-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz canniball #102077 üzenetére
abból az irányból nem tudok kifejezett helyeket ajánlani, viszont szerintem bármelyik ismertebb motor szervíznél is tudnak gumit javítani (ha nem valami szerencsétlen szögben fúródott be valami a gumiba). ha mással nem, hát gumi kukaccal, amivel ki tudod bekkelni, amíg egy szakszerű javításig eljutsz. 5-10 perc alatt megvan, meg nem bírok elképzelni olyan motor szervízt, ahol ne lenne kéznél egy rakat kukac szóval tüzet oltani nem feltétlenül csak gumisnál lehet. vagy leintesz valakit, aki túra enduróval közlekedik körülötted. náluk mindig van kukac/spray
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Ferdzsoo #102142 üzenetére
ez a bosznia-montenegro-albánia rész mennyire vállalható egyedül? útitársat nem hiszem, hogy találok magamnak, szeptember vége fele viszont még elmennék egy hosszabb túrára és mivel arra még nem jártam, ezért adja magát az irány
ha jártatok arra mostanában, akkor tudtok ajánlani kihagyhatatlan útvonalakat? és olyanokat is, amiket inkább kerüljek el, mert "épp bontják"/"sok a vadember"/"akármi"? fazerrel tervezem az utat
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #102147 üzenetére
köszönöm! ez a videó szerintem ott van jó pár hete a watchlist-emen, csak még nem néztem meg
@Ferdzsoo: köszi a tippet. inkább a fő utak M14.2/M15 vagy érdemes az alsóbb rendű utakon is menni? térképen elég kacskaringósnak néznek ki a kisebb átvezető utak, de street view nélkül még "rizikósabb". ki tudja, hogy le van-e szakadva 20 éve az adott szakasz vagy sem
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Chelseafan #102243 üzenetére
nem ugyanez a kategória, mint amiket belinkeltél, de én pl ilyet használok 3. éve (tavasztól ősz végéig simán jó), van benne egy (szerintem) műanyag protektor a bütyköknél, a tenyere végig puha bőr, felül a textil részek miatt teljesen átszellőzik. a nyári dögmeleg napokra át szoktam térni egy még rövidebb textil kesztyűre, azt már be se merem linkelni, mert minden ismerősöm elszaggat belőle egyet nyaranta
az SP AIR-t kipróbáltam egy nyári próbaútra (36-38 fokos budapest belvárosi tötymörgés lett a vége) és tényleg nem izzadt bele a kezem, szóval az abszolútt ajánlott, habár végül nem azt vettem meg a bőr ruhámhoz, hanem tök véletlenül belebotlottam ebbe a superzone-ban és ez is meglepően szellős 50-60km/h tempótól. meglepően kényelmes, ez volt az első közös nyarunk és nem tervezem, hogy a téli akciók idején lecseréljem.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Polemius #102276 üzenetére
és amit még senki sem írt: ne a fenekén üljön, hanem a lábait nyomja lefele a lábtartóra finoman, hogy a súlypont még lejjebb kerüljön. nem csak a vizsga feladatnál, hanem később a sorok között haladásnál is jól fog jönni, ha lassabb sebességnél (meg úgy általában) minél lejjebb helyezi a súlypontot ahogy a többi javaslat, úgy ez is mezei fizika és kis gyakorlás után természetesen jön majd ez is, mint a váll fölött elnézés, meg a fékkészültség a kalapos sofőrök közelében
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz imibogyo #102303 üzenetére
mivel kezdő motoros tette fel a kérdést (és tippre nem is a fizika doktora), ezért egy rövid tanácsot adtam "helyezze a súlyát a lábtartóra az ülés helyett". nem terveztem disszertációt és évtizedes vitát arról, hogy ha az egész rendszert nézzük, akkor nem változik semmi, viszont ha akár onnan fut neki, hogy feláll és úgy egyensúlyozik, akkor eleve 2 különálló, de egymással reakcióba lépő rendszerről fogunk beszélni (motor+motoros VS külön motoros és külön motor, ahol így a "motor" rendszernek gyakorlatilag lejjebb kerül a tömegközéppontja). ha innen indul ki és pár lassú araszolgatás után jut el oda, hogy egyre lejjebb teszi a fenekét és a végén már az lesz, hogy ránézésre sózsákként csücsül a motoron, de valójában a lábai nem lógnak, hanem van is rajtuk terhelés, akkor a saját bőrén fogja tapasztalni, hogy:
- amikor kimozdul a motor a függőleges síkból, az ő teste kevésbé mozdul vele, így kevesebb ellensúlyozás/kormányzás (direkt nem ellenkormányzást írtam araszolós tempóra) kell.
- ha úgy tetszik, akkor kéz nélkül csak lábbal is vissza tudja irányítani függőlegesbe a motort
- ha a fenekén ül az ember, akkor hajlamos túlreagálni a "kibillenéseket", ami nagyobb kacsázáshoz vezet.
- nem árt, ha az elején rögzül, hogy nem utazik a motoron, hanem irányítja a motort. a testével is, mert ez nem egy autó vagy lovaskocsiroyaljordanian csatornáját pont nem követem, mert eléggé repetitív, de pl ebben a videóban tuti elmagyarázza közérthető módon a lényeget.
"kicsit" előre szaladtam, de tényleg csak annyi volt a lényeg, hogy "ne a seggeden ülj, ha nem érzed magad egyensúlyban adott sebességgel, hanem nyugodtan ossz egy valamennyit a testsúlyodból a lábtartókra is. valóban nem kellett volna a súlypontot belekeverni (még úgy sem, hogy amint a feneke 1mm-re elemelkedik az üléstől, ő máris másik rendszer lesz, mert nem 2 merev test kapcsolódik egymáshoz és a motor súlypontja ezáltal valóban lejjebb kerül )
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Chris0321 #102460 üzenetére
a véda és társai nem fognak kiszúrni aznap, mert nyilván az eladó nem küldi el egyből az adásvételi szerződést a biztosítójának, ahol nem fogják azonnal felbontani a szerződést, viszont ha rendőr leint egy ellenőrzésre vagy bármi baleset történik, akkor az előző tulaj által kötött biztosításra már nem hivatkozhatsz. aláíráskor be kell lépni vagy a kiválasztott biztosító weblapjára vagy valamelyik alkusz (netrisk, clb, biztositasok, stb) honlapjára és kötni egyet, amiről kapsz visszaigazolást (email, amit ha úgy gondolsz ki is tudsz nyomtatni és a forgalmi mellé begyömöszölni, de elég, ha bemutatod a levelet a telefonodon), amivel van 60 napnyi türelmi időd, amíg be kell fizetned a díjat. idén májusi élményem az unionnál volt (ugyan csak kgfb váltás), ahol már én kezdtem izgulni 2 héttel az új szerződés életbe lépése után, hogy még mindig nem vonták le (csoportos beszedési megbízással fizettem), de a telefonban megnyugtattak, hogy még valószínűleg a számlázó rendszerükbe nem került át az új szerződésem, végül 26 nappal a szerződés kezdete után jött a csoportos beszedés és 4 napra rá kaptam szintén email-ben a fizetési igazolást.
rövid verzió: adásvételivel, érvényes forgalmival és törzskönyvvel a zsebben is mindenképp online kötni kell egy kgfb-t indulás előtt, aztán azzal már azonnali fizetés nélkül is haza lehet vinni lábon bármit
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Knaliret #102473 üzenetére
az 12345 semmiképp a 38e igen, de az a nem gyári lámpa miatt tuti kiesne nálam (kivéve, ha a tulaj telefonban azt mondja, hogy megvan a gyári is, csak neki nem tetszett/nem látott vele és lecserélte) akkor már ott a 102471-ben linkelt. az legalább életében egyszer látott esőt és tényleg szép a hangja
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz gergo5991 #102791 üzenetére
XXL ponyva + abus 8077 az ablakod alatt, akkor meghallod még hűvösebb időben csukott ablaknál is, ha valaki birizgálná. esetleg ponyva + valami 10-12mm hajólánccal odakötni valami tereptárgyhoz (fa/lépcsőkorlát/villanyoszlop).
amúgy mázlim van, mert én pont találtam garázst a közelben (500m séta), de nálunk sajnos még nem is a garázs ára a gond, hanem az, hogy egyszerűen nincs se eladó, se kiadó (szóval befogadtam egy közelben lakó ismerősömet, mielőtt valami vicces figura pl beleszór egy kis földet az blokkba az olajbetöltőn keresztül. mert az ilyen vicces fazonok sajnos nem csak a fantázia szüleményei)
#metszéspontok
-
-
duni84
aktív tag
válasz gabor128 #103000 üzenetére
nem gyakran, de igen előre félre szoktam húzódni, ha tudok, esetleg villantok is a reflektorral vagy integetek, hogy "jöhetsz, elférünk". ha nem tudok lehúzódni, akkor vagy látványosan úgy pozicionálom magam, hogy a vak is lássa "nem fogunk elférni" vagy gyorsítok/elveszem a gázt, hogy ne egyszerre érjünk oda. ilyen szituációban eddig egy tükröt hajtottam be. sajnos puhatestűként neked kell figyelned arra, hogy megoldd ezeket a szituációkat.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz julius75 #103245 üzenetére
- E9 az EU homologizációs szám
- a rendőr akkor fog kiszúrni, ha a fénye szétszóródik és pl elvakítja. ekkor megfordul, megállít és megkeresi a homológ jelet rajta, majd a bejegyzést a forgalmiban
- műszaking minden előre irányított lámpának tudnia kell világítania és mindegyiken rajta kell, hogy legyen a homologizációs szám.
- a kínai projektorosok között is vannak, amik tök jól irányíthatóak és nagyon jól elkülönülnek bármilyen háttértől, de mégsem vakítják el a szembe jövőket.
- ettől még éjszaka felkapcsolni ezt valaki mögött irtó nagy bunkóság (és veszélyes)
- aki stroboszkóp funkcióra állítja és úgy megy ki közútra, annak meg egyenként törném el az ujjacskáit, hogy felépülés közben legyen ideje átgondolni miért kapta
- forgalmiba a gyárit vagy "méretpontos utángyártottat" (ami típus specifikus, mint pl a PUIG) nem szoktak és nem is kötelező beírni, de ez tényleg drága.
- rá lehet fogni amúgy, hogy DRL, de az kresz szerint csak akkor éghet, ha se a tompított, se a helyzetjelző nem világít, szóval feleslegesen sok módosítás a nem ősrégi motorokon, ahol még nem kapcsol automatikusan a tompított indulásnál
- ettől még nálam is otthon lapul egy pár ilyen kínai ledes "ködlámpa" és ha egyszer veszem a fáradtságot, hogy jól felszereljem és bedrótozzam, akkor fel fogom tenni, mert akinél lefelé van irányítva, azokat egész szépen leválasztja a háttérről még naplementével szemben is ... csak épp nem szabályos.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Bogyó bá' #103263 üzenetére
max amire gondoltam és nem illegális az egy projektor a búrába (nem csálén beállítva), amiben van "halo" karika, az még a közepesen vak sofőröknél is talán jobban leválaszt a környezetemről, mint a sima halogén izzó és ezellen nem találtam semmilyen rendeletet. max abba lehet belefutni, hogy az adott modell sohasem került forgalomba hasonló ledes/ccfl világítással ("helyzetjelzővel"), amire hivatkozva a led helyzetjelzőket is ki kell cserélni vizsga idejére és berakni valami pilácsoló halogén w5w-t
az én kínaimat próbáltam és tényleg egy határozott fénycsóvát fókuszál előre, nem szóródik összevissza, de esélyes, hogy itt sem fog sok időt a motoron tölteni, ha villogtatni fognak a szembejövők.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #103349 üzenetére
a pirelli angel-ről lebeszélném Novics-ot, akkor már inkább michelin PR4 vagy PR5. én pirelli angel-ről váltottam PR4-re. a hűvösebb reggeleken (10-12 fok) az elindulás mindig pár megcsusszanó hátsó (néha első is) kerékkel indult újkora óta. PR4-re váltva ez a reggeli ébresztő eltűnt az életemből és egyáltalán nem bánom nagyon hamar melegszik és nem kockásodik 14e km után sem. nem kell birkózni vele ennyi idő után sem, hogy ívet váltson. cunami idején is motoroztam vele és egész sok vizet elvezetett. nem sikerült vele olyan halálközeli kalandokat összeszedni, amikor egyáltalán felmerült bennem, hogy nem a humán faktor, hanem a gumi miatt kezdtem volna búcsúzni. kezdő(bb) motorosnak tökéletes lehet a gyors bemelegedésével, hogy ne induljanak a napok szívmegállással. sport gumiból a S21-et próbáltam: bemelegedve az sem csusszant meg soha, de jóval hamarabb elkopik, mint egy túra gumi. versys-re túrázni szerintem nem annyira jó választás, mint valamelyik több komponensű túragumi
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #103363 üzenetére
én is "tesztgyőztes" szuperjógumit vettem pirelli angel gt volt. az előtte fent levő bt016-hoz képest jobb volt (az egy öreg darab volt, azzal vettem a motort), aztán simán hozzászoktam, hogy amíg kiérek otthon a belvárosból, azt a 2-3km-t úgy teszem meg, mintha tök kezdő lennék és szögletesen kanyarodok, a körforgalmakban hagyom, hogy leelőzzenek a temetőbe bicikliző nagymamák, aztán bemelegedve már tök jó volt, csak hát minden reggel megvan az a pofon az önbizalomnak, amikor csúszkálva indulok el otthonról, pedig nem rángatom a gázkart. ezt az indulás utáni gyorskorcsolyát spóroltam meg a PR4 szettel. összehasonlításképp most már lendületesen merek közlekedni kb 150 méterre a garázstól, pedig ott kezdődik a fényes szakasz az aszfalt csíkban. (az antipromótere lettem a pirellinek 2 közös év után).
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Bogyó bá' #103502 üzenetére
nincs lehajtva a plexi, nincs plexi, cross szemüveg sincs fent, még egy nyamvadt napszemüveg sem, stb ... talán épp california az, ahol sisak nélkül bármikor motorozhatsz, de a szemedet védened kell (tehát ha meglátja a rendőr, hogy felhajtod a plexit, akkor már kapod is a 10$ csekket, miközben melletted elrobog az asszonyverő + napszemüveg kombóban bízó őslakos teljesen szabályosan). szerintem erre gondoltak, csak félrement a fordítás (ebből a mondatból kiindulva tuti, hogy a cikknek legalább ez a része angolról volt fordtíva)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Bogyó bá' #103504 üzenetére
pl én is. a plexi pont elvezeti a bogarakat a szemem magasságától. 90-es tempóig simán "élhető" a felhajtott plexi bármelyik sisakomon. felmart úton/földúton más után/tóparton 40+ fokban is lehajtom, de városi tötymörgéshez, meg erdei nézelődéshez tökéletes. van nyitható állú sisakom is (nolan n104), de "jet üzemmódban" viszont nincs az az isten, hogy használjam (van barátom, aki városon belül a nyári hónapokban fel szokta nyitni).
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz julius75 #103513 üzenetére
meseszép állam van, a szemeim meg csúnyák. egyikért kár lenne, a másikért nem viccet félretéve: egyszerűen nem bízok annyira az univerzumban, hogy áll nélküli sisakban motorozzak. a plexit sokkal gyorsabban és biztonságosabban tudom fel-le nyitogatni, mint egy állrészt, amikor le szeretném hűteni magam vagy épp látom előre, hogy valakit utólérek/szennyezett útszakaszra érek/stb. a sok bogarat meg nem kell bemutatni, mert nyaranta van, hogy naponta áztatom le őket a plexiről, de általánosságban egész sok előrejelző van a bogaras szakaszokról: pl picit magasabb páratartalom, az út szélén felbukkanó nádasok, a gps képén látni, hogy tavak vannak a környéken, szimpla helyismeret, megy le a nap, alacsonyan röpködnek a madarak, skóciában vagy és reggel óta már 5000 kis vörös vérszívő megharapott, simán szezonja van, stb szoktam kikönnyezni jó sokat még így is, mert a nagy számok törvénye alapján be kell, hogy pislogjak párat, de rovar miatt még csak egyszer kellett megállnom és az is a valahogy a dzseki alá ment be, nem a szemembe végezte (darázs, természetesen nyakon is csípett)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
ha a belvárosban meg megállnék vele, akkor ott virítana a plexi alatt a mikuláscsomag, mert "nem egy nyomtávon haladó gépjármű" és annak már fizetnie kell a parkolásért kíváncsi vagyok, hogy mikor jönnek majd emiatt az első panaszok, hogy "parkolási bírságot kaptam, pedig ez is motor, csak a közteresek szemből nézték"
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
-
duni84
aktív tag
válasz steve1021 #103790 üzenetére
nekem S2 van (és nem a naked verzió), szerintem pont mindenre elég. városban éjszaka is haza lehet vele lopakodni 6osban (40km/h-nál még nem rángat), az üléspozíció kicsit előredőlős, de messze nem annyira, mint pl egy vfr800-ason. 2 emberrel megpakolva is megbírkózik a meredekebb emelkedőkkel, max vissza kell váltani. kb 6500-7000 környékén meglódul. a futóművet és a féket szokták kiemelni negatívumként, nekem speciel a fék nem tűnik rossznak, max akkor, ha valamelyik modern sportmotorról ülsz át erre. ha dobozt/tanktáskát teszel rá, az sem lesz bugyuta/testidegen kinézetű (ha ez számít). közúton tényleg mindenre elég, nem kell vele bírkózni, hogy ráforduljon az ívekre, szerintem max 220 kg teletankolva, szóval egy esés/dőlés után felszedni sem megerőltető. ha van utasod, akkor neki sem túl kényelmetlen (kivéve, ha ketten együtt 250 kilót nyomtok, de akkor már eleve nem is ajánlott elindulni ezzel a motorral ). nem szokása elromlani. én pl voltam vele többször is 5-10cm mély sárban dagonyászni, homokon, köveket ... szóval aszfalttól távol és egész finoman adagolható a gáz, szóval bárhol elmegy. a kopó alkatrészek nyilán rajtad múlik, hogy mennyire sűrűn cserések, de 20-30e km-enként kell legsűrűbben rákölteni, ezek között max olaj és szűrő csere. ha látsz majd olyat a használt piacon, akkor érdemes egy (működő) ABS-es verzióra beruházni negatívumnak azt sorolnám fel, hogy furán lomha lesz, amikor egy ezres motorról visszaülsz erre, de az érzés elmúlik. én spec szoktam javasolni kezdő motornak is fogyasztás vérmérséklettőlfüggően 3.8-8L között alakul (már ahhoz is elég hülyegyerek üzemmódban kell hajtani, hogy 7 fölé tornássza az ember). ha N-ben gondolkozol, akkor viszont mindenképp gondolkozz el valami plexin, ami eldobja a levegőt a sisakod fölött. ha 175cm-nél magasabb vagy, akkor meg főleg!
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Khaosz55 #104278 üzenetére
tavasztól őszig fel lehet venni alá valami szélálló zoknit és akkor ha száraz az idő, akkor 15 fokig nem fagynak le a lábujjaid. a sízoknijaim közül szoktam alá venni, ha még a hűvösebb időben használom, de olyankor max 2-3 órát szoktam kint lenni. nyáron a dögmelegben viszont túlzás nélkül kb 40-50es tempótól úgy átszellőzik, mintha flipflop lenne a lábamon esélytelen beleizzadni. ha nagyon felvetne a pénz (és lenne egy csomó helyem tárolni, amit épp nem használok), akkor vennék belőle egy "sima" verziót is, de azt az évi kb 2*3 hetet kibekkelem a tcx cipőmmel, amikor még nincs túl meleg, de már túl hideg sincs. a zoknis rásegítéssel nekem kb április elejétől/közepétől október közepéig általában használható.
szerk.: most nézem, hogy az a 60-65e huf egyáltalán nem sok érte.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Khaosz55 #104283 üzenetére
najó, szóval ciki vagy sem: szemrebbenés nélkül át szoktam menni hisztis p*csába, ha a lábujjaim átfagynak vagy csak simán vizesek szóval egészen pontosan egy "liner socks" van belül, ami vízálló (nem találtam már a sajátjaimat, de ilyesmi és arra húzom rá a sízoknit (az meg a legolcsóbb sportsdirect zokni, ami önmagában katasztrófális lenne, de így ketten együtt tök jók). a vízálló túra zokni általában épp annyira szélálló is egy ilyen sízoknival felturbózva, hogy már nem érezni a légmozgást, de végül az izzadtságban sem tocsognak a lábujjaim.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #104287 üzenetére
van vízálló csizmám is. a #104285-ben arra írtam, hogy az abszolútt nyári kánikulára kitalált szellős csizmát hogyan lehet szélálóbbá tenni kora tavasszal és késő ősszel. sok napos túrára én is a vízállóban járok, habár így garantált, hogy nyáron bele fogok rohadni párszor, csere csizmát meg nincs hova csomagolni vadabb pillanataimban már gondoltam ehhez hasonló kegytárgyra is a nyári csizmára, hogy az egész világgal tudassam mennyire ízléstelen vagyok mondjuk eljön még az idő, amikor tényleg leszarom úgy indulok délre, hogy nyári csizma + berakok a táskába egy ilyen vízhatlan zoknit a szél ellen tartaléknak, meg egy cipőre felhúzható kotont és kész. max kiderül, hogy tévedtem és én leszek a legidegesítőbb az egész úton
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Mentolka #104361 üzenetére
alpinestars lábbelikről nincs tapasztaltom, de ha motorozás+séta a cél és nem csak motorozás, akkor nézz szét a "motoros cipők" között a "motoros bakancsok" helyett. nekem évek óta bevált a tcx x-rap wp (még csak nem is a goretex, abból kiárusítva csak ocsmány színben volt, amikor vettem ). nem kényelmetlen benne elsétálgatni 1-2 km-t, mert nem magas és merev szárú, a bokát védi, a talpa is elég masszívnak tűnik, legszívesebben nem ezt hordanám, amikor becsusszanok a kamaz alá. cserébe suzukival már "csípték oda" a lábfejemet úgy, hogy ez volt rajtam és a mérgelődésen túl semmi baja nem lett se a cipőnek, se a lábamnak, szóval az alapvető funkcióját ellátja azon túl, hogy száraz marad benne a lábam.
amivel még szoktak trükközni a gyártók a vízálló motoros cipők terén az az, hogy a fűzőig vízálló, nem pedig egy "körbe belevarrt" membrán van bennük, így a cipők java része arra jó, hogy ha pont tócsába teszed le a lábad, akkor nem ázik be, de ha esőben mész, akkor a nyelvénél annyi víz megy be, amennyi csak tud. erre érdemes odafigyelned (a tcx x-rap boka fölöttig vízálló, tehát addig, ameddig a nadrág leér)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Ferdzsoo #104375 üzenetére
nekem exo1400 van, kb 1 éve vettem. könnyű, csendes, a szivacs nem nyomódott még össze, szóval nem kell pumpálni, hogy ne lötyögjön benne a fejem. a szellőzésből semmit sem érezni a fejtetőn (ezt másik exo1400 tulajtól is hallottam már), de nem rélmlik, hogy bármikor is izzadságban tocsogva húztam volna le. a pinlock-ot sem tettem még be, mert a plexinek van olyan állása, hogy tényleg csak résnyire nyílik és jön be a levegő, onnan meg nekem elterelte az esőt a plexi, szóval arról nincs tapasztalatom. még annyi, hogy nekem még nem sikerült olyan agv sisakot próbálnom, ami ne nyomta volna a koponyámat, ez meg pont jó, szóval ha eddig neked agv volt, akkor lehet, hogy ez pont nem lesz jó ezt szabályos kugligolyókra gyártják
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #105857 üzenetére
a boka védelem azért relatíve jó még ezekben a "motoros cipőkben" is. TCX X-WAVE AIR tesztelve gs500 alatt, az ijedtség nagyobb volt, mint a lila folt másnap reggelre, TCX X-RAP WP pedig még szinte kényelmesnek is mondható, miközben egy fz6 fekszik a bokádon a blokk melege valamelyest ellensúlyozza azt a bizsergető érzést, amit a kb kettő mázsája finoman rálehel a lábadra. a "motoros bakancsok" tényleg inkább a csavarodás ellen és mondjuk a sípcsonton adnak nagyobb védelmet. pl a fent említett x-rap pont annyira nem magas, hogy amikor csattanásnál egyszer előre csapódott a lábam (tököm tudja mibe) a lábtartóról, akkor úgy bevágtam, hogy így 1 évvel később szabad szemmel is jól kivehető a helye cserébe ezekben tényleg szinte ugyanúgy lehet sétálni akár kilómétereket (városnézés/kilátóba fel/stb), mint egy mezei utcai cipőben.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #105959 üzenetére
még ekkora túra sem kell a nagy hőmérséklet különbségekhez east yorkshire kerek 1 hónapja: reggel 10 fok, napsütés, 20 mérfölddel arrébb délben 5 centis hó, délután 15 fok, napsütés. nyilván már reggel tudja az ember, hogy meleg ruhában indul el, de azért a hó viccnek picit durva volt
a svájci hágó kört meg köszi nyárra úgyis tervezek én is egy nagyobb lélegzetvételű karikát, oda tökéletesen passzol
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Ferdzsoo #106031 üzenetére
nálam a gore tex cuccok mosása "egész estés móka" szokott lenni:
1, kitisztítom a mosógépet, hogy ne maradjon benne a normál mosószer/öblítő, mielőtt kimosnám a vízálló cuccaimat: trisó/szódabikarbóna/ecet (ki mire esküszik, nálam a szódabikarbóna és ecet váltogatja egymást ... egymás után)
2, berakom goretex mósószerrel a ruhákat, mondjuk kettesével, majd "kímélő mosás, 30 fok"
3, ha végzett, akkor berakom a goretex impregnálót mellé (ki sem kell venni a ruhákat) és tolok rá egy öblítő fokozatot
4, kiteregetem őket vállfán a garázsban, hogy lecsöpögjenek és kiszáradjanak
5, ismétlem a 2-3-4 pontot adidg, amíg el nem fogynak az ilyen ruhák
6, beáldozom ismét a mosógépet és a szokásos mosópor + öblítő kombóval mosom a sima hétköznapi ruhákat. a síruhám kb 4 éves, van egy kb 5 éves goretex motoros ruhám + egy kb 2 éves macna "sajátvízállóakármilyentex" motorosruha, mindegyikkel be lehet állni a zuhany alá és száraz marad a becsomagolt ember.ha benne hagyod a normál mosásoknál hagyott cuccok "lepedékét" a mosógépbe, azzal agyon lehet ütni bármelyik impregnálószer hatását bármelyik vízálló ruhán.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz coccolino #106070 üzenetére
elmentem a héten a pmrfk-s bója kerülgetésére és azt kell, hogy mondjam javarészt nem a tökös emberek ülnek motorra, hanem a fogalmatlan taplók fb csoportok alapján már sejtettem egy ideje, de így, hogy volt szerencsém egy ingyenes tréninghez is, már egészen biztos vagyok benne, hogy 70-es iq fölött nem adnak motoros jogsit (inkább off-ba teszem a kommentet, pedig nagyon is on az összes létező sztereotípiával összefutottam, ami csak létezik. nem mindig sikerült rajta szórakoznom)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #107963 üzenetére
delkevic-ék általában nem adnak tüv bizonylatot a kipufogóikhoz és "e jelet". az ő cuccaik szinte kivétel nélkül csak a UK road code-nak felelnek meg (vagy még annak sem).
beleolvastam a linkelt verziókba: ott sem tudják egyikhez sem garantálni, hogy a UK-n kívül átmegy bármilyen műszakin
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz gergobaby #108511 üzenetére
ahogy írták: éjszaka nem a legjobb buli a balaton kör. (nappal sem, de az más tészta). sokszor előfordult már, hogy naplemente után 60-90 perccel indultam haza és kb másfél őz/km, amit az úton látok, szóval egyáltalán nem olyan haladós a dolog, mint nappal. és hacsak nem gyári dobod van, akkor még a lakók/nyaralók estéjét is szét tudod cseszni. ha iszol elég vizet, meg van valami nyári aláöltöződ + hálós dzsekid, akkor a legnagyobb nyári melegben sem vészes nappal a karika.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #111454 üzenetére
"Lehet, hogy ami gyalogosként tökéletes volt, azzal motorosként 20 perc alatt ronggyá ázol."
épp most nyáron sikerült a szlovéniában és olaszországban belefutni egy több napig tartó durva esőzésbe. jobb híjján (feledékenységem miat) a mezei helly hansen esődzsekimet húztam a motoros nyári hálós dzsekim fölé és jelentem száraz maradtam, pedig minden nap 10-11 órát voltam a szabadban, ezekből durván 6-8 óra motoron, itt-ott 100 fölött. (a hh anyagára 15000mm esőbiztosságot írnak). a macna nadrágomnak az esővédője szerencsére nálam volt, meg valami hülye ötlettől vezérelve a vízálló tcx motoros cipőmben (!!) mentem. ezek is kibírták. csak azért írom, mert tényleg én is csavartam már vizet az alsógatyámból is 1 óra motorozás után vízálló ruhába bújva, de így utólag már a saját bőrömön is tapasztaltam, hogy utcai tényleg vízálló cuccok között is ég és föld tud lenni a különbség, csak annak meg (forintban/fontban mérhető) ára van.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #31733248 #111472 üzenetére
látom, hogy este ugyan megírtam és elküldtem a választ, de itt se híre, se hamva.
nem titok, hogy 15000mm-es, épp ezért is írtam le, mert ez is egy saját zsebébe becsomagolható mini esődzseki, mint a többi. pár éve vettem budaörsön az outletben 10e forintért, szóval még a családi perselyt sem kellett feltörni a csodáért. csak azért kommenteltem, hogy az egyszeri kezdő ha benéz a topikba, akkor ne azt lássa, hogy "ez a megoldás felejtős" (nyilván szebb-jobb a gyári "motoros" megoldás, de ha az ember hosszabb útra megy, akkor nem visz magával minden cuccot, hanem funkciókat összevon és lám: működhet).
(#111464) Tamás9x: Helly Hansen Loke a dzseki. az egyetlen hibája, hogy tépőzárak vannak rajta pl patentek helyett, amik kiszedik a cérnákat idővel a varrásokból.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz vlevi #111820 üzenetére
a Balaton Park Circuit is jól elkészült Balatonfőkajáron pedig innen már nincs visszaút, mindenképp megépül és 2015-ben megnyitják
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #111881 üzenetére
gondolom nem pont merőlegesen volt bent a csavar, aztán nehezebb volt "tartani a szöget", miközben erőlteted befele. pár hete kukacoztam én is meg az egyik gumimat, szintén nem derékszögben volt a csavar és elég nehezen sikerült betolni, mert erőszakoskodás közben arra figyeltem, hogy nehogy így megtörjem ezt a vackot. a linkelt cuccot ugyanígy meg tudod nyekkenteni az első dugás után, ha nem jó szögben erőszakolod, aztán az első kukac még be fog menni, a következőt meg már hűtés, meg nyomorgatás után sem tudod majd tövig bedugni a csőbe
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #111884 üzenetére
én vagyok annyira szerencsés, hogy átlagban évi 1 csavarom van. a legutóbbit már én is csak kukacoztam, mert akkoriban max munkahely-otthon között ingáztam. aztán pár hét után felbátorodtam, jelentem bent van kb 6e km óta. ha nem minusz fokokban tömted be (még tuti nem, UK-ban meg főleg), akkor az ki fog tartani akár a kopásjelzőig is a motorodon (én spec utssal és sok cuccal is teszteltem hosszú távon). a pár héttel ezelőtti kukacolás már a második. én is úgy vagyok vele, hogy tavaszig már ki fogja bírni, mert se száguldozás, se túra nincs tervben és szintén "eddig még jó". kb mindenkinek ajánlanám, hogy tegyen egy ilyen javító szettet a dobozba (ha van doboz) és mondjuk 50 km-nél messzebb is szokott járni otthonról
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Polemius #112068 üzenetére
én használok egy ehhez hasonlót (aliexpress, szerintem 30$ körüli lehetett). eleve csak a kíváncsiság vett rá, hogy rendeljek, aztán fent hagytam, mert "fagytól fagyig" használom a motort, a ruhám elég jól kint tartja a hideget, így enélkül annyira nem tűnik fel, hogy 2 vagy 10 fok van, szóval max csak emlékeztet rá indulásnál, hogy óvatosan menjek az elején vagy baromi óvatosan. meg érdekes látni a hőmérséklet és nyomás változásokat a "hideg gumihoz" képest menet közben, de ennyi. gyakorlati haszna nincs, mert pl már 2 napja látom, hogy a hátsóba fújni kéne, de mindig sietek és sosem állok meg egyik benzinkútnál sem a munka-otthon útvonalon. majd a napokban kifogy a benzin, akkor elintézem ezt is
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #112253 üzenetére
rémtörténetem nekem is van az egyik japán márkakereskedésről (és szervízről). ez a tetszőéleges városban (tatabánya) üzemelő, amúgy jó hírnevű cég idén nyáron ABS-esként eladott egy használt hangvillás motort egy idős úriembernek, aki 35 év kihagyás után szerett volna újra belerázódni, majd rájött, hogy az egészségi állapota miatt ez nem fog menni és inkább eladná. 2 hete voltam nála megnézni a típust és mondtam neki, hogy a hirdetésben ABS-es modell szerepel, de ez nem az, ráadásul soha nem is volt az. esküdözött, hogy tényleg nem tudta, majd megnéztük a kereskedéstől kapott papírjait és végig ABS-esként szerepel, az alvázszám is stimmel, szóval nem "összekeverték a szalonban". a lényeg, hogy neki sohasem tűnt fel (szerencsére nem volt rá szüksége), a kereskedés pedig telefonon megnyugtatta, hogy ABS nélkül is nagyon jók a fékei. én megköszöntem az idejét, de kifejezetten ABS-es motort kerestünk, ezért eljöttem. azóta azt látom, hogy 150 ezerrel lejjebb vitte az árát hahu-n és kivette a leírásból az ABS-t. őt átverték egy márkakereskedésben (ahol ezt a darabot újonnan adták el 10 éve). sehol sincs biztonságban az ember.
red baron témában pedig: 5 éve vett tőlük egy cbf600-at az egyik kollégám "enyhén" túlárazva, de első nagy motort, megbízható helyről vette. amikor eladta 2 éve, akkor az új tulaj kíváncsi volt a törés mentes előéletre, hát megvizsgáltatta vásárlás előtt. épp csak kicsit volt megcsavarodva a váz. a srác így engedett az árból és megofgadta, hogy többet oda nem megy vissza. engem szerencsére már elijesztettek évekkel ezelőtt a letaglózó sales-es stílussal, így sarkon fordultam a budaörsi 2. vizit után. személyes tapasztalatom szerencsére így nem lett a vásárlással és a szervízzel. max annak jó, akinek épp nincs elég kp-ja és pl bank nem adna neki hitelt. red baron akkor is adni fog, csak épp a piaci ár duplájáért jut hozzá bármihez.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
áldozathibáztatás. nyilván rajta is állt a dolog, de elmondása szerint 35 éve nem motorozott, most újra neki akart állni, hát elhitte, amit mondanak a márkakereskedésben. a számokból ki lehet számolni, hogy nem mai csirkéről van szó. ha gonosz lennék azt mondanám, hogy a sales-es úgy volt vele, hogy "gyorsan adja ide a pénzét, aztán úgyis hamar meghal, nem jön vissza panaszkodni, hogy ennek bizony nem olyan féke volt. ilyet kért, hát kapott rá egy abs matricát, aztán meg is lett. úgysem fogja húzni neki ennyi idősen". de nem vagyok gonosz, ezért nem adok ilyen dolgokat egy kereskedő szájába, mert egyik sem ilyen. apám is 40 éve mérnök, de ha nincs nála a szemüvege, akkor simán elhiszi, hogy a boltban pont azt a kondit nyomják a kezébe, amelyiket kérte, nem pedig "egy picit másmilyet"
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #112448 üzenetére
ciki vagy sem: én tényleg kb 5-ért szoktam tankolni. több egyszerűen nem fér bele max körbe tudnám csorgatni, hogy 10-et fizessek a tankolásért, meg agyonüssön a kutas.
- mellesleg az ingyenes tréningeknél gondolom nincs arra kapacitás, hogy pl elsőbbséget élvezzenek a kezdők, pedig egyszerű lenne: nem érkezési sorrendben fogadni az embereket, hanem pl mindenki küldjön email-ben egy fotót a jogsijáról (gdpr tájékoztatót mellékelni a tréning meghirdetéséhez), aztán úgy döntik el, hogy kinek a legfrissebb, esetleg írjon mellé 2 mondatot, mint pl "a jogsim ugyan 35 éves, de 34 éve nem ültem motoron, jó lenne újrakezdeni". nyilván ilyen megoldással is lenne hőbörgés, hogy miért pont engem hagytak ki, de még mindig egy fokkal jobb, mint amikor pl kikerül az XY motoros magazin facebook oldalára és 5 perc múlva betelik.
- a fizetős tréningek meg sokszor elég bénán vannak "eladva". az ember megnézi a fotókat, esetleg rövid snitteket és nem érzi úgy, hogy ez többet adna, mintha tavasszal körözne egy picit a tesco parkolóban
- a kezdőknek pl szerintem eszükbe sem jut, hogy pl a decathlonban vehet 5000 forintért 40db görkoris bóját, amiket kerülgethet bármilyen lebetonozott/térközevezett placcon, ahol senkit sem zavar. nyilván nem ugyanolyan profi, mint bármelyik tréning, de a semminél ezerszer jobb. én pl szoktam ilyet csinálni tavasszal, aztán ha valamelyik ismerősömnek van kedve, akkor eljön ő is körözni, meg bóját döntögetni 1-2 órát. youtube-ról meg bárki ellesheti, hogy hogy érdemes felrakni a "pályát" gyakorláshoz. akár totál kezdőként is. ne ezt is valahogy bele lehetne verni a kezdők fejébe, de kb ez lenne az online közösségek/motoros magazinok tényleges haszna (a nemfizetettreklámoktesztek helyett)a rövid verzió ismét: szerintem nagyon sokan tankolunk ötösér'
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz jacis #112454 üzenetére
cremor aquosus (gyógyszertári alapkrém). tök natúr testápoló illat és szín nélkül, aztán letörlöm. évek óta ez megy a bőr részekre ruhára, autó ülésre, övre, mindenre. a bőrápolás védénegyvene (csak ez tényleg mindenre jó). egy nagyobbacska tégelynyi kb 200-250 forint és az elég egy évig. hacsak nincs 5 váltás ruhád és egy casting couch a nappaliban
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz jacis #112457 üzenetére
@jacis #112457: az autóban én is csak az ülőfelület szélére használom, középen velúr (szintén sonax hab, aztán porszívó ). évente egyszer szoktam átkenni vele. tél elején, amikor elrakom a ruhákat. amúgy szezon közben meg max annyi, hogy babapopsi törlővel áttörölgetem, hogy lejöjjenek a bogarak, meg a por/mocsok
@persuader #112459: nem reklámnak szánom, de nekem ezekből van 4 csomag: a szél annyira nem fújja át, esés nincs belőle, ha az ember simán átmegy rajta. ha meredek szögben éri a gumi, akkor is inkább kilöki maga alól (nincsenek az alján kis fogak, hogy megkapaszkodjon az aszfaltban) a motor, aztán nincs zakózás. és tényleg a helyi tesco parkoló hátuljában szoktuk kirakosgatni önhatalmúlag. eddig nem szólt érte se ott dolgozó, se vásárló, se rendőr (utóbbival egyszer volt beszélgetés, aki szemlátomást díjazta és jó gyakorlást kívánt elköszönéskor). szóval ezt simán lehetne kalapálni a kezdők fejébe. youtube + bója + idő, amit rászán lassú sebességgel ív szűkítgetésre, meg 8-asok rajzolására, aztán máris nagyobb esélye van túlélni. meg vészfékezést/kikerülést gyakorolni bóják előtt/között rizikó nélkül.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz rayoliviero #112472 üzenetére
kérdezz rá konkrétan, hogy lejjebb veszi-e az alapjáratot vagy sem. ne várd, hogy magától ajánlja fel, mert lehet, hogy neki űrtechnika benyúlni csavarhúzóval és mozdítani a beállításon. fórumok és facebook alapján a motorosok kb 85%-a a guminyomást sem tudja beállítani, nem hogy az ilyen bonyolult dolgokat, mint láncfeszesség, alapjárat, rugóstag átállítása, ha 1 személyről átáll 2 személy + csomagokra, ne adj isten olajcsere lehet, hogy simán fogalma sincs hogyan kell és cikinek tartja bevallani (amúgy ciki is, de ezt meg ne mondd neki). volt már nekem is szerencsém olyanhoz, aki rommá szidta a kényelmetlen "japán szutykát", aztán csak a lábtartón kellett állítani, mert a motor előző gazdája egy törpe volt, ő meg magzatpózban használta majdnem egy teljes szezonon át, mert nemes egyszerüséggel fogalma sem volt róla, hogy ezek a dolgok nincsenek betonba öntve, meg kőbe vésve.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz baboss #113315 üzenetére
ha ez a 2004-es fz6 bejött, akkor a cbf600 nagyon nem fog. nehezebb is, gyengébb is, máshol van a súlyeloszlása és drágább rá az index búra, mint a lyamahára ha kényelmes a testhelyzet, akkor idomosból ebben az ársávban szerintem a többi belinkelt labdába se fog rúgni mellette. az az fz1000 talán, de vajon valaha is szükséged lesz a plusz teljesítményre?amiért cserébe fixen többet eszik (ha ez számítana hosszabb túrákon vagy csak hétköznapi szabályos közlekedőként)
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen