Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JackFeryll #16410 üzenetére

    Jó nagy ház az ahol beltéri csoport fotóhoz elég APS-C-re a 35mm-es objektív. Nekem néha még ekv. 27mm-en is nehéz lefotózni egy társaságot, nem hogy egy fele ekkora látószögű (ekv. 50mm) üveggel. :)

    Szerintem bármilyen kitobjektívvel lefotózható egy családi esemény, csak a vaku nem árt ha nem csak dönthető, de forgatható fejjel is rendelkezik. A mennyezetről derítés a legegyszerűbb trükk amit ilyen szituációban be lehet vetni.

    Ettől függetlenül a fényerős fix objektív is ajánlható mindenképpen, de szegény szívrohamot kap ha most megnézi, hogy ez így együtt mennyivel haladná meg az eredeti keretet.

    ---

    Mondjuk ő akar tanulni, akkor itt az első lecke:

    Ez egy kicseszett drága hobbi és egy annál is drágább hivatás! :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16415 üzenetére

    És mennyi más hobbihoz képest van horror áron még egy belépő vagy haladó DSLR/MILC szett is. A ping pongozásnál meg a repülőgép makett építésnél nagyságrendileg drágább. Más hobbikkal összehasonlítani felesleges, de ha az átlagos magyar fizetéseket vesszük alapul, meg azt a tény, hogy a magyarok többsége nem tud vagy túl hülye a megtakarításhoz, úgy máris egy igencsak költséges hobbivá lép elő.

    Jöhetnék például azzal, hogy én szeretnék belevágni a sportrepülésbe és ahhoz képest aprópénzért lehet finanszírozni egy fotós hobbit, de ez így nem mutat életszerű összehasonlítást, mert Magyarországon csak nagyon keveseknek van módja arra, hogy milliókért képezze magát, majd havi százezres nagyságrendű pénzt borítson abba, hogy a kötelezően előírt repült órái meglegyenek. Többek között nekem sincs rá keretem, de a saját "tíz éves tervem" része, hogy egyszer megengedhessem magamnak ezt... nyilván nem a fotós fizetésemből, az ide édeskevés. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16419 üzenetére

    Azt hiszem túlbonyolítod a pingpongot, mert hobbiról volt szó. Veszel egy néhány tízezer forintos asztalt a garázsba, néhány labdát meg két ütőt és ezzel minden hobbi igényt kielégítesz. A versenyszerű pingpongot akkor már illene a hivatásszerű fotózáshoz hasonlítani nem? :)

    De mondjuk nem tudom miért erről beszélgetünk. Semmi köze egyik hobbinak a másikhoz. Mindegyik eltérő anyagi követelményekkel rendelkezik. A fotózás akkor sem olcsó ha a nála jóval drágábbakkal hasonlítjuk össze.

    Akinek egy 150 ezres szett is drága, az amúgy sem a versenymotorozáshoz meg vitorlázáshoz fogja mérni, mert azok közelébe sem fog jutni soha.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DjKoxi #16435 üzenetére

    A DSLR gépeknél liveview módban felcsapódik a tükör és úgy is marad, így kaphatsz élőképet a LCD-re. A mai DSLR gépeknél sajnos még nem igazán prioritás az, hogy ebben a módban is elég gyorsan működjön, mert ott a kereső. Ha nem liveview módot használsz, akkor a tükör le van eresztve (és az exponálás idejére felcsapódik majd gyorsan vissza), így a keresőben a tükör által adott képet kapod. Ez nem elektronikus, hanem teljesen optikai. Ez már nagyon gyors és pontos AF-et jelent. Nem csoda, hogy a DSLR tulajok elsősorban a keresőbe kukucskálva komponálnak és az LCD inkább csak a videózáshoz van, meg azokhoz a helyzetekhez mikor nem tudsz a keresőbe nézni (pl: fejed fölé tartod a gépet).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sir_mook #16457 üzenetére

    "dslr = lehetőség a jobb képminőségre"

    Mitől igazabb ez a megállapítás, mint azt mondani, hogy "MILC = Lehetőség a jobb képminőségre" ?

    Alapvetően olyan példákat hozol fel, melyek már jószerivel határterületek, speciális igények, melyekre ha a usernek nincs szüksége, akkor felesleges megtéveszteni azzal, hogy márpedig DSLR-t kell vennie, mert csak azzal lehet igazán sok mindent elérni.

    Ezen felül elegánsan elsiklasz a MILC vázak előnyei felett, mintha azok nem is léteznének vagy elhanyagolhatók lennének, csak azért mert neked személy szerint azok semmit sem jelentenek. Ne feleltesd meg a saját igényeidet univerzális szabályként.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sir_mook #16467 üzenetére

    "A tükör nélküli gépek ergonómiája egy felnőtt férfi számára pont olyan élmény mint amikor egy gyerekbiciklire kell felülni. Lehet vele menni, de egy Debrecen- Bp távolságot már nem fogsz bevállalni."

    és

    "Egy rokonom mondta hogy minden autó addig jó, míg ki nem próbáltál egy jobbat. Az aki kompaktról vált MILC-re, az minden bizonnyal elégedett lesz"

    Akkor legyen itt az én ellenpéldám is: Én már sok mindent megjártam, dolgozom is FF DSLR vázakkal, de az utóbbi időben a legtöbb esetben nyűgnek érzem a dög nagy felszerelést. Munkámból kifolyólag szinte minden újdonság megfordul a kezeim között. Kompaktok, MILC-ek, DSLR-ek, stb. De kevés MILC volt aminél úgy éreztem gyerekbiciklin ülök. Vannak amik tényleg nem lettek annyira eltalálva, de a többséggel jól elboldogultam, pedig nincs kis kezem.

    Legutóbb egy Canon EOS M-be szerettem bele. Aranyos, kicsi és a 22mm f/2 STM objektíve világklasszis ebben az árban. Ideális utcai fotós összeállítás roppant kis méretben és tömegben. Alig akartam visszaadni, egyedül a kissé ergya AF rendszer miatt nem veszem meg magamnak.

    Pedig nekem hozzáférésem van a céges Full Frame gépekhez. Mégis ott van bennem a feszültség, hogy az esetek többségében egyszerűen semmi kedvem magammal cipelni egyiket sem. Legtöbbször a Nikon D7000-ret viszem el, de még az is túl nagy és nehéz egy városjárós, kirándulós, nyaralós történethez.

    Akkor én most rosszul vagyok összerakva? Fordított polaritásúak a bekötéseim? Mert a te okfejtésed szerint nekem nem lenne szabad szeretnem egy MILC gépet sem. Sőt, még az FF DSLR-eket sem, mert bizony a középformátum sem ismeretlen nekem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Freddy76 #16489 üzenetére

    Én csak nem értem, hogy miért olyan nehéz felfognia sok embernek egy olyan egyszerű tényt, hogy mindenkinek mások az igényei meg az ízlése. Zene, film, divat... minden téren megy folyton a marakodás amikor valaki előáll azzal, hogy kiszarta a spanyolviaszt és tessék mindenkinek elfogadni, hogy csak neki, egyedül neki és senki másnak nem lehet igaza.

    Magamnak is vennék digit FF gépet, mert én is jobban preferálom azt a formátumot (a középformátumot meg jobban). Szeretem a szűk mélységélességet, na. De inkább kompromisszumot kötök, mert a kompaktság is fontos. Full Frame MILC még nincs, de ha lesz, az is bitang drágán. Így marad az, hogy a Fujifilm X rendszerére spórolva dobálom az aprót a malacperselybe. De ha a következő Canon EOS M gép már valami élhető AF rendszert mutat fel és a kiváló 22mm f/2 mellé jön egy portré üveg is, akkor simán elképzelhetőnek tartom azt is, már csak a videója miatt is amiben a Fuji kicsit sem remekel (finoman szólva).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kovaripeti #16524 üzenetére

    A "zsebgép" esetében 160-170 ezer csak a vázra menne vagy ebben benne van a portrés-tájfotós objektív kombó is?

    Egyébként ezt a két feladatot két fix objektívvel el lehet látni, kell egy nagyobb látószögű (ekvivalens 24-35 körül, attól függően mennyire igényled a nagyobb látószöget), míg egy másik portréra (ekvivalens 90-120 mm körül).

    A Micro4/3 rendszer esetén vannak fasza üvegek erre a két célra. A többi rendszer viszont itt-ott hiányos, főleg az igazi portré objektívek hiányoznak (a Fujifilm X és a Sony E rendszerek sem kínálnak jelen pillanatban ilyet, bár 50mm mindkettőnél van, mindkettőnél APS-C szorzóval kell számolni, de ez csak korlátozottan jó portréra és odafigyelést igényel nehogy lófejű legyen a modelled).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #16534 üzenetére

    Nyilván nem véletlenül teszem hozzá, hogy az 50mm APS-C esetében csak körültekintéssel alkalmazható portréra, mert én is sűrűn használom erre, sőt a legtöbbször pont ezt használom, de például klasszikus headshothoz már rövid. Múltkor full frame-en használtam egy 85mm-es üveget, ami a legtöbb fotóhoz teljesen jó volt, de az arcról készült közelivel már nem voltam megelégedve. Nyilván aki nem ismeri a modellem arcát, az nem tudja, hogy mekkora a nózija valójában, de azért egy kicsit beletorzított. Figyelni kell és nem lesz baj, én eddig senkit nem beszéltem le, hogy ezzel fotózzon modellt, hanem csak annyit jegyzek meg sűrűn, hogy figyeljen oda amikor használja, mert sem elméletben, sem gyakorlatban nem portréobjektív.

    Egyébként meg MFT rendszerről volt szó, arra van egy egészen kiváló 75mm f/1.8 is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz t..janos #16599 üzenetére

    Ha eddig is használtad a teleobjektívet, akkor én nem mondanék le róla! Nyugodtan vehetsz olyan tele-zoomot aminek a vége 300mm-nél áll meg. Nekem is van tapasztalatom, hogy milyen egy 200mm-es üveggel a repülőnapot fotózni... hát eléggé szar.

    Ügyesen kell objektívet választani, vannak olyanok amik elérhető áron még korrekt minőséget adnak a vége felé kitekerve is. Na meg egy repülőnap pont olyan téma, ahol rendszerint kiveri a szemed a napsütés, így a szűkebb rekesszel sem lesz gond (ugyebár a legtöbb olcsó zoom objektív több fényértéket is "romolhat" a gyújtótávolság végéhez közeledve).

    Viszont állíts fel prioritási sorrendet. Előbb legyen meg a váz és azok az objektívek amik a legfontosabbak. Aztán használtan 50-70 ezer körül patika állapotú és fasza teleobjektíveket lehet beszerezni ami már nem a legalja szint, mint egy újonnan is ennyibe kerülő darabnál. A következő Kecskemétig még lesz rá időd! :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kovaripeti #16605 üzenetére

    Amúgy én is azt néztem, hogy miért nem lehet csak vázat venni külön, de hát ez egy ilyen műfaj. Nekem már a K200D óta megvan az a dupla kit és pillanatnyi megingás volt csupán, hogy majdnem lecsaptam egy K-500 alapkitre (komolyan, már a kosárban volt és majdnem leadtam a rendelést), annyira pofátlanul olcsón adják már rögtön a megjelenésekor. Ha csak a vázat el lehetne vinni 100k körül, akkor talán már itt lenne nálam a futár a csomaggal... :D

    Aztán szerencsére mindig gondolkozom mielőtt megnyomom a rendelés gombot. Nincs igazi szükségem a K-500-ra, csak néha elszorul a szívem, hogy ott van a rég nem használt Pentax felszerelésem és az egyetlen gyenge eleme (csak emiatt nem használom) az a K200D váz ami mára nagyon elavult. Ezt kéne modernizálnom. De most őszintén szólva kicsit felesleges lenne, mert munkára ott vannak a jóval komolyabb céges gépek, magáncélra is el tudom vinni őket (bár nem mindig, ez tény). Inkább egy aranyos MILC-et kéne már vennem mindennapi rohangálósnak... DSLR már körbevesz éppen elég... :)

    Egyébként erős a gyanúm, hogy a nagy karácsonyi hajtásban a K-500 alapkit (vagy akár a dupla kit) egy bestbuy vétel lesz. Vicces, hogy egy objektívvel 129.000 Ft, két objektívvel 159.000 Ft, közben a váz olyanokat tud, hogy röhögve lemossa a konkurenciát (100%-os kereső, focus peaking, dupla vezérlőtárcsa, kiváló szenzor, stb).

    Emlékszem sok évvel ezelőtt, akkor még az egyetemi ösztöndíjból gazdálkodtam ki a Pentax K200D duplakit (ugyan ezzel a két objektívvel) árát, összesen 200.000 Ft-ot költöttem és ebben nem csak a duplakit volt benne, hanem az AF360FGZ rendszervaku, memkártya, tripod, két garnitúra Eneloop akku meg pár apróság. Akkor is verhetetlen volt a nagy konkurenciával a Nikon D60-nal szemben (ez most a D3200-al szemben áll).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16609 üzenetére

    Én azt tartom jó dolognak, hogy már belépő szinten is ott a dupla vezérlőtárcsa. A konkurensek persze a második műanyag tekerentyű miatt belehajszolnak egy 300-400 ezres váz megvételébe, pedig szerintem annyira alapvető a jelenléte. Pont ez lenne a DSLR lényege, hogy ha már nagy, akkor tele is van kezelőszervekkel. Ne csak a nagyobb markolat legyen az egyetlen plusz amit ad.

    Meg szerintem nem az árazása agresszív a K-500 és K-50 vázaknak, hanem végre felrázzák a piacot. A többi gyártó csak ül a seggén és semmit sem tesz bele az újabb és újabb belépő vázakba, csak javít egy hajszálnyit a paramétereken évről évre. Nevetséges dolgok maradnak ki, mint a 100%-os kereső, dupla tárcsa, focus peaking... Ezek mind olyan funkciók amik semennyire sem veszélyeztetik a felsőbb kategóriákat, így érthetetlen a hiányuk.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16612 üzenetére

    Mindegy melyik oldalról közelítünk, szerintem nem a képességeihez mérten túl olcsók a vázak, hanem itt kellene tartania minden gyártónak 2013-ban. Arról nem a Pentax tehet, hogy a többiek csak átcímkézni tudnak vagy akarnak (lásd: EOS 650D - 700D váltás), mert ők azzal is jól elvannak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Amikor a hóhért akasztják.

    Hirtelen rám szakadt a lehetőség, hogy egy kis kedvezményt be tudjak vasalni az egyik boltban vásárlásnál. Elméleti síkon eljátszottam a gondolattal, hogy de jó lenne nekem egy új váz amivel akkor is tudok fotózni és videózni ha éppen nem tudom hazavinni saját célra a céges gépeket. A lényeg, hogy a gép értéke maximum 130k lehet. Ez nem sok, de ugyebár nem is komoly célra kell, munkára ott vannak komolyabb vasak.

    Két gép neve jött elő a kalapból első körben:

    Pentax K-500 + 18-55mm:

    Ezt már pár napja majdnem megvettem hirtelen felindulásból. Nem is tudok elképzelni most ennél jobb belépő vázat ebben az ársávban. Ha meg már DSLR, akkor ragaszkodom a dupla vezérlőtárcsához, így egyetlen másik tükrös sem felel meg. Hátránya viszont, hogy videóban finoman szólva sem erős és nincs mikrofon bemenet. Na meg annyi DSLR van körülöttem már, hogy inkább MILC-re vágynék, de a K-500 meg ezerszer többet nyújt ennyi pénzért, mint bármelyik MILC, leszámítva a kompaktságot.

    Canon EOS M + 18-55mm + Speedlight 90EX:

    Ez végre MILC, videóban simán a szokásos Canon minőség (ennyi pénzért a legjobb vétel videóra még ML nélkül is). Később jönne mellé egy 22mm f/2 STM, amit nagyon kedvelek, szép rajzú még teljesen nyitott blendén is, kellemes árazású üveg, utcai fotóhoz kiváló. Na de a fekete leves, az egyetlen ami nem tetszik: Még az új FW-el is iszonyatos lassúságú AF, főleg kevés fénynél. Modellt fotózni még csak csak elmegy (kivéve kevés fénynél, ahol fókuszt sem mindig talál), de valahogy mégis jobban esne megvárni a következő EOS M-et, mert ez bár számomra nagyon szerethető és videóban is ötcsillagos a konkurenciához képest, de mégis elég kiforratlan. Plusz ugye az egész rendszer krónikus üveghiányban szenved. Ha kijönne egy 22mm f/2 minőségű, olcsó, portréhoz való objektív, akkor az nálam már minden igényt lefedne... de ez most nincs, adapterrel meg még lassabb az AF, mint nélküle.

    A zavart leginkább az okozza, hogy egyik gép sem passzol tökéletesen ahhoz amire kellene. Na most vagy várok és hagyom ezt most a fenébe (amúgy sem létfontosságú, bár nagyban megkönnyítené a szabadidős fotózást), vagy megtanulok élni az egyik vázzal/rendszerrel, de épp annyira tudnám szeretni bármelyiket, mint utálni...

    KÁOSZ! :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #16618 üzenetére

    A G3 videó minősége határozottan nem rossz, viszont már szinte sehol sem kapni (főleg ott nem ahova a kedvezményem szól). Csak GF5 van helyette... az meg... na.

    Ezért is jutottam arra, hogy:

    - Pentax K-500
    - Canon EOS M
    - Inkább semmi

    Ha a Pentax jobb lenne videóban, akkor megbékélnék a méretével. Ha a Canon EOS M jobb lenne AF-ben, akkor megbékélnék az egyelőre kevés objektívvel. De most így beütött a teljes döntésképtelenség... :D Lehet inkább hagyom elúszni a kupont, aztán majd tavasszal benevezek valami jobbra ami nem ennyire kompromisszumos.

    (#16620) penomope: Te felbontanál egy drága bort ha valaki csak egy kortyot akar de nem veszi meg? A kiállított gépeket bármelyik boltban megnézheted, de amiből nincs bemutató példány azt persze, hogy nem tudod kipróbálni, hiszen egyik bolt sem akarja, hogy aztán már csak bontottként lehessen eladni. Menj el egy olyan helyre ahol van bemutató darab (pl: elektronikai hipermarket vagy egy nagyobb kereskedés méretes bemutatóterme) és ott vedd kézbe.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tisvol #16622 üzenetére

    A D5200 nem egy rossz váz, ahogy a felsorolt Pentaxok sem. A K-500 értelemszerűen a legolcsóbb, de csak mert nincs időjárásálló szigetelése. A D5200 fókuszrendszere fejlettebb és gyorsabb. Általános képminőségben viszont kiegyenlített a helyzet. A Pentax beépített képstabilizátora teleobjektívek esetén nem olyan hatékony, mint az objektív saját stabilizációja. A D5200 kihajtható kijelzővel rendelkezik és jobb videó minőségben is, mint a felsorolt Pentaxok. Viszont a K-30 és K-50 szigetelt (ha számít), illetve a dupla vezérlőtárcsa is jól jöhet. Illetve van focus peaking is (manuális fókuszálásnál jól jön).

    Én nem mondhatom meg, hogy melyik váz legyen, de próbáltam némi kapaszkodót adni.

    Nálam a döntésképtelenség leginkább azért állt be, mert mindegyik felsorolt gép jóval több kompromisszumra kényszerít mint amennyit nyugodt szívvel el tudok fogadni. Éppen ezért lehet, hogy inkább lepasszolom a kuponom egy rokonnak, aztán majd később visszatérek a témára. Van amúgy mivel fotóznom, csak a céges gépek nem mindig állnak a rendelkezésemre, de annak sincs értelme, hogy gyorsan kapva az alkalmon lecsapok egy olyan vázra amit már a megvásárlása előtt túl szűknek érzek. Viszont az is tény, hogy a semminél bármi jobb, mert a kiöregedett Pentax K200D már jóformán alig alkalmas arra amire használnám. Például videóra egyáltalán nem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sasa134 #16623 üzenetére

    Kinek lehet azt a szerencsétlen 18-55mm kitobjektívet eladni? Nekem már megvan 5-6 éve a K200D mellett, azon a vázon, 10 megapixellel még elboldogul, de néztem vele tesztfotókat egy K-50-re felcsavarva és nem vicc, de a mobilom is élesebben rajzol a képsarkoknál. Eléggé béna, hogy a Pentax még ezekre a vázakra is ezt a rég elavult objektívet adja kitben. Bár így már érthető, hogy miért tudja ennyire olcsón adni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sasa134 #16629 üzenetére

    Én anno a K200D mellé úgy vettem meg az 50-200mm telét, hogy nagyjából 10 ezer forintom bánta (ennyivel került többe akkor és ott a dupla kit). Mivel nekem nem igazán volt igényem telére, ezért arra jó volt, hogy a ritka pillanatokban elővegyem ha mégis és nem költöttem rá 60-70 vagy 80 ezer forintot egy komolyabb darabra.

    Repülőnaphoz nagyon kevés. Lassú és rövid. Ez volt az első tapasztalatom vele annak idején... :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz penomope #16631 üzenetére

    Nincs olyan, hogy az adott gép minden téren tökéletes. A K-500 a maga nemében egy rendkívül jó vétel, de a másik bestbuy a D5100, nem véletlenül. Azonos árkategóriákban nem nagyon létezik az, hogy valami az összes létező paraméterben jobb.

    Egyébként mindegy melyik irányba indulsz el, inkább azon fog múlni a jó fotók sorsa, hogy Te mennyire fejlődsz és mennyi kreativitást tudsz belefektetni, na meg persze milyen objektíveket vásárolsz hozzá. Ha ez megnyugtat, akkor közlöm, hogy egyik kitobjektív sem csúcsminőség. A Nikon 18-55 mm és 18-105 mm ugyan úgy mielőbbi lecserélésre szorul, mint a Pentax 18-55 mm.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DjKoxi #16644 üzenetére

    Nem piszkálódásból kérdezem, de miért nehéz belenézni a DSLR keresőjébe? Sajnos a DSLR-ek esetében nem fektetnek túl sok hangsúlyt az élőkép mellett produkált AF sebességre, helyette viszont a hagyományos használat közben a leggyorsabb és legpontosabb AF-et produkálják. Én csak ritkán használom DSLR-nél az élőképet, szinte csak videóhoz, ott meg manuális fókuszt használok minden esetben.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sir_mook #16662 üzenetére

    Tudjuk, mindenki hülye és ostoba csak te nem.

    Indítsunk egy topikot cipőknek vagy kalapoknak, ahol leírhatod ezredszer is, hogy egyedül te és csak és kizárólag te vagy a megmásíthatatlan igazság birtokában, hogy melyik cipő és melyik kalap a frankó. Mindenki hülye aki nem azt vásárolja amire te az áldásod adod! :)

    Folyton felsorolsz egy rakás dolgot ami közel sem biztos, hogy másoknak is annyira fontos, mint neked. Képzeld, nekem annyira nincs szükségem teleobjektívre, hogy nincs is (illetve valahol akad, de nagyjából 4 évnyi por telepedett már rá). Amikor még Pentax rendszert forgattam a kezeim között akkor sem volt rá szükségem. Akkor ilyenkor mi van? Hülye csicska vagyok, mert a fotós csak attól fotós ha van egy 600 csilló forintos teleobjektíve? :)

    Olyan verzió nem létezhet, hogy a vásárló tudja mit akar, megfelel neki amit a Pentax rendszer nyújt és emiatt hoz egy racionális döntést? És mi van akkor ha valakinek nem célja millió forintos felszerelést felhalmoznia, csak akar egy igényeinek megfelelő gépet, egy-két jó üveggel és kész? Ő is ostoba, mert nem olyan rendszerbe fektetett ahol tovább fejlődhet olyan objektívekre amiket a büdös életben soha nem fog megvásárolni?

    Nem az a baj, hogy leírod neked mik az igényeid vagy ajánlásokat teszel. Hanem mindenkit hülyének nézel aki nem úgy gondolkozik mint te és nem azokra van szüksége mint neked.

    De hát tudjuk... az nem férfi akinek a kezében nem DSLR van. Ezt már egyszer kifejtetted! :)

    ----

    (#16664) Andrew31: Visszaemlékezve mondjuk az elmúlt 20 év szerviz tapasztalataira bármilyen elektronikai eszköz kapcsán, nagyjából sehol sem ment semmi zökkenőmentesen. Vagy balszerencse, vagy ilyen minden szerviz. A céges Nikonokra van NPS, de igénybe még nem kellett venni. Meg hát olyanok ezek a fránya szerviz tapasztalatok, hogy a kutya sem írja le azt, hogy:

    "Villámgyorsan visszakaptam a gépem, jobb mint újkorában és a bögyös ügyintéző csajszi is rám kacsintott a pultnál!"

    Egyrészt senkit sem érdekel, másrészt az ember szerviz tapasztalatokat akkor oszt meg az internetes közönségével ha valamiért dühös. Én már hozzá vagyok szokva, hogy mindenhol verni kell a pultot, hogy megolajozza a gépezetet. Meg nem véletlenül vannak a drága és feláras prémium szerviz szolgáltatások, valahogy bele kell csalni a vásárlót az ilyesmibe. És persze, hogy nem egy 150 ezres gépet vásárló fog ilyen tagságot váltani, hanem aki elkölt milliókat és mivel munkaeszköz, ezért nem engedheti meg, hogy szerszám nélkül maradjon.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sir_mook #16668 üzenetére

    "Olyan nehéz megérteni azt hogy van a Pentax, és vannak olyan cégek akik teljes körű szolgáltatást nyújtanak akár a külsős kiszolgálókkal megtámogatva."

    Amíg aktív Pentax használó voltam, addig nem igazán találkoztam semmivel amiben hiányt szenved a konkurens rendszerekhez képest. Van ami ott olcsóbb, van ami a Canonnál olcsóbb, van ami a Nikonnál olcsóbb. Amit magyarázol az semennyire sem objektív, semennyire nem segít senkit a vásárlásban és hiába magyarázod félre, benned a legkevésbé sincs segítő szándék, csak fikázol mindent ami neked nem tetszik. Múltkor a MILC-eket ekézted, most a Pentaxot.

    "Elmegy egy fotós találkozóra pár hónap múlva. Mindenki más rajta kívül Canonos- Nikonos."

    És ez meg kit érdekel a márkaorientált birkákon kívül? Mindenki olyan rendszert használ ami neki jobban megfelel vagy amelyik reklámait jobban el tudja hinni. Hogy rajta kívül hányan használják még az legfeljebb a fanboyokat érdekli. Ez egy vásárlási tanácsadó topik, az ekkora marhaságok meg nem ide valók.

    "És ott szembesül azzal hogy ha pl szeretne beszállni egy modellfotózásba, egy Hortobágyi madártúrába, egy akármibe... és ő nem talál hozzá megfelelő kiegészítőt."

    Ezt támaszd alá! Mert én érdekes módon tudtam modellt fotózni Pentax rendszerrel. Mégis mi a tosz kell hozzá ami nincs Pentaxra? Megfelelő objektívek meg egy vakukioldó a gép tetejére. Ez akkora mutatván, hogy csak a Canon és Nikon tudja? A third party gyártók (Sigma, Tamron, stb) pedig szinte kivétel nélkül mindent kiadnak Pentax K-bajonettel is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Tegnap belenéztem egy Pentax K-3 keresőjébe (még csak hétfőn jelentették be, de a Fotoplus elhozta a Photoexpo-ra, hatalmas nagy csillagos ötös). Hát letettem a hajam! :) Fényes és hatalmas keresőkép, a nyakamban lógó Nikon D7000 csak a rárakott nagyítóval együtt tudja ezt.

    Sajnos csak pre-production demó példány volt, így kártyát nem lehetett beletenni. Csak kézbe venni, menüben kotorászni, stb. Nagyon kényelmes a fogása. Már el is kértem tesztelésre (sajnos nem tudom mikor kaphatom meg, tuti a PH meg Pixinfo előbb jut hozzá).

    Kipróbáltam viszont egy Pentax K-500-at is. Nekem nagyon hiányzik róla a státusz LCD, de belépő szinten lehet nélküle élni. Anyagminőségre (tapintásban) nem jobb, mint egy belépő Nikon vagy Canon, de ergonómiában, fogásra nagyon jó, sőt egyenesen kiváló, igazán kényelmes és jól megfogható darab. Plusz ugye dupla tárcsa van rajta és a kereső szintén 100%-kos és nagyobb is, fényesebb is, mint a konkurenseké.

    Ugyan ezen a standon sorakoztak a Pentax Limited üvegek mindenféle gyújtótávolságból, de volt ott bőven Sigma és Tamron is K-bajonettel.

    Így fest 2013-ban egy ZSÁKUTCA! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Abry #16687 üzenetére

    1.) Mivel a kint lévő K-3 csak pre-production példány volt, ezért nem lehetett kipróbálni, hogy mit tud a vas, akkor mégis mi mást írjak le róla? Viszont kíváncsian várom, hogy az OLPF szimulációt kipróbálhassam, mely ha valóban hatékony, akkor egy igen előremutató és innovatív fejlesztés a Pentax mérnökeitől. De addig is csak annyit lehet róla nyilatkozni, hogy milyen kézbe venni, milyen a kezelhetősége és milyen érzés belenézni a keresőjébe.

    2.) A K-500 alapkit jelenleg 130.000 Ft (nyitóáron). Mutass már rá a konkurenseknél ebben az árban egy ilyen tudású vázra.

    3.) Ki beszélt előremutató fejlesztésekről? A korábbi vita (a zsákutcáról) nem a technológiának szólt, hanem a kolléga szerint a Pentax rendszerrel nem lehet lefotózni semmit, hiszen nincsen hozzá egy darab objektív sem, egy darab kiegészítő sem, megy úgy alapvetően semmit sem ér az egész rendszer. Szerinte nem lehet vele modellt fotózni és nem lehet vele állatokat sem fotózni. Szerintem nem kellett volna hozzá sok, hogy kifejtse ez tulajdonképpen csak lyukkamerának jó egy átfúrt vázsapkával.

    4.) Nem véletlenül tértem ki rá, hogy mennyi elérhető objektívet lehet felcsavarni egy Pentax vázra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Migee #16691 üzenetére

    Én alapvetően nem tartom gondnak, hogy kompaktról FF vázra akarsz ugrani, de ahogy arra már felhívták a figyelmet: Nem sokat ér az egész ha nincsenek hozzá megfelelő objektíveid. Nem írtad le azt sem, hogy mekkora a kereted (a vázon kívül milyen objektíveket vásárolnál, gyanítom kompaktról váltva nincsenek még üvegeid).

    Annak nincs értelme, hogy egy ilyen vázat kitobjektívvel használj és ha nem nagyon van tervben, hogy a jövőben bizonyos időközönként újra elköltöd a váz árát objektívekre, akkor inkább maradj az APS-C formátum mellett. A csúcs APS-C vázak is nagyon jól teljesítenek és bőven marad pénzed jó üvegekre.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tisvol #16776 üzenetére

    Ez csak annyiban igaz, hogy teljesen felesleges azon pörögni, hogy milyen géped van. Feleljen meg az igényeidnek és minden más csak mese habbal.

    Az emberek többsége nem az általános igényei szerint választ gépet, hanem olyanok miatt, amik szökő évente egyszer jönnek elő. Itt vagyok én: Talán 1-2 évente egyszer van szükségem teleobjektívre.

    Vettem ezért egy izmos darabot? Frászt!

    Bérelek vagy kölcsön kérek olyankor? Ja!

    Örülök, hogy nem költöttem olyanra amire tényleg csak ritkán van szükségem? Még szép!

    De ugye Átlag János úgy gondolkozik, hogy "jó lesz az valamikor", ezért megveszi vagy eleve fos 18-200mm ocsmányságokkal szórakozik. Ez a vázra is igaz. Sokan inkább messze túlbiztosítják magukat "sosem lehet tudni" alapon. Ők azok akik rendszerint nem ismerik a saját szokásaikat és fingjuk sincs arról, hogy mit és hogyan fotóznak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DjKoxi #16782 üzenetére

    Ha a fotók felmásolásához kell az USB hosszabbító, akkor inkább egy kártyaolvasóval jobban jársz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Abry #16795 üzenetére

    Tudtam, hogy előbb vagy utóbb végre meglépi ezt a Sony. Komolyan mondom, ők az elmúlt évek legnagyobb újítói a fotóiparban, nem ülnek a seggükön, hanem csinálják és csinálják. Az RX100 széria csak szimplán eszeveszett jó kompaktokat takar, nem nagy mutatvány, csak a piac legjobbjai, ez még nem innováció csak minőség, de még milyen. Viszont a QX100 és QX10 akkor is nagyon királyak ha jelen állapotban még sok gyermekbetegséggel küzdenek és bár sokakat hidegen hagynak, de az objektívbe épített szenzor ötlete kiváló. Aztán ott van az RX1 is, ami olyan mint a Fujinál az X100 csak épp FF szenzorral. A Sony NEX rendszer is sok olyan tulajdonságot mutat fel ami igazán szimpatikussá teszi (pl: meghonosították a focus peakinget, ami ugye például a professzionális Sony videokameráknál is alap tulajdonság).

    Már csak az objektív kínálaton kéne csiszolni. Tök jó, hogy ennyire jóban vannak a Zeiss-el és velük gyártatnak, de azért nagy a szakadék az olcsó-mocsokszar és a kiváló-de-kurvadrága objektívek között.

    BTW szerintem a Sony jól csinálja amit csinál. Leszarja a babérjain ülő és lóf*szt sem produkáló Canon-Nikon tengelyt és nem az általuk kijelölt úton halad. A Pentax sajnos igen, bár igyekszik mindig rájuk licitálni technológiákkal, de ez még unalmas és nem túl látványos.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TayRol #16797 üzenetére

    Az autóiparban úttörő technológiákat felvonultató Mercedes modellek alap listaára meg 25 milla felett indul rendszerint. Szóval ha nem tudod megvenni, akkor az már nem is úttörő vagy mi? Drágák ezek a gépek, még az Alpha 7 alap 1700 dolláros ára is mire ideér lesz annyi, mint a Full Frame tükrösök, ráadásul a Zeiss objektíveknek is van egy olyan tulajdonsága, hogy nagyon nem olcsók. Nem Átlag Józsinak szólnak, aki a Nikon D5100 meg a Canon EOS 600D között őrlődik. Az Alpha 7 + Zeiss 35mm is lesz majd egy milla.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TayRol #16799 üzenetére

    A Fujifilm kiadta először az APS-C szenzoros X100-at, amire mindenki azt mondta, hogy ez csak a cserélhető objektíves verzió(k) érkezése előtti nagy főpróba. A fogadtatás pazar volt, így jöttek a cserélhető objektívesek is.

    A fenti bekezdésben cseréljünk ki szavakat ezekre: Sony, Full Frame, RX1.

    A piacra lépés módját és a termékpalettában betöltött szerepét nézve nagyon hasonló a két gép élettörténete. Nem fog eltűnni az RX1 sem, bár tuti olcsóbb lesz majd, hiszen az Alpha 7 és 7R már most kinyírta. Az RX1 felárát meg indokolhatja egyrészt a Full Frame szenzor (mondjuk kapásból +200k) és a külsős gyártóval készíttetett kiváló Zeiss objektív (+200k) a maradékot meg rá lehet fogni arra, hogy az X100-nál jóval kisebb példányszámban gyártják és jóval kevesebbet is adnak el belőle.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TayRol #16802 üzenetére

    Na de most a Sony hibás vagy mi élünk szar helyen? Az USA-ban minden videó amatőr 5D Mark III-mat vásárol egy sor L-es objektívvel. Ami ott náluk egy kicsit is jobb életszínvonalon élő amatőrnek sem elérhetetlen, az nálunk csak a profiknak és ők is nyögik a lízing díjat évekig.

    Úttörőnek lenni nem azt jelenti, hogy ők adják ki az első olcsó példányt. Az autóiparban a Mercedes fejlesztései 10-15 alatt csorognak le a legalsó árkategóriákig. A fotóipar ennél sokkal gyorsabb. Az Olympus meg a Panasonic alig 1-2 éve nyomta még csak az m4/3 rendszert mikor a többiek is elkezdtek beszállni a MILC bizniszbe, mert látták, hogy ez nyerő dolog.

    A Sony pedig nagyot robbanthat ezzel az FF MILC vázzal az amerikai és nyugat-európai piacokon, ahol egyébként a MILC mint műfaj egyáltalán nem keresett. Az Olympus Ázsiában több PEN és OM-D gépet ad el egyetlen negyedévben, mint az USA-ban egész évben.

    Az USA-ban hihetetlen sötétek a vásárlók és nem csoda, hogy állandóan méret problémáik vannak, elég a nőik seggére nézni vagy a batár nagy autóikra. Ott nem lehet eladni egy olyan rendszert aminek apró a szenzora. A Sony erre az igényre reagál és egy olyan árcédulával ami az egyébként sem drága Nikon D600 (D610) árával vetekszik (konkrétan még olcsóbb is, a D610 váz 2000 USD míg az Alpha 7 váz 1700 USD).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sasa134 #16806 üzenetére

    Hogy állsz a manuális üvegekkel és manuális fókusszal? Ebben az esetben és ha feltétel az APS-C méret akkor a Sony NEX rendszer kiváló, csak saját objektívekkel még nem áll olyan jól, viszont nagyjából bármi adapterezhető rá. A főnököm egy NEX-7 vázat használ régi manuális Nikon üvegekkel és a focus peaking miatt gyorsan lehet vele fókuszálni még utcán is. Én is szoktam használni néha, imádom!

    200k alatt leginkább a NEX-5R van, ami jó váz, alapból nincs EVF, de csatlakoztatható (szerintem nem éri meg, mert a felárból már bőven kijönne egy NEX-6 amiben alapból van). Üvegekből akad ez meg az, de egy kicsit káoszos az egész, van is meg nincs is, fejlődik is meg nem is. Ez a rendszer akkor jó ha az ember elvan a focus peaking és a manuális üvegek társaságában.

    Más APS-C alternatíva nem nagyon van ennyiért csak a Samsung meg a Canon. A Samsung vázak bár nem olyan rosszak, de nem is túl jók. Viszont 100k körül is már bele lehet ugrani (pl: NX1100). A Canon EOS M rendszert én csípem, de az AF sebesség nudli, üvegek alig vannak (mondjuk az utcai fotós 22mm f/2 STM egy kiváló darab és olcsó is, kitben a vázzal együtt 160k). Ezek egyikének sincs keresője még opcionálisan sem. Az EOS M inkább videósoknak való, na nekik viszont a lehető legjobb 200k alatt.

    A másik alternatíva még a Fujifilm X rendszer, hamarosan jön az X-A1 ami már 200k alatt lesz és az X-M1 alapjaira épül, az egyetlen különbség az X-Trans színszűrő helyett alkalmazott hagyományos Bayer, de ez nem olyan nagy hiányosság. EVF itt sincs, opcionálisan sem. Viszont a Fuji objektívek kiválóak, cserébe nem is olcsók.

    Látható, hogy ebben a kategóriában, ha az EVF is meg az APS-C is fontos, akkor csak a Sony NEX rendszer van. Én a helyedben kipróbálnám milyen manuálisan fókuszálni bekapcsolt focus peaking mellett, hátha neked is elnyeri a tetszésed. Én imádom, más meg nem bír meglenni AF nélkül.

    Ha valamelyik igényt elhagyod (EVF vagy az APS-C), akkor már több alternatíva van. Például Olympus PM2, amiben egy elég jó szenzor van és EVF is csatlakoztatható (szokás szerint piszok drágán).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz grigo #16814 üzenetére

    Az EOS 600D és 650D között csak az érintőképernyő a különbség. Amikor teszteltem a 650D vázat, én nagyon megszerettem, de ekkora felárat nem biztos, hogy megér, akkor inkább egy 50mm f/1.8 II-vel lepd meg magad, az ezerszer értelmesebb lépés lenne.

    A D5100 fejlettebb a 600D-nél, de azért képminőségben nem kell olyan drasztikus különbségekre gondolni hacsak nem vagy pixel kukkoló, aki állandóan nüansznyi különbségekre vadászik. Egy jobb objektívvel sokkal előbb érsz el javulást a fotó (mint alkotás és nem mint digitális pixelhalmaz) minőségét tekintve. A már említett fényerős 50mm-es fix például nagyjából fele annyiba kerül, mint Nikonra. Újonnan 25-30k, használtan meg egészen nevetséges áron beszerezhető.

    Egyik vázzal sem lősz mellé, vedd amelyik neked jobban megfelel aztán csak használd. Tényleg nem vesz minden héten az ember új gépet, de azért rágörcsölni sem kell. Két olyan gép között akarsz választani, melyhez bőséges az objektív kínálat, mindkettőhöz vannak olcsón fényerős fixek, vakuk, stb.

    A már említett Pentax K-500-ra is ránéznék. 130k árával bestbuy váz, de itt érdemes jobban megnézni az objektíveket is, hogy tulajdonképpen mire van szükséged és az mennyibe kerül ennél a rendszernél.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Itt válaszolok, mert nem látom értelmét, hogy az emberek privátban keresnek meg. Itt is lehet nekem címezni egy kérdést. Nem azért nem válaszolok privátban, mert bunkó vagyok, hanem mert fenntartom a jogot, hogy én is megfeledkezhetek valamiről és akkor a többiek kiegészítenek, ráadásul több véleményt is el lehet olvasni. Szóval határozottan kérek mindenkit, hogy ne privátban írjon, ez a saját érdeke leginkább. Nekem mindegy, hogy hol írok meg egy választ, de neked nem mindegy, hogy csak engem hallasz, vagy több ember véleményét.

    A levél így szólt:

    Üdv!
    Elnézést, hogy privátban kereslek meg, de lenne egy kérdésem.
    A "Milyen cserélhető objektíves gépet (DSLR, MILC, SLT)?" topik-ban olvastam a hozzászólásodat, amiben sasa134-nek ajánlottál MILC gépeket.

    Tulajdonképpen hasonló szempontok szerint keresek gépet mint Ő, viszont Nálam fontos szempont a video.

    Nem vagyok komoly fotós, gyerek-család, utazás és kirándulás a témakör. Egy régi Olympus E-1 használok már 6 éve, a fotós igényeimet maximálisan kielégíti, na jó, kevés fény, esti témák nem az erősségei. Szeretem az Oly-t,de azért a mai technológia sokkal fejlettebb és szükségem van egy könnyebben hordozható gépre, ami ráadásul video-t is rögzít. Az E-1 megmaradna tartaléknak, másodgépnek.
    A hsz-edben kihangsúlyoztad, hogy 200k alatt video-ban az EOS M a legjobb választás. Ez árban is szimpi lenne, még a 22mm-es fix obi-t is megvenném hozzá. Hátrányként írtad, hogy szűkös az obi választék és lassú az AF. Nagy obiparkot nem tervezek. Azt szeretném kérdezni, hogy az AF mennyire lassú, illetve mennyire lehet hátráltató tényező? Nem profi szempontból kérdezem, hanem a általános "családi" használat során?
    Az EOS mellett még a Samsung NX300 is szimpi, igaz annak a design-ja tetszik nagyon. Még nézegettem a Oly gépeket (PL-3; PM-2; PL-5), de azt olvastam róluk, hogy videóban nem olyan erősek. Illetve még a NIkon V1 jöhet szóba, amiről azt olvastam, hogy videoban jó, de már nem biztos, hogy lehet kapni. A V2 Nekem egyelőre drága...

    Ezekkel a gépekkel szemben mennyire jó választás az EOS M?

    Válaszodat előre is köszönöm!
    üdv
    Rob

    Ha a 200k alatti MILC gépeket nézzük, akkor nem csak az EOS M lehet jó választás videóra, először azt kell tisztázni, hogy mi fontos. Ha a manuális vezérlés, csatlakozók és a videó általános minősége számít, akkor az EOS M egy jó választás, főleg mivel már fejlesztik rá a Magic Lantern-t is (béta állapotban tesztelhető, elvileg van már RAW videó, fejlett audio vezérlés, focus peaking, stb). Viszont nem az egyedüli jó választás, ha például használt gép is játszik, akkor egy Panasonic GH2 is elég jó (sőt), de videó minőségben a Panasonic G3 sem rossz, ez újonnan is 140k körül van, de már kifutó modell, helyére jött a G5, de az is megvan 200k alatt.

    Az EOS M-ben az a jó, hogy gyakorlatilag a Canon DSLR-ek videós képességei vannak belezárva, konkrétan a 650D-vel egyenértékű. Van vakupapucs, mikrofon bemenet, stb. Ami csak kell. Ráadásul az alapkit (18-55mm STM + EX90 vaku) megvan 130 ezerből + 60 ezer a 22mm f/2 STM, ami egy rendkívül jó darab lett. Ez így összesen megvan 200k alatt. Viszont az EOS M rendszer esetében az objektív kínálat itt nagyjából véget is ér. Még van egy nagylátó zoom, de aztán tényleg ennyi. Biztos fejlődik még, de most még érdemes megvenni az adaptert amivel bármilyen EF vagy EF-S objektív felmegy rá. eBay-en 20k körül is hozzá lehet jutni az eredeti adapterhez (itthon 40k). Így már felmehet rá az 50mm f/1.8 II, ami egy olcsó fix, újonnan is 30k.

    AF teljesítményben az EOS M nagyon gyenge, még a 2.0.2 firmware frissítéssel is csak egy erős közepesre sikerült feljavítani. Aki főleg videózásra veszi, azt nem feltétlenül zavarja majd (feltéve ha manuálisan fókuszál ahogy azt illik). Kellő fény mellett még elmegy ha nem sietős a dolgod, de kevés fénynél már nagyon lelassul, olyan mint egy kompakt fényképezőgép.

    Én azt mondom, hogy az EOS M-nek akkor van értelme, ha nem 200k a kereted, hanem mondjuk csak 130-140k és a videó lenne az elsődleges. Úgy verhetetlen, de vannak nála 200k-ig sokkal jobb gépek is.

    Érdemes a Panasonic portáján is körülnézni, de videóban a Sony NEX sorozat is rendkívül erős, csak nekik meg nem erősségük csatlakozókkal ellátni a gépeket. Az egy dolog, hogy a NEX-5 és NEX-3 szériákon nincs mikrofon bemenet (de még vakusaru sem), de a nem éppen belépő NEX-6 sem rendelkezik ezzel. Viszont van alapból full manuális vezérlés, jó képminőség és focus peaking. Ha nem lényeges a külső mikrofon csatlakoztathatósága, akkor a NEX gépek is jók videóra, de fotóban sem utolsók, sőt! Csak ez a rendszer sem vonultat fel túl sok objektívet, a normálisak rendszerint a Zeiss-től jönnek és csillagászati árakon. A NEX rendszer akkor jó, ha régi manuális objektívekkel is elboldogulsz, sokat segít a manuális fókuszban a focus peaking.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz grigo #16827 üzenetére

    Ez az összehasonlítás (mármint a tesztfotók), akkor érnének valamit, ha ugyan azzal az objektívvel készültek volna, valóban ugyan olyan körülmények között. Tisztán látszik, hogy a Canon vázon használt objektív a beállított rekesszel sokkal szebben rajzol. Ez így ebben a formában nem mutat meg semmit, sőt ha abból a téves feltételezésből indulsz ki, hogy azonosak a körülmények (amelyek egyáltalán nem azonosak), akkor még félre is vezet téged.

    Nézd meg inkább a DPreview laborban, azonos objektívvel készült szintetikus tesztjét, ott 100%-os kivágatot is tudsz egymás mellé tenni. Csak a szintetikus tesztekkel meg az a fő baj, hogy nem látod rajtuk miként csapódik le ez a teljesítmény a gyakorlatban.

    Ezért mondtam (és nem véletlenül), hogy bármelyik gépet is vásárolod meg, egyikkel sem fogsz mellényúlni képminőségben. A Nikon papíron jobb, de amint látod ezt az előnyét elvesztette a Pixinfo tesztjében pusztán a rosszabb minőségű objektív miatt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz grigo #16829 üzenetére

    "Szar lehetett internet nélkül vásárolni régen"

    Régen voltak nívós szaklapok amikből lehetett tájékozódni. Azért még fizettek az olvasók, így az újságírók nem szorultak rá arra, hogy a gyártók által vásárolt hirdetési felületből éljenek. Akkor még le lehetett írni valamiről, hogy szar.

    Akkor még nem volt ennyire felgyorsulva a világ, egy fényképezőgép teszt nem 4 nappal a bemutató után került az olvasókhoz, hanem sokszor csak hónapok múltán (főleg egy negyedéves folyóirat esetében), de ez senkit sem érdekelt, akkor még nem néhány hónapos gyártási periódusokban gondolkoztak és a vásárlók sem 1-2 évre vásároltak gépet. Voltak olyan típusok amik 15-20 évig voltak gyártásban apró módosításokkal.

    Most meg meg lehet nézni, hogy mi zajlik mondjuk a belépő szinten. Friss mai hír, hogy bejelentették a Nikon D5300-at. Alig 11 hónappal a D5200 bejelentése után. Egy évet sem bírt ki a D5200, sőt a D5100 is még forgalomban van (bár már ne gyártják).

    Nem tudom mikor lehetett megfontoltabb döntést hozni egy gép megvásárlása előtt... mikor egy 5 éves váz még mindig fiatalnak számított és bőven volt vele tapasztalat, esetleg ismerősök vagy fotóklub (!) útján próbáltad ki, vagy manapság, amikor elkezdesz fórumozni, internetes teszteket olvasgatsz, majd mire a végére érsz már hopp... ott egy új modell. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #16831 üzenetére

    Az a baj, hogy az internet korában minden megváltozott. A szerkesztőségek bevétele már nem az előfizetési díjakból jön be, hanem a gyártó által megvásárolt reklámokból. Ha a gyártó termékeiről rosszat írsz, akkor nem vásárol nálad hirdetést, nem ad tesztpéldányt, stb.

    Ma már néha nem tudod eldönteni egy bejelentésről írt beszámolóról, hogy egy előre kiadott sablon PR szöveg vagy tényleg ennyire robotok az újságírók és tényleg ennyire képtelenek felfedezni, hogy XY és ZY gép között a nagy büdös semmi a különbség, nulla innováció, nulla valódi előrelépés nélkül.

    Én az EOS 700D bejelentése után keletkezett bullshiten feszültem meg... a gép tényleg semmiben nem különbözik a 650D-től, csak már körbe forog a módválasztó tárcsa. Erre az összes hülye portál lehozta, hogy itt az új modell, kicsit ködösítettek, leközölték a specifikációs listát, hátha az olvasóknak nem tűnik fel, hogy a tavalyit kopipésztelték be újra és mehet ki hírnek.... :D

    Ez a teszt például nagy kedvencem volt. Ez a csatorna általában 10-15 perces videókat készít az egyes kamerák bemutatására / tesztelésére, mint mondjuk a Digitalrev. A 700D tesztjük viszont nagyjából 1 perces... elmondták, hogy van végre teljesen körbeforgó módválasztó tárcsa, aztán... ennyi... nincs több újítás és elköszönt... :D :D

    De ők megtehetik, ők a boltjuk eladásaiból élnek, nem a gyártók reklámjaiból, saját boltjukból jönnek a tesztpéldányok, stb. Ők fikázhatnak. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #16833 üzenetére

    A Canon biztosan nem a mirrorless szegmensre koncentrál, ahogy a Nikon sem töri össze magát, hogy iparkodjon. A Nikon esetében az is felmerült, hogy az "1" szériát kivonja az Ázsián kívüli piacokról (ez csak kiszivárgott belsős információ, közel sem biztos, hogy tényleg ezt tervezi, de az eladások alapján van alapja). A Canont meg nem igazán érdekli az "M" sorozat jövője, most még mindig a trónon ül a globális árbevételeket nézve. A Canon legnépszerűbb és legtöbb profitot hozó gépe az EOS 5D Mark III (előtte a Mark II volt), ebből főleg az USA-ban adnak egy rettenetesen sokat, de a nyugat-európai piacon is sláger. Ezt követi a 7D, aminek a helyét szerintem már idén átveheti a 6D, mert ez utóbbi is jön fel rendesen.

    Nem csoda, hogy ezeken a piacokon nem csak a Nikon nem szerepel jól, de tulajdonképpen egyetlen más mirrorless gyártó sem. Amikor kiadják az eladási statisztikákat, akkor is számmisztikáznak kicsit, hiszen vagy a japán fényképezőgép eladásokról beszélnek, ahol a DSLR már tényleg jóval kevésbé sláger, vagy a globális CSC piacról, aminek a grafikonjain nem is szerepelnek a DSLR eladások és nem is számolnak velük.

    A helyzet pikantériája, hogy az Olympustól is számos alkalommal szivárogtak ki belsős információk, hogy azon gondolkoznak kiszállnak a MILC gépekkel a globális piacon dúló harcból és csak Ázsiára koncentrálnak.

    Szóval én annyira nem vagyok biztos benne, hogy tényleg annyira komolyan veszik a Canon-Nikon tengelyen ezt a mirrorless mániát. Még mindig a DSLR-ben van a nagy dohány és a nagyoknak elég ha van néhány alibi gépük, mert hát az kell, azok még akár jól is fogyhatnak Ázsiában a többi piacot meg egyszerűen leszarják.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz b.vr #16837 üzenetére

    Ugye, hogy ugye? Mit tesz a hatalom, amikor hatalmadban áll valamit lefikázni, mert nem áll feletted a gyártó és nem rúg seggbe ha csúnyát mondasz! :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Freddy76 #16835 üzenetére

    Ezzel nem csak a Pixinfo esetében van így, hanem nagyon sokan mások is így csinálják. Annyira sablonosak a tesztek, hogy nem is érdemes megírni, csak cop&paste tavalyról és kicserélnek benne egy-két melléknevet meg jelzőt, itt-ott betoldanak pár új mondatot és mehet is publikálásra. Néha persze hiba is marad benne.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lovas001 #16840 üzenetére

    1.) Leírhatnád, hogy mik a szempontjaid és mit szeretnél fotózni vagy videózni. Ezek nélkül nem lehet segíteni. A Ford Focus kombit nem lehet összemérni az Peugeot 308 kabrióval. Mindkettő autó, mindkettő gurul, de mindkettő más igényeknek felel meg.

    2.) Papíron ezek közül a D5100 a legjobb fotóra, de videóban meg a 600D erősebb.

    3.) Ebben az árban még meg lehet nézni a Pentax K-500 vázat is, az mindháromnál jobb fotóban, de a Pentax esetén jobban észnél kell lenni és előre megnézni, hogy milyen objektívek kellenek, némelyik eléggé megdrágult mostanában.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lovas001 #16842 üzenetére

    Ha videózni nem kell, akkor szerintem a D5100 és K-500 között választanám a szimpatikusabbat. Képminőségre koppra azonosak (a minimális mérhető különbség rögtön elveszik amint eltérő objektíveket csavarsz fel rá). A D5100 AF rendszere kicsit fejlettebb és gyorsabb, viszont a keresője kicsi és nem túl izmos lefedettségű. A K-500 keresője az APS-C mezőnyben kifejezetten jó, 100%-os lefedettségű és jó nagyítású, plusz a gép maga sokkal jobban kezelhető a dupla tárcsa miatt. Ha esetleg régi manuális objektíveket is felraknál amiket fillérekért lehet beszerezni, akkor szintén a K-500 nyerő (a D5100 majdhogynem alkalmatlan a feladatra), ráadásul focus peaking is van.

    Szerintem a K-500 egy kiforrottabb, jobban kezelhető váz (ugyan arra a szenzor technológiára építve), viszont a D5100 mellett szól, hogy kapásból két fényerős fix (35mm f/1.8 és 50mm f/1.8) is vásárolható hozzá elég baráti áron, de azért objektív kínálatban a Pentaxot sem kell félteni, csak ott némelyik darab ára az utóbbi 1-2 évben nagyon elszállt, ezt érdemes lesz előre lecsekkolni.

    +1: Az megint a Nikon mellett szól, hogy több és jobb minőségű gyári rendszervaku áll rendelkezésre.

    Szerintem nagyon kiegyenlített a helyzet. Nekem szubjektíven fontos a jó kezelhetőség manuális módban, ebben a K-500 messze a D5100 előtt jár, de vannak ugye még érdemei a D5100-nak is. Vedd a szimpatikusabbat, egyikkel sem nyúlsz mellé.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lovas001 #16844 üzenetére

    Vedd kézbe őket vásárlás előtt, nézz bele a keresőbe, nyomkodd meg a gépet és utána dönts szerintem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz grigo #16848 üzenetére

    Feláldoznál 3 év garanciát (jó kettőt) a magyar menü hiánya miatt? Nem olyan sűrűn kell a menüben kotorni ha meg igen akkor is csak néhány szakszót kell megtanulnod, nem komplett nyelvtant meg egy tízezer szavas szótárat.

    (#16851) JohnyBlue: A Sony NEX gépek hagyományosan elég markosak, miközben baromi kompakt vázak. Talán csak a NEX-3 (és különböző betűjeles verziói, pl: F3, 3N, stb) nem annyira jók markolatban, de a többi az elég faszán megtervezett. Az ötös szériából már az NEX-5R a minimum amit érdemes venni, annak már dupla vezérlőtárcsája van és így is jut mellé érintőképernyő meg programozható gombok. Még jobban is vezérelhető, mint egy árban azonos DSLR.

    De nekem a NEX-6 is nagyon bejön, azon már akad EVF is, de a franc egye megy a Sony pofáját, hogy arról is lespórolta a mikrofon bemenetet. Pedig videóban elég erős kis gép... nagy kár érte.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16877 üzenetére

    Csak egy technikai jellegű kérdés: Akkor már nem jobban megérné az E-PL3 ugyan ebben a kitben? Pont a napokban keresgéltem egy szintén hölgy ismerősnek gépet, az egyik nagy webshop 0% THM akciója pont kapóra jött. A PM1 és a PL3 ebben a kitben ugyan úgy 80k volt, végül a PL3 lett, szebb is meg kihajtható kijelzője is van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sir_mook #16887 üzenetére

    Teljesen életszerű, hogy valaki egy 100e forintos DSLR váz + kitobjektív szettel fog majd a suli után elkezdeni dolgozni.

    Azt már tudjuk, hogy az csak bohóc lehet aki MILC-el fotóz, ezt már épp elégszer kifejtetted, köszönjük. Gondolom Nánási Pál is egy bohóc, hogy Fujifilm X-E1 szettjével fotóz a Playboy számára. Szegény marha, pedig ha tudná mit veszít mikor nem veszi elő a páncélszekrényből a Canon EOS 1Ds vázat.

    De mennyi értelme van annak, hogy rendszeresen idejársz flémelni, hogy FF meg DSLR alatt nincs élet? Ha meg már itt tartunk, akkor milyen iskola az ahol nem tanítanak meg analóggal fotózni? Kisfilm, középformátum esetleg nagyformátum. Akkor ennyi erővel ne 100.000 Ft legyen a keret hanem rögtön 1.000.000 Ft, mert még egy pár analóg cuccot is be kéne szerezni, mondjuk egy használt Mamiya egy-két Voigtlander üveggel már jó kezdéshez. A nagyformátumhoz meg vegyen fel diákhitelt, hogy a nyersanyagot finanszírozza.

    Egyébként én is DSLR-t javasolnék, de egyáltalán nem a CaNikon vonalról, hanem mondjuk egy Pentax K-500 vázat ami 130.000 Ft-ból megvan kitobjektívvel. Már csak azért is, mert kezelhetőségben messze a konkurencia fölé emelkedik ami a teljesen manuális vezérlés felé az első lépés. Persze tudjuk, mert te felvilágosítottál minket, hogy a Pentax semmire sem jó, ez is kilőve. Akkor tényleg már csak a Nikon D3100 meg a Canon EOS 1100D marad... aztán idővel lecseréli egy FF vázra és viszi tovább a kitobjektívet. Ja nem... az objektívet cseréli le majd L-es Canon üvegekre, annak több értelme van egy 1100D vázon... Ahh nem, a fenébe, mindenképpen el kell majd adni mindent ha majd munkagépet kell beújítani. Ennek ellenére nincs értelme az MILC szettnek, hiszen nem mindegy, hogy mit fog eladni a suli végén. Egyébként is rangon aluli MILC szettel ökörködni.

    Mint korábban kértelek már: Ne gyere ide marhaságokat összehordani a MILC-ek alkalmatlanságáról amíg nem ismered őket. Látszólag fingod sincs a témához. Értjük, hogy a DSLR-hez jól értesz, ezt senki sem vonja kétségbe, de akkora hülyeségeket állítasz a MILC gépekről, hogy már fáj.

    (#16911) schawo: Miért, a PM1 fogása jobb? Nekem mindkettő ergya volt amikor kézbe vettem, túl sok különbséget nem éreztem. Viszont a PL3 kicsit elegánsabb és már pusztán a kihajtható kijelző miatt is jobban megéri (szvsz) főleg ha ugyan annyiba kerül.

    De a hölgy tanulásához én sem feltétlenül ezt ajánlanám, hanem valamit ami kicsit jobban kezelhető manuális módban. 100k pénzért főleg full amatőröknek való gépek vannak, mindegy, hogy MILC vagy DSLR és villámgyorsan kinőhető a kezelhetőségük, főleg egy fotós képzés mellett. Szerintem a villámgyors full manuális kezelésben két vezérlőtárcsánál kezdődik az élet. MILC-ek meg DSLR-ek esetén is magasabbról indulnak árban, bár a Pentax K-500 alapkit 130 ezerért nem olyan sokkal lépi meg a keretet. Sony NEX-5R van még 180k körül ha MILC kell, meg lassan jön a Fujifilm X-A1 szintén kb ennyiért. Nem tudom kihagytam-e valamit. Talán még az érintőképernyő segíthet a jó kezelhetőségben, de én a fizikai tárcsákra szavazok, az télen, kesztyűben is használható.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #16914 üzenetére

    Tudom, én sem véletlenül jegyeztem meg, hogy meglépik ezek a keretet, sajnos. Ez már a gyártók sara, hogy megveszed a belépő vázat szegényes kezelhetőséggel, aztán ha többet akarsz, mert hamar kinövöd, akkor vedd meg a 300-400 ezres vázakat... ez főleg a két nagyra igaz. Szándékosan szúrnak ki azokkal, akiknek vagy eleve nincs annyi pénzük a drágább vázakra vagy az olcsóbb tudása is elég lenne, de a hajukat tépik a kezelhetőség miatt.

    Szerintem egy tanuló gépnél fontos a jó kezelhetőség. Van ezer módja annak, hogy mivel lehet egy második tárcsát kiváltani. Múltkor kezem ügyébe akadt egy Sony A58, ahol a tárcsa elöl van mutató ujjnál, hátul meg hüvelykujjnál van egy Fn gomb. Ráprogramozod, hogy nyomva tartásnál záridő helyett blendét vezéreljen a tárcsa és mutatóujjnál van egy dedikált ISO gomb is. Pazar!

    De a Canon EOS 650D is nagyon tetszett, ott az érintőképernyőt találták ki elképesztően jól. Na de ezt például télen, kesztyűben nem igazán tudod használni. A Canon EOS M is jól kezelhető az érintőképernyő + tárcsa kombóval, de ez sem minden helyzetben (az EOS M váz meg amúgy is elbukik az AF terén, tényleg csak videósoknak tudom ajánlani, nekik viszont nagyon).

    Tudom a belépő Olympus gépeken is vannak programozható gombok, de ott számomra az okozza a kényelmetlenséget, hogy össze vissza kell zongoráznod. Van akit zavar, van akit nem. Soha nem szabad vázat venni próba nélkül, nincs rosszabb mint amikor megveszed látatlanban és aztán az őrületbe kerget.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #16922 üzenetére

    Ha valaki azt írja hupilika az ég színe, akkor ne zavarjuk el, hátha valaki egyetért vele? Növeljük a balga beszólások számát, miért is ne... Hátha megfelelő közönségre talál egyszer.

    A sokféle véleménnyel semmi baj. De az nem vélemény, hogy azért ne vegyél Pentaxot mert az egy fotós találkozón ciki a sok Canon meg Nikon között. Meg ugye Pentax alkalmatlan a modellfotóra. Ezt is tudjuk már, hála neki.

    Ha ért a DSLR gépekhez és segíteni akar, akkor segítsen. Örömmel látjuk. De az nem segítség, hogy állandóan ekéz mindent ami a Canon-Nikon FF tengelyen kívülre esik. Az meg főleg nem, hogy olyanokat állít a MILC gépekről amik nem igazak. Aztán ha valaki cáfolja, akkor addig keres egyre szélsőségesebb példákat amíg úgy érzi végre igaza van.

    A Nánásis példát meg szándékosan csipkelődőnek és abszurdnak szántam.

Új hozzászólás Aktív témák