Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz zgospel #108820 üzenetére

    A minosegbeli kulonbseget atlatod, akkor azt is lattad eddig, hogy milyen problemakkal nem tud mit kezdeni egy ennyire regi olaj. Ezek utan akkor a tulaggodas reszet meg azelott megvalaszoltad magadnak, hogy en ennyit irtam volna.

    Innentol ha tul sok a szoveg megint, akkor lepj tovabb a * -zott reszre.

    A masik kerdesedre, azaz hogy a manual miert ezt irja.
    Mar az elso soraimban ott volt, hogy pontosan ezt a reszet nem ertem, ugyanis hogy adnanak garanciat egy olyan olaj hasznalatahoz, amit az api nem fog ellenorizni, mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato. Remelem igy mar vilagos, hogy miert irtam a tobbi reszet a hsznek.

    Tehat mikor jon ki ujabb kategoria?
    Amikor nem tudja az olaj teljesiteni egy motor megvaltozott igenyeit.

    A motorkerekpar motorok nem sokat valtoztak az utobbi idoben, az autokhoz kepest egyszeruek, ugyanugy szivocso befecskendezesuek, ha igy nezzuk, keves ujdonsag van, amit egy regi olajnak teljesiteni kell, hiszen a keverekkepzes akkor karburatorral tortent, most meg injektorral. A kompressziviszony ment fel megjobban, es a fordulatszam. Igy valamennyi ertelme lenne annak, hogy megelegszik az api sg vel, hiszen semmilyen uj igenye nincs a motornak.

    Nincs egy olyan kaliberu hibajelenseg, mint pl autoknal az LSPI, ami miatt az uj api sp-re lett szukseg.

    Es akkor mi valtozott? A kornyezetvedelmi eloirasok biztosan. Mar emiatt is hogy lehet ilyen elavult olajat ajanlani? A foszfor es cinktartalom es meg jopar manapsag szabalyozott elem biztosan mas ebben az olajban. Mi valtozott meg? A tuzeloanyag. Az etanol hatasait sem tudja kezelni. Es amit egyfolytaban valtoztattak, az a lerakodaskepzes merteke.
    Az elasztomerek hasznalata is megvaltozott a motorokban azota, tomitesek, szimeringek.

    Egy manualban leirnak sok hulyeseget. A yamaha mernokgardaja peldaul, akik biztosan tobbet tudnak nalam, leirjak, hogy a szeleptokeket molibdendiszulfid olajjal kenegesd, ami egy nikkel szilicium karbid hengerbevonat eseten karosithatja a hengerfalat. Megis ott van, es garanciat vallalnak ra. Az ugyanolyan hengerbevonattal rendelkezo BMW egyenesen tiltja ilyen anyagok hasznalatat, felkialtojellel, felkoverrel szedve.
    A bmw es a Ducati sem nagyon fejlodott ilyen szempontbol, azok is szivocsobefecskendezesuek.
    A bmw s 1000rr api sl-t ad meg, a panigale api sm-et olajnak.

    * nem tudom

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák