-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
látom itt-ott azért útba esik párótoknak kelet szlovákia, aki erre felé jár annak ajánlani tudom ezt az útszakaszt, hihetetlen szép a táj, csendes, nagyon nyugis, majdhogynem kihalt vidék. A végén tudtommal szállás is foglalható 10euró áron kb, esetleg egy hoszabb túra után megpihenni itt
itt található a hármas határ, szóval határőrök azért akadnak meg kiváncsiskodó rendőrök[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Na, itt van amit annyira akartatok, megjött a 300-as Harley.
-
runner 125
nagyúr
válasz #31733248 #108305 üzenetére
A mai gazdasági versenyben, nyomásban egyszerűen már kiveszik minden gyártóból az alap filozófia.. minden kategóriából akarnak harapni egy szeletetet, ami rosszul is elsülhet.
_A fonyódi Elonk Musk, az-az Kovács Peti megint alkotott egy zseniálisat: KTM SX-F egy 50 lovas (és tippem szerint 3x akkora nyomatékú) villanymotorral szerelve.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #108306 üzenetére
Ha 50 lovas, de 3x akkora a nyomateka, akkor a vegsebessege lesz rettenetesen kicsi. Hasznalhatatlanul kicsi. Kulonben nem jon ki az 50 lo.
Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #108307 üzenetére
A videóban a mostani áttétellel végre 120-at mondanak, ami tökéletes.
Nem vagyok nagy e szaki, csak nagy általánosságban az eddigi elektromotor teljesítmény - nyomaték arányukból kiindulva írtam le a 150Nm -nyi sejtésemet. De most gyorsan rágoogleztam:
[link] - itt 50LE-höz 200Nm-t írnak.
Ezek szerint még keveset is írtam."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #108307 üzenetére
Nézd meg a videót. Böhöm nagy a lánckerék hátul, és pici elől, így 120 a vége. Amikor komolyabban akarják használni, akkor (a riporter szerint) hátulra kisebbet tesznek. Mivel az a végsebességet növeli, vagy véletlenül rosszul mondja, vagy a komoly használat alatt mást ért, mint én.
Szerk.: (#108308) runner 125
közben beelőztél![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #108309 üzenetére
Szerintem azt Anti pont rosszul mondta, vagy valamit ő értett félre.. Eleve indokolatlan ennél jobban leáttételezni, hisz a 120-as vég egy crossgépnek több mint ideális..
Kisebb hátsó lánckerékkel nem h "komolyabb" lesz, hanem lassabb. Nyilván hosszabb áttétellel még úgy is brutálisat tolhat kb mindenhol nyomatékból, de nagy általánossággban a "rugalmassága" rosszabb lesz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #108308 üzenetére
Aztán milyen érdekes hogy ezekkel az adatokkal is azt lépi csak amit egy 450-es cross, teljesen másként kell kezelni ezeket a számokat, ha az adatokat néznéd akkor teljesítményre ennek a motornak szénné kellene aláznia az összes benzines versenycross gépet.
Azt egy nagyobb kategóriával mint egy SX380/CR500/KX500 TC570 stb labdába sem rúgna.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #108308 üzenetére
Annak kellene utananezni, hogy ez a nyomatek hol ebred. Szerintem itt vannak a felreertesek. Ha loeroben megegyezeik, nem lehet erosebb egy ugyanolyan loeros hagyomanyos motornal, csak valami karan. Pl vegsebesseg. Azaz ha ugyanugy leattetelezel egy hagyomanyos motort, az is kb tudja azt.
Ha az elso lanckereken, azaz a kihajtason ebred, ez egyaltalan nem nagy ertek.
Egy belsoegesu motor fotengelyen ebred az a nyomatek, amit megadnak az adatlapon. A valtotengely kihajtason mar egyaltalan nem ez a szam van, a hatso kereken meg 1000 Nm feletti mar a szam. Ha visszaszamolnank hatso kerekre, nem lenne nagy kulonbseg valoszinuleg.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #108309 üzenetére
Megneztem a videot. Ahogy igy el tudom donteni, direkt hajtas van a hatso lanckerekhez, tehat ezt a nyomatekerteket egy belsoegesu motor kihajtotengelyen ebredo nyomatekertekhez kellene hasonlitani, nem a fotengelyen ebredo nyomatekertekhez. szoval nekem itt nem jott ki a matek.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Gaboman
nagyúr
Elektromos vs Benzines elmondja a végén miért is, én is ezt tapasztalom a nagyrobogóval lámpánál a váltós motorokhoz képest.
De utána már kiegyenlődik a hátrány, annyi hogy a váltós gépeket nehezebb kezelni, itt az időeredménye crosspályán.
Talán ez is az ami a hátrányuk a benzineseknek, a váltásokkal időt veszítenek, az elektromoson nem kell váltogatni az nagy előny.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
doddencs
senior tag
Sziasztok!
Friss jogsiskent keresem az elso motorom, de elbizonytalanodtam. Keretnek 1 milliot huztam meg, felhasznalas fokepp 200 km autopalyazas par hetente oda es vissza, munkaba jaras Pesten (bar arra ott a robogom). Aztan mellette belfoldi, kulfoldi turak. Kezdetben mindenkepp egy fovel szamolok, de azert jo lenne, ha ket fonel is birna a tempot majd.
600-as motorokkal szemezek, kisebbet nem akarok, nagyobbat meg talan meg nem erdemes?
Amit neztem eddig, Hornet (ezen tanultam is) illetve FZ6-S. Jo valasztasok lehetnek a 190 centis magassagomhoz? Vagy melyik motorok fele nezelodjek, milyen szempontokkal?Remelem tudtok segiteni iranyba allni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz doddencs #108322 üzenetére
Kényelmes - pláne a Te testmagasságoddal - csak a túraendurók lesznek. Pl. a kitűnő Suzuki DL650 (V-Strom), de az értelmes állapotúak nemigen jönnek ki 1 millió forintból (bevált típus, szinte nincs típushibája, nem nagyon válnak meg tőle az emberek).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #108325 üzenetére
Simán lehet vele autópályázni 200 kilométert is, egy személlyel minden képen.
Max egy komfort ülés rá és az utasnak is jó.
Egy sima 640-et is meglehet csinálni ilyen ülésekkel komfortossá, úgy hogy utassal együtt kényelmes legyen.
Viszont egy DL-t meg hasonló gépeket sokkal drágább lenne erre a szintre hozni amit a KTM képvisel.
Oda futómű, fékek, meg sok minden kellene ami kicsivel komolyabb összeg.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Bogyó bá' #108327 üzenetére
Nem értem mit akarsz ezzel mondani, azt hogy ezekkel lehet így is és úgy is közlekedni megint egy jó dolog, sokkal többet tud nyújtani.
Bármelyik stílusba beletud kóstolni, nagy távolságok megtehetőek a 950-el is, mondom max komfortülés és kész is egy tökéletes túramotor.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #108329 üzenetére
Horneten tanult, FZ6-on, úgy hogy ha azokat tudta kezelni ezzel sem lesz gondja.
A lényeg tisztelni kell a gépet, ha finoman bánik vele, pár hónap alatt szépen hozzá lehet szokni.
Csak azon múlik milyen beállítottságú, ha olyan mindegy mit adsz a kezébe.
Vannak ennél sokkal durvább kezdések is és még sincs semmi gondjuk azóta sem.
Úgy gondolom ki kell próbálni, majd ő eldönti sok e neki vagy bejövős, ha fél tőle nem szabad elhozni.
Tudod, minden azon múlik mennyire tekered a jobb oldalon található gázkart.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #108330 üzenetére
Azért egy 950 esetében úgy tudom ez nem igaz. Persze, én nem vagyok olyan majer, mint Te, hogy jobban motorozzak Adam Riemannál, sőt, még csak tized annyi motorom sem volt, mint Neked. Ellenben motorozok együtt olyannal, aki nálam 10x jobban motorozik terepen, és a 950 Adventure-t bizony még neki is tisztelnie kellett, mert az a gázreakció, és egyéb nyalánkságok nem kezdőknek valók!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vendingo
veterán
válasz doddencs #108322 üzenetére
Ahogyan a többiek is írták, túraenduró.
"Sport túra" géppel kezdtem én is, aztán váltottam túraendurora.
A régi mocimon megfájdult a derekam, lapockám, vállaim, csuklóm, nyakam. Környéken csavarogni bármivel lehet, 200km pályázás se gond, de 4-6-12+ óra motorozás már mástészta, oda kell a kényelem. Írtad, hogy túráznál is. Nálam a túra min 400km-nél kezdődik.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #108331 üzenetére
Senki nem mondta azt hogy én jobban mennék itt bárkivel is, nem tudom te ilyet honnan veszel.
Terepen?
De itt senki nem beszél terepről.
Eddig itt aszfalton való motorozás, túrázásról volt szó.
Persze ha tépi neki tud meglepetést okozni, virgoncabb minden tartományban mint egy 600 cm3 soros 4 amivel eddig ment.
Egy ilyen gép úgy megy mint egy SV1000 vagy VTR1000, azokkal is lehet szépen, könnyedén motorozni.
De nem kell egyáltalán rám hallgatni, ha mégis egy próbát megérne, próbáljon ki több típust, de nem zárnám ki ezt sem.
Az hogy kinek mi jön be had döntse el maga miután ment egy ilyennel is.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz hroberto #108334 üzenetére
Ne vicceljél már, megmondták hogy nem lehet kezelni, ez a csaj egy terminátor, "emberi szövet a fém vázon "!
Halandó erre nem képes, kicserélte a blokkot, mert kezelhetetlen szar!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108306 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem az amerikai adatokat, a Harley jelentős piacveszteséget könyvelhetett el, miközben a többiek elég jól állnak. A becslések szerint 2-3 év múlva már a Honda lesz ott a piacvezető, valószínűleg ezért is próbálnak előremenekülni (mint annak idején a Mercedes az A-osztállyal.
Az elektromos KTM pedig meggyőzőnek tűnik, nagyon ügyes a srác!
(#108314) baboss
Szivacs- vagy kárpitragasztóval vissza tudod ragasztani, de nem ér ennyit, inkább vegyél újat. Erősen tudom javasolni a Scholl zselés talpbetéteit bármilyen cipőbe, nagyon jók. Esetleg egy memóriahabost, azok szintén jót tesznek a lábnak.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #108340 üzenetére
Szerintem hagyjuk a témát, felesleges ezen rágódnod, hidd el vannak olyanok akik kezdésnek is bevállalnak komolyabb gépeket és semmi gondjuk nincsen vele.
Hogy ő milyen azt csak ő érezheti, nem kell kizárni semmit sem, elmegy megnéz egyet, kipróbál, ha úgy érzi tudja kezelni, tud vele finoman menni akkor bevállalhatja.Ha az ellenkezőjét tapasztalja vele akkor más irányba kell nézni, nem értem miért ragadtál le ennyire a témánál.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
eron009
tag
Sziasztok!
A JET bukódisakokról mi a véleményetek? Shoxnál elég jó belőle a választék, de neten nem találok tól asemmit, még csak a gyártó weblapját sem.
Illetve 45000Ft-ig milyen márkát érdemes nézni, ami jó minőségű zárt sisak