Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz FeniX- #88325 üzenetére

    Nem volt elvégezve rendesen a 0km-es szerviz átadás előtt. Semmilyen meglepetés nincs a sztoriban.
    Egyfelől valószínűleg tényleg Zoli bácsi szellentett először a nyeregre, másrészt ő az alfa teszter. Mivel hobbi motor, neki majdnem mindegy, mikor megy Sopronba vele. Egy napi használatban munkábajárásra szánt gépnél annyira nem lenne ilyen könnyeden véve a szitu.

    Más: vezetek ugye forgalomban, JSZP-n megnéztem, min is tanulok. Yamaha FZ6-N, 2006-os, 98 LE. Így az első forgalmi órák tanulsága szerint azt kell mondjam, nem zavar a váltó, legalábbis nem jobban, mint az autónál. Az autón a manuális váltót kimondottan kedvelem, bár azzal nem is szoktam annyira hetvenkedni a városi forgalomban, mint a robogóval. Kocsik közt előre törni, sávot váltani ilyen-olyan réseket kihasználva.
    Viszont az üléspozíció nem kényelmes hosszú távon. Előre kell dőlnöm, amikor csak lehet felegyenesedek. Ekkor persze nem érem el a kormányt. A gázkart erősen markolom, elkezd zsibbadni a kezem. Sokkal erősebben kell a bowdent húzni, mint a robogón, illetve sokkal kisebb gázzal megyek. Általában 2-3k rpm-en megyek a motorra, amikor talán 12-13k-nál kezdődik a piros mező. A budaörsi emelkedőknél vissza kell váltanom egyet, hallom a motor hangján, hogy kívánja.
    Szóval lehet, hogy elengedem a Honda SH300-at és váltós motor lesz. Ha találok olyat, ami hasonlóan keskeny és egyenes derékkal, háttal is elérem a kormányt, a combom közel vízszintes, a lábszáram pedig függőleges. A BMW nagy túramotorján volt szerencsém ülni a müncheni múzeumban, az ott hirtelen nagyon kényelmesnek tűnt. Az első tengelynél volt rögzítve a motor, tehát rugózott is.
    Lassan ideje a motoros topikban is tiszteletem tenni.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák