-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #131667 üzenetére
pont ugyanannyira lincselnek meg nem gyáriért, mint itt. 2 éve jártam arra utoljára, led helyzetjelző, index, hátsó lámpa, xenon projektor, aliexpress fékkar/kuplung kar, plexi is ugyanonnan, martin dob, találkoztam több rendőrrel is, piros lámpánál is várakozva, de senkit sem érdekelt. nem tudom pl, hogy a sorok közti előresorolás szabályos-e, de minden esetre csináltam. kozgó kocsisoroknál is. parkolás meg teremészetesen a járdán.
ha azóta nem szigorítottak (miért is tették volna?), akkor mindent szabad lengyelországban is és szlovákiában is. ha szlovákiában nem a főbb csapásokon mész, az utak akkor is egész jók lesznek, csak érdemes a falvakban nem az út szélén menni, mert elég sok a kóbor kutya/gyerek/felnőtt volt, amelyik nekem az út közepén lóbálta a vödröt teli bogyós gyümölcsökkel, hogy vegyek már, de szerintem nem tudta, hogy nagyjából egy fél ceruzát tudtam volna csak elpakolni, annyi helyem maradt
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz norbert1998 #132446 üzenetére
ezek szerint a mostani tulaj előtt történt valami a motorral, szóval legalább az eredetvizsgánál rögzítettek egy km állást: ahhoz képest mennyi van benne most 1-2 év elteltével? ha elég sok, akkor én azért látok rá esélyt, hogy alapvetően egy nem összegányolt darabról van szó, mivel nyilván mentek vele és megkérdezném telefonon, hogy mit tud róla. a spektrum másik vége, hogy ha a vásárlás óta belekerült 25 km, akkor gyanús, hogy nem ebből lesz a szuper megbízható világjáró élettársad
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz norbert1998 #132471 üzenetére
az is lehet, hogy simán levette a hirdető vagy eladta sose derül ki.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz norbert1998 #132699 üzenetére
lényegesen több robogós operál fűtött üléssel, mert télen is használják. motoron ritkább, hogy bárki ilyenben gondolkodik, mert eleve örülünk, ha nem főnek meg a tojások, meg sem fordul a fejünkben, hogy kellene még oda egy kis extra fűtés is télen is elég meleg szokott lenni, mire felül az ember.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz csongi #132944 üzenetére
a kínai csodával én is kukacoztam autót is (kb 2 éve téli gumit, most is az van fent) és 600-as motort is (azzal elmentem még 6000 km-t. volt benne egy kósza pályanap is).
a motor dobozában fixen van egy slime patronos szett is, de a kínai cucc jól vizsgázott, így a slime-ot sose használtam. érdemes a gumi kukacokat valami légmentesen záró pakettban tárolni, hogy ne száradjanak ki, mire szükség lenne rájuk#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #132995 üzenetére
klasszikus trükk pedig az újságpapír (a szüleink generációjából szerintem mindenki használta, mert akkoriban nem igazán létezett a mindenféle speckó ruha).
én is többször tettem reklámújságot a hasam és mellkasom elé, amikor hálós dzsekiben indultam el reggel és pl délután helyett éjjel indultam haza pl autópályán. konkrétan életet tud menteni. hosszabb távon nem terveznék vele, de tüzet moslékkal is lehet oltani.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #133007 üzenetére
teljesen egyetértünk nekem is van télre csizma, mert úgy megszoktam, hogy a lábujjaim a helyükön vannak. sajnálnám, ha elfagynának. az újságpapírt ugyan nem főzögetném (apám "szórakozott" újságpapírral a 70-es években). ma is bőven elég volt a munkahelyig a merino zokni + vízálló motoros bakancs (reggel 3 fok, hazafele is kb ennyi lesz). megkockáztatom, hogy egy egész napos 4 fokos "örömmotorozáshoz" már kellene a vastag zokni alá még egy vékony, de nem újságpapír snowboardot is ugyanebben a szettben kibírja az ember a kemény minuszokban és azért ott is előfordul a városi tempónál gyorsabb menetszél
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz norbert1998 #133282 üzenetére
iskolája válogatja a lényeg, hogy az elméleti vizsgád legyen meg legkésőbb feburár végéig, aztán úgyis az első tavaszi napsugarakkal terelnek majd ki a többi tanulóval a rutin pályára. ott meg az oktató meglátja, hogy kiknek kell minél hamarabb rutin vizsgára időpontot foglalni. legelső órán úgyis valami 50/125-ös robogóra ültetnek rá, hogy tanuld be a pályát, azokkal meg tök biztonságosan lehet körözni még hűvösben is.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #134149 üzenetére
a valamelyik yamaha az pont a fazer szokott lenni, amin így lejön a biztosító lapkán szoktak spórolni tulajok/sufni műhelyek is és simán visszahajtogatják azt, amint már többször leszedtek.
egyelőre én sem tudom elképzelni, hogy pontosan mi hogyan történik bigdaddy-nél (egy videó akár még jól is jöhetne a távgyógyításhoz arról, ahogy álló motorral bekattintja az 1-est, majd el tudja tolni a motorkerékpárt), hátha el tudjuk képzelni mi történik
de az első tipped elég jónak tűnik: az első lánckerék így elég sok embernek le szokott csavarodni és a műanyag takaró miatt így "otthon" nehéz elhagyni. minden esetre azt a műanyag takarót levéve hamar kiderül.
@bigdaddy: esetleg tudsz videót csinálni a váltás + üresben maradásról? (pl gyújtás nélkül, hogy halljuk is a váltó kattanását. eléggé markáns tud lenni egyesbe váltásnál). ez pontosan melyik típus? a korai fz6, ugye? azon tényleg jellemzően lecsavarodik az első lánckerék. érdemes ránézni, amikor legritkábban évente egyszer kitakarítja onnan a dzsuvát az ember
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bigdady #134163 üzenetére
akkor 5 perc alatt ki fog derülni, hogy lejött-e az anya és vele a lánckerék még a váltókart sem kell levenni, hogy ki tudd szedni a műanyag fedelet. a betolás nem tudja így "tönkretenni", nekem is volt sokáig, toltam is be elég sokszor sajátot is, másét is
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bigdady #134248 üzenetére
gyárilag azért "szériahibás", mert az anyát rögzítő alátétet ki szokták spórolni lánckerék cserénél vagy épp ugyanazt hajtogatják vissza többször és egész egyszerűen elfárad az anyag --> letörik a ráhajtott rész --> letekeredik az anya. mindez egy 1.5€ alkatrész miatt.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #134305 üzenetére
akkor tévedtem. feltételeztem, hogy ezek azért 10-15 éves motorok, már mindegyik túl van a gyári lánc cseréjén és utána kezdtek előjönni a lecsavarodó anyák (gyári láncot eredeti lánckerékkel már sok éve nem láttam fazeren. mea culpa)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bigdady #134509 üzenetére
vagy yamaha szervíz vagy pl itt is van rálapolható alátét, de ezt a fotón szereplő anyára tényleg nem lehet, szóval abból is kell majd egy
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #134777 üzenetére
sokkal inkább az okozhatja, hogy pl az utángyártott kuplungkarhoz úgy állította be a gazdája a feszességet, hogy hidegen is feszes, azaz nincs meg az a holtjátéka, amit a gyártó előír (tipikusan 10-15 mm szokott lenni), aztán melegen nekiállt feszülni önmagában is + még jobban feszülni, amikor behúzzák a kart. idővel elszakad pár szál valahol, ami kidörzsöli a bowden hüvelyt (nem tudom milyen típus, de a teflon bevonatot ez szépen le tudja karcolni a hüvely belsejéről), amitől azon a részen onnantól még inkább dözsölni fogja a kábelt, ami még több szál szakadásához vezet és egyszer csak megvan a baj.
a másik ok az lehet, amit #134775 goofy85 írt. mindkettő jó tanulópénz, ha nem otthonról 2000 km-re történik mondjuk egy vasárnap reggelen#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #134800 üzenetére
márkaszervízben is mellé tudnak nyúlni. nekem pár éve az egyik nagyobb franchise (kawasaki + yamaha) szervízében állították már olyan feszesre a láncom, hogy azon csodálkozok hogy nem pattant el. persze ettől még bármi lehet. távdiagnosztikában nem vagyunk 100% biztosak maga a bowden is tud olyat, hogy off the shelf hibás (habár pici az esélye) vagy tényleg elnyírhatta bármi, habár ha a kuplungkarnál van a bibi, ott sok variáció nincs: a befogatási és a forgáspontja miliméterre ugyanott lesz az utángyártott karnak is, mint a gyárinak (gondolom én), szóval látatlanban simán anyaghibát mondanék vagy azt, hoyg fent bement a por+víz és elcsiszolta idővel.
#134792 Geresics: nekem szintén fixen bent van a dobozban egy csere bowden a régi szép idők emlékére egyszer hátha valami útszélén rekedtnek befűzhetem karma pontokért cserébe#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz goofy85 #134912 üzenetére
a korlátlan jogsi letétele után én is kihagytam pár hónapot kiküldetés miatt, aztán hazajöttem és az első utam egy tesztkör volt, a második pedig egy könnyed városi út,aztán még 150 km mecsek-falvak-főút-itthon belvárosi dugó. szerintem tök általános, hogy jogsi után az ember első útja városi forgalmon is keresztül visz (hacsak nem a szomszéd faluból veszi meg élete első szerelmét)
a fém vs műanyag doboz témában azért szerintem megváltozna a véleményed, ha látnál pl vfr/fazer/z1000 motoron valami szögletes alu koffert#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
itt minden cikkszámot meg fogsz találni a motorodhoz érdemes eltenni, ha később keresnél bármi
M12-es a leeresztő csavar, szóval egy 14*18-as alátét pont jó lesz. a 12*15 szerintem pont nem megy rá a csavarra (az m12 valami 12.8mm körüli, ha jól rémlik). az sem baj, ha veszel többet és nem felejted el a következő olajcseréig, hogy hova tetted a maradék alátétet
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz -Maci- #135031 üzenetére
a konferencia hívás nálunk úgy működik, hogy megnyitom a telkót, aztán mindenki felhivatja magát vagy én felhivatom a központtal és gyakorlatilag mindenki folyamatosan "fogadott telefonhívásban" van, nem a mobilnet pörög/szakadozik, a konferencia beszélgetést meg megoldja a zoom/teams/cisco az intercom pedig simán "headset"-ként üzemel és a telefonhívást kapcsolja a sisakba. lehet, hogy elsőre olvasva nem ez ugrik be.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #135198 üzenetére
szerintem van köztünk egy generációnyi különbség. nekem nem azért volt korombeli a simson, mert csak tizenéves csodára futotta, hanem amikor te a tiedet vetted, akkor a szüleim még nem ismerték egymást. mire hozzám került, gondolom több korábbi tulaja volt, mint nekem barátnőm na meg a mostaniakhoz képest a megbízhatóság ég és föld ahogy a szag és az élmény is. más bajom végülis nem is volt vele nekem sem. megtanított rá, hogy magam szereljem a motorjaimat, meg az autóimat, amíg úgy érzem, hogy van rá időm és kedvem.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #135205 üzenetére
szorri, az első kommentes 20e-re reagáltam nem tudom mikor vettél HD-t. én minden esetre soha többé nem megyek szoci motorok közelébe. nekem pont megfelel, hogy tervezhetőek a karbantartások, nem mucsajröcsöge alsónál lesz időszerű a nagygenerál mondjuk egy őszi esős vasárnap reggelen, hogy lábon motor helyett csak a tüdőgyulladást vigyem haza
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz LógaGéza #135225 üzenetére
az icon mh1000 elég közel van ahhoz, amit keresel ezen túl még talán a revit-nek vagy épp az iconnak volt még "overpants" megoldása, amit egy basic szövetnadrág vagy akár egy rövidnadrágra tudtál felhúzni, aztán az irodában meg letolni cipőcserénél. megúszható vele az alsógatyára vetkőzés, így akár openoffice kompatibilisak is lehetnek, de nem emlékszem a pontos típusra.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz V.Stryker #135249 üzenetére
tudományos levezetést én sem találtam, csak mindenhol felsorolva a szinteres betétek elleni érvek közé, hogy hamarabb megeszi a tárcsát. logikusan belegondolva valóban hamarabb kell megennie, mert keményebb anyag, mint az organikus, de gondolom azért nincs róla tényleges teszt, mert IRL úgysem szimulálható le pont ugyanaz a felhasználási mérték és mód azonos körülmények között. részemről én is az ökölszabályt követtem mindig is utcára, amit #135250 Des1gnR írt: azt teszek bele, amivel jött és akkor nem kell fejben matekozni.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #135407 üzenetére
ugyenaz a meglátásom a nagylátó torzít széleken, miközben itt baromi széles sávok vannak a kocsisorok között. egy kamera elé tett ND szűrő meg annyira lejjebb viszi a képkockákhoz tartozó záridőt, hogy 30km/h-nál is eszeveszett száguldásnak tűnik. egy ilyen videó addig ultramenő, amíg az ember maga is neki nem áll előremenni álló, majd mozgó kocsisorok között.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
a sisak tetején zárd be a szellőzőt, ha van pinlock-od, akkor tedd be, ha nincs és bepárásodna plexid, akkor résnyire nyisd ki. ne rángasd a gázt, se a féket, nagyjából ennyi ha nem akarsz megfagyni, akkor legyen vízálló a kesztyű-ruha-bakancs.
ha valahol azt látod, hogy színjátszós a pocsolya, akkor ott csúszni fog#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #137465 üzenetére
amikor a fakír szögeságyán megyek át, akkor bármelyik gumi könnyen kap defektet. nem értem, hogy mitől kapna könnyebben defektet pont a pr5. ez egy világmegkerülésre kitalált túra gumi. ha nem napelemes motoros leszel, akkor pont tökéletes. vannak ennél hegyesebb elsők is, de ahogy a felhasználók 99%-át, úgy téged sem (és engem sem) zavar ez az apróság.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137615 üzenetére
#137615 Somatom: nekem még van itthon egy sor4 fostalicska. 1200 körüli az alapjárat és ha nem akarok a kuplunghoz meg a váltóhoz nyúlni, akkor elpötyög kettesben kb 1-180km/h között. 2000-től már nem érezni annyira lomhának, mint alatta. tény, hogy másfajta élményt ad, mint egy v2 cruiser, de nekem ez is elég. kimotorozni még nem sikerült
#137618 eihwaz: pár ökölszabály mentén ha elindulsz, akkor relatíve biztonságban lesz:
1, a közeledben keríts egy garázst/belső udvart, ahova betolhatod/bekamerázott parkolóházban helyet
2, ha ez nem opció, akkor csak simán ne legyen szem előtt, ne a legforgalmasabb járda közepére told ki minden nélkül éjszakára
3, riasztós féktárcsazár + valami vastagabb lánc, amivel villanyoszlophoz tudod lakatolni. esetleg ezt terítsd le ponyvával: akkor nem fog látszódni, hogy mi van alatta és inkább keres a tolvaj egy másik motort, ahol egyértelműbben be tudja lőni mivel van dolga
4, a lánccal úgy lakatold oda valamihez, hogy ne érjen le a földre. sokkal nehezebb egy levegőben levő láncot flexelni/erővágóval "megoldani", mint a földön levőt.1,5: kérdezd meg az idős nénit, akinek a nappalija az utcafrontra néz, hogy segíthetsz-e a bevásárlásban, meg a szemét levitelében. monitorozni fogja 24/7-ben
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137630 üzenetére
nem értettem félre. én is az élményfaktorra reagáltam. fos sor4 és ha akarom nem kell váltogatni. cserébe ha akarom fürge, ha akarom ledől, ha akarom letekerek vele 600 km-t egy nap. de én azért csak váltogatok, ha már egyszer odatették azt a kallantyút. a kimotorozás egy mellékes információ volt. mondhatni adat. zaj a kommentben. nem feszegetem a határait, se az enyémeket. perpill ingázok vele. nagyjából vérlovagos menetidővel, amikor épp nem áll az érdi lehajtótól az ikeáig az m7. egyszerűen van itt pár tucat fórumozó, aki nem érti miért jó sulykolni az emberekbe, hogy nekik is ugyanaz lesz jó, mint neked.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137642 üzenetére
nem baj, ha ezután a válaszom után én sem fárasztom magam veled többet? természetesen nem tartom be a kresz-t soha és közveszélyes ámokfutó is vagyok. DE legalább hivatásosként nem provokálok másokat szándékosan saját szórakoztatásomra. se a közúti forgalomban, se online fórumokon.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz 3800+ #137686 üzenetére
nekem (ha jól emlékszem) 7 éve volt az A korlátlanra bővítés, akkor kijöttem a sikeres KRESZ vizsgáról és sétáltunk is át időpontot foglalni rutin vizsgára a szemközti ablakhoz. rutin vizsga után besétáltunk a pályáról a sikeres vizgsalappal és kértük is a forgalmi vizsgához az időpontot. így is majdnem 1 hónap volt lezongorázni a KRESZ vizsgától. az oktató és én is elég rugalmasak voltunk, de ezek voltak a legkorábbi időpontok vizsgákra. utána még kereken 30 nap volt, mire elkészült az új jogsim: addig csak belföldön vezethettem. gondolom azért kérdés a 3 hét, hogy egy hazautazás alatt letudható-e. a helyes válasz a kérdésre az, hogy az iskolát kell megkérdezni, de szerintem senki nem meri rámondani, hogy ennyi idő alatt meglesznek a vizsgák. és nem azért, mert te lennél ügyetlen.
tehát pont így voltnekem is, mint ahogy #137693 Oppenheimer írta.
#137702 goofy85: nem lehet, hogy a helyi nkh telepen vizsgáztatnak motorokat csak 2 hetente? (mert ugye csak az vizsgáztathat, akinek van jogsija az adott kategóriában és lehet, hogy nem az összes vizsgáztatónak van). nálunk megyeszékhelyen is megvolt, hogy motorra (bármelyik kategória, még a b125 is) csak hétfőn és pénteken lehetett időpontot kapni. aztán valamelyik helyi iskola fű alatt biankóra megkérnek előre X mennyiségű üres helyet, nehogy másik suli miatt beteljen, ők meg ne tudják kipörgetni a tanulóikat, aztán majd jelentkeznek rá aznap reggel papíron, amikor kiderül, hogy melyik tanulót tudják hozni.[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #137779 üzenetére
átfagyott vagy csak simán vizes kéz vagy lábujjakkal én egy pár fokkal hisztisebb vagyok, mint hiú, habár nekem pont a vízhatlan kesztyű hozta el a boldogságot, nem a szélterelő kézvédő. ha nem találnál vízhatlanból olyat, ami kényelmes ezen a rövid szakaszon és nem akarod egész úton nézegetni a mindenféle kézvédőt, akkor még mindig ott van a muff, amit felteszel, amikor fázol és leveszed, amikor már nagyon bántja a szemed
eltelik még pár szezon és úgyis eljutsz te is oda, hogy mindegy hogy néz ki, csak végre pont azt adja, amire ott és akkor van szükséged#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #137791 üzenetére
nézd meg januárban a robogós futárokat nekik még rendelések között a telefont is nyomkodni kell a címek miatt, szóval tudják használni egész nap az ujjiakat. a muffot minden esetre én úgy linkeltem, hogy sohasem használtam, csak olvastam/hallottam és látom én is a futárokat. nekem bőven elég szokott lenni 5-10 fokban (esőben/szárazon is) a vízálló (téli)kesztyűm. van egy ilyen sixgear husky kesztyűm is L méretben, ami nekem pont picit rövid, ezért használtam kb 1 hónapot, aztán azóta várja, hogy meghirdessem
#137792 hroberto: ezt cáfolnám. nincs rossz idő, csak nem megfelelő ruházat. nagymotorral idő spórolás miatt az első talajmenti fagyokig szoktam ingázni (kb 40-60 perc/út városok közt, szóval nem 50-es tempó) és aláöltöző + vízálló motoros túraruha (laminált membránosban még kényelmes is mozogni) teljesen élhető egy ilyen vízálló kesztyűvel és csősállal kombinálva teljesen élhető. (bakancsba meg valamelyik decathlonos vadász zokni, ha nem akarunk sokat költeni)[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz dellfanboy #137794 üzenetére
#137794 dellfanboy és #137796 hroberto
nem azt írtam, hogy hatalmasat csapatok, hanem nem fázok egyáltalán. dainese/bering/rukka szettjeim voltak idálig. egyikben se fáztam, se tocsogtam az izzadtságomban. tényleg érdemes szétnézni a felső polcon is, mert addig úgysem hiszed el, hogy michelin baba életérzés nélkül is minden oké. az utóbbi 3 évben egy dainese szettet nyúztam így télvíz idején és konkrétan alsógatya és póló volt alatta mindig. munkahelyen meg átvettem a nadrágot/inget és kész is (ha nem kellett díszelegni, akkor meg csak levettem a dzsekit és ugyanúgy el lehet lenni a laminált membránok miatt, mint egy sima nadrágban). ezért írtam direkt, hogy ne a rengeteg becipzározható rétegű szettekből induljunk ki, mert az tényleg michelin baba lesz. az egyetlen hátulütő az, hogy sok szett ruha van a garázsban.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz hroberto #137806 üzenetére
a bakonyban szintén le tud esni 20-30 centi úgy, hogy közben budapesten napsütés és 15 fok van (ez hazafele tudja rohadtul izgalmassá tenni az utat ), de akkor pontosítok az eredeti kommentemen: amikor leesik a fél méter hó, akkor nem ingázok motorral (olyankor HO van hó helyett). viszont az év minden hónapjában van legalább 10-20 olyan nap, ami pont alkalmas, ha az ember normális ruhában van. nem ilyenkor döntöget rekordokat, meg ilyesmi, hanem csak farag napi kétszer kb 30-50 percet a menetidőn.
az eső nem gond, a hideg eső sem annyira (angliában megtanulja az ember, hogy az az ideális motoros idő, amikor legalább 10 percre eláll picit. ehhez képest magyarország maga a kánaán. az északi részekhez képest az utak sem sokkal szarabbak itt ). egyedül a talajmenti fagy hozhat némi meglepit (meg a szélvédőn ki se látó, légkondit nem ismerő autósok), de ezért lőttem be a 4-5 fokot.
szerintem az utóbbi 5-6 évből bármelyik sport-túra gumi pont elég erre a szélsőséges időre is, ha nem binárisan kezeli az ember a gázt és a féket. gyakorlatilag ugyanazt kapja az ember motorkezelés szempontjából, mint amikor kifog egy szarabb napot egy több napos túrán: nem fogsz megállni, mert a másnapi szállásod már egy másik országban lesz nyilván az élmény más, ha dolgozni megy az ember, de az amúgy autóban elvesztegetendő időt úgysem kapná vissza sose. annyit szoktam még mókolni a "téli felkészítés" gyanánt, hogy a gyári helyett felrakom a mivv dobot, hogy a városba érve hamarabb észrevegyenek. a LED tompított eléggé láthatóvá tesz szemből, hátul is LED van a motoron + esőben/télen be szoktam kapcsolni az aliexpress-ről rendelt lámpát a sisakra, akkor a legvakabb sofőr is észrevesz.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #137904 üzenetére
ez a tag hogy nem süketül meg? én már attól migrénezek, ha a (beton)garázs fele áll a vége és mondjuk a kesztyűt bent felejtettem és vissza kell mennem érte
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz norbert1998 #137918 üzenetére
az eső ott amúgy annyira nem is gáz. viszont szeptember-októberben olyan masszív széllökéseket lehet kifogni a verebitnél, hogy azt sem tudod mi történik engem senj központjában konkrétan kifújt a körforgalomból pár éve a házak közt lezúduló szél. a parti úton és a hegyekben is ugyanígy meg tud tréfálni.
rövidebben: az eső előrejelzés miatt nem hagynám ki, arra van az esőruha vagy a vízhatlan membrán. ilyenkor már amúgy sem párolja meg saját magát az ember, ha nem a hálós dzsekiben megy.#metszéspontok
-
-
duni84
aktív tag
válasz Predator2 #138216 üzenetére
a lábujjaidat semmiképp se szorítsa. ha fél számon múlik, akkor inkább a nagyobbat, mert zoknival tudsz "alakítani a méreten". rengeteg motoros csizmán van 2-3 csat/racsnis szorító, amivel eleve kényelmesre húzhatod ilyen esetekben, hogy ne mozgolódjál benne annyit, de mégse szorítsa el a vérkeringést a lábfejedben. ha nem vagy biztos a dologban és árkategóriában ezek is játszanak, akkor ruházz be egy ilyen testreszabható csizmába.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz 3800+ #138372 üzenetére
az is tanulságos, amit írtál, meg az is, hogy a tövében letört fékkarral is haza lehet jönni, ha haza kell. mondjuk annál fixen tudod, hogy nem fogod használni, mert a mutatóujjad is lecsúszik a csonkról, így eleve úgy számolsz a fékutakkal, de lehet ugyanígy számolni egy kérdőjeles fékcsőnél is. nem beszólogatásból írom, hanem ha minden oké, ez nem feltétlenül deal breaker (és nem is drága mulatság)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138402 üzenetére
én az első fagyokig szoktam használni az utcait ingázásra, amikor be kell mennem bármi miatt a munkahelyre. HA 100% biztos, hogy száraz az idő, akkor a fagyok idején is nyugodtan bemegyek, habár ilyenkor azért odafigyelek rá, hogy ne sötétben induljak vagy érjek haza, mert nappal messzebbről meglátom, ha valahol mégis jég van. főleg ebben az időszakban hatalmas a menetidő különbség autó és motor között egy vidéki város - bp belváros távon.
angliában ez a 3-5 fok környéki idő még esőben is kvázi "sztenderd motoros idő", mert a városokban és a főbb útvonalakon elég megbízhatóan szórják az utakat. itt a hideg takonyban már nem feltétlenül bízok. nyilván ilyenkor az élvezeti értéknek az marad, hogy visszakap az ember napi 2*70-80 percet.ha nagyon nerd vagy, akkor hőmérős tpms szenzort is felrakhatsz a motorra és a gyakorlatban irreleváns gumi hőmérsékletet is látsz menet közben. meglepően hamar felmelegednek télen is a túra gumik, mert az úttest attól még fel lehet fagyva.
szóval ha van olyan ruhád, ami megvéd a hidegtől és nem érzed magad michelin babának, akkor nem ördögtől való télen sem a motor. ha elég idős vagy és már leszarod hogy néz ki, akkor meg aztán bármire fel lehet tenni kézvédőt, hogy elterelje a szelet naked bike-on mondjuk nem szívesen darálnék le napi 200 km-t, szóval az sem árt, ha van előtted valami plexi, ami eldobja a fejed fölött a menetszelet
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138429 üzenetére
a pilis pont nem hőmérséklet függően szar aztán lehet, hogy már megjavult, szerintem másfél éve nem jártam egyik útján sem. ott ilyenkor szinte garantált, hogy nem is a hőmérséklet, hanem a rothadásnak induló lehullott levelek nem lesznek a barátaid
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Filmvilág
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest