-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz norbeerto #138525 üzenetére
én leszek a másik véglet fórumozó. panír2 anekdota alapján az mt09 kivételével bármelyiket ajánlanám. amelyik kényelmes a 185 centihez + tetszik. habár panír2-höz megjegyzés: ha épp csak egy picit vagy rutinosabb és az er5-nél egy picit nyomatékosabb paripával próbálkozol, akkor egy ilyenből egy fasza highlide-ot is ki lehetett volna ám hozni és akkor azt is már a karrier legelején kipipálod
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138697 üzenetére
gumi, centrírozatlan kerék, kátyú, ahogy írtad. jelentősen lassabban forgó első kerék, amikor visszakerül az aszfaltra, első blikkre ezek jutnak eszembe
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #138937 üzenetére
ezek szerint itt is alkalmazni kell az autós "4 havi béred/bevételed" szabályt? vagy motorra csak 2 havi, mert kevesebb a kereke? amúgy én is így vettem az autóimat/motorjaimat mindig (kivéve tiniként, de azok más idők voltak), de nem mi vagyunk a mérvadók. még magyarországon kívül sem: az életben nem lenne motor eladás, megszűnnének szépen a kereskedések, márkaképviseletek, aztán még robogót venni is mehetnénk ausztriába. nem is beszélve a rendes motorokról.
kiindulási alapnak jó, ha annyit ver el motorra az ember, hogy ne haljon éhen, amikor kiütik alóla és mondjuk keresőképtelen lesz 1-2 hónapra, de a "lazán veszel egy másikat kp-ra" az földbe állítaná a használt és új piacot a banánköztársaságunkban.#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138940 üzenetére
akkor marad a 2 havi. csak abból a lakosság legnagyobb hányada még egy 2 ládában árult simsont se tudna megvenni. még ha a simson egy elég rossz példa is
mindemellett szerintem a hozzászólók többsége ebben a fórumban egy olyan pénzügyi buborékban él, ahonnan elképzelhetetlennek tűnik, hogy valaki ne tudjon összerakni mondjuk 2m forintot egyik pillanatról a másikra egy 500-1000ccm közti motorra, pedig ez a rögvalóság. végtelen sok olyan hirdetést látok, hogy "eladom xy motoromat, mert építkezek/jön a gyerek/akármi". nekem pl meg sem fordult a fejemben. ha beüt a krach, akkor a gyerek egy hónapig még bent marad inkább, minthogy bármit el kelljen adni
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz oliwire #139121 üzenetére
#139121oliwire: számold hozzá a "szabadidőd órabérét", akkor könnyebb dönteni. mennyi időt spórolsz meg azzal, hogy pl a reggeli és délutáni dugót kihagyod? ha nem tudod hány forintra tippeld a szabadidőd "árát", akkor indulj ki a fizetésedből (mennyi ott az órabéred, az jó lesz a szabadidőd árának is), így be tudod hozni ezt is a számításba, mert nem csak a zöld dollárokban való költést érdemes figyelembe venni.
#139116 dellfanboy: kövezz meg, de én az utóbbi 2 évben az M7-esen ingázok, amikor be kell mennem a pesti vagy a budai irodánkba. irányonként fixen 35 vagy 45 perc, nincs olyan, hogy "korábban indulok, nehogy beduguljon és akkor a kocsiból még dolgozni sem tudok, dugóban araszoló önvezetés ide vagy oda". tömegközlekedést kétszer próbáltam vidéki otthonkámból és nem sikerült 120 perc alá szorítani az ajtótól ajtóig időt az átszállások miatt. szóval rohadt élet, hogy bármilyen motorral fogok továbbra is bejárni, amikor be kell
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fattyu #139167 üzenetére
jól érzem a kommentből, hogy fél óra csavarozgatás, meg matatás kell hozzá? az fz6-on is jól hozzáférhető. ha jól emlékszem talán a légszűrő házat nem kell hozzá levenni, miután a tankot felhajtottuk (természetesen az idomok lecsavarozása után) és levettünk valami légcsatorna/kábel rendező förmedvényt a tetejéről, de lehet, hogy tévedek és legalább a légszűrő ház tetejét is le kellett venni, ami kb 10-13 csavar bónusznak a végére az első telemen kivezettem egy SAE csatlakozót, hogy csepptöltőre dugdossam időnként, mert hogy ki nem szedem minden télen ezek miatt, az tuti. japán barátaink szeretik, ha sokáig turkálunk a motorjainkban! lehetőleg csak ceruza vékonyságú, ellenben 20 cm hosszú ujjakkal!
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz fattyu #139170 üzenetére
azaz! szerintem ez egy yamaha-kawasaki együttműködés szerelemgyermeke
#139169 zgospel: most nekem is ilyenek vannak ülés le --> 1 csavar és már kint is van! a héten kicserélem, mert már power bank-kel a hátizsákomban járkálok egy ideje. remélem 5 perc alatt megleszek vele és közben a megboldogult fz6-ra gondolok#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Kiki18 #139172 üzenetére
oldalról is látszania kell az indexnek ---> ezért is vannak hosszabbító adapterek az oldaldoboz konzolokhoz. ha pl monokey oldaldobozokat tennél fel, akkor garantált, hogy ha rövidebb indexet is teszel fel, a konzol doboz nélkül is ki fogja takarni oldalról (dobozzal meg egyértelműen kitakarja).
nekem is egy ideig rövidebb indexbúra volt fent, ami befért a konzol alá, soha nem szóltak érte semelyik országban, de azóta pár évet öregedtem és úgy vagyok vele, hogy ha csak egy barommal több veszi észre az indexemet, akkor már nem kell a műlábbal vacakolnom reggelente, szóval szerintem használd a konzolhoz járó index adaptert#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz vihartigris #139448 üzenetére
nagyon ügyesen kihagytak mindenkit a képletből, aki nem budapesten él is és dolgozik is. pedelec támogatás? bubi bringa? ne vicceljünk. én ugyan hetente átlag 0-1 napot nézzek be az irodába, ezt az m7 + városi dugón átvágással intézem. tavaly komolyan felmerült bennem egy zero vásárlása az ingázáshoz, találtam is egy srácot "itthon", aki egy zero sr-t használ napi szinten. városon belül majdnem hozható a gyári hatótáv, ha nyuggerkedik, de lecsekkolta, hogy egy belváros - otthon odavissza karika helyben töltés nélkül csak úgy lehet meglépni, ha az m7-esen is tartja a 90-95ös tempót és mellé jó a szélirány, de akkor aztán nincs egy méter városban szaladgálás sem, hanem szigorúan otthon-iroda-otthon. elővárosokhoz tökéletes, de szaros 65km-ről egyelőre el lehet felejteni az elektromosra váltást. a töltő hely meg egyáltalán nem garantált a mélygarázsban. sebaj majd megyek autóval a jólevegő és a dugó csökkentés érdekében
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz vihartigris #139454 üzenetére
hát jó amúgy is terveztem venni valami furgont, csak nem számítottam rá, hogy nem a lakóautó projekt miatt, hanem simán a munkábajáráshoz fogom használni
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Shin Chen #139545 üzenetére
szerintem mielőtt rákötöd, rajzold le papírra is a kapcsolást. a világításra semmiképp se kösd rá a markolatfűtést, mint nagyfogyasztót (meg úgy más utólagos dolgot se semmire, ha egy mód van rá). legegyszerűbb, ahogy #139550 Somatom is javasolta annyi pontosítással, ha esetleg nem lett volna egyértelmű:
1, hozz előre egy új 0 és - vezetéket közvetlenül az akksiról, amin van (lengő)biztosíték
2, ezt a szálat szakítsd meg (vízhatlan) relével, amit pl a helyzetjelző vagy a tompított vezérelígy tuti, hogy egyik utólagos csoda miatt sem fognak az eredeti berendezések kiesni, a relé meg hülyebiztossá teszi, hogy pl egy random qi töltő ne merítse csutkára az akksidat, amíg te dolgozol/szórakozol/bármit csinálsz
mivel január van, időd, mint a tenger, így ha itthon nem találnál, akkor akár még az aliexpress is játszhat relé ügyben
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz 3L1T3 #140756 üzenetére
szerintem túlgondolod
manapság anyagilag (és ráfordított időt tekintve) az sem nagy rizikó, ha nekiállsz az A korlátlannak, online letolod a kresz órákat, meg a kresz vizsgára bemész, aztán a rutin pályán úgyis kiderül, hogy mennyire vagy ügyes/ügyetlen/tetszik-e egyáltalán, hogy "szabadabban" vagy. ha elmondod a kvázi nulla gyakorlati tapasztalatodat, akkor rutin pályán úgyis ráültetnek egy robogóra körözni első alkalommal, aztán ha az megy, akkor egy 250-esre vagy 500-asra, hogy körözz és szokjad a picit nagyobb súlyt, meg a váltót és főleg a normálisabb fékeket.
ha a féktől félsz, akkor megnyugtatásul: ugyanolyan finoman tudod adagolni a hátsót, mint egy autóban, az elsőt meg aztán főleg a motoros oktatók általában ügyesebben és türelmesebben tanítják a motorkezelést, mint az úrvezetőknek a az autóvezetést, mivel te az ő felelőssége leszel, amíg forgalomban tanultok és mögötted az autóból (vagy másik motorról) nem tud veszély esetén belenyúlni helyetted. szóval tényleg ne izguld és ne gondold túl a dolgot. nem agysebészet a motorkezelés.
nem egy ördöngősség és forgalomba úgysem fognak kiterelni a sikeres rutin vizsgáig. viszont ha az megvan, akkor csak fyi: a legnehezebb részén túl is vagy a jogsinak és azt jelenti, hogy megszoktad + valószínű tetszik is a dolog és csak idő kérdése, hogy mikor lesz meg a forgalmi (mikorra kapsz időpontokat az órákra + vizsgára)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz lumpy92 #140885 üzenetére
ahogy írták:
1, vedd ki az ABS-hez tartozó biztosítékot, majd nézd meg, hogy a visszajelző lámpa égve marad-e
2, a biztit "szemrevételezéssel" vizsgáld meg (ép? akkora, amekkorát a kézikönyv előír? mi kell bele? 30A?)
szerk.:
ABS motor fuse:TDM900A 30.0A
ABS control unit fuse:TDM900A 10.0A
3, a fenti tippemből a biztosítékra már sejtheted, hogy a következő kérdés az akksi lesz: mikori? nincs elfáradva? járó motornál hány voltot mérsz?némi anomália pár évvel ezelőttről egy 2008-as fz6-ról, amit egy döglődő akksival bármikor tudtunk reprodiukálni: indulásnál ABS lámpa kigyullad, majd elalszik (ahogy nálad, még álló helyzetben), majd elindulás és satuféknél, amikor az ABS-nek be kéne avatkoznia, akkor blokkol a kerék és kigyullad az abs lámpa, majd égve is marad
sa tdm900a-ban 40km/h alatt is közbelép az abs, max "picit" később, mint a modernebb motorokon
csak azért írom, mert lehet, hogy rossz helyen keresgélsz és nem az abs kockában kell keresni a hibát
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Mentolka #141319 üzenetére
szerintem csak nem áztattad elég ideig. évek óta simán azt csinálom, hogy lespriccelem vízzel a plexit, majd rátapicskolok papír törlőkendőt, újra lespriccelen vízzel, aztán 5-6 perc múlva megint. nem tudom mennyit szokott így ázni, kb 10 percre tippelek, azalatt az utolsó bogár is felázik. semmi tisztítószert nem használok. ezután még simán vízzel lespriccelem, aztán puha papírtörlő vagy mikroszálas törlőkendő, ha kéznél van, aztán karcmentes, bogármentes, homálymentes lesz a plexi.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Sys85 #141691 üzenetére
a gyári karban van belül egy persely. azt kiveszed és átrakod ebbe, utána nem lötyög, hanem pontosan passzolni fog. persze ezt csak ránézésre mondom így 2 sötét fotó alapján (már ha egyáltalán ez a gond)
színeset amúgy én sem rendelnék, mert egy kilóméterről látszik, hogy E jelet sose látott a fekete/ezüst egy színű karokra még rá lehet mondani, hogy "ezen a típuson mind ilyen, a gyárban ezt rakják rá, egyiken sincs semmi)
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz macilaci78 #141971 üzenetére
azt számold bele az utasos tervekbe, hogy tipikusan 190-220kg szokott lenni a max terhelhetőségük a motorknak. mindennel (emberek + dobozok + poggyász + utólag felszerelt akármik + ruha). én inkább egyedül használnám, hogy kezesebb maradjon bármelyik a felsoroltak közül (a magasságodhoz tényleg a v-strom, versys, nc, bmw gs passzolhat leginkább. elsőnek úgyis az dönt majd, hogy melyiknek a kinézetével tudsz megbékélni )
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #141999 üzenetére
másik motorról volt a rendszám. ha nem kapják el, akkor simán még be is tudja mutatni a saját motorját a saját rendszámával és azt mondani, hogy "tuti nem ezt üldöztétek, mert ez kék". de inkább vakmerő a csóka, mint ügyes én jó sokáig laktam arrafele, amerre ment: kb 75 helyen lerázhatta volna őket még gyorshajtás nélkül is (idegen rendszámmal meg főleg) vagy akár ez az egész meg sem történt volna, ha nem olyan hülye, hogy egy felmatricázott sztenderd rendőrautó mellett átdurrant 60 körül a kanyarodó sávból egyenesen
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #142391 üzenetére
1, ha hamar "büdös lesz" a nyári aláöltöző is, akkor érdemes beáztatni 4-5 órát és/vagy szag semlegesítővel befújni (rossmann/dm-ben kapsz ), aztán megint több napig is jó lesz.
2, a motoros farmerba iszonyat bele lehet főzni a golyókat a textil nyári (bélés nélküli) biztos, hogy szellősebb lesz, habár nem fogsz örülni, ha valamelyik reggel 5-8 fokban indulsz útnak
3, én minden intelem ellenére motoros cipőben jártam túrázni, de ez is max egy rövidebb sétára lesz kényelmes, mert ha tényleg véd is a bakancs/cipő, akkor érezhetően merevebb és nehezebb lesz, mint pl egy sportcipő.
4, még nem sikerült olyan gerincprotektorral találkoznom, ami alá nem izzadok be 30 fok fölött azt tényleg csak elfogadni lehet, hogy bele fogsz izzadni még úgy is, hogy a fehér nyári sokat segít
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Pttypang #142817 üzenetére
én bled/bohinj környékét el szoktam kerülni, mert borzasztóan ellepik a túristák nyaranta. ha picit tovább mész, akkor a hegyvonulat túloldalán pl kobarid ideális megálló/kiinduló pont. tolminból/dreznicából szintén el tudsz menni egy könnyed sétára a hegyekbe, ha az osztrák részen nagyon megjönne hozzá a kedved
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Biqci #143323 üzenetére
atgatt ide vagy oda, városban én is max a dzsekit + kesztyűt szoktam (a kötelező sisak mellé) felvenni, amikor akármi miatt kiszaladok a munkahelyemről. és mivel véges az idő, ezért ott csípek le 5-10 percet a menetidőből, ahol tudok. legyen az az átöltözés vagy 90. a kátyúkat város szerte névről ismerem, különösebb veszélyhelyzetbe nem szoktam kerülni még így sem, mert (habár ebből a kommentből nem feltétlenül jön át) gyorsan is lehet defenzíven közlekedni + gyorsan is lehet vészfékezni, meg kikerülni, ha mégis arra kerül sor.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #143921 üzenetére
polgárdiban pont igen (tavasszal nekem 40e volt. habár hímzést kifejezetten nem kértem, mert nagyon nem tetszik)
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz crocy #144622 üzenetére
a sisak tipikusan befér a nagyobb "hand luggage" méretbe (ezt rakod a felső fakkokba, nem az ülések alá). amelyik légitársaság említi a leírásaiban az mind azt javasolja, hogy NE feladott poggyászban add fel, mert ott nem tudnak felelősséget vállalni azért, hogy a földi partnercégek kezei között nem éri nagy erejű ütés a teljes útja során. még a sz*rrágásról messze földön híres ryanair-nél sem szólnak érte, ha befér a kézipoggyász méretbe. ott meg aztán ügyesen ki tudod tömni pólóval és zoknival
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
-
duni84
aktív tag
válasz zgospel #144883 üzenetére
egy sima "napi karika" motorozáshoz? pár évig használtam ezt a sisakot és a tengerpartot leszámítva pont elég volt (habár ott meg elég zavaró volt, hogy minden alagútnál ki kellett nyitni és könnyesre fújta a szememet a szél ). az "elég lesz" arra irányult, hogy azzal pont látni fog napsütésben is és egy mozdulattal felpattintja, ha beér egy erdei szakaszra, esetleg ráesteledik. ha világmegváltó szelfik kellenek, oda viszont tényleg szükséges az iridiumos plexi.
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #145187 üzenetére
azta! nekem eddig még soha senki nem problémázott, pedig most googlemap-en lemértem, hogy kerek 66 métert szoktam gurulni a járdán a munkahelyemnél, mert ott van a legközelebbi felhajtó a járdára. mindig úgy képzeltem, hogy majd előadom, ugyanezt a "legközelebbi parkolóhelyet közelítettem meg", de ezek szerint ezt gondolom 5-10 ezer forintért adhatom elő alkalmanként pedig még anniyra tekintettel vagyok a környezetemre, hogy ha látom, hogy nem kell megállni irodaház előtt cigizők miatt, akkor eleve már billentem is a kill switchet a járda elején, hogy zero-emission módban álljak le a bejáratnál
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen