-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz vlevi #137992 üzenetére
Eső volt csak tegnap nekünk. Szél épp csak a Senj feletti szerpentinen. Illetve a monszun is inkább a felcsapott víz miatt volt erős, mert szinte végig állt a pályán a víz.
A cipők, kesztyűk a sütőben, sok dolog már megszáradt. Alsó felső sütés, légkeverés, 50 fok. AzSV-s havernak nincs kéz védője. Az új kesztyűtől olyan kék lett, mint aki ATM-et fosztott
Majd rakok fel képeket, szerintem hétfőn.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Túráról hazatérve, már nem is olyan fáradtan elmondhatom, edződik a valagam a Stromi nyergéhez Ez a 150 km-enkénti megállás, néha egy nyeregből kiállással egészen vállalhatóvá tette a 400 km-es utat.
Képeket sajnos ma már nem töltöm fel ide, de lett egy-két nagyon epic fotó, talán még a motorról is.
Azt nem tudom, mondtam-e, hogy a motorokat a 140 km/h-s előrejelzett széllökések elől gumipókkal kötöttük a korláthoz a szakadék szélén
Volt velünk egy új DL650 is, amely ugye kicsit erősebb, ilyen néhány lóval, ellenben megbizonyosodtunk, hogy az áttétel teljesen megegyezik. Lefelé én 4,5-öt fogyasztottam az esőben 100-120 között, 110-es módusszal, csak top case-zel, míg ő top-case és négyzet keresztmetszetű alu oldal és top-dobozokkal ugyanitt 4.2-t. Visszafelé 130-cal jöttünk végig, néha 120 vagy 140. Nekem 5,2 lett, neki 5 körül. Amikor az oldaldobozai nélkül gyorsultunk, ilyen 10 mp alatt egy méterrel került hozzám képest előrébb, roll-on gyorsulás 4-ben 80-ról, ez még jóval korábban volt. Szóval nagyjából elégedett lehetek szerintem az én öreg motorommal ahhoz képest, mit tud az új.
Senj-ből ahogy mentünk a pálya felé, van ugye egy szép kis szerpentin. Az első 5 szépre fűzött bemelegítő kanyar után kifogtunk egy kocsisort egy busz felett feltorlódva, és mire átjutottunk rajtuk, alig maradt pár kanyar
-
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #138037 üzenetére
Visszafelé nekem is még sokat kell tanulni. Felfelé már csak akkor rontom el ha figyelmetlen vagyok. Lefelé ugye első körben akkor tudsz ha motorfékezel és gázfröccsöt adsz. Ha alapból haladsz tartott gázzal és egy előzéshez/arcoskodáshoz vissza kell váltani, akkor nekem kell a kuplung, mert összevissza bólogatnék meg az biztosan nem tenne jót a mechanikának sem.
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #138051 üzenetére
Így van. Épp ezért szinte csak akkor váltok lefele kuplung nélkül, amikor már kb megállni tervezek, pl országúti tempóról érkezek körforgalomhoz, és lassítom be a motort ahhoz, hogy mondjuk 2-3-ban átguruljak, vagy ha kell, megálljak. Nyilván ugye gázfröccsel.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz 3800+ #138100 üzenetére
Sajnos muszáj volt, cimbora baárnőjének az iPhone-ja csinálta a fotókat, undorítóan fakók voltak. Mióta megvan a Xiaomi 12 azóta minden az mondjuk De itt még ha szabad szemmel a táj előtt álltál meg nézted a telefont, akkor is veszett élettelen volt a kép.
Sajnos nem vagyok Snapseed mágus, ennyit tudtam kihozni belőle. Talán ami a legjobban leesik a képről, az a kabátom kékje, első körben. Azt ecsetelhettem volna fakítással, hogy jobb legyen az összhang.A lentiek közül csak a sűtő az iPhone, többi Xiaomi. Mindhárom kép szerkesztetlen.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz A Zéé #138106 üzenetére
Ó, a Xiaomi-val nincsen gondom. Azon épp egy hangyányi HDR effekt van, meg levettem a vezetékeket.
Ellenben az iPhone szörnyen fakó.
3800+
Az ég valóban jó, de a zöld az kb szürke az iPhone képein. Az enyémen sokkal zöldebb és valósághűbb színe van a növényeknek. Csak az ekkor épp a zsebemben volt -
norbert1998
veterán
Az emberek nagyja nem is hallott a kalibrált 10 bitesről. Nekem mind a 10 bites amoled telefonon, mind a hdr ips lapotpon egy szürke fakó szar az a zöld. A valóságban gyönyörű zöld volt. Egy hétig esett előtte az eső, meg voltak telve a levelek nem kicsit.
(#138113) Geresics
Mindkét videó eszement. Az indiainak külön tetszi ka fejvédelme az utas esetén[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Lehet beledugta a kipuba a dB mérőt
Vagy levehető kipufogóval eladó. Tudod, attól egyedi -
norbert1998
veterán
Ilyen félkemény/zsákos jellegű oldaltáskát tudtok esetleg ajánlani, mondjuk tized áron? Mert ez horror, viszont tényleg nagyon jó cucc!
Olyat, ami doboztartó keretre való.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz #14787072 #138263 üzenetére
Én anno úgy írtam, az Pegaso-nál, hogy idén nem sikerül a jogosítvánYt megcsinálni hozzá, ezért inkább eladom, mint hogy a műhelyben álljon.
Varadero-nál meg hát nyilván kategória váltás miatt eladó, az utód megvan már, csere nem érdekel.
Ez is sablon duma, de ha ez az igazság...
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Ma tényleg nagy motoros nap volt!
barátnőmmel kimentünk Rohonc-Léka (Rechnitz-Lockenhaus) közé. Ez egy 15 km-es szerpentin. Szerintem elég jó tempót mentünk. Megnéztük a Margit kilátót is, és az Írottkő-t.
Ezután őt hazavittem.
Majd egy ismerőssel, vagyis az egyetemi elektro tanárommal tereptúrázni indultunk. Elég sok TET útvonalat csinált ő már meg, mármint hozott létre, egy olyan úton vitt el ma, ami még nincs bent, de tervben van, a GPX már kész van. Ott azért kicsit küzdöttem, leginkább mint malac a jégen
Kétszer fordultam keresztbe, akkor sikerült is lefektetni a motort.
Az elsőnél csak sáros lett, a másodiknál sikerült eltörni a kéztartót, fékkart és a jobb indexet -
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #138283 üzenetére
* kéz védőt
-
norbert1998
veterán
A hiba szeritnem akkor is a ti készüléketekben van. Senki nem kötelez arra, hogy menj végig mindegyik útvonalon. Azon mész, amelyiken akarsz. Ha át akarod szelni európát akkor azon az útvonalon mész, amelyik csatlakozik a meglévő külföldi vonalakhoz. Nem értem a felháborodást. Úgy viselkedtek, mintha a TET valami úristentől való szent dolog lenne, amihez ha bárki is hozzárak egy redundáns km-t, ő már szentségtör.
Én örülök ennek, ahogy van, és pont. Ha nem lenne relatív közel TET hozzám, akkor mégis honnan szedjek össze kipróbált, jó útvonalakat? Milyen más app van ami offroad GPX-el kecsegtet?
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #138290 üzenetére
Ebben teljesen igazad van. Gondolom, ha lenne alternatíva, ami egy teljes tereptúra hálózat, olyanoknak, mint inkább én, akkor teljesen szó nélkül hagytam volna, amit mondasz. Csak egyelőre nem tudok olyan tereptúra appról, amibe bárki bármit berakhat, mondjuk nehézségi szinttel, és amit mondjuk 3 törlési kérés után ki lehet dobatni szakaszt mert mondjuk túl durva, vagy le van zárva, stb.
Lehet le kéne fejleszteni egy ilyet?
Nem, nem én vagyok erre az ember, de az igény szerintem akkor meglenne rá. Egyre nagyobb divat az ADV, muszáj, hogy legyen egy ilyen. -
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #138294 üzenetére
Benzin tank túlfolyó cső gyanúsabb nekem
-
norbert1998
veterán
Megtaláltam az alternatívát, amit kerestem. Azt hiszem. Kicsit körülményes, és tesztelni kell még, de azt hiszem, működhet.
A Wikiloc tartalmaz rengeteg féle túrázási típusra útvonalakat, lehet hozzáadni is. Enduro, offroad, terepjáró kategóriában akad azért néhány, illetve hozzáadni is bármikor lehet szerintem.
Valakinek tapasztalat?
-
norbert1998
veterán
válasz 3800+ #138317 üzenetére
Mindig másfelé néz az oktató. Nálunk is volt ilyen. Én ennyire nem nyomtam fullba, a Stromit leraktam a rutinpályán, és a 125-össel jártam oda. Viszont lábon vittem oda a Stromit, és vizsga után úgy is vittem haza. A jogsi azután több, mint másfél hónap volt, mert valami nagyon csúnyán összeakadt az ügyfélkapumban az orvosi alkalmasságival kapcsolatban. Abban a másfél hónapban nem mentem külföldre.
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #138325 üzenetére
Sőt, ha nem te vagy a hibás, de nincs érvényes jogsid, akkor se fizeti ki a károkozó biztosítója a te károdat, de még lehet, hogy az okozó kárát is rajtad hajtja be. Persze ez már masszív jogi huzavonát von maga után, de ez simán megtörténhet. Aztán lehet, hogy tévedek. Remélem, hogy tévedek
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138369 üzenetére
Pedig az Elf jó tipp
Úgy mindenestől, a teljes termékpalettára jellemző a jó ár/érték arány. Én autóba és motorba is azt használok, blokkba, váltóba, steak húsra. Épp ezért nem is mondok típust, mert a motorba rakottat nem tudom már mi volt, az autós meg nem releváns.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138381 üzenetére
Teljes tévedésben vagy. Elolvastam mind a 27 hozzászólást, ami olvasatlan volt, átrágtam az infókat, és arra az egyre reagáltam, amihez volt hozzáfűzni valóm. A többi infó, téma, amit megbeszéltetek, mind stimmelt, kerek egészet alkotott.
Az olajam típusára azért nem emlékszem, mert november az épp egy éve volt. Azóta 4400 km ment a motorba, nem esedékes még a csere. 6000-6500 között fogom cserélni, ellenőrizni.
Úgy képzeled el, ahogy szeretnéd. Szerintem elég egyértelmű volt, hogy a márkának akkor jó az ár érték aránya, ha jellemzően a konkurens konkrét olajtípusokkal (amikkel találkoztam, és nem egyszer vagy kétszer kellett olaj olyan helyre, ahova jó volt az Elf adott típusa) összevethető specifikációkkal olcsóbban kapod meg. Ezt az indittatást a megfogalmazásra alátámasztja a korábbiakban általatok említettek sora is.
Tehát 27 olajtéma rage komment után szerintem az is egyértelmű, hogy nem arra utalok, hogy az elf tizvénegyven ócsóbb mint a motul akkó az elf a tuti
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138384 üzenetére
Nem szeretnék nagyon mélyen belemenni, ert indulnom kell haza, de a lényeg, hogy a lónak teljesen a másik végén ülsz, teljesen kiforgatod a szavaimat, véletlenül sem próbálod meg őket értelmezni úgy, ahogy azt én szeretném. Szerintem is lapozzunk, nincs értelme vitát gerjeszteni belőle, a felénél tovább se olvastam. Nem offenzként, csak meddő vita.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138386 üzenetére
Még mindig nem erről van szó. Miért olyan nehéz elhinni, ha azt mondják, hogy félre érted a másikat? Esetleg utána újra új szemszögből elolvasni? Ha érdekel. Ha meg nem akkor el kell engedni, ahogy javasoltam is, hiszen nincs sok jelentősége.
Ha továbbra is érdekel, hazaérek és újra fogalmazok mindent, hogy egyértelmű legyen, hogy lehet igaza mindkettőnknek.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bardi #138389 üzenetére
Ellenben megvan a hátránya is. Egy erősebb motor nehezebb, és a nyomatékból se vesz le igazán a fojtás.
48 lóerős CBF500 az A2 csúcsa, teletöltve 189 kiló. 390-es Duke kicsit gyengébb, 149 kiló szárazon, legyen 170 teletöltve. 890 Duke 179 kiló szárazon, a tankja is biztosan nagyobb, 205-210 kiló biztosan van teletankolva. CB650F 209 kiló teletankolva. CBF-ekkel is el lehet menni 250 kilóig, ha a nagyobbakat nézed. Azért ezeket a tömegeket nagyon megérezni. Az előző motorom teletankolva 180 kiló volt. A mostani 220. Az a 40 kiló rengeteget számít, 25 % majdnem. -
norbert1998
veterán
Na, mi elvoltunk egyet a Somogyi Motorosok szezozáró túrájára. Elég... ügyetlen csapat olt ez most. Folyamatosan autók keveredtek közénk, elfelejtettek 1-1 körforgalmat biztosítani, stb...
A V-Strom háromszor is meg akart szoptani.
1. szétesett a gázmarkolat, és hát... nem is tűnt fel, hogy az esett szét, simán a bowdent kezdtem volna bontani, mikor haver odajött és visszapattintotta
2. elkezdett folyni erősen az olaj, azt hiszem, a blokk kihajtásnál lévő szimmering adta meg magát
3. 3500-6000 között egy brutális csörömpölés volt megfigyelhető: mint kiderült, a bukócső összeillesztése rohadt O gyűrűkkel "csillapított", és az egyik gyűrű elment vadászni, így a köztoldat azon a fordulaton pörögve csörömpolt a csövön -
norbert1998
veterán
Szerintem feleslegesen van kisarkítva ez a lezárás téma. Legtöbb esetben, amikor nem is állt be senki se a körforgalomba, az autók maguktól megálltak, lemondva az elsőbbségükről, hogy ne szakítsanak minket félbe. Amikor autók keveredtek közénk, akkor nem volt körforgalom, pedig háromszor is előfordult ez. Nem értem.
A rendes kereszteződésekben mindig kiálltak forgalmat irányítani. vasúti átjárón nem kaptunk pirosat, sőt, forgalomirnyító fényjelző berendezés alatt sem mentünk el.
-
norbert1998
veterán
válasz bajnokpityu #138484 üzenetére
Nah, ezek ilyenek. A tengelyre merőleges irányban éri őket némi oldalirányú terhelés, hosszanti irányban felesleges a hosszú palást. Kisebb dugósúly, kisebb ellensúly (kiegyenlítőtengely?), pörgősebb motor. És nem mellesleg a kisebb inercia miatt kanyarítani is sokkal könnyebb. Bár ez főleg egy 2T 250 vs 4T 450 enduro között jelenik meg, vagy ha szőrszálat szeretnénk hasítani, érezni azonos lökettérfogatnál is.
Ahogy nézem, ez nem hüvelyezhető blokk, szinte biztosan nikasil-es, de majd pontosít az, aki a saját szemével látja
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138487 üzenetére
Így van.
A 2T-s témát már nem a dugattyú méretre szándékoztam felhozni, hanem az inerciára. Ugye egy 2T motorban alig van forgó alkatrész, forgó tömeg, sokkal kevésbé viselkedik giroszkópként a motor, mint egy 4T-ben, ahol egy (azonos teljesítményhez) eleve nagyobb, erősebb főtengelyed van, vezérműlánc, vezérműtengelyek, aminek azért van inerciája, és érezni lehet a hatását a motor "dobálásakor", hogy bizony van girszkóphatás. namost ezt nem első kézből mondom, sajnos nem volt még lehetőségem ennyire elmélyedni a kis tömegű motorok használatában dobálós üzemben.
Viszont hasonló inerciát okoz a nehéz dugattyú miatti nehéz főtengely, és ha van kiegyensúlyozó tengely is, annak is nagy inerciája van. Mivel ez egy rendes sport blokk, itt nemigen vannak jóvanazúgy megoldások, biztosan éreznék a profibb emberek a giroszkóphatást, merthogy nehezebb dugattyú, nehezebb főtengely, nehezebb minden lenne a motorban, még ha az egész gép súlya nem is lenne nagyobb, és valahogy a pörgősség is megmaradna.Épp ma néztem R9 videóját azzal (is) kapcsolatban, hogy a szénszál orbitális előnye a fajlagos merevségben mekkora királyság motorkeréékpár vázak esetén, csakhogy nem tud annyira "uniform" lenni a gyártás, mint az acélnál, és két váz teljesen máshogy viselkedik, és rengeteg nehézséget okozott egy motorcsere után az újat megszokni, holott ugyanaz a motor. Mi, egyszerű jobbágyok, ezeket nem biztos, hogy megéreznénk, de van az a szint, ahol bőven érezhető akár ez is, akár az inercia.
-
norbert1998
veterán
válasz norbeerto #138526 üzenetére
Adjisten, drusza! Na, én nem ültem még sor4-en se nagyon, azt is csak a 125-ös korszakomban, egy CBR600F2-n, és arról is remegő lábbal szálltam le. Viszont így látatlanban én is javaslom a CBR650-et, de részben azért is, mert elképesztően tetszik.
Nekem V2 van most is, mint a 125-ös korszakomban. Az alapján azt tudom mondani, hogy egy SV650(N)-t még érdemes lehet megkukkantanod. Az pörög is, megy fent is, de lent is azért van akarat. A hangja is elég komoly tud lenni a megfelelő kipufogóval. Vagy a fene tudja, nekem a V-Strom-ban ugyan a blokk az nagyrészt azonos, de a gyári kipufogó nagyon halk, nincs morcosság benne. -
norbert1998
veterán
Vettem pár dolgot még a motorhoz. Most már kezd egészen összeállni. Még a haspáncél az, amit elszomorító környezet övezi, illetve a kipufogó is, mint előbb említettem.
Van már ugye dobozszettem, 3 darabos, SW tartó, a markolatfűtés, bukócső megvolt korábban. Agyaltam még egy nagyobb tanktáskán, de annyira azért talán nem kell még több hely, illetve ugyanez igaz a lágy tail bag-re is. Ha ketten megyünk és nem elég a hely, akkor az oldaltáskát felkötöm az oldaldobozra. Úgy már azért 200 liter kapacitás összejön Esetleg egy rács kell még a topcase tetejére
Amit most vettem, az még egy extra tél is és nyári kesztyű, így az utasnak is jut minden, és a viseltes nyárimat is el tudom rakni tartalékba. Illetve vettem egy kormány kiemelőt, mivel nekem kicsit alacsonyan és messze van, mikor állok a motoron, illetve talán ülnék egy kicsit függőlegesebben is, mint amúgy.
A Dominator az egyetlen, aki csinál még rá E jeles kipufogót, csakhogy ahhoz végni kell a gyári rendszert. Viszont adnak ők is rendszert, de nem az E jeles dobhoz, merthogy akkor a katalaizátor elveszik és nem lesz legális. Hát nekem nincs katalizátorom, de őket ez nem érdekli. Mondtam, hogy ne foglalkozzanak semmivel, csak adják el nekem a rohadt csövet, de a support, amit művel, az kritikán aluli. Úgy viselkednek, mintha egy óvodással beszélnének... Azt meg várhatják, mikor veszek tőlük két kipufogót meg a rendszert...
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138543 üzenetére
Relatíve értettem, nyilván nem egy 636-hoz, vagy bármilyen sor4-hez hasonlítva
-
norbert1998
veterán
Ezt érdemes megnézni, ha kicsit ráérősek vagytok
RevZilla kisfilm, Észak-Alaszkából Dél-Argentínába 4 darab KLR650-nel.
Meg kell mondjam, a Darién esőerdőben művelt szerencsétlenkedés egy kicsit fájt...
De izgalmas volt a videó. -
norbert1998
veterán
Megjöttek a kesztyűk, sajnos én balga elfelejtettem, hogy a kicsi kínaiak a kicsi testrészeik kompenzálására eltolt méretezést alkalmaznak, és ami ott XL-es, az itt M-es... Így hát akkor kesztyűket sikerült vennem, ami majdnem még az asszonypajtinak is kicsi. Pedig hát szerintem veszett szépek ezek a KemiMoto kesztyűk, mind a téli, mind a nyári. Ráadásul érintőképernyő barát mindkettő... Ki kell próbálnom, mennyire használható a kissé kicsi kesztyű a gyakorlatban, nem akarnám ezeket adni asszonypajtinak, mert tetszenek, de valamit amúgy is akartam adni neki, télit legalábbis, az nincs neki még.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138865 üzenetére
Az elég egyértelmű volt, hogy egy komoly pálya gép. Az állapot, a két 2T kipufogó (kerestem is 3., 4. És ötödiket is, hátha ), az idomzat mind messziről kiabál, hogy ez komoly cucc.
Azt nem mondtam volna meg hogy mennyire, annyira nem követem a motorsportot. Sőt. -
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #138880 üzenetére
Telefonról nem, de számítóról már igen.
Szóval mi ez? V3, V4, V5? Ja tudom, guglizzam a nevét
-
norbert1998
veterán
Elég masszív váza van
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Horgász topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
- BestBuy topik
- Vicces képek
- Parfüm topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!