-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
goofy85
kezdő
válasz Oppenheimer #137701 üzenetére
Tudom, minden második hétfőn van vizsga náluk és ehhez két héttel korábban csütörtökön kell lejelenteniük. Pl ezért kellett anno két hetet várnom vizsgára, mert az első 03.14-én lett volna, de az munkaszüneti nap volt, így 03.28 lett...
-
sztanozs
veterán
válasz anorche1 #137684 üzenetére
Másfél-két hónap kb - szerintem (nekem legalább is ennyi volt - augusztus végétől október végéig tavaly).
Hamarabb nem jönnek ki az órák és a viszgák. Persze, lehet, hogyha megfinanszírozod egy kicsit az iskolát, akkor prioritást kapsz és le tudod tenni az egészet egy hónap alatt is...[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
duni84
aktív tag
válasz 3800+ #137686 üzenetére
nekem (ha jól emlékszem) 7 éve volt az A korlátlanra bővítés, akkor kijöttem a sikeres KRESZ vizsgáról és sétáltunk is át időpontot foglalni rutin vizsgára a szemközti ablakhoz. rutin vizsga után besétáltunk a pályáról a sikeres vizgsalappal és kértük is a forgalmi vizsgához az időpontot. így is majdnem 1 hónap volt lezongorázni a KRESZ vizsgától. az oktató és én is elég rugalmasak voltunk, de ezek voltak a legkorábbi időpontok vizsgákra. utána még kereken 30 nap volt, mire elkészült az új jogsim: addig csak belföldön vezethettem. gondolom azért kérdés a 3 hét, hogy egy hazautazás alatt letudható-e. a helyes válasz a kérdésre az, hogy az iskolát kell megkérdezni, de szerintem senki nem meri rámondani, hogy ennyi idő alatt meglesznek a vizsgák. és nem azért, mert te lennél ügyetlen.
tehát pont így voltnekem is, mint ahogy #137693 Oppenheimer írta.
#137702 goofy85: nem lehet, hogy a helyi nkh telepen vizsgáztatnak motorokat csak 2 hetente? (mert ugye csak az vizsgáztathat, akinek van jogsija az adott kategóriában és lehet, hogy nem az összes vizsgáztatónak van). nálunk megyeszékhelyen is megvolt, hogy motorra (bármelyik kategória, még a b125 is) csak hétfőn és pénteken lehetett időpontot kapni. aztán valamelyik helyi iskola fű alatt biankóra megkérnek előre X mennyiségű üres helyet, nehogy másik suli miatt beteljen, ők meg ne tudják kipörgetni a tanulóikat, aztán majd jelentkeznek rá aznap reggel papíron, amikor kiderül, hogy melyik tanulót tudják hozni.[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
Geresics
addikt
A Shox egyik fejese, Somorjai István is részt vett a TB24-en, méghozzá elektromos NIU-val. Elég jó kis cikket írt róla:
Egy elektromos elverte a benzineseket
A cím nem kamu, tényleg ez történt. A kérdés, hogy ez mennyire volt így fair? Mert a gép teljesítménye előtt emelem a kalapom, de ha nem "hackelik meg" a gépet, és/vagy nem hoznak 2 profi pilótát, akkor egész más lett volna a képlet szerintem!
Jah, és szerintem ha öreganymának áramszedője lett volna, akkor ő lett volna a villamos, szóval a "ha" rész max vitaindítónak jó, a cikk pedig csak simán jó!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #137705 üzenetére
Én ott hagytam abba az olvasást, amikor megláttam Sebestyén Peti nevét. A srác egy ufo. Egy amatőr buliversenyen ezek ekkora szponzorokkal meg aktív Supersport VB menővel állnak fel? Menjenek már a faszomba de tényleg, ennek így mi értelme?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #137709 üzenetére
Jaja!
Viszont ami nekem tetszik, az az, hogy a NIU közösség összedobta nekik az akkukat! Szerintem ez király!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz zgospel #137708 üzenetére
Mar nem is kezdek bele.
Igen regota, torz az egesz. TB onszorakoztatasa.
Amator kategoria csak neveben az. Bocs Persu. :D.
De profi szereloket sem engednek a boxutcaba tenykedni.Pont a toketlenkedestol lenne az egesz elvezet.
Es boven elegendo lenne 12 ora verseny is sztem.
Akar egy 3 futamos eves bajnoksag formaban. :) -
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #137713 üzenetére
Legalább az lehetett volna, 1 Tasi ellensúlyoz 2 profi versenyzőt
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
Tanulságos 1500km volt.
A konzol terhelhető szerintem még párom is ráülhetne annyira stabil, +++1 a SHAD-nak nem tűnt volna képen ennyire erősnek ez a vas U alakos megoldás.8k rpm (10,5 a max de volt egy szakasz ahol nagyon siettünk az eső elől ) fölött eszi a honda az olajat jó ötlet volt az a +1 liter a dobozba, kellett rátölteni ~6dl el is fogyott. Olyan gps szerint 140 körül tud kényelmesen utazni a CB leterhelve fölötte már sem a rezonancia sem az olajfogyasztás nem éppen kellemes ahogy általánosan a fogyasztás sem, a megszokott 5,2 --> 6,5 környékére szalad el nem igazán érdemes 160-170 körül hajtani semmi értelme itt már amúgy is csak kúszik.
Nem a teljesítmény volt a probléma egyébként, ekkora súlyhoz a fékek és a futómű konkrétan minden nagyobb összeillesztésen éreztük, hogy a hátsó gátlók felütnek. A féktáv meg olyan volt mint régi dobfékes autóval esőben száguldozni, tripláztam a féktávokat. Összességében nagy élmény volt és az a rusnya kapaszkodó is nagyon kellett oda, leszíntereztetem feketére és marad is, így párom végre kényelmesen utazik.
Konklúzió az, hogy egyetem végéig marad a CB mert egy VFR sem lenne tökéletes megoldás most (nem elég testes), kell egy rendes túraenduró de akkor már lehet várunk és közösen kiköhögünk egy új AT-re (esetleg Adventure 790 de még mindig KTM félelmeim vannak főleg haver 390-es Duke-jának a gázkarja óta... ) mert a közös túrázás addiktívnak bizonyult.
Hazafelé egész indiaira sikerült a látvány.
(Utolsó képek egyike itt már fogyott a zsákból a kaja, ez már az M3 mentén van. Olyan 150-enként még meg kellett álljunk, asszonypajti nem bír többet egyenlőre.)Ez a Roadtec01 világbajnok kapott szakadó esőt, forró poros aszfaltot, nedves taknyos, taknyos - poros felületet de nagyon kulturáltan jelzi ha határra ér és nagyon jól bírja a neccesebb útfelületeket pl fehér betonos részek.
Olaszország lenne nagyon szép valamikor de nem tudom azt megérné-e a kis 500-assal, lehet marad egy Horváthország még jövő nyárra és 2-3 éven belül jön egy túraenduró. De addig is kell valahonnan lőjek normális oldaltáskákat. Meg lassan érik a Delkenek egy újragyapotozás így a ~3. szezon után.
Szerintem öregszem és papásodom.edit.: az a törcsi annyira európai módon lett rögzítve, hogy a szlovák SLS mercis mikor elmentünk mellette a lehajtónál még egy likeot is dobott!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #137717 üzenetére
Ugyesek vagytok!
A xado meggyogyitja azbolajfogyasztast. :D
Alkalmazkodni kell a megvaltozott korulemenyekhez.
Megtapasztaltad a motor terhelesi "korlatait".
Es egy velennyel tobb, hogy nem a motor ero volt a keves.
Erdemes elolvasni a tanakodo embereknek. Eleg az 500 as, nem lesz keves? :).
Igen, a vaz , futomu, fek viselkedese utassal mar teljesen megvaltozik. Hasznalhato igy is, de erossen nyugis tartomanyba. :). Ha a parod elsore megszerette a motorzast , az jo.
Kenyelmesebb motoron meg jobb lesz. De legyel resen.
A gyorsabb tempot, es batrabb stilust nem biztos, hogy elvezni fogja.
Ne vedd el a kedved. :).Tura motorbol van valasztek boven.
Az AT terepen domborit, a KTM- is inkabb ott kerul helyzeti elonybe. Aszfaltos motorozashoz, leteznek kedvezobb aru vasak, amikkel lehet kenyelmesen turazni. :). Sot, sokkal jobban muzsikalnak. Es abbol az arbol, mar egy teljesen felszerelt dobozolt masina is kijon. De ha szerelem van, akkor nincs helye a gondolatnak. :D.
Gondolom nem akartok terepen motorozni. :). -
Geresics
addikt
válasz csongi #137718 üzenetére
"Az AT terepen domborit, a KTM- is inkabb ott kerul helyzeti elonybe"
Ez így szamárság! Ma már az AT is 2 modellre bomlott, egyik a terepes, másik a túrás, a KTM-nél meg ez már nagyon régóta így van! Itt a "sima" Adventure a túrás, és a terepes az "Adventure R" változat! Én magam is a simát vettem, mert túrázásra kell (és persze nem jön zavarba, ha a túrázás földes, sziklás úton megy), terepezésre pedig endurót használok, nem egy bálnát. Hiába, a legjobb motor a több motor![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
queens
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a múlt heti laptopszállítási ötleteket, a héten elmegyek a decathlonba lecsekkolni mik vannak ott.
Most egy Givi dobozos kérdésem van: kellene nekem egy másodlagos "zár", mert mostanában felnyílt menet közben a hátsó doboz (üresen szerencsére). szétszedtem, összeraktam, mostmár jobban zár, de nem szeretném ha ez megismétlődne, így arra gondoltam, hogy meg kéne fúrni az alsó és felső részt közel egymáshoz, és valami gumival kívül összefogatni, hogyha kinyílva a fő zár, ez azért megfogná a kinyílást.
Ez nem a komolyabb lockos doboz, sima kulcselfordítós.
Erre van valami givi megnevezés vagy cucc, vagy ez home made legyen?
Csinált valaki ilyet? Milyen ötletetek van erre?Köszi
-
goodboy007
senior tag
Sziasztok,
Mennyire okozhat problémát a megengedett összsúly túllépése?
Suzuki GSX 1400, 450kg elvileg a max terhelhetőség, 260kg a moci üresen, tehát kb. 280kg megtankolva, én vagyok 130kg, barátnőm meg kb. 90, tehát olyan 50 kilóval túllépjük ketten a "keretet".
Az erő meg van a motorban, gumik 3 hónapja lettek cserélve (Continental RoadAttack 4), a láncban kb. 10k km van, meg egyébként is megkapja a motor amit kell.Kb. 10 km-t tennénk meg (munkahelyétől hazáig), de már alapból is ezért nem motorozunk ketten, mert nem tudom mennyire kell a limitet szigorúan betartani.
Mondjuk nagyon megnő-e ilyenkor a deffekt esélye vagy inkább arról van szó, hogy sok száz/ezer km-t így megtéve tud károsodni a lengéscsillapító?
Lehet csak túlaggódom, mert ennél sokkal kisebb motorokon is látok 100 kiló körüli embereket motorozni a párjukkal, de semmi infót nem találtam erről a dologról, mert ha rákeresek az "overweight bike" vagy "túlméretes motor" szavakra, csak a "best bikes for fat/big guys" és ehhez hasonló cikkeket dob ki a Gúgel.
[ Szerkesztve ]
"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
dellfanboy
senior tag
válasz goodboy007 #137723 üzenetére
en inkabb attol paraznek, hogy elhajlik a hatso segedvaz, minthogy defektet kapjak...
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbert1998
veterán
válasz goodboy007 #137723 üzenetére
Talán ez a cikk segíthet. Egyszeri 10 km-en én nem aggódnék, de nem indulnék így el a Görög partokra
Vagy fene tudja. Strom-nak 204 kg a terhelhetősége. Asszonypajtival beöltözve szerintem vagyunk 30 kg. Hétvégén még a doboz, oldaltáska tele volt, valamint a dobozra még egy négyszemélyes sátor is fel lett húzva. Nem volt gond belőle.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #137725 üzenetére
*170 kg vagyunk, ~30 marad a cuccoknak, amiben a doboz súlya is benne kell legyen, valamint a bukócső stb is, hivatalosan.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz goodboy007 #137723 üzenetére
A gsx nincs 280 kg megtankolva.
228kg szarazon + 22l benzin+5l olaj+szerszamkeszlet.
Az legyen mondjuk 250 kg.~20 kiloval lepitek tul a keretet, ami persze nem jo, de nem fog azonnal szetesni a motor.
A segedvaz sok motornal egy ido utan elrepedhet, a rugostagok nem erre a sulyra vannak kivalasztva, tehat a motor nem fog jol viselkedni, az utanfutas, a rugout, semmi nem fog stimmelni.
Nem a lengescsillapitassal lesz baj, hanem a rugoerovel. Eleve egy regebbi japan naked nem eppen a kemeny rugoirol hires.
Gumikbol en inkabb a gt verziojat vennem vmi tipusnak, tehat angel gt/road gt, az sokkal jobb ehhez a sulyhoz.
Kidurranni nem fog. Hamar kopik, inkabb az a baj.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
Romániában, fizetős parkoló övezetben motorral a járdára állva parkolójegy nélkül megbüntetnek?
-
Topiccsendőr
addikt
[link]
Egy ilyenre befizetnek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #137729 üzenetére
Van még hely az ősök kertjében?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #137731 üzenetére
Az utolsó szériában volt az több is....
-
vlevi
nagyúr
válasz JoinR #137734 üzenetére
Van az AT-ból a "sima", és az Adventure Sports kiadás.
[link]
Érdekesség, hogy ez előtt a modellfrissítés előtt, vagyis, az 1000-es AT-nél az Adv. sports modellt hívta a Honda a terepesebb kiadásnak.
Aztán rájöttek, minél nagyobb bálna valami, annál kevésbé terepeznek vele. -
goodboy007
senior tag
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! Nem volt semmi gond.
[ Szerkesztve ]
"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
csongi
veterán
válasz Geresics #137738 üzenetére
Az en olvasatomba ezek terep vagy tura terep motorok.
Az egesz leirasbol az jon le, hogy a terep az o vilaga.
Minden reklam foto a terpen keszult. :)
Hogy ez mitol lesz jobb aszfalton, mint egy oda tervezett, nem tudom. :).
Persze ott is menni fog. De a fo vonala akkor is a terep sztem.
Szoval a tudasa ott ervenyesul leginkabb, persze ki terepezik utassal?
Az NT meg hiaba aszfaltra modositott AT alapok.
A teszteken kiderult nagyon hamar lent a labtarto.
Tulajonkepen nincs erdemeben nagy elonye aszfalton egy AT val szemben.
De mindezek felett all az ember :) Es ha az utas is figyelmebe van veve, akkor dol el mi is a jo valasztas.
:D. -
norbert1998
veterán
Tegnap cseréltem teleszkópszimmeringeket. Jó rusnya volt az olaj is már, a jobb oldaliban mint a folyékony grafit, és a szintje sem volt közel se jó. A bal oldal összement szépen kézzel, egy sziloplasztos flakon végét levágva be tudtam húzni a helyére a dolgokat, majd biztosítógyűrű. A jobb oldalhoz esztergálnom kellett egy benyomóperselyt, mert annyira nem akart bemenni... Háromnegyed tizkor jöttem be a műhelyből
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #137739 üzenetére
Ez sem fekete, vagy fehér, hanem inkább szürke.
Nagyon sokan vannak, akiknek nem tűnik fel, hogy "nagyon hamar" leér a lábtartó, mert a túrázás nekik azt jelenti, hogy kényelmes tempóban elgurulgatnak, és nem keresik sem az út, sem a motor határait.
Igazából talán az lehet az egyetlen probléma az NT1100-al, hogy olyan semmilyen.
Nagy túragőzősnek, mint pl. a Pan-European volt (szándékosan nem Goldwinget írok), azért mégsem annyira adja az érzést.
Sportos túramotornak, mint pl. egy Tracer, pedig szintén nem sportos, ez is igaz.
Valahogy úgy tudnám besorolni, hogy a korábbi CBF1000-nél (ami tulajdonképp a csupasz CB, csak plexivel) egy kicsit jobban a kényelmes túrára kialakított változat. -
Geresics
addikt
válasz csongi #137739 üzenetére
Ezek mind túragépek terepképességgel. Persze lehet megint vitatkozni, hogy mi a terep, de ezen most ne akadjunk meg. Picit is kemény terepre már jó pilóta kell hozzá! A múltkor egy ismerős jött velünk, és hiába mondtam neki, hogy ha pocsolya van a földesúton, akkor ne a bakháton menjen, mert be fog csúszni! A 2. pocsolyánál elesett, mert a bakháton ment, és becsúszott az első kerék...
Aszfaltra pedig egyébként rohadt jók! Kényelmesek, de mégis lehet rajtuk helyezkedni, jó a súlypontjuk is, és rohadt széles a kormányuk, amivel tovább könnyíted a dolgod! Még Dodor is azt mondja mindig, hogy tök jók szerpentinezésre, és nem véletlen, hogy a túraendurók sokszor előzik a sport(os) gépeket hegymenetben.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
d@vee
őstag
válasz Topiccsendőr #137743 üzenetére
Márpedig robogó is leelőz egy sportgépet. Persze ha az egyiken jó a pilóta, a másikon pedig a félszemű, félénk és kezdő Gizinéni ül
Bármilyen nemű egyezés a valósággal csupán a véletlen műve[ Szerkesztve ]
Ja
-
csongi
veterán
válasz Geresics #137742 üzenetére
vlevi
Értem a koncepciót a BMW kimagasló értékesítésére kell valami válasz.
De a kettő nem ugyan az sztem.
Az AT akármit is variálnak vele az terep motor marad.
Értem, hogy lehet vele döntögetni, de nem lesz azonos egy aszfaltra fejlesztett motorral.
Egyszerűen nem oda tervezték. Lehet árnyalni, valamelyest árnyalt is, de nem lesz a kutyából szalonna.
És valós terepen nem fog egy GS az AT-vel egy szintre lépni sztem.
És nem azt mondtam, hogy nem lehet vele aszfalton túrázni.
Azt mondtam, terepen domborít igazán( Terep nem a földes út) Azon még a bandit is elmegy .
Egy más motorozási stílust képvisel, mint egy aszfalt orientált motor. Lehet Micsurinnek bejön, de nem fog olyan módú élvezetet adni mint pl egy naked. Vagy Sport túra.
Sztem teljesen más kanyarsebességet lehet velük menni, mint aszfalt motorral.Ha nem így lenne, akkor nem léteznének a kategóriák.
Ettől elfogadom amit írtok, de nekem más a véleményem.
És csak a motorról van szó a részemről. A lovas a másik fele. Nah azt nem tudom megítélni.[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz csongi #137745 üzenetére
"És valós terepen nem fog egy GS az AT-vel egy szintre lépni sztem"
Az előbb jöttem le az M7-esen a Balcsihoz, épp a hátsó ülésen pihentettem a fenekem, mikor bejött mellém egy Tesla, elengedtem a kormányt, felegyenesedtem és mutattam neki, hogy ez a motor is "önvezető"
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
Sikeres volt a kresz vizsgam, akkor most gondolkodhatok a felszerelesen szepen.
Mi az, amit hasznaltan erdemes venni? Kobakot nyilvan ujat, de a tobbinel szivesen megusznam olcsobb opciokkal kezdesnek.Everybody lies.
-
veterán
-
bacus
őstag
válasz Pttypang #137747 üzenetére
Szigethalmon a piacon (talán vasárnaponkén) szokott lenni egy motoros használt ruhás..
Haverok mindig mondják, hogy ott vettek márkás drága cuccokat relatíve olcsón.
Sajnos közelebbit nem tudok..Az új dolgok is hamar elkopnak, ha motorozol, szóval amit találsz nem túl viseltes ruhákat, azok szinte biztos alig voltak hordva . Amire figyelj, hogy lehet azért nem hordták, mert hibás, pl rossz helyen van belevarrva a protektorzseb, nem jó a zipzár, stb.
Egyébként pedig egész olcsón is vannak új cuccok, amik nem is rossz minőségűek. W-tec (inSportLine) pl, én ott vettem kevláros farmert, 3 db-t is, 27e ft körül, de még az első se kopott el. Kabát Plus Racing boltban, ilyesmi.
Nem mindegy, hogy jó e rád a konfekció vagy úgy vagy vele mint én, ha van rám méret, akkor meg kell vegyem, mert másnap már nem lesz..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI Mobil
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magisk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Nyaralás topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...