-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Drughi #18138 üzenetére
Micro Four Thirds topik kell neked.
"Ezek szerint az olyhoz nincsenek obik olcsón?"
Akkor azt kell eldönteni, hogy akarsz-e később (gyári) objektívekkel bővíteni vagy sem. Mert az MFT rendszerhez alapvetően olcsóbbak az üvegek, mint NEX esetén. De akinek már ezek is drágák, azok általában manuáloznak, ebben meg a Sony verhetetlen, mert neki van a legjobb és leghatékonyabb focus peaking rendszere.
Az E-PL3 egy koros és elavult gép. Véleményem szerint a NEX-3N szenzora van annyival jobb, hogy megérje a képminőség miatt, de te tudod, hogy végső soron ér-e +20 ezer pénzt a gép.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BiriBum #18178 üzenetére
Ez most mellé. A Pentax K-500 kifejezetten rossz minőségű videót készít és a felsoroltak közül ez az egyetlen amelyik nem rendelkezik mikrofon bemenettel.
Amúgy videó minóségben mindhárom másik gép jó. A Sony A58 kicsit szívás az AVCHD miatt, de ez az egyetlen amiben gyárilag is van focus peaking.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18185 üzenetére
Nem kötelező manuálisan fókuszálni videózás közben, hanem erősen ajánlott. Használhatod az AF-et is, de azzal pont olyan lesz a felvételed, mintha egy olcsó kézikamerával készült volna. Nagyon olcsóval.
A Pentax egyike azoknak a gyártóknak, mely csak alibiből rak videófelvételt a gépeibe, csak azért, hogy legyen, mert a piac megköveteli. De vannak még ilyenek, mint mondjuk az Olympus vagy a Fujifilm. Ők mind a lehető legjobb fénykép minőségre és fényképezési élményre koncentrálnak és nem a videósok igényei szerint terveznek.
Ha videózni akarsz, akkor:
Canon: Ők voltak az elsők akik sikerre vitték a DSLR videózást (pedig a Nikon adta ki az első videós DSLR-t a D90-et, de az nem lett sikeres ezen a téren). A kezdetek óta azonban nem igen változott a formula, nem nagyon kerültek be új funkciók. Teljesen manuális vezérlést kapsz, de nincs focus peaking, zebra, élő hisztogram meg ilyesmi gyárilag. A Magic Lantern firmware (amit nem kell a kamerára telepíteni, hanem a memóriakártyáról töltődik be) viszont nagyon keményen felokosítja a videózást (sőt a fotózást is). Belépőtől a nagy gépekig nagyjából ugyan azt kapod.
Sony: Ez a gyártó próbál a legjobban arra koncentrálni, hogy ne csak a videó minősége legyen jó, de már gyárilag a lehető legtöbb funkciót belepréselje. Teljesen manuális vezérlést és focus peakinget is kapsz, ráadásul utóbbiból a legjobb minőségűt a piacon, kellően érzékeny és jól paraméterezhető. Belépőtől a nagy gépekig nagyjából ugyan azt kapod. A NEX-ek esetén viszont túlmelegedési gondok vannak a régebbi típusoknál (például a népszerű NEX-5N-nél vagy a NEX-7-nél is), ami gyártótól függetlenül minden gépet érint, mert míg a rendes mozikamerák szenzorai mögé léghűtést tesznek, addig a DSLR, MILC, SLT gépeket nem így tervezik. Azért ez nem olyan vészes, még a nagyobb DSLR-ek esetén is megeshet, hogy ha már 7-8 perce forog a kamera, akkor egyszerűen leáll a felvétel, talán a gép is kikapcsol.
Panasonic: A Pana nagyon rámegy arra, hogy gyárilag a lehető legjobb minőséget hozza ki. A videók részletgazdagsága bámulatos (ezt a Canon csak RAW videó mellett produkálja, ha egyáltalán...), a bitráta extrém. Igazán jó kis videós gépeket készít, DE! Az itt leírtak főleg csak a drágább GH sorozatra igazak, ott nagyon rámegy a kiváló videóra, míg az alacsonyabb szinteken kisebb-nagyobb megkötésekkel él.
Nikon: Nagyjából azt tudja, mint a Canon DSLR-ek Magic Lantern nélkül. Nem is nagyon van rá "okosító firmware", szóval van egy viszonylag jó minőségű H.264 videód, mikrofon bemeneted aztán viszlát. A Canon-ok alapvetően jobb minőségű tömörített videót köpnek ki, de drasztikus különbség nincs. Fapados, de azért jó, csak arra kell figyelni, hogy normális videó csak az újabb modellekben van (D3200, D5200, D7100, D800, D4 és újabb).
Azért ez sem szentírás, az egyes modellek eltérhetnek a leírtaktól, de nagy általánosságban ezekre a márkákra ez igaz. Akinek fontos a jó videó, az ne vegyen Pentaxot, Olympust meg Fujifilmet.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18198 üzenetére
A Canon köszöni szépen jól elvan anélkül, hogy felkarolná az ML csapatot. Jelenleg piacvezető a DSLR eladásokban (meg úgy alapvetően fényképezőgép eladásokból kinyert árbevételben) és a DSLR videózás trónján ül ha népszerűségről van szó. Hidd el, nagyon csökött emberek adják a piac nagy részét, akiket vagy nem érdekel vagy nem is tud róla, hogy milyen alternatívák vannak még. Aztán ha nagyon kell, akkor felcsap egy ML-t a gépre és megoldódik egy csomó hiányosság.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18203 üzenetére
Nem hinném, hogy a Canon vezetői ostobák és a szakadék felé rohannak. Egyszerűen a piaci helyzetüknél fogva még ráérnek aggódni és abban is biztos vagyok, hogy már be vannak spájzolva a sokkal okosabb, jobb, minőségibb videós képességekkel felszerelt firmware-ek, hiszen a Cinema EOS gépek nem sokban különböznek. A Canon EOS 1D C már egy komolyabb videós cucc, 4K képességekkel meg sokféle íncsiklandó falattal. Amolyan átmenet a DSLR és a valódi Cinema EOS (C100, C300, C500) vonal között.
Egyszerűen csak ilyen az amikor egy piacvezető cég akkora előnyt halmoz fel, hogy ráér kicsit pihenni és lassabban csepegtetni a fejlesztéseket.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18213 üzenetére
"Erre a ráérekaggódni-dologra sokan ráfaragtak már."
És sokan nem.
"Főleg ha közben a többiek gőzerővel fejlesztenek."
Azért ők is elég kiszámíthatók, hogy mikor milyen fejlesztést dobnak piacra. Ott van mondjuk a Sony, mely megtalálta a videózás Szent Grálját, a global shuttert. Ez minimum olyan mintha atomrakéta indító kódokkal rendelkezne, ha akarná, akkor leradírozná a konkurenciát a színről. Aztán az elmúlt 1 évben nem volt semmi egyéb, csak a több tízezer dolláros CineAlta F55 amibe beletette. A Sony sem pattog nagyon, pedig lenne mivel. A gyártók nem hülyék, nem lőnek el egyszerre minden puskaport.
"Ott a Canon MILC, az is elég mostohagyerök, pedig talán itt sem célszerű lemaradni."
Pedig a számok a Canon-t igazolják. A MILC piac bővülése megállt, 2013-ban csak stagnálásra futotta. A legfontosabb piacokon (USA, EU) a MILC gépek részesedése a nudlival egyenlő. A Canon meg nem véletlenül tojik az M-sorozatra. Egyszerűen megteheti, mert tényleg nem fenyegeti a DSLR-eket az a vész, hogy belátható időn belül túl népszerűek lesznek a MILC-ek.
"Profikból kevés cég tud megélni, a lelkes amatőrök tábora sokkal nagyobb."
Hallottál már arról a névről, hogy Aptina? És arról, hogy Sony? Ők ketten fej-fej mellett a világ legnagyobb CMOS szenzor gyártói. Az Aptina főleg orvosi műszerekbe gyárt szenzort, a Sony meg fényképezőgépekbe, mobilokba. Az Aptina valamivel nagyobb éves árbevételt csinál, holott ők nem a lelkes amatőrökre utaznak.
Az még nem jelent semmit, hogy a lelkes amatőrök körében ki mennyire népszerű. A Canon a legnagyobb árbevételt a prosumer és professional fotóipari termékein nyeri. A csődből a Sony tőkebevonásával megmenekült Olympus számára pedig a fényképezőgép és objektív gyártás az éves árbevétel csak kis hányadát adja, ők is főleg az orvosi műszereken keresik a nagy dohányt.
Én nem aggódnék a Canon miatt. Ha ő úgy érzi, hogy nem kell foglalkoznia a konkurenciával, hát még az egész MILC piaccal, akkor biztosan úgy is van! Lemaradni meg nem fog. Ott vannak a laborban a kifejlesztett prototípusok, amik csak arra várnak, hogy a konkurencia arcába vágja ha az nagyon pattog. Videózás terén meg csak magamat tudom ismételni: EOS 1D-C, C100, C300, C500. Ezekből bármikor átemelhetők funkciók a kisebb DSLR gépekbe.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #18227 üzenetére
Nekem nem újdonság a timecode alapú munka, de az egészet leegyszerűsíti, ha van mic input. Én is használtam már nem egyszer külső felvevőt, de az átlag user nem biztos, hogy akar ezzel szórakozni, főleg akkor nem ha csak egy asztaltársaságot, családi összejövetelt örökítene meg. A felvétel közben is kell ügyelni arra, hogy a felvevő el legyen indítva, le legyen állítva és hibafaktor is van, ciki ha otthon derül ki, hogy valamelyik snittnél nem ment a felvevő. Ha meg van mic-in akkor csak beletolod a mikrofont a vakusaruba és nincs rá további gondod.
Én csak annyit állítok, hogy előny ha van mic-input, de nem katasztrófa az sem ha nincs.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Snoop27 #18242 üzenetére
Ha teheted valahogy hasonlítsd össze az 50mm-es és a 35mm-es fixeket a saját szemeddel is. Nem tudom, hogy az ötvenes jár-e a géphez és azért akarod azt, de előfordulhat, hogy látószögben jobban megfelelne neked a 35mm-es. Ugyan az a fényerő mindkettőnél és árban is eléggé hasonlóak.
Csak azért mondom, mert a crop faktor miatt a 35mm-es objektív felel meg annak a látószögnek amit az 50mm produkál full frame-en. Nem nagylátószög, de nem is tele, inkább olyasmi, mint amit az emberi szem lát. Míg az 50mm-es objektív egy APS-C vázon már kistelének számít (kb 75mm ekvivalens). Ez egy gyerekszobában vagy akár nappaliban is okozhat fejtörést, túl távol kellene menned az események fotózásakor.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz paramparya #18246 üzenetére
Panasonic G-sorozat nem begyere? Kisebb és könnyebb mint az átlag DSLR, de van fasza EVF.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #18257 üzenetére
Magyar nyelven nem nagyon van teljes teszt (még, de akarok írni hamarosan). Az egyik Prohardver konkurensnél van X-M1 vs X-A1 összehasonlító. Az X-A1 ugyan az mint a nyolcvan rugóval drágább X-M1, csak az X-Trans színszűrő helyett hagyományosabb Bayer, de a lényegi különbség nagyon minimális és nem jobb egyik a másiknál.
A Fuji objektívek világklasszis darabok, de egy kicsit drágák (180-280k között változó).
Videóban nagy nulla az összes Fuji, de fotó minőségben kiváló.
Pontosan milyen gépet keresel? Eddigi kiszemeltek?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #18263 üzenetére
Szerintem ezekre elég jó a Fujifilm bármelyik gépe, de az objektívpark bővítése nagyon drága mulatság. Ez a legfontosabb amivel számolni kell. Az ne tévesszen meg, hogy az X-A1 ilyen olcsó. Az egész Fujifilm X rendszer profiknak, haladóknak és műkedvelőknek szól. A kis pénzű amatőrök ritkán fizetnek ezer eurót egy objektívért. Az XF 56mm f/1.2 az egyik legjobb ár-érték arányú üveg a rendszerben, csak éppen 300k a rohadék.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz paramparya #18267 üzenetére
Dupla? Az APS-C és M4/3 között 30% a különbség. Elég messze van ez a duplától.
Pite: Nem is mondtam, hogy túlárazottak. Csak nincsenek a rendszerben a két XC üveget leszámítva olyanok amiket átlagos amatőröknek terveztek. Drágák, de cserébe Zeiss minőséget hoznak, közel sem Zeiss áron.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #18293 üzenetére
Az Olympusokból még a mai darabok is béna videót vesznek fel, de a régebbi Panasonicok is eléggé kókányak. Mondjuk egy olcsóbb camcorder szintjét hozzák (talán), de ha jó állókép és videó minőség egyszerre kell, akkor inkább egy Sony NEX gép, de ott sem mind arany ami fénylik, főleg a régebbiek közül. A Sony NEX-3N újonnan is 99k, itt lehet számítani rá, hogy a keret kicsi bővítésével már megcsíphető, de egy gyors kört futva nem nagyon találtam használtan.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zsolt734 #18296 üzenetére
Elsőként azt kellene tisztázni, hogy milyen videós képességeket vártok el? Mert ha csak egy mezei camcorder kiváltása a cél, akkor szinte mindegy. Mondjuk a felsorolt Samsungokat annyira nem javasolnám, nem olyan jó a bennük lévő szenzor.
(#18291) BennyRay: Laca írt már az X20-ról tesztet. A gép maga jó, mondhatni a kompaktok császára (bár ezért a pozícióért elég komoly a harc a Sony RX100 II-vel, meg egy-két Pana/Olympus géppel). A benne lévő ekv. 28-113mm f/2.0-2.8 objektív elég jó, a szenzor nagyobb egy picit a csúcskompaktos átlagnál. Dinamikában szintén elég jól teljesít és a JPEG motor igazán Fujis (ami bók akar lenni). A benne lévő OVF jópofa, de közel sem 100% fedésű, mint egy EVF. Már a X10 is jó volt, az X20 meg egy lapáttal rátesz. Parci most mutogatja a Fujifilm X topikban a síelős fotóit (X10), de javaslom mellé Laca X20 tesztjét is.
(#18298) -NRGyP-: Bármelyik MILC rendszer sokkal (kevésbé sokkal vagy nagyon sokkal) drágább tud lenni ha már objektív bővüléssel is számolunk. Ha fontos, hogy relatíve olcsón vásárolhass később objektíveket, akkor a kiszemelt D5100 jó választás. Igen, ez a legtöbbször ajánlott váz + kitobjektív kombó és a VR valóban az optikai stabilizátort jelöli.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18302 üzenetére
Én nem adnám el a 18-55mm alap darabot. Ha 35mm (ekvivalens 50mm) a legszélesebb látószögű üvege, az eléggé korlátozná a tájfotóban, épületfotóban és még sok másban az biztos. Szó se róla, ez a látószög sokaknak a kedvence, sokan elvannak egyetlen olyan objektívvel is, de a felsorolt célokhoz nem felelne meg maradéktalanul. A 18-55mm mellé viszont tényleg nem rossz egy ilyen (vagy még ennél is jobb fényerejű) a későbbiekben.
A K-500 jó gép valóban. Szerintem itt főleg az objektíveknek érdemes döntenie a kérdésben. Nem csak azoknak amiket most rögtön megvehetne, hanem amikkel esetleg később bővülne... csillagfotóhoz például kelleni fog egy jó minőségű ultra-széleslátószögű.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz merkucyo #18316 üzenetére
Bár a célok csak részben és lazán lettek megjelölve, de első körben azt mondanám, hogy rossz az arány. Erre egy olcsóbb váz is megtenné és többet fektetnék objektívre. Hogy pontosan milyen objektívre, az jó kérdés. Én nem fukarkodnék.
Szerintem az sem egy valóságtól elrugaszkodott ötlet, hogy egy százast félre lehetne rakni, hogy valamelyik kollégát beírjátok egy fotótanfolyamra. Persze csak ha nem rendelkezik ilyen irányú tapasztalatokkal valaki a csapatból. A partnereknek küldött anyagok minőségét elsősorban azzal lehet emelni, nívót adni neki, ha nem csak a felszerelés képes megoldani a feladatot, de a fotós is jól feltalálja magát.
A vállalati PR, imázs fotózás egy teljesen önálló műfaj, vannak akik csak és kizárólag ezzel foglalkoznak egész pályafutásuk alatt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz merkucyo #18323 üzenetére
Az a baj, hogy a jellegtelen fotó akkor is jellegtelen fotó marad ha telefon helyett egy 500 ezres felszereléssel készíted. Tanulás nélkül nem megy az egész. Vezetni is megtanul az ember, elsajátítja a KRESZ-t és rutinra tesz szert. Nélküle nem fog működni a dolog. Nem kell mindenkinek felérnie a legnagyobb fotósokhoz, ahogy nem kell minden autóvezetőnek sem felérnie a legnagyobb versenyzők szintjére.
Csakhogy az autóvezetéshez (feltételezve, hogy betartod a törvényt) muszáj jogosítványt szerezned és tanulnod, míg ez a fotózásra nem igaz. Úgy képzeld el a helyzetet, mintha az autóvezetők 90%-ka jogosítvány nélkül akarna közlekedni. Na épp ilyen káosz van a fényképezés világában.
Ha a fotótanfolyamtól ódzkodtok, nincs hozzá sem idő, sem kedv, akkor érdemes egy jobb tankönyvet kézbe venni, lehetőleg olyat ami nem csak az expozíció alapjaira tanít meg, hanem a kompozícióra is. Ezt később a PR és egyéb célból készült anyagok minősége igencsak meghálálja majd.
Vagy neadjisten' fizessetek alkalmanként egy helyi fotósnak jó fotókért. Az sem az ördögtől való, még akkor sem ha manapság sokan gondolják úgy egy 24 megapixeles olcsó DSLR láttán, hogy ezt már bárki meg tudja oldani maga is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz merkucyo #18326 üzenetére
Én nem vagyok nagy tájfotós (sőt, semennyire), de őt nagyon kedvelem. Színvak létére elég jól nyomja. Ő egy Canon EOS 5D Mark II-vel dolgozik, de itt a jó objektív, megfelelő szűrők, jó állvány és a gondos utómunka többet számít, mint a váz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz paramparya #18333 üzenetére
Azzal számolj, hogy akkor is ha lábon jön be az országba, megterhelhetik vámmal és áfával a határon. Mindenképpen ezzel együtt kalkulálj az árakkal, sokszor így már nem éri meg külföldről (jobban mondva Európai Unión kívülről) vásárolni. Előfordulhat, hogy a vámost nem fogja érdekelni és simán átengedi, de ez csak attól függ, hogy milyen lábbal kelt fel aznap.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #18337 üzenetére
Csempészéshez nem adunk ötleteket. Ha külföldről vásárolsz, számolj a vámmal és áfával. Pont.
Teljesen legális dolog odakint megvenni vagy onnan megrendelni. De a törvény szerint ilyenkor meg kell fizetned a közterheket.
Ha küldeményként jön, akkor 98% az esélye, hogy megfogják a vámon, ha poggyászban hozza be valaki, akkor kicsit kevesebb, de akkor is csak a vámos jóindulatán és aznapi hangulatán múlik a dolog. Mindenki ismer történeteket, hogy valakit elkaptak vagy nem kaptak, kellett fizetni vagy nem kellett fizetni. De a törvény betűi szerint csempészet ha letagadod, hogy van elvámolni valód.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Clargica #18366 üzenetére
Ezek közül a Fujifilm X-A1-nek van a legjobb teljesítménye ha magas érzékenységű fotózásról van szó. A JPEG motor pazar, eléggé élettel teli fotókat köp ki magából. A kitobjektív is a jobbak közül való. Ha tényleg nem akarsz később sem új objektíveket venni, akkor ez egy ajánlott darab (a Fujifilm objektívek kiváló minőségűek, de pont emiatt méregdrágák, az X-A1 kit árának a duplájába is kerülhetnek, de ha nem vennél amúgy sem, akkor mindegy). Egyedül az AF rendszer tud vicces lenni gyenge fényben (bár nem tudom te mit értesz gyenge alatt, én főleg a kültéri esti, közvilágítás melletti fotózást, esetleg otthon ha csak kislámpa van bekapcsolva, nem a nappali fő világítása).
Cserébe ISO3200-ig tökéletesek a fotók (érdemes -2 értékre állítani a zajszűrést, hogy minél több részlet maradjon meg, csak finoman szemcsézett fotókat kapsz), de ISO6400 is használható ha végképp nem elég a fény. A beépített vakut pedig beltéri fotónál hátra tudod dönteni és mennyezetről deríteni, na ez is elég nagy érték lehet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Clargica #18373 üzenetére
Ha a DSLR jobban tetszik, akkor a Pentax K-500 jó választás, ahogy előttem is mondták. Az X-A1 és a K-500 is ugyan úgy 16 megapixeles Sony gyártmányú szenzorral van felszerelve. Ráadásul a K-500 keresője mesze a legjobb a kategóriában. 100% lefedésű, kellemes nagyítású és fényes. Ilyet a konkurenciánál csak a jóval drágább gépekbe tesznek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #18377 üzenetére
"szóval ha valaki jó képeket akar és nem akar obikat cseélgetni akkor fuji X-A1?"
Szerintem inkább Hasselblad H5D-50c és egy 35-90mm f/4-5.6. Na de viccet félretéve: Nem tisztáztad, hogy mennyi pénzből, mit akarsz fotózni és miért nem jó egy fix beépített objektíves gép a cserélhető objektíves helyett.
"És ha esetleg igen? ( mármint obicsere) , pl macro miatt?"
Akkor már teljesen jó a Fujifilm rendszere. Fő ha van 200-300 ezred objektívekre (darabjára). Az XF 60mm f/2.4R Macro az most pont 200 rongy. Ha a Zeiss 50mm f/2.8 Macro kell, akkor a már 300 ezer. Más makró üveg nem nagyon van erre a rendszerre.
"Vagy kitobival lehet macrozni?"
Lehet, de abból nem lesz köszönet. Az X-A1 kitobjektíve nem épp egy makrófotós darab, de ezek amúgy sem szoktak azok lenni. Nézz olyan rendszert ahol vannak elérhető áron makró üvegek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #18381 üzenetére
Mihez képest? A Zeiss és Leica objektívekhez képest sokszor fél áron vagy negyed áron vannak, miközben minőségben eléggé közelítik. Ilyen szempontból nevezhetők olcsónak is nem?
Amúgy nem tudom MILC-ek közül melyik rendszerrel lehet jól makrózni, mert engem ez a téma nem igazán érdekel. DSLR esetében viszont mindegyik rendszer el van látva makró objektívekkel.
A Nikon 1 rendszer akkor jó, ha nem zavar, hogy abszolút kompakt a szenzor és a fotók képi világa is eléggé kompaktos. Egyébként cuki gépek.
Ha én most 150k körül keresnék olyan gépet amin nem akarok objektívet csereberélni, akkor használt Fujifilm X100 lenne. De azzal meg nem lehet makrózni.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha jól értem főleg tárgy fotózás lenne a cél. Őszintén szólva ilyesmihez bármelyik DSLR (sőt akár MILC) váz tökéletes lehet, én inkább az objektívekre fektetnék hangsúlyt. Egy váz + kitobjektív + makró objektív kombóval szerintem jól elvolnál.
Szigorúan csak a DSLR vázakat nézve ezek közül bármi jó lehet:
Nikon D3200, D3300, D5100
Canon EOS 600D, 700D
Pentax K-500
MILC vázakra meg rögtön kapsz tonnányi példát, de az biztos, hogy ha új gép kell, akkor makró objektívvel együtt egyik sem férne bele még a 200k keretbe sem. Ha nem számít a gép mérete és tömege, akkor a költségek miatt maradj a DSLR mellett.
Én átmennék az objektíves topikba és rákérdeznék a megfizethető makró objektívekre és ha van szimpatikus darab és belefér a keretbe, akkor az alapján vásárolj vázat. Rendszerben kell gondolkozni, a váz csak a jó objektívekkel ér valamit. Nagyobb tárgyakhoz nem feltétlenül kell makró üveg, a Canon EF 40mm f/2.8 STM megfizethető is és 30 cm-es közelpontja ehhez a gyújtótávolsághoz teljesen korrekt ilyen lámpák meg nagyobb tárgyak fotózásához, de az apróbb dolgokhoz kellhet egy igazi makró. A kitobjektív meg elég az általános dolgokra, az biztos hogy többet ér bármelyik egy ilyen kompaktnál.
Szerk: A Nikon 40mm f/2.8 már igazi makró. 1:1 leképezés, kb 16 centis közelpont. Viszont ezt nem ismerem, meg őszintén egyik másik makró objektívet sem. Ebben a kérdésben az objektíves topikban tudnak segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha jó videó minőség kell és ezt sötétben is művelnéd, akkor Canon EOS 650D/700D.
A 650D már nem gyártott gép, sok helyen el is fogyott. A 700D meg koppra teljesen ugyan az a vas, egy fillérrel sem fizetnék többet, hogy 700D legyen.
Ezekben nem csak az érintőképernyő nagy segítség (fotózásnál fókuszpontot váltani vagy expozíciót villámgyorsan beállítani), de ha később komolyabbra fordul a dolog, akkor a Magic Lantern hack eléggé megdobja a videós képességeket. Meg úgy egyébként is jobb a Canon videóminősége, egy cseppet jobb H.264 tömörítést használ, magas érzékenység (ISO) mellett jobban szűri a zajt, ami így kevésbé utómunkaigényes.
-
Stauffenberg
nagyúr
A mostani kompaktod ekvivalens 35-140mm közötti tartományt fed le. A 18-105mm-es objektív meg ekvivalens 27-158mm. Mindkét végen kicsit többet nyújt, de nagyjából azt fogod be vele amit a kompaktoddal is. Csak nyilván sokkal jobb minőségben.
A repülőnaphoz már teleobjektív kell és tapasztalatból mondom, hogy a 200mm-es vég (ekvivalens 300mm) még mindig túl kevés a nézőtérről a vadászgépekhez. Egy teljes kötelékhez mondjuk pont ideális, de egy-egy vadászgéphez egyszerűen nudli. Ha veszel egy olcsóbb teleobjektívet később, akkor 300mm (ekvivalens 450mm) alá ne is add.
Ilyen szempontból jópofa a Micro 4/3 rendszer, mert ott nem 1,5x a crop faktor hanem 2x. Egy 300mm-es objektív már ekvivalens 600mm, ami nem rossz. Viszont egy DSLR meg eredendően jobb a követő fókuszban, szóval ilyen sportos, dinamikus események fotózásához nem ideális a kontraszt AF.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A Digitcam tényleg elég drága néha (legalábbis a beragadt termékek, máshol már mindenhol 110k a Canon EOS M alapkit, de náluk még mindig 220k, sőt pár hónapja még 260k volt, mint a megjelenésekor), de jelen esetben tényleg ennyi az ára. Tisztán él bennem, hogy a D3200 megihlette egy tájfotós ismerősömet, mert semmi egyébre nincs szüksége csak nagy felbontásra meg jó dinamikára. Ő alig egy hónappal a start után vette 170k körül, hivatalos Nikon garival, fél évvel később meg már nagyjából annyiba került mint most.
Ez így drága, sokkal jobban megéri akkor már egy D5200 kit.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy nagyon fontos előnye van: Ha az LCD képernyőn akarsz komponálni, akkor a DSLR semmit sem ér, nem arra van kitalálva, hanem a belenézős kukucskához. A MILC-ekben lévő kontraszt alapú AF rendszerek fényévekkel előrébb járnak, mint a DSLR-ekben használt társaik. Cserébe meg a DSLR ver íveket követő fókuszban a MILC-ekre (fázis AF mellett), de nem az LCD-n, hanem az optikai keresőt használva (az élőképhez felcsapja a tükröt és akkor kiesik a fázis alapú AF rendszer).
Egyébként egy MILC-en lehet kereső is az LCD mellett, de akkor az elektronikus. A lényeg, hogy a LCD-vel akarsz dolgozni, akkor MILC kell neked, lehetőleg Panasonic vagy Olympus, azoknak elég jó AF rendszere van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #18457 üzenetére
Te nem fényképezőgépet keresel, hanem egyszerűen döntésképtelen vagy.
A felsorolt igényeidhez egyébként a 130-150 ezres kategóriában BÁRMI tökéletesen megteszi. De komolyan.
Végre egy dolgot elértünk ami a géppel szemben támasztott követelmény: Az LCD-t használnád komponálásra. Akkor a DSLR kiesik, neked MILC kell. A Fujifilmet kilőném, mert ha szeretnél még objektívet hozzá, akkor nem találsz amatőröknek szánt olcsóbb példányokat, ezek majdnem mind pro üvegek. Főleg a Panasonic és Olympus felé nézelődnék.
Szerintem erre csapj le:
Egy kicsit DSLR a formája, de sokkal kisebb és könnyebb, van hozzá tonnányi objektív, már a használt piacon is akadnak jó áron jó objektívek, de újonnan sem megfizethetetlenek. Csak a készlet erejéig van, ha nem csapsz le rá, akkor örökre elúszik. Egy vadiúj garis G3 kit 110k pénzért nem rossz vétel.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezerszer elmondtuk neki, hogy mit kap újonnan, mit kap használtan (a G3 eddig főleg használtan merült fel). Hetek óta itt van, mindig kérdez, de csak annyit hogy mit ajánlunk 130-150k körül. Ezt már vagy tucatszor megkérdezte konkrétumok nélkül. Ha az új MILC gépeket nézzük, akkor 110k egy G3 kitért nem rossz. Van ennyiért NEX-3N, Canon EOS M, fapados Pana GF meg Oly és ki is fújt. Ja meg Nikon 1.
Most végre annyi kiderült, hogy neki a MILC ideálisabb. Használtat nem fog venni (a "nem nagyon akarok használtat" nagyjából ezt jelenti), akkor vegye ezt. Vagy bármi mást, mert leírt igényekhez nagyjából tényleg bármi megteszi.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #18488 üzenetére
"MILCeken elektronikus kereső van, nem optikai."
Köhömm... Fujifilm X-Pro 1. Meg bár nem cserélhető objektíves, de sokaknál azt a szerepet tölti be mint egy MILC: Fujifilm X100/X100s.
Én inkább úgy mondanám, hogy az EVF jellemző ha van kereső, de lehet OVF-es gépet is találni ha valakinek mindenáron arra van szüksége.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SDDS22 #18500 üzenetére
Én meg egy VW Golfot akarok. Nincsenek nagy vágyak, csak a legmagassabb felszereltség, de nem kell a hetes, elég a hatos is. Lehetőleg 500-600 ezerből jöjjön ki.
Na legalább ennyire irreálisak az igények a költségvetés mellé. A használt fényképezőgép piac olyan mint a használt autóké, csak egy nullával kevesebb minden.
Ha sportot is akarsz fotózni, akkor DSLR kell neked. Meg a szerteágazó igények mellé megfelelő objektívek. Ez 50-60 ezerből nem jön ki. A duplájával már el lehetne indulni hobbi szinten. Vagy az igényekből kell faragni, vagy többet kivenni a perselyből.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kulcsari #18507 üzenetére
Ilyen szempontból szívás a D7000, mert egy fasza váz lenne, használtan kellemes áron vásárolhatnál garis példányt. Az AF hiba csak bizonyos objektívek mellett jelentkezik, szerintem térj be a Nikon topikba, ott már amúgy sem írták le elégszer, hogy mik az érintett objektívek. Hátha olyanok amikre kevésbé lenne szükséged (az AF-S 35mm f/1.8 biztosan köztük van).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #18540 üzenetére
Az ember addig fél a fix objektívektől amíg sosem használt ilyeneket. Meg kell találni azt az egy-két-három látószöget amit az ember általában használ és sosem lesz többé szüksége zoomokra. Amit nem tudok ekv. 35 és 90mm mellett lefotózni, azt nem is kell lefotóznom. Mások meg mást találnak hozzájuk illőnek.
