Új hozzászólás Aktív témák

  • Vhiktor

    veterán

    válasz Bogyó bá' #123449 üzenetére

    Ha nem a Te videokártyáddal történt a kalibráció, akkor nem sokat ér.

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

  • Tin

    veterán

    válasz Vhiktor #123451 üzenetére

    AMD kártyámon valamiért be volt kapcsolva a Custom Color, gondolom egyszer régen benyomtam és elfelejtettem. Semmi extra, csak saját 6500K színhőmérséklet. Nem értettem, miért sárgás a piros.

    [ Szerkesztve ]

  • bobalazs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cappa72 #122636 üzenetére

    AOpen 24MV1Y P hez az AOPEN Display Widget letöltve akár windowsról is beállítható a monitor, még a nyomogombokhoz sem kell nyúlni.

  • Kam1kaze

    tag

    Sziasztok,

    Aki esetleg iiyama monitort vett, milyen ragasztószalaggal van leragasztva a doboza? Mert más gyártóknál általában rajta szokott lenni a gyártó logója, páromnak MSI monitort vettünk, ott is a ragasztószalagon rajta volt, hogy MSI.

    Azért kérdezem, mert Alzától vettem egy iiyama G-Master GB2590HSU-B1 monitort, és azon sima vastag ragasztószalag volt (nem volt rajta gyártó logó), amit a boltban is lehet kapni.

    A monitor elején, jobb oldalt alul volt rajta egy karc és pixelhibás volt. Másnap nem tudtam vissza vinni, de második nap már sikerült. Kinyomtattam a számláját, amire ráírtam ezeket a hibákat, meg azt is, hogy a vezetékeket ki se bontottam, sajáttal próbáltam ki (ebből is látszik, mennyire vigyázok a termékekre), valamint, ezt a Mexikói úton lévő üzletben is elmondtam, hogy bele raktam a számláját, amire ezeket ráírtam, mert az Alza oldalán, az elállási felületen nem lehet írni, csak pár bejelölhető opció van, írni ott nem lehet. Erre mondta az Alzás dolgozó, hogy oké. Gondoltam, ez így elég, hogy kettő módon is jeleztem. Majd jön az e-mail, hogyan szeretném visszakapni a pénzt, de az összeg 30.240 Ft-al kevesebb volt (ez szerepel mellette: "Szolgáltatás Igazgatási díj - részleges fogyasztás / kár / elveszett garancia").

    Telefonon felhívtam az Alzát, elmondtam, mi történt, majd másnap kaptam is e-mailt tőlük, amiben a lényeg:
    "Reklamációs osztályunk visszajelzése alapján sajnos nem változtatnak a jóváíráson, mivel a sérülés nem volt jelezve a pixelhiba pedig csak bizonyos szám felett számítható reklamációként."

    Vissza is írtam nekik, kb. egy 1-1,5 oldalt, mindent részletesen leírtam, hogy az nem igaz, hogy nem jeleztem, nézzék vissza a kamerákat, tanúm is van rá, mert nem egyedül vittem vissza, hogy szóban is elmondtam az üzletben (a számlára írt szövegen kívül), meg eleve az, hogy pixelhibás, nyilván nem én okoztam, nem javításra adtam le, hanem 14 napon belüli elállás, ami indoklás nélkül is történhet, csak direkt jeleztem a hibákat, ne adják el másnak így. Képeket is csatoltam a kibontásról (videót nem tudtam készíteni, mert egyedül voltam itthon kibontásnál), ahol az első monitorról készült képen is látszik, hogy karcos.

    Ezek után, a mai válasz levélben nagyjából ennyi szerepel:
    "Sajnos az álláspontunk nem változott."

    Semmit nem reagáltak a kamerafelvételes felvetésemre, stb., röviden lezárták és lesz@rták.

    Telefonon felhívtam most az Alzát, pont az vette fel, aki visszaírt, de semmi eredmény, mondja, Ő csak továbbította az üzenetet nekem. Az a baj, hogy nem jeleztem a hibát. Mondtam, de jeleztem írásban is a számlán, meg szóban az üzletbe. Akkor meg az volt a kifogás, hogy nem azonnal. Kérdeztem, hogy szerinte az reális, hogy 30 ezer forintot levonnak egy kis karc miatt (amit nem is én okoztam)? Hát ezt nem Ő dönti el.

    Ezért kérdezem, mert ezek után, feltételezem, lehet nem gyártási sérült, hanem egy újracsomagolt terméket kaptam, azért nem volt logó a ragasztón.

    Az Online Vitarendezési platformon keresztül a Budapesti Békéltető Testülethez és egyben a területileg illetékes fogyasztóvédelmei hatósághoz fogok most fordulni, ha tudom, milyen ragasztószalagnak kell lennie rajta, akkor ezt is meg tudnám említeni, ha nem gyári volt rajta (sorozatképem van az egész kicsomagolásról, így az is látszik).

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Tin #123455 üzenetére

    Mindig csinálok, páromnak most raktam össze egy komplett PC, minden egyes alkatrészről csináltunk videót, csak most egyedül voltam itthon, nem akartam fél napot várni, nehogy utána az legyen a gond, hogy nem azonnal bontottam ki, ha sérült. Nagyobb terméknél nehezebb megoldani egyedül, bontani és videózni egyben, de legközelebb megoldom valahogy. 2x nem videóztam, egyik egy eMAG-os mosógép, az szét volt törve csomagolás alatt (csomagolás sértetlen volt), meg most nem videóztam. Amikor videóztam, 2 kivétellel, minden rendben volt. Pont kifogtam most...

    Továbbra is, ha valaki tud informálni ebben, hogy milyen ragasztás van az iiyama monitoron, azt megköszönném.

  • Sziasztok!
    Egy ideje olvasom a fórumot, hogy milyen monitort érdemes választani, de úgy látom, hogy az a helyes kérdés, hogy hol?! (Komolyan kérdezem)

    "Csak a napórák fogaskerekei jártak rossz irányba"

  • Biga123

    addikt

    válasz Seraph 16 #123457 üzenetére

    Oáziscomputert kerüld ;]
    Amúgy az alábbi alzás sztori is mókás, lehet most lett elege a boltoknak a visszaküldözgetésből. :F

    [ Szerkesztve ]

    ---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----

  • Biga123

    addikt

    válasz Kam1kaze #123454 üzenetére


    Unboxing videó , én nem látok iiyama feliratot a szalagon.

    ---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123454 üzenetére

    Szia!
    Köszi hogy leírtad, akkor szerintem le is mondom az alzás megrendelésem.
    Engem még annyi törvény sem véd mint téged, céges vásárlóként nem élhetek elállással.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Biga123 #123459 üzenetére

    Köszi, én se látom rajta. :) Én is kereshettem volna ilyen videókat, de kicsit elszállt az agyam most az Alzától, így nem jutott az eszembe.

    "Amúgy az alábbi alzás sztori is mókás, lehet most lett elege a boltoknak a visszaküldözgetésből."
    Lehet, de pont azon verik el, aki nem tehet róla. Sajnos videóval nem tudom bizonyítani, de akkor is, szerintem pofátlanság egy karcért 30 ezret levonni, még ha én is okoztam volna (de nem). Direkt még a kábeleket se csomagoltam ki, én még 5 év után is karcmentesen szoktam eladni a cuccaimat. Soha nem érek a kijelzőhöz, amikor eMAG-tól rendeltem újracsomagolt monitort, szebben küldtem vissza, tiszta ujlenyomat volt a kijelző, meg zsírfoltos, szépen letakarítottam.

    Sajnos egyik kutya, másik eb. Telekom és Media Markt rendelésnél is futottam bele 2-2 alkalommal is, hogy új helyett, használtat küldtek (karcos kijelzőjű telefon, tv), akkor volt videófelvételem, bár nem kérték.

  • Tin

    veterán

    válasz Kam1kaze #123456 üzenetére

    Ja, megesik, sajnálom. Asszony szólt be múltkor, hogy minek a videózás, hát ezért.

  • Kam1kaze

    tag

    válasz UX #123460 üzenetére

    Nem akarom tele offolni a topikot, de most, hogy ezt írod, eszembe jutott, az első telefonálásnál, mikor rákérdeztem, hogy ezt mégis hogy gondolták? Akkor mondta a hölgy, hogy céges vásárlásnál szoktak így levonni. Mondtam, de én magánszemély vagyok, mondja igen, ezért nem érti.

    Lett volna lehetőségem ismerőssel cégre venni párom PC-jét is, de ez volt az elsődleges, hogy azért nem, mert akkor nincs 14 napos elállás és jótállás is jogi személynek 1 év van csak, a 3-5-7 évvel szemben, ahogy mi vettük az alkatrészeket bele. Amúgy 1 terméket se küldtünk közülük vissza és én se szoktam, TV-nél meg most monitornál volt ilyen, mert az nem olyan, hogy teszteket nézek, és minden rendben. Pixelhiba, bevilágítás, megjelenítés, stb., itt azért összetettebb.

    Egy monitor állványt is rendeltem Alzától, tegnap vettem át, de lehet emiatt megy vissza és felejtős lesz az Alza, pedig sok mindent vettünk már ott a kb. 4 év alatt, anno fél gépemet is ott vettem. Változnak az idők...

  • KAMELOT

    titán

    válasz Seraph 16 #123457 üzenetére

    A helyes válasz... személyesen!!! :)

    Biga123: Tudod ez egy nagy ganéság, hogy megveszik sokan csak, hogy kipróbálják, aztán küldik vissza. Ezt megcsinálja valaki 25x. Plusz költség és idő a cégnek ilyen madarakkal szórakozni. Felesleges postázgatás.

    Legjobb ez az opció az alza-nál.
    Fizetsz + pénzt és 60 napon belül indok nélkül visszadják a pénzt. Így akkor nincs ilyen fentebbi sztorira szükség.
    Pár hónapja vettem egeret, de nem voltam benne biztos, így fizettem, mert ha bem jó nem kell órákat/bapokat xarakodni.
    Tökéletesen bevált, így maradt

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • Biga123

    addikt

    válasz KAMELOT #123464 üzenetére

    Én se tartom korrektnek h egyesek kazalszámra rendelnek és küldenek vissza dolgokat.
    És sajnos ha hibásan kerül vissza a cucc , ez mindíg le van írva h értékcsökkentést alkalmaznak. és akkor jöhet a huzavona , h eleve sérültet küldtek, vagy a futárnál sérült meg , vagy a vevőnél, mert természetesen senki nem akarja benyelni.
    Ezellen véd a személyes átvétel valóban.
    (én is küldtem vissza 3 monitort emagnak -sérülésmentesen , de mindnek volt valami nyűgje, ami felett nem tudtam elmenni, és szvsz bolti kipróbálás alatt nem veszed észre, semmi értékcsökkentést nem foganasítottak, a végén pont az alzából rendelt acer XV272U lett a befutó , hibátlan, imádom) Szal nem egyszerű. De Törvény van rá ;]

    ---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----

  • Kam1kaze

    tag

    válasz KAMELOT #123464 üzenetére

    "Fizetsz + pénzt és 60 napon belül indok nélkül visszadják a pénzt. Így akkor nincs ilyen fentebbi sztorira szükség."
    Ilyen téren szerintem nincs különbség a 14 napon belüli elállás és amit írsz, 60 napos visszavitel (plusz pénzért) között. Mert, ha az én esetemet nézzük, hogy eleve karcos volt kicsomagolásnál és pixelhibás, a 60 napon belülinél is ugyan úgy elutasítják olyan indokkal, mint az esetemben. A 14 nap még erősebb is szerintem, mert az törvényileg jár.

    Tudom (legalábbis gondolom), hogy nem nekem szól, de én pl. elhoztam a monitort és visszavitelnél direkt béreltem egy GreenGo-t, hogy vissza tudjam vinni, mert úgy személyesebb, tudom élőben is mondani a hibát és nem került többe a cégnek. Meg tehettem volna, hogy postával (Inverz csomagként), visszaküldöm az Alza költségére, de nem tettem, korrekt akartam maradni. :)

    Alza Google értékelésnél második hozzászólás:
    "Az RMA-s cimkével ellátott, már garanciáztatott készüléket akarják eladni újnak. Xiaomi matrica is felszedve és visszaragasztva. A doboz úgy nézett ki, mintha most vettem volna elő a szennycsatornából.
    Weboldalon újként lett vásárolva, nem a "felbontott, használat apró jelei....."
    Azonnal el lett álva a vásárlástól."

    Plusz tanulság, hogy ami régen jó volt, nem biztos, hogy az is marad, érdemes néha újra utánaolvasni.

    [ Szerkesztve ]

  • UX

    junior tag

    válasz KAMELOT #123464 üzenetére

    Jól rászedtek! ;]
    Nem mindegy hogy 14 vagy 60 alatt tesznek lóvá?
    Egy nagyértékű terméknél már nem biztos hogy kifizetted volna a 20-30 ezret a semmire.

  • KAMELOT

    titán

    válasz Kam1kaze #123466 üzenetére

    60 napos buli...
    90€ terméknél +5€ jelent. Mindegyiknél oda van írva az ár (változó).
    Nincs ott kivétel. Azonnal visszaveszik.

    Monitor vásárlást üzletben kell végrehajtani kibontott, kipróbált termékkel. Mostani helyzetben ez még jobban igaz.

    UX: Azért nem minden xarra kell ilyet alkalmazni. Ezt csak azért választottam, mert 5€ nem pénz ilyenért.
    Nagyobb értéknél inkább +3 évet fuzetem ki. Így lesz 6 vagy 8 év garis a monitor stb.

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123463 üzenetére

    Ma háromszor beszéltem velük, egyszer utána hogy olvastam a sztoridat. Meséltem az ügyfélszolgálatosnak, és azt mondta, lehet hogy hantázol. Mondtam, hogy ne haragudjon, de jelen esetben nekem óvatosnak kell lennem, és inkább hiszek a pórul járt vásárlónak, aki feldúlt állapotba került az eljárás miatt, mint nekik, hisz nem ez az első ilyen sztori amelyet olvasok.
    Aztán elismerte, előfordulnak ilyenek..

    Aztán arra kértem, mondja már el mit hibázott az illető, mi a pontos protokollja a kibontásnak, mit vétett a vásárló, de nekem ne mondja azt hogy későn szólt, vagy nem szólt, mert a 14 nap alatt bármikor felbonthatja ő, aki természetes személy. Mit vétett a vásárló? Hogy vagyok én maximálisan védve, mivel tudom bizonyítani hogy egy karcos szart rámsóztak?
    Elnémult, majd közölte, ez esetben tényleg az lenne a legjobb ha lemondanám a megrendelésem, és újrarendelném személyes átvétellel.
    (Tehát nincs protokoll, tuti módszer arra hogy bizonyítsd, te ártatlan vagy..)

    Ugyanis ezügyben hívtam.
    Elmondtam neki hogy inkább utazok 500 kilométert, mert nincs sem időm, sem kedvem pereskedni az ő pitiáner hozzáállásuk miatt.
    Sajna, én nem sok üzlet közül választhatok, talán a Bestmarkt amelyiknek üzlete van, de az 2 hét.

    A 60 napos elállással még bepróbálkozott az elején, de attól nem leszek sérthetetlen Jedi lovag. :DDD Ergo, semmire sem jó.
    Kiderült az is hogy cégeknek van elállás, de minden esetben levonnak a visszaküldéskor 10 százalékot, tehát nem úgy ahogy az le van írva, hogy csak akkor ha...
    Hanem minden esetben.
    Ebből élnek szerintem.
    Rühellem az ilyen cseh, és szlovák lehúzásra szakosodott cégeket, de most nem nagyon van más lehetőségem.

    [ Szerkesztve ]

  • KAMELOT

    titán

    válasz UX #123469 üzenetére

    Ilyen -10% nálunk nincs. Talán ez csak MO-n van jelen.
    60 napos pénz visszafizetési garancia! Extra szolgáltatás!
    Ez nem 14 napos elállás.

    Egyszer a notit vittem vissza másnap mert nem ment a USB rajta. Centre pontosan visszakaptam a pénzt.
    Kövi vásárlásnál helyben próbáltuk ki, hogy működik e.

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • Kam1kaze

    tag

    válasz UX #123469 üzenetére

    Persze, az a legegyszerűbb, hogy hantázik, ráfogni a vevőre. Én senkit se akarok lebeszélni Alzáról (talán, kivéve közeli ismerősöket, vagy családtagot ezek után), egy kérdést szerettem volna feltenni, de végül kicsúszott a történet is, csak leírtam amin keresztül megyek most, a tényeket.

    Ami nagyon felhúzott, nem csak az, hogy 30 ezerrel meg próbálnak lenyúlni (mert még itt nincs vége részemről az ügynek), hanem maga az egész eljárás a panaszkezelés.

    Semmilyen telefont nem kaptam, azért nem kis pénzről van szó szerintem, csak látom, hogy kevesebbet akarnak visszautalni.

    Majd azonnal felhívom Őket, elmondok mindent, mondja az ügyintéző is, hogy Ő se érti, jogi személynél szoktak ilyet.

    Utána másnap jön az e-mail, amit már fentebb beidéztem: "Reklamációs osztályunk visszajelzése alapján sajnos nem változtatnak a jóváíráson, mivel a sérülés nem volt jelezve a pixelhiba pedig csak bizonyos szám felett számítható reklamációként."

    Rögtön visszaírtam, hogy kettő módon is jeleztem (számlára írással és szóban), valamint a pixelhibát nem is tudom én okozni. Eleve 14 napos elállás, nem garanciáztatni adtam le (2 napon belül visszavittem, nem is a 14. napon). Plusz jeleztem, nézzék vissza a kamerák felvételeit.

    Erre jött ma a válsz: "Sajnos az álláspontunk nem változott."
    Most kíváncsiságból kimásoltam a levelemet World-be, és tömény 2 oldalt küldtem Nekik. Arra ennyi a válasz? Meg se próbálják védeni magukat, csak egy pár szavas mondattal lezárják. Hol vannak a kamerafelvételek megnézése és a többi? Tanúként párom is ott van, aki jött velem, hogy elmondtam személyesen is a hibát. Akkor ki is hantázik? Letagadják, hogy jeleztem a hibát.

    Majd utána ma felhívom ismét őket, pont az veszi fel, aki a levelet írta vissza nekem. Meg is lepődött, mikor bemutatkozott, én meg a teljes nevét mondtam vissza, hogy csak nem .... hívják (meg volt előttem nyitva az Alzás levél, ahol alá volt írva)? Mondja de. Akkor minden anyázás nélkül, de már kicsit érezhetően ingerülten, elmondtam a problémámat. Erre azzal jön, hogy Ő csak továbbította felém a levelet az illetékes osztálytól. Meg, hogy nem szóltam. Ismét elmondtam, de szóltam, kétszer is, még azt is mondtam, hogy nem lehet kitölteni elállásnál az Alza oldalán semmit, csak bejelölöm az indokot, de írni nem tudok, és sérülés megjelölés nincs. Erre jött a válasz, hogy de a hibajelzésnél, vagy hol kellett volna írnom. Na jó mondom... Én elálltam a vásárlástól, akkor nyilván ott fogom jelezni. Majd mondja, de azonnal kellett volna szólnom, ahogy meglátom a hibát. Mondtam, ott a kép, elküldtem önöknek az egész sorozatot, látszik, ahogy kibontom és azonnal megjelenik, azaz az elejétől ott a karc. Meg eleve, ha csak a karcot nézzük, nehogy már 30 ezer mínusz legyen. Erre jött a válasz, nem Ő szabja meg. (Gondolom a pixelhibát is rajtam akarják elverni.) Majd felajánlott azt, hogy megint jelzi a problémám, de közben hozzátette, hogy nem sok értelme van. Mondtam, úgy látom, szerintem se, úgyhogy akkor megyek tovább a hatóságok irányába.

    Ami még feltűnő volt, hogy minden beszélgetés végén az ügyintézők azonnal leteszik a telefont (ez a tapasztalatom), most meg nem történt ez meg. Ugye lehet értékelni őket a végén, de csak ha ők szakítják a vonalat. Elköszöntünk, majd vártam vagy 10-15 másodpercet, hogy letegye. Nem biztos, hogy azért, de ez is milyen "véletlen", eddig azonnal lerakták, mikor pozitív volt a beszélgetés, most meg vár, hátha én teszem le és nem értékelem. Ez utóbbi, úgy csak feltevés, mert nem tudhatom biztosra.

    Összegezve, elején azt írják, hogy azért van a levonás, mert nem jeleztem a hibát, majd a 2 oldalas levelemre pár szavas mondattal reagálnak, semmilyen utánanézés nincs (kamerafelvételek), aztán a telefonba megint azt mondják nem jeleztem, majd mikor mondtam, jeleztem, akkor meg de nem azonnal, meg nem az elállásin kellett volna jeleznem. Akkor hol a .... jelezzem, ha éppen elállok a vásárlástól? Én tehetek róla, hogy ilyen sz@r a rendszerük, hogy opcionálisan nem lehet írni. Ezt is megemlítettem a hosszú levelemben, hogy eMAG-nál is van ilyen opcionálisan az elállásnál, hogy lehet írni is, így marad nyoma. Erre se reagáltak, hogy megfontoljuk az ötletet, mert talán még hasznos is lenne. Mondjuk nekik nem, mert így jobban rá tudják verni a vevőre a balhét.

    [ Szerkesztve ]

  • UX

    junior tag

    válasz KAMELOT #123470 üzenetére

    "Ilyen -10% nálunk nincs"

    Elállás cégeknek. Ez alzás "lehetőség". (Nekik, hogy lehúzzanak. ;) )
    Úgy állítják be hogy adnak egy kis pluszt a törvény felett, csak a valóság nem ez.
    Az tisztességesebb lenne ha kiírják hogy mindenképp levonunk a visszaküldött termék árából..
    Ez egy gumiszabályok szerint alkotott "extra" szolgáltatás. Ennyi, nem több.

    "60 napos pénz visszafizetési garancia!"
    Ezt te hol olvasod??

    Én ezt olvasom: "60 napos áruvisszaküldési lehetőség"
    Nem kell ezt túlmisztifikálni, a nő is megmondta, ugyanaz mint a 14 napos, csak ez 60 nap.
    Valamit félreértesz szerintem, ettől nem leszel prémium vásárló vagy ilyesmi.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    Pár dolog, bár amikor nemrég itt ecseteltem a pixelhibás monitorokat, jött a "vegyél drágát" ajánlás, pedig ezek kurrens tapasztalatok, míg másoké, ahogy látom, évekkel ezelőtti. Sajnos MOST, 2022-ben az ótvar minőséget is eladják, mert nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne. Ami régen selejtbe ment paneldarab, az most simán bekerül a középkategóriás monitorokba, illetve, mint valaki írta, akár az 1200€-s Asus ProArt-ba is. Ez van, nem sokat lehet ellene tenni, vagyis de, vagy szerencséd van, és kifogsz egy jót, vagy küldözgeted vissza.

    Tavaly november: Amazon, LG 32UN880, 610€, bontatlanul érkezett. Rendben volt a monitor, egy-két bright pixel, nálam ez a belefér kategória volt, meg akartam tartani. Ment pár órát, éjszaka ki volt kapcsolva, de bedugott táppal, reggelre a táp levágta a biztosítékot, és meghalt. Visszaküldtem, visszafizették. Nem mertem újra bepróbálni, mert sok panasz van rá, hogy hónapok alatt megdöglik a háttérvilágítás, vagy a portok, esetleg a táp.
    Idén május, egy nagyobb webes volt, LG 32BN67U, 440€. Bontatlan. Még olcsóbb, ugyanaz a panel, csak fancy karos felfogatás nélkül, kevesebb beállítással, de rendben volt. Meg akartam tartani, de 2 tucat bright pixel több foltban kiábrándító. Visszaküldtem, visszafizették.
    2 hete rendeltem MSI MS321UP, 580€, szintén bontatlan, jó monitor, 3 bright pixel. Vicces módon az egyik eltűnt, amikor megkocogtattam egy ronggyal a kijelzőt, a másik kettő a széle felé van, egy bright zöld, egy alig látható lila. Ezt végül megtartottam. Ez egy jó monitor amúgy, ha érdekel valakit, szívesen írok róla.
    Terítéken volt még a Dell G3223Q, ami hasonló kategória de 144Hz, 630€-ért vehetném, de tele a net vele, hogy súlyos image retention problémával küzd, magyarul szellemképek maradnak a kijelzőn. A Dell garis javításról csak rosszat írnak, ezrével vannak kommentek.

    Nálam egyszerűen elfogyott a kedv a visszaküldözgetésre. Vannak netes boltok, ahol rendszeresen vásárolok, és ott ezt nem akarom megcsinálni sokszor, mert a végén selejtet fognak küldeni. És, mint látszik, nincs is igazán alternatíva. Azt hittem, hogy a végső menedéknek ott a drága kategória, de miután a kolléga írta, hogy az Asus Proart 1200€-ért ugyanúgy pixelhibás, semmi kedvem sincs még azokkal is szenvedni, a garis ügyintézéssel meg főleg, hogy aztán hetekig ott legyek monitor nélkül.

    Amúgy érdekességként: az LG pl. itt németben csak 2 évet ad, semmi ilyen pixelhibamentesség, otthon meg 36 hónap prémium gari és hasonlók. Lehet, hogy oda viszik a jobbakat, mert itt az átlag amúgy se nézi meg, csak használja.

    Az meg, hogy a webshopok meg monitorboltok is próbálnak okoskodni, érthető. Amit visszaküldesz, neki már bukó, mert ha túl olcsón adja, akkor bukás, minimálisan olcsóbban meg nem veszik meg, mert tudják, hogy pixelhibás. Így marad az újracsomagolás, és hasonlók. Anno a monitorgurunál voltam úgy, hogy 3-at bontottunk, de már a pofám szakadt le, mert hibásak voltak, és inkább elhoztam egy másik típust, ami nem. Ahogy látom, ők már csődbe is mentek. Az Oázis még él, de ekkora árrés mellett nekik is szép nagy kockázat játszadozni ezzel.

  • jolti05

    őstag

    válasz UX #123391 üzenetére

    A Benq kínálatában nem találok sajnos olyan monitort, amire jelenleg szívesen adnék ki pénzt. Végigböngésztem a weboldalukat.

    A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

  • Kam1kaze

    tag

    válasz Tin #123473 üzenetére

    Nagyon jó, hogy leírtad ezeket, pont egy Asus ProArt monitorral szemezgettem, mert már elegem van a "tesztelgetésből". Így akkor szerintem ki is hagyom, mert pont egy Asus volt még pixelhibás nálam (igaz, az TUF széria volt). Én is leírom a monitor mizériámat, tapasztalataimat, nem tudom, segít-e valakinek. Elgondolkodtam már azon, hogy lehet én vagyok túl válogatós, de azt gondolom, az nem nagy elvárás, hogy ne legyen pixelhibás egy monitor újonnan és ne legyenek durva bevilágításai, stb. Régen meg vettem egy monitort és 4-5 évig használtam, utána is hibátlanul adtam el őket, nem hogy az elején már hibásak legyenek.

    Tavaly decemberben, 3,5 év után (persze, hogy a garancia lejártát követően) elszállt az LG 27MP89HM-S monitorom alaplapján, a hangért felelős IC. Teljesen meg voltam vele elégedve, szerintem szép képe van, egy dolog zavart kicsit, hogy a 27" mérete miatt, sötétkéknél eléggé látszottak a pixelek, de ezt megszoktam, mert amúgy tökéletes monitor volt számomra. Mellékes, de még a hangszórói is jól szolnak, így elég volt csak arra átváltanom, ha előzetest, vagy rövid videókat néztem, nem kellett bekapcsolnom az erősítőt (ez a mostani, jóval DRÁGÁBB monitorok többségénél nem mondható el, tényleg ez a minek rakták bele kategória). Hivatalos LG szerviz kicserélte az egész alaplapot, 14.000 Ft-ból ki is jöttem, anyag és munkadíjjal együtt (szerintem manapság ez semmi, egy ilyen szervizelésnél). Mivel pont karácsonykor romlott el (ünnepek alatt általában hosszabb a szervizelés), de nekem szükségem volt monitorra, így míg szervizben volt, vettem egy Dell S2721H monitort az Alzánál. Szerencsére pixelhibamentes volt, képe is szép volt szerintem, 27" létére nem voltak úgy láthatóak a pixelek, mint a szervizelt LG-nél (meg is lepődtem, mert azt hittem, ez ugyan úgy jelen lesz). Egy dolog nem fogott meg benne, hogy a betekintési szöge nem volt olyan jó, de mivel úgy is szemből nézem, nem érdekelt, minden más tökéletes volt rajta.

    Aztán pár hónapja asztal cserém lett, így jóval közelebb kerültem a monitorhoz (kb. 50-60 centire, míg előtte 120-150 centire voltam), ezért zavart a mérete.

    Emiatt, elkezdtem nézni kisebb monitorokat, végül egy LG 24GN650-B lett belőle.

    Szintén Alzás vásárlás, innen is látszik, mennyire meg voltam elégedve az Alzával ezelőtt. Itt most kitérek kicsit az Alzára, mert most eszembe jutott, egy másik sztori. Amikor a Dell monitort vettem Alzánál, akkor is személyesen mentünk el érte a bemutatótermükbe. Amikor vettük át, rögtön rám akarták tukmálni a +3 év jótállást. Eleve akartam venni hozzá, mert akkor 6 évem lenne rá, de csak később, miután kiderül, jó a monitor. Alzánál 14 napig lehet hozzá venni kiterjesztett jótállást. Ezt mondtam is az ott dolgozónak, majd mondja, háááát, az nem úgy van, mert pont most váltunk évet (december vége volt), most számla zárás lesz (vagy mi), így nem lehet. Na jó, akkor megvettem ott a plusz 3 évet, úgy is visszakapom, ha elállok 14 napon belül. Miután megfelelt a monitor, nem álltam el, de végül sajnos el kellett adnom, az asztal váltás miatt, mert nagy volt ilyen közelről. És most jön a lényeg, később is, amikor személyesen vettük át a monitort, ugyan az a srác adta ki a monitort, majd jön megint azzal, hogy vehetek hozzá plusz garanciát. Ismét mondtam, hogy van rá 14 napom. Van elég vevőjük, így gondolom nem ismert meg, megint ugyan azt a szöveget lenyomta, hogy áááá, az nem lesz jó, mert hónap vége van, így a váltás miatt lekönyvelik, nem lehet már utólag. Ez mekkora gec.ség már, így az ember pofájába hazudik. Még az év végit elhittem, ok rendben, na de, hogy már hónap váltásnál is ez van, miközben ez sehol sincs feltüntetve és még az Alza blokkon is rajta van, hogy lehet hozzá x dátumig venni plusz garanciát. Na ennyit arról, hogy melyik fél hantázik. Soha se egyedül mentem, így minden esetben van tanúm rá.

    Vissza térve az LG 24GN650-B monitorra, nem voltam tőle elájulva. Eleve 2 helyen erősen bevilágított, nem az a "sima" foltosodásban a széleinél, hanem élesen. Ez sajnos előfordulhat, de maga a kijelzője nem fogott meg. Biztos van ennek valamilyen szaknyelven megfogalmazása, olyan, mintha lett volna rajta valamilyen réteg még, zizis, vagy nem tudom milyen. :D Nem tudom most jobban leírni. Talán, mintha kicsit elmosódott lett volt a kép. Pluszban, a 24" meg kicsinek tűnt. Így visszavittük 14 napon belül.

    Teljesen más üzletben megnézni, mert előtte Media Markt és hasonló helyeken megnéztem a monitorokat (plusz rengeteg tesztet néztem), de ott eleve úgy meg van világítva az egész üzlet, nem lehet normálisan látni, a mérete meg nem derül ki, hogy jó lesz-e, csak használat közben.

    Elkezdtem nézegetni 24,5"-os monitorokat. Végül egy Dell Alienware AW2521HFLA monitorra eset a választás Alzánál. Képe gyönyörű volt számomra, nem voltak bevilágítások, nem volt pixelhibás, mérete is tökéletesen megfelelt. Örültem neki, hogy megtaláltam a tökéletes monitort. Majd a 14 nap lejárta előtt pár nappal, elkezdett sípolni/ciceregni a monitor táp részénél (belső tápos az LG-vel ellentétben). Ezt folyamatosan csinálta, így visszavittem, mert van, hogy napi 8, vagy több órát gép előtt kell lennem, így megőrjített volna a folyamatos sípolás.

    Mivel ezt leszámítva tökéletes volt a monitor, elhoztam egy másik ugyan ilyet. Mintha teljesen más monitor lett volna, csomó helyen élesen bevilágított, csúnya volt a kijelzője nagyon. Direkt közel hajoltam, hogy ez sípol-e és ennél is hallatszott halkan, de csak közel hajolva. Így meg van az esély arra, hogy idővel ez is hangosabban fog, azt meg kétlem, hogy garanciális probléma. Meg eleve csúnya volt a kijelzője, így ment vissza azonnal. (Lehet azért ad ki ilyen hangot, mert extra világítása is van hátul az állványán, és ami kell ehhez plusz vezérlés, az sípolt. Amúgy engem egyáltalán nem érdekel a világítás, csak mit csináljak, ha már lassan mindenhez jár, mert attól gamer valami.)

    A második Dell monitornál, volt a dobozán egy nagy matrica, valamilyen Cseh cég küldte az Alzának, a belső csomagolásán valahol el volt engedve a ragasztószalag és koszos volt a talpa. Én legalábbis új terméknél még nem találkoztam ilyennel. Olyan volt, hogy újként koszos volt, hiányzott egy része, de azokon látszott, hogy bontottak voltak. Ez a második Dell és a csúnya kijelzős LG, mind akciósak voltak Alzán, mint ahogy az iiyama is, lehet nem véletlen.

    Majd jött egy agyon dicsért, és Árukeresőn is top 2-es AOC 24G2U monitor a Media Marktól. 23.8", de mindegy már, csak jó legyen, megszokom a méretét. Lehet csak én fogtam ki, de az összes előtte és utána lévő monitor közül, ennek volt a legocsmányabb a képe. Másnap ment vissza. Nem szoktam ülni a dolgokon, nem kölcsönzésre hozom el, ahogy kiderül, hogy nem jó, viszem vissza. Készítettem képet róla, a fényképen rosszabb, mint élőben, nem adja úgy vissza, de azért olyan sokat nem ront rajta. Egész kijelző, majd bal sarkánál erős bevilágítás, aztán alul jobb sarkánál világosnál valamilyen feketeség, és akkor ha már töltök fel róla képeket, jobb alul a lednél eláll az eleje, be lehetett nyomni, de utána vissza ki jött (kicsit se gagyi hatás). Utóbbi miatt nem vittem volna vissza, de a panel benne és a kijelzőjénél is olyasmi volt, mint a fentebb említett LG-nél (elmosódás szerű, vagy mi...).

    Itt lett elegem, és ránéztem eMAG-ra, és azon belül is az újracsomagoltakra, hogy akkor olcsóbban keresek, ha már az újak is ilyen minőségűek, miért ne. Más termékeknél volt már tapasztalatom újracsomagolt téren, és valamelyiken még a gyári fólia is rajta volt, fél-egyharmad áron.

    Lett belőle 3 monitor rendelés (azért egyszerre 3, mert itt nincs olyan, hogy ha nem jön be, akkor rendelem a másik kinézettet, mivel addigra az ára miatt elviszik az újracsomagoltat).
    Acer Predator XB253QGP - MSI Optix MAG251RX - LG UltraGear 27GN750
    Első kettő 24,5", harmadik 27". Újracsomagoltnál nagyobb a rizikó, Acer kijelzője nem tetszett, hasonlót tapasztaltam mint az fentebb említett LG és AOC-nál, elmosódás szerűség. MSI jó lett volna, de ferde volt és nem forgatható (gondolom megsérült, azért volt 40-el olcsóbb). Végül az LG vált be, még a fólia is rajta volt, nem pixelhibás, nincs bevilágítása, nincs elmosódás, szép képet ad, 27" létére olyan a kijelzője, mint az eladott 27" Dellnek, azaz nem látszanak úgy a pixelek, viszont a betekintési szöge is jó, az említett Dellel szemben. Egy fura, hogy kicsit fényesebb a kijelzője, de ez akkor jön ki, ha oldalról látom, egy monitort meg szemből nézek, így 95%-ban tökéletes a monitor.

    Viszont, marad az, hogy nagy a 27" nekem ide az új asztalhoz, ezért gondoltam, megpróbálok még egy Asust, de ezt az LG-t nem küldöm vissza, max eladom, úgy is jó árba szereztem, nem bukok rajta.

    eMAG-ról lett egy új ASUS TUF VG259QM, ami úgyszintén 24,5". Többszörösen is pixelhibás volt, azonnal küldtem vissza. Több Asus monitornál is láttam, hogy eMAG újracsomagoltként egy típuson belül is volt vagy 6db és abból 5db pixelhibás. Ezért nem kísérleteztem vele.

    Végül párom monitor konzolát kölcsön kértem, mert akkor még Neki nem volt meg a gépe, csak összeállítás alatt állt. Így 15 centivel hátrébb került a 27"-os monitor, viszonylag már meg szoktam, nagyon sokat számít, ez a "kis" különbség is. Aztán, amikor elkezdtük megvenni párom gépéhez a alkatrészeket, egyik üzletben, mondtam hogy mennyit szívok most a monitorokkal, akkor az egyik eladó javasolta az iiyama márkát, hogy azok nagyon jók. Körbenéztem utána a neten, Alzán pont akciós volt ez az Iiyama G-MASTER GB2590HSU-B1 monitor, 24,5", akkor ezt még megnézem. Ennek a monitornak a történetét meg már leírtam pár hozzászólással fentebb. Lehet ez se volt véletlen pont akciós.

    Így végül ennyi monitor után, egyelőre marad az LG 27GN750 (ismét LG vált be), a méretét kell még kicsit szoknom a közelség miatt. A 2 napja Alzától átvett monitor konzolt ma visszavisszük, szerencsére még nem használtam, mert pont tegnap cseréltem volna párom konzolát, de miután kaptam azt az elutasító e-mailt Alzától, nem kell tőlük. Elvek embere vagyok, inkább megveszem máshonnan drágábban, már ki is néztem, azonnal van raktáron. Annyit még megteszek, mielőtt ügyet indítok az Alzával szemben, hogy ha úgy is visszaviszem a tartót, kérek egy vezetőt, nem veszíthetek semmit.

    Annyi észrevételt még hozzá teszek a monitorokhoz, hogy egyes 144Hz monitoroknál tapasztaltam ez a homályos, vagy milyen kijelzőt, mintha lenne még valamilyen réteg rajta, ami miatt nem olyan szép. A 75Hz és 240Hz monitoroknál nem. Körülbelül fél éve olvasgattam árukereső értékeléseket és valaki ezzel kapcsolatban írt, hogy a 144Hz monitoroknál mind van valamilyen jelenség. Nem tudom mit írt pontosan, mert tavaly decemberben olvastam, nem találom most, de lehet benne valami, mert én is ezt tapasztaltam. Leírom még egyszer, hogy tapasztaltam! Azaz nem ez-az mesélte, hanem én így jártam, attól lehet sokan pont nem járnak így.

    Páromnak most egy MSI Optix G241V E2 monitora lett (laptopja lett lecserélve PC-re). 23,8" és 75Hz. Itt se tapasztalom azt a fura jelenséget, amit a 144Hz monitoroknál tapasztaltam, és szép képe van, nincsenek bevilágításai, nem pixelhibás. Pont mondta párom, figyeld meg, engem akit annyira nem érdekel, jó monitorom lesz. Bejött, tényleg hibátlan és 55.000 Ft volt eMAG-on, nem 100-160 ezres monitor, amikkel én próbálkoztam. Még nekem is megfelelne (főleg ha 24.5" lenne), csak amit elfelejtettem megemlíteni az újracsomagolt ferde MSI monitornál, hogy a minimum fényerő is erős volt nekem. Szoftverileg meg jelenleg nem tudom lejjebb venni, mert hibás az a része az AMD szoftvernek. Meg jobb, ha magánál a monitornál le tudom venni. LG monitorjaimnál 0-ra van levéve a fényerő, ne égesse ki a szemem, páromnál, míg telepítettem a gépére, addig monitor fényerő 0-ra, szoftverben meg, ha jól emlékszem mínusz 40 és akkor volt kb. az LG szintjén a fényerő.

    Ez elég hosszúra sikeredett, de ha már az Alza miatt hajnal 5-től nem tudok aludni, gondoltam megosztom a tapasztalataimat (csak jóval rövidebbre terveztem). Nem tudom, lesz-e egyáltalán valaki, aki elolvassa. :) Ha nem darabra, hozzászólásonként lehetne állítani az oldal megjelenítését, akkor lehet kitöltene egy egész oldalt. :D

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123471 üzenetére

    Nos, ha úgy vesszük engem is lehúznak 30 ezer forinttal. Nekem az utazás fog ennyibe kerülni.
    Azt mondja a diszpécser, ő látja a rendszerben hogy nem bontott csomagolású, ez biztos.
    Remélem. És remélem nem feleslegesen megyek érte.
    Amennyit rágódtam ezen a monitoron, most már megéri, csak legyek már túl rajta. :DDD Ötször megkerestem volna az árát ezidő alatt.

    jolti05
    Igazából azért ajánlottam hogy lásd, a kategóriákat, és könnyebb legyen dönteni. Én azért tudnék választani, de végül nekem sem benq lesz, úgy néz ki.

  • Satyka.

    csendes tag

    Sziasztok!

    Szeretnék beruházni egy újabb monitorra, alapvetően munkához és játékhoz lenne vásárolva, most jelenleg egy PS4 Pro-t használok viszont tervben van majd nemsokára egy PS5 is. 24-27 col között nézelődnék, 16:9-es képarányt szeretnék. A kérdésem az lenne, hogy ekkora méretnél fontos az, hogy a HDMI 2.0 vagy 2.1 legyen, vagy 1.4-gyel is bőven el lennék ilyen paraméterekkel a PS5 a jövőben, vagy érdemes olyat nézni ami az 2.0 vagy 2.1-es szabványt tudja?

    Üdv, Satyka

  • AxBattler

    félisten

    válasz Satyka. #123477 üzenetére

    A felbontás és a képfrissítés határozza meg a szükséges szabványt, nem a méret.
    Ezekről nem írtál semmit... ahogy a ársávról sem, anélkül nehéz bármit is ajánlani.

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

  • Satyka.

    csendes tag

    válasz AxBattler #123478 üzenetére

    Mert a hozzászólásom nem is arra irányult, hogy mit ajánlanátok, hanem azt kérdeztem, hogy PS5-nél számít-e bármit is monitor esetén az, hogy a csatlakozó az 2.0/2.1/1.4-es. Erre válaszoltál is nekem, úgyhogy thx. :R

    Üdv, Satyka

  • Vhiktor

    veterán

    válasz Satyka. #123479 üzenetére

    Számít, nem csak a felbontas hanem a HDR miatt is.

    Egyébként konzolhoz biztos nem vennék monitort a HDR miatt, az a tvken fényévekkel jobb.

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

  • AxBattler

    félisten

    válasz Satyka. #123479 üzenetére

    2.1-es szerintem csak akkor kell, ha 4K@120Hz a cél, egyébként elég a HDMI 2.0b.
    Arra figyelj, hogy a PS nem ismeri az 1440p felbontást, szóval 1080p vagy 2160p monitort kellene venned.

    #123480 Vhiktor
    Ebben van valami, 43"-os TV-t simán használnék asztali kijelzőnek.
    Itt a háttérvilágítás a kérdés, milyen PWM-el van szabályozva?

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

  • jolti05

    őstag

    válasz UX #123476 üzenetére

    Természetesen köszi. Tovább nézelődök, gondolkodom, aztán majd csak kialakul :) (mire a most 150e forintos monitor már 170e forintba fog kerülni :DDD )

    A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

  • Hauptmann

    addikt

    válasz Kam1kaze #123475 üzenetére

    Hát, ez így elkeserítő. Régóta szemezek a 4K 144 Hz-el, de nehogymár 300-400k körül pixelhibás fost kapjak, aztán kínlódhatok a visszaküldéssel...

  • luks

    kezdő

    BenQ PD3205U személyében új versenyző érkezett a a listámra az árválkodó Asus PA329CV mellé. Ez a KVM switch már értelmesnek és használhatónak tűnik, amennyiben azzal a tekergető kütyüvel lehet két gép között váltani úgy, hogy a bemenettel együtt a billentyűzetet és az egeret is átadja a másik gépnek. Időm még nem sok volt jobban utána nézni, hogy milyen maga a monitor. Úgy láttam itt még senki nem beszélt róla.

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    válasz UX #123476 üzenetére

    Nem tudom mennyire lehet 100%-os, ha azt mondja, látja bontatlan, azt nem mondhatja, hogy bontott volt már, mikor újat rendelsz.

    Nem akarlak elkeseríteni, de a sors úgy hozta, most délután, amikor vissza vittem a konzolt nekik, és mentem reklamálni, már pont valaki elég felhúzott állapotban mondta a magáét a reklamációnál, gondoltam akkor már én is csatlakozok. :D

    Egy részét hallottam, mert nem volt éppen halk. Rákérdeztem, csak nem sérülten kapott terméket, mondja de. Mondom én is. Na mind a ketten mondtuk a magunkét (örülhetett nekünk). Mondja a másik reklamáló, hogy Ő ráadásul itt átvette a terméket, majd még itt kibontotta és látta, hogy sérül, és így is baszakodtak vele. Tehát el se vitte, nem házhoz szállították, minden ott helyben történt az üzletben. És igaz lehet, mert az Alzás nem tagadott semmit. Mondta a csávó, hogy írják rá a papírra, hogy sérülten kapta. Mondja az ügyfélszolgálatos, ilyet nem lehet. Oda vissza ment ez egy darabig, hogy írja rá, Alzás meg, hogy nem írhatja rá. Meg hozzáteszi, hogy intézve lesz neki csere, mondja a vevő, de itt van a telefonom, nézze meg, semmi ilyen nem szerepel... Alzás, látom, pedig én jeleztem. Ekkor kért egy vezetőt, ami pont jól jött, mert én is előtte már kértem. Erre az volt a válasz, hogy nincs vezető, majd visszakérdezés, mi az, hogy nincs, kell lennie. Majd tovább az Alzás mondja, reklamációs vezető nincs, majd hétfőn lesz. Mondja a vevő, de valamilyen vezető van, olyan nincs, hogy nincs. Mondta Alzás, fent van. Vevő, akkor hívja ide.

    Párom ott volt mögöttem, közbe mondja, de hétfőn Pünkösd. xD Ezek szerint akkor van bent reklamációs vezető, amikor zárva vannak és nem mehet be ügyfél. :DD

    Meg is jött a vezető, elkezdett a másik vevővel beszélni, innentől már nem tudom, mi történt a másik vevővel, mert elkezdtem megint az én ügyemet mondani a reklamációs osztályon. Elején annyira nem akart foglalkozni vele, de mondtam, hogy a reklamációm kezelésére akarok panaszt tenni. Mert ugyan annak reklamálok, aki írt nekem, megint ő olvassa el, akkor mit érek el vele, leráz megint és ennyi. Erre mondta, igaz, és ezután nézett rá az ügyemre. Majd kiderült, hogy neki a rendszerbe még az is bele van írva, hogy a kijelző is sérült. Na mondom neee, annak semmi sérülése nem volt a pixelhibát leszámítva. Itt vannak a képeim. Hát akkor bekéri a képeket, és akkor ha valóban nem sérült úgy, akkor eltekintenek a levonástól. (Milyen nagylelkűek.) Mikor azt is sérelmeztem, hogy a 1,5 oldalas levelemre pár szóban reagáltak, milyen panaszkezelés ez, felvetettem azt is, hogy nézzék vissza a kamerafelvételeket. Mondja, de videófelvételt nem adhat ki. Nem tudom mi nem volt ezen érthető, nem elkérni akartam, hanem azt, hogy Ők nézzék vissza.

    Kérdeztem, hol ellenőrizték, ahol leadtam a Mexikói úton? Mondta, hogy igen. Kérdeztem még, hogy most hol a monitor? Mondja, visszaküldték a Szlovákokhoz.

    Most ott tart az ügy, hogy majd megkapják a képeket meg a kamerafelvételeket és akkor jeleznek nekem. Nem is értem, nem ez lett volna az első, még nincs is náluk a felvétel...

    Ennyit a személyes átvételről és ellenőrzésről is. Ezek után elhinném, de amúgy, ha ezt valaki meséli, hááát. Hogy még ilyenkor is szemétkedjenek, mint a másik reklamáló vevővel. Ezen nincs mit szépíteni.

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123485 üzenetére

    Igazad van, nem leszek előrébb vele ha ott helyben, kifizetés után bonthatom ki a csomagot. Ugyanúgy rá akarnak szedni.
    Maradok az elveimnél, alzától emagtól semmit.

  • Kam1kaze

    tag

    Nem Off-ként írom, jobban észrevehető legyen. Nem szoktam káromkodni, próbálom tartani magam hozzá, de most nagyon szétb@sz az ideg.

    Most írt vissza az Alza és küldött kettő képet.

    "Üdvözöljük!

    Köszönjük a megkeresést.

    Sajnos az álláspontunk nem változott.

    Csatoltunk két képek a karcolásról.

    Megértését köszönjük.

    Ha bármilyen további kérdése lenne, forduljon hozzánk bizalommal.

    Tisztelettel,"

    És valóban sérült a kijelző, ahogy mondta a reklamáción lévő srác. Ilyen eleve nem is volt rajta!!! Amit fentebb mutattam is, annyi volt csak rajta, de azt se én okoztam! Ahogy fentebb leírtam a monitor kálváriámat, hogy milyenekbe futottam bele, most nem számolom meg, de vagy 8 monitor megfordult nálam idén, egyikkel se volt gond, még mondta is a srác, aki vette tőlem a Dell monitort, hogy látja milyen profin csomagolom be, látszik, nem egyet csomagoltam már. Itt HardveAprón is, bármit eladok, légpárnás borítékba rakom, ha nagyobb, akkor dobozba, vannak itthon direkt levegővel töltött műanyag védő cuccok, vagy újsággal tömöm ki, ha más nem fér be,le mindig figyelek erre is, soha az életem során nem volt panasz rám ilyen téren.

    Saját képek a monitorról: Kép 1 - Kép 2

    Alza küldött képek: Kép 1 - Kép 2

    Miért nem látom az egész monitort, hogy egyáltalán ugyan arról van-e szó? Ott van alul az általam fényképezett kis karc, ami gyárilag volt rajta? Mi van a kamerafelvételekkel?

    Kétlem, hogy a hungarocell visszatolásánál ilyen kár keletkezhet, úgy, hogy a monitoron eleve van védő cucc. Még jó, hogy dokumentálok mindig mindent.

    Azaz, meg dőlt az, hogy 100%-os biztonságot ad a kicsomagoló videó, SEMMIT SE ÉRT VOLNA MOST, ha lett volna is.

    Ebből asztalborogatás lesz személyesen, majd ha nem lesz változás, akkor rendőrségi feljelentés károkozás, stb. miatt (lehet azt így is úgy is megteszem).

    Többet soha Alza és amint lesz időm, Alza topikban és mindenhol leírom ezt a történetet!

    [ Szerkesztve ]

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123488 üzenetére

    Te sem jól fotóztad, mert a teljes felület nagyon sötét és nem törik meg a fény a kijelzőn. Simán ráfoghatják hogy ott van, csak nem látszik.
    A hibát sem látom amit te felfedeztél, pedig retina ipaden nézem kinagyítva, szemüveggel. :DDD A jobb alsó sarokban a kereten van ugyan valami, de rosszul kivehető.
    Nem tűnik túl élesnek a kép. Én lehet fel sem ismerném hogy ugyanaz a monitor-e, még ha a teljes monitort lefotózták volna, akkor sem.
    Mindettől eltekintve, nekem az a véleményem hogy ez egy erre szakosodott csaló szervezet.

    Nézzük csak mi a dolgok menete ha egy korrekt webáruházban vásárolsz. Minden webáruház disztribútortól vásárol, senki nem tart készleten semmit, induljunk ki ebből.
    Ha sérült a termék, a disztribútor visszaveszi az árut, és te a webáruháztól megkapod a pénzed, vagy küldenek egy másik bontatlan csomagolású terméket. Ellenőrizve a sorozatszámot.

    A hibás termék megy vissza a gyártónak, vagy ha még eladható, nagyon apró hibával, akkor leértékeli és eladja az erre szakosodott webáruházaknak. Vannak korrekt webáruházak, melyek sérült termékeket is árulnak, de ezt nem titkolják.
    Az Alza nem ilyen. Nyilvánvaló, ha bontatlan csomagolású terméket értékesítenének, akkor egy percig nem kekeckednének, a disztribútornak visszaküldenék, és onnantól legyen az ő baja hogy mit csinál vele.
    Az Alza miért állítja ilyen vakon, és hevesen hogy a kijelzőt te karcoltad meg, és nem a gyárban karcolta meg valaki?
    Azért mert nagyon jól tudja hogy sérült, bontott csomagolású terméket adott el neked, és még pofátlanul le is akar húzni.
    Vettem már át sértetlen csomagolású terméket, és nyomban kicserélték. A gyárban biztos benézte valaki.

    Mint az látszik, az Alza minden trükköt bevet, és még az "extra" szolgáltatásokkal is megeteti a népet.
    Gondolom arra ügyelnek hogy ne kizárólag sérült termékeket értékesítsenek, mert kell néhány elégedett vásárló is.

    A képi bizonyítékaid szerintem egy perben elvéreznek, csak szöveggel nyomhatod le őket, de én kitartanék a helyedben.

    Az asztalborogatásról pedig kérünk videót! :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Kam1kaze

    tag

    Én a végsőkig kitartok.

    Bejelöltem a hajszál karcot, amit jeleztem az Azlának, mikor leadtam a monitort. Csak ez volt rajta, meg középen pixelhiba, semmi más. Lehet ezért karcolták meg (feltételezem már ezt is ezek után, hogy lehet nem véletlen), ha egyáltalán a vissza küldött monitort fényképezték le, mert bukó lett volna nekik a pixelhiba miatt, amit ugye nem tudnak rám verni.

    Fura volt valami, ezért egymás mellé tettem a 2 képes, igaz pont fordított sorrendben, de egyik (előbb készített képen) több sérülés látható, mint a másikon (később készített képen). Méretarányokat nézve, szerintem mind a kettőn kéne látni, amit bejelöltem. Elméletileg 12 másodperc van a 2 kép között, így lehet optikai csalódás, bár, fura...

    A másik meg, hogy ez a képek neve (adatokat kiolvasva belőlük is valós):
    IMG_20220603_170600.jpg
    IMG_20220603_170612.jpg

    Ha valóban sérült volt a kijelző, miért miután - ismét - megreklamáltam személyesen, azaz tegnap készítettek róla képet? Ha valóban ilyen szinten sérült, akkor azonnal fotózzák, ez a logikus számomra. Ez is elég gyanús.

    Beszéltem egy ismerőssel, aki nagy cégnél vezető beosztásban van, meg előtte rendőr volt, hogy Neki van-e ötlete. Mondta, hogy a rendőrség nem fog vele foglalkozni, ezt bírósági úton tudom majd, de előtte ha úgy is bemegyek ma, akkor kérjek jegyzőkönyvet (eddig azt nem kaptam), és ha nem adnak, akkor vásárlók könyvét kérjem el. Ezután forduljak csak a fogyasztóvédelemhez. Eleve Alzának kell bizonyítania, ezt én is tudtam, az meg nem bizonyíték, hogy küldenek 2 közeli képet, amin az se látszik milyen monitorról van szó és a kamerafelvételekről továbbra sincs hír, hogy vissza nézték volna.

    Asztalborogatás úgy néz ki, hogy elmarad, félig lenyugodtam, direkt nem indultam el, mert bár nagyon türelmes ember vagyok, de éreztem, hogy most jobb, ha nem indulok el, várok míg lehiggadok. Az okozott kellemetlenségekért elnézést kérek, azt nem mondom, hogy bepótolom. :D

    És még annyi, nem tudom írtam-e fentebb, de például, amikor eMAG-tól rendeltem a monitort, akkor ott megnézték, mert üzletben történő átvétel volt, minden esetben szépen belemarkoltak a kijelzőbe, valamelyiknél pont ott jobban be is világított, ahol ujjlenyomatos volt a szélénél. Párom monitorjánál már mondtam, hogy csak akkor bonthatjuk ott ki, ha én vehetem ki a monitort, nekem ne markolásszanak már a kijelzőbe.
    Media Marktnál ugyan az, csak oda mikor vittem vissza, megnéztél előtte, akkor is jól belemarkolva vették ki, majd visszacsomagolásnál csak mindent beledobáltak, kötegelő kimaradt, mondom azzal volt össze fogva, reakció, jah mindegy, nem kell. Az biztos, hogy nem sokan vigyáznak ilyen szinten rá, mint én, látom, hogy bánnak velük.

    Mondta haver, minden részéről kérjek képet, azonosítója miatt is, mondtam kérek, de azzal se megyek semmire, ha olyanok. Tapasztalat ismét. Körülbelül 5 éve Samsung TV-t a hivatalos Samsung szervizbe leadtam (Oktogon Szerviz), 3x is le kellett adni. Első alkalommal kicserélték a kijelzőt, de rosszul rakták össze és elállt felül, kivilágított a LED. Vissza a TV (mert közben a szoftverhibái is megmaradtak), majd mikor megkapom, rá van írva a jegyzőkönyvre, hogy nem tapasztalták egyik hibát se. Aha... Matt bordázott hátulja volt a TV-nek, és visszakaptam fényes, sima hátuljával. Látszott az is, mert egy idő után kezdett lejönni az egyik sarkánál, hogy átragasztották a címkét, amint az S/N is volt (de enélkül is egyértelmű, hogy cserélték, ami nem lett volna gond, ha nem hazudnák azt, hogy nem tapasztalták, gondolom, hogy ne legyen nyoma). Majd megint vissza, mert továbbra is szoftverhibás volt. Ez is kb. 10 hónapos procedúra volt, akkor is a hatóságokhoz fordultam, 300.000 Ft-ra meg is büntették a Telekomot (tőlük vettem), de ugye a Samsunggal szemben nem tudsz mit csinálni. Itt se kis cégekről van szó és simán a pofádba hazudnak. Jah meg karcos talppal (még egy kép róla) kaptam vissza és szösz szerűségek lógtak ki a kijelzőnél.

    Tanulság 2, visszaküldés esetén, "visszacsomagoló" videót is kell készíteni (komolyan, ez már vicc kategória :D ), vissza vitel esetén, meg ki kell ott csomagolni. Hiába mondja a zöld g.nya, hogy ott a gép, nyomtassam ki a címkét, rakjam rá, majd tegyem oda, aztán intézik.

    [ Szerkesztve ]

  • UX

    junior tag

    válasz Kam1kaze #123490 üzenetére

    Ha a fogyasztóvédelemhez fordulsz, nyugodt lehetsz. Ők melletted állnak. Az alza semmivel nem tudja bizonyítani hogy neked sértetlen terméket adtak át.
    Az árukeresős értékelésre viszont feltétlen szánd rá az időt!
    Zöld genya :)) Ez jó!

  • Vhiktor

    veterán

    Tegnap kalibraltam egy Samsung odyssey neo g9-t.
    Bekapcsolt local dimming mellett 14.000:1 a kontraszt, kikapcsolt mellett még 3200:1. A local dimming nincs hatással a szinhelyessegre és a gammara sem, standard módban használva custom szia hőmérsékleten alapértelmezetten meglehetősen pontos képe van.

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

  • SaitoX

    tag

    27" 1440p IPS monitort szeretnék, lehetőleg olyat, aminek szépek a színei meg a képminősége.

    Dell S2721DS jó választás szerintetek, vagy érdemesebb a drágább, P vagy U szériákban gondolkodnom?

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz SaitoX #123494 üzenetére

    Ez az ACER kimondottan jó, én pár hete használom, CAD-re, fotófeldolgozásra és némi játékra is: [link]

    Érdemes szétnézni, hogy hol adják éppen legjobb árban, nemrég volt rá pár kitűnő akció.

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • BBpeter

    csendes tag

    Sziasztok!

    Monitor váltás előtt állok, és az alábbi két monitorral szemezek. Főként gaming-re lenne használva. Egy AOC C24G1-t váltana.

    [Alienware AW2521]
    [Asus Tuf Gaming VG25]

    Szerintetek melyik a jobb választás?
    Ezen kívül alternatív megoldást is szívesen elfogadok.

    "It always seems impossible until it's done."

  • sonique

    őstag

    válasz Tin #123231 üzenetére

    Sajnos az asus 329CV elég kacat
    az msi rol nem tudok nyilatkozni
    nalam volt itthon 329CV és BenQ EW3280U
    elöször az asust hoztam el
    szimpatukusabb volt kinézetben talan jobban nez ki
    de a végén a képminöség miatt a Benq maradt
    az asusnak nagyon durva a bevilagitása és iszonyat zavaro
    a benq hatranya a rendes talp hiánya volt de az elözö dell 27" os monitor talpa ment rá igy
    mar ez is mindenfele allithato

    én nagyon sok monitor tesztet végig neztem amikor e kettö közt döntöttem
    a masik opcio valahol 600e ft körül lett volna már vagy egy minöségi PVA panel

    BenQ EW3280U nagyon jo monitor szerintem föleg a bevilágitás szempontjábol elenyészö a többi hasonlo áru 32" os monitorhoz kepes az LG paneles verziokrol meg ne is beszéljünk nagyon nehez tökéleteset kifogni

  • Tin

    veterán

    válasz sonique #123497 üzenetére

    Ja, olvastam róla, végül az MSI MS321UP lett. Elégedett vagyok vele, van némi backlight bleeding a sarokban, de tűrhető. A képe meg jó.

  • SaitoX

    tag

    27" monitornál megéri a 4k szerintetek, ha sokat netezek / olvasok rajta?

    Dell S2721DS (1440p), Dell S2721QS (4k), között gondolkozok elsősorban, de ha van más alternatíva ami jobb ár/érték arányban, az is érdekelhet.

    Hz nem igazán szempont, mert nem nagyon játszom.

  • Hauptmann

    addikt

    válasz SaitoX #123499 üzenetére

    27" 4K-n elég apró lesz minden. Fel lehet persze skálázni, de van olyan program, ami nem nagyon tolerálja ezt.

Új hozzászólás Aktív témák