Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tDr1v3r #13999 üzenetére

    A DxO szerint mindhárom gépben lévő szenzor közel ugyan azt a teljesítményt hozza (5% a mérési hibahatár, ráadásul ekkora különbséget műszer nélkül fel sem tudsz ismerni).


    Katt a nagyobb mérethez

    Tény, hogy szolgáltatásokban, AF képességekben és a többiben a D3200 marad alul. De videóban határozottan jobb és állókép minőségben is hozza a szintet.

    (#14000) k1csi: Én is főleg D7000-ret hajtok, de árban csak a váz ott van, mint a másik két versenyzőből a dupla kit. Én a részemről gyűjtenék hozzá, mert tényleg nagy minőségi ugrás, viszont ha fontos a videó, ott meg hatalmas visszalépés a D3200-hoz képest. Amúgy engem a belépő vázakban a korlátozott manuális kezelés irritál. A D7000 dupla tárcsás és tele van gombokkal, nagyon könnyen használható teljesen manuális módban. A D5100 és D3200 viszont nagyon szolid ilyen téren.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Pee-Tee #14002 üzenetére

    Azért nem mondtam, hogy a D5100-at felejtsd el, csak a 600D-vel szemben a D3200 sokkal jobb. Mindkettő fapad és belépő szint, de a Nikonban lévő szenzor sokkal jobb. Milyen videókat szeretnél készíteni? Mert videóban a D3200 jobb a D5100-nál, de azért ez utóbbi sincs teljesen elveszve.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz simonzsoli #14016 üzenetére

    "de mindenhol az autofókuszt szidják"

    Olvass vissza kicsit, pár napja még én is kacérkodtam vele, mert az ára hirtelen lezuhant 230k-ról 130k-ra (mivel eléggé sikertelen lett a gép, részben a borzalmasan szar autofókusz miatt, másrészt mert objektív kínálat a nullát közelíti, van egy alapzoom kit (18-55mm) és egy fényerősebb fix (22mm f/2), ezzel ki is fújt. Az adapter amivel használhatsz bármilyen más Canon objektívet meg egyrészt drága (40k), másrészt rögtön elveszíted vele a kompaktságot.

    Pedig egyébként a 130 ezres kategóriában bestbuy lehetne ha lenne hozzá legalább még egy-két másik objektív. Egy éve jelentették be, de nem látszik még a szándéka sem, hogy a Canon gőzerővel dolgozik ezen. Pedig képminőségben, szenzor méretben, videóban abszolút jó választás ennyi pénzért, plusz van vakupapucs és sztereó mikrofon bemenet, ezek is ritkák ebben a kategóriában.

    Nálam is megbukott a gép. Azt hittem olcsón megúszom, mert van itthon egy pár DSLR, SLR, távmérős meg középformátumú gépem. Van mivel fotóznom, de kellene már egy MILC is.

    Esetleg nézd meg a többi MILC gépet amit felsoroltam 130 ezerig. Hátha neked megfelel valamelyik. Nálam csak pillanatnyi fellángolás volt, mert hirtelen támadt ennyi elcsapható pénzem, de inkább dupla ennyiért nézek valamit pár hónap múlva.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jrpryv #14012 üzenetére

    "Azzal tisztában vagyok, hogy általánosságban az adott érzékelő felületre jutó "pixelszámok" nagyban meghatározzák a minőséget és minél kevesebb pixel jut adott érzékelő felületre, annál szebb, kevésbé "zajos" a képet ad a fényképező."

    Ez csak féligazság, illetve tipikus esete annak amikor valaki fordítva üli meg a lovat. A pixelsűrűség (pixel density) és a kép élessége közötti párhuzamot nagyjából jól érted, viszont azzal, hogy növelem a pixelsűrűséget, azzal nem azt értem el, hogy lágyabb lesz a kép, hanem az objektív felbontóképességének határain túlra mentem és emiatt lett lágy (tehát a következtetésben logikai hiba van, mert nem jó okot jelölsz meg). Nem a pixelsűrűség, hanem az objektív korlátai miatt történik ez. A 24 megapixel egy APS-C szenzoron már túl sok a legtöbb APS-C-re tervezett objektív számára. Ha valaki éles, részletes fotókat akar, akkor nem csak az a megoldás, hogy visszalépek egy-két generációt a pixelsűrűségben, hanem vásárolok (csillagászati összegekért) megfelelő prémium objektívet. Persze a visszalépés egyszerűbb, vagy a korábban elhangzott tippemmel készíthetők az eredetileg is 16 megapixeles fotóknál jelentősen részletgazdagabb felvételek az utólag, megfelelő eljárással leméretezett 24 megapixeles fotókból. Persze ilyenkor meg felmerül az, hogy akkor meg minek a 24 megapixel... hát ez csak vérmérséklet kérdése. Én a jó objektívre szavazok, de aki kis pénzből gazdálkodik az nem árt ha tud egy-két olcsó trükköt.

    Mellesleg ebben a belépő kategóriában nem jellemző, hogy a 130-150-180 ezres gép mellé az emberek 300-400 ezres (vagy ezek többszörösébe kerülő) objektíveket vásároljanak és a 16 megapixel is már rengeteg olcsóbb objektívnek szintén sok. Csak kevésbé szenvedős, mint a 24 megapixel. Ha már mindenképpen vissza akarunk lépni, akkor valahova 8-10-12 megapixel környékére kéne a jelenleg forgalomban lévő, hobbi fotósoknak készült objektívek mellett.

    "annál szebb, kevésbé "zajos" a képet ad a fényképező."

    Ez teljesen félreértelmezett. Van egy ilyen urban legend, hogy az utóbbi időkben a növekvő megapixelek hatására a fotók zajosabbak lesznek. Ez olyannyira nem igaz, hogy pont az ellenkezőjét látjuk, ugyanis itt a kulcskérdés a jel/zaj arány. Ha a szenzorról a jelkiolvasás (és az A/D konverzió) jó hatásfokkal működik, akkor a zaj aránya alacsony (de mindig jelen van, legfeljebb érzékszerveinkkel nem érzékelhető). Inkább pont az a trend, hogy a mai DSLR-ek sokkal jobb jel/zaj aránnyal dolgoznak. A régi 6-8 vagy 10 megapixeles időkben még ISO400 fölé is ritkán mentünk az érzékenységgel, mert elkezdett nagyon csúnyán zajosodni, de az ISO1600 már brutál zajos volt. Most meg egy belépő géppel is simán lehet ISO1600 vagy akár ISO3200 mellett is használható fotókat készíteni. Pedig a felbontások megtöbbszöröződtek. A pixelsűrűségnek van ugyan köze a jel/zaj arányhoz, de ezzel párhuzamosan a mérnökök sokat dolgoztak az elmúlt években azon, hogy még magasabb érzékenységi szinteken is a lehető legkevesebb zajjal találkozz. Nézhetsz tesztfotókat ahol a tesztelő végigzongorázza az összes ISO beállítást és hasonlítsd össze ezeket egy alacsonyabb felbontású szenzorral készült fotóval (pl: Dpreview adatbázisa már 10 évnél is régebbre nyúlik vissza és webes felületen egymás mellé tehetők a fotók).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #14021 üzenetére

    Igen, én is leírtam, hogy a pixelsűrűségnek van köze a jel/zaj arány romlásához, de a gyakorlatban nem ezt látjuk (legalább is amit a topik címadó kategóriáinál látunk), mert a mérnökök azon dolgoznak, hogy egy lépéssel előtte járjanak, aminek egyik lépése a fejlettebb technológiával rendelkező szenzorok alkalmazása. A kompaktoknál (vagy mobiloknál) nehezebb megoldani, de Nikon CX, 4/3, APS-C, FF formátumoknál még bőven van mozgástér. Ezen nem veszünk össze. :)

    (#14020) lenox: Attól mert 100%-os nagyításban szemmel láthatóan is romlik a képélesség (16 vs. 24 megapixel), még mindig több képi információt tartalmaz a 24 megapixeles fotó. Ha egy olcsóbb objektív mondjuk csak a 10-12 megapixeles szenzorra tud még igazán "karcosan" rajzolni, attól még nem áll meg itt a tudománya.

    De ez csak egy elméleti okfejtés, nem feltétlenül életszerű, hogy az ember azért vesz nagyobb felbontású gépet, hogy legyen miből gyúrni, főleg nem amatőr szinten, de nem baj ha valaki ezzel is el tud játszani. Én például a Nikon D7000 RAW-okból úgy hívok JPEG-et, hogy 16 megapixelt lecsökkentem 12 megapixelre és kap egy leheletnyi élesítést. Ennek szimplán csak helytakarékossági okai vannak, mert kellenek a francnak gigászi nagy JPEG-ek, de ezek a 12 megapixeles fotók úgy karcolnak, mint anno a 12 megapixeles gépemmel még a legjobb objektívvel sem.

    Amúgy olvasom, hogy NEX 5R-ed van. Én is terveztem megkaparintani őt, mert meggyőző a videós képessége is, viszont zavar, hogy nincs rendes mikrofon csatlakozója. Vagy veszel gyárit, amiről több helyen olvasom, hogy nem nagy eresztés, vagy egyszerűen nem használsz semmilyen külső mikrofont. Van már valami "okos" (nyilván nem gyári) megoldás arra, hogy a felső egyedi csatlakozóba valamilyen adaptert lehessen dugni? Én kerestem ilyet, de nem jártam sikerrel. Hátha te tudsz ilyet.

    (#14024) Mr.Csizmás: Szerintem teljesen érthető igény a nagyobb szenzorméret. Én is imádok a minél szűkebb mélységélességgel szórakozni és ha kell feláldozok egy kevés dinamikát vagy jel/zaj arányt. Ezért is vonz a Fujifilm X és a Sony NEX rendszere, akkor is ha nem olyan kompakt, mint egy m4/3 gép. Nem minden a makulátlan képminőség. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14027 üzenetére

    Én a főnököm NEX 7-esét viszem el néha egy körre. AF nem kell, mert nagyon prímán és gyorsan használható focus peaking van minden NEX-ben. Ő vett egy viszonylag vékony adaptert ami a NEX-et Nikon bajonettestre alakítja és van egy csomó céges objektívünk ami használható, de van neki egy saját 1970-es Nikkor 50mm f/1.2 objektíve is (súlyos darab, csupa acél és üveg az egész, de az én ízlésemnek már ez is könnyű és kompakt, amúgy sem zsebben meg övtáskában akarom cipelni). De a Samyang, Zeiss és a Sigma például tudtommal most dob piacra néhány fényerős és jó képességű objektívet E-bajonettre. Szóval szerintem szépen épül és szépül a rendszer. De nekem például pár régi analóg objektív is megtenné, mert imádok focus peaking mellett manuálisan fókuszálni.

    Egyébként engem sem érdekelne a rendszer. Ha visszaolvasol, akkor a 130 ezres Canon EOS M-et hagytam ki, mert nulla objektív van a kínálatban. Ha legalább focus peaking lenne, akkor megelégednék hozzá pár minőségi AF nélküli objektívvel is... de az sincs. Magic Lanternre meg nem akarok alapozni, de még ők sem tudtak eddig mit kezdeni az érintőképernyővel.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mazsi70 #14030 üzenetére

    Hát attól függ te mivel éred be és mik az igényeid. A D5100 már sokkal újabb technika, jobb szenzorral, viszont a D90 kezelése sokkal jobb (több tárcsa és funkciógomb). Ugyan a D90 volt az első videós DSLR, de eléggé nudli amit tud ilyen téren, szóval ha a videó is számít, akkor az kilőve.

    Ha nem zavar a D5100-ban, hogy kicsit szegényesebb a kezelése (értsd: ez inkább kezdőknek való), akkor azt.

    Ha használt is szóba jöhet, akkor D90-ből például tengernyi eladó példány van potom pénzért és tudsz a megspórolt pénzből egy használható objektívet is venni. Nálunk még akad egy céges példány, el is akartuk adni, de amennyit kapnánk érte azért inkább nem adjuk el. Jó az backup gépnek ha a D800E és a D7000 is bedöglik. :D

    (#14031) lenox: Akkor nem lettem beljebb, de azért köszi. Ettől függetlenül minden másban nagyon tetszik a NEX rendszer. NEX 6-ot vennék szívem szerint az EVF miatt, de az meg kicsit túl drága. Na de majd meglátom mi lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Nussi #14063 üzenetére

    Az én ismerősöm nagymamája unokanővérének keresztfia haverjának meg olyan kihajtható LCD-s Canonja van, ami a garancia lejárta után 2 évvel (bocs, csak 1,5 évvel) túlélt pár sziklának csapást, leejtést, rosszul becsukást, csapkodást, kávét és egy jó nagy adag redvás sivatagi homokot.

    Na jó, lehet nem a fenti ismerősi láncolat végén van a gép, hanem bérelni szoktuk (egy EOS 60D-ről van szó). Nagyon retkes állapotban van már, a gumiborítás már néhány helyen teljesen feloldódott a tenyér izzadságban, de az LCD-nek még semmi baja, pedig a 60D híres arról, hogy meg sem közelíti építési minőségben a korábbi 40D, 50D, stb gépek színvonalát.

    Viszont volt olyan Canon EOS 5D Mark III amit szintén béreltünk, az illetőnek 4 hónapja volt meg a gép és a nem kihajtható LCD nyekkent meg forgatás közben. És ez egy millás gép.

    Remélem érted amit mondani akarok. Nem lehet szóbeszédekre alapozni. A kihajtható LCD egy jó kényelmi funkció, ami persze lehet hibaforrás is, ez mindig a pakliban van. De ennyi erővel laptopot se vegyen aki nem akar képernyőt felnyitni és lecsukni mert fél a hibáktól. Amúgy meg nem Canont kell venni 1 év garanciával ha ettől félsz, hanem Nikont 3 évvel. Szerintem előbb unod meg, növöd ki, adod el, cseréled le, mielőtt lejárna a garancia. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #14065 üzenetére

    Én addig voltam a Pentax elkötelezett híve, amíg még ár/érték arányban messze lekörözték a Canon-Nikon párost. A vázak még mindig ezt teszik, de ez ma már vevőcsalogatás. Az objektíveik piszkosul megdrágultak. Sok normális objektív kapott az elmúlt 1-2 évben 50-80% áremelést. Van még otthon egy Pentax K200D gépen, gondolkoztam rajta, hogy kéne az 50mm f/1.7 mellé még egy jó szigetelt zoom objektív és akkor esős napokon lehetne vele túrázni... de inkább hagyom a francba.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Zozzer888 #14080 üzenetére

    "Ja, láttam én is hogy sokan panaszkodnak rá máshol,de én csak az én darabomról tudok nyilatkozni."

    Első szabály: Ne adj vásárlási tanácsot egyedül a saját tapasztalataid alapján, főleg akkor ne ha közben ismered a darab hírhedten rossz hírét és ezt le sem írod. Mások pénzével játszol ilyenkor, akik laikusok, nem értenek hozzá és segítségért jönnek. Nincs baj a személyes tapasztalatok megosztásával, ha közben objektíven leírsz minden ismert körülményt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mikisys #14085 üzenetére

    Nekem is van még egy K200D valahova a kanapé mögé beejtve és ott felejtve. Négy évig volt hű társam és 18.000 expó került bele, még most is patika állapotú. De azért jobban élvezek Nikonnal fotózni (D7000 és D800E). Kicsit összeszedettebb. Na meg ma már nem tudom elképzelni, hogy a gépemen csak egyetlen tárcsa legyen. Minimum 2 vezérlő tárcsa és dedikált ISO előválasztó gomb az elvárásom. Így szegény K200D már rég nyugdíjba vonult, néha esős napokon szedem elő vagy hatalmas hóesésben fotózok vele. Sosem ázott még be.

    Mondjuk a zöld gombot imádom rajta. Spot mérést állítottam rá, szóval tárcsák tekergetése helyett rámérek vele az adott pontra és behúzza magának az expozíciós értékeket. Ez egy kicsit enyhít a fájdalmon. :D

    Anno a Nikon D60-at győzte le, mert eredendően azt akartam, de nem bántam meg, hogy K200D lett. Ma már nem vennék Pentaxot. Nagyon megdrágultak az objektívek hozzá. Pedig a vázak ár/érték arányban még mindig a Nikon és Canon fölé emelik, de nekem az üvegek fontosabbak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #14087 üzenetére

    Ja és a K200D a D90 kortársa is és az is belépő szint, olyanoknak akik nem elégszenek meg az abszolút belépő kategóriával. Arra mégis került két vezérlőtárcsa meg dedikált ISO gomb, mint a nagyokra. Az árszinteknek és a megjelenés időpontjának mi köze van ahhoz, hogy valami mennyire kezelhető? Teljesen legalsó belépő szinten nem jellemzők ezek, de azért pár tízezer felárért már akadnak (ennek a felárnak a sokszorosát lehet elkölteni objektívekre, amik azért mégis fontosabbak). A Canon EOS 60D is még belépő, illetve annak a teteje, de az is rendelkezik az 5D vonal kezelésével. Nekem a részemről az EOS xxD vonal felára az xxxD szinthez képest (kb 50-60e Ft) simán megérné a sokkal jobb manuális kezelés miatt. De most kifutó D7000 is vehető D5200 árban. Simán jobb vétel már csak emiatt is. Nálam ez az egytárcsás ügyefogyott kezelés nem nyerő. A K200D-t akkor vettem amikor még elég volt az a szint, de hamar kinőttem. Egyedül csak a jól konfigurálható "zöld gomb" mentette meg attól, hogy már akkor eladjam egy K20D miatt.

    Amúgy meg az oktalan kötekedésen kívül elolvashattad volna azt is, hogy K200D-t a D60 ellenfelének tartottam anno is, hiszen mint írtam a kettő között kellett döntenem. Nem bántam meg a Pentaxot, de sok téren a D60 kezelése kicsit intuitívabb. Például K200D-ben ISO-t állítani csak gyorsmenüből lehet, ami elég amatőr dolog...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #14091 üzenetére

    A K200D nem volt abszolút belépő sorozat (annak ellenére, hogy akkor éppen az volt a legolcsóbb forgalomban lévő modell ha nem vesszük a K100D Super-t), több aspektusában is a középkategória felé mutatott. Alig pár hónapig gyártották (2008 januárjában jelentették be a gépet és decemberben már discontinued volt), majd jött a státusz LCD nélküli, lassabb, gyengébb minőségű, szigetelés nélküli K-m, ami még a kifutó K200D-nél is olcsóbb volt. Nem volt D90 szint, nem is ezt állítottam, de a D90 is belépő és nem volt sokkal drágább (280 dolcsi volt a különbség (jelenleginél sokkal kedvezőbb árfolyam mellett), amiért jelentősen jobb gépet kaptál volna), ahogy a K20D sem. A K200D a K10D egy kicsit egyszerűsített, de például az időjárás állósággal azon túlmutató gép volt. Aki akart, az áldozott a kicsivel magasabb kategóriára, mert nem volt olyan nagy ugrás. Én akkoriban abszolút kezdőként, kompaktról váltva nem láttam még azt, hogy miért nem elég csak egy tárcsa és miért fogom előbb kinőni a kezelést, mint a gép vagy a szenzor tudását.

    Tudom vicces, de analógról váltottam (a kompakt digit csak ízlelése volt az új világnak) és ott az összes vázam egy tárcsás volt és azt hittem itt is elég lesz. Nem is gondoltam bele előre, hogy ezek az objektívek már nem rendelkeznek rekesz gyűrűvel, ami így nem árt ha a vázon megtalálható.

    +1:

    "de ne keress dupla vezérlőtárcsát az abszolút belépőszintű gépeken, mert drága"

    Ezt fejtsd már ki, mert nem igazán értem, hogy egy filléres tétel és az eleve annak megfelelően tervezett váz mitől lenne jelentősen drágább. Az odáig oké, hogy valakinek nincs rá szüksége, de az elhagyása csak üzletpolitika, hogy ha kell a második tárcsa, akkor vedd meg a nagyobbat. A kezdő nem tudja automata vagy félautomata módban hajtani a gépet ha ott egy második tárcsa? Miközben meg sok kezdő örülne neki vagy nem érezné, hogy magasabb kategóriára van kényszerítve. De ha azt vesszük, hogy a K200D esetében a váz előállítási költségeinek 10%-át tenné ki egy második tárcsa, az akkor is csak pár ezer forint. Lenne. De nem túl életszerű, hogy ennyire drága legyen egy tekerentyű meg a hozzá szükséges pár alkatrész.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz buci30 #14111 üzenetére

    1.) Ebayen nézel valami olcsóbbat, bár ki tudja azok milyen minőségűek. Ahogy a kolléga is mondta.

    2.) Magyarországon bérelsz (ha találsz a géptípusodhoz), de előre érdeklődj, hogy kiviheted-e külföldre. Én olyan napi 10 ezer forintos díjra saccolom a bérlést.

    3.) Megpróbálsz előre utánanézni és helyben bérelni. Vélhetően a magyar bérleti díjnál olcsóbban jönnél ki.

    Sajnos ez egy elég kevesek által űzött hobbi. Az átlagos turista inkább eleve 40-50 ezerért vesz egy olyan kompakt fényképezőgépet, mely X méterig vízálló, mert úgysem kell több neki, csak a pár méteres mélységben lévő korallokat akarja csak fotózni. Néhány méter után viszont annyira lecsökken a fény mennyisége, hogy oda drága felszerelés (értsd: extrém fényerős objektívek, speciális szűrők, stb), esetenként vízalatti vaku szükséges.

    Tipp: Egy polarizációs szűrőt szerezz be mindenképpen. Nagyon drámai lesz úgy víz alatt fotózni! :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz buci30 #14121 üzenetére

    Azok a zacskók aranyosak, de nem búvárkodásra vannak kitalálva, hanem abba csomagolva tartod az elektromos eszközöket egy esős túrán, ahol sokáig vagy kitéve esőnek. Lehet hogy el tud merülni egy pocsolyában beázás nélkül, de búvárkodáshoz én nem ajánlanám. Már ha ugyan arról beszélünk.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Nussi #14138 üzenetére

    Nem a webáruház Kovács Pistája viszi ki a terméket, hanem futárszolgálat, így ha valami hiányos, törött, akkor két helyen is reklamálhatsz és kárigénnyel élhetsz. De azért ez nem jellemző. Plusz ott van az a jogszabály, hogy 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól (de a terméket neked kell visszajuttatnod).

    iPon, Digitcam megbízható helyek, mindkettőnél már több százezret hagytam ott és gondom sosem volt. Már évek óta rendelek különböző webshopokból és sosem volt semmi kifogásom. Egyszer az iPon egy számítógép házból kifelejtett egy porszűrő betétet, ezt jeleztem és másnap már egy újabb futár csöngetett vele.

    Megbízható helyről kell rendelni, akik megbízható futárcéggel vannak szerződésben. A Szlovákiában bejegyzett webshopokkal óvatosan, mert ők is magyarok, de csak jogszabályokat meg adózási rendszert akarnak megkerülni.

    Megbízható futárszolgálatok:

    GLS, DPD, DHL

    Előbbi kettő magyar és néha a hajamat tépem annyira hülyék, de csomagot mindig sértetlenül vettem át tőlük. A legtöbb webshopnál velük találkozol. A DHL már nemzetközi és ők igazán profik, de velük csak a jobb helyeken találkozol, mert sokba kerül a webshopnak velük cipeltetni az árut. Régen az iPon például DHL-el hozta a cuccaimat, de egy ideje nem rendeltem, nem tudom most mi a helyzet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sunpswd #14140 üzenetére

    Ez attól is függ, hogy mit fotóz és nekik mik a szokásai, igényei. Én adok pár támpontot, te elmondod, hogy mire lenne igény és akkor lehet ajánlani.

    Kompaktot ebben a kategóriában inkább csak műkedvelőknek ajánlanék (pl: Fujifilm X10 vagy X20, esetleg Sony RX100), mert bár jó a képminőségük, de kicsit több hozzáértés igényel, hogy ebből igazán jót ki lehessen hozni. (Ha érdekel miért: Egy nagyobb szenzoros géppel és jó objektívvel sokkal nagyobb mozgástered és szabadságod van, könnyebb velük szép elmosott hátterű fotókat készíteni, míg egy ilyen kompakt inkább a gyakorlott utcai fotósok kezében válik komoly fegyverré, enélkül a tudás nélkül épp olyan szintet hoz majd ki belőle, mint a 30 ezres kompaktból).

    Az árkategória amit megadtál elég tág, ebbe sok minden belefér és sok konfiguráció. Én cserélhető objektíves javasolnék, ebben meg két fő csapásirány van ezen a szinten

    MILC - Ezek rendszerint kicsik, némelyik a kompakt gépeket súrolja méretben, de általában attól valamivel nagyobbak, de már cserélhető az objektívük, jól fejleszthetők később jobb objektívekkel (mert ez a legfontosabb a fotózásban, nem a gépváz) és már hozzák a hasonló árkategóriájú DSLR gépek képminőségét, sokszor meg már a kezelhetőségét is. Ez a kategória ráadásul nagyon trendi, majdnem minden géptípusból lehet kapni csajos verziót vagy eleve nagyon "unisex" a megjelenésük. Tudom, hogy egy nőnek ez is sokat számít (meg persze a pasiknak is, csak nem ismerik be :D ).

    A tipikus MILC:

    DSLR - Ezek már nagyobb méretű igáslovak, csilliómillió objektívvel, kiegészítővel, kezelőszervekkel, tekerentyűvel és igazán erős, jól használható rendszervakukkal. Sokan úgy tartják, hogy a MILC-ek mellett ebben az árkategóriában ezekre már semmi szükség de ez nem igaz. Van akinek erre van igénye. Ezek már nem olyan csajosak és trendik, de ezek tényleg csak fotózásra vannak, nem divatbemutatózásra.

    Egy tipikus DSLR:

    Nagy a méret és súlybeli különbség, el kell dönteni mire van szükség. Plusz ugye el lehet költeni egy jó vázra 200 ezret vagy lehet spórolni a vázon és egy jó (vagy az alapnál jobb) objektívet mellé rakni. Sok faktoros dolog. De egy MILC és ilyen árkategóriában lévő DSLR között képminőségben nem sok kompromisszum van. Inkább a kezelés és a kiegészítők szoktak kérdésesek lenni.

    Amúgy nekem is lesz hamarosan szülinapom! ;]

    A képzéshez annyit, hogy olvasson kompozícióval kapcsolatos könyveket. Ne csak fotóst, jó dolog felszedni egy kis művészettörténeti tudást. :) A technikát ismerni kell, nem annak alárendelni mindent. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JimBeam007 #14143 üzenetére

    A Nikon D7100 nagyon jó alapot ad, de azt nem lehet megmondani kibír-e 10 évet. A gépváz a D7000-re épül amit én is használok és kedvelek. Az tuti kibír 10 évet és vagy 150.000 expót ha vigyázol rá, mert elég masszív darab, de kizárt, hogy te magad kibírsz majd ennyit anélkül, hogy vágynál újabb modellekre. De egy 4-5 esetleg 6 évet biztosan kihúzol vele. De nem tudni, hogy milyen fejlesztések lesznek később amik arra ösztönöznek, hogy lecseréld.

    Viszont ami nagyon fontos: A gépváznál fontosabb az objektív. A jó gépvázhoz meg kötelező a jó objektív! :) Az a Sigma enyhén szólva felejtős, ezekkel a teljesen amatőröket etetik, mert nagy a zoom átfogása, de ebben van a hátránya is: Gyenge fényerő és gyenge optikai tulajdonságok.

    Itthon (ha itt élsz) nem jó megvenni? D7100 + 18-105mm DX VR objektív kb 380-390.000 Ft. Nem sokkal több, mint amit linkeltél. Az sem egy übermensch üveg, de alapnak jobb. Plusz erre tuti, hogy van 3 év gyártói garancia, amit más gyártótól nem kapsz meg.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JimBeam007 #14146 üzenetére

    Nem tudom mi a helyzet a garanciával, de itthon 3 év van minden Nikonra. Amit linkeltél ott 2 évet írnak. Azt nem tudom, hogy külföldi garanciával mit tudnak kezdeni itthon. Érdeklődj az ügyfélszolgálaton.

    A D7100 meg tényleg jó választás. Bitang egy gép, ahogy az elődje is az volt. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14192 üzenetére

    "dslr-ben nincs all in one. Főleg nem olcsón."

    De van, csak az igényektől függ minden. Aki egy középszerű kompaktról vált fel DSLR-re, azt általában rögtön elvarázsolja a jól skálázható mélységélesség meg a (gépváztól és objektívtől függő) manuális kezelhetőség szabadsága. Mondjuk az újabban a Nikonokhoz újabban kitként is csomagolt 18-135mm-es objektív egészen megtestesít mindent amit egy kezdő a "relatíve sokoldalú" címszó alatt ért. Kitként még nem is drága (külön vásárolva viszont nem éri meg).

    Na meg mondjuk egy utcai fotósnak egy ekv. 35mm-es fix objektív is lehet "all-in-one". Persze ez már nem az amiről a kolléga beszél "mindenes" objektív alatt.

    Én nagyon azt veszem ki a szavaiból, hogy nem nagyok az igényei, nem National Geographic szintű természetfotókat akar, csak jobbat, mint egy kompakt esetében. Nagyobb a szenzorméret, hirtelen még az f3.5 - f5.6 mellett megtapasztalt mélységélesség is hihetetlen szűknek tűnik, stb.

    Egy kezdő valószínűleg észre sem veszi egy objektív legszembetűnőbb hibáit. Hogy lágyul a szélek fele, csak lerekeszelve rajzol igazán karcosan, hogy hajlamos a CA-ra és a többi, amit a tapasztalt szem rögtön kiszúr.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14197 üzenetére

    Ő mondta, hogy nem baj ha makróban és más speciálisabb területeken nem domborít túlságosan. Egy teljesen kezdő amatőrnek általában a 18-135-mm-hez hasonló átfogás bőven elégséges a legtöbb témához. Az all-in-one (jelentsen ez bármit is) mindig hatalmas kompromisszum, de 50-60 ezer pénz körül DSLR-t venni már önmagában is kompromisszum amiben a pénztárcád a legnagyobb korlátozó erő. Csodák nincsenek, de vannak általános célú objektívek, amik pont az ilyen amatőröknek készülnek, hogy le tudjanak kattintani egy kerti virágot meg a ballagási menetet is.

    Mások meg a fotóik java részét készítik egyetlen 35mm-es vagy 50mm-es fix objektívvel és az esetek többségében nem szorulnak cserére. Akinek erre van igénye, annak egy ilyen fix is "all-in-one".

    A bridge gépre meg nem tudsz tenni közgyűrűket vagy objektív fordítót ha mégsem lenne nagy eresztés a makrója. Ezek a legolcsóbb kompromisszumok egy DSLR esetén a drága makró objektívek helyett. Szóval az sem visz mindent.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14200 üzenetére

    "Máshogyan közelítjük meg..."

    Ahogy a kérdező is. Ő is belátta, hogy lesz ebben nem kevés kompromisszum. Ha te a Nikkor 18-300mm VR-t tartod mindenes objektívnek, akkor arra megint más azt mondja, hogy az meg azért nem jó, mert. Itt csak az egyéni igények számítanak. Neked is mások a preferenciáid, nekem is és neki is.

    Abban egyetértünk, hogy a DSLR-re szánt 50 ezres bekerülési költség... hát elég gyér. Több éves gépek vannak ennyiért és rendszerint 18-50mm körüli kit objektívekkel. Ezzel is el lehet indulni, én nem tartanám vissza, de az átlagos kattintgatástól eltérő igények esetén elkerülhetetlen, hogy később még pénzt kelljen rá áldozni, nem is keveset. Ez egy pénznyelő műfaj, főleg amíg nem alakul ki az a 2-3 fix objektív amivel a fotós szinte minden helyzetre lefedi az igényeit.

    Egyébként a legkevesebb anyagi befektetéssel még mindig az analóggal lehet elindulni. Vaterán, eBay-en fillérekért beszerezhetők patika állapotú gépek és objektívek amik egykor legendásak voltak. Aztán persze a nyersanyag, előhívás, szkennelés hosszú távon már nem olcsó, de nem egyszerre kell sokat kifizetni. Aki fotózni akar megtanulni az kezdheti itt is, mindegy mennyivel praktikusabb egy digitális gép. Aki csak kattintgatni akar az meg vegyen digitálisat. De digitálison sokkal nehezebb megtanulni jól fotózni. Az ember csak kattintgat ész nélkül az előre tervezés helyett, aztán otthon 200 fotóból kiválogat 1-2 használhatót és sosem tudja meg, hogy mi a frászra pazarolt el 198 értéktelen képkockát.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Peat;) #14217 üzenetére

    Videóban nem csak az E-PM1 nem jó, de az 1100D is elég korlátozott. Csak 720p a maximum, bár azt legalább a megszokott Canon minőség mellett, így a kettő közül inkább ezt.

    Az eredeti kérdezőnek: Sajnos 100k körül nem nagyon akad olyan ami tényleg jó videós gép lenne, talán csak használtan.

    130-150k környékén már azért kitárul a világ. Tudom ez hatalmas felárnak tűnik annak akinek a 100k is sok, de hatalmas a minőségi ugrás.

    A Canon EOS 1100D-től nem szabad sokat várni, de újonnan 100k körül ennek van a legjobb videója, annak ellenére, hogy a konkurencia nem csak 720p, hanem 1080p sorfelbontást is tud már.

    Én vagy a használt piacot ajánlom vagy egy kicsit gyűjts még hozzá.

    (#14219) predakon: Szerintem méltatlanul alulértékelt gép. Videóban nem nagy eresztés, de hobbi célra kielégítő lehet. A JPEG motor eléggé kuka benne, érdemes csak RAW-ban fotózni és abból hívni a JPEG-et. A gyári objektívek beszerzése Magyarországon kicsit nehézkes, nem túl sok bolt tart belőlük. De vannak jó kis fényerős fixek meg egy-két használható zoom objektív.

    Mennyiért vennéd amúgy?

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JackFeryll #14222 üzenetére

    "van rajta mikrofon kimenet"

    És azzal hogyan megy befele a hang? ;] Amúgy igen, nagy előny. Egy pár ezer forintos külső mikrofon is többet ér, mint a beépített, ami a váz összes nyöszörgését és gombnyomását is rögzíti.

    (#14223) predakon: Annyit simán megér. De kiegészítők terén eléggé szegényes a felhozatal.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz predakon #14237 üzenetére

    Eldöntheted magad is, meg nem kell hallgatni ránk, de tényleg csak egy jótanács volt a többiek részéről, hogy ne a retro filterek alapján válassz fényképezőgépet. Sokkal fontosabb, hogy milyen az általános képminőség, dinamika, érzékenység és persze a valóban hasznos funkciók.

    Miért?

    1.) Millió és egy olyan alkalmazás van PC, Mac és Linux platformokra amikkel az Instagramhoz hasonlóan egy kattintással alkalmazhatsz filtereket. Sőt a VSCO, DxO Lab és más nagy kaliberű fejlesztők szoftverei már nem csak túljátszott kamu film hatású filtereket tudnak, hanem elég jó film szimulációt is.

    2.) Mindig arra törekszünk, hogy a nyers fotó a legjobb minőségű legyen és lehetőleg utólag gyúrjunk bele effektusokat, képi hatásokat, retust és más módosításokat. Épp ezért érdemes nagy ívben letojni, hogy milyen effektekre képes a kamera. Ha meg hajthatatlan vagy, akkor ott a Samsung Galaxy Camera amin Android fut és rögtön tolhatod vele Instagramra vagy Tumblr-re a széteffektezett fotókat akár már út közben is.

    -----------

    A kérdésedre egy értékelhető válasz: Fujifilm X-rendszer. Ezekben vannak képi hatások, amik a különböző legendás Fujifilm nyersanyagok (pl: Velvia) tónusait utánozzák. Nagyon finom filmszimulációt takar az egész, sokkal szemrevalóbb és szebb, mint bármilyen Instagram filter. A Fujifilm X10 és X20 nagyjából beleférne a keretedbe (de inkább az előbbi), de ezek kompaktok (de nem akármilyenek). Feljebb a Fujifilm X100s és X-E1 van. Előbbit 360.000 Ft körül kapod meg, fix optikával, utóbbi meg bőven meghaladja a fél milliót objektívekkel együtt. De ezek olyanok is. Ha már beépített effektusok kellenek akkor ezek érnek is valamit, a többi csak bohóckodás.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cunc #14243 üzenetére

    Ha a videó fontos, akkor EOS 600D. Egyébként fotóban meg a D3200 és a D5100 egyaránt elkeni a száját.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cunc #14252 üzenetére

    Teljesen jól lehet fotózni a Canon EOS 600D-vel is. De az említett Nikonokban lévő Sony gyártmányú szenzorok sokkal fejlettebbek. Ez nem jelenti azt, hogy a Canon használhatatlan lenne, de a főbb paraméterek eléggé a múltat idézik. De attól nem kell tartani, hogy a Canonnal ne lehetne szép, kreatív, minőségi fotókat készíteni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sunpswd #14266 üzenetére

    Én az Olympusok mellett számításba venném a Sony NEX gépeket is. NEX-3 már kapható a keretedben, van beépített (felnyíló) vaku, igaz így az E-PL3-mal ellentétben nincs vakusaru (ez rajtad áll, hogy előny vagy hátrány).

    Viszont ebben már nagyobb szenzor van, pont akkora, mint a hasonló kategóriás DSLR gépekben. Ráadásul ennek a videója szerintem sokkal jobb minőségű, mint amit az Olympus tud. Már ha ez számít.

    De egyikkel sem lehet igazán mellé lőni. Az Olympus előnye, hogy amíg a Sony nem pótolja a lemaradást, addig ahhoz több objektív érhető el.

    Bár halkan jegyzem meg, hogy én a NEX-5R típust tudnám nyugodt szívvel ajánlani, az már dupla vezérlő tárcsás, azzal már elég kényelmes a kezelés. Ezek a nagyon belépő MILC-ek egy kicsit kompaktos kezeléssel bírnak. De sajnos a NEX-5R valahol 180k körül kezdődik.

    +1 tipp NEX rendszerhez: Elég kevés a Sony saját objektíve hozzá és amik most jönnek nagy számban azok is méregdrága Zeiss lencsék. A főnököm viszont a NEX-7-et használja úgy, hogy a meglévő Nikon objektíveit rakja rá adapterrel (pl: Nikkor 50mm f/1.2). Egy régi, fényerős, kiváló minőségű és olcsón megszerezhető manuális objektívvel remekül használható bármilyen NEX gép a focus peaking miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gg72 #14276 üzenetére

    A NEX-3N újabb és fejlettebb, mint az F3. A 3N idei modell (márciusi) az F3 meg tavalyi.

    (#14277) DemonDani: Videó és AF? Felejtsd el. Főleg sportnál. A GoPro sem véletlenül dolgozik olyan hatalmas mélységélességgel és fixált AF mellett, mert a mozgásra állandóan előre-hátra monitorozna, hogy élességet állítson. Videózni manuális fókusz mellett kell, ezért olyan gépet vennék amiben van focus peaking (pl: Sony NEX gépek).

    Nem tudom milyen sportot űzöl, de láttam jó pár kiváló MTB, illetve DH videót amit a kerékpáros maga készített egyedül, de akkor is állványra teszed a gépet és előre beállítod a fókuszt. Az AF mellett folyton elmászkálna. Nagyon ronda lenne. Ha van haver, akkor pillanatok alatt be tudod tanítani neki, hogy tekergesse a fókusz gyűrűt és tartsa mindig rajtad. Focus peaking + 10 perc gyakorlással bárki képes rá legalább közepes szinten.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz csoki7 #14285 üzenetére

    Kis pénz, kis foci.

    Nem lehetetlen 100 ezerből elkezdeni makrózni, de nagyon kompromisszumos és nem biztos, hogy bátran ajánlható egy kezdőnek, de én nem akarlak róla lebeszélni. Több türelem kell majd hozzá, de aki a fotózásban nem csak a gyors végeredményt szereti, hanem a folyamatot is, az még élvezni is fogja.

    Szerencsés esetben találsz a használt piacon régi manuális makró objektívet (esetleg adapterre a felhelyezéshez szükség lesz). Nem kell ezektől félni, de azért meg kell tanulni vele élni. Nem lesz jó eséllyel autofókusz és a blendét is objektívről kell állítani. Nem emlékszem az eredeti keretedre, de plusz 40-50 ezerből már lehet találni kiváló manuális objektíveket. Esetleg talán kicsit megviseltebb modernebb darabokat is kis szerencsével.

    A másik lehetőség már tényleg nem annyira kezdőknek való, de ez is opció:

    Ez egy harmonika kihuzat, amivel nagyon szép nagyításokat lehet elérni. Nem kézből fotózós műfaj, hanem állványról érdemes használni, de ez is egy lehetséges út. Az olcsóbb darabok pár ezer forintnál kezdődnek használtan, így mellé beleférhet még egy jó képességű manuális objektív. Esetleg egy eleve makróra tervezett objektívvel kombinálva már aztán tényleg extrém dolgokra képes. De rovart nem biztos, hogy ezzel jól lehet kergetni.

    Ennél kicsit felhasználóbarátabb a makró közgyűrű, amik lényegében hasonlóan működnek egy harmonika kihuzathoz. Használtan beleférhet egy jobb darab, de újonnan elvinné az egész plusz keretet, főleg egy rendes darab ami elektronikus jeleket is továbbít, neadjisten beépített korrekciós lencsékkel rendelkezik. Esetleg eBayről vagy Vateráról lehet venni kifejezetten olcsó műanyag darabokat 3-6 ezer forint körül. Azok sem feltétlenül rosszak, egy kezdőnek megtehetik.

    Szerk: Most jutott eszembe, hogy Canon vázat vennél. Ahhoz van már újonnan is olcsón az EF 50mm f1.8 II objektív ami használtan már végképp nem egy nagy összeg, ez nem egy makrós szörnyeteg, de egymásba toldott közgyűrűkkel (amik elektronikus jelet is átvisznek, kezelik a blendét és AF-et is állítanak), már akár használható is gombák, virágok, esetleg rovarok fotózására is. Vázból viszont olyat vegyél ami magas érzékenységen (ISO) is képes viszonylag zajmentes maradni, mert ezt az objektívet érdemes f5.6 - f8 közé lerekeszelni, hogy élesen rajzoljon és a közgyűrűk is sokat levesznek a fényerőből.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Zozzer888 #14287 üzenetére

    Ha el tud menni 100 ezerig árban, akkor többet is ki lehet hozni belőle. Kis szerencsével lesz vázról vezérelhető blende meg AF is. De 40-50 ropiból nagyon baba manuális, kifejezetten makróra tervezett objektívek is kijönnek. Azt megtoldani egy közgyűrűvel vagy kihuzattal pedig már extrém nagyítások mellett lehet fotózni.

    De azért azt figyelembe kell venni, hogy szép rajzolatot f5.6 alá rekeszelve lehet elérni a legtöbb objektívnél és vegyük hozzá, hogy a közgyűrű/kihuzat is levesz a fényerőből. Ez simán elég lehet napsütésben, de finomabb, lágyabb fények mellett már necces egy olyan vázon, ami már az ISO 400-800 értékeket sem igazán tolerálja zajosodás nélkül.

    Szóval vagy egy full manuális makró szett fillérekből és mellé egy sokkal agilisebb váz, vagy olcsóbb váz + makró objektív. Szerintem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14289 üzenetére

    Az állandó ígérgetésen és időhúzáson kívül van még bármilyen jövője az E-rendszernek? Szó se róla, pöpec gépek voltak azok a maguk idejében, meg most olcsón ki is hozható, de nem véletlenül. Aki tud inkább túlad rajta. Az utolsó modell frissítés egyetlen árva E-5 volt még 2010-ben három éve, de 2009 óta nem igazán van benne mozgolódás.

    Szerintem maradjon a Canon mellett. Esetleg Pentaxokra is lehetne vetni egy pillantást, mert arra adapterek nélkül is rámegy bármilyen (akár 40-50 éves) Asahi-Pentax objektív amik nem is gyengék. Nekem is megvan még a szekrény mélyén a K200D és egy méltán legendás Pentax-M 50mm f/1.7 objektív. Ráadásul ha adapterezni kell, akkor elektronikus átvitel nélkül is csippan ha fókuszban van (volt, hogy 1-2 centire tartottam az objektívet a tükörakna előtt és úgy is csippant amikor fókuszban volt).

    Szerk: Most arra gondolok, hogy kéne vennem egy Sony NEX-5R vázat és adapterrel rátolnám a fenti Pentax objektívet. Imádom azt a lencsét. Meg mellé egy 35mm f1.4 és teljesen lenne a boldogság... egy pár hónapig... :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Zozzer888 #14291 üzenetére

    Tudom, de Pentaxon ez nem szükséges, ott egy törött üvegdarabot is a váz elé tehetsz. :D Ennek mondjuk egy nem elektromos közgyűrű vagy kihuzat miatt lehet jelentősége.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14293 üzenetére

    A Canon EOS M egy egészen kiváló MILC lenne ha lennének hozzá objektívek. Az AF olyan amilyen. Majd a következő modellben javítják ezt az ordas bakit. De a legfőbb gond még mindig az, hogy közel nulla az objektív kínálat hozzá és az adapter is elég drága (40.000 Ft és itthon elég nehezen beszerezhető). De legalább már készül rá a Magic Lantern, lesz focus peaking, RAW videó meg egyéb nyalánkságok.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    A B&H-nál most csak 240 dolcsi a Panasonic GX1 váz! :Y Csütörtökön jön haza egy ismerősöm az USA-ból, gyorsan el kell döntenem lecsapjak-e rá, mert elhozná ha kell. De ez csak váz, de most kb lenne is pénzem lecsapni rá (objektívet meg majd a következő hónapban mondjuk). Ajj nem tudom... spórolnom kéne a Fujifilm X-E1-re és nem ilyenekre elszórni állandóan... :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz csoki7 #14307 üzenetére

    Jól megnőtt a keret az eredetihez képest. Továbbra is használt gépeket nézel vagy új 550D / D3100 körül nézelődsz? Mert így rögtön megváltozik az, hogy mi fér bele a makrózásba, meg most akkor tulajdonképpen mekkora a kereted?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14311 üzenetére

    "Ha nikonnál maradsz, szerintem D5100/5200 alá ne add."

    Miért ne? Annyival azért nem jobb a D3xxx vonalnál, hogy egy kezdőt feltétlenül érdekeljen. Szerintem a megfelelő kezelhetőség hiányát előbb nőné ki, mint a szenzor képességeit. Ráadásul mint írta még a D3200 is a kereten túl van már (bár a keret 50.000 Ft-ról elég szépen megnőtt :D).

    (#14310) predakon: Ha érdekel az a kupon és tudnád is használni akkor szerintem ez a csomag vállalható ennyi pénzért. Bár nemrégiben még Samsung Galaxy Tab 7 2.0 táblagép volt az ajándék hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gg72 #14313 üzenetére

    Én tegnap írtam, hogy a Panasonic GX1 váz most 240 dolcsi az USA-ban (B&H-nál). Van is egy ismerősöm aki most pont kint van, de azt hiszem lemondok róla, pedig el tudta volna hozni nekem. Másod nyolcad gépnek tök jó lenne nekem, főleg ennyiért. De inkább a Fujifilm X-E1-re gyűjtök most. Meg kéne egy új bringa is. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zodo #14329 üzenetére

    100 ezerből már azért el lehet indulni a használt piacon. Kutatni kell azért, ez nem olyan mint felütni egy keresőt és megrendelni az első webshopból. Nem emlékszem már, hogy mi volt a konkrét igényed, de ennyiért már vadonatúj Canon EOS 1100D kapható (18-55mm kitobjektívvel). Szerintem ez még mindig kívánatosabb, mint egy bridge gép, de persze te érzed, hogy mire van szükséged. Videóban csak 720p jön ki belőle, de azt legalább korrekt minőség mellett. Egyik-másik népszerű MILC és DSLR ebben a kategóriában olyan hányás minőségű videót készít (hiába a 1080p Full HD), hogy jobb lenne letiltani a funkciót. De most van szó az MM-es akciórol, amiben Samsung NX1000-ret vesztegetnek 100k körül, két objektívvel, meg ajándék ejtőernyős ugrással. Azzal a két objektívvel (18-50mm körüli az egyik a másik meg 50-200mm simán lefednél mindent amire egy bridge képes, ráadásul sokkal jobb minőségben).

    Egy kis történet: Én tavaly akartam eladni szegény Pentax K200D gépemet egy nagy rakás holmival együtt, egy komplett fotós szettet kapott volna aki lecsap rá, korrekt áron is adtam. De csak olyanok voltak akik pofátlanul alacsony áron vitték volna. Aztán eldöntöttem, hogy nem adom el, inkább megtartom esős-borongós-havazós erdőjáró gépnek az időjárásálló szigetelése miatt.

    Amúgy így nézett ki a szett, minden kifogástalan állapotban:

    - Pentax K200D (akkor még 14.000 expóval, ami nagyon kevés egy 2008-as géptől)
    - 18-55 mm objektív
    - 50-200 mm objektív
    - Pentax-M 50mm f/1.7 (manuális, de legendásan jó objektív, kiváló fényerővel és rajzolattal)
    - AF-360FGZ rendszervaku
    - Fotós táska
    - 4GB SD memórikártya
    - 8db Sanyo Eneloop akku (még frissek voltak) + töltő

    Ezért kértem eleinte 130 ezret, aztán amikor 110 ropiért sem vitték, akkor inkább eldöntöttem nem adom. csak barmok jelentkeztek akik 60-70 ezerért vitték volna. Miközben ennyiért mennek a K200D + kitobjektív kombók.

    Ma meg már azért eladhatatlan, mert nem tud videót. Pedig aki csak fotózni akar nagyon kezdőként, az nehezen rakna össze ilyen felszereltségű szettet ennyi pénzből (leginkább sehogy).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #14337 üzenetére

    A legtöbb fotós ismerősöm Canon fanatikus. De betegesen.

    Mindig imádtam a nagy Pentax felirattal a nyakpánton megjelenni előttük. De munkám során sok gépet kapok tesztelésre. Itt egy Olympus, ott egy Fujifilm, amott meg egy Sony, plusz a céges flotta csupa Nikon amit magammal cipelek olykor. Nagyon viccesek ahogy fintorognak, meg magyaráznak, hogy "De hát a Magic Lantern óta ezt az enyém is tudja". :D

    A Pentax azért van mindig a Canon, Nikon, de még a Sony mögött is, mert gyakorlatilag nulla amit marketingre fordít. Az átlagvásárló ezért nem veszi, mert nem ismeri. És nagyon gáz az, hogy az átlag vásárló az ismeretséget reklámfilmekből és a szintén teljesen laikus ismerőseitől szedi össze. De azért a Pentax köszöni jól van. A vázak kiváló ár/érték aránya képes eladni a terméket. De tény, hogy az idióta Canon-Nikon fanboyok körében a Pentax egy szitokszó. Nem egyszer voltam fültanúja annak, hogy ezek a fanboy ismerőseim úgy sértegetik egymást, hogy "Te büdös Pentaxos!" :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14358 üzenetére

    Melyik szigetelőszalagos mókázásra gondolsz? Arra amikor valaki letakarja az összes típus és márkajelzést? A főnököm is ezt műveli még a céges gépekkel is. Nikon D7000, D800E, Sony NEX 7, stb és az objektíveken mind le van takarva fekete szigetelőszalaggal a márkajelzés. :D Azt mondja nem azért adunk ki százezreket meg milliókat a gépekért, hogy a gyártót reklámozzuk. :D Na meg utcán sem baj ha kicsit csöves kinézete van az egésznek, így nem tűnik drágának.

    Leicások is művelik ezt a piros pötty eltakarására. Egyezményes jelzés a világon mindenhol, hogy "Hé, gazdag céltábla vagyok!", úgyhogy egy fekete, enyhén felfeslett szigetelőszalag jól lerombolja ezt az imázst. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #14371 üzenetére

    Pedig szerintem nem butaság. Nem is feltétlenül az ilyen "nem reklámozom azt amiért fizetek" mentalitás miatt, de engem is szemeltek már ki kedves úriemberek amikor egy DSLR lógott a vállamon, hogy esetleg kölcsön adhatnám nekik a gépet. Egy nagy sárga/vörös Nikon vagy Canon felirat elég feltűnő tud lenni a nyakpánton, ez az első amit cserélnék egy semlegesre, főleg mivel az ilyen milla körüli kategóriákban már a típusjelzés is szerepel rajta.

    Amikor a fenti eset történt, akkor egy 5D Mark III fityegett a nyakamban egy 24-70mm f2.8 L II társaságában és a táskában volt még egy MP-E 65mm is... Aztán amikor 2 milla lóg rajtad és valaki elkérné, akkor átfut az agyadon egy anyagi csőd látképe. :D Szerencsére nem lett baj, de az már a másik történet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mondomén #14387 üzenetére

    Ha az utcai fotózás érdekel akkor tényleg számít a méret. Minél kisebb, annál jobb. Oda MILC-et vegyél inkább. Ez magyarhonban, ahol az emberek egyébként is seggdugaszok (bocs ha ezzel megsértek valakit a honfitársaiba vetett hitében), meg főleg igaz. Itthon nem tudsz valaki orra alá dugni egy DSLR-t, mert azonnal elküld anyádba. Egy kis MILC-el meg lehet aránylag feltűnésmentesen mozogni, meg az emberek többsége kevésbé harap rá (vagy csak szimplán turistának néz, ezért ügyet sem vet rád).

    Pont pár napja nézegettem 500px-en a Panasonic GX1 fotóit és ezt az úriembert találtam:

    http://500px.com/ThomasLeuthard

    Van egy-két egészen fenomenális fotója, meg a stílusa sem rossz. Ez egy közepes MILC váz amin egy 20mm-es objektív van (ekvivalens 40mm). Nem az az ultra nagylátószög, de azért közel kell menni a témához vele. És itt is látszik egyik-másik fotóján, hogy az alanya mennyire meglepődött esetleg nem is tetszik neki... ha ezt DSLR-el csinálja még talán a pofáját is beverik. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz predakon #14440 üzenetére

    Lehet kapni feketében is. Ha valakinek "túl buzis" a fehér. Bár mondjuk nem lenne baj a fehérrel, ha ízlésesebben lenne megcsinálva. Ez olyan, mintha csak beleesett volna a meszes gödörbe. Persze nem az ízlésed kritizálom, csak szerintem ezen túl sok a fehér. Megtörhetné itt-ott egy kicsit több fehértől eltérő szín is.

    Amúgy 80 ezerért egészen kiváló vétel az NX1000 + 20-50mm (de a te dupla kited is jó vétel volt). Nekem lenne rá még 10% kedvezményem is, szóval most gondolkodóba estem, de aztán folyton oda lyukadok ki, hogy elég kevés objektív kapható hozzá (bár én az estek 90%-ban a 30mm f2 objektívvel jól elvolnék), de még azok is elég nehézkesen fellelhetők, beszerezhetők Magyarországon.

    Persze az átlag amatőr fotóst teljesen kielégíti a kitobjektív is. Engem sajnos nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz predakon #14444 üzenetére

    1.) "nincs usb töltési lehetőség"

    Ez egy fényképezőgép, itt bevett szokás, hogy akkut ki és a bölcsőben töltöd. Ha lesz csere akkud, akkor meghálálja a dolgot, hogy ha lemerülsz és töltenéd, attól még a másikat tudod használni.

    2.) "az akku lehetne erősebb, a wifi nagyon zabálja"

    Ne használd folyamatosan a Wi-Fi-t. Felesleges. Inkább annak szenteld az idődet, hogy a lehetséges témákat keresed. Ha mindig az iPad-hez rohansz az csak elvonja a figyelmed.

    3.) "gyárilag adott USB kábel hosszát aki megálmodta azt elküldeném a francba"

    Használj helyette kártyaolvasót. Gyorsabb és kényelmesebb is. Ez is bevett szokás a fotósok között.

    4.) "ha pl a mobile link nevű csoda nem lenne egy kalap szar"

    Lásd: Előző pont. Nekem egy Nexus 7 táblagépem van, vettem hozzá egy 600 Ft-os USB OTG kábelt és bármilyen kártyaolvasóval át tudom húzni rá a fényképeket. Az iPad mostoha ilyen szempontból, mert az Apple nem szereti ha a drágán megvásárolt terméket úgy használod ahogy te szeretnéd. Ha nem létezik egy adott csatlakozó, átalakító, hardver vagy szoftver akkor csak simán jobb ha belenyugszol, mert az Apple pont telibe szarja. Vagy jailbrake és egy iPad/iPhone kompatibilis kártyaolvasó (arcpirítóan drágán) a megoldás.

    5.) "videóból miért csak maximum 25 percet lehet vajon felvenni?"

    Ennek két oka van, egyrészt a szenzor túlmelegedése miatt ez a maximum, de a gyakorlatban ennél hamarabb is leállhat ha felmelegszik (Canon DSLR-ek esetében jellemző, hogy fele ennyit tud). A másik pedig, hogy a fényképezőgépekre és a videokamerákra eltérő VÁM szabályozások vonatkoznak az EU-ban. Ami képes 30 percet vagy hosszabb időtartamot egyben rögzíteni az már videokamerának minősül.

    A gyakorlatban ez ritkán jelent problémát.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Fecniii #14456 üzenetére

    Biztos, hogy ilyen igények mellé fontos a cserélhető objektív? Mert így egy nagy szenzoros bridge vagy egy prémium kompakt is megteszi. De ez már OFF ebben a topikban:

    Fujifilm X20
    Canon Powershot G1 X
    Nikon Coolpix P7700

    Ezeket nyugodtan tudom ajánlani MILC pótléknak. A Fujifilm X20 inkább egy erős utcai fotós kompakt a másik kettő meg már inkább bridge, de elég kompaktok azok is. Szerintem a P7700 jobb ár/érték aránnyal bír az összesnél, jobb az objektíve is és gyakorlatilag minden benne van ami csak kell, nem mellesleg messze nem költik el a 180 ezres keretet és még kisebb is, mint egy MILC egy hatalmas "mindenes" objektívvel. Ha meg később megjön a kedvük manuális módban használni, az is adott (ez mind a háromra igaz).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz V.Stryker #14480 üzenetére

    Nagy hiba kizárni a Nikonokat, mert azonos áron sokkal fejlettebb fotós képességekkel bírnak, jobb szenzorral. Egyedül videóban tud többet (főleg Magic Lantern firmware-t telepítve) nagyjából bármelyik Canon, főleg ha az adott típus még RAW videót is tud ML által.

    Viszont a szemed által látott képet még biztos nem fogod a jelenlegi technológiai fejlettség mellett lefotózni, már csak azért sem, mert nem rendelkezünk még olyan dinamika átfogású analóg filmekkel és digitális szenzorokkal amik azt a spektrumot képesek befogni.

    Egyszerű példával: Egy tájfotón vagy a táj lesz helyesen exponált és az ég túl világos esetleg fordítva. Ügyesen használva a szűrőket, viszont már elég szépen ki lehet küszöbölni a fényérték eltéréseket, esetleg ott a HDR (jól használva). Ezt csak azért mondom nehogy csalódás érjen, természetesen egy DSLR így is sokkal többre képes, mint egy bridge gép.

    Egyébiránt ha a videó másodlagos, akkor én is a Nikon D5100 mellé tennék egy szavazatot. Elég erre ránézni:

    Nagyobb dinamika, jobb érzékenység, jobb színmélység. Ezek szemmel is jól látható előnyök a Nikon javára. Építési minőségben meg a Nikon és a Canon egykutya. Kompakt gépekből meg az alacsonyabb árkategóriákban mindkettő hulladékot gyárt. A Canon sem különb.

    Szerk: Ha ismernéd a Canon EOS 60D történetét... :) Építési minőségre az elmúlt 10 év legnagyobb hulladéka, pedig ezeknél drágább belépő-haladó gép. Vissza is kellett hívni fél év után az összes példányt, mert... hogy finoman fogalmazzak: Csak úgy szétesett rajtuk a gumi borítás, plusz a ragasztó sok fotósnál bőrkiütést okozott. A környezetemben is van belőle pár. Van olyan ami 2 év gyűrés után kifogástalan állapotú a másikra meg himestojásként vigyáztak mégis szétmállik.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz predakon #14485 üzenetére

    Az AMD és Intel közötti választás nem vallási kérdés. A legtöbb ember egyszerű hétköznapi feladatokra vásárol CPU-t, ahol tényleg csak a márkapreferencia a lényeg, nem a racionális érvek. De ahol mondjuk fontos egy adott speciális API-val vagy hardverrel való kompatibilitás, ott más a helyzet. Van akinek olyan speciális szoftverei vannak, amik messze gyorsabban, hatékonyabban és stabilabban működnek az Intel rendszerén (vagy éppen fordítva, de ez ritkább).

    A Canon - Nikon vita is ilyen. Van akinek előbbi, másnak meg utóbbi szolgálja ki jobban az igényeit. Ebben a kategóriában ha a fotó az elsődleges, akkor alapvetően a Nikonokkal jobban lehet járni (persze érdemes előre megnézni azt, hogy milyen objektívekre van szükséged, mert itt aztán nagyot fordulhat a dolog), míg ha a videó fontosabb, akkor a gyengébb szenzor ellenére is a Canon ajánlatosabb. De ez sem egy aranyszabály. Minden embernek mások az igényei. Az igazán minőségi különbséget meg még mindig az objektív jelenti.

Új hozzászólás Aktív témák