-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
lassan 10 éve vagyok PH tag, hidd el nem az adminoknál dől el hogy valaki(k) miatt visszajárnak / nem járnak vissza az emberek.. ezek szépen lezajlanak a háttérben, felesleges hangoskodás nélkül.
az amúgy sem közösség ahol az adminnak kell rendet tenni, inkább azt nevezném közösségnek ahol 1 ember miatt elmegy 10 másik, önszántábólelég sokat fórumoztam meg éltem közösségi életet, jártam találkozókra, szerveztem is találkozóra közös utazást stb, de aztán valahogy mindenhonnan lemorzsolódtam, mert nem volt a közösségnek közösség fílingje.. inkább csoport ez, vagy közös érdeklődési körűek fóruma - de itt és máshol is ugyanúgy megvannak a kretének akik miatt teljesen értelmetlen ide járni és megpróbálni értelmesen társalogni..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Archer #35075 üzenetére
jó hát én is így kezdtem, feljöttem minden nap és olvasgattam, próbáltam az értelmes vonalat képviselni de eluntam és már ott tartunk hogy nem napi, hanem heti szinten nézek csak ide fel, van 200 hozzászólás amiből kb 10 ha érdekelne.. mire ezeket leszűröm elmegy a kedvem a hozzászólástól, sokszor el se olvasom mi történt pedig alapvetően érdekelne..
jobb lenne naponta 1-2 értelmeset olvasni és írogatni, de van hogy napokig nem történik semmi...szerintem persu is ennek lett az áldozata, elunta
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Bogyó bá' #35162 üzenetére
az nem tűnt fel senkinek, hogy csak azok szkeptikusak akik még nem próbálták?
ezt mondjátok: "nem fogom kipróbálni, mert..." ehelyett: "kipróbáltam és nem volt jó, mert..."én városban, rövid távon zenét szoktam hallgatni mert a szélzaj számomra elviselhetetlen - egy fülbedugós fülhallgatóval éppen annyit csökken a számomra idegesítő zaj amennyire kell, és halkan szól a zene, legjobb. ugyanez mondjuk snowboardozáshoz inkább arra jó hogy ad egy ritmust amire lehet csúszni, motoron próbálom kerülni a zene ritmusára közlekedést.
városon kívül pedig ilyen alpinet használok, nekem bevált. ha elvonatkoztatunk a marketing bullshittől (miszerint ez a legkényelmesebb, kiszűr _minden_ zajt, de beszélgetni lehet mellette, nincs bezártságérzeted mert szellőzik ésatöbbi) <- ezek igazak, de attól még személyfüggő hogy kinek hogy jön be, és bár hallod mit makog a melletted álló, azért meg kell kérni hogy ugasson hangosabban..egy idő után nekem is kényelmetlen, de negyedannyi idő alatt őrülök meg a szélzajtól, szóval 100x inkább ez.. mint valami ipari totál szűrő, mert ez tényleg csak tompít és nem zár ki mindent..
én ki-berakni tartom macerásnak, van hogy menet közben derül ki hogy nem jól raktam be, olyankor megáll, sisak le, kesztyű le, tok elő, újra berak - ez kurva idegesítő!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Bogyó bá' #35439 üzenetére
én vallom azt hogy nem a büntetés mértéke hanem a büntetés elkerülhetetlensége a nevelő célzatú.
én notórius gyorshajtó vagyok, 10 év alatt egyszer kaptam csekket - mondjuk az 100k volt. (és nem is gyorshajtás volt az ok, hanem piroson áthajtás de túl gyorsan mentem ahhoz hogy megálljak, szóval nevezzük gyorshajtásnak)na most 10 évente 100k nekem megéri hogy ne változtassak a vezetési szokásaimon, ha egyébként sosem vesznek elő... és a notóriust nem úgy kell érteni hogy mindenhol 200-zal megyek.. én éppen mindig csak kicsit vagyok gyorsabb a forgalomnál és előzgetek -> ha 70-es táblánál mindenki 90-nel megy akkor én 100-110-zel haladok előre ha van rá lehetőségem.
ha minden nap megbüntetnének 5ezer forintra, idővel leszoknék róla.
ha 10 évente egyszer büntetnek meg nagy összegre, az nem nagyon izgat fel.. írok 1-2 levelet, telik az idő, részletekben kifizetem és csinálom ugyanúgy ahogy eddig - a lényeg hogy balesetmentesen.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Polemius #35442 üzenetére
nem egészen. gyorsan mentem, ismerem a környéket, belátható a kereszteződés és a fék helyett a gázra léptem, épp csak piros volt amin átcsúsztam. nulla rizikó volt benne, viszont 100% lustaság.
azt viszont nem tudtam hogy direkt erre be van kamerázva a kereszteződés, mert ott sokan átmennek a piroson (baleset viszont nem nagyon van)
beszoptam, kifizettemamúgy nem szokásom átmenni a piroson, oda szoktam figyelni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz canniball #36289 üzenetére
nem egy olyan embert ismerek a közvetlen környezetemben (sajnos) aki nem iparkodik az autópályán lehúzódni jobbra, mert "130-al lehet menni, én pont annyival megyek, minek jön a seggembe ez a gyökér, csakazértsemegyekkijobbra".. és hiába magyarázod az idiótának hogy jobbra tarts, nem érti, akkor sem ha vitába szállsz/összeveszel vele mert az ismerősöd és próbálod észérvekkel meggyőzni..
aki hülye az is marad, nagyon kevés a kivétel.. szerintem kár a gőzért, messziről el kell kerülni az ilyet és kész!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz csongi #36306 üzenetére
erről beszélek fent, látom még a topikban is ez a hozzáállás.
pedig szerintem tök egyszerű: jobbra tarts mindig, akármennyivel is mész. ha van hely a külsőben, ott közlekedsz és kész, az órát ne is nézd mert a sebességnek nincsen köze a jobbratartási kötelezettségedhez. a jobbra tarts erősebb szabály mert nem a sebességhez mérik.
ez egy tény, minden más csak önigazolás.
egy ideális világban megbüntetik azt aki a belsőben utazik és azt is aki gyorsan hajt, de nem a te vagy az én dolgom eljátszani a rendőrt.és nem engem kell meggyőznöd hogy nincs igazam, mert engem nem zavarsz a belső sávban, még csak a seggedbe sem mászok és villogni/mutogatni sem szoktam. motorral még így is van hely balról előzni, autóval meg jobbról aztán csókolom.. szerintem egy balesetnél nem az a lényeg hogy ki a hibás, mert a tolószékben fröcsöghet bárki hogy bezzeg a másik 200-zal ment én meg 130-cal.. ja, csak ha a külsőben mész akkor nem kenődik fel rád a másik idióta, ennyi a lényeg!
ezért kerülöm messziről a hülyéket és az önjelölt rendőröket!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz csongi #36330 üzenetére
tipikus példája annak, hogy te balra beszélsz én meg jobbra és soha nem fogjuk egymást megérteni
én végig autópályáról beszélek, semmi 2 sávos fos útra nem gondoltam. de úgy érzem nálad ez csak felmentés a vélt igazadra.
egy tök egyszerű példát mondok: a te autódban felfelé csal a kilóméteróra, tehát 130-at mutat és te 125-tel mész a belső sávban. mögötted jövök én, az én órám lefelé csal és 130-at mutat miközben 135-tel megyek valójában. tehát mind a ketten azt látjuk hogy 130-cal megyünk, de van köztünk 10 km/h sebességkülönbség. mi csodálkoznivaló van azon ha ezek után letolnak, ledudálnak, miközben a jobb oldali sáv üres?tényleg nem győzködni akarlak, nem én vagyok a paraszt aki levillog majd ezek után, elég széles az út hogy megoldjam. csak nem értem ezt az az "ebet a karóhoz" hozzáállást, hogy miért kell betartani a másiknak csak azért mert szerinted szabálytalan. miért kell fokozni a baleset valószínűségét szándékosan? és itt a szándékosságon van a hangsúly. a szar út lehet kifogás, de a "szabályosan maximummal megyek és más se menjen gyorsabban" számomra felfoghatatlan!
azért mert más nem tartja be a szabályt (gyorsan jön _szerinted_) az nem jogosít fel arra hogy feltartsd, mert rögtön megduplázódik a szabálytalankodók száma az úton. miért jó ez?jogszabályi háttér:
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) – a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve – a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbuszöbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy -lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
A sebesség egy külön paragrafus, nem ment fel az egyik a másik alól és nincs a kettő között alá/felérendeltségi viszony. nincs jogod az úton eldönteni hogy a másik miért megy gyorsabban ha lehetőséged van jobbra tartani. a hangsúly a lehetőségen és a szándékosságon van!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #36417 üzenetére
amúgy én elég sokáig vadásztam valami "tail bag"-et. amit az utasülésre lehet erősíteni, de még nem találtam olyat ami értelmes is lenne.. fel kellene próbálni de itthon ilyenek nem nagyon vannak, próba nélkül meg nem venném meg pedig ez tetszik
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Anulu79 #36508 üzenetére
minimum 100k (elméletben ajánlhatnak iskolák kevesebbet, a gyakorlatban nem fog olcsóbban menni)
hány éves vagy? ha 79-es évjárat, akkor tárgytalan
mekkora motort akarsz? ha 125ccm, akkor elég egy b125-öt csinálnod, jóval olcsóbb! ha nagyobbat, akkor csak az A kategória éri meg egyből (ha a korod megvan hozzá)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz TommyGun #36570 üzenetére
az a tuti ha még az olaj is gyári benne
indokolatlan ez a kilóméter, még be sincs járatva.. lehet a tulaj meghalt és örökölte valaki a vasat, csak eddig nem foglalkozott vele? mondjuk a képeket elnézve még lemosva sem volt, annyira steril (kipuffogó, leömlő, felni mind karc / kosz / korróziómentes)
(#36576) Outlander mondjuk ha kötelező, akkor az alapdíjban benne kell lennie, olyan nincs hogy levezettetnek veled X órát és ha nincs meg a kilóméter akkor még köteleznek rá hogy fizess extra pénzt. benne kell lennie, ha nem adja ki akkor az az oktató faszsága, oldja meg...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #36657 üzenetére
én csütörtökön megyek a Karasnába, bár nekem csak 4km-t kell kibírnom majd a fos időben
új gumik mennek felmás: annyit beszéltek itt arról, hogy várjátok a közigbírságos csekket, hogy én kaptam is egyet - nem akarja valaki befizetni helyettem? mert én nem vártam..
(#36659) canniball azt a marketingdumát hogy teljesen kiszűri a szélzajt, nincs bezártságérzeted és tökéletesen szellőzik illetve a beszédet sem szűri ki illik elfelezni, elnegyedelni.
a valóság az, hogy nagy mértékben tompítja a szélzajt egy elviselhető szintre (szemben egy átlagos olcsó füldugóval ami minden hangot kizár)
beizzad ez is és egy idő után kényelmetlen, de érezhetően jut be friss levegő szemben a tömör dugókkal
hangosabban kell beszélni hozzád de legalább nem kell üvölteni (vagy akár kivenni a dugót) ahhoz hogy halld a másikatez sem csodaszer, de olyan nincs is, legfeljebb a marketingszövegben!
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #36682 üzenetére
én bírom az olaszokat, szerintem jófejek!
de a munkát tényleg máshogy értik..a múltkor egy 20millió forintos rendelésemet baszták el, mindent megbeszéltünk szóban és elküldték írásban is az ajánlatot de ott a bruttó 20 millió helyett nettó 20 millió szerepelt (!!!), tehát 27%-kal magasabb árat igazoltak vissza.
amikor szóltam hogy ez így nem jó, szabadkoztak hogy "félreértés" történt, ők végig nettó árról beszéltek.. mondom kurva jó de én direkt az elején leszögeztem hogy ez bruttó.
kapaszkodjál meg, 5 perc múlva jött a 27%-kal kedvezőbb ajánlat, írásban hivatalosan (azóta már meg is vettük és el is adtuk a sok szart).. szóval simán eladták volna annyival drágábban nekem a cuccot és találtak még 27% kedvezményt abban az árajánlatban, ahol 1-2%-okról ment az alkudozás heteken keresztül..kemény
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Kicker #36781 üzenetére
be kell perelni a biztosítót.
majd a bírónak elmondják miért nem akarnak fizetni. ügyvéddel kell menni, csomó idő és pénz de ha nyeri akkor kamatostul kapja vissza. egy jó ügyvéd az elején meg tudja mondani hogy milyen esélyekkel lehet indulni a tények ismeretében!az első kérdés az, miért hajtották el a MABISZ-hoz? lehet hogy a külföldi rendszámos és külföldi biztosítós ügyeket rajtuk keresztül kell intézni, nem? a magyar AXA nyilván leszarja a német AXA felelősségét.. itthon van egyáltalán AXA biztosító? szerintem gépjármű felelősség biztosítója itthon nincs az AXA-nak.
így viszont érthető hogy nem akarnak fizetni, lehet a MABISZ jár el ilyen esetben..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #36836 üzenetére
a Dainese nagyon kúl csak amikor én vettem pont nem volt akciós, 30-40k meg erős nekem 1 kesztyűért...
26-ért szerintem jó vétel volt, baromi kényelmesek és tartósnak tűntek amiket próbáltam!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #36924 üzenetére
nekem is ilyen van
tavaly nyáron vettem, pályázni még nem voltam benne de utcán többször is, jó cucc és szellőzik is az orrán ahogy kell!
valóban nyikorog, de engem ez nem zavar, amúgy is csak bőrruhához veszem fel mert van utcai motorozáshoz hétköznapi szettem
arra érdemes figyelni hogy nem kell a damilokat elbaszott módon rávasalni a lábadra, én amikor megvettem nem értettem hogy miért nem tudok váltani a csizmában.. úgy meghúztam rajta mindent hogy a lábam meg sem mozdult és elérzéketlenedett benneNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #36937 üzenetére
70K az a kevláros hiper-szuper Dainese nadrág, nekem egyszerűbb van és kifutóban vettem 23K-ért pár éve, térdprotektorral!
emellé van egy Dainese kabátom, azt rendeltem de kánikulában nem a legjobb, kéne egy nyári kabát is de inkább izzadok ez asszem 90k volt pár éve
magasszárú XPD cipő, olyan 30k volt
Forcefield gerincvédő talán 40k
hosszú ujjú aláöltöző - decathlonos 3-4k
mugen kesztyű - 20kebben megyek városban hétköznap, de ha kánikula van ez a felszerelés sem jó.. ja, 15 fok alatt sem.. legszívesebben azt csinálnám hogy reggel bejövök dolgozni farmerban, meló után pedig beöltözök bőrbe és elmegyek motorozni de ez fizikailag kivitelezhetetlen mert nem tudok 2 ruházatot magammal cipelni mindenhová, így is utálom a hátizsákot pedig semmi nincs benne...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz vendingo #37129 üzenetére
ja engem is, szomorodjanak meg.. 50 helyett 79, 45k-s mutatvány.
kanyarból jöttem ki úgy 100-as tempóval, megláttam a rendőrautót és egyből fékeztem de ezek bemértek 300 méterről.. az már más kérdés hogy a rendszám csak kb 60 méterről olvasható és ott már javában 40-nel poroszkáltam, a videófelvételes mérések átka hogy már nagyon messziről lekapnak és utána ha közelebb érsz leolvassák a rendszámot és jön a bünti.
ha jól tudom lassacskán visszaállnak a fotózásra és akkor 2-300 méterről ha észreveszed őket még le tudsz lassítani...amúgy meg jogos, nem vettem észre hogy lakott területre értem. olyan kicsi volt a falu hogy nem is láttam házakat csak a falu eleje/vége táblát, meg a kettő között a pékeket... nem véletlenül mértek ott ahol
attól viszont hülyét kapok ha a sok mazsola beáll a 40-nel tötymörgő rendőrautó mögé és nem mernek előzni.. már mér? mi lesz? én még úgyis bemegyek 2 autó közé ha az egyik rendőr, sőt van hogy a rendőrautó húzódik félre amikor jövök.. na nem azért mert akkora király vagyok, csak látja hogy normálisan és magabiztosan közlekedem és elenged..
ha meg megállít és igazoltat akkor mi van? odaadod a papírokat és váltasz velük 2 normális mondatot aztán mész a dolgodra.
ha kötözködnek, nem írsz alá semmit és megmondod hogy jelentsen fel. úgysem fog, nem szeretnek ezek dolgozni...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Teasüti #37147 üzenetére
nem biztos hogy nekem ők csinálták, de az tuti hogy nekem egyedi méret kellett és rajz alapján nagyon szépen összerakták, futár hozta darabokban és egyedül összetettem, tehát tényleg plug and play és ha nincs garázsod ez jobb mint takargatni ponyvával.
ha viszont ponyvázod, olyat vegyél ami szellőzik!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #37161 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani neked, mert az enyém szélcsendes helyen van egy fal és egy bazi nagy fa között.
4 éve van meg, sehol egy elengedett ragasztás vagy szerkezeti hiba, aki csinálta szépen dolgozott.az viszont biztos hogy az egész váza zártszelvény és ilyen méteres karókkal lehet rögzíteni a földhöz, a ponyvát pedig a zártszelvény-szerkezetre kell ráerősíteni. a ponyva pontosan illeszkedik a vázra és még kötéllel körbe lehet feszíteni rá.
az a gyanúm hogy ennek szélben sincs semmi hangja, legfeljebb a bejárat loboghat erős szélben de ha fal van mellette akkor ott sem hiszem.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Polemius #37426 üzenetére
olyanokat kérdeztek és olyanokat mondtok...
mi az hogy érdemes? érdemes ha a motor rendben van. aki ennél okosabbat akar itt a fórumon mondani az csak spekulál.a matt fekete használt CB500-asnál is csak kapkodtam a fejem, miket írtok.. lelakott, meg biztos estek vele meg drága meg messziről el kell kerülni meg bontószökevény meg igénytelen tulaj..
össze-vissza beszéltek, el kell menni meg kell nézni, kell váltani pár szót a tulajjal hogy kiderüljön miben hazudik, levonni a megfelelő következtetéseket, a javítandó dolgokat megpróbálni lealkudni és vagy megvenni a motort vagy nem megvenni..az nem tanács hogy "meg se nézd" meg hogy "hulladék" meg hogy "van olcsóbb" amikor nem láttátok élőben hogy mi az.. motort nem fórumon veszünk, főleg nem olyan fórumon ahol mindenki 10 éves, karcmentes, 10e km-t futott motort keres első gazdától szervizkönyvvel garanciával.. igények és kritika van de megy a fillérbaszás az olajon meg a kopó dolgokon..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Backspace #37674 üzenetére
én a motoromat és az autómat is olyan embertől vettem (3 alkalommal) akikben néhány mondat után maximálisan megbíztam. aki nem volt szimpatikus arról ki is derült utólag hogy elfelejtette megemlíteni hogy az autó amit meg akarok venni totálkáros volt.
viszont a 3 másik vétel és akikben megbíztam nem okoztak csalódást, nem derült ki utólag semmi turpisság. szerintem ezt kell kifogni igazán, ez a nehéz az adás-vételben, kiszűrni a rosszindulatú tulajokat..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Sianis #37684 üzenetére
a szervizes átvizsgálás alap.
az hogy utána tudsz-e alkudni, más kérdés. a mostani motorom és autóm is olyan állapotban volt amiből nem volt hová alkudni, én meg annyira fel voltam spanolva hogy az alkudozás érdekelt legkevésbé. jó állapot, szimpatikus tulaj és kifizettem amit kért alku nélkül.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
kérdés:
Van 1 Continental Sport Attack hátsó gumim, szerintetek mennyi pénzt lehet érte elkérni?
DOT CP8E B5MV 4810 van ráírva, 180/55 R17
profilmélység középen kb 4mm, enyhén repedezett de szerintem 1-2 szezon még van benne, előbb fog elöregedni mint elkopni.Adok mellé ajándékba egy hozzá való elsőt is ami ritka FOS állapotban van
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #37707 üzenetére
középen mértem 1 random helyen, ennél bemondhattam volna kisebb vagy nagyobb számot is mert attól függ hol nézem - így inkább egy olyat mondtam ami szerintem látható/mérhető trükközés nélkül
volt 1 facebook csoportos ötlet eddig, hol lehetne még adni-venni ezt? megválnék tőle azonnali jelleggel amíg ér valamit!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
köszi a tippet a gumira!
más: szükségem lenne egy komplett idomszettre (bal, jobb oldalidom és fejidom)
szín mindegy, sérült is lehet, a motor 2003 Honda CBR600F4imegyek a ringre a jövő héten és inkább átöltöztetném a vasat.. a legjobb valami használt, leharcolt de gyári műanyag lenne. merrefelé keressek? találtam pár hirdetést és 10-20k között láttam mindenfélét, ez reális?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
-
stifi
senior tag
válasz Integra #37772 üzenetére
szerintem ez egyáltalán nem drága, ha figyelembe vesszük hogy egy új gyári elem 150-250k..
ha nem akarom javítani, fényezni akkor ennél olcsóbb megoldás nincs, még a kínai is 600 USD mire ideér és azzal elég egyszer esni, kuka..a pályaidommal csak az a baj hogy bele kell applikálni a fényszórót, erre most nincsen időm...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #37915 üzenetére
nem kizárt, az elmúlt fél évben egyszer jártam arra és az pont a múlt héten volt, a HÉV mellett az Örs felé haladtam este 6-7 között, talán szerdán?
vagy bőrruha volt rajtam? mert akkor hétvégén, szombaton..nem emlékszem mert szoktam csak úgy menni a fejemből ki
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz szasanyi #38023 üzenetére
én is azt mondom hogy nem a jogosítványtól lesz képzett valaki, a magyar képzési követelményeket ismerve pedig kijelenthetjük: attól hogy valaki megszerez egy jogosítványt még nem fog tudni vezetni.
B kategóriával 50-es robogót amúgy is lehet vezetni, a KRESZ nem változik meg attól hogy 250-es robogót vezet az illető.az már más kérdés, hogy ilyenkor biztosítás nélkül vezet. elcsapják a körúton és akkor is ő lesz a hibás jogilag ha csak állt a piros lámpánál. ha ő okoz balesetet, megkockáztatja súlyosabb esetben a felfüggesztett börtönt is - nekem nem érné meg a menőzés ilyen kockázat mellett, de én a robogókra is rendszámot rakatnék és műszaki vizsgára kötelezném az összeset
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz DigitXT #38042 üzenetére
én sem jártam be oktatásra az A kategóriánál, csak a jelenléti ívet írtam alá hogy mehessek vizsgázni. a KRESZ könyvet azért átpörgettem, és 1 hibaponttal levizsgáztam
a mi sulinkban is a B kategóriával együtt oktatták a motorosokat, de nem tudom hogy kitértek-e külön a motorosokra..de a lényeg, hogy az első rutin órámon ültem először motoron előtte csak bicikli (robogó sem)
Makó Dezső legenda fogta is a fejét bánatában, és megpróbált lebeszélni a dologról, de aztán rájött hogy nem vagyok béna.. inkább a csaj volt nehéz eset aki mindig akkor jött amikor én, és állandóan le akarta beszélni a motorozásról
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én simán szót értettem vele, bár én türelmes vagyok eléggé
van 1 stílusa az biztos, de ha ettől el tudsz vonatkoztatni akkor bírható...Klasszik:
"Állunk a napszítta, repedezett betonplaccon a 40 fokban. Ifjú, szerintem még gimis tanuló kérdezi a Dezsőt bátortalanul: az a bajom, hogy zsibbad a motoron a csuk-lóm, mit csináljak, lehet ezen segíteni?
Dezső elgondolkodva ránéz, komolyra vált a hangja, egyszerre segítőkész lesz, mint egy orvos, aki alaposan fel akarja mérni a tüneteket a diagnózis előtt: hm, lássuk csak. És mondjuk amikor... például.... mész a villamoson, és kapaszkodsz, akkor is szokott zsibbadni a csuklód?
A srác elgondolkodik, felidézi a villamost meg a kapaszkodást, aztán kiböki, hogy nem, a villamoson nem szokott.
Dezső: AKKOR JÁRJÁL VILLAMOSSAL. Hát így."Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #38150 üzenetére
ne keverjük a piti fémkereskedőket a motortolvajokkal.
az egyik azért nem fog nekiállni ellopni mert _ostoba_ hozzá, eltolni sem tudna egy motort, a másik meg azért nem fog leállni szarakodni a tárcsazáras, U lakatos motorhoz mert keres a közelben olyat ami nincs lekötve.mind a kettő ellen tökéletesen jó védelem valami kombinált dolog, pl riasztó + lakat / tárcsafékzár
ha persze kinézik a motorodat, pont azt - akkor el fogják vinni. de ha így be van biztosítva akkor lehet sosem nézik ki, mert mindig lesz könnyebb préda. ez nem a tolvajtempó, a mi vasaink sem olyan gépek amikből 1db van az országban és valakinek pont az kéne... általában az kell amit könnyű elvinni. ha ez pont a tiéd mert az utcán hagyod benne a kulccsal, akkor hajrá
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Something_ #38195 üzenetére
egy távolabbi ismerősöm (facebook) állítólag látta, és egykerekezett az illető a buszsávban. az ellen nem sok minden véd.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz csongi #38323 üzenetére
a múltkor én megálltam a zebránál (mert amúgy valljuk be, itthon farkastörévnyek uralkodnak az átkelést tekintve, az autók nagy többsége még csak nem is lassít) mire a mögöttem jövő X6 béemvé balról megelőzött (a szembesávban) és ledudált a picsába.
hja, és majdnem elütötte a babakocsis lányt aki ránézésre percek óta várakozott az út szélén és senkinek nem jutott eszébe elengedni, én voltam az egyetlen aki megállt és majdnem ki is vasalták gyerekkel együtt..inkább lassítana mindenki a zebrához közelítve a satuzás helyett, de persze feleslegesen megállni nem kell. engem viszont nem nagyon érdekel ha lelépek a zebrára és összeszalad pár autó, a lényeg hogy engem ne basszanak el, mindenki magáért felel.
azt sem értem hogy fordulhat elő hogy valakit elütnek az úttesten. nincsenek ezeknek életösztönük?Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #38331 üzenetére
nekem f4i van és ültem már RR-en is, teljesen más pozíció, sokkal sportosabb az RR. nem is tetszik nekem hogy látom az orrát, meg magasabban van a lábam, de pályázni bevállalnám azért, ha ilyen árak vannak és később megtehetem hogy csináljak 1 pályamotort, akkor az valószínű RR lesz
utcára viszont nekem jobban fekszik az F4i, de nem sírnék ha csak RR állna a garázsban, megszoknám
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Archer #38348 üzenetére
majd a második vezérműlánc-feszítőt már csak akkor fogod megvenni amikor már füldugóval is hallod a lánc csörgését
az elsőt én is megvettem amikor az első neszt meghallottam, azonnal és reflexből.. nem mondom hogy pénzkidobás de 30k-ból egész sokat el lehet gurulni illetve ez majdnem egy gumi ára...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Archer #38352 üzenetére
49e volt a motorban amikor cseréltem, most van 64e.. megint elkezdett hangot adni de nem érdekel..
a manuálisban 1 dolog miatt nem bízom: ha ilyen egyszerű lenne, a mérnökök is megoldották volna szerintem. amíg csak ilyen házi tuning létezik inkább kihagyom a babrálást, és megveszem a gyári megoldást - de nem akkor amikor az első csilingelést meghallom az tutiNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #38550 üzenetére
hehe, elmaradt mert nagy volt a víz a pályán
de kimotoroztam meg vissza, odafelé esett, most már száraz minden...amúgy körözgetés lett volna a program, semmi extra csak nem nyílt nap, hanem felvezetéssel körözgetés, mutatják hogy kell menni, tempó, ívek, helyezkedés, testtartás..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Bogyó bá' #38716 üzenetére
valószínűleg a szerpentinen könnyebben döntögetnéd az én 200 kilós cbr-em mint a biciklidet.
tényleg csak tologatásnál van jelentősége a súlynak, menet közben már inkább a futómű és a motor karaktere adja azt hogy mennyire lehet vele kanyarogni!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz KoVee84 #38719 üzenetére
a mondat második felét is elolvastad?
a kanyarodásra értettem. nem a súlya miatt lesz nehéz ledönteni, hanem a futómű, súlypont, gumi hegyessége, lábtartó magassága, üléspozíció és sorolhatnám még mi miatt..
a súly játszik ebben a legkevesebbet szerintem.nyilván számít a motor súlya is, nem véletlenül nincs 500 kilós sportmotor
csak semmivel sem fárasztóbb egy 240 kilós VFR-t döntögetni mint mondjuk egy 120 kilós CiGi-t..Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox Series X|S
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Horgász topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen