-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #23928 üzenetére
Tévedés, az a gép a maga idejében is kiemelkedő volt a keresőkép méretével, sokan a csodájára jártak, nem átlagos volt. Az OM széria pedig legkevésbé sem volt belépőszint, igaz az OM10 volt az első ami olcsóbb volt, mint az egy számjegyű típusok, de így sem volt belépő kategória.
Drága volt, na. Azon az árszinten mozgott, mint manapság egy Full Frame DSLR, nem volt elérhetetlen, de hobbira csak az vásárolta aki el volt eresztve zsetonnal.
Egyébként nekem volt több Olympus OM gépem is, igaz ez már 1998 környéke, mikor az általános iskolai fotószakkörre jártam vele és bolhapiacon vette apám. Én imádtam, mérnöki remekművek. Kár volt elkótyavetyélni.
Azt hiszem felnézek eBay-re, licitálós hangulatba kerültem.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #23931 üzenetére
Simán csak üzletpolitika. Nem mondom, hogy pusztán egy jobb EVF miatt az ember megvásárol egy drágább gépet, noha arra már amúgy nem lenne szüksége, de sok kicsi sokra megy. Elvesznek az EVF-ből, elvesznek az AF sebességből, elvesznek az AF mezők számából, elvesznek a csatlakozókból, elvesznek a kezelőszervekből, mindenből csak egy kicsit és minél többet költesz, annál többet kapsz vissza belőlük.
A legolcsóbb fapados DSLR vagy MILC gépekkel is meglőhető a következő World Press Photo nagydíjas felvétel, de valahogy akkor is úgy érzed, hogy a kezedben lévő szerszám korlátoz. Mellétesznek még egy kis marketing rizsát arról, hogy még szarul is érezd magad, mert nem vetted meg a drágább vázat és a piac pörög.
-
Stauffenberg
nagyúr
Túlerőltetett, túljátszott, nemvicces. Akkor már inkább ez a régi klasszikus.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Carasc0 #23986 üzenetére
Ez csak az én magánvéleményem:
Csak alkalmi fotózásnál is előjöhet az, hogy a felszerelést inkább otthon hagyod, mert nyűg cipelni. Én a MILC gépeket is táskába teszem (nem fotós táskába, hanem csak egy hétköznapi táskába), azok sem zsebbe elrakható vasak, viszont egészen más, mikor az egész felszerelés alig nyom annyi, mintha vinnél magaddal egy fél literes vizet, szemben a dög nehéz DSLR-el meg nagy méretű objektíveivel.
Na meg ha van egy olyan gépet amit nem nyűg (vagy kevésbé nyűg) cipelni gyakorlatilag bárhova, akkor könnyebben elkap a gépszíj és fotózol.
Olvasd vissza a kérdéseket, hogy az emberünk bejön a topikba, hogy a DSLR-t szeretné MILC-re cserélni és mit vegyen. Náluk 10-ből 9 alkalommal az a váltás oka, hogy a DSLR-t egyre ritkábban viszi magával, nem szereti cipelni és ezért otthon porosodik, kell egy könnyebb gép.
Nem akarlak leterelni a D7100-ról, nagyon jó gép, én sokat dolgoztam az elődjével (D7000), tényleg jó vas, de nehéz és nagy. Annak való akit ez tényleg nem zavar. Akkor sem ha minden nap cipeli és akkor sem ha csak alkalmanként.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #24034 üzenetére
Múltkor a kezem ügyébe került egy NX mini és nagyon pozitív élmény volt. A zoom objektívvel pont elveszíti a váz a lényegét, de azzal a 9mm-es fix üvegekkel annyira kicsi volt, hogy ez már szó szerint zsebre vágható. Mellé tettem néhány kommersz, nem cserélhető objektíves és kisebb szenzoros kompaktot és így is vékonyabb volt.
A képminőség olyan-amilyen. Láttunk már 1" szenzorral ennél jobbat is, de összességében simán jó lehet egy mobiltelefon kiváltására is. Én a telefonban azt szeretem, hogy megyek-megyek, meglátok valamit, zsebből előveszem, kattintok, visszadugom a zsebembe és megyek tovább. Erre még a legtöbb kompakt sem alkalmas, mert túl vaskos, de ez nagyon karcsú lett.
De a Jpeg motor borzalom. Sajnos. Nekem egy ilyen gép ne csak az utcán legyen praktikus, hanem a feldolgozásnál is. Feldobom telefonra vagy táblagépre az anyagot, megszerkesztem, osztom. Franc sem akar RAW-ból kiügyeskedni valami elfogadhatót.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sasa134 #24288 üzenetére
Nem értem én ezt a P-mód parát, pont az a lényege, hogy bár ez továbbra is automata, de te változtathatod meg az expozíció arányait. Így könnyen megfigyelhetők az összefüggések. Egy kezdőnek ez jó mankó.
Szerintem sokkal fontosabb először megérteni a fénymérés alapjait, mert hiába használ valaki teljesen manuális módot, ha közben rosszul méri a fényt és emiatt rosszul exponál. A fény viselkedését kell megérteni, ez az alapja az egésznek. A rekesz-záridő prioritásos mód is automata, ott is a fénymérő dolgozik helyetted és az is csak akkor ér valamit ha érted a fényt. Innen nézve, meg teljesen lényegtelen, hogy Av, Tv, M vagy éppen P módban nyomja, nem ezektől lesz jó/rossz az expozíció.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mikisys #24543 üzenetére
Nekem is van egy K200D vázam, próbáltam többször is rászánni magam, hogy eladjam, de túl sok emlék fűz hozzá (például az, hogy egy nappal az utazás előtt vettem, amelyiken összejöttem a párommal 6 éve, szóval csak egy nappal idősebb a kapcsolatomnál).
Ennek ellenére egy idő után utáltam magammal cipelni, inkább nem is vittem. Pedig dolgozok nála nagyobb és nehezebb vasakkal is. Mindenki eltérő jellem, én szeretem kényelmesen érezni magam ha kirándulni megyek vagy csak utcai fotós portyára indulok a belvárosba.
A mostani Fujifilm MILC-em minden eddigi saját gépemet megveri dinamikában, zajszintben, színekben, Jpeg motorban, hordozhatóságban. Nem beszélve olyan kényelmi funkciókról mint a Wi-Fi, amit rendszeresen használok. Egyszerűen imádom, nem csak a képeket szeretem amiket készít, hanem használni is szeretem, ez pedig fontos. Mit érek egy DSLR-el, ha magammal sem viszem, mert nyűgnek érzem?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kisninja #24573 üzenetére
Én is felvenném a kívánságlistára az Olympus E-PL5 duplakitet.
NX300 mellett szól:
- Pazar érintőképernyős kezelés
- Jobb fogás (szubjektív, ki kell próbálni)
- Beépített Wi-Fi
- Remek "okoskamera" funkciók, amivel könnyen beépül a "mobilfotós munkamenetbe"NX300 ellen szól:
- Kicsi használt piac
- Nem túl minőségi JPEG anyagok (RAW-ból érdemes számítógépen kikutyulni, ez több meló)
- Teleobjektívvel együtt drágább mint az E-PL5E-PL5 mellett szól:
- Sokkal nagyobb használt piac (eladás, csere, bővítés miatt)
- Gyorsabb AF
- Szélesebb objektív/kiegészítő választék
- Alapból is hangulatos színvilágú JPEG-ek
- Olcsóbb (teleobjektív belefér még)E-PL5 ellen szól:
- Nincs annyi baba "okoskamera" funkció
- Nincs beépített Wi-Fi (egy erre alkalmas Flash Air vagy Eye-Fi memóriakártyával pótolható)
- Esetleg a fogás (ki kell próbálni, itt sokan abszolút elégedettek vele)Na most én a kamatmentes részlet miatt sem aggódnék, most karácsony előtt a csapból is a 0% THM folyik. Vedd kézbe mindkettőt és azt vásárold meg amelyik szimpatikusabb, amelyiket szívesen cipeled majd magaddal.
Azzal járnál szerintem jobban, ha az E-PL5 dupla kitet vennéd és a Samsung 50-200mm 80 ezres árát megspórolva abból egy príma fix objektívet bezsebelnél még mellé, pazar fényerő, szép háttér mosás, még kompaktabb méret. Veszel mondjuk egy használt 20mm f/1.7 objektívet és lehet, hogy az életben többé nem csavarod le róla. Ha a mobilnál megszoktad a fix objektívet, akkor itt sem lesz para, családi eseményekre, túrákra meg még mindig ott van a másik két zoom amit alapból kapsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #24592 üzenetére
"Családi meg random videókhoz lehet, aki komolyabban videózik leginkább fényerős fixeket használ."
Vagy fényerős zoomot. Ez tényleg csak attól függ, hogy milyen stílusban videózik az ember. Itt olyan nagy különbség nincs aközött, hogy az embernek fotósként vagy videósként milyen objektívekre van szüksége. Ha olyan témát fotózol, amelynél fotósként is inkább a zoom előnyös, az videónál is így lesz.
Persze ha valaki játékfilmekben, klipekben gondolkodik, annak van ideje a fixek cserélgetésére, kitalálni hova tegye a kamerát, hogy megfelelő legyen a perspektíva, stb. De mondjuk ha valaki rendezvényekről készít riportanyagot, dokumentumfilmezik, az azért egy jó zoom objektívvel jobban járhat (mondjuk aminél nem mászik el a fókusz, azok rendszerint bitang drágák).
Ezt majd az emberünk eldönti.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #24594 üzenetére
És itt térhetünk rá arra, hogy a DSLR/MILC videózás mégsem mindenható, mégsem annyira professzionális, mint sokan gondolják. Akinek ilyen zoomok kellenek (úgy értem tényleg, nem csak vágynak rá), azok a 10-30 ezer dolláros kategóriában nézelődnek, jellemzően PL-bajonettel. Bár azt nem tudom, hogy ilyenből van-e ami tudja az f/1.8-at (jobban mondva T1.8-at), szerintem még ebben a kategóriában is T3.2 körül van az átlag, igaz cserébe CA alacsony, vignettálás nulla, AF/MF nem mászkál el és kis szerencsével a motoros kezelőszervek is rá vannak hegesztve. Egy olyan broadcast vagy cine szenzornál, ahol az alapérzékenység az ASA 800, ott nem annyira gáz.
Ettől függetlenül én például sokat videóztam Canon EOS 5D mk2, mk3 + EF 24-70mm f/2.8 kombóval rendezvényen, esküvőn. Jól jött a zoom, annak ellenére, hogy fotózni ilyenkor is simán tudok fixekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Obnoxious #24626 üzenetére
Ha számít a méret, akkor GX7. Nagyon egyben van az a gép, fogása is jó, hajtogatható EVF szintén királyság. Videó minőségben is bőven meglépi azt a szintet ami az ilyen Youtube/Vimeo utazós videókhoz kell. Ha meg mégis kellene egy jobb hang bemenet, akkor veszel egy külső felvevőt (pl: Zoom H1 tökéletes erre a célra és nem is drága és van hozzá olyan tartó, hogy bele tudd tenni a vakusaruba).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #24644 üzenetére
Ez mondjuk nyilvánvaló túlzás, hiszen az okostelefonok kameráiban nagyon kevés tartalék van. Tény, hogy mondjuk egy jobb Nokia Lumia vagy újabb iPhone napfényben tényleg elég jó videót vesz fel, de azokat agyontömöríti és dinamikában is elmarad egy jobb DSLR/MILC képességeitől. A feketeleves meg akkor jön, ha a nagy fényes korong az égen elkezd a horizonthoz közelíteni és meredeken zuhan a telefonos videó minősége.
Szó se róla, tényleg sokat fejlődtek az okostelefonok és tőlem aztán tényleg távol áll ellenük hergelni bárkit is, de azért jelenleg még kell egy bizonyos fokú igénytelenség megelégedni velük.
Szerintem aki Pana GH3 videókat linkel, hogy olyan minőséget szeretne, annak messze nem elég az okostelefon. Se napfénynél, se kevés fénynél. Ráadásul mondta is, hogy korábban volt már Olympus gépe aminek a videójával nem volt elégedett. Tényleg jó az Olympus E-M10, de videóban nem fog megfelelni a fórumtársnak.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #24746 üzenetére
Én macskák között nőttem fel, szerencsénk volt, mert nagy kertünk volt, több nagy fával is. Kijártak oda kaparászni, hamar leszoktattuk őket a bútorok bántalmazásáról. Egy ismerősöm panelban meg macskagyökérrel szoktatta rá a kaparófára a macskáját. Mi csak kábszeres fának hívtuk.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz janitor01 #24813 üzenetére
Ha a 200.000 forintos keretet meg lehet tolni 3992 forinttal, akkor egy gyönyörű Olympus OM-D E-M10 + 14-42mm IIR kittel szerintem elégedett lenne, van is rajta kereső, kihajtható az LCD, képminőségben nagyon jó, képstabilizátora a világ legjobbjai között van. Ráadásul kellően kicsi ahhoz, hogy ne legyen macera cipelni.
A linken lévő árat úgy kell elképzelni, hogy klubkártyával lejön belőle 15% kedvezményként, így jön ki 203.992 Ft-ra. A Micro Four Thirds topikban biztosan segít majd valaki a kártyájával!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz marcyman #25086 üzenetére
Nézd azért az objektíveket is. A Sony A7 (vagy már inkább az A7 II) egy egész pofás váz, de kezelésben szerintem a Fujifilm X-T1 jobb, az EVF meg aztán köröket ver rá az A7-re. Persze az A7 szenzorában több a tartalék, de tényleg fontos lehet, hogy milyen nagylátó, UWA objektíveket kapsz.
Sony (Full Frame):
Sony/Zeiss 16-35mm f/4 OSS - 430.000 Ft
Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC - 120.000 FtFujifilm:
Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS - 320.000 Ft
Fujinon XF 14mm f/2.8 R - 260.000 Ft
Samyang 12mm f/2 NCS CS - 120.000 Ft
Samyang 10mm / f2.8 ED AS NCS CS - 154.000 FtA direkt APS-C-re készült Samyang 12mm f/2 NCS CS például egy bitang jó darab, rögtön beindult rá az asztrofotós közösség. Ez van Sony E bajonettre is, de csak APS-C képkört vetít. Így meg egy Sony A6000-el is megismerkednék közelebbről akár.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #25096 üzenetére
Az A6000 mellett meg lehet nézni még a Fujifilm X-E1, X-E2 vázakat is. Az X-T1 felára csak akkor éri meg, ha nagyon fontos az a formavilág, időjárásállóság, extra pörgettyűk vagy a kihajtható kijelző. Az X-E1 most olyan jó árban van, hogy ha kijönnek a 24 megapixeles Fuji vázak és tetszik neki a rendszer, akkor minimális bukóval túl lehet adni rajta és beruházni valami modernebbe, frissebbe.
De ugyan ez igaz az A6000-re is, mellényúlni azzal sem tudna és onnan is van hova feljebb lépni (már ha egyáltalán igényelni fogja).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szilu7 #25099 üzenetére
"Emlékeim szerint a tapasztaltabb fórumtársak nincsenek elragadtatva ettől a kategóriától, de majd talán elmondják újra a véleményüket."
Valóban az a baj, hogy fapadosabbak szolgáltatásokban mint egy pro APS-C váz. Volt korábban egy fórumtárs aki kiakadt, hogy a Canon EOS 7D Mark II drágább lett mint az EOS 6D. Igen ám, csak például a 7D Mark II egy jobban szigetelt, ellenállóbb, profi kategóriához méltó vázat kapott, van 10 fps sorozat meg a zászlóshajó 1D X-ből átemelt brutális teljesítményű AF rendszer meg még sok apróság amiben több és jobb.
Na azért a D7100 és a D610 között már nem ez a helyzet, de azért több téren is jobban muzsikál a D7100, mint az FF szenzoros nagyobbik tesó. De a Nikon mondjuk bedobta a D750-et, ami egy fürgébb, kihajtható kijelzős, videóban is profibb váz, ami a D810-et még nem fenyegeti (de nem is szellemi utódja a legendás D700-nak).
Nem mondom, hogy a belépő FF vázaktól nem vagyok elragadtatva, mert amit én fotózok, ahhoz ezek is megfelelnének, de nem nehéz olyan felhasználási területet találni, ahol egy profibb APS-C vázhoz képest már lemaradnak. De legyünk reálisak: Nem a tájfotó lesz ez a terület. Szóval ha belépő FF vázakat néz tájfotóra, oda megfelelhet egy kevésbé agilis AF rendszer vagy sorozatfelvétel. Csak ugye volt nála egy olyan kritérium, hogy szeretne kisebb vázat, mint a D5100. Ebben sem a D610, sem a 6D nem lesz partner, túl nagyok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz marcyman #25109 üzenetére
Amilyen árkategóriában te MILC-et keresel, ott már semmivel sem rosszabb a strapabíróság, mint a DSLR-ek esetén. Ez már a középkategória, amitől joggal várja el az ember, hogy legyen rendesen összerakva a gép és ne rettenjen meg egy kis szélsőséges időjárástól.
Ha célirányosan időjárásálló vázra akarsz rámenni, akkor Fujifilm X-T1 vagy az Olympus OM-D vonal felsőbb kategóriás darabjai kellenek neked (az E-M10 nem ilyen). De tájfotóhoz vagy majd a sarki fény fotózásához inkább az X-T1, abban a szenzorban jóval több a tartalék.
Egyébként vegyél kézbe egy Sony A6000 vázat is, nem hinném, hogy félteni kéne egy kis túrától vagy fagytól. Veszel hozzá egy Samyang 12mm f/2 NCS CS objektívet és Börzsönytől a sarkkörig mindenhol tájfotózhatsz vele és a sarki fénnyel sem lesz problémád. Nem mellesleg komoly összegeket megspórolhatsz amiből újabb üveg jöhet ki valamilyen más célra (a Sony 35mm f/1.8 és a 50mm f/1.8 nem rossz darabok).
Vagy éppen ha AF nem izgat, akkor Fujifilm X-E1, annak még a Jpeg motorja is a régebbi (egyébként szebben hangolt) érából való. Ehhez is megveheted a Samyang 12mm f/2 üveget és marad a világ egyik legjobb 35mm-es objektívére a Fujifilm XF 35mm f/1.4 R-re is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #25130 üzenetére
"Ennél még vacakabb talán a gyártói garancia nevű nesze semmi."
Itt valami fogalomzavar lesz. Szerintem kevered a bolti garanciával. A gyártó (vagy az általa megbízott importőr) által vállalt garancia a legbiztosabb, hivatalos regionális kereskedelmi forgalomban értékesített termékekre gyártói garancia van, csak azzal garantált, hogy minden szolgáltatásra és magára a márkaszervizre jogosult vagy. Szóval amikor gyártói garanciáról beszélünk, akkor a hivatalos importőr jótállásáról van szó.
"de a világgarancia nem szokott jó omen lenni."
Butaság, ha a gyártó világgaranciát vállal, akkor mindegy honnan van az eszköz, mert a világ bármelyik márkaszervizébe beviheted. Ennél biztosabb garancia talán nem is létezik. Az egész kérdést összetéveszted a szürkeimport bizonytalan garanciális hátterével.
Mondjuk ha már tanácsokat adunk, akkor nem ártana kicsit képben lenni. Nem bántásként, csak na...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Vyndree #25138 üzenetére
Nem ő az első fórumozó akinek azt mondja a Fujifilm Magyarország, hogy érvényesíthető itthon is a világgarancia. Persze jobb lenne mondjuk weboldalon vagy valamilyen hivatalos csatornán is feltüntetni, hogy tényleg legyen valamilyen hivatalos nyoma a dolognak. Amíg ez nincs így, addig jobb mindig vásárlás előtt rákérdezni, nehogy változzon a policy időközben.
Most ennek kapcsán például a Nikont néztem meg, náluk kerek-perec le van írva, hogy nem javítanak semmit amit nem a hazai importőrön keresztül vásárolsz, még akár külön díjazás ellenében sem. Ez utóbbi viszont eléggé nyomni dolog, van nem egy ismerősöm akik mondjuk cserediákként voltak külföldön és ott vettek gépet maguknak, azt még csak lenyelik, hogy garanciális javítás nincs, de görény dolog még a fizetős javítást is elutasítani.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #25141 üzenetére
A leírás alapján neked egy Olympus E-M10 való, csak éppen a keretnél bukik az egész. Még ha kihasználod is a mintaboltos 15% kedvezményt, akkor is a 200 ezerbe csak az E-M10 váz és a kit zoom fér bele. Esetleg használtan lehet nézelődni még, mellé szintén használtan egy Zuiko 45mm f/1.8 és jól is vagy. Bár az utazózoomtól nem tudom mit vársz konkrétan, ez csak egy mezei kitobjektív.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #25148 üzenetére
Távmérőst (kamu távmérőst) csak a Fujifilm csinál. X100 vonal (fix 23mm f/2 objektívvel, ez ekv. 35mm) vagy az X-Pro 1, ami már nem mai darab, de olyan JPEG-et köpköd, hogy megnyalod a tíz ujjad.
A 200k keretbe ha nagyon-nagyon szerencsés vagy beleférhet egy használt X100s, amiben már az AF is harapósabb, meg az EVF is jó (hibrid kereső, válthatsz átnézeti és EVF mód között), de ez ugye nem zoom és soha nem is lesz az. Előtéttel lehet mondjuk ekv. 50mm-re ápgrédelni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #25243 üzenetére
Ha látószögben okés, akkor vegyél egy GoPro-t, amit oda raksz fel ahova csak akarod, ráadásul lehet vele kreatívkodni, mondjuk csuklóra, fejre vagy lábra feltenni és különleges szemszögből is rögzíteni a mozdulatokat. Timelapse módot alapból is tud, elektronikus zár miatt meg nem árt neki.
Arra viszont számítani kell, hogy a color grade kicsit munkásabb vele, mint mondjuk valamilyen Panasonic MFT géppel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #25252 üzenetére
Nincs az az emberes timelapse, amit egy jó kis Benny Hill zenével ne lehetne feldobni!
(#25251) Alvin_ti4200: Ezek a gyártó által közölt adatok. Tapasztalat alapján nem sokban tér el a valóság. Egy "nagygép" biztosan rövidebb üzemidőt tud folyamatos felvétel mellett. Timelapse módot nem volt még alkalmam próbálgatni, ha ügyesen van megcsinálva az energiatakarékosabb kell, hogy legyen, de erre nem fogadnék nagy összegben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- EAFC 24
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen