vége.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#22491
üzenetére
"Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be."
A Canon vázak kezelését főként azért szeretik, mert nincs feldíszítve mint egy karácsonyfa. A legfontosabbakat a mutatóujj alá tették, mutatóujjal lenyom, hüvelykujjal teker, boldog. A Nikon ezzel szemben a gép minden zugába tárcsákat, gombokat, pörgettyűket tesz és ezek látszólag szisztéma és fontossági sorrend nélkül vannak felhányva.
Az 5Dm3 kezelésénél inkább érzem, hogy olyan fotósoknak tervezték, akik tényleg fotóznak. Nagyon sok fotóriporterrel, műtermi fotóssal, tájfotóssal, utcai fotóssal beszélgettem már és jellemzőbb, hogy a Canon-ok kezelését tartják logikusabbnak. Ez persze teljesen szubjektív, vannak akik már annyira megszokták a Nikont, hogy el sem tudják képzelni hogyan lehet normálisan kezelni egy Canont.
"Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát."
Nem tudom miről beszélsz. Két tárcsa van, egy mutatóujjnál, egy hátul hüvelykujjnál. Ha a belépő gépekről van szó, akkor meg az összes Nikon is csak egyetlen tárcsás, semmivel sincs előrébb, de cserébe még érintőképernyő sincs, ami kiváltaná a második tárcsát (mert képes rá, tapasztalat).
"Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó..."
Mint például?
(#22493) bogyo112: Nálam ezért kezdődik ott egy géppel való ismerkedés, hogy tudom-e full manuális módban rendesen kezelni. Ilyen szempontból a szintén kicsi Fujifilm X-A1-em nagyon jó. De NEX-nél maradva meg a NEX-5 vonal volt az ami dupla tárcsát kapott már. NEX-3-at (bármelyik verziót) pont ezért nem vettem volna soha magamnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
jjeahh
#22489
üzenetére
Ami azt illeti én a belépő Nikonok anyaghasználatától sem vagyok elájulva. A kezelésüket meg egyenesen rühellem belépőtől a top kategóriáig, pedig velük dolgozom már két éve. A D800E után kézbe venni egy EOS 5D Mark III-at olyan, mintha angyalok csókolgatnák a mancsomat.
Én nem a belépő Canon-ok anyaghasználatára vagyok kiakadva, azok mindig is ilyen műanyagok voltak, sokkal gázosabb amit a xxD vonallal műveltek. A 40D, 50D után a 60D nagyon lelombozó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
rudeee
#22483
üzenetére
Általában én képviselem itt a "Nem Pixelkukkolók Világszövetségét", szóval egy kicsit azért megvédeném a Canon EOS 700D-t. Szerintem jó gép, az érintőképernyője telitalálat, nagyon sokat segít a kezelésén. A szenzor a DxO szerint elavult, ezáltal a legtöbb fórumharcos szerint is, de a gépet még sosem használták. Nálam volt a tökéletesen ugyan olyan elődje (650D) két hétig, én kedveltem, egyáltalán nem tudom rá azt mondani, hogy nem lehet vele fotózni. A dinamikája relatíve szűk (az újabb Sony szenzorok amik a Nikon, Pentax gépekben is vannak tudnak 13,5 EV dinamikát), az EOS 700D a DxO szerint tud 11,2 EV-t, vagy éppen a legkedvencebb DSLR-em a Canon EOS 5D Mark III is csak 11,7 EV-re képes. Ez egyszerűen annyira szar, fos, undorító, használhatatlan, hogy az Associated Press, World Press Photo, Reuters, Getty Images, Flickr statisztikák szerint a szakmában egyik legelterjedtebb típus. Ők bizonyára mind hülyék, akik azt sem tudják mit csinálnak vagy mit vesznek.

Szóval alaposan túl van ez reagálva. Vannak a fotózásnak olyan területei ahol ki lehet hozni a 13,5 EV-t tudó szenzorok előnyét, de általános, hobbi, amatőr felhasználás mellett ez inkább csak a pixelkukkolókat érdekli. Arról nem beszélve, hogy sokan jobban kedvelik a Canon által nyújtott dinamika látványvilágát, ami egyébként még így is az analóg film + fotópapír felett van. Én biztos vagyok benne. hogy a Canon szándékosan tartja ezen a szinten a dinamikát, nem mindenki szeretne feljebb menni.
Ennek ellenére a felsoroltak közül én sem őt venném az első helyre. A Nikon belépő gépei az utóbbi időben jobban szoktak sikerülni, ettől függetlenül alaptalannak érzem a 700D fikázását.
MILC-ek közül:
Sony A6000 - Nagyon jó kis váz. Pont. Ennyi az előnye. Objektívek terén harmatos a felhozatal. Én akkor venném ha az ember nem riad vissza a régi manuális objektívek használatától, nagyon jól használható focus peakinget tud.
Felvenném még a MILC listára:
Fujifilm X-E1 - Kifutó darab azért férne be a keretbe, a kitobjektíve (18-55mm f/2.8-4.0) egyszerűen világklasszis, leveri minőségben a DSLR-ek olcsó fixeit. A képminőség szintén kifogástalan. Objektívek drágák, de nagyon minőségiek.
Olympus OM-D E-M10 - Egy svájci bicska (by madgie), ez most az egyik legkedveltebb MFT váz, nagyon egyben van. Objektív kínálat van bőven, olcsóbb is mint a Fujinál, de azért ez sem az olcsóságáról híres (ahogy egyik MILC rendszer sem).
DSLR-ek közül:
Pentax K-50 - Ajánlott gép, főleg ha az ember sokat van a szabadban még szar időben is, mert időjárásálló, bírja a strapát. Objektív kínálat bőséges, de a használt piac kicsit kisebb mint a Canon-Nikon vonalon.
Nikon D5200 - Nem éri meg a D5300 a felárat, főleg ha nem nagyon videózol. A benne lévő szenzor még a DxO vallás híveit is letaglózza. Objektív kínálat az egyik legnagyobb, használt piacon bőség van, olcsóságra sem lehet panasz.
Canon EOS 700D - Én csípem őt, a szenzort már kifejtettem korábban, az objektívekre meg ugyan azt lehet mondani mint a Nikon esetében. Azért figyelembe kell venni, hogy az olcsó fixek minőségben fel sem vehetik a versenyt a MILC-ek fix üvegeivel, nem véletlenül drágábbak azok.
Ez nem rangsor volt, amit itt leírtam azok az általam ajánlottak, amit kihagytam, azok nem biztos, hogy neked a legjobb vételek lesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Xbox Series X|S
- Tudományos Pandémia Klub
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Anime filmek és sorozatok
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 2TB SSD RTX 5070Ti 16GB Asus ROG Strix Helios GX601 750W
- iPhone 15 Pro Max 256GB 89% (1év Garancia) Akár új akksival is kérhető!
- SzoftverPremium.hu
- ELADVA, ÉRTÉKELÉSRE VÁR (Újszerű Playstation 4 Pro GoldHEN - 20db CSERÉLHETŐ PS4 játékkal)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.




