-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz Koczó93 #58332 üzenetére
Ha van fény akkor a nagyítgatás miatt előjövő gyengeséget mellőzve kevés előnyét fogod tapasztalni. EM10 valszeg elmarad fókuszsebességben. Kevés fényes helyzetben a fényképezőre is kell a fényerős objektív, ami nem az univerzális kitobi és sok pénzbe kerül. Mivel a telódban van egy eq. 65mm-es lencse a telefotó is kevésbé érdekes, hacsak nem szeretnél erősebbet. Esetleg a váz +14-150II párossal lenne olyan extra, hogy lenne egy nagy átfogású zoomod, meg nem kellene elhányni magad a beépített
képelcseszőképjavító funkcióktól. Ha a fényképelőt is full automatában használnád akkor szintén csökkennek az érvek mellette.
Egy fényképező használata erős kötöttségekkel jár, belépő géppel, alap objektívvel nem szívesen vágnék bele, könnyen kedvet szeg. Ha azon a telefonon lehet egy külső progival raw-ba fotózni akkor jó képminőség lehetőségek nyílnak meg utómunkánál, megszabadulhatsz a fehér körvonalú túlélesítettségtől, pacásító, festményező képhatástól, túlszaturáltságtól... -
MrChris
nagyúr
válasz negyedes #58383 üzenetére
GX8-ban 4k-nál tudtommal nem működik az IBIS. Kicsi, olcsó 4k képes, stabis milc-ben még mindig a legjobb ajánlat a GX80+12-32 kitobi. Jó áron vehetsz még jó telezoomot, vagy eleve a 14-140 nagy átfogásút. De nyilván vannak, lesznek kompromisszumok ebben az árkategóriában.
-
MrChris
nagyúr
válasz lugosi #58424 üzenetére
Talán az az oka, hogy olyan gépet keres "amihez nem kell tudás,csak megnyomom a gombot és automatikusan tökéletes képeket csinál?" Mivel ilyen nincs ezt egy mobillal olcsón kipróbálhatja. Ha csak technikai értelemben nézzük akkor azért majd minden váz expó hibát nem vét.
Most úgy lövök mobillal, hogy raw->android LR->auto->eport. Ezzel technikailag nagyon jó minőségű képet kapok, a többi (téma, kompozíció, expozíció) csak rajtam múlik. 4k monitoron is éles, színes. Fényképelővel természetesen megnőnek a lehetőségek.
-
MrChris
nagyúr
válasz Kbhont #58472 üzenetére
https://youtu.be/jbjORmwHl6A
Aszem ez kb mindent elmomd mit várhatsz tőle. Nem túl acélos. Ekkora nagyításnál a Hold is elszalad követőmechanika nélkül. -
MrChris
nagyúr
válasz gregreg79 #58512 üzenetére
Ebben már az alkalmi ár is dönt. A régebbi daraboknál nyilván tényező a nagyobb használtság. Egy EM1 már igen jó szolgáltatásokkal rendelkezik. GX80 meg azzal magaslik ki, hogy mindent tud, de semmiből sem extra, ebbe tett a Pana egy új zárat is, ezért régebbit nem vennék a zár berázás miatt.
-
MrChris
nagyúr
válasz MittuDomain_ #58551 üzenetére
Az az m50mkii 4k videó elég véleményes, 1.55 crop, nincs dpaf és a minősége is sereghajtó.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz HollyBoni #58621 üzenetére
Tök igazad van, sajnos nagyon lelassultak a frissítések, főképp a telefonok tükrében. 4-5 évente teljesen új szenzor jött. De még a kb 10 éves 16mp-est is mai napig árulják, pedig 6 éve van a 20-as.
A 12-32, 20 nekem is van, a zoom elég jó képminőségű kicsit fura a kompakt működés, picit lötyögős tubus, de ez nem befolyásolja a képet. Még a Fujifilm X-A5 + XC 15-45mm-t ajánlanám, abban a videó totál felejtős, viszont egész kompakt méret és kiváló képminőségű a motoros objektív ekvivalens 22,5mm-es nagylátóval. -
-
MrChris
nagyúr
válasz attiati #58795 üzenetére
Nekem is A52 van, abban a nagylátószögőlű kamera eq. 14mm és rektilineáris, bár a széleket már kissé görbíti. Ennél nem nagyon lesz nagyobb látószögű fényképeződ és objektíved, bár a görbeség akár nulla is lehet. A görbület utómunkával jól korrigálható.
Épületbelsőt fotózni lowbudget módon az A52-vel is lehet, állvánnyal, több RAW képből utómunkában, akár nagy dinamika átfogással, görbülésmentesen és jó képminőségben.
Az elmondásod alapján könnyen lehet, hogy csalódnál a fényképezőgéppel, mert nem az fog kiesni belőle amire gondolsz.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz ltpalermo #58805 üzenetére
Érdekes kép, olyan mintha ráhúzta volna az objektív geometriai komoenzációt. Meg mintha egy pixelsort ismételne minden sorba. A Diego-ban van ilyen mintás PVC padló.
Történt vele valami, pl víz befolyás?
Szerintem ehhez a vázhoz ne vegyél több objektívet. Gép lehet a ludas és szerintem nem fogják javítani. Ha a keresőkép jó lenne és 'csak' az elkészült kép nézne így ki akkor előfordulhat hogy a kártyával/foglalattal van valami gebasz, nem jól érintkezik, vagy hibás a kártya és katyvaszt ír. De ennek most nulla az esélye.haruspex: ott írja, hogy ilyen képet készít.
-
MrChris
nagyúr
válasz yle_greg #58888 üzenetére
Ez is olyan mint a high end audio. Minden JPG fordító más színeket, világosságot konvertál, egyikkel sem lehet csont olyat mint a másikkal, pláne nem olyat mint a váz konvertere. A Fuji odáig ment, hogy a számítógépes programja a rákötött vázzal végzi el a konvertálást, hogy igazán fuji színeket kapj.
De van aki számár ez tök egyforma, jelentéktelen a különbség. -
MrChris
nagyúr
válasz -szabi- #58906 üzenetére
Ezt a szelfi videós vázat biztosan nem venném meg, spékelve a mostoha objektív támogatással. Ennyiből egy használt Fujifilm X-S10 sokkal jobb vétel. Elvileg 6-szor hosszabb záridőt is kitarthatsz vele, ha sötét múzeumi fotózás is cél. Objektív kínálatot nem is lehet egy lapon említeni, a Nikon Z abszolút FF orientált, számomra nyögvenyelősen mostoha az aps-c vonaluk, több év alatt aszem 5 lencséig jutottak.
-
MrChris
nagyúr
válasz -szabi- #58910 üzenetére
Akkor az az 1-2 lencse és váz számít amit megvennél. Ebben van valami előnye a Z30 kitnek? LX15-el 1.4-es fényerő mellett elmondásod alapján az 1/60 záridőt éppen meg tudod tartani, nagy mélységélességű témánál rekeszelni kellene, amit iso-val is nehéz győzni, még apsc esetén is, ezért is egy szenzorstabis vázat keresnék. Amit ajánlottam XS10 pont megfelelne, többször előfordul a HA-n, adok-veszekben... Z30 szenzora nem hinném, hogy elveri azt a fujiét. Az F3.5-5.6-os kit lencsékkel szenzor szinten némileg leszel csak előrébb ilyen témáknál. Szerintem számodra kifejezetten rossz választás a Z30.
Ha jól számolom ami nálad most f1.4, 1/60s, iso800, az a Z30-al 3.5-es kezdő kittel, 1/60s-on kb 4fé +iso lépés szükséges és akkor még csak ugyan ott vagy kevesebb(?) zajjal. Ha Z30 akkor meg inkább egy olcsó XA5 kit plusz egy fényerős fixet vennék. Bár ezzel nem lehet videózni amire a Z30 van kihegyezve. -
MrChris
nagyúr
válasz -szabi- #58916 üzenetére
LX15-ben 5 tengelyes szenzor stabi van, meg valami hibridet is írnak. A GX80-al ekvivalens 360mm-es objektívet a szenzorstabijával 1/25s-on megtartom. 24mm-t 1/2s, de volt hogy az 1s is sikerült. Furcsa hogy nálad az 1/15 nem megy, stabi nélkül még nehezebb.
Számold ki milyen expozíciókat kapnál a Z30+kitobival a korábbi képeid exif-e alapján. Mennyire kellene megtolni az érzékenységet, hogy megkapd az 1/60, 1/30 stabilan tartható záridőt. -
MrChris
nagyúr
válasz -szabi- #58919 üzenetére
Szoktak olyat, hogy a nyakpántájával stabilizálnak. Nyakad és a gép között kifeszítve ad némi plusz tartást.
Az érzékenységet is emelhetnéd, zajt egy ideje az Adobe AI-val szoktam orvosolni rawból, néha, néhol elcseszi, de hihetetlen mennyire hatékony, nincs az a tipikus messziről ordító maszkoló, részlettelenítő hatása.
Amúgy miért vennél xs20-at, ha az xs10 is pont jó lenne? Van már használt piaca, ott fele annyi, aszem ugyan az szenzor szinten.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
"Mindemellett biztos vagyok benne, hogy ez a funkció jelen van/volt már sokkal gyengébb és régebbi gépekben is, ezekről szeretnék információt kérni." Ebben nem lennék olyan biztos, főképp hogy ezt tetszőlegesen lehessen állítani.
"Mely típusok lehetnek ezek, mely gyártótól?" Panasonic G9-ben van olyan videóhoz, hogy Flkr Decrase 1/50, 1/60, 1/100, 1/120-ad. De nemtom kipróbálni mert nincs régi CRT-m.
A záridő növelésével (+ND segítségével) talán fotónál meg lehet oldani, hogy nagy sávozás ne legyen, de videónál már kényesebb. Meg nemtom érint e, a DOS-os alkalmazások el szoktak térni a 60Hz-től.
-
MrChris
nagyúr
Valszeg a záridő hatékonyabb beállítására lenne szükséged, erről nincs infóm melyik vas tudja. Szerintem a Pana MILCek nem tudnak ilyen század pontosan állítható tört másodpercet. Ebben a videóban bemutatja a srác a szokásos dolgot és nagyjából működik a 60Hz-hez a 60fps és 1/60s. Bár szerintem ezek a játékok valójában 30fps körül mennek.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
A Fujifilm X-A5 + XC 15-45mm egy nagyon jó, olcsó set volt. 130e körül volt újonnan. Nincs keresője, xar videó. A szenzor, színek, AF nagyon jó és az az alapobi is kiváló képminőségű. Sajnos ritka mint a fehér holló, utódja X-A7 meg már jóval drágább. A belépő vázak kezdenek eltűnni, kb 5 évesek a legfrissebbek. A telefonok kipusztítják ezt a szegmenst.
-
MrChris
nagyúr
válasz johniee #59052 üzenetére
"és nem is éri meg Sony-val az adapterrel használni" Miért ne érné meg, ha meg van? Ez egy manuális objektív, pont olyan 'buta' Canon EOS vázon, mint minden máson.
Egy MILC célszerűbb videózásra, mint egy DSLR. A Canon 1DXmk3 4k-ban alapban majdnem APS-C-ig croppolja a szenzort, ráadásul folyton csattogtatni kell a tükröt, meg jó nagy batár váz.
Szerintem tartsd meg az obit és vegyél alá egy FF vázat, pl. Sony A7mk3/4 vagy Panasonic S5/S5II pénztárca és ízlés szerint. -
MrChris
nagyúr
válasz johniee #59057 üzenetére
Egy kicsit összekeveredtek a dolgok, tehát van egy 12mm-es Laowa obid, adapterként az MSC és az A6100. MSC kissé megbonyolítja a látószög számítást, mert ha minden igaz akkor már FF-re is 17-re növeli a gyutávot az A6100 pedig még ebből croppol ki magának kb 25mm-re! Első körben vehetnél egy sima cső adaptert (kb 5000ft), így megkapod az APS-C-re kijövő, valóban 17mm-t. Ez képminőségben kenterbe veri azonos gyutávon a 16-50 fostalicska kitobit. Ha ez nem felel meg akkor vehetsz egy Sony FF vázat, amivel a sima adapterrel 12, MSC-vel 17mm. Ez az MSC amúgy egy nagyon jópofa cucc, ritka is. A párhuzamosok összetartását tudod vele optikailag korrigálni, nagyon extra dolog!
A 4k videó másik tészta. A Canon 1DX Mark II valóban tud 4k60fps-t de a 12mm-es obidat (és minden más obit) lecroppolja kb 16-ra, valamint emiatt a zajtűrése se olyan mint a többi 4k képes váznak. További hátrány, hogy 4k/60p-n 5-800mbps az adatsebesség így az csak CFast kártyára történhet ami egy elég drága és egyedi kártyatípus és jó nagy is ajánlott belőle. Elvileg 10-12 másodpercig a bufferbe is lehet rögzíteni, majd megvárod míg kiírja a normál (lassú) compact flash kártyára.
Szerintem nagyon küzdenél a használatával és jelentős pénztemető is, talán nehezen is tudnál megszabadulni tőle... én nem vágnék bele, vagy megelégedsz 1080/60 és 4k/30 FF vázakkal (A7III-t ajánlanám), vagy többet áldozol rá (A7mkIV), de 4k/60p-nél a legtöbb FF váz is croppol! -
MrChris
nagyúr
válasz Genius007 #59077 üzenetére
Az Auto power of temp/High beállítása meg volt? Úgy láttam ezt csinálják vele, de hogy jobb lesz e aztat nemtom. Láttam higy vannak házi megoldások a hűtésre, kihajtott kijelző helyére egészen igényes bordát, ventit eszkábálnak. De van gyártott megoldás is.
Milyen video átalakítót vettél?[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz deny330 #59084 üzenetére
Annak a Sony HX300-nak eq. 1200mm a vége, még a 600mm se fog az árba beleférni. A6000-re ennyiből a nagyon hergya alap kitzoomot tudod venni és az 55-210 telezoomot ami szintén kissé gyengécske, a megszokottnál sokkal kevésbé fog tudni ráközelíteni egy madárra. A korábbi géphez képest az obi cserélgetés miatt elég méretessé, körülményessé válik a használata, rendszerint a nagy zoom otthon marad. Mindenképp érdemes kipróbálni egyet, hogy mennyire felel meg. A nagy átfogású zoom után meglepően kicsi egy 3-szoros. Igazán jó kép lecsupaszítva technikai szemszögből nézve elsősorban a megfelelő és jó objektíven múlik.
Helyetekben egy másik modernebb, újabb, jobb 1"-os bridge gépet vennék. -
MrChris
nagyúr
válasz deny330 #59087 üzenetére
Sonynak is vannak 1"-os jó bridge gépei.
GX9-re egy dual IS-re képes Lumix 14-140 jó páros, manuállal bár lehet madarat lőni de elég körülményes és általában súlyra nehezek. Ami a normál gyutávon eq (28-100mm) kívül esik az sok pénzbe fog kerülni és ritkán van szükség rá, otthon marad...tikshow: 2024-ben újonnan DSLR? Milyen előnye van? Egy pici sötét lyukon át kuksolhatsz, live view-hoz, videóhoz minduntalan tükröt felhajtani, F/B fókusz demoklész kardja állandóan ott lebeg, az a tükör nagyjából csak útban van...
Tárgyfotóhoz előnyösebb egy MILC, tükörcsapkodás nélkül folyamatos élőképen ellenőrizheted a képet, akár egy TV-re kivezetve nagyban. Videóra meg tényleg értelmetlen a tükör. -
MrChris
nagyúr
válasz tikshow #59095 üzenetére
Ez most egyre nehezebb kérdés, mert kifuttatták a gyártók a kedvező árú (200-300e) vázakat és amit még árulnak kissé koros, vagy szerintem túlárazott, valamint a profibb&drágább vázak maradtak. m4/3 vonalon vagyok, abból újonnan a GX9, G90, vagy Olympus EM10mk4 az alap, low budget a GX880, de annál talán jobb vásár a GX80. Tárgyfotóra meg lehet próbálni a kit objektíveket, de szerintem egy portré obi jobb erre a célra, Oly 45/1.8 vagy Lumix 42.5/1.7. Én mindenből használtat vennék, úgy sokkal kedvezőbb 50-70e ért és profi vázakhoz is hozzá lehet jutni 200e körül, pl GH5/G9, EM1mk2. Tárgyfotónál m4/3 előnye a nagyobbnak adódó mélységélesség, ehhez van egy felkapott újdonság (bár ez is több éves) a highres mód, ez csak az EM5 mk2 váztól van az Olympusokban, ekkor több fotóból készít egy nagyfelbontású képet, állvánnyal működik.
Sonyból a legolcsóbb 4k-s aszem az A6300 ami szintén nem mai darab. Vlogolásra népszerű a ZV-E10, bár annál némi panasz van a túlmelegedésre. Dummy akksira mindenképp szükséged lesz, hogy állandóan mehessen a kamera még tárgyfotónál is praktikus. Sonyval általánosságban gyorsabb a fókuszálás, jó a követő módjuk és van kb 1fé zaj előnye.
Annak nézz utána melyikkel lehet 30 percet meghaladóan videózni. Vlognál van még egy aprócska probléma, a legtöbb fényképező FHD-ban meglepően gyenge minőségű (valszeg alacson felbontásból méretez feljebb), nagy a szórás, (egy kis segítség) ezért érdemes 4k-ban nyomni és abból méretezni, ehhez ajánlott egy hdmi capture eszköz. Ennek van némi hátránya is, jobban melegszik a hardver és általában 30fps a max. Külön tudomány hogyan lehet jó képminőségben élőzni. -
MrChris
nagyúr
Fujinon xc 15-45 messze jobb, kb pro minőség a Sony 16-50-hez képest. Nikkor z dx 16-50 is jobb képélességű. De a Canon rf 18-50 is lelépi. Igazából talán nincs is gyengébb kit objektív. Esetleg az Olympus EZ változatú 14-42-el van versenyben. Azért az elég csúnya, hogy egy 700ezres csúcsváz A6700-hoz is ezt csomagolják.
-
MrChris
nagyúr
válasz atom18 #59183 üzenetére
Jó telókamerák az adott látószögükön, megfelelő fény esetén már nagyon kicsi, kb. pixelkukkolós hátrányban vannak a fényképezőgép képével szemben. Rendesebbje saroktól sarokig éles, elégséges dinamikával rendelkeznek, raw képes fotó appal (pl mobilos Lightroom) pedig a képfeldolgozó motor is kiváló. Fényképezőgéppel sok nyűgöt veszel a nyakadba, akkor érdemes belevágni, ha más látószögeket szeretnél, kevesebb fény esetén jobb teljesítményt, háttér-téma erősebb leválasztását és bevállalod emiatt az eszköz cipelést, bíbelődést, rendes objektív árát, az azonnali képmegosztás nehézségét.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- ASUS routerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen