-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz bigdady #134326 üzenetére
Nem lehet, hogy a fúró volt szar? Pl. egy szénacél fúró fixen nem viszi el, főleg, ha életlen is mellé, de azalapján, ahogy mondod, még lehet a HSS is bajban van vele. Keményfémet viszont már nem illik kézi gépbe fogni. Az meg gondolom természetes, hogy amúgy is csak egy nagyobb teljesítményű, hálózati áramba dugható géppel próbáltátok, s nem egy 12 voltos aksis géppel.
-
norbert1998
veterán
Lenne egy egyéni kérdésem is: Caberg Duke II - pinlock
Párásodom a pinlock alatt, nem zár jól az orromnál az alsó része. Ekkor pinlock csere? Akkor azzal együtt már a plexit is kéne, ugyanis a "pin" ki van repedve belőle
-
norbert1998
veterán
válasz bigdady #134334 üzenetére
Ejj battyameg. Akkor marad a hegesztés... Aztán ellenőrizd gyakran. Ha ennyire kemény, akkor lehet, hogy a hegesztés se fog neki nagyon tetszeni, viszont szerintem ne a lánckereket hegesszétek oda, semmiképp se, hanem az alátétet, hüvelyt, vagy anyát, nem is csak a cserélhetőség miatt. Hadd legyen "szabad" a lánckerék.
Vagy ha ki tudod venni, akkor a gépműhely váltólapkás késsel olyan menetet csinál bele, amit szeretnél, akár külsőt, akár belsőt. Persze az ár nem mindegy. Ezt neked kell mérlegelni. -
norbert1998
veterán
válasz martonx #134338 üzenetére
Elhangzott, hogy alsó hangon 220 és kitudja mennyi idő. Szezon eleje van. Van még kérdés?
A helyesen/szakszerűen végzett monyákkal nincs semmi baj. Ha működik, és megbízható, akkor miért van ennyiőtök ellenére, főleg, ha bigdaddy állítása alapján nem megy egyből utána a hahura a gép, és adjuk már meg neki, hogy megbízunk benne etéren? Kérdem ezt úgy, mint mérnök.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #134348 üzenetére
& Whist:
Szerintem erősen motorfüggő. Nem mindegy, hogy az a 125-ös 9 vagy 15 lóerő, mert mindkettő előfordul.
Szerintem a 125-ös Varadero-m bőven elég bárkinek munkába járni, akár autóúton is. M86-oson többször is mentem vele, senki sem akart letolni, főleg nem a kamionok. A 250-es robi A2-t kíván, míg Whist lehet, hogy szeretne 1-2-3 év múlva A-t, akkor pedig az A1B majd A sokkal jobban megéri szerintem. Túrázni már kellemetlen, főleg utassal. Kérdésre a válasz szerintem: Motorfüggő. Célszerű 15 lovas motort venni, az elég lehet, és én kerülném a robikat, de ez csak a személyes preferenciám. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134351 üzenetére
Igazából. Te idejössz, és magas lóról mindenkinek mindig ellentmondasz. Ha kicsit a sorok mögé néznél, látdnád, hogy
1. és talán legfontosabb: norbert1998-ban az 1998 a születési évem, azaz max 1 éve van dilpomám, ami nem helyes, 2 hónapja, és feltételezzük, hogy gimis voltam, akkor a szaktudásom jelentősen elméleti, és minimálisan gyakorlati: ami nem helyes, szakközepes voltam, szintén nem büfé szakon, és fúrtam már sokmindent, sokmindennel, nem kell elkezdeni feltételezgetni. Tehát akár az is elképzelhető, hogy a különöző bolygók és csillagjegyek együttállásaikor tízből egy esetén van is jó ötletem.
2. Mindazonáltal az is megemlíthető, hogy egy jó kezdő mérnök SZERINTEM kérdez, és tanul, tiszteletben tartja a gyakorlottabb, akár papírforma szerint 1-2 kevesebb végzettséggel rendelkező véleményét és gondolatait. Mit is csináltam feljebb? Kérdeztem. A "mint mérnök" (mivel nem esett le neked, ezért kifejtem: ) arra utalt, hogy úgy mesélje el és fejtse ki az illető, hogy már láttam csigafúrót a csomagolásán kívül is, tehát nem fog olyat mondani, amit nem értek.Tehát nem, lánckerék biztosító lemezbe nem fúrtam még, de hol is mondtam én ilyet bárkinek? Ellenben csináltam már AM4 lefogatót fúrészlapból, ami szintén nem biliacél, sőt, a HSS fúrót kente. Mégis jó lett, hibátlanul üzemel évek óta az ezeréves Thermalright torony. Tolómérővel mértem a hengerfuratot? Jaj de jó, majd a kedvedért megveszem azt a szerszámot, amire (a te javaslataid alapján utánanézett, és hibámat elismert, hogy mégsem) több száz ezer forintot kéne költsek. A motor összeállt és megy, nem is akárhogy. Mi a kérdés akkor? Azzal meg szerintem gáz dobálózni, ha beismertem már vele kapcsolatban, hogy igazad volt.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134356 üzenetére
Okéé, a reakciód kellően baráti: szóval remélem innentől szent lehet a béka
Ezentúl pedig ha ellent szeretnél mondani, lehet kicsit részletezd jobban.
A túlzott magabiztossággal állított rossz ötleteimmel való pofára eséstől szabályosan rettegek, már mióta eljutottam odáig, hogy hé, ez a diploma akár sikerülhet is, szóóval ilyennel nem hiszem, hogy találkozni fogtok
A van még kérdés arra irányult, hogy a monyákolás létjogosultsága felől akadna-e ilyen, hisz tényleg március közepén akár hónapokra motort burítani nagyon fájó dolog lehet. Természetes, hogy ha a monyákolás nem jár sikerrel, akármekkora szakszerűséget teszünk mögé, akkor sajna a burítás marad, félkész és/vagy veszélyes munkát én sem támogatok az utcára engedni.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134358 üzenetére
Feldobok akkor mást
Felraktam a bukócsöveket a Suzukira (kellett is ma, fognám szivesen a markolatfűtésre, hogy nagyon fura vele a gázkar, és akad is, meg kell még néznem, megforduláskor barántőmék udváron sikerült lefulladni, s eldőlni.). A második csavar úgy szakadt bele a vázba, mint annak a rendje. Fekete, 8.8-as csavarok voltak.
Ki tudtam venni egy olyan fogóval, amiről szeretném azt hinni, hogy közelítőleg egyforma erővel szorít meg két M8-as csavart, de a "rendes" 8.8-asban és a bukócsőhöz adott Kappa 8.8-asban hagyott nyomok között nagyon durva eltérés volt, tehát a gyári csavarokon sokkal jobban kilapult a menet, mint a "rendes" csavaron. Ez nekem elég gyanús. Olyan szinten, hogy az egyikre bárki azt mondaná, hogy kuka az a menet, a másikat meg egy metszővel simán felújthatnánk, nem nagy biztonságot igénylő helyre berakható az még.
Fontos, hogy bár a diploma megvan, a monyákolástól nem tudok nagyon elvonatkoztatni, mert... Élvezem, nagyon régóta
(#134359) persuader
Az nem dőlt meg korábban valami miatt? Még mondtam is, hogy amíg felmegy, felmegy, majd esetleg el lehetne síkbn köszörülni a szerszám holmokfelületét, hogy biztosan az alámetszésben érjen véget a menet használható profilmélységű elméleti része. Viszont azóta annyit változott a dolog, hogy nem 16,00, hanem 16,75 mm a tengelycsonk átmérője (ami sokkal közelebb áll ahhoz az elképzeléshez, hogy M18x1,25 menet lehetett a tengelyen eredetileg.) Ez viszont azt a szerszámot erősen kukázza. Elvetemült ötlet, szinte holtan született, de: 11/16" Whitworth finom menet? A szerszám így is úgy is kuka, anyát meg abban is elvileg tudnak esztergálni szinte bárhol.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bajnokpityu #134360 üzenetére
Én tartanám azt, hogy motorfüggő. Van, ahol "az elméleti végsebesség" nem 100, hanem 130. Akár RKF 125, akár Varadero 125 is lehet az.
Mi van az NSR125-tel? 25-30 lóerő, de szinte mind 11 kW forgalmi szerint.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134364 üzenetére
A lejövetel az egy érdekes kérdés. Nyilván itt is olyan irányban van feltekerve, hogy elvileg mindig rászorulni akarjon. Mégis láttam már nem egy helyen jobbos és balos menetet is leesni, pl. Renault Thalia 1.5 dCi generátor szíjtárcsa rögzító anya. Balos menet, egyszercsak leesett. Pedig gyári volt.
Új anya, s akkor már szíj, környező dolgok cseréje, azóta hibátlan, pedig sokat ment már.
Mindenbizonnyal a belsőégésű motor egyenetlen járása okozza ezt, de ettől függetlenül akkor is furcsa, hogy elvileg indig szorulnia kéne, és mégis letekeredik 1-1 ilyen.Somatom:
Ha nem veszik ki a tengelyt (amit elvileg nagyjából 100 pénz megtenni, plusz idő), akkor kicsit azért az is körülményes. Azért próbáltam más típusú menet után nézni, amihez talán megfelel a 16,75-ös tengelyméret. Anyát bármilyet pikkpakk esztergál szine bármelyik gépműhely. Nem hiszem, hogy nincs (főleg Pest megyében) egy olyan sem, ahol nincs 55 fokos, apró belső kés, picike rádiussal. Viszont sokkal nem jobb a Whitworth sem, sőt.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bajnokpityu #134371 üzenetére
Mint feljebb írtam, nem 10 lóerős motort kell venni, hanem 15 . Benelli RKF, Honda Varadero. Két példa, aminek a 100 egyáltalán nem kihívás sík úton, sőt, jellemzően 110-zel szoktam járni a Varadero-val. Ahhoz, hogy a 100-at ne érje el, durva emelkedő vagy kemény szembe szél kellett. 130-at mondjuk a Varadero nem fog menni, mert az tényleg korábban tilt, de nem is mondtam, hogy az a leggyorsabb 125-os.
-
norbert1998
veterán
válasz Whist #134403 üzenetére
+1 arra, hogy az A2 innen butaság. A1B vagy A. Mondjuk azért az A1B meg tud lenn ám 2 hét alatt is, az első vezetéstől a vizsgáig.
A robogón szvsz írtó bántó, hogy nincs semmi a lábad között. Mikor mentem egy elektromos robogóval az electroadshow-n, majdnem össze*rtam magam, mikor elengedtem egyik kézzel a kormányt. És nem a kabátomat akartam behúzni, csak a sisakon a napszemüveget lehajtani, ami kb. fél másodperc. Kb. a szentlélek tartotta egyenesben a motort, úgy éreztem. Nincs az az isten, hogy engem valaki tartósan robogóra ültessen, akármennyit is kell váltogatni
-
norbert1998
veterán
Szombat reggel megyek is az első rutin órámra, ha minden rendben megy
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #134442 üzenetére
Az ilyen sztorik után a vizsgabiztoson is keresztülgázolnék
Autóból én is többször voltam, háromszor. Az első csúszást megérdemeltem. Olyan szinten ideges voltam, hogy gyakorlatilag mindent is elrontottam. A második vizsgán ez valahogy elmaradt, alig 2 órát vezettem a kettő között. Ott ő.... Bementem egy lakóparkba, mert a lámpánál nem mondta az oktató merre menjek, én meg gondoltam akkor egyenesen, gyorsan, míg zöld. És a vizsgabiztos még hagyott volna, mert jól ment előtta, ráadásul ez már bőven 40 perc után volt.
A harmadik vizsga előtt mindössze egy órát vezettem, de vagy 70 perc volt a vizsga
Állítólag (nem hiszem amúgy), a 4 sávos főúton a 30-as táblánál (építkezés miatt) a forgalommal együtt 50-nel mentem, kb a negyedik percben. Mondta is a vizsgabiztos, hogy hát azért meg kellett volna húzzon, dee kíváncsi volt, mit teszek a végéig. És mivel utána patika volt, csak egy hibapontot húzott rá.Az A1-en is egész biztos voltam, hogy meghúznak, nagyon hamar visszaértünk, és kissé ideges voltam akkor is. Max fél órát mentünk, de végül meglett. Mindenféle mondvacsinált hibapontokat behuzkodtak, de igazából a masszív magabizonytalanságon kívül mást nemigen vétettem szerintem. Persze az már önmagában is gáz tud lenni.
-
norbert1998
veterán
válasz Biqci #134452 üzenetére
Egyből talán nem célszerű, kicsit szokja a gépét, a féket, hogy tud elindulni nagy gázzal (kellenek majd ezek az oktatáson, pl kikerülő manővernél ahol én voltam, elég rövid volt a szakasz ahhoz, hogy a végén kért tempót a legbetegebb elindulásokkal sem bírtam megközelíteni sem a 125-össel). Szintúgy a vészfék gyakorlónál.
Amúgy a hondánál miért hvínak mindent CB-nek?
CB a Rebel is, meg az 1000RR is. Közük sincs egymáshoz. Jelentése sincs (most olvastam utána), csak generációjelölés volt, ami catchy lett. Viszont ez már kínosan túl van tolva.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Biqci #134454 üzenetére
Én a tréningre gondoltam, hogy azzal érdemes várni egy keveset a jogsi után szerintem. Geresics: igazad van, én a csoportos tréningből indultam ki, amin én is voltam.
Ha ez most átmeneti motor lesz, akkor is ilyen fiatalt szeretnetek? 3-400 kobcentivel alig 1-3 évet tölthet. Én személy szerint idősebb gépeket néznék, mert így nem a második meg harmadik tulajnak veszed az olcsó, jó motort, drágán.
CB téma:
A forrásom is azt írta, volt a C széria, majd annak utódja félig logikusan CA lett, majd CB. És ez utóbbi annyira az emberek fejébe ivódott, hogy azóta minden CB. Amúgy persze jelentést lehet neki adni ezret. Talán japánul rövidíthető arra is, hogy személyi motorbicikli.
Ahogy Pakfong is mondta. -
norbert1998
veterán
Meghalt az aksi a Strom-ban, így cserére szorul Exide aksit akartam venni, de végül helyben délutánra lenne ugyanannyiért Jász-Plasztik. Remélem nem rontottam el nagyon Az Exide egy boltban lett volna kapható, és kitudja mennyi idő. Arra meg még szállítás is jött volna pluszba.
Ez ugye úgy volt, hogy vittük volna rutinra, de reggel már bikázni kellett, holott előtte hétfőn 120, kedden további 20 km ment bele, gond nélkül, bár mindig is merülékeny volt az aksi. Jóóó, nem baj, talán csak a hideg, a motor is melgebb lesz, stb, tankoljunk. Hát az nem úgy megy, át se akart fordulni már. Benzinkúton kuncsoroghattam bikáért. Rutinon le se mertük állítani, mindössze háromszor, akkor is tolva ndult csak be, hármasban is csúszott a kerék
Szerdán megyek a következő órára, arra kell akksi mindenképp.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #134490 üzenetére
Úgy tudom, mindenki a Yuasa aksira esküszik, az 18+posta lett volna, míg az Exide 9+posta. A JP meg helyben délutánra meglett 9-ből, haver kedvezményével a Bárdiban. Szerdára kell az aksi, mert a rutin nem áll le.
Kimentem ma forogni jobbrabalra a hondával. Még mindig sok kell a jobbra forgásban, bár kicsit para, mert az egyetlen ehly, amit találtam, az tele van kaviccsal és csúszik. Lehet kéne seprűt vinnem
martonx: Szerintem a szezonod egy jelentős része megmarad örömködésre, ez az én tippem Jobbulást!
bigdady: Tényleg szép lett, gratula a szerelőnek.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134522 üzenetére
Az esztergályos mivel lett volna jobb? Gondolom a szerelő sem a hagyományos fél méter széles valamivel tette rá a menetet a tengelyre. Az esztergályos tudott volna anyát leszúrni vagy leoldalazni, yes.
De ahogy nézem, ez se sima anya, hanem valami szoknyája van, ami beveszi azt a lépcsőt, amire a hüvelyt kellett volna esztergálni, ha jól rémlik. Szóval valamit biztosan csinált az ember.Nem szóltam, nem kellett oda semmilyen hüvely, az csak egy sima alátétes anya, bár ha valami bordázat van azon a felületen (martalátétes anya), akár az is szolgálhat némi "menet" rögzítő segítséggel. Leszúrva persze valóban szebb (vagy oldalazva).
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #134529 üzenetére
A legjobb kezdő mozor a Turbo Busa!
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134536 üzenetére
A gyári biztosító alátét az rámegy a bordázásra a tengelyen, mint nálam a honda esetén is? Úgy érthető, csak nem rémlik, hogy linkelve lett volna a biztosító.
Illetve a korábi opcó ugye a hegesztés volt, ahhoz képest ez mindenhogy istenes
Somatom: Ha ez fentmarad most, akkor is ráér ősszel bontogatni, és tud menni motorozni a mai 20 fokban
Amúgy van olyan menetragasztó, ami a menettel együtt jön csak le kis híján
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134547 üzenetére
Akkor az hogy biztosít, vagy hogy néz ki? Tudsz mutatni egy olyat?
Én ilyet találtam csak yamaha néven[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134549 üzenetére
Simán elhiszem, hogy van sima is, csak azt mondom, én ilyenre gondoltam. Bigdady majd megmondja, milyen a gyári
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134554 üzenetére
Jobban ment ma már sokkal a rutin. A jobbraforgás multkor egyszer sem ment, ma csak az első alkalommal nem sikerült, és akkor is visszafordultam újracsinálni.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #134670 üzenetére
Nem kell ahhoz tönkre mennie. Én most a jelen motorra gondoltam. Ismeretlen előéletű, esetleg kémény gumi, sérülés nélkül, egy nagy blokk alatt. Lehet cserélném.
Bar a suzukin se cseréltem még.Viszont meglett a rutin vizsga. Bár necces volt.
Norbika úgy gondolta, hogy az egyes kör végén a lassú menet előtt megálláskor nem kell behúzni a kuplungot.
Szóval lefulladtam. A lendület nem tört meg. Mentem tovább, és sikerült.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #134722 üzenetére
Strom-hoz próbáltam, semmit nem dobott ki. YTX-12BS vagy mit vettem bele, 180A indítóval. Patika rendben indítja. Az ezresbe YTS (vagy YTX)14-BS való, ha az befér a GSF-be, akkor mehet, ha nem, akkor YTX12BS. Sor4-et könnyebb indítani, mint a V2-t. Megkozkáztatom, hogy még a 650-essel is majdnem pariban van ilyen téren.
Azt alig bírtuk betolni négyen, hármasban, mikor lemerült rutinon
-
norbert1998
veterán
válasz malagutif122 #134767 üzenetére
Az, hogy ezt a robogós topikban kéne megkérdezni
-
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135007 üzenetére
Nekem BTS3 van. Én szeretem. Már a sokadik a környéken.
Egyszerre csak egy emberrel tudsz beszélni. Vagy pedig marad a konferencia hívás. Mi inkább úgy szoktuk. Mert hiába van 5-bol négynek sena 100+ ezerert, ha az ötödiknek ilyen van, marad a konferencia.
Egyébként tényleg jó. Elég nagy a hatótáv is, bar nem 1 km, azt meg kell jegyezni. Az aksi tényleg sokat bír. Egy teljes napot simán. -
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135025 üzenetére
Annyi módosítás, hogy a BTS3 egyszerre két sisakkal tud beszélni, a harmadik ekkor standby van csak, valahogy át lehet váltani.
Van egy hasonló, nem sokkal drágábban, S1-M Pro, szintén a Fodsports-tól. Az már három folytonos beszélő felet tud és egy negyedik standby-t, azt hiszem. De hiába volt ilyen a havernak és a barátnőjének, nekem a BTS3 nem tette lehetővé a hagyományos interkomozást velük. El is engedtük, jó volt a messenger hívás, mobilnetje mindenkinek volt.
-
norbert1998
veterán
válasz -Maci- #135031 üzenetére
Egy R100GS-sel nagyon szivesen lennék én a gyenge láncszem a cimbik között
Még az szólhat az olcsó mellett, hogy a mesh-es opcióra erősen rámegy az early adopter tax, szerintem. Bár nekem a sima sena is nevetségesen drága
Konferencia hívás elvileg úgy megy, hogy felhivod telefonon egyik haverodat és utána lesz olyan lehetőség a hívás közben, hogy konferencia vagy híváshoz adás, és újabb telefonszámokat tudsz hozzáadni, jellemzően 10 főig. Csak a hívást indító fél fizet, és amennyiben neki korlátlan csomagja van, ingyenes tiz fős interkomozás ez. Persze eu-n kívüli utakon ez más kérdés már....
Én még ilyen skype wifi jellegű dolgon gondolkodtam még. Valaki hotspot lesz a sor közepén, akár mobilnet bekapcsolása nélkül, és akkor local hanghívás. Az, hogy ez működik-e, nem tudom. Korlátlan netem van, így legrosszabb esetben a messenger hívás is jó volt.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #135081 üzenetére
HH unalmas is és tényleg minden is épp a legjobb, ha fizetnek érte
Gobike akár jó is lehet, thanks
Itchy Boots-ra néztem én is anno, de nekem nem jött be az akcentus (sajnos némely fajta kifejezetten irritál, némely meg egyenest tetszik és vicces), és szerintem unalmas.
Bret Tkacs tetsziiiik
-
norbert1998
veterán
válasz Biqci #135109 üzenetére
Nemrég én is leírtam, hogy a lejárt forgalmis olasz papiros motoromat mennyi idő volt honosítani. fél kilencre ment műszakira, 11-kor mentem haza a motorral lábon
És ebben volt műszaki, regisztrációs adó, rendszám sé forgalmi kiállítás, eredetiség vizsgálat is.
A biztosítás durva 70 euró éventeViszont a kezdeti 2-3 hónapos várakozás az valid
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Illetőleg a mai napon sikerült abszolválni az A forgalmi vizsgát, hibapontok nélkül. Egy 600-as Hornet-en vizsgáztam, egyedül. Szóval hétvégén már Győrben a Suzukival rodeózunk
Cserébe haver sose hallja meg, hogy durrog a Honda a Dominator dobbal -
norbert1998
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!