Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BiriBum #16947 üzenetére

    Szerintem felesleges bármit is törölni. Én kimazsolázom azt ami kell teljes felbontású JPEG/TIFF-ben és RAW-ban, a többire meg ráuszítom a tömeges tömörítést (PS 8-as érték és 1920px szélesre összenyomni mindent + egy enyhe élesítés, ettől annyira kevés helyet foglalnak, hogy több ezer expónyi és több évnyi ipari hulladék is alig nyom többet pár GB-nál, ami meg bőven elfér az archívumban. Megesett velem már párszor, hogy az értéktelennek ítélt, elrontott, hasznavehetetlen fotónak később még lett jelentősége. Akár egy hangulat, emlék felidézésében, de egyszer még bírósági bizonyíték formájában is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb0t #16950 üzenetére

    Digitális fotóból (2006 óta) kb 15 - 20.000 fénykép amit saját célra készítettem (tehát nem munka), ennek nagyjából a harmada mehetett volna a kukába (vagy jobban mondva értéktelen még egy családi albumba bekerüléshez is). Na most gondolhatod, hogy kb 6 - 7.000 fotó, 1920px szélességben és PS 8-as tömörítéssel nem nyom túl sokat, maximum néhány gigabájt. 2 TB tárterületen meg bőven elveszik a rengetegben.

    Persze lehet törölni, aki akar töröljön. De ezzel a leméretezős-tömörítős módszerrel nagy mennyiséget is be lehet zárni kis helyre.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz MC Pite #16971 üzenetére

    Az RX10 ugyebár a jó öreg bridge kategória vélhetően utolsó nagy lehelete, így a kezelőszerveken nem lepődöm meg. Azért a brutális Zeiss zoom igencsak ott van, gyakorlatilag csak az üveg kerülhet 1300 dolcsiba és minden más csak ajándék.

    De ez nem új, pont a Sony az ami a történelem során adott már ki pár ilyet, még egy FF szenzoros is rémlik nekem.

    EOS M: Újfent meg kell védenem a gépet, mert jelenlegi áron egy kiváló darab videóra. 160 körül már 22mm f2 STM + 90EX + EF adapter kitben is elvihető, ehhez egy 50mm f1.8 kijön bagóért. Egyedül az AF nagyon gatya, de videóra az egyik legjobb MILC. Van már Magic Lantern beta is. Ahol nem annyira kritikus az AF sebessége, ott simán használható kis gép, jóféle képminőséggel és olyan tulajdonságokkal amit a konkurencia sokszor nen tud (pl: mikrofon bemenet, rendes vakupapucs, szokásos Canon minőségű videó, illetve ezeket egyszerre). 18-55mm + 90EX kitben már 130k... Annyira olcsó, hogy sokmindent el lehet nézni neki.

    Ha javul az AF és lesz kihajtható LCD akkor vevő leszek egy EOS M2-re. Tetszik ez a csapásirány amit a Canon elkezdett vele. Az első generációk mindig foghíjasak... Az a ciki inkább, hogy még mindig sehol a váltás.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz MC Pite #16981 üzenetére

    Nekem a Sonyval a legnagyobb bajom, hogy egyáltalán nincs mikrofon bemenete (még a NEX 6-nak sem). Nekem fontos a jó videó, amiben MILC gépek között szinte csak a Panasonic remekel (ezt értsd úgy, hogy nincsenek idegtépő hiányosságok és minőségben is megfelelő). Persze minőségben, funkciókban (pl: focus peaking) jók a NEX-ek, de meg vagyok lőve velük ha hangot is kéne rögzítenem normális minőségben.

    Az EOS M egy az egyben EOS 650D, csak egy mirrorless kompakt vázban. Ez a tervezési elv tetszik. Csak méretben és kezelhetőségben tér el az EOS xxxD vonaltól.

    Szerk: Nem azt akartam mondani, hogy a Canon valami formabontót csinált, csak ha a következő vázak is ilyen szellemben készülnek csak tanulva a hibákból, akkor az nekem bejövős lesz.

    Újabb szerk: A NEX-3N alkalmatlan külső vaku rádiós elsütésére. Sem a Sony saját portja nincs rajta, sem rendes vakupapucs. Nálam ez is fontos.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #16986 üzenetére

    +1

    Ha valami hiányzik a vázból amire szüksége van, akkor váltson. Minden más esetben teljesen felesleges elverni a pénzt egy váz váltásra. Fektesse a lóvét inkább olyan eszközökbe amik látványos előrelépést jelenthetnek, például jobb objektívekbe vagy vakuba.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz negyedes #16989 üzenetére

    Tényleg kéne megadnod egy árkategóriát és a preferenciáidat is írd le. Tájképet és portrét lehet fotózni szinte bármilyen kategóriába sorolt géppel.

    Kiindulási alapnak ezekre válaszolj:

    - Mennyit szeretnél költeni?
    - Mennyire fontos a méret és tömeg?
    - Használt gép/objektív is szóba jöhet?
    - Csak a fotózás érdekel vagy videóznál is?
    - Mennyire fontos a bőséges kezelőszerv felhozatal és a manuális vezérlés?

    Alapszabály, hogy cserélhető objektíves gép esetén egy komplett rendszerben gondolkozunk, nem csak egy vázban. A vázból az objektívek fogják majd kisajtolni a teljesítményt, így mit sem ér ha nincsenek hozzá rendes objektíveid, vakuk, egyéb kiegészítők.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz negyedes #16993 üzenetére

    Használt piac mindenhol van. A legnagyobb például az eBay. Én sok új és használt dolgot rendelek onnan, sokszor töredék áron mint itthon.

    Ennyi pénzért Magyarországon csak a legfapadosabb MILC gépek vannak (újonnan), de a DSLR fronton is hasonló a helyzet. Viszont a Pentax K-500 kerül most kitobjektívvel 130.000 forintba. Erdélyben nem tudom mennyi. Ez egy elég komoly váz az árához képest, véleményem szerint nagyon kellemes a fogása és a kezelőszervek terén is jól teljesít.

    Van még olcsóbban Nikon D3100, ez sem rossz, de nagyon messze elmarad a K-500 képességeitől. A Canon EOS 1100D meg pláne, ez utóbbit nem is tudnám ajánlani semmi szín alatt. A K-500 kb 130 ezer forintos kategóriájában van még a Nikon D3200, kiváló képminőséggel, de funkciókban és kezelhetőségben sokkal fapadosabb a K-500-nál.

    De nézz meg egy-két MILC gépet is, például Olympus E-PM1, E-PL3 (a két Olympus közül inkább a PL3 szerintem, minőségibb a váz és kihajtható a kijelző), Panasonic GF5. Ha a Nikon 1 rendszer tetszik onnan is válogathatsz, de szerintem nagyon tücsökpöcs méretű az a szenzor, nem lesz vele egyszerű kellően szűk mélységélességet kihozni. Folytatva a MILC sort van ebben az árban még Sony NEX-3N (fontos az N jelölés) ami ezek között képminőségben az egyik csúcstartó, viszont nincs annyi objektív hozzá, mint a Micro 4/3 rendszerhez (m4/3: Olympus és Panasonic, melyek objektívei felcserélhetők).

    Én azt javaslom, hogy sétálj be egy boltba, tapizd végig őket és vond le a következtetést, hogy mit szeretnél, inkább DSLR vagy inkább MILC. Aztán visszatérünk finomítani az igényeket. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz negyedes #16997 üzenetére

    Akkor én ránéznék a Pentax K-500 ottani árára is és a vásárlás előtt minden kiszemelt gépet kézbe vennék. A K-500 messze jobb váz a D3100-nál. De ugye mint mondtuk, itt rendszerben kell gondolkozni, érdemes lehet megnézni az objektíveket amikre később szükség lehet. Egészen nagy minőségi és árbeli eltérések lehetnek az egyes gyártóknál.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz negyedes #17016 üzenetére

    "a helyzet az hogy egy milc-gep szinte annyiba kerul mint egy d3100 kit"

    Miért kéne, hogy olcsóbb legyen? A MILC-ek nem alacsonyabb rangú tagjai a piacnak, mint a DSLR-ek, hanem csak alternatívák. Pár éve vannak még csak a piacon, azóta szüntelenül évről-évre, sőt hónapról-hónapra hatalmasat fejlődnek. Néha kocsmai beszélgetésekben kevésbé tájékozott fotósok még mindig azt pedzegetik, hogy vajon mikor érik el végre a DSLR képminőséget, holott ez már lerágott csont és abszolút nem aktuális. Néha meg még ide is betévednek ilyen elemek... :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz negyedes #17018 üzenetére

    Ebben az árkategóriában igen. Olyat kell venni, ami már rendesen el van látva kezelőszervekkel, de azok magasabb árkategóriában indulnak rendszerint (pl: Sony NEX-5R vagy Fujifilm X-A1 és X-M1). Esetenként az érintőképernyő javíthat a kezelhetőségen, de ha van elég felprogramozható Fn gomb, akkor is elég jól testre szabható.

    Hozzátenném a Nikon D3100 sem lesz sokkal különb, azon sincs valami sok kezelőszerv, tárcsából azon is csak egy van. Ilyen szempontból DSLR-ek között a Pentax K-500 az ahol már végre dupla tárcsa van és úgy lehet kezelni, ahogy az egy DSLR-hez illik. SLT-ből meg ott a Sony Alpha A58, ami az egy tárcsát zseniálisan jól elhelyezett programozható Fn gombbal ellensúlyozza.

    Nem véletlenül mondom, hogy ne látatlanban válassz. Próbáld ki őket személyesen!

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz nesa #17024 üzenetére

    Az indexet hiába ajánlod neki, nem Magyarországon él, kétlem, hogy bárki kipostázná neki Erdélybe. Az ottani használt piacon nézelődjön. Amúgy a megemlített Panasonic G3 nem egy rossz választás ha valaki a DSLR és MILC kategória között őrlődik, egy jó áthidaló megoldás és olcsón lehet beépített EVF-el felszerelt MILC-hez jutni általa. Nem ismerem a használt árakat, de meg kell nézni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Rogiii #17029 üzenetére

    A kettő közül inkább a Nikon. Nem is feltétlenül amiatt, mert papíron jobb a képminősége, hanem mert jobb az AF rendszere. Szerintem nézd meg a Pentax K-500-at is, az egy elég bestbuy darab mostanság, bár az AF sebessége egy kicsit lassabb a D5100-nál, viszont képminőségben szinte ikrek (lévén ugyan az a szenzor van bennük), azonban kezelhetőségben a K-500 íveket ver a D5100-ra (már ha számít a dupla tárcsás vezérlés).

    Másik alternatívaként még ott a Fujifilm X-A1, végre be lett árazva, 16-50mm kitobjektívvel 160k. Elsőrangú képminőséget tud és képzajban is valami brutális. ISO 3200-ig szinte nem is zajosodik, de az ISO 6400 is teljesen használható. Szóval kevés fénynél is nagyon jól boldogul. Az AF sebesség viszont nem olyan fürge, mint egy DSLR esetében, rohangáló gyerek mellé nem biztos, hogy ez a legjobb választás (utcai fotóra, modell fotóra viszont nagyon agilis). Na meg objektívekből is még csak kiváló minőségű darabok vannak, amik egyenként annyiba kerülnek (vagy még drágábbak), mint maga a váz. Előny ami egyben hátrány is. :)

    A Canonhoz, Nikonhoz de még a Pentaxhoz is azért van egy pár megfizethető fényerős fix objektív.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz stargazer #17040 üzenetére

    Hát most mondanám, hogy vegyél egy jó fotós könyvet ami elmagyarázza az expozíció alapjait, de az internet korában ezt már kevésbé érzem hatékonynak. Számos interaktív anyag van, ahol esetleg még szimulációval ki is tudod próbálni, hogy az adott értékek buzerálásával mi változik.

    " ti hogy döntitek el hogy mikor mekkora legyen az apertúra és a záridő? rutin meg az évek?"

    Rutin meg az évek kellenek, de azért az is elég szokott lenni ha tudjuk használni a gép fénymérőjét. :D

    Előbb szerintem csapd fel a Google-t és olvass el egy pár leírást az expozíció alapjairól és összefüggéseiről, legyen a kezedben a gép és kísérletezz vele. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HollyBoni #17048 üzenetére

    Ha ez változtat bármin, szerintem pont ugyan annyi semmilyen kép készül nagy mélységélességgel is! ;]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Wolfskin #17058 üzenetére

    Ha mint váz neked megfelel a PL3 és nincs szükséged a PL5 többlet teljesítményére, akkor racionálisabb döntés lehet a különbözetet jobb objektívbe vagy vakuba lapátolni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #17064 üzenetére

    Ha az OM-D rendszer 5 tengelyes stabilizátoráról lenne szó akkor már talán fontolóra lehet venni, de így tényleg nem. A szenzor stabilizátor meg egyébként sem a tele tartományokban remekel, oda az optikai illik.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Zsolti900114 #17073 üzenetére

    Ezek már újkorukban is inkább amatőr igényekhez készült vázak voltak. Tanulni persze jók, de ha munkáról van szó, akkor a kompromisszummentes teljesítmény a legfontosabb. Nincs annál cikibb mikor a géped technikai korlátai pont a legrosszabbkor szólnak közbe.

    Én nem mondom, hogy ne vedd meg egyiket se, de ezek már olyan koros vázak, hogy inkább az objektívek minőségére és fényerejére fektetném a hangsúlyt. Az EOS 40D már egy jó kiindulási alap, legalább nem a legfapadosabb vázad lenne. Ha olyan hirdetést találsz ahol a váz már átesett egy zárcserén, az jó! A típusnak volt egy kis hibája, így az utólag javított példányok már rendszerint az örökkévalóságig elmennek már.

    Nem tudom mi lesz a cél a fotókkal, ha csak webre mennek 500 pixel szélességben, akkor végülis tudósíthatsz vele. De tényleg nem ártana egy-két jobb (és fényerős) objektív hozzá, ami biztosan nem fér majd bele a 70-80 ezres keretbe.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Zsolti900114 #17075 üzenetére

    Azért ne értsd félre, nem azt mondtam, hogy ez így megfelelő lesz munkára meg arra amit leírtál célnak Tanuláshoz, kezdéshez elég, de ha az a célod, hogy dolgozz vele, akkor hosszabb távon elkerülhetetlen lesz, hogy ennek az összegnek a többszörösét ráfordítsd még.

    A szabadúszó élet ilyen. Önköltségen kell előteremteni a felszerelést.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HollyBoni #17085 üzenetére

    "Vagy várj, muszáj a timelapse-et fényképekből csinálni? Lehet ám videóból is."

    Ha nincs dedikált timelapse mód, akkor szívás, mert ezek a szenzorok néhány perc után túlhevülnek és leáll a felvétel. Na meg még hűtéssel együtt is 29 perc a maximális felvehető hossz.

    Az egyik megoldás, hogy a tartósságra megy rá és akkor elektronikus zár, vagy a másik lehetőség, hogy a lehető legolcsóbban vesz egy DSLR gépet, hozzá egy timelapse időzítős kioldót (ha nincs alapból timelapse üzemmód) és azt kevésbé kell sajnálni.

    (#17079) Yoyoyo: Az NX300 és az X-E1 nincs egy súlycsoportban, míg az egyik újonnan 160k, addig a másik legfeljebb csak használtan (de leginkább még úgysem). Nem tudom, hogy honnan szereznéd ilyen olcsón (az X-E1 kit jelenleg boltból 350k), de az messze sokkal többet tud az NX300-nál.

    Kezelhetőségben az NX300 közel annyit tud, mint az EOS 1000D, eléggé fapados, ezzel szemben az X-E1 még jobban is kezelhető nála.

    Viszont azt nem értem miért ezt a kettőt hasonlítod össze. Az X-E1 kétszer annyiba kerül. Amit olcsóbban megvehetsz az a Fujifilm X-A1, ami képminőségben hasonló szintet képvisel az X-E1-hez, de nincs rajta EVF, kicsit más a szenzor (nem sokban tér el azért) és más kitobjektíve van. Az most 160k.

    A Fujifilm rendszeréről azt kell tudni, hogy fotóban nagyon erős, viszont videóban gyenge. Ha csak fényképezni veszed, akkor kiváló darab, csak aztán győzd vásárolni hozzá a méregdrága objektíveket. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Yoyoyo #17089 üzenetére

    MILC esetében a legnagyobb objektív kínálat jelenleg a Micro 4/3 rendszerhez van. A Fujifilm üvegei nagyon drágák (mondjuk minőségi darabok), míg a Samsunghoz itthon nem olyan könnyű objektíveket vásárolni, de azok sem éppen a legolcsóbb kategóriát képviselik.

    Objektívek darabszámában és áraiban a DSLR piac még egyelőre jobban áll és nem hiszem, hogy ez a következő 2-3 évben olyan nagyot változna.

    A méretet és hordozhatóságot meg te tudod ér-e annyit.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JanR #17088 üzenetére

    A GoPro bár egy nagyon jó kütyü, én is kedvelem és forgattam már vele, de a videó minőségét leginkább úgy tudnám jellemezni, hogy ha kellően érdekes az anyag, akkor senki sem törődik a gyengeségeivel. Bár távol álljon tőlem, hogy a bútor összeszerelést unalmasnak nevezzem, de azért nem olyan mint amikor egy ejtőernyős mókusruhában két szikla között repeszt hatalmas sebességgel. :)

    Na meg a GoPro esetében sokat kell szöszölni az utómunkával, hogy jól nézzen ki a felvétel. Nélküle pont olyan mint egy jobb mobilnak a videója.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Wolfskin #17097 üzenetére

    Az csak egy gumi bugyi amibe bele van bújtatva egy Canon EOS 5D Mark III. Nem vízhatlan, csak egy fokkal jobban tűri ha odakoccantod valamihez. Mellesleg ritka undorító amikor nyáron valósággal összeolvadsz vele... de azért hasznos. Én ezt a piros színt (rossz a monitorod :P) nem preferálom, kapható feketében is, kevésbé néz ki ostobán a gép tőle.

    (#17098) deja vu: Az nem 7D, hanem 5D Mark III. Utóbbin a hátsó állapotjelző LED egy vonalban van a Lock kapcsolóval, plusz a tekerő közepén a SET gomb felirata már fehére van festve. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Abry #17104 üzenetére

    Ezzel összetalálkoztam már, de elég hülye megkötések vannak. Jó az oké, hogy a díjmentes javítás csak akkor érvényesíthető, ha nem te okoztad a hibát, ez a rendes jótállásnál is így van, de a maximális expó számra vonatkozó megkötés akkor is ostobaság ha ezek a számok elég magasak és rendeltetésszerű használattal nem feltétlenül érhetők el. Mondjuk ez még nem ér fel azzal, mint a Nikon valódi 3 év garanciája. Lejár 2 hónap múlva az akció és továbbra is csak 1 év lesz. A karácsonyi szezonban vásárlók viszont jó ha élnek vele.

    Na meg ugye az EOS M most is le van tojva, ami hűen tükrözi a gyártó viszonyát a rendszerrel. Amióta megjelent, azóta nagy ívben szarnak rá. Sem új objektívek, sem új váz nincs és a DSLR gépeket érintő akciókból (mint ez) továbbra is mindig kihagyják.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Wolfskin #17114 üzenetére

    A Pentax K50 sincs arra tervezve, hogy vízbe ejtést túléljen, de nagyobb eséllyel ússza meg szárazon, mint egy nem szigetelt váz. Ha kenuzol, akkor vízálló tokok és zacskók vannak erre a célra. A tokokkal búvárkodni is lehet, a zacsival is elvileg, de azzal én nem kísérteném a sorsot, de nem túl drágák, mindenképpen vennék az ilyen balesetek esetére.

    Ha nem használnád szélsőséges időjárási körülmények között (eső, hóvihar, por, homok, dzsungel pára), akkor a K500 is jó vétel.

    Az időjárásállóság jó dolog, nekem van egy jóval régebbi Pentax K200D gépem. Régen sokat használtam viharvadászat alatt, kapott esőt, jeget meg szálló mocskos port bőven és nem lett baja. De azt csak te tudod, hogy kihasználnád-e.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Krobi79 #17120 üzenetére

    Pár napja még 130k volt az alapkit. Már az sem volt rossz ár érte. Nem bestbuy, de jó vétel. Hihetetlen, hogy a 260 ezres nyitóárból mi lett... Látszik, hogy hatalmas bukás ez a gép. Ha nem sietik el a kiadást és a jelenlegi firmware-el kerül ki, akkor nem sütik rá a bélyeget, hogy egy tetűlassú szar. :) De a jó oldala, hogy gyorsabban esett le az ára mint a használt gépeknek.

    Ha videózni is akarsz, akkor bestbuy, ha a videózás kevésbe izgat, akkor már vannak jó vételek amiket meg lehet nézni, de tudni kell az igényeket. Mik az elvárásaid a géppel szemben?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #17122 üzenetére

    Szerintem meg csak presztízs kérdést csináltak belőle, ami aztán olyan csúnya égésbe ment át, hogy azóta sem mernek semmi újjal előállni (jó, azért objektívet igazán dobhatnának ki, mert ez nagyon szegényes így). Már mindenkinek volt MILC gépe, még a Nikonnak is, amik a tücsökpöcs méretű szenzor ellenére igen megnyerő darabok, van bennük erő amivel kompenzálnak.

    Valamit ultragyorsan össze kellett barmolni. Nem szaroztak vele sokat, fogták az aktuális EOS xxxD vázban használt szenzort és képernyőt, belenyomták egy parányi vázba és kész, mehet a piacra. Ennek volt egy olyan vonzata, hogy a DSLR szenzor képminőségileg jól szerepelt, kiváló Canon-ra jellemző videós szolgáltatást kapott, viszont megörökölte azt a gyalázatos AF-et amivel az EOS 650D is küzd liveview módban. Ha ezt a bakit nem követik el, akkor szerintem sokkal sikeresebb lett volna. Minden review lehúzta a vérbe az egészet, ami az akkori állapot szerint a közel nulla használati értékkel bíró AF miatt nem állt messze a valóságtól. A 2.0.2.-es firmware sokat javított, most már használható, még akkor is ha így sem szélvész, ráadásul azon az áron ahova mostanra süllyedt, már nem is számít rossz vételnek.

    Szerintem most megy a matekozás egy használható, MILC konkurenciával versenyeztethető AF rendszeren. Amíg az nincs, addig nem akarja magát megint beégetni. Ha enyém lenne a cég, én sem tenném. Elég volt az első EOS M-mel besülni, valami hatásos visszatérés kell, vagy örökre kigolyózzák magukat a MILC piacról.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kurion #17135 üzenetére

    Hát ha már választani lehet a kettő között, akkor inkább a D5100, az egy sokkal kiforrottabb váz. De február még messze van, majd térjünk vissza rá akkor.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gergo5991 #17164 üzenetére

    Bár én rettentően odáig vagyok meg vissza a Fujifilm X-rendszertől, de ebben az esetben szerintem az OM-D E-M5 az objektívek miatt jobban megéri. De a végső döntés a tiéd.

    A Fujinon XF 60mm f/2.4 és az Oly 45mm f/1.8 ugyan úgy ekvivalens 90mm-nek megfelelő látószöget ad, portréhoz már jók lehetnek, mélységélességben is közel azonosak (az eltérő szenzorméret miatt), viszont a Fuji üvege egy elég jó makró darab és gyakorlatilag az egyetlen az egész rendszerhez. Meg úgy alapvetően a Fujinon objektívek világklasszis darabok (ez meg is látszik az árukon).

    Viszont a Fujihoz nem lenne más objektíved, azokat pótolni pedig nagyon nem olcsó, gyakorlatilag egy újabb ezer eurót még eltapsolhatsz. Az E-M5-höz meg azért kapsz egy zoomot, így kicsit odébb tolható a fényerős fixek beszerzése (ha mutatkozik majd rá igény).

    Az X-E1 egyébként a 18-55mm f/2.8 - 4 objektívvel kitben nagyon jó vétel, mellé meg egy XF 60mm f/2.4 elég sokáig elég lehet. De ha az akció csak a body only + objektív felállásra áll, akkor nézd meg, hogy tudsz-e szerezni egy használt 18-55mm f/2.8 - 4 objektívet jó áron ha még befér a keretbe.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #17175 üzenetére

    Mennyibe kerül majd? Három teve és egy szűz lány? :D Amúgy jól hangzik, ha lenne egy jobb m4/3 vázam meg egy koboldom akit levehetek néhány zsetonnal, akkor egész jól elvolnék egy ilyesmivel. Mondjuk az X-E2 + XF 35mm F1.4 R még így is jobban csiklandozza a fantáziám. De amíg a Fujifilm nem fektet elég energiát a videónál jelenkező nagyon súlyos aliasing és moiré problémák kezelésére, addig inkább csak plátói szerelem marad az egész rendszer.

    Pedig az X-A1 milyen jó áron megy most... jól szétmarcangolja a kategóriáját.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gergo5991 #17179 üzenetére

    Most csak mobilon neztem meg a fotokat, de mi tunik a gepen megviseltnek? Szinte az osszes foton bele van bujtatva egy elhasznalt bor tokba ami nem gyari tartozek, a gepbol nem sok latszik. Az objektiv kicsit koszos, de ha szepen jar es belul nem szennyezett, akkor nem sok gond lehet vele, majd nem arthat letakaritani (legrosszabb esetben a Fuji szervizebe beviszed, hogy alaposan takaritsak ki nehany euroert). A vazat meg szemelyesen (bortok nelkul) kell megnezni vannak-e kulserelmi nyomok, meg kell egy friss foto amibol kiolvashato a pontos expo szam.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DemonDani #17183 üzenetére

    Ha nem akarsz videózni, akkor Fujifilm X-A1. Az most 160k (kitobjektívvel) és igencsak bestbuy, nagyon jó képminőséggel és a kitobjektív a kategória társakhoz képest szintén élvonalbeli.

    A Sony-nak most sajnos nincs ilyen gépe... elvileg a NEX-5R-nek kellett volna lecsúsznia ebbe az árba a NEX-5T megjelenésével, de sajnos nem tette. Pedig az sem lenne rossz ha echte DSLR képminőséget, látószöget, szenzorméretet akarsz.

    Viszont a fent említett Fujifilm X-A1-re képminőségileg nem lehet panasz. Csak az objektívek drágák hozzá. Ha nem nagyon akarsz majd elszakadni a kitobjektívtől, akkor viszont nagyon jó vétel.

    Az Olympus E-PM2 van még kb ennyiért, de egy kicsit magas még az ára, viszont az sem egy rossz darab. Ha viszont kellene az EVF, akkor a Panasonic G-sorozat lehet még jó, ráadásul azok videóban is elég jók. Méretben valahol a DSLR és a nagyon kompakt MILC-ek között van például a G3, de az már régi, nem sok helyen kapható, van azóta újabb is. Az egy jó alternatíva ha a DSLR-el kacérkodsz, de azokat túl nehéznek találod. A váz maga kb 40%-kal könnyebb egy átlagos belépő DSLR-nél, az objektívekről meg nem is beszélve.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #17186 üzenetére

    A Sony NEX-3N képminőségben tényleg jó, de ahhoz tudni kell, hogy mit NEM fotóznál vele. Nem csak vakupapucs nincs benne, de a Sony saját agymenése sem amire a saját vakukat tudod tenni, mert akkor legalább adapterezhetsz rá. Szóval van a beépített felpattanó vaku és ennyi. Ha valakit ez nem zavar, akkor annyira jó vétel, hogy a 110k körüli ára mellé simán befér még egy Sigma 19mm f/2.8 vagy Sigma 30mm f/2.8, fényerőben nem olyan nagyon durvák, de szépen rajzolnak, főleg az árukhoz képest.

    (#17187) deja vu: Hétfő van. Az akció elmúlt. Miért is beszélünk egy vásárlási tanácsadó topikban arról, hogy milyen akció volt a múltban? :) Jelenleg a NEX-5R a 18-55mm-es kitobjektívvel 190k.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DemonDani #17194 üzenetére

    Na most az infrás kioldásban nem vagyok biztos, de az tuti, hogy Wi-Fi-vel jelenleg nem lehet, ez pedig egy hatalmas kapufa. Talán a firmware sem tudja (jelenleg), de az igazán gáz, hogy az okostelefonos alkalmazásból hiányzik ez a funkció. Az alkalmazás jelenleg csak arra jó, hogy átmásold a telefonra (vagy táblagépre) a fotókat vagy vezeték nélkül a gép memóriakártyáján lévőket nézegesd. Később szerintem lesz rá lehetőség, de jelenleg nincs és nem mernék nagy összegben fogadni arra, hogy mostanában fog-e megjelenni a funkció.

    Az X-A1 (meg úgy alapvetően az összes Fujifilm X gép) videójával elsősorban a minőség a baj. Rettenetesen hajlamos a Moiré effektusra (ez alapvetően a természetes mintázatok mentén kialakuló szivárványszerű, nagyon ronda valami) és emellett nagyon komoly Aliasing gondokkal küzd (emiatt az élek nagyon recések és rondák). Az X-A1 egy fokkal jobban teljesít az X-Trans szenzoros társainál, mert hagyományos Bayer színszűrőt kapott és van Anti-Aliasing filter, de azért csodát nem tesz vele, továbbra is gagyi. Ezen túlmenően szinte semmilyen felvételi opcióba nincs beleszólás. Van kétféle felbontás, egyféle (!) képkocka sebesség (30 fps) és a többi le van tojva. Ez így annyira gáz, hogy akár simán ki is lehetne venni a gépekből, felesleges azzal megtéveszteni a vásárlókat, hogy ez egy HD videózásra alkalmas gép (bármelyik X Fuji), mert nem az.

    Ettől függetlenül fényképezésre első osztályú bármelyik Fujifilm X gép, ide értve az X-A1-et is, attól függetlenül, hogy nem X-Trans szenzor van benne, mint a többiekben, ez (főleg amatőr szinten) egy meglehetősen észrevehetetlen hiányosság. A fotók képminősége nagyon jó, zajtűrésük fantasztikus (ISO 3200 még szinte alig zajos, de ISO 6400 is simán vállalható) és nem mellesleg JPEG-ből is jó minőségűt gyárt a RAW mellett.

    Szóval Fujit csak akkor, ha nem érdekel a videózás. Ha igen, akkor más alternatíva kell. Én is már rég megtértem volna az X-rendszerhez ha legalább a moiré és aliasing problémákat kijavítanák videó közben.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DemonDani #17197 üzenetére

    Videóban a MILC-ek között az egyik legnagyobb király a Canon EOS M. Ez egy sokak által lenézett gép, pedig ami benne van az a Canon EOS 650D egy copy&paste verziója belepréselve egy MILC vázba. Az alapkit (18-55mm + EX90 vaku) elvihető 110k pénzből és 60k körül van a 22mm f/2 STM fix objektív ami egyébként igen jól sikerült darab, ráadásul van vakupapucs és mikrofon bemenet is. Hátránya viszont a lassú AF rendszer (engem csak azért nem izgat, mert ritkán fotózok gyorsan mozgó témát), egyelőre kevés objektív és nincs kihajtható kijelzője.

    A másik ami jó az a Panasonic G-sorozat, de az kicsit nagyobb (de még közel sem DSLR méret vagy tömeg). Annak is jó a videó minősége, tonnányi manuális beállítása van és ami fontos, kihajtható kijelző mellé EVF is jár. A Micro 4/3 rendszerhez ráadásul igen nagy objektív kínálat áll rendelkezésre. Sajnos egyik Pana G gépen sincs mikrofon bement, az a GH sorozat kiváltsága.

    Illetve ami mellett én is leteszem a voksom az a Sony NEX rendszer. Szintén kiváló a videó minősége, van fotónál és videónál is használható focus peaking (hatalmas segítség manuális élességállításnál), fotó minőségben is nagyon jók. A NEX-3N szintén 110k körül vihető alapkitben, adapterrel bármilyen manuális üveget könnyedén használhatsz, viszont nincs lehetőséged vakut csatlakoztatni hozzá, semmilyen módon. A következő szint a NEX-5R 180-190k körül. Már dupla vezérlőtárcsás, vakupapucs adapter tehető rá és szintén jó videóban-fotóban egyaránt. Viszont a NEX rendszerhez is kevés az objektív, de azért a Canon EOS M-nél sokkal jobban áll. Mikrofon bemenet ennél sincs, ha kell, pótolható külső felvevővel.

    (#17195) qpakcovboy: Ebben a posztban írtam kicsit az EOS M-ről. Ha nem zavar, hogy az AF rendszer nagyjából egy jobb kompakt fényképezőgép sebességét hozza és a szűkös objektív kínálat sem gáz, akkor jó vétel az EOS M.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz qpakcovboy #17201 üzenetére

    Van gyári EF adapter 40 rongyért, ezzel van automata élességállítás és blende vezérlés. Azzal bármilyen Canon EF és EF-S objektív felrakható. Sajnos az AF sebesség tovább csökken vele. Illetve eBay-ről vehető mindenféle nem elektronikus adapter fillérekért, azokkal csak manuális módban tudod használni az üvegeket. Ha ez utóbbi mellett döntenél, akkor inkább Sony NEX rendszer, abban van alapból focus peaking (az EOS M-be csak a beta Magic Lantern hozza el, de az még nem egy stabil firmware, azért is beta).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DemonDani #17204 üzenetére

    Azt, hogy milyen kitben van. A színt egy további betű jelöli. Nagyon ne foglalkozz vele, nézd a leírást, hogy milyen objektív van hozzá és milyen színű a gép. :)

    A NEX-5T egy újabb váz, de teljesen ugyan az, mint az 5R, csak már belekerült az NFC. Nem éri meg a felárat, kivéve ha már az új, kisebb objektívet szeretnéd. Elvileg az 5R-ből van ilyen kit, de nálunk még a régebbi objektívvel adják (a régi még hagyományos felépítésű, míg az új már billenőkapcsolós).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz qpakcovboy #17206 üzenetére

    A Canon EOS 1100D a DSLR paletta legalja, nagyon ócska műanyagból, inkább az egy kategóriával magasabb xxxD (pl: 600D) ajánlott helyette. Viszont a DC objektívek a kifejezetten nem javasolt darabok, nagyon szarok. A 18-55 IS II nem rossz, de ettől függetlenül az 1100D továbbra sem egy nagy eresztés.

    Ezek közül a D3100 sokkal inkább ajánlott, ha sokallod a 170 ezres árat, akkor vedd egy objektíves kitben, akár 18-105mm-el és majd később beruházol egy teleobjektívre. Már ha nem lesz elég a 18-105mm.

    Ha meg már ilyen 170 ezres árak kerültek elő, akkor óhatatlanul meg kell emlékezni a Nikon D5100-ról (18-105mm VR objektívvel 160k) vagy a Pentax K-500-ról (18-55 mm objektívvel 130k), azok már sokkal kiforrottabb gépek. A Pentax ráadásul egy egész friss darab.

    (#17207) DemonDani: 130 ezerért a NEX-5R bestbuy. Azzal jó vételt csinálsz, csak figyelj a garanciára is! :) Ha ez megnyugtat, akkor a Fujifilm gépekben is Sony gyártmányú szenzor van. Mondjuk a Fujifilm képfeldolgozója szerintem jobb, ráadásul jel/zaj arányban is jobban teljesít, de azért a NEX rendszert sem kell félteni. Az egy jó kompromisszum az X-A1 helyett ha videóznál is.

    A NEX-5T esetében az NFC tök felesleges... csak egy bugyuta újdonság amivel kiadtak egy új vázat. A NEX-5R-ben ugyan úgy ott a Wi-Fi. Szóval ne aggódj, hogy nem tudod kihasználni a telefonod NFC képességeit. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz A Zéé #17210 üzenetére

    Nem csak drága ráadapterezni egy telét, de teljesen értelmetlen is. Bár az új firmware sokat lendít az EOS M fókusz teljesítményén, de ez az adapterezett üvegek mellett alig jelentkezik.

    [link]

    Meg lehet nézni, hogy milyen amikor az egyik leggyorsabb AF-el rendelkező Canon teleobjektívet rakják rá adapterrel. Mondjuk szegény Matt minden videójában állít kapitális baromságokat, de most nem az a lényeg. Kb az ötödik perctől jön a lényeg.

    Ha a teleobjektívesdi tényleg számít, akkor az EOS M teljesen kiesik. Canon, Nikon és Pentax DSLR rendszerekre lehet legolcsóbban teleobjektívet varázsolni. Arról nem is beszélve, hogy a teleobjektív pont egy olyan ami mögé nem árt egy kitűnő AF rendszer... csak egyszer induljon meg a rossz irányba (kontraszt AF esetén) és jó eséllyel buktad a vadnyulat.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz qpakcovboy #17219 üzenetére

    A D5100 felsőbb kategória, de már régebbi, mint a D3200 (lényegében kifutó modell, ki tudja meddig kapható még, mert nem csak D5200 van azóta, hanem D5300 is). Ez ne tévesszen meg, attól még nem jobb a D3200, hogy újabb.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz qpakcovboy #17222 üzenetére

    "de ha már veszek valamit akkor azt nem 1-2 évre tervezem"

    Ez nem PC ami 1-2 év alatt elavul és rögtön fejleszteni kell. A Nikon D90 például már egy lassan 6 éves fényképezőgép, de még mindig kiválóan szolgál egy hobbi fotós kezében. Az objektívek többsége a modern elektronikus vezérléstől, AF motortól eltekintve 20-30 éves konstrukcióra épül. Sőt, tovább megyek: Sok frissen megjelenő Leica vagy Zeiss objektív meg 80-100 éve kitalált lencserendszer modernizált kiadása.

    Nem véletlenül mondtam, hogy a D5100 igaz egy évvel idősebb a D3200-nál, de ez nem jelenti, hogy rosszabb is. Nem is egy kategória. Míg a D3200 teljesen belépő, addig a D5100 a belépő szintnél egy fokkal jobb.

    Ha pedig egy 550D vázat vennél, akkor sem látnám, hogy miért kéne 1-2 éven belül csak úgy lecserélned (feltételezve, hogy nem változnak a fotózási szokásaid és igényeid).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #17239 üzenetére

    Van nálunk a cégnél egy NEX-7. Tényleg csak vészhelyzethez jó az EVF, amikor az LCD-n nem látsz semmit. Engem egy az egyben a korábban általam sokat használt Sony broadcast kamerák EVF minőségére emlékeztet... azok úgy átlagban 6-10 évvel fiatalabbak a NEX-7-nél.

    Ehhez képest nem tudom mire számítsak amikor majd a A7 vagy A7r keresőjébe belenézek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #17242 üzenetére

    Szerintem nézd meg magad is. Engem személy szerint nem zavar a NEX-7 keresője, mivel én kb ehhez voltam szokva a Sony broadcast kamerák által, nekem elég otthonos... :D Csak hát gáznak érzem, hogy egy újonnan 350 ezres gépbe ilyet raknak, holott a konkurencia meg olcsóbban is képes jobbat letenni az asztalra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fury71 #17254 üzenetére

    Nem bántásként mondom, de amit te linkeltél, ahhoz képest jobban járt a D3200-al. Ezért van szarban annyi tisztességes kereskedő, mert a legtöbb vásárló képes egy 160 ezer forintos fényképezőgépen még további 4 ezret fukarkodni és nem érdekli, hogy ezzel 3 év hivatalos garancia helyett mondjuk kap 2 év nem hivatalosat... Aztán a gép előélete (szürkeimport, áfacsalt, stb) meg lényegtelen. De legalább ezek a szürkeimport kereskedők az árgépen előrébb vannak a listában, mert mindig egy kicsivel alá tudnak menni a hivatalos áraknak. Örül mindenki, kivéve mikor garanciális ügyintézésre kerül a sor. Kis szerencsével még nem szívódott fel addig a bolt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #17257 üzenetére

    Ha már van, akkor használható arra amire való, fotót komponálsz rajta. Az már csak kényelmi dolog, hogy vannak nála sokkal nagyobb felbontásúak, gyorsabbak, szebbek, stb.

    Nézz bele és döntsd el, hogy akarsz-e miatta felárat fizetni (ha csak emiatt vennéd a NEX 6-ot). Egy NEX-5R kapásból egy százassal olcsóbb és talán csak a vakupapucs hiányzik az EVF-en kívül (a vakupapucs meg pótolható adapterrel).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #17262 üzenetére

    Egy 300k körüli kiadás esetén talán nem olyan vad dolog utazni kicsit egy bemutatóteremig.

    Komarno nincs olyan messze Budapesttől. Egy haveromnak ott lakik a barátnője, hetente többször is vonatozik. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz A Zéé #17355 üzenetére

    Azért a vakupapucsba illesztett videómikrofon még nem olyan nagy dolog, családi videóhoz is elmegy és már olcsón is lehet jó darabokat vásárolni. De az tény, hogy a DSLR/MILC egyáltalán nem olyan, mint egy camcorder. Számos kiegészítő kell még hozzá az igazán minőségi anyagokhoz és legalább alapvető vagy inkább haladó videotechnikai ismereteket igényel a minőségi videó készítése.

    Nem gondolom, hogy ezek hiányában egy camcorder jobb választás, annak is fos az AF teljesítménye, azok többsége is CMOS, rolling shutter ott is van és azoknak sem jobb a low light teljesítménye. Csak úgy az egész folyamat jóval kevesebb szívással jár.

    Aki nem akarja túl komolyan nyomni a videózást, annak a 650D és a D5100 közötti különbség semmit sem számít. Családi meg ballagási videóhoz tökmindegy.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz fezsoo #17363 üzenetére

    Fos váz, még fosabb objektív. Nem használhatatlan, ha nem zavar, hogy tejfölös dobozból van a váz, akkor el lehet vele hobbi szinten szórakozni, de az a DC objektív nagyjából mindennek a legalja. Ha megveszed, akkor rögtön újíts be hozzá következő malacpersely feltörésnél egy 50mm f1.8 II objektívet (újonnan 28k körül van, használtan meg konkrétan bagóért), na azzal már ér valamit hobbi fotózásra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ggf8600gts #17368 üzenetére

    Messzire vezető kérdés, mert vannak szempontok amik bár nem a képminőséghez tartoznak, de szervesen befolyásolják azt, hogy miként használod az eszközt.

    A DSLR alapvetően nem videózásra született, egyszerűen alkatilag teljesen más, mint egy videokamera. Ide értendő az ergonómia kérdése is, de az is, hogy a szenzor számos kompromisszumra kényszerít rá. Értened kell, hogy mi az a rolling shutter és miként tudod kivédeni, előre meg kell fontolnod minden lépést. A szenzor melegedik, nem megoldott a legtöbb kameránál a hosszú felvételi idő, így biztosan nem alkalmas arra, hogy hosszú snitteket készíts (egy Canon EOS 7D például átlag 7-10 perc után állítja le a felvételt, de ez függ sok mindentől).

    Éppen ezért elsősorban kis költségvetésű filmesek kedvelik (videoklip, reklám, dokumentumfilm, stb). Előre kell vele tervezni minden felvett másodpercet és a benne rejlő potenciált csak és kizárólag tapasztalattal és hozzáértéssel lehet kihozni. És akkor nem beszéltünk arról, hogy az egész egy pénztemető, nem elég megvenned a kamerát, ha azt úgy is akarod használni, mint egy videokamerát, akkor nagyon sok kiegészítőre lesz szükséged, ezek rendszerint drágák. Egy masszívabb tripod több tízezer forint és egy belépő szintű videófej szintén felemészt több darab tízezrest és ez csak a statikus felvételekhez való. Nem beszéltünk az alsó hangon is százezer feletti belépő árral rendelkező steadicam rendszerekről. De egy egyszerűbb válltámaszok sem olcsók, főleg ha egy follow focus rendszert applikálsz rá. Azt már említették, hogy az autofókuszt is elfelejtheted, pontatlan, monitoroz és nincsenek szép átmenetei, így kézzel kell fókuszálnod mindig. Aztán lehet még az utófeldolgozással folytatni, nem árt érteni a formátumokhoz, érteni kell a színkorrekcióhoz és persze a videóvágás egy külön tudományág.

    Cserébe azzal hálálja meg, hogy messze sokkal többre képes, mint egy egyszerű camcorder. Filmszerű mélységélesség, rendszerint jobb dinamika, cserélhető objektívek, számos olcsó fotós kiegészítő is használható (pl: szűrők). Sokkal többre képes, sokkal jobb minőséggel. De ehhez sok pénz és annál is több tapasztalat kell.

    A camcorder meg arra való, hogy megveszed és utána nem törődsz semmivel, esetleg egy olcsó állványt veszel hozzá és kész. Az pont arra született, hogy felveszed az unokatesód ballagását kézből, fejek felett tartva, 20x-os zoom mellett, aztán otthon bedobálod egy alapszintű, ingyenes vágószoftverbe, teszel alá zenét itt-ott, menüt szerkesztesz aztán ráégeted lemezre.

    A képminőség nem minden. Van aki a camcorder felhasználási körére vesz DSLR-t, mert ELVI SÍKON annak jobb a képminősége. De ez nagyjából olyan, mint versenyautót venni bevásárláshoz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz coqito #17371 üzenetére

    A két gépben ugyan akkora APS-C (DX) formátumú szenzor van, így nem a méretük tér el, hanem a felbontásuk (megapixel). Nagy különbség nincs köztük. A D3200 egy teljesen belépő modell, ami számos funkciót megörökölt a kicsivel magasabb kategóriás, de egy évvel idősebb D5100-ból.

    Ha igényled a kihajtható kijelzőt, akkor D5100 ajánlottabb. Minden más esetben nagyjából mindegy melyiket választod.

    Azért azt hozzá kell tenni, hogy a D3200 24 megapixeles, míg a D5100 16 megapixeles. Hétköznapi felhasználás során már a 16 megapixel is bőven több mint elég, viszont figyelembe kell venni, hogy minél nagyobb a felbontás (azonos szenzorméret mellett), annál jobban megmunkált objektív kell annak kihasználásához. Ez lefordítva annyit tesz, hogy az olcsó objektívekkel egyáltalán nem jön ki a 24 megapixel előnye a 16 megapixellel szemben, cserébe viszont jóval nagyobb méretű fotókat fog gyártani a gép, amit aztán nehezebb tárolni, hamarabb megtelik a memóriakártya, stb.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz coqito #17374 üzenetére

    "Ha egy alap 18-55 vagy 18-105mm DX VR objektívvel használnám magán a képminőségen nem rontana csak nem lenne minőségjavulás a D3200 javára igaz?"

    Jól érted. Ezekkel az objektívekkel nem igazán tudnád kihasználni a 24 megapixel adta többlet részletességet.

    "HDR nem rossz de utómunkával pc-n szebb eredmény érhető el adott esetben, nemde (nyilván plusz munka a különböző expozíciók beállítása)?"

    A gépbe épített HDR vagy expozíció sorozat csak egy kényelmi funkció. Attól még készíthetsz manuális alá-fölé exponálással sorozatot amit később számítógépen szerkesztesz.

    "Nehéz a kettő között a döntés, a D3200 pár ezressel olcsóbb is."

    Én a D5100-at vinném. Még ha nem is használnád minden nap a kihajtható LCD-t, azért talán lennének alkalmak amikor örülnél neki, hogy van. De annyira közel van egymáshoz tudásban a két gép, hogy nem igazán lehet melléfogni.

    Esetleg a Pentax K-500-ra vetnék még pillantást. Abban is a D5100-nál használt 16 megapixeles Sony szenzor van, képminőségben tehát kiváló az is, de már dupla tárcsás a vezérlése meg bár ez szubjektív, de a gépváz fogása is jobb szerintem. Plusz olyan huncutságok vannak még benne, mint a kategóriájában elsőrangú 100%-os lefedettségű, viszonylag nagy és fényes kereső.

Új hozzászólás Aktív témák