Van az a helyzet, ahol tényleg kell a zoom, mert gyorsan történnek az események és nem akar az ember lemaradni az objektív csereberével és olcsóbb/kényelmesebb mint a dupla vázas felállás, de ez sokkal kisebb réteg, mint ahánynak tényleg szüksége van a zoomokra.
Én nem adnám a fixek kompaktságát, képminőségét és fényerejét egy zoomért sem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #18548 üzenetére
A legjobb videós telefonok jelenleg a Nokia Lumia 1020 és az iPhone 5s, de ne hallgass Pitére, néha szereti elragadtatni magát mikor ilyeneket állít. Ezek messze vannak bármilyen valamire való videó MILC/DSLR váztól. Nagyon nagyon nagyon laikusnak kell lenni ahhoz, hogy "megközelítő minőségről" beszélhessünk.
Nézd meg az Apple által készített Macintosh szülinapi reklámfilmet amit 100%-ban iPhone-on forgattak. Kozmetikázott, utómunkázott videó, de még a sok hókuszpókusszal együtt is nagyon messze van attól amit akár csak egy amatőr videós elvár. Ezeknél a 10-11 EV dinamika már élvonalbelinek számít, ami mellett garantált, hogy elég sok kiégett/bebukott képrészleted lesz, akárhogy is igyekszel elkerülni, plusz a bitráta is nudli.
Persze nem rossz, nem rossz. Ez már bőven vállalható arra, hogy jó fények mellett egy bográcsozáson videózz, de kb ezzel kifújt.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #18553 üzenetére
Nem Pite, nem érted. Én megneveztem, hogy mik jelenleg a piacon elérhető legjobb videós telefonok és ahhoz képest, hogy ők a legjobbak, még mindig a közelébe sem érnek egy átlagos DSLR/MILC videós váznak.
Állandóan magadból indulsz ki, hogy szerinted amatőr célra mi minden felelhet meg. Az amatőrök sincsenek egy szinten, de mondom bringás példával.
Az egyik amatőr simán elhajtja évekig a teszkós 15 ezres MTB vasat, míg a másik 800 ezres DH szörnyeteggel szaggat le egy hegyoldalon. Ha az átlagos amatőr bringást nézzük az is valahol a kettő között van, nem véletlen, hogy az alap Shimano felszereltségű 70-90 ezres MTB bringák a legnépszerűbbek, de ezek is már íveket vernek a 15 ezres teszkós gépre.
A most kapható legjobb telefonok videós képességei a 15 ezres teszkós MTB bringa szintjén vannak. Használni lehet mindkettőt valami szerény célra, de ennyi, ezzel kifújt. Aki csak kicsit is igényes (bringára és videóra) az nem ezt a szintet keresi.
Téged idézlek:
"nem értek hozzá, de kb-ra így lövöm be"
Ezzel van a legnagyobb baj. Nem értesz hozzá, de regényekben tudod kifejteni, hogy mi merre hány óra.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #18555 üzenetére
Vannak olyan tulajdonságok két videókamera (vagy videós fényképezőgép) összehasonlításánál, melyek a hozzáértés szintjétől függetlenül is megjelennek. Az általános képminőséghez hozzátartozik a rolling shutter mértéke, használt tömörítés (és annak minősége), zajszint, dinamika, színmélység, bitráta. Ezek mind olyan tényezők, melyeket a laikus is megkülönböztet ha két videót egymás mellé teszel. Ezek akkor is számítanak ha nem egy megrendezett forgatást trombitálsz össze, hanem csak a szobában futkosó gyereked videózod le.
Te azt akarod itt elmagyarázni, hogy aki amúgy sem ért a videózáshoz, annak mindegy, hogy egy jobb mobil vagy egy hasonló árú DSLR/MILC van a kezében. Ez baromira nem igaz, mert egy mobillal esélyed sincs például látószöget változtatni (a trillió megapixelből digitális zoom nem ugyan az, te is tudod), kevés fény mellett már a jobb mobilok is rohamosan veszítenek a képminőségükből, retek zajosak lesznek és lehetne sorolni, hogy miben korlátoznak még.
Semmi bajom amúgy a mobilos fotózással/videózással, de érdekes, hogy a mobilokból is csak azok hoznak ki tisztes teljesítményt, akik értenek a fotózás és videózás lélektanához. Nem a teljesen laikus amatőr.
Nem vitatkozom tovább. Ez kicsit olyan, mint az autós fórumokon a Suzuki Swift 1.3 tulajdonos aki beszól a komolyabb vasak tulajdonosainak, hogy az ő gépe is van olyan mint azok, ráadásul töredék áron... hiszen négy kereke annak is van, meg A-ból B-be elvisz és ennél többre egy józan autósnak nincs szüksége. Nonszensz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen