-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz #14787072 #119900 üzenetére
veszprém megyében mindenkit 236 km/h-val fognak meg? most ez akkor egy véletlen egybeesés vagy 236-ig mér a traffipax? vagy bármi, ami gyorshajtás, arra ráfotóboltolják a 236-os keretet? (nyilván viccelek, mert ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem a műszereik pontosságát)
ugyanakkor mi a tanulság a történetből? extrém gyorshajtás --> nincs baleset belőle.
elsőbbségadás elmulasztása --> súlyos baleset.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Madwe #119903 üzenetére
kedvenc mondatom nem kell sok fantázia hozzá, hogy elképzeljük azt a szitut, ahol nem 30 körül megy valaki tulajdonképpen bármelyik közúton, de engem is füleltek már le a megengedett max sebesség több, mint kétszeresével. hajnali 1 óra, 20-as övezet, 50km/h. abból is remek szalagcím lehetett volna: "a megengedett sebesség két és félszeresével kapták el az őrült száguldozót". valójában relatíve kicsi esély volt, hogy labdázó kisgyerekek elém ugráljanak és próbáltam minimalizálni az időt, amíg hangoskodok a környéken, ehelyett hosszabb hangoskodás, kék villogózás, büntetőpont és pénzbírság lett. legalább a helyi újságba nem kerültem be a köztörvényes bűnözők szekcióba.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #120522 üzenetére
nem jött be a mesterségesen generált beef. onroad-éknak a célközönsége a "békés túrázó" magatartást várja el, dodoré meg a "mindenkinek megmondom az igazamat". ez a kettő nehezen ütköztethető úgy, hogy abból tartós klikk és komment áradat legyen, így meg csak vergődésnek tűnne utólag. tök logikus dolog törölni.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #120526 üzenetére
tényleg mezei társadalmi tesztként is felfoghatnánk ezt az egészet, mert amúgy a fórumok (a sportmotort szoktad olvasni? ) és a facebook csoportok (tényleg bármelyik adok-veszek vagy típus specifikus csoport) alapján abszolútte Dodor kisdömper stílusára van a legnagyobb igény és most mi mezei halandók csak kíváncsian várjuk, hogy ezt észreveszik-e pl az importőrök/kereskedők/üzletek vagy továbbra is próbálja mindenki eljátszani a jól fésült jófiút. az egyszerű stílusával tud lényegretörő is lenni (meg beleverni a nyers stílusával hasznos dolgokat az amúgy tök primitív rétegbe is), szóval abszolútte van helye a hazai influenszer piacon. mindazonáltal, hogy szerintem én sem vagyok olyanban, hogy megkérdezzem mi ment félre
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Pttypang #120710 üzenetére
én kb 1 éve fűtetlen garázst bérlek (az előző fűtöttnél a tulaj felbontotta a szerződésünket). ősz végén, amikor a szüleim megkérnek, hogy segítsek a kertből bevonszolni a virágaikat a pincéjükbe, akkor motorral megyek, aztán hazavitetem magam, miután a motort körbepakoltuk virággal imádják (ugyanitt hatalmas fikuszok, diffenbachiák és hibiszkuszok keresik új gazdájukat, mert egyre több a motor, így egyre kevesebb hely jut a virágoknak)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
ha a budapest vége táblán túl is gondolkodsz, akkor simán lehetséges idén befejezni. nálunk (székesfehérvár) minden évben november végén voltak az utolsó vizsgák és van suli, a motoros oktató nem B-sek mellett csinálja, hanem dedikált motoros. na náluk hamar meg lehet csinálni. (nekem pár éve úgy ment, hogy beiratkoztam és aznap foglaltak is a legközelebbi kresz időpontra, amikor meglett, akkor aznap rutinra (1 héttel később, addig lezavartuk a rutint), majd a rutin után a teljes bagázs papírjával ment be az oktatónk foglalni időpontot forgalmi vizsgára. szűk 2 hónap volt a beiratkozástól az okmányirodában az új jogsihoz való fotózkodásig.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #120917 üzenetére
(#120917) tboy93
akkor így mondom: az egykori iskolám tulajával (és egyben motoros trénerével) a mai napig tartom a kapcsolatot és ugyanígy megy. pörgetik a tanulókat, mert nekik sem az az érdekük, hogy valaki hónapokig elvigye a kapacitást, hanem az, hogy minél több emberre jusson idő.
(ugyanakkor látom a statisztikáikat is, hogy melyik héten mennyi sikeres A-A1-A2-AM vizsgázójuk van)(#120915) Xero: akkor nem fehérvár, hanem bármelyik hozzád közeli "vidéki" település. habár ha az idő a kérdés és nem az a kizáró ok, hogy "falu vége tábla után van", akkor csak fyi: 35-50perc napszaktól függően egy bud belváros - szfv belváros táv még autóval is. ez nem sokkal több, mint egy rákosborzasztó-csepel menetidő. szóval bármelyik hozzád közel eső vidéki suli vagy "havazás után".
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #121092 üzenetére
ez amúgy még tök élhető is lenne, ha cserébe lenne országos aláírásgyűjtés arra, hogy kötelezzék a helyi útfenntartót, hogy díszkivilágítás + vadriasztó menjen március 15 - november 30 között a 22:00-06:00 közti időszakban esetleg követelhetjük a pár évvel ezelőtti kátyú halmaz visszaállítását, mert az is megoldaná a problémájukat. mondjuk amennyire vicc kategória, simán bevezetik.
(#121113) runner 125: Jah de, még több versenypálya, occsón. ---> még csak olcsón sem kéne, csak mindenkinek elérhető közelségben és gyakran fogadná a motorosokat - autósokat - gokartosokat - akárkit, természetesen egymástól elkülönítve.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz TRob1 #121286 üzenetére
nem játszik közre benne a covid. ha volt már bármilyen kategóriára érvényes jogsid előtte, akkor a papírral (legalább 5 évvel ezelőtt is) azt vezethetsz itthon, ami rá van írva. az egyetlen oka, hogy nem az egész EU területén az az, hogy magyarul nyomtatják ki a papírt. én sem mendemondák alapján gondolom így, hanem nekem is ezt mondták 5 éve az (akkor még) okmányirodában, majd igazoltatásnál sem volt egy rossz szavuk sem a biztos uraknak.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fpatrik17 #121582 üzenetére
amíg a többiek azon vitatkoznak, hogy vajon az 500-asok kicsik lesznek-e neked (igen, azok lesznek), addig vess egy pillantást a http://cycle-ergo.com/ oldalra, ahol megnézheted, hogy mennyire lesz hegyes a térdszög, meg mennyire fogsz előre dőlni a különböző motorokon.
és szerintem is számolj inkább 1.5m-val, amiből minimum 1m-t szánj a motorra magára, ha több és hosszabb eu túrát tervezel, mert akkor kisebb lesz az esély a meglepire, meg talán viszonylag kényelmesebbet is kifoghatsz. modell választáshoz meg max annyit fűznék hozzá, hogy nézegesd a hahu-t, hogy egyáltalán melyik tetszik kinézetre, aztán ha kialakult egy 3-5-10 típusos lista, akkor olvass utánunk/kérdezősködj, hogy melyiknél lehet olyan dealbreaker, ami miatt tuti kiesik a maradék típusokból meg mazsolázhatsz jövőre. na meg jobb híjján menj el a közeledben levő motor kereskedőkhöz (pl redbaron, ott elég sok különböző túlárazott motor van, mindegyiket meg tudod nézni közelről, esetleg ráülni, hogy lásd mennyire ér le a lábad, milyen a valóságban a cycle-erfo-n látott üléspozi, stb)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #121999 üzenetére
igen, de ez jogsi szerzés, nem annak a demonstrálása, hogy ki mennyire vérprofi. 2001-ben nekem is sikerült egy oktató motort (mz125) rendesen lezúzni, mert a fékbowden simán elszakadt. mai fejjel már simán ki tudtam volna védeni ugyanazt a szitut. mondjuk legalább kipróbáltam ideje korán milyen aszfalton kigurulni egy taknyolást, de elment a kedvem egy időre az utcai motorozástól. szóval szmájli nélkül és egy életre megmaradó sérüléssel állítom, hogy épp a tanuló alá kellene tenni a jó műszaki állapotú motorokat, mert majd ha lesz rutinja + valamennyire ismeri a határait + megszokta a close call helyzeteket, akkor nyugodtan harcolhat a lerúgott sv650-kés gs500-ak nyergében. ez az oktatásdi így kb ugyanaz a szitu, mintha ólommellényben tanítanának úszni a klasszik módszerrel: tanárbácsi bedob a vízbe és kiabál veled, miközben épp az életedért küzdesz.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #122012 üzenetére
nem, ez azért van, mert egy rakat fillérb*szó iskola van a piacon és a "legolcsóbbra rárepülő" diákok eltartják őket. a PÁV vizsgás példád tökéletes, mert gondolom arra utalsz, hogy még te is átmentél, ami a kommentjeid alapján azt jelenti, hogy az sem ér semmit
ezzel le is zárnám, mert vagy nem érted vagy nem akarod érteni mi a probléma. mindkét esetben fölösleges a szájtépés. ha érted, akkor meg azért fölösleges#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #122833 üzenetére
van. tipikusan minimum pár 100 méterre előre tervezek, akkor nem kell folyamatosan lenézegetni. amúgy meg oda tettem a telefont, ahol a szemem sarkából látom (ha épp akarom). ebbe az előre tervezésben benne vannak a mellékutcák és a 4-5 sávból a megfelelő kiválasztása is. nyilván nem mindenkinek való, de egyáltalán nem baj, ha egy bosnyák faluban nem kell 2 házanként előhajtogatni a papír térképet vagy átértékelni az életünket, ha a tankra ragasztott itiner értelmét veszti, miután a tervezett hegyi hágó egyik alagútjában felborul egy busz és elterelnek paffendorf fele.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #122925 üzenetére
nekem 26970 huf volt kb 40e km. de ez csak egy 100 lovas túramotor. azt nem fogom fejből megmondani, hogy összesen mennyi pasztával kenegettem, de tuti, hogy nem 200 tubus ment el rá. legyen mondjuk nagyvonalúan 35e/40e km és onnan még feljebb kerekítve 1ft/km csak a lánc. aki nem ápolja, annak nyilván drágább.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #123882 üzenetére
"Az isten bassza meg, Anna te meg akarsz halni? Hát ha jön valaki jobbról és beléd jön leszakad a lábad. Azt akarod TE?!" ---> ebben viszont pont tök igaza volt. egyik barátom pár éve arra panaszkodott, hogy forgalmi vizsgán meghúzták, mert körforgalomba bement, amikor a bent levő indexelt kifele és tök dühös volt emiatt. kellett neki pár hét motorozás (másodikra meglett a jogsija), hogy rájöjjön az index nem azt jelenti, hogy valaki le is kanyarodik, hanem csak annyit, hogy telefonálás közben az ablaktörlő mellett az index karban is elakadt a delikvens keze. mondjuk ezt az anekdotát ordítás és megalázás nélkül is elő lehet adni
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
nekem max a motor reakciójából tűnik úgy, mintha egyszerre döntötte volna még picit lejjebb és húzta volna a gázt. lehet, hogy mindkettő minimális volt és orbitális pech, hogy pl pont azt a részt locsolta fel egy 40 éves land rover, aztán már tört is előre a hátsó kerék, sok kicsi sokra megy alapon összejöhet a "baleset" tankönyvi példája, amiben a balszerencse is komoly szerepet játszik. a nem fogó fékkel meg főleg
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
ha már intercom és meetingek: nekem egy félig őskori n-com b5 van egy nolan104 sisakban és olyan 110-es tempóig nyugodtan lehet vele telkózni. ha nem agyatlan sportkipufogója van az embernek (bent van a killer pl), akkor teljesen élhető. nyilván behallatszik némi forgalom, de nem több, mint egy átlag autóból kihangosítóval.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
először én is picit izgultam, de nyilván nem az exec meetingen teszteltem, hanem valami mezei team meetingen, meg critsit-ekben. kipróbáltam úgy is, hogy máson volt a sisak és beszéltünk közben, 8-9e fordulat környékén olyan, mintha mondjuk menne a gyümölcscentrifuga 1 csukott ajtóval arrébb. a zajszűrést viszont kikapcsoltam zoom és teams meetingben is, mert hajlamos elveszni adat. az ncom önmagában is egész jól szűr. városi tempónál nyitott plexinél is tök érthető mindkét oldal ettől még motoros csoportokba a mesh hiánya miatt nem ajánlanám senkinek.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz mokus1 #124755 üzenetére
ahogy #124756 zgospel is írta, szinte ugyanazok, a hornet érzésre nekem is olyan volt picit, mintha kismotoron ülnék, pedig a valóságban egy picit magasabb és hosszabb, mint az fz6. amúgy fékek és futómű szempontjából kb ugyanazok, a 2020 körüli hornet karburátoros, az fz6 injektoros (és automata szivatós), hatótávban az fz6 jobb a maga 19 literes tankjával a 16-os hornethez képest. súlyban, méretben, teljesítményben, súlypontban tényleg szinte ugyanazok. a fékek minimálisan jobbak az fz6-on (az s2 vs hornet már jobban érezni a különbséget). ha egy jól karbantartottat fogsz ki, akkor mind a kettőtől nagyjából ugyanazt kapod. milyen magas vagy?
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz mokus1 #124759 üzenetére
igen, 2002 akart lenni, csak elgépeltem 183 centinél ülj rá mindkettőre (akár a legközelebbi redbaron-nál vagy bárhol, de náluk ezekből a típusokból mindig van kéznél. esetleg ha van ismerősöd, akinél van egyik vagy másik). a hornet megszokható, de tuti pici lesz. a tuti választ úgysem fogod megkapni, max azt, hogy kihez melyik áll közelebb. mondhatni ránézésre döntsd el, hogy melyiket nézegetnéd szívesebben. mindkettő élvezetes igásló. (én az újabbra szavaznék, de én nem te vagyok )
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz mokus1 #124861 üzenetére
az 1400-ben nem fog ömleni a szemedbe az izzadtságod. nem tudom pontosan mit változtattak, de az 1200-ban izzadtam, mint a ló, az 1400-ban sem érzem, hogy lobogna a hajam, de 40+ fokban s fülledt be a fejtetőm, szóval valahogy mégis működik a fenti szellőző.
pinlock nélkül én sem vennék sisakot. ha 100%-ra tudod, hogy az első esőfelhő felbukkanásakot lerakod a motort, akkor talán, de volt olyan hónap, amikor mindenféle időjárás jelentés ellenére minden délután megáztam 1-2-3 alkalommal, mire hazaértem ha már egyszer nem kell megállnod a pára miatt, akkor megérte a pinlock (mondom ezt úgy, hogy akár kenegetheted glicerines desztvízzel is a plexidet, hogy ne csapódjon le rá semmi, de mégis ki akar ezzel is törődni? mondjuk egy x ezer kilóméteres túrán)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz RA541 #124977 üzenetére
teljesen élhető utassal és csomagokkal is hosszabb túrákra is. annyi lesz a különbség, hogy 1 fokozattal lejjebb kell kapcsolni, mintha az ezressel mennél. aztán később úgyis kitalálod, hogy mire használod ténylegsen a legötbbet és arra mi lenne az ideális (kisebb/nagyobb/túraeudnro/akármi). nyilván kigyorsításnál elhúznak a nagyobb köbcentisek, de kezdőként gondolom úgysem motogp tempót tolsz majd, így ez a faktor mindegy is. ha nem csak technikás egyenesek vannak, akkor pl simán tartható a tempó a jóval nagyobb teljesítményűekkel is utas nélkül. utassal meg nem versenyzünk még akkor sem, ha a haverok kiröhögnek (úgysem fognak, mert ők is tudják )
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Topiccsendőr #125041 üzenetére
én ezért írtam, hogy az az fz6-on annyi lesz a gyakorlatban a különbség pl egy fz1-hez képest, hogy 1 fokozattal lejjebb használod, mint ahogy a nagytesót használnád. 6000-től utassal is meglódul. és nem táblázatból mondom, hogy bőven elég kezdőnek, meg középhaladónak is túrázni. 5 évig volt nekem is egy fz6 s2 motorom és ha arról van szó, akkor nem szögegyenes szakaszon lehet tartani a tempót az ezres sportmotorokkal is. nyilván nem az ismerkedési fázisban
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz zolee5016 #125510 üzenetére
sisak felvétel után eleve úgy "dugom be" a szemüveget, hogy ne az orrom tartsa, akkor nyitott plexinél sem fogja pl a menetszél rászorítani az orrnyergemre. még a "szemüveg előkészítéses" sisakok kora előtti trükk volt: befőttesgumit/postás gumit húztunk az arcpárnára oda, ahol a szemüvegnek kell majd bemennie, így a koponyádhoz sem préselte oda a szemüveg szárát.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
szappanos vízben megmosod a szemüveget, leöblíted/lerázod róla a vizet, majd hagyod megszáradni. ha otthon csinálod, akkor érdemes desztvízben oldani a szappant (főleg, ha felétek is iszonyat kemény a csapvíz). esetleg random szemüveg páramentesítő spray (dm/rossmann). de a natúr szappan (színező és illatosító mentes, alias: legolcsóbb) a legtökéletesebb megoldás, aztán a végén valami nem szöszölő puha ronggyal (mikroszálas törlő pl) áttörölgeted a lencsét. azt hittem, hogy ezzel a klasszik trükkel van tele az internet, mióta mindenhol kötelező a maszk és gyakorlatilag a szemüvegesek megvakulnak, amikor bármilyen boltba belépnek
persze ugyanígy szokott működni nekem az, hogy résnyire nyitva a plexi és a szemüvegről is leviszi a párát a menetszél. időjárástól függetlenül szoktam motorozni, szóval nem csak légből kapott ötlet ráadásul a "résnyi nyílás" mindig kéznél van[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Pocee #125876 üzenetére
még a 2000-es évek elején volt, hogy több helyre kellett volna menni egyszerre menni, mert nem volt végtelen számú esetkocsi (most sincs végtelen) és mi bizony klotgatyában taknyoló motoroshoz mentünk. ha ő csak simán egy farmert felvesz induláskor és becsatolja a sisakját, akkor odaértünk volna időben a másik esethez, miközben ő mérgelődik, hogy lezúzta magát és a motorját. de az emberünk induláskor úgy döntött, hogy az ő dolga, hogy miben motorozik. nos, aznap is mástól vette el az ellátás lehetőségét. ebből az irányból is érdemes belegondolni néha. nem para, a flipfloposért is kimennek még most is, csak addig másvalaki meghal, miközben az ilyen amatőr láblengetők, meg asszonyverőben motorozók 1-1 "nem adta ki" esete néha másvalaki életébe kerül, pedig egy fél perces mozdulattal elkerülhető lenne, hogy mentőt kelljen hívni hozzájuk. nyilván több ilyen eset is volt a történelem során, bennem elég mély nyomot hagyott az ilyen elkerülhető esetekből adódó már nem kell sietni érzés. írom ezt úgy, hogy időnként én is rövidgatya-póló kombóban mentem a munkahelyemre városon belül, meg nyilván minden nélkül ülök fel a motorra szerelés után a ház előtt lefutni a tesztköröket.
rövid verzió: engem azért szokott zavarni, ha valaki "felelőtlen", mert megnöveli az esélyét, hogy valakitől egyszerűen elvegye a segítség lehetőségét azzal, hogy lefoglal 30-40 percre akár csak egy esetkocsit. legalább direkt ne növeljék már a hülyék a kockázatot!#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Pocee #125881 üzenetére
oké, tényleg túlpörögted. majd olvasd vissza néhányunk hozzászólását picit később, mondjuk egy lépéssel távolabbról nézve a képet.
szerencsére a láblógatók helyett lett egy mentőbe csapódó, hogy gyorsan elterelje a hangulatkeltést a gyorshajtók felé, így ezt a témát szerintem közös megegyezéssel ejthetjük.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #56573440 #126504 üzenetére
észérv lehet még, hogy ha mégis valamit eltörtök rajta, mert feldöntik a parkolóban, felborít valaki az úton vagy csak elcsúsztok, akkor a dl650-re minden cserealkatrészből dunát lehet rekeszteni.
másik észérv: ha mégis kiderülne, hogy nem csak nagypapisan szeretnél közlekedni, akkor a vstrom egy lépcsővel jobb választás, mint az nc700 személyes történet, hogy én felnőttként azzal győztem meg az asszonyt és saját magamat is, hogy dolgozóba járni a motort a legideálisabb, hogy időt fogok spórolni és viccen kívül így is terveztem. 2 éven belül a pannónia ringen találtam magam. veled is előfodrulhat, hogy nem csak munkahelyi ingázásra fogod használni pár hónap múlva. vstrom amúgy sem a pályázós, cserébe bármikor úgy dönthetsz vele, hogy akkor másnap reggel 2-3-4 napra elmentek az asszonnyal kirándulni egyet az alpokba/horvát tengerpartra/tátrába/erdélybe és tuti, hogy a közeledben lesz olyan, aki komplett doboz szettet konzollal kölcsön tud adni a vstromhoz, ha neked addigra nem lenne saját. ez az előnye az igazi népmotornak
nem észérv a vstrom mellett és az nc700 ellen: ha nem akarod, hogy unalomig ugrassanak a munkahelyeden szintén motorral ingázó kollégáid#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz #02043648 #126530 üzenetére
mt09 dobozt és oldaltáskát később lehet rá tenni, ha sok cuccal mennél, árban belefé, csak az 500-750 nem stimmel
viccet félretéve erre szinte bármelyik naked pont jó. akár a túrázásra is valami ifatükör méretű plexivel. vagy akármelyik sport-túra, amelyik kinézetre is tetszik neked. a méretedhez és a súlyodhoz bármi passzol ebben a 600-750 kategóriában. az 500-asok között bőven találsz olyat, ami irreálisan pici lenne a magasságodhoz
szerk: a bmw s1000xr-t én is ajánlanám kezdő motornak ezekhez a célokhoz. elég sok kezdő parától megment a futóműve mesés útjainkon ezt még csak le sem kéne cserélni pár év múlva
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz baboss #126822 üzenetére
lehet simán kínai webshop is, de az adatkezelési tájékoztató elég vicces:
Adatkezeléssel kapcsolatos elektronikus elérhetősége: abc@gmail.com
Adatvédelemért felelős munkatárs elérhetőségei: abc@gmail.comamúgy a @163.com végű paypal account nem feltétlenül kamu. ez egy kínai belpiacos domain. a paypal még adhatna is némi védelmet, hogy a pénzed ne vesszen el, de én minden esetre kihagynám, mert a képek egyértelműen a neten fellelt elénézeti képek (ráadásul picik). ez egészen konkrétan a https://motopartsshop.hu/-ról van
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #127079 üzenetére
ha a fenntarthatóság is számít, akkor tényleg az fz6 kaliberben gondolkodj nekem is hasonló értékek jöttek ki, mint zgospelnek, amíg az volt. az első pár hónapban 4L környéke, majd a szezon végére 5L, mielőtt új gazdára lelt már inkább 6-6.2 körül alakult, pedig én sem fék-gáz bináris üzemmódban használtam. 1 tankkal használattól függően 250-380km-t ment el. perpill fz1 van, kíváncsi vagyok mennyit fogyaszt, ha majd lesz idő elővenni
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
off, de ha a kamera képében elég nagy részt kitölt egy fix tárgy (sisakod), akkor kapcsold ki a képstabit, mert egy idő után zavaró lesz. sisakon hordva amúgy sincs túl nagy jelentősége, mert a fejed eléggé jól stabilizál.
vagy áll kamera + stabi vagy látszik a sisak és nincs stabi. biológiailag az embernek nézőként úgy nem lesz fárasztó. elég sok motovlogger épp ezért állt át ugyanerre pár éve.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
nekem az exo1400-en picit oldalt van feltéve és a szokásos gopro könyökökön kívül egy ilyennel lőttem be a vízszintet valamikor délután lemászok a garázsba és lefotózom, hátha valakinek hasznos lesz. szinte ugyanúgy került fel az 1400-esre is, mint erre a nolanre (ahol ráadásul még az áll nyitó részt is elérhetően kellett hagynom
[kép] [kép] [kép] [kép]#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Sys85 #127248 üzenetére
székesfehérváron az ősz utca kígyó utca sarkán általában tudnak motor kulcs másolásban segíteni (immot beleértve). jobb híjján egy telefont vagy személyes vizitet megér a dolog, ha a közelben laksz.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #127283 üzenetére
elég magas ajánlatokat kapsz mindenhonnan nekem friss A jogsira 600-as megyeszékhelyen évi 16e volt (b00), közvetlen közelemben szintén megyeszékhely, 500-as, tök kezdő A2, 22 éves, évi 13e huf. bónusz nem tudom mennyiben most évi 14e az ezresre (megyeszékhely, 30+), a kollégám most 27 éves, b05 (vagy b06), már A 3 éves A jogsival, 600-asra 12e huf még mindig megyeszékhelyen.
érdemes áttúrnod a clb/netrisk ajánlatokat, aztán azalapján közvetlenül a biztosítók honlapjait is ajánlatok után. vagy átjelentkezni a nagymamához falura, ha amúgy pl nem kell autó miatt valahol helyi lakosnak lenned (mondjuk felénk az is elég, ha a lakossági parkolócetli kiváltásának napján vagy helyi lakos. megvan a cetli, aztán irány vissza az okmányirodába)
szüf szerint a motorral nem okoztak balesetet az elmúlt 3 évben? nekem pl akkor ugrott meg eléggé a kötelezőm, amikor balesetet okozott egy rokonom az autómmal, de szerencsére csak arra az autóra 30 -> 90e/év. ha esetleg az előző tulaj csinált ilyet, akkor a biztosítóknál beleszámolhatják pl egy adatbázis hiba miatt ezt alvázszám/rendszám alapján, te meg szopsz miatta, mert sehol sem említik, hogy miért magas a szorzó. nyilván kicsi az esélye, de ahol excel és sql táblák vannak, ott bármi megtörténhet a mostani biztosítódnál érdemes lenne rákérdezni, hogy magyarázzák el hogy jön ki a szorzó, ha van 20-25 perced telefonon nyaggatni őket.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz vendingo #127444 üzenetére
ebben az egy bizonyos szituban nem voltunk ott, viszont korábban jó eséllyel sokunknak volt ugyanilyen és mindenki azt próbálja elmagyarázni, hogy ebből tanulva mit kell máshogy csinálni legközelebb. ha nem is neked, de mondjuk olyannak, aki olvassa a fórumot és hozzád hasonlóan eddig még nem volt ilyen helyzetben. ne vedd bántásnak, amikor segíteni probál rajtad fél tucat ember így ismeretlenül is.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
itthon amikor belefutottam, akkor ennyit csináltak:
- szemrevételezték, hogy gyári-e a kipufogó
- megállapították, hogy nem az, ezért megnézték van-e rajta homologizációs jel (volt, típus specifikus ülés alatti dob volt, forgalmiban nem volt benne)
- megnézték milyen dB érték van a vázra írva, melyik fordulaton
- majd kimérték az 1 métert 45 fokos szögben a kipufogótól és az út szélén megmérték, hogy 100 dB alatt van-e. azalatt volt, jó utat kívántak.ausztriában 2018-ban ugyanez azzal a különbséggel, hogy meg sem nézték az E jelet, csak mértek egyből
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #127658 üzenetére
pont így, ahogy etnies írta, habár elvileg az oktatónak is mondania kellett volna, hogy kirak középre egy bóját, te elkezded nézni, aztán egyesben fék nélkül keresgéled a neked kényelmes egyensúlyi pozíciót, hogy szokja a gyomrod és az agyad. ha így megy a körözés, akkor megpróbálhatod szűkíteni úgy, hogy finoman lenyomod a féket. szűkülni fog magától a kör és megszokod. ideális esetbe az első rutinon alád raknak egy robogót, hogy szokd a "gravitációt" és a testhelyzetet, aztán 20-30 perc múlva mondjuk egy kisebb teljesítményű motort, mint amilyen kategórián tanulni fogsz és ha ott is megy ugyanez a körözés jobbra-balra, akkor jöhet a "végleges", majd a bója kerülgetés.
egyáltalán nem ciki, ha rutin órán először 5-10 méteres sugarú körben mész körbe-körbe egy bója körül, amíg "megszokod" az érzést
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
kigészítős kérdés motochargebar töltővel jártatok már úgy, hogy a telefon kamerája sokadikra sem tudott fókuszálni?
nemrég használtam eg iphone 6s-sel, annál semmi gond nem volt (nincs benne ois), aztán galaxy s8 (ebben hátul van ois), egyebet nem igazán merek beletenni, mert nem tudom, hogy esetleg az s8 döglődik vagy minden OIS-es kamera döglődni fog egy idő után a tartóban
érdekes jelenség, mert motorról levéve első fotózásnál nagyon nem akar fókuszt találni, látom, hogy próbál átfókuszálni, de homályos a közeli a távoli és az összes köztes pont is, aztán 5-8 perc anyázás és nyomkorászás (manual mód, manual focus csúszka tologatás) és egyszer csak lesz éles pont a képen). előlapi kamera értelemszerűen egyből jó. az utóbbi 2 úton, amikor ez a telefon volt fent, mindkét alkalommal így jártam.
jártatok már így? aki igen, hogy oldotta meg? valami vastagabb gumicsík a kormánycső és a felfogató közé?
korábban évekig a ram x grip kínai koppintását használtam és az égvilágon semmi ilyen nem volt egyik telefonnal sem.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #127667 üzenetére
ezért kérdem, hogy ki hogy védekezik ellene (vagy tényleg csak annyi, hogy 4 év rázkódás után most unta el magát az samsung s8 és "nincs itt semmi látnivaló")
mondjuk tény, hogy egyel kevesebb "könyök" van a ram mounthoz képest (ott ugye van 1-1 golyó a telefontartó kereten és kormány lefogató csavar helyén, köztük meg egy szorító elem). szóval kíváncsi lennék a tapasztalatokra és a megoldásokra (ha nem lesz, akkor én úgyis csinálok pár héten belül, csak nem kísérleteznék, ha valaki már feltalálta a 100% működő spanyol viaszt)#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Burt1793 #127670 üzenetére
lehet, hogy nem emeltem ki eléggé: évek óta én is ram mountot használtam és sohasem volt ilyen gond. váltottam motochargebar-ra és egyből ez lett. (igen, vissza fogok állni a ram koppintásra, ha pl másnak sem sikerült és nekem sem sikerül megoldani azzal, hogy kismillió gumit rakosgatok mindenhova.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz XFishboneHUN #127705 üzenetére
köszönöm a tippet, de sajnos már a megjelenésnél kiesett a lehetőségek közül. örülök, hogy végre nem telefonkönyv vastagságú telefonok vannak, nem hiányzik az a plusz fél centi sem. ráadásul cserélgetem a telefonokat. annyit nem ér, hogy mindegyikre vegyek tokot (vagy épp "univerzális adaptert"). ma megjárattam még rövid távon városon belül, de így is ugyanez lett a vége, este áttúrom a kacatjaimat, hogy lássam milyen gumi rezgéscsillapítókat tudok összerakni diy
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz bacus #127872 üzenetére
mindenki a maga szintjén nyomorog ma már én sem tudom elképzelni hogy jöttem ki 10 évvel ezelőtt a pénzből, mert az akkori fizum kb el is megy minden hónap elsején. kellett egy pár év, amíg átkattintottam az agyam, hogy ne kelljen mindenből mindig újabb csak azért, mert majdnem belefér a keretbe. ugyanakkor tudom, hogy a mostani bevételeim tízszeresét is bármikor el tudnám verni ugyan még csak 15 év házasságnál járok, de fel sem merül a külön dugi pénz. kiadások és bevételek kategorizálva, amíg a kördiagram nem mutat semmi extrémet, addig béke van habár időnként megkapom a kérdést, hogy "erre biztos szükségünk volt?"
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #128192 üzenetére
#120204 Somatom "Ha van időm, meg kedvem játszani, akkor az ilyet be szoktam várogatni. Minél tovább kockáztat, annál valószínűbb, hogy tanulópénz lesz a vége."
szerintem erre gondolunk a fórumban, amikor megkérdőjelezzük, hogy egy hivatásos sofőr hogy lehet ilyen (vagy ha ilyen, akkor miért dicsekszik vele ). a tejfölösdoboz és ilyen dolgok miatt nem komolyanvehetőek a kommentjeid. (ne aggódj, nem töltöttem 25 másodpercnél többet azzal, hogy saját magad cáfolatát kikeressem és belinkeljem, de még örömet sem szerzett a dolog)
mindazonáltal én is belenéztem a videóba és nem a tényleges rutin ismerete nélkül sem sikerült semmi veszélyes húzást észrevenni. ilyen tempókkal simán kivédhető az úton fekvő elütött szarvas is, ugyanakkor egy olajjal teljesen fellocsolt aszfalt ennek még a harmadával sem védhető
szerintem egyezzünk ki azzal, hogy mindannyian helikopterek vagyunk. ki sikorsky, ki bell, de mindenki helikopter, az tuti!
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #128240 üzenetére
zárbetétet csakis grafit porral ez a legelső találat, ami szembejött google-ön és egész jól (nem hosszan) leírja. ha nem találnál a közeledben grafit port, akkor akár egy ceruzából is gyárthatsz szabadidődben vagy rotring betéteket porítani, esetleg ultimate megoldás:
- vékony gumicső darabot vágni, amiben a kulcsot be tudod dugni szorosan, majd ezt befújni ragasztó spray-vel belülről, addig "mártogatni" és átszórni rajta a grafit port, amíg már nem tud több megragadni, majd még egy picit ha megszáradt, akkor ráhúzni a kulcsra, ez összegrafitozza a kulcsot, így magával a kulccsal fogod kenni a záradat nem lesz ragacsos, nem tömíti el. a gumicső grafittal tömködését meg lehet ismételgetni, amikor eszedbe jut.#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen