-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129519 üzenetére
Igen, így hogy mutattál egy kvázi újat, már én is látom, hogy nagyobb volt az ijedtség. Tegnap nem is néztem, hittem a szerelőnek (rám ijesztett rendesen), aztán rohantam az irodába...
Egyébként is kaptam az ívet haveroktól, hogy minek hordom márkaszervizbe, kidobott pénz, stb. Hát például ezért Relatíve ritka motor itthon, nem árt ha olyan nyúl hozzá, aki rendszeresen találkozik is a típussal.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129518 üzenetére
Az ABS nagyon zavaró a kemény féktávokon, de kikapcsolni nem merem. Egyszer véletlen utcai módban felejtettem, na úgy meg annyira dolgozik az ABS hogy kicsit túl is szaladtam a féktávon, mert hiába húztam a féket, nem úgy lassult a motor, mint pályamódban.
Tavaly mintha lett volna egy enyhe fading a fékerőben, azt most nem tapasztaltam. Az egyetlen változó tavalyhoz képest a friss fékfolyadék.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129546 üzenetére
Elsősorban attól félek, hogy amikor egyenesben próbálok rövidet fékezni, akkor rámarok a fékre, és kb azonnal érzem ahogy pumpál az abs. Nem akarok orra sem esni, meg azt se hogy megblokkoljon a kerék és kicsússzon alólam. Így IMU nélkül meg gondolom ennyit tud a rendszer.
Kanyarba befékezésnél nincs semmi parám, ott már nem tépem úgy. Ott még érzem ahogy átdöntöm a gumit a lágyabb keverékre fékezés közben és az jobban betapad mint a gumi közepe. Ebből a szempontból mondjuk a Supercorsa jobb volt az egy komponens miatt, nem volt ilyen átmenet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ezt nem szabad egyébként. Én elég drágán, egy gtk-val tanultam meg a leckét, pedig már előtte volt hogy megúsztam párszor ugyanilyen szitut egy sima kavicságyba csúszással például. Vagy pl tegnap is volt, hogy a Mansell kanyarba menet úgy éreztem túl forrón érkezek és nem fogok tudni elfordulni, befixáltam a kerékvetőt és ki is mentem a bukótérbe. Következő körben ugyanazzal a tempóval, ugyanazzal a parával, de fejben rákényszerítve magamat elengedtem a féket és simán befordultam.
Ha ilyen helyzet van legközelebb akkor a féket vagy húzod tovább és közben próbálsz fordulni, vagy elengeded és csak a kanyarba figyelsz befelé, ahová menni akarsz. Meglepő, de el fogsz fordulni. Ha elengeded a féket akkor könnyebb lesz az elfordulás, még úgyis hogy túl nagynak érzed a tempót, mert az első féknek van egy felállító hatása. A hátsóval tudod még szűkíteni az ívet.
De ezeket pályán kéne jól begyakorolni, nem Héregen
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Pocee #129557 üzenetére
Szerintem a WSBK-ban (meg egyéb superbike bajnokságokban) az IMU elintézi ezeket, pl hogy mennyire engedi elemelkedni a hátulját.
Nem akarok úgy járni, mint Oliveira pár éve
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #129633 üzenetére
[link] Battery as a Service a lényeg, csak nem jutott eszembe. Ez egy elég erős válasz néhány felhasználói problémára szerintem. De úgy nehéz ezeket sikerre vinni, hogy a VWhez hasonló vén faszok diktálnak.
Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját. Pár éve már mind energiaipari vállalatként hivatkoznak magukra, ami tágabb fogalom, és szebben cseng, mint az olaj. A MOL 2030ra teljesen átalakul, és már vegyipari vállalatként akar szerepelni a közbeszédben, az olaj része jóval kisebb lesz a portfolióban, és ez csak egy példa.
Szóval jönnek ezek a dolgok, csak időre van szükség.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129540 üzenetére
Voltam ma a Triumphban, megnézettem a fékbetétet, azt mondták hogy ez kuka. Három Hungaroring napot bírt (1 nap az 4x20 perc) az én lakossági tempómban.
Lehet hogy helikopter vagyok, de én ezt eléggé kevésnek érzem és nem tudom hogy mit gondoljak
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129838 üzenetére
Az utolsó fotó az a betét alsó része. Az előtte levő képen nem látok már vájatokat, az a betét teteje.
Ez a normális kopás? (Gondolom igen)Van értelme esetleg más betéttel kísérletezni, vagy sokat úgysem nyernék vele?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #129840 üzenetére
Egyrészt ez ez alsó, esetleg közép-alsó kategóriás sisak. Ennyi pénzért nem segít az sem, hogy felnyitható állú, és napszemüveg is van benne. Tehát sok mindent próbáltak belepakolni egy olcsó sisakba, és az kb ilyen szinten oldható meg.
Én ebben az ársávban egy napszemüveg nélküli, zárt sisakban gondolkoznék.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #129845 üzenetére
Pedig a kontaktlencse nagy királyság a szemüvegességhez képest. Egyedül a strandon szar, mert víz nem nagyon érheti. De a jobb lencsékkel az sem gond, ha elalszol benne és csak másnap veszed ki. Betenni szinte azonnal megy, kiszedni meg szokni kell picit, de 1 hét után már sima ügy volt.
Miért nem lehet műteni? Az enyémet a drágább technológiával nem engedték, az olcsóval meg igen. Hibátlan volt az is, csak hosszabb a lábadozás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129868 üzenetére
Én a felső részét kopottabbnak, vékonyabbnak látom, és a rovátkákat sem látom rajta. Alul látom a rovátkákat és valamivel vastagabb is az anyag.
Amikor legelőször fotóztam (még a mostani Hungaroring alkalom előtt) akkor felül is jól láthatóak voltak a rovátkák, de akkor is a teteje valamivel kopottabb volt, mint az alja.Akkor ez félrekopik, és van valami hiba?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #129866 üzenetére
Nekem ez egy elég durva visszalépésnek tűnik, bár nem tudom hogyan használta azt az R1-et. Ha közel rendeltetésszerűen, akkor az az SV1000 nagyon kevés lesz minden tekintetben
Az SV1000-ből is kifoghat olyat, amire rögtön rá lehet költeni mondjuk 200-at, de ahogy nézem, itt inkább arról lehet szó, hogy az R1 a használtpiacon kb 2 millió, az SV1000 meg a fele.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #130199 üzenetére
Jó, de te nem vagy mérvadó, a te garázsodban szerintem műteni is lehet téged ismerve
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #129870 üzenetére
Ma pont került a dolog végére, bent vannak az új betétek. A régi félre volt kopva, a teteje sokkal kopottabb volt mint az alja, amit jeleztem, úgyhogy kipucolták a féket. Így a hirtelen váltás miatt érezhetően pontosabb lett, jobban be is harap.
Hogyan kéne a féket tisztán tartanom, elég csak mosáskor oda is locsolni egy kis vizet, vagy inkább fújkáljam féktisztítóval néha?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #130365 üzenetére
Mindkét oldalt a betétek felső része jobban el volt kopva, mint az alsó. Ezt az alsó-felső részt nem kiszedve értem, hanem amikor bent van a helyén: ha a felső lyukon néztem be akkor ott kevesebb volt a betét, mint az alsón. Fent a recéket sem lehetett már látni.
"A pontosabb erzet pedig az, hogy valoszinuleg legtelenitettek a fofekhengert."
Amikor cserélve lett a fékfolyadék utána mentem Hungaroringre, nem éreztem levegősnek, fading sem volt. Ezért gondoltam hogy a féknyereg kipucolása miatt járhat finomabban.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bacus #130570 üzenetére
Én meg átvágnám a gordiuszi csomót azzal, hogy nem járműre, hanem jogosítványra kellene szólnia a kötelező biztosításnak.
Akinek van érvényes jogosítványa annak rendelkeznie kellene biztosítással is hozzá, és slussz.Szerintem a jelenlegi rendszer rendkívül igazságtalan nagyon sok szempontból, és még tele is van kényelmetlen baromságokkal, ezek közül az egyik példa amit te is mondasz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #130572 üzenetére
Nem tudom eldönteni... mintha a pálya bizonyos részei szélesek lennének, több helyen meg nagymotorhoz túl szűknek tűnik.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
Segítsetek légyszi az alábbi témában:
A hűtőfolyadék szintem hidegen bőven a minimum alatt van, gyakorlatilag a kiegyenlítőtartályban nem is látok semmit, már amennyire bele lehet látni a formája és elhelyezése miatt.1, Hova a brébe fogyott el?
Bevallom őszintén, nem nagyon nézegettem a szintet, mivel 7 ezer km alatt egy új motorban gondoltam nem szükséges. 2 hete voltam szervizben, sok pénzt otthagytam, de nem szóltak erről. Vagy meg se nézték. Vagy melegen jó lehet a szint?2, Olvasom a manualt, azt írja hogy desztillált vizet vészhelyzetben szabad rátölteni, de utána azonnal le kell cserélni az előírt folyadékra. Ez komoly, vagy csak túl van biztosítva a leírásban, és nyugodtan rátölthetem a deszt. vizet?
3, Szintén a manual írja, hogy Hybrid OAT típusú folyadék kell bele, aminek a színe zöld. Ez automatikusan azt jelenti, hogy ha egy hűtőfolyadék zöld, akkor az a megfelelő típus?
4, Külföldi Triumph fórumban többen írják, hogy az övék kék, másoké piros, másoké meg zöld, gyári Triumph matricás flakonból. A manual zöldet ír. Mivel nem látok a tartályban semmit, ezért a mostaninak a színét sem tudom megmondani.
Ilyenkor mi van, számít a szín? Keverhető?[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz csongi #130978 üzenetére
Forralni nem forralja, de mintha a venti többször bekapcsolna mint ahogy korábbról emlékszem, de aztán ez lehet persze tévképzet is.
A kijelzőn a hőmérséklet a szokásos, nem melegszik. Így hirtelen az elmúlt hetek jutnak eszembe a 34 fokokban, Kakucsring, budapesti araszolás, mindig a szokásos hőfokokat mutatta.Tovább böngészve a külföldi csoportokat elvileg gyárilag is csak a minimumig van töltve, többeknek a minimum alatt van hidegen, és nekik a szervizek azt mondták arra, hogy úgy jó. Mondjuk én a minimum alatt sem láttam semmit, a motor lökdösésére sem, de holnap napfénynél megnézem újra, plusz átnézem a csöveket is, hátha látok valamit.
Deszt víz akkor is problémás, ha csak mondjuk 1 deci megy rá, hogy meglegyen a szint?
2.1 liter a manual szerinti mennyiség, szóval kb 5%-kal higítanék így rá.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #130982 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Pár óra múlva leszek motorközelben majd, megnézem jobban.
"Szintet hidegen kell nezned, melegen mindig tobb lesz."
Na jó, ennyire satu azért nem vagyok Arra értettem, hogy a szerviz azért nem szólhatott, hogy rossz a szint, mert melegen ugye magasabb, és akkor meg úgysem látják pontosan hogy mivan? Nem akarom alaptalanul elkönyvelni, hogy mondjuk át se nézik a motort az éves szerviz alkalmával."A durvabbakat nem fogom emliteni inkabb."
Most hogy már felhoztad, muszáj leszhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #130986 üzenetére
A csöveken nem látok szivárgást. Ezen a képen sárgával jelöltem hogy meddig van a szint, így napfényben már látom is Ez a kép oldalsztenderen van, felállítva a műanyag nyílás aljáig ér a szint. De mint látszik bőven a minimum alatt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #131013 üzenetére
Az jó, én meg aggódom itt 1 deci hűtőfolyadékon...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #131057 üzenetére
Ez tegnap volt?
Kint voltam reggel 9-től kb délután 2-ig, két MT10-es sráccal. Ezt a KTM-et én is láttam, de csak kívülről, szépen ment
De kék színű GSXR-re nem emlékszem, szóval téged valszeg nem láttalakhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Tegnap voltam életemben először a Pannóniaringen. Négyen mentünk haverok, és nagyon vegyes érzéseim vannak egyelőre a pályával kapcsolatban.
Hátha valakit érdekel egy kis beszámoló.A komplexum iszonyat hangulatos, bemész és van minden, étterem, hotel, még benzinkút is, és a sok németajkú vendég ellenére az árak is teljesen rendben vannak. Tényleg minden adott ahhoz, hogy valaki kényelmesen 3 napig letáborozzon odabent. Ezt a részét nagyon éltem, jól éreztem magam.
A pályával kapcsolatban teljesen megértem akik imádják, itt el lehet durrantani egy ezresnek is rendesen, kevés a stop & go kanyar, többnyire lendületes az egész, sok a hosszú gyors kanyar, széles az aszfaltcsík, és magas az átlagsebesség. Legalábbis nekem a Hungaroringhez van viszonyítási alapom, annál ez szerintem egy jóval gyorsabb pálya, még az én kis 765-ös nakedemnek is.
Másrészt ehhez a nagy tempóhoz az aszfalt minősége szerintem pocsék, tele van hibával, repedéssel, néhol lyukakkal, sok részen hullámos. Több helyen van benne akkora hupli keresztben, amekkora még a Hungária körút legszarabb részein sincs. Az egyik pont egy olyan keményebb féktávon, ahol ha épp bentebb mész mert kifékeznél valakit, akkor feldobja az egész motort. Rendben, ez olyan hogy egyszer szopod be, utána megtanulod, de én ezzel az első beszopással egy elég necces helyzetbe kerültem, nem sokon múlt a perec.
Év elején felújítottak néhány kanyart, és azok baromi jók. Ha az összes olyan minőségűre lenne aszfaltozva, akkor nagyon nagy királyság lenne.Ami szintén nem tetszik nekem, hogy nincsenek aszfaltozott bukóterek. Ha túlvállalsz egy gyors kanyart és leszaladsz a szélére, akkor hello van, nincs esély javítani. Ennek meg is volt az eredménye a nap folyamán, sok volt a baleset. Ehhez képest a Hungaroringen bárhol ha elkottázod, akkor szépen kimész a bukótérbe és nyugiban összeszeded a motort.
Tegnap ahogy számoltam kb 10 törött motort hoztak le, de lehet hogy többet is. Az egyik végigolajozott egy tempós balkanyart, utána a nap hátralevő részében azt szűk íven vette mindenki. Egy másik esés sajnos pont egy haverom volt, kicsúszott alóla a motor egy lassú balosban, ő pedig begurult a mögötte jövő elé akinek esélye sem volt reagálni, és átment a srác felsőtestén motorral. Mentő vitte el. Ma reggelre derült ki, hogy semmi sérülése nincs, pár zúzódás és egy nyakrándulás, de ennyi. Ma már otthon alszik. Megúszták mindketten pár lyukkal a ruhájukon, és néhány törött idommal.
Ahogy olvasom a mai napon is hasonló volt a helyzet, rengeteg bukás, és mentő is jött többször. Nem tudom, hogy ez itt átlagos-e, de más helyszínek nyílt napjain nagyon ritkán láttam csak bukást, mentőt meg egyszer sem. Persze nem vagyok reprezentatív példa, csak bennem ezt a benyomást keltette.
Mivel még sose voltam itt, ezért a lassú csoportba kértem magam. A lassú csoportokkal az a tapasztalatom, hogy nagyobb számban fordulnak elő benne azok az egyének, akik jelentősen túlértékelik a saját képességeiket, és nincsenek tekintettel a többi résztvevőre, vagy egyszerűen fogalmuk sincs az "etikettről". Hungaroring bronz csoport ugyanilyen szokott lenni, élet-halál harc előzések már a felvezető körön is a fantasztikus 2:25-ös köridőkért...
Persze most is ez volt. Egy életem egy halálom előzések már az első körtől kezdve, de még a levezetőkörön is, 6-7-es bojokban végig, miközben egyikük szarabb féktávot vesz mint a másik...
Az egyik Panigale úgy elnézte a célegyenes végét, hogy ahol az egyik haverom már dőlt rá a kanyarra 130-140 körül, ott emberünk elzúgott mellette a belső íven egyenesen át a kavicságyba. Ha 1 tizedmásodperccel később ér oda, akkor oldalbaveri a haveromat úgy kb 160-180-nal. Amúgy a Panigalés arc küzdött a kavicságyban rendesen, de talpon maradt, amiért jár a respekt, mert nem egyszerű az ilyet megfogni.
Egy másik példa, utolértem egy srácot, látszólag nyélen ment, aztán egyszercsak felrakta a kezét az utolsó dupla jobbosban az ideális íven, hogy ő most megy a boxba, és elcsukta a gázt. Tetézve a kreténséget, végig az ideális íven kanyarodva lassú tempóban kigurult a boxba. Ezzel rendesen meglepett engem is, de egy másik arc is majdnem belerepült mögülünk. Utóbbi elkezdett befékezni nekünk belül, de a jómadár lezárta előtte a belsőívet ahogy ment ki a boxba.Az kívülről is jól látszik, hogy a gyors csoportokban jobban képben vannak a résztvevők, és sokkal biztonságosabbak a manőverek a felek részéről.
Reggel az első menetben teljesen vakon voltam, próbáltam megjegyezni a pályát, kitalálni nagyjából az íveket, keresni a viszonyítási pontokat. Nagyon rossz volt, nem éreztem jól magam. A második menetre elengedtem agyban a rossz érzéseket, és megpróbáltam csak a saját motorozásomra figyelni, kicsit lassabban de folyatósabban menni, ami jót tett, mert nagyjából összeraktam a pályát fejben a menet végére. A harmadik menet sikerült a legjobban, azt már végre élvezni is tudtam, és megszoktam a folyamatos úthibákat is. A negyedik menet korán véget ért, itt jött a mentő haveromért. Az meg is viselt minket, utána az ötödik és hatodik menetre már csak úgy mentünk fel, hogy előre engedünk mindenkit, és üres térben motorozva, nem köridőt hajszolva megpróbáljuk simán csak élvezni a pályát.
Bevallom férfiasan, nekem ez a pálya túl gyors, én félek tőle. Nem vagyok és sose voltam egy bátor vagy túlvállalós motoros, de én itt konkrétan féltem. Ezt tovább tetézte hogy sorra hozta a törött motorokat a teherautó a paddockba. Néha át kellett előzgetnem magam 4-5 motorból álló bojokon, na az még trükkös volt, főleg az ezres sportmotorok ellen a tempós részeken.
A legjobb köröm 2:18 lett a harmadik menetben, de az átlag köreim 2:20-asok voltak. Teljesen gyári motor, utcai gumi, első alkalom.
Összességében nem nagyon tudom még hova tenni magamban ezt a helyet. Egyfelől mennék még, javítani az időn, szokni a tempót, másfelől rizikósabbnak is érzem mint ahol eddig jártam.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #131102 üzenetére
Hivatalosan aláírsz egy felelősségvállalási nyilatkozatot minden ilyen nyílt napon, ami alapján te felelsz az okozott kárért. Szóval ha valaki más miatt buksz és károd keletkezik, akkor azt elvileg ő ki kell fizesse neked. A gyakorlatban nem tudom hogy megy.
Azt el tudom képzelni, hogy KGFB-re lepapírozzák egymás közt bizonyos esetekben, de az biztosítási csalás. A biztosító is azért elég alaposan nyomoz és utánajár a dolognak, helyszínnek, időpontnak stb mielőtt fizet, szóval van benne rizikó rendesen, azon felül persze hogy illegális. A legenda szerint régebben a Hungaroring napokra rendszeresen kimentek biztosítós emberek és végigfotózták a rendszámokat.
"Amúgy pont az általad is vázolt dolgok miatt nem megyek én sem pályára, és szerintem még nagyon sokan vagyunk ezzel így. Egyrészt nem akarok én lenni az, aki vakon kóborol a pályán"
Azzal semmi baj ha lassú vagy - csoporttól függetlenül - egészen addig, amíg kiszámíthatóan mész. A kiszámítható az én értelmezésemben egy pályán az, hogy nagyjából a normális ívet követed, nem töröd meg 3x a kanyart, ahol fékezni kell ott fékezel, ahol húzni a gázt ott pedig húzod a gázt.
Ha kigyorsításon besatuzol akkor garantált a galiba.
Ha valaki beszúr melléd és megelőz, akkor az azért teszi mert gyorsabb, szóval engedd el, és ne kezdj el csatázni vele.
Szerintem ha ezek megvannak akkor nagy bajt már nem tudsz okozni a lassúsággal, mert tudni fogják hol és hogyan előzzenek meg."másrészt nem akarom azt, hogy egy vakegér telibe kaszáljon..."
Ez nekem is nagy félelmem és túl sokat nem lehet ellene tenni.
Amíg az adott csoport lassabbjai között vagyok, addig próbálok legutolsónak kimenni, amikor meg már az adott csoport gyorsabbjai között vagyok, akkor meg próbálok a csoport elején. Szerintem ez csökkenti a rizikót valamennyire.Na most vannak olyanok, akik az adott csoport leglassabbjai, de már percekkel a kezdés előtt ott állnak a boxkijáratban a sor legelején. Minek? És akkor a többi 30-40 motoros küzdheti át magát ő rajta. Nem értem ezt hogy nem veszi saját magán észre valaki?
Egyébként kisebb pályák kevésbé veszélyesek. Ugye minél kisebb a pálya, annál kisebb a tempó, és a lakossági motorosok mint én is rutinosabbak a kisebb sebességnél. Ahogy növekszik a tempó, úgy nő a kár mértéke is adott esetben. Kakucsra vagy Euroringre egész nyugodtan járhatnál, nem lenne gond. Neked személy szerint amúgy sem lenne az, mert a TB24 megadta az alap tapasztalatot arról, hogy mit hogyan lehet.
De amiket leírtam, azt ennyire erősen és ilyen mértékben itt tapasztaltam először.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bajnokpityu #131163 üzenetére
Nem értem hogy jön ide a tied? Persu egy V4 Panigalet írt, a te motorod meg egy Speed Triple.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Madwe #131200 üzenetére
Ami hátulról is rögzít képet.
A fixen telepített Védák mindegyike szemből bemér és hátulról is csinál rólad képet. Ott a tábláig kell lassítanod, mert hátulról már csak a kép készül, de a táblától méri a sebességet.
Ha út széléről vagy kocsiból mérnek, és csak szemből, akkor motorral kb mindegy, mert bemérnek de a rendszámodat nem tudják lefotózni.
Ha hátulról mérnek akkor pedig amíg nem vagy a kamera látóterében, addig jó vagy.Sok éve az Andrássy úton sétáltam amikor egy túramotoros húzta neki saccra 80-90-ig a Kodálytól a Hősök tere felé, aztán amikor észrevette az út szélén a háromlábút satuzott egy nagyot. A kamera vonaláig blokkoló hátsó kerékkel csúszott be, csikorgott a gumi is A kamerát kezelő rendőr hátra is nézett, hogy ki ez a hülye De utána már lassan ment mire a kamera látta őt hátulról, szóval megúszta.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz #14787072 #131323 üzenetére
Én nekem tutira nagy megváltás lesz, és alig várom hogy megfizethető legyen számomra is.
Folyamatos nyűg és felesleges pazarlás ez a rengeteg szerviz amit a jelenlegiek igényelnek, ahhoz képest amit egy jó elektromos tud. Néhány ember biztos élvezi, hogy nyitogatja a motorháztetőt, matat benne, ilyesmi, de a legtöbb ember nem, sőt.
Én is utálom, hogy rendszeresen kell nézegetnem a folyadékszinteket, lapozgatom a szervizkönyvet hogy épp mi következik, most épp ott szivárog az olaj, most épp ez szart be, jövő hónapban majd az fog. Be akarok ülni és eljutni a célhoz, számomra ennyi egy közlekedési eszköz rendeltetése.
Az elektromost nem kell melegíteni, nem kell visszahűteni a turbót, beülsz és egyből hűt-fűt, egyből megy mint egy dodgem. A felhasználói hibák nagyon nagy részét nem is lehet vele elkövetni. Hány ember pihenteti a kezét a kéziváltón? Hány ember padlózik úgy, hogy még szinte teker az önindító? Hány ember áll a kuplungon percekig? Hány ember nyekteti 1100-as fordulatról az autóját? Hány ember jár dízellel napi pár km-t, mert az keveset fogyaszt? És még sorolhatnánk.Gondolj bele, hogy mi lenne, ha a telefonodat vagy laptopodat időszakosan kellene kötelezően szervizelni? Mondjuk kiadná a Microsoft, hogy félévente kötelező a Windowst újratelepíteni. Szakszervizben, különben ugrik a gari. Vagy az internet kapcsolatod már azért nem tudná a jó átviteli sebességeket, mert 5 éves a router és "sok benne a kilométer". Vagy a lakásban a gázkazánban cserélj valamit adott időközönként.
Elképzelhetetlen. Nonszensz.
Elvárás, hogy adott tárgyak mindig működnek, és nem kell hozzányúlni.Mégis mitől más egy autó? Miért más az emberek igénye egy közlekedési eszköznél?
A hobbi az persze teljesen más.
Nekem a motor az hobbi: a hang, a durrogás, a karakter, a váltogatás nagyon fognak hiányozni ha elektromosra állnak át a motorgyárak is. De őszintén szólva a szervizelés hiányáért itt sem fogok egy könnycseppet sem elmorzsolni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #131338 üzenetére
Nem a router a lényeg, az csak egy példa volt ahogy körbenéztem a szobában. A lényeg, hogy csomó gép az életünk része, és gyakorlatilag nem igényelnek karbantartást, elvárjuk hogy ne is kelljen hozzájuk nyúlni. Mondhattam volna a hűtőszekrényt is, ami elketyeg 0-24 évtizedeken át. Meg eszembe jutott még most, hogy a mosogatógépbe is utálom töltögetni a sót Nem egy nagy művelet, csak felesleges macera az is, szar helyen van a betöltő.
Az autóknál rá lettünk szocializálva, hogy bütykölni, matatni, nyitogatni a géptetőt, szervizbe járni, ötpercenként cserélni valamit az jó.
Igen, bonyolultabb egy autó, mint egy háztartási gép, de mi tette azzá? Az euro normák, és a gyártók.
Ezelőtt 20 éve már olyan műsorok mentek a NatGeon, hogy elektromos autó prototípusokat gyártanak le, és az lesz a jövő.Fékfolyadékot a legtöbb autós ma sem cserél, nem is tudnak róla. Apósom amikor szervizben dolgozott 8-12 éves folyadékokat engedtek le. Fékbetét egy elektromosnál 4-5x kevésbé kopik, gumit látod a szezonális cserénél.
Még a G Astrámnál a közeli egyébként jó hírű szervizben erősködtem 2x is hogy cseréljenek fékfolyadékot. Mindkétszer úgy kaptam vissza a kocsit, hogy a fékfolyadékot nem cserélték különféle indokok miatt. Végül lecseréltük házilag. Mondjuk ennek semmi köze az elektromos autózáshoz, ez a szervizesek faszsága, csak eszembe jutott"Az uj jarmuveknel gariban van minden csinalva, es szakszerviz, neked arrol semmit nem kell tudnod"
Átlagember mint én nem szeret szervizbe járni, mert időpontot kell rá találni, hozzá kell szervezni a munkát, ha esetleg ott kell hagyni az autót akkor megszervezni a haza- majd visszajutást, stb. Általában a szervizesek természetesnek veszik hogy bárki bármikor meg tud ott jelenni és akár napokra is otthagyni, de ez nem így megy.
A 30 ezres olajcsereperiódus is tulajdonképpen erre a felhasználói igényre egy válasz.Összességében a mondandóm lényege az volt, hogy sokkal kevesebb az elektromosnak a karbantartás igénye, és a laikus, vagy fakezű felhasználók sem tudnak olyan károkat tenni benne, mint egy belsőégésűnél. Beülsz, mész, és a töltöttségen kívül kvázi semmire nem kell figyelni.
"A te igenyeidre egy elektromos auto carsharing rendszerben a megoldas"
Abszolút várom, hogy ez kellően kiterjedt legyen, és ne csak a belvárosban működjenek. Szerintem ha elterjed a teljes önvezetés, akkor működni fog, mert akkor már az ingázók sem tudják felborítani az autók eloszlását városszerte.#131337 bacus ok, és ez az érv az elektromos autók elterjedése ellen, hogy még a kezdetén járunk? Majd lesz nagyobb hatótáv, majd lesznek jobb akksik. Csak az elmúlt 5 évben óriási fejlődés ment végbe. A Teslákra - a régiekre is - szoftverfrissítésben érkeznek olyan javítások, hogy alacsony töltöttségnél és/vagy hideg időben jobban gyorsít, hatékonyabban használja az akkut, és nagyobb hatótávot tud emiatt. Hagyományos autóra mikor érkezik ilyen? Soha. Ja de, faceliftként vagy új modellként megveheted a komplett autót
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #131349 üzenetére
De gondolom azt azért érzed, hogy nem te vagy a nagy átlag Eleve egy Toyota hibridhez hasonlítod (ha jól emlékszem Priusod van?), ami csak egy nagyon apró szelete a hazai autóknak.
Egyébként igen, amit írtam, arra nekem már egy plug-in hibrid is sok gondomat megoldaná.#131348 bacus ezek a problémák előbb-utóbb meg lesznek oldva valamilyen módon. Amire van igény, akarat és politikai szándék a világban, az mindig megvalósul. Nem értem ezt a nagy ellenszegülést. Ha az emberiség a Holdra vagy a Marsra akar menni, akkor megoldja. Ha elektromos autózni akar, azt is meg fogja oldani.
Kína a téli olimpiára a felére akarja csökkenteni a CO2 kibocsátását. Elég drasztikus lépéseket vezettek be már idén, pl betiltották a bitcoin bányászatot, már nem nagyon exportálnak acélt, az acélgyártásukat elektromos kohókra fejlesztik, stb. A világban (majdnem) minden csak akarat és erőforrások kérdése, amire van akarat azt elérjük.Az ipari forradalomkor voltak a géprombolók.
A hűtőszekrények feltalálásakor a sarkvidékről jeget hordó nagyvállalatok lobbiztak ezerrel, hogy a hűtő mérgező és veszélyes.
Most minden autós fórumon az megy, hogy az elektromos autó mennyire szar. Valóban szar, annak aki nem profitál belőle[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #131421 üzenetére
Amint megláttam a 3 betűt, egyből vietnám flashbackjeim voltak
Volt itt a topikban régen egy srác aki a KTM gyárban dolgozott, nem emlékszem a nevére. Őt kéne megkérdezni, hátha több infoja van.
Én azt tudom még elképzelni így full laikusként, hogy a Boschtól jön a kütyü, de a KTM lövi be adott motorhoz a szoftvert.
Pl a MotoGP-ben egyenelektronika van, de a csapatoknak kell külön beállítani a saját motorjukhoz és pilótájukhoz az elektronika viselkedését. Ezen nagyokat lehet aztán bukni vagy nyerni időben, gyorsulásban, gumikopásban.
Aztán lehet hogy hülyeséget írtam és az utcainál nem így van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #131484 üzenetére
Már miért ne férne? Eleve úgy van kialakítva, hogy beférjen a gerincvédő. Az újabbaknál a légzsáknak is el kell férnie, plusz rugalmasnak lennie ahhoz, ha nyílik. Plusz a mellkasprotektornak is van még hely.
Nekem Dainese Pro Armor van egyébként, ez baromi vékony. Van kabátzsebbe tehetőm is, csak az kisebb felületen véd, de az kb 1.5x vastagabb, mint a Pro Armor.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Methionyl #131582 üzenetére
Észnél kell lenni, mert nagyon könnyű ráfüggni a pályamotorozásra, csak itt már az első alkalom sincs ingyen.
Szombaton voltam Hungaroringen, és az egyik srác a boxunkban most volt először pályán. CB650R-rel volt, szinte esőgumikon, szóval gondolhatod. Ha jól emlékszem azt mondta még pályán se nagyon járt korábban, de belecsapott a közepébe és egyből Hungaroring. Nagyon bejött neki, egész nap fel volt dobva, ebédszünetben már a használt R6-okat nézegette, hogy akkor ő venne is rögtön egy pályamotort És teljesen átérzem amit ő aznap megélt.
Ha ráfüggtél, akkor kelleni fog majd nagyon sok pénz és idő, nyíltnapokra, gumira, tuningra, benzinre, stb. És amikor már pár napja vagy hete nem tudtad jól kimotorozni magad, akkor megjelenhetnek a pszichés tünetek is. Ebben a stádiumban a mátrai vagy héregi szerpentinek már semmiféle vonzerővel nem bírnak, végiggurulsz rajtuk nagy ritkán haverok unszolására, de legfeljebb egy-két algopyrin hatásával érnek fel, miközben te már a nehéz drogokat tolod.
Egy pont után pedig bekerülnek a látóteredbe a különféle külföldi szervezők is, akik 3 napos programokat szerveznek Európa legjobb GP pályáira, motorszállítással, mindennel mindössze egy 2 hetes családi vakáció áráért.Lebeszélni mondjuk nem akarlak róla, sőt, ha kell örömmel tartom a tálcát
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen