-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz
Pttypang #135271 üzenetére
Kinek mi a szenvedős?
Nekem egy 125-ös Varadero volt, jóval nagyobb testű motor. Nem gyors, egyáltalán nem. Viszont utassal is tudja tartani a 95-100-as tempót. 1-1,5 óránál hosszabb távokat nem szoktam vele tenni egyben, kell egy kis szünet. Ettől függetlenül sikerült Szombathelyről eljutni vele Tisza tóig, többször kerültünk Balatont, szintén utassal. Most, hogy megvan a 650-es, már érzem, hogy a 125 lassú. De ha nem versenyezni akarsz, és van türelmed megvárni az előzéshez megfelelő pillanatot egy busz vagy kamion esetében, akkor kezdésnek jó lehet a 125-ös.
-
norbert1998
veterán
Nem értem miért mondjátok, hogy annyira rossz. Simán lehet élvezni azzal is az utat.
Eladtam a Honda-t
-
norbert1998
veterán
válasz
dellfanboy #135292 üzenetére
Épp most néztem egy Dodor-os videót, alatta a kommentek közül érdemes szemezgetni
Pl:
Én 2020 januárjában voltam a győri üzletükbe, (Yamaha márkakereskedés) hogy a 10 éves 20.000 km-es makulátlan Suzuki SV650-et lecseréljem egy 0 km-es Yamaha MT09 tracerre. Azt mondták, az SV-t 600.000.- ért tudják beszámítani. Azért én többet gondoltam érte, de elmondták hogy ez hiába szép meg megkímélt meg minden de akkor is 10 éves meg nem egy nagy szám, ez egy olcsó kategóriás motor ez sajnos csak ennyit ér stb. Nem hagytam ott, inkább meghírdettem a hahun. Egy hét alatt eladtam 1.000.000 ft-ért Budapestre. Aztán jött a covid, és úgy gondoltam várok a motor vásárlással. Aztán ugyan ezen év októberében láss csodát az egyik barátom felfedezni vélte a motoromat a győri Red Baronba. Állítólag a budaörsi üzletbe számították be egy másik motorba. Sokat nem használták, mert csak pár száz km_el volt több benne mint amikor eladtam. 1.500.000 ft-ért volt kitéve (én 2010 májusában 1.490.000-ért vettem újonan). Nézegettem, majd oda jött az értékesítő hogy segíthet-e valamiben? Mondom hogy ezt az SV-t nézegetem, de sajnos kicsit drága. Elkezdte fényezni, hogy nagyon megkímélt, kevés km-es, igazából csak majdnem hogy egy gazdás, ezért ennyi. Ez ennyit ér. Majd megkérdeztem hogy akkor mért csak 600-ért akarták beszámítani nekem egy új motor vásárlásába? Nagyot nézett, majd elkullogott...... Persze aztán vettem egy másik motort egy korrekt kereskedőtől a győri REÁL MOTORCENTRUM KFT-nél.A Zéé:
Wait, ez az új CBF sincs 15 lóerő? Tényleg nevetséges. Igen, természetesen a 15 lovas motorokra gondoltam amikor azt mondtam, hogy lehet A1-gyel is közlekedni félelem nélkül.vlevi
Láttam, egyből meg is örültem. Tudtam, hogy nem a videózást fejezi be, azt nem szokás kiírni clickbaitnek[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #135328 üzenetére
Írta, hogy oktató, nemsokkal feljebb.
Szerintem papirozni nem akarja.
Németül drosselkit, amit keresel, Graphics.
Azt néztem anno én is a Pegaso-hoz. Nem olcsó. Célszerőbb lehet a bowden mozgását korlátozni, bár én inkább a folytószelepnél tenném ezt meg, nem a kormányon, ott nagyon kevés a hely. -
norbert1998
veterán
válasz
csongi #135345 üzenetére
A jogosítványhoz 50 kW, vagyis 68(?) lóerő vagy erősebb motor kell forgalmi szerint. Innentől kedzev nem jó CB500. Ahogy nem volt jó a 650-es V-Strom sem, ezért vizsgáztam ER6-on és Hornet-en.
Mondjuk aki azzal elesik, az tényleg kretén. A Hornet szinte új volt, mégse akart egyáltalán kimenni alólam. Igaz, nem is forgattam 12 ezerig, mert nekem nem hiányzott a nyakleves az oktatótól.
-
norbert1998
veterán
Felvonultunk ma. Állítólag 682 motor volt jelen.
Az első kép mehet is akar az összefoglalóba, légy szíves.
ha a felbontása elegendő PC-re is, mobilon ezt nem tudom megítélni, a csaj meg elaludt, aki lőtte 🤣
Voltak érdekes gépek, mint pl ez az oldalkocsis valami.Elmentünk megnézni két kilátót is. GS500F tereprali vicces volt. Szegény motor olyan sáros lett
Én is korcsolyáztam kicsit, de végül megúszta mindenki.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz
d@vee #135535 üzenetére
Nekem van az is, de egész nap ebben a melegben abban lenni meg lassan felvonuláson csordogálni nem volt kedvem felvenni
Minden más megvolt viszont. Protektor a kesztyűn, csípő, térd, könyök, váll, gerinc. Ezt be vállaltam 😁Amúgy mennyit kéne tudnia a V-Strom-nak végre?
Öcsém előttem ment autóval (valami nem stimmel vele), 172-t írt neki, annál többet nem ért el. És távolodott tőlem. Igaz, a plexi a maximum felett (!) van eggyel és utas, doboz is volt. Nem mondom, hogy nem ment volna tovább a motor, ha várok még, de nagyon elfogyott az ereje (nekem 190-rt írt az órája).Tboy: Én WD40-nel mosom, váltó olajjal kenem.
Talán F9 csinált videót róla, hogy a váltó vagy szervo olaj is teljesen jó a kenésére. -
norbert1998
veterán
válasz
tonermagus #135598 üzenetére
Ott még azért nem tartunk. Még
T7 is kijön 3,5-ből rallicsomaggal.
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #135910 üzenetére
Pedig van az úgy. Ha sok a kompresszió, nagy a blokk, alatta egyszerűen csak huzza a kereket, nem fordul át. 650-es Strom-ot is 3ban kell minimum betolni úgy, hogy rajta terpeszkedek én súlynak, alatta csak csúszik, háromban is még csak száraz és tiszta aszfalton megy, és akkor is meg-meg csúszik.
-
norbert1998
veterán
válasz
Zsírkrétamen #135966 üzenetére
Nemrég írtam róla, még keresőcímkéket is hagytam a kommentemben. Keresőben így meg fogod találni
-
norbert1998
veterán
válasz
Zsírkrétamen #135969 üzenetére
Az új motor szerintem gyakorlatilag egy új jármű forgalomba helyezése, azt gondolom úgy hozod haza, hogy nem is kap osztrák papírt (mert minek neki?).
Használt:
A forgalmi az kell neked az itteni átíráshoz, ha jól tudom. A rendszám az az eladónál marad, mert az az övé, nem a motoré. Illetve ha van műszakija, akkor arra se kell vinned, ha elég sok műszaki van rajta, de ahhoz nem tudok hozzászólni. -
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
Naa, nézegettem a képzéseket. Geresics, mivel te sokon voltál... És mivel úgy látom, hogy a különböző "brandek" szintjei megkövetelik az előző szintjüket, ezért az gondolom nem járja, hogy Hungaroring Alap, majd BMW középszint, igaz? Na, akkor az árak tekintetében melyik vonalon indulnál el te? A BMW-s sokkal drágábbnak tűnik. Legalábbis az alap tréningjük mindenféleképpen.
Ráadásul most valahol nem is találom a Hungaroring Dirt képzést, utalványt tudok venni, de jelentkezni nem tudok.
-
norbert1998
veterán
válasz
Geresics #136040 üzenetére
És Zgospel:
Mi lenne a cél? Megtanulni motorozni
Némi könnyű tereppel (Somatom szerint Harley-knak középfokú), némi tempózással. Amire a Strom jó.
Végülis a Hungaroring és a BMW között vacilálok, és rendesen tervezek végigmenni a létrán, amit adnak, az alaptól a haladóig. Szépen, ahogy érzem. Hondát én hanyagolnám most.
-
norbert1998
veterán
Én meg csak a városban mentem pár kört este haverral szombaton, egy jó mentes sör és egy pizza után
-
norbert1998
veterán
válasz
Dißnäëß #136180 üzenetére
A 12V rendszer nemigazán bír jelentsőséggel mára. Régebben voltak olyan motorok, amelyek 6 voltos akkuval és gyújtási rendszerrel mentek, de ez kb a Pannonia korszak vagy előtte, ezért van "12v rendszer" és "6v rendszer" pipálási lehetőség a hahun. Nyilván minden mai motor 12 voltos.
-
norbert1998
veterán
válasz
Dißnäëß #136198 üzenetére
USB-C dugóba nem tudod berakni a 12V-os matracpumpát a sátor mellett
Meg szivarba tudsz tenni bármilyen töltőfejet. Amit linkeltél a 136201-es kommentedben, az egy sima kínai "fastcharger". Mi van a PD, QC szabványokkal?
Egy olyan csodába lehet, nem dugnám bele a több százezres telefonom. Akkor már egy Baseus, Ugreen vagy Anker 30-60 wattos, szabványos, minőségi "bumszliba".
Igaz, az én telefonom csak 110 ezer volt, annak is négy éve
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Dißnäëß #136205 üzenetére
Van nekem is 20 voltos aksis matrac pumpám, de sokkal több helyet és súlyt képvisel, mint egy szivaros. Már van szivaros is.
Kérnék egy USB-C lasztifújó linket
A felsorolt márkák mind kínaiak, de legalább van nevük és bizonyítottak, tudják a PD és QC "szabványokat". Én szeretem őket.
A szúnyog szerintem is csak viccelt
bacus: A PD 5, 9, 12 de akár 20 voltot is tud, amennyiben azt a fogyasztóval le tudja kommunikálni. Talán még a 15V is valós opció. 20V mellett akár 5A is mehet. Nem kell azt előtte ötre levinni.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #136276 üzenetére
De ez egy 2004-es DL
Én úgy tudom ezek mind 6 körül esznek, mert nem tojásokon... tapogatóznak a népekMég szoknom kell, sokat nem is tankoltam bele még.
Ma sikerült vele feldőlni mint a büdösbogár, ahogy toltam ki a garázsból, át a küszöbön. Plexi tartó műanyag azt mondta, reccs...
Azon kívül sértetlen.
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #136311 üzenetére
A 125-ösből mekkora munkát veszel ki, és vajon mekkorát a kilencszer nagyobból? Nem hiszem, hogy kielncszer többet
Meg is van válaszolva a fogyasztás miért nem kilencszer több, sőt.
Ma reggel tankoltam a DL-t. Biztos, hogy 4,6 alatt volt a fogyasztás, de nem tudom pontosan mennyivel, mert robinhoodoztam vele a hatósági áras benzinért egy slaggal és egy 10 literes kannával, ami csurig lett, szerintem több, mint 10 liter ment így bele.
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #136326 üzenetére
Nem kattanasig tankolok, hanem távolságra a beonto peremétől. Jó mélyen van a legszűkebb átmérő. Az alá 2 centivel rakom. Ott 1-2 deci különbség van csak 18 liter tankolás esetén. Ha 3 4,6-4,9 jött ki egymás után, akkor szerintem nem lehet olyan messze a vegyes ettől. Nem századra akarom tudni, elég nekem +-1tizedre.
-
norbert1998
veterán
Meghalt a V_Strom.
Szerdán leszívtuk ugye a taktikai benzint. Aztán még aznap elmentem vele 20 km-rel arréb, utassal, csomagokkal. Reggel megtankoltam (tegnap), majd eljöttem dolgozni. Munkában a mélygarázsban állt a motor, kellemes 26 fokban kb. Akkor már majdnem nehezen indult, második "tekerési sorozatra", ahogy az ember egy 3-4 másodperc után abbahagyja az indítózást és azt mondja, hogy na mégegyszer.
Hazajöttem vele, ekkor már 27 km volt benne. Kapu előtt leállítottam, majd mikor be akartam járni a kapunyitás és vetkőzés után, hasonlóan nehezebben indult. Hazafelé végig tolt rendesen, vízhőfok is rendben volt, szépen tudtam előzni még hatosban is, semmi problémát nem fedeztem fel rajta azon kívül.Na és akkor kimentem pár órával később, hogy felrakom rá a táskákat a hétvégi túrához... Nem indul. Sokadikra se. Vagyishogy alapjárat épphogy van, de ennyi. Gázra szinte egyből fullad. Nagyon dadog.
Volt FI hibajelzés (sokadik próba után egyszer-egyszer elkezdett bevillanni), amiből a dealer mód majd a C31-es (Gear Position Sensor) hibakód jött fel. Okéé, elvileg az se lehet nagy gond. Kivettem a szenzort, megpucoltam, azóta nem jön fel. Azóta dealer módban van a motor amúgy.
Oké. Gyertyákat kivettem, nagyon lazák voltak, de szépek voltak, mint a nagykönyvi ábrán látható vala. Szikra is tökéletes, sőt, ekkor még úgy-úgy be-beröffent, mindkét hengerrel ment 1-hengerrel. Légszűrőt kivettem, de az tiszta. Illetve tegnap még a benzinpumpát is megnéztem, de az úgy nyom, ahogy kéne neki a videók alapján.
Ma még kivettük az injektorokat, tök egyformán spriccel mindkettő. A két fojtószelep is szépen egyformán mozog. Az alsók legalábbis. A felső meg se mozdul, de az motoros, nem bowdenes.
Hibakód kijelző mellett van egy vizszintes vonal, ami a TPS (gázpozíciószenzor) állását mutatja, az is megfelelőnek tűnik.
Hoztunk bele spuris 100-as benzint és teljesen kiürítettük a tankot, semmit változás.Tehát:
Most hibakód nincs. Szikra van, benzin van, levegő van. És már nem is indul.Kezdek kifogyni a lehetőségekből:
-gondoltam még arra, hogy a benzinpumpa nyomásszabályzó részét elcsesztük a benzin leszívással.
-a motoros másodlagos fojtószelep mozgásának hiánya (de arra kéne hibakód, nem?)Ma behoztuk trailerrel a szombathelyi Suzuki márkaszervizbe. Elvileg hétfőn meg is nézik.
Hátha nektek még van ötletetek.
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #136358 üzenetére
Yes, nos azért ment a szervizbe, mert ilyen kifinomult szerszámokkal nem rendelkezem, mint benzinyomás mérő. Illetve a szemre jónak tűnik-et értsd úgy, hogy a bácsi mikor összerakta a jó pumpát, pont akkora erejű sugarat lőtt képre, szemre, mint az enyém. Ez a precizitás szerintem jól jellemzi a problémáról való fogalmaimat is
STPS-re mondták hogy az lehet, mert amúgy nem is csinál semmit és mintha meg lenne szorulva, mert állítólag kézzel tudni kéne forgatni a másodlagos fojtószelepeket. Na ez nekem nem mozdult meg, bár nem is feszegettem. Sajnos ezt nem tudom diagra dugni, mint az autót.
Akárhogyis,elég fájó, hogy reggelről estére meghal a motor. Ráadásul úgy, hogy haldoklása közben azért még tudott olyanokat gyorsulni, hogy még mindig vigyorogtam tőle, ugye hazafelé. Ezért is gyanakszom arra, hogy nem a benzinpumpa maga, hiszen akkor a vigyorgást keltő gyorslásokat se kellett volna tudni, nem?
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #136363 üzenetére
Ezért nem is erőltettem. Utána írták a dl csoportban, hogy pedig kézzel is mennie kell. Hát mondom oké. Már késő.
Annyi fejlemény van, hogy tegnap már levette a szerelő uraság a tankot, légszűrőt és az aksit töltőre tette. Hétfőn minden bizonnyal ezzel kezdenek.
És igen. Néha, ritkán durrant egyet-ehyet szerintem. De sajnos a gyári dob nagyon fojtott, szóval fene tudja jól hallottam-e.
-
norbert1998
veterán
Na ha valami tök sokáig tartó baja van a stromnak, akkor egy 250 sor4 bandit jön addig a házhoz.
-
norbert1998
veterán
Megvan a motor baja... Levertük a benzinpumpa mellett inyomáskapcsoló szelep fedelét/kupajkát vagy idkmineve....
Mindezt azért, mert kedves akartam lenni. -
norbert1998
veterán
válasz
pelgrim_v1 #136404 üzenetére
Egy BT-S3 nem hiszem, hogy ne felelne meg ilyen célra
-
norbert1998
veterán
válasz
pelgrim_v1 #136411 üzenetére
Igen. Sisak függő hogy befér -e. Jellemzően van hely a szivacsban. De én pl kivettem egy darab szivacsot, így most nagyon jó. 180 felett is simán hallom a másikat telefonálás közben.
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #136431 üzenetére
Ki sem emelted a sportosságá, pedig emberünk az első két sorban mondja kétszer is minimum.
Te el se tudod képzelni, mennyire sportos egy ilyen vagány kiállású gép feketében, milyen nagyot mutat az, amikor azt mondja a 7 helyett inkább 4 lóerő, hogy NYÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ és már vagy repeszt is harminccal.
65-70 az utazója : értsd, a nagyon pontatlan órája ennyit ír ki 2 perc után a lejtőn nyélgázon. -
norbert1998
veterán
És mi van azzal, aki autóval akar menni pályázni? Pl. kakucsra? Pannonringen azt hiszem nincs civil autós körözés.
Hogy működik ez amúgy?
-
norbert1998
veterán
Mi meg mentünk egy kis karikát. Vagy hát annyira nem a karika volt a lényeg...
Megnéztük a Thor-t Győrben haverral, meg asszonypajti ült mögöttem. Pénteken munka után mentünk fel, abban a böszme szélben.Végül az országutat el kellett engedni a szél miatt, mert a sok bokor meg egyéb a szinte teljes egészében oldalról fújó szél miatt rendesen veszélyessé tette az utat. Két fix trafi van azon az útszakaszon, ahol mentünk volna pályán. Az elsőt "elhagyva" az országutat autópályára cseréltem, balról fújó szél, belső sáv, kerítés mellett. Szinte szélmentes övezet volt. Azért 140-nel (így csak két bmw előzött meg, akkor kimentem a külsőbe az amúgy majdnem üres pályán) vibrál annyira a Strom, hogy a pályás szakasz után rendesen el volt zsibbadva a hüvelykujjam.
A második trafi előtt lejöttem, hogy megkerülöm, találtam egy benzinkutat és meg is tankoltam ott. Ezután már nem volt szükségs visszamenni a pályára, de a 140-et tartottam.Mozi után volt egy kis ereszd el a hajamat, majd szombaton két további országba is átmentünk, változó gázkar pozíciókkal. Nyilván azért annyira, hogy az utas még ne verje a hátamat. A gyorsulással amúgy nincs baja, meg van háttámla is
Utána hazajöttem és még munkába is azzal jöttem ma, most 290 km van a motorban tankolás óta és még 5/2-n áll az üzemanyag szint. 5/3-ra 205 km-nél váltott át.
Sikerült feldőlni is, mint a büdösbogár... Egy kis endurózást terveztem, de a nagy fűben láttam magam előtt egy árkot. Megálltam. Oké, akkor menjünk hátrafelé. Hát tőlem balra is volt egy gödör, majdnem térdig ért. Szóval én a gödörből kimászva leléptem a motorról is, majd kis fejvakarás után felállítva azt, sebességben előrefele átmentem az árkon, a motort "tolva".
Jelentem, ebben van tip off sensor, nem fogja kipörögni a belét egy gázkarra ejtés esetén
Viszont a pinlock-om meghalt, végleg. Most nyáron nem is fontos, de télre mindenképp kell új. De vajon új plexit is vegyek? Ezen ki van repedve a pinlock csavarok helye... És állítólag az újakon is kireped, a sisaknak viszont még kéne teljesítenie balaset nélkül 3 évet.
-
norbert1998
veterán
válasz
laccczka #136597 üzenetére
Tavalyi Zegin voltam.
Adnak ebédet, van pogi, illetve vizet nagyjából korlátlan mennyiségben. Azért egy két literes vizet vittem én is és azt ittam, míg el nem fogyott, nem húztam le őket, még ha csak csepp is voltam a tengerben
Illetve ha helyed van a dobozban, egy croi még elférhet -
norbert1998
veterán
Rendszámtáblatartót kellett vennem
Eltörtént a régi, ami amúgy új volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!