-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108820 üzenetére
Nekem most Liqui Moly van benne, eddig Motul volt. A Motullal halkabban jár a motor, váltásérzet egy idő után ugyanolyan, viszont a Motult csipegette pályán, utóbbit nem.
Mind a kettő Api Sg, félszintetikus. Szerinted melyik a jobb?
Nekem fogalmam sincs."önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A minosegbeli kulonbseget atlatod, akkor azt is lattad eddig, hogy milyen problemakkal nem tud mit kezdeni egy ennyire regi olaj. Ezek utan akkor a tulaggodas reszet meg azelott megvalaszoltad magadnak, hogy en ennyit irtam volna.
Innentol ha tul sok a szoveg megint, akkor lepj tovabb a * -zott reszre.
A masik kerdesedre, azaz hogy a manual miert ezt irja.
Mar az elso soraimban ott volt, hogy pontosan ezt a reszet nem ertem, ugyanis hogy adnanak garanciat egy olyan olaj hasznalatahoz, amit az api nem fog ellenorizni, mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato. Remelem igy mar vilagos, hogy miert irtam a tobbi reszet a hsznek.Tehat mikor jon ki ujabb kategoria?
Amikor nem tudja az olaj teljesiteni egy motor megvaltozott igenyeit.A motorkerekpar motorok nem sokat valtoztak az utobbi idoben, az autokhoz kepest egyszeruek, ugyanugy szivocso befecskendezesuek, ha igy nezzuk, keves ujdonsag van, amit egy regi olajnak teljesiteni kell, hiszen a keverekkepzes akkor karburatorral tortent, most meg injektorral. A kompressziviszony ment fel megjobban, es a fordulatszam. Igy valamennyi ertelme lenne annak, hogy megelegszik az api sg vel, hiszen semmilyen uj igenye nincs a motornak.
Nincs egy olyan kaliberu hibajelenseg, mint pl autoknal az LSPI, ami miatt az uj api sp-re lett szukseg.
Es akkor mi valtozott? A kornyezetvedelmi eloirasok biztosan. Mar emiatt is hogy lehet ilyen elavult olajat ajanlani? A foszfor es cinktartalom es meg jopar manapsag szabalyozott elem biztosan mas ebben az olajban. Mi valtozott meg? A tuzeloanyag. Az etanol hatasait sem tudja kezelni. Es amit egyfolytaban valtoztattak, az a lerakodaskepzes merteke.
Az elasztomerek hasznalata is megvaltozott a motorokban azota, tomitesek, szimeringek.Egy manualban leirnak sok hulyeseget. A yamaha mernokgardaja peldaul, akik biztosan tobbet tudnak nalam, leirjak, hogy a szeleptokeket molibdendiszulfid olajjal kenegesd, ami egy nikkel szilicium karbid hengerbevonat eseten karosithatja a hengerfalat. Megis ott van, es garanciat vallalnak ra. Az ugyanolyan hengerbevonattal rendelkezo BMW egyenesen tiltja ilyen anyagok hasznalatat, felkialtojellel, felkoverrel szedve.
A bmw es a Ducati sem nagyon fejlodott ilyen szempontbol, azok is szivocsobefecskendezesuek.
A bmw s 1000rr api sl-t ad meg, a panigale api sm-et olajnak.* nem tudom
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A Yamahának van a "gyári" olaja, a Yamalube, amit nem tudom melyik gyártóval címkéztetnek maguknak. Viszont a márkaszervizek ezeket töltik bele. Ez belőle a zászlóshajó, ez a legjobb olajuk és ez is csak API SL.
Erre meg reagalni akartam.
Amikor elhoztam a motoromat, azonnal szelepet allitottam, 21 e km nel. 11 szelepnel volt kisebb mar hezag, amit allitani kellett, sokadjara bebizonyosodott, hogy a 40 ezres manualban megadott intervallum tarthatatlan.
Amikor levettem a fojtoszelephazat, ugyanez a latvany fogadott.
Markaszervizben, nemetorszagban szervizelt motor.Ha utananezel a feljebb levo api besorolasu olajoknal pontosan a lerakodaskepzest probaltak kezelni, meg megannyi mas tulajdonsaggal egyutt.
Ez eleg sok tipusnal problema, utananeztem. Es egy jobb olajjal biztos vagyok benne, hogy elkerulheto.
40 ezernel fogom legkozelebb levenni megint a fojtoszelephazat, majd meglatjuk mi lett a 300V hatasa.Hogy ez okoz e valamit teljesitmenycsokkenesen kivul? Meg az is lehet. A felhasznalo erezni fogja? Csak ha fekpadra viszi a motort. Garancialis idot kibirja? Ha nem versenypalyan nyelezi, biztosan. Ha meg versenypalyan van hasznalva a motor, garancialis kerdeseknel mindenki felteszi a kezet, hogy ez nem arra van.
vajon a mernokoknek milyen nyomos indokuk volt 100 Nm t irni egy lanckerekcsavarra, amikor az a csavar nem bir el meg 80 at sem, es kb kevesebb, mint a fele lenne a helyes meghuzasi nyomateka.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AliExpress tapasztalatok
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Drágul az EU-ban a GeForce RTX 4090
- Milyen processzort vegyek?
- iPhone topik
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Hardcore café
- Házimozi belépő szinten
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Nespresso Krups Inissia XN100510 kapszulás kávéfőző
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Black & Decker konvektor (2000W)
- Alig használt Tchibo Cafissimo kapszulás kávégép eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen