-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94082 üzenetére
Máshol jár a fejem.
Jut eszembe (#94078) geresics, nem mindegy ki mit csinált rosszul? Amíg ez előfordulhat, addig tervezési hibát kiáltok. Főleg, hogy a papucsnál vékonyabb az anyag. A reteszelős plexik vhogy nem akartak még eltörni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94084 üzenetére
Eeegen, erről lehetne vitatkozni.
A GM autóiban a slusszkulcsot se kell letérdelni és akkor nem hal meg senki, user error! (Meg megöl a kulcstartó LOL.)
Meg rosszul tartja a user a telefont, majd Steve Jobs megmutatja hogy kell azt!Jah és az is user error, hogy egyik Skwal sisakban sem illeszkedik a pinlock?
Megjön az új plexi én kajak körbe ragasztom.Már uram bocsá' a 80k-s bukóban a 20k-s plexi ha el tud pattanni egy kivételkor, az nekem tervezési hiba.
Azért nem kővel dobtam be, csak a kezembe vettem.
Ilyen műsort egy Lidl-s bukótól várnék, nem egy Shark-tól.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Úgy értem miért kell 300 kilós vas a járőrözéshez?
Miért nem vmi agilis SM-mel nyomulnak? Vagy sporttúra?
Vagy tökmindegy, csak nem ilyen batár hajó ami se nem gyors, se nem praktikus.
Mik a szempontok egy motorosrendőrnél?
Nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet, amit más kategória ne tudna megoldani hatékonyabban.
Dobozt rakni meg bármire lehet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94148 üzenetére
Tervezek menni. Nyáron lehet nekimegyek az oktatói tréningnek is. Ha addig nem felejtem el, lesz rá lehetőségem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94160 üzenetére
Minden héten ezzel basztatod szerencsétlent.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94165 üzenetére
Vigyázat! Függőséget okoz!
(#94166) bence007
Mitől olyan nagy szám az? Nálunk nem olyan ritka, de ocsmány mind... (Tudom, nincs ízlésem.)
Bezzeg egy 675 Daytona, azt adnám!![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94168 üzenetére
Nem szeretnél mondani vmit, miért veszti el a motorom az erejét középtartományban?
Utána mondhatod, hogy én megmondtam!
Újabban néha előfordul indítási nehézség is, azt gyanítom a tank alja felé közeledve.
Ilyenkor teker pár másodpercet, mire elkapja először egy-két hengerrel. Ezután rögvest beindul a többi is.
Bár hideg és nedves az idő hetek óta.
Gyertyák, trafók újak, minden henger jár.
Szívó oldal ismeretlen állapotú.
A napokban megérkezik a popszegecselőm is (szerk: most hozta a postás), így a héten talán újra tudom tömni a dobot is.
Ha az nem hozza vissza az erejét, akkor beadom szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Bőrkesztyűket mivel lehet tisztítani? A bélésre nagyon ráférne egy mosás, de ezeket nem szabad mosni...
Meg ahogy nézem nem csak a bőrt, de a goretex softshell-t se szabad. Elmocskosodik, akkor ennyi volt vagy mi?!?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94274 üzenetére
Mindegyik címkéjén az van, h se mosás, se kézi mosás.
-
Teasüti
nagyúr
Csütörtökön újratömtem a dobot.
Látszólag nem volt vészes 20k mérföld után se. Alig vesztett a tömegéből. Kb 5 rétegben van felcsavarva a tömőanyag a belsejére, amiből 2 réteg égett lyukasra. Talán az anyag 15%-a hiányzott.
Gondoltam akkor adtam a szarnak egy pofont, de a legnagyobb meglepetésemre orvosolta a rendellenességek zömét első indítástól! Szebben jár, jobban húz - bár még mindig nem kvázi lineáris, mint a gyári görbe, de nincsenek látványos megtorpanások. És azóta pöccröf fagyban, esőben is. Viszont úgy tűnik a gázreakció mintha gyengébb lenne. A revmatch beidegződéseim újra kell tanulnom, mert nagyobbat kell nyitni rajta. Meg állítom hamarabb le is esik a fordulat.
A hangja is hangyányit kulturáltabb.
Én innentől csak gyári dobbal veszek gépet.Jut eszembe Geresics, visszaraktad már a gyári dobot?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94298 üzenetére
A kérdés inkább a bőrre irányult. Mellesleg a kérdéses kesztyű fűthető is, csak hogy tetézzem a bajt.
Amúgy van itt vki, akinek volt már többféle fűthető kesztyűje? Enyém fűtése megadta magát így a második szezonban. Itt-ott langyosodik már csak. Kéne nézni egy utódot, ami tökmindegy mennyibe kerül, de az legyen kib.szott meleg sok évig!
(Nulla fokban tépek az autópályán, akkor is.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94308 üzenetére
Kezdem kellemetlenül érezni magam, hogy 5x kell leírnom vmit, mire arra kapok választ amit kérdeztem. Nem tudom az értő olvasással vannak-e problémák, vagy vhol máshol botlik meg a segítő szándék, de hadd helyezzem el itt újra a nyitó hozzászólás egy részletét! Részletét, mert úgy látom két sornál hosszabb szöveg csak összezavarja itt az embert:
"Bőrkesztyűket mivel lehet tisztítani? (Idáig ugye mindenki figyelt, na de most jön a lényeg!) A bélésre nagyon ráférne egy mosás [...]"
Goretex-re is van aki rárepült, pedig az nem is volt kérdés.Szeretem bő lére ereszteni a mondanivalóm általában, ezért ezúton is elnézést kérek. A jövőben igyekszek egyszerű mondatokban feltenni a kérdéseim, hogy az alany, állítmány és tárgy egyértelmű kapcsolatban legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94370 üzenetére
Miért kéne új térképet feltölteni egy a gyárival azonos* specifikációjú dobhoz?
Enyémnél is a dob gyártója direkt úgy reklámozza a dobot, hogy nem kell bemérni. Plug&play. És E betűs. Az enyém legalábbis megfelel az itteni előírásoknak, ha bent van a furulya.
10k km az stimmel az újratömésnél, amennyire én tudom. De mondjuk ezt arra az egy márkára alapozom, amit Persu linkelt az újratömés kapcsán. Hogy ez általános érvényű-e, passz. De kiindulópontnak jó.
Azt bizton állítom, hogy 32000 km után a dobban, érezhetően megváltozott a motorom járása új tömőanyaggal.*Feltételezem, ha gyári kiszerelésben is megvehető a motor ezzel a dobbal.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #94472 üzenetére
Cöhh, most motorozol, vagy fillérbaszol?
Csak óvatosan a fogyasztással erre felé, és ugye nem tartod számon az átlagot se, mert jujuj mit kapsz érte!!!
Köhöm... fillérb.szó.
(Szürkébe rakom, mert nem akarok flame war-t indítani, megint. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94498 üzenetére
Akkor mi az a liquid gasket?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94502 üzenetére
Volna egy kérdésem a szakmával kapcsolatban.
Lehet olyan kéréssel fordulni a szerelőhöz, hogy készítsen jegyzőkönyvet az elvégzett munkáról, ellenőrzésekről, mérésekről? Ugye alapesetben kapok egy számlát a költségekről, ami semmit nem árul el a motorról. Jobb esetben konzultálnak velem mi a helyzet, de ugye csak nagyvonalakban, hisz nem fog senki beszámolni róla milyen értékeket mért ki a gépen. Szóval jegyzőkönyv.
Általános értelemben van erre lehetőség? Vagy ha lemegyek a helyi szervizbe, akkor értetlenül fognak csak nézni rám mi a f.szt akarok? -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94520 üzenetére
Full szervizt szeretnék, és megnézetni mindent, amihez hozzá lehet férni egy szelepfedél alatt: szelepek, vez. tengely +csapágy +lánc. Belenézhetnének a hengerbe, ha van szkópjuk, kompresszió, stb.
Ezúttal nem fognak lebeszélni róla, még mindig beteg súrlódó hangok jönnek a blokkból amire azt mondták jó az úgy (szerintük a túl feszes lánchajtás adja a hangot, de nem). A vez. láncfeszítők halálban vannak, a nyakamat rá.Minderről viszont jó lenne, ha dokumentációt készítenének.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ebben a szakmában (és úgy kb minden szakmában, kivéve az orvosokat) ha műhibát vétesz aminek végzetes következménye van, akkor rács mögé tesznek.
Ennek tudatában egy szerelési jegyzőkönyv egy vizsgálat során lehet épp úgy bizonyíték az ártatlanságodra, mint a vétkességedre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94524 üzenetére
Ahogy olvasgatom az itteni szervizek oldalait, full szerviz az csupán egy a manual szerinti intervallumos nagy szerviz, amikor tételesen végigmennek az összes ellenőrizendő/cserélendő dolgon. Nem egy nagy durranás.
A legtöbb helyen fix áras a történet, átlag 170£ körül megy.Blokk szinten az én könyvem egyedül a szelephézagot írja elő. Mivel ismeretlen előéletű, ezért éppen ideje átvizsgáltatni tüzetesen. Főleg, h idén túrázni is szeretnék. Ne egy repedt benzincső vessen véget neki, mert x éve nem nézett rá senki.
Ha meg már lent van a szelepfedél, akkor lesz még egy-két extra kívánságom.
Olajat amúgy le kell cserélni, ha érdemben hozzá akarsz nyúlni a vez. lánchoz?Jó hát olcsó biztos nem lesz. Eleve az már 100£ kb mire leveszik a szelepfedelet. Persze új tömítésekkel értendő, meg ahogy kell. Csak OEM alkatrészekkel dolgoznak és kb 50 £/h munkadijjal.
Ha végül kijönne egy vez. lánc csere, akkor a köcölékkel együtt az olyan 270£ csak anyagáron. Kormánycsapágyra 120£-os ajánlatot kaptam munkadijjal együtt (be van verődve, nem engedik át műszakin mégegyszer).
És mindezek tetejében műszakit is kap, szóval még amit találnak.De úgy akarom visszakapni, h csak tankolni kelljen bele egy-két évig.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #94537 üzenetére
Utoljára 8.3-at használtam egy Wayteq X8xx navin. Soha nem volt vele gond.
Manapság viszont kizárólag Gmaps. Annyi mindent tud, hogy néha beszarok neki. Mindig naprakész mind a térkép, mind a POI adatbázis (ez verhetetlen előny), sokkal pontosabban navigál, gyorsabb reakcióidő (Android egyik előnye), sokkal használhatóbb a hangnavigáció, forgalmi információt is figyelembe veszi és tök ingyenes. Bármit megtalál bárhol, ismeri a tömegközlekedést és zökkenőmentesen eljuttat még lábon is bármilyen járaton akárhány átszállással (járatinformáció közvetlenül az alkalmazásban).
Kiterjedt étterem és kávézó (és bármi egyéb) keresés, webes integrációval, értékelésekkel, és a navigáció kezdetén még a nyitvatartási időre is figyelmeztet érkezés szerint.Ezek után ha vissza kéne mennem egy hagyományos offline térképe, hát hamar úgy érezném a múlt évszázadban vagyok.
A térerő általában nem probléma, roaming díj sincs, mobilnet meg annyi van el se tudom használni.
A harmadik világba meg nem megyek amúgy se.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egyetemen volt egy tárgyunk: anyagvizsgálat.
Itt laborkörülmények közt lehet megvizsgálni meghibásodott gépalkatrészeket, akár szövetszerkezet szinten.
Pl váltómű fogaskerék, törött fog. Milyen töretfelület: csiszolt, vagy durva? Hány százalékban csiszolódott fel, hány százalékban látszik az érdes kristályos szövetszerkezet? Ha a felület nagyobb részén kagylós törés látható, akkor abból lehet következtetni a dinamikus igénybevételre, üzemszerű terheléssel. Ha nagyobb felületen durva kristályos a töretfelület, akkor hirtelen tört el, ez túlterhelésre utal. Honnan indult a repedés? Van-e gyenge pontja az alkatrésznek, pl éles sarkok, kisebb keresztmetszetek, stb. Ebből tervezési hibára lehet következtetni. Vegyünk csiszolatmintát és vizsgáljuk meg a szövetszerkezetet, megfelel-e az anyagminőség az elvárásoknak? Ez anyaghibára, gyártási hibára, tervezési hibára utalhat. Van-e egyéb sérülés az alkatrészen? Pl gödrös fogfelület, vagy rendellenes kopásminta, ez utalhat elégtelen kenésre, utóbbi meg szerelési hibára vagy géphibára. Ilyenkor képbe kerül az alkatrész helye, meg kell vizsgálni a váltóművet hasonló alapossággal.A tárgy fő témája az volt, hogy a vizsgálat eredményeként következtetnünk kellett a meghibásodás legvalószínűbb okaira. Ebből jegyzőkönyvet kellett készíteni, amiben rövid bevezetőben ismertettük a vizsgálat célját és mikéntjét, a mérési eredményeket, majd a végén rövid konklúzióban vázoltunk fel egy szakértői véleményt. Lényegében ez a három elem kell benne legyen egy mérési jegyzőkönyvben.
Szóval elhiheted, hogy be lehet bizonyítani elég sok mindent. Egy bírósági eljárásban nagyon is elképzelhető, hogy szakértői véleményt kérnek.
Amúgy meg úgy tudom a szerviz garanciát vállal a munkájára. Egy dokumentáció nekik is lehet érdekük, ahogy nekem is. A szerviz is könnyebben védi az álláspontját a "gyerekek, ezt elqrtátok" panaszokkal szemben, ha van róla jegyzőkönyv.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #94550 üzenetére
El lehet játszadozni benne a közösségi részével, de mint navigáció a Gmaps-nél nem jobb.
Tekintve, h a Google a tulajdonos és az egyetlen kiváló eleme, a valós idejű forgalominformáció - a user menetideje és átlagsebessége alapján - át lett emelve a Gmaps-be is. Aztán az autós navin kívül más trükkje nincs is úgy tudom. Vagy megkeresi még a legolcsóbb kutat talán, de az meg nem érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy polgári peres ügyben talán túlzás, de egy rendőrségi nyomozásnál úgy tudom a kárszakértő alkalmazása bevett szokás.
Ha megfigyelted, akkor azzal kezdtem, h végzetes műhiba.
Szerelő elkúrja a fékemet, én átölelek egy fát, a nyomozás kideríti, h nem volt fékem, akkor a szerelőt lecsukják gondatlanságból elkövetett blablabla...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94575 üzenetére
Régen mintha azt olvastam volna, h gyári zsírt kell megakadályozni, h kinyomja. A külső kenés elvileg erre hivatott. Hogy miként segít... Talán nem hevül fel a lánc, ha kenve van?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94589 üzenetére
Én Lyndon Poskitt-et pl egyetlen egyszer nem láttam láncot tisztítani, max levegővel lefújta a homokot.
Egy lánccsere az volt a verseny során, de nem rémlik, h ápolta volna.
A tisztítás és kenés a por miatt van, az ugye koptatja a fémet. Erre volna jó a láncolajozó, hogy a friss olaj folyamat mossa a láncot.
Elképzelhető, h két vitrinmotorosnál nincs nagy különbség, ha nem járnak ki retkes időben.
Én külön soha nem tisztítom, a felfekvő felületek mind fémesen csillognak többnyire hála az olajozónak. A nem felfekvő felületek meg senkit nem érdekelnek, azok rozsdásak.
A meleg láncra fújunk dolog meg a kenőanyag eloszlásához ideális. A lánc nem fog megsértődni, ha hidegen fújod le. -
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #94653 üzenetére
Dióhéjban mikor a forró gáz kirobban az égéstérből, akkor a kipuffban lévő gázoszlopon egy nyomáshullám fut végig hangsebességgel (ez adja a hangot, amit úgy szeret itt mindeki). Amikor ez a hullám elér egy keresztmetszet változást (pl. a kipuff szabadba nyíló vége is egy keresztmetszet változás), akkor egy ellentétes irányú hullám keletkezik, ami visszamegy a hengerbe. Többhengeres gépeknél a leömlők összenyitásánál indul meg ez a negatív hullám a többi henger felé, ami jó esetben a szelepösszenyitás pillanatában érkezik meg, így rásegítve a feltöltésre. Egy hengernél csak tippelek, hogy erre szolgálna talán az a bunkó a leömlőn, ami egy rezonátor, ha nem tévedek nagyot.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Freecom 4 vagy 10S?
Nem találok összehasonlító cikket.
Egy árkategória, elég hasonlók tudásban is.
Melyik lehet a jobb választás? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94719 üzenetére
Kézikönyveket olvasgattam épp. A Scala Rider kezelése elég bonyolult - sok a kombó -, viszont a Sena egyszerű(bb)nek tűnik. Ez a kettő ahogy nézem pontosan ugyanazt tudja, viszont a Sena messzebbre lő. Árban ugyanaz. Akkor ezzel eldőlt.
Hmm ha nekik megfelel, akkor nekem is jó lesz. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94765 üzenetére
Azóta az SMH10 már elavult, jól van?!
Én vettem volna, de minek. HAver másfél évig szerencsétlenkedett a jogsival.
Most már van kivel kommunikálni.(#94760) seadrone
Ha van pénz Z750-re, akkor nem is kérdéses. A kategória egyik legjobb motorja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na beadtam a gépet szervizbe. 500 fontot mondtak így azonnal a szelephézagra, ebben elvileg benne van a munkaköltség és az új tömítések is. Adtam egy oldalnyi listát mit ellenőrizzenek.
Szelepszár szimmeringnél elég hamar lebeszéltek, mert le kell venni hozzá a hengerfejet és az egy vagyon lenne, de majd megszakértik mi a helyzet a fedél alatt.
Hát azt hiszem megint rá lesz locsolva egy kisebb összeg a vasra, amiből már használtautót lehetne venni.Beszélgettünk a fémes súrlódó hangról is, amit vagy a vez. lánc ad, vagy nem tudom.
Mondta ilyen hang jöhet még az első lánckerékről is, mikor már kopott a lánc és az ott be tud feszülni oldalra billenve, aztán nagy sebességnél ez adhat ki fémes hangot. Állítólag. Mondtam akkor járjanak utána, menjenek vele, stb. Örülnék, ha végül ez volna csak a baja. De azért megvizsgálják a vez. láncot is, direkt kértem.Ha ezek után ebben az évben még vmi nagyobb dologra költeni kell, akkor jöhet a benzines kanna.
Lassan már a vételár felé járok alkatrész és szervizköltségben. És még lehetne rajta cserélni két villaszárat, ha úri kedvem úgy tartaná... Azzal nyugtatom magam, hogy minden használt motorra költeni kell így is úgy is. Meg csak az angol díjak és az OEM árak miatt van ekkora horror költség, szerintem MO-n a feléből meg lehetne oldani. De hát ez van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Van itt olyan, aki túrázott már sátorral?
Fesztiválra készülök és tervezgetem mire lesz szükség.
Decathlon-ban néztem ki pár dolgot, de mivel soha nem kempingeztem még, pláne nem motorral indulva, így jól jönne pár tipp.
Mik a legfontosabb dolgok? Eddig sátrat, matracot és hálózsákot választottam.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #94978 üzenetére
Kb 10 nap lesz, és korlátozott a szállítási kapacitás. Van egy hátitáskám és egy tanktáskám. Lehet veszek egy pár oldaltáskát is, ami sportmotorra kicsit érdekes lesz. A fent felsorolt tételek mind hengeres alakban szállíthatók, így ezeket érdekes lesz rögzíteni, ha nem férnek be a táskákba.
Elvileg kempingben leszünk, szóval zuhanyzó, wc adott.
Kéne egy bevásárló lista, hogy a három alap dolgon kívül mi volna még feltétlen hasznos, amire én nem gondolok. Vmint ugye fesztivál, így kérdés, hogy van-e lehetőség megvédeni a cuccokat idegen kéztől?
Váltóruhát fogok még vinni, azt ki kell találnom mit és mennyit.
A motoros része nem ügy, kb 6 órára van tőlem. Így motorhoz való dolgokat nem tervezek vinni.(#94979) BoB
Voltam cserkész, kb 8 évesen. Nem kellett gondoskodnom kb semmiről, mert megtették helyettem.
Azóta ha túráztam is, csak helyben vagy szállással.(#94980) dugynok
Isle of Man TT[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszi srácok! Megvan a délutáni olvasnivaló.
Geresics
Félve kérdezem, de mi az a "kanálgép"?
Jah, hogy ez. Nagyon buta neve van.(#94988) Horvi
Hát bazzeg kigúvadtak a szemeim hirtelen, mikor megláttam. Há mondom magamban ez vmi szexuális segédeszköz lehet csak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz laci_8519 #95033 üzenetére
Barátomnak ER6N van, 2012. Nekem 2004-es F4i-m.
Semmi köze a kettőnek egymáshoz azon kívül, hogy mindkettőnek van két kereke.
Nekem ami a leginkább kiütközik, az a fejcsőszög és a kormány szélesség. Honda után átülve a Kawára iszonyú fura, nem olyan precíz, úgy érzem lassú manővereknél csak imbolyog jobbra-balra. Persze szokás kérdése ez is.
Túrázni egyértelműen jobb a Kawa a felegyenesedett és alacsonyabb üléspozíció, valamint a nagyobb térdszög miatt, F4i viszont nagyobb mosolyfaktor minden szempontból. Utast utálok vinni, mindig rám csúszik a döntött ülés miatt. ER6-nál nincs ilyen probléma és az kényelmesebb az utasnak is.
