Új hozzászólás Aktív témák

  • norbert1998

    veterán

    válasz Topiccsendőr #138487 üzenetére

    Így van.

    A 2T-s témát már nem a dugattyú méretre szándékoztam felhozni, hanem az inerciára. Ugye egy 2T motorban alig van forgó alkatrész, forgó tömeg, sokkal kevésbé viselkedik giroszkópként a motor, mint egy 4T-ben, ahol egy (azonos teljesítményhez) eleve nagyobb, erősebb főtengelyed van, vezérműlánc, vezérműtengelyek, aminek azért van inerciája, és érezni lehet a hatását a motor "dobálásakor", hogy bizony van girszkóphatás. namost ezt nem első kézből mondom, sajnos nem volt még lehetőségem ennyire elmélyedni a kis tömegű motorok használatában dobálós üzemben.
    Viszont hasonló inerciát okoz a nehéz dugattyú miatti nehéz főtengely, és ha van kiegyensúlyozó tengely is, annak is nagy inerciája van. Mivel ez egy rendes sport blokk, itt nemigen vannak jóvanazúgy megoldások, biztosan éreznék a profibb emberek a giroszkóphatást, merthogy nehezebb dugattyú, nehezebb főtengely, nehezebb minden lenne a motorban, még ha az egész gép súlya nem is lenne nagyobb, és valahogy a pörgősség is megmaradna.

    Épp ma néztem R9 videóját azzal (is) kapcsolatban, hogy a szénszál orbitális előnye a fajlagos merevségben mekkora királyság motorkeréékpár vázak esetén, csakhogy nem tud annyira "uniform" lenni a gyártás, mint az acélnál, és két váz teljesen máshogy viselkedik, és rengeteg nehézséget okozott egy motorcsere után az újat megszokni, holott ugyanaz a motor. Mi, egyszerű jobbágyok, ezeket nem biztos, hogy megéreznénk, de van az a szint, ahol bőven érezhető akár ez is, akár az inercia.

Új hozzászólás Aktív témák