Szervizköltség nálam elég durva, de én pont belenyúltam egy 4 évszakos igáslóba, na meg én is így használom. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy egy közel 14 éves motorról van szó és tudván, h minden öreg gépre pénzt kell locsolni, amíg rendbe rak(at)ja az ember, máris megbocsátható.Haver motorja még elég újszerű, fele annyit futott mint az enyém, nincsenek rajta teendők. Fogyasztásban nincs igazán előnye, úgy 130 mérföldet megy el egy tankkal. Ennyit az enyém is tud.
Olajcserénél lepődtem meg én speciel, hogy a nyavalyás kétszer tud cserélni egy 4 literes kannából, míg én csak egyszer.
CBF600-ason tanultam anno, azon különösebb tapasztalatom nincs. Annyi lejött már akkor is, hogy nagyon könnyen motorozható, nem fog meglepetést okozni. Ültem naked és fejidomos verzión is, a naked könnyebben manőverezhető. A fejidomossal volt egy hasonló imbolygó bizonytalan érzésem a rutinpályán, mint a Kawánál. De azt betudom a noob kategóriába. A naked-et viszont tényleg olyan könnyű volt terelgetni, mint egy biciklit.
Azzal soha egyetlen bóját nem érintettem slow walk közben se.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #95192 üzenetére
Milyen farmerekről is beszélünk pontosan, amik fél másodperc alatt szétszakadnak?
Az utcai farmer talán, de egy valamire való aramid szálas motoros farmer aligha.
Egy közönséges Denim divatfarmer is 3 másodpercig bírja. 3 másodperc azért nem kevés az aszfalton csúszva.
Ez a teszt egy 8 m/s sebességű 60-as csisz. papírral történik a ruházatra vonatkozó EN 13595-1:2002 szabvány szerint. A teszt akkor sikeres, ha az anyag kibír 4 másodpercet az 1-2 zónákban (a legveszélyeztetettebb területek, mint a térd, sípcsont, csípő, fenék) első szintű védelemnél, valamint 7 másodperc a második szinten. Fortnine videójában látható aramidszálas farmer az 1. zónában 7 másodpercig bírta, ugyan nem laborteszt volt, de jól láthatóan tovább bírta, így talán oda lehet ítélni a kettes szintű védelmet annak az Icon farmernek. Bokánál ugyan nincs benne aramid, de az 4-es zóna, alacsony kockázattal, amire a szabvány 1,5 másodpercet ír elő 2-es szinten.Szóval kérdezem én ki mire alapozza azt a sületlenséget, hogy a motoros farmerek nem nyújtanak jó védelmet?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #95211 üzenetére
Már bocs, de pontosan megfogtam a lényeget, mert az egész állításod erre vonatkozik.
Nevezhetjük szőrszálhasogatásnak is, de akkor a fentebbi állításokat is nevezhetjük baromságnak.
Azok a farmerek amiken szerepel ez a piktogram, "általában" mind megfelel a szabványnak. Ergo kellő védelmet kell nyújtsanak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #95214 üzenetére
Sértődés? Kinek nézel, vmi 8 éves kislánynak aki bevágja a durcit?
Én érvelni szoktam ha vitát indítok és úgy gondolom elég érthetően szoktam fogalmazni.
Nem sérült itt be senki. Leírtál egy baromságot én meg kiigazítottam.
Mielőtt a kolléga feljebb erre a hozzászólásodra alapozva vonna le messze menő következtetéseket.
(#95221) etnies által linkelt videóban is autópályán 4 másodpercig tart kicsúsznia a srácnak száraz aszfalton azt az esést - szóval nyugodtan elhiheted nagyon sokat jelent az a pár másodperc. Egy utcai farmer van rajta ha jól láttam. Ettől az eséstől a szabvány szerint egy level 1-es motoros farmer éppen megvéd, de a level 2-es szinte 100%.
A zónákra bontott védelmi szintek meg szerintem elég logikusak, nem feltétlen a spórolás céljából vannak így kialakítva, lehet teljesen más okai vannak, pl praktikum. A személyes véleményem meg, hogy a 4-es zónára én se tennék extra védelmet, mert minek? Nem a bokámon fog csúszni a testem, de még csak nem is a belső combomon. Ott ahol a legnagyobb szükség van rá, ott meg van erősítve. Protektort se raknak mindenhová - nem birodalmi gyalogosok vagyunk -, hanem csak a kritikus helyekre.
Tanulság: utcai ruhában nem motorozunk. Az, hogy a Simson-on a te utcai farmered mennyit ért, az teljesen irreleváns és semmit nem von le az értékéből egy motoros farmernek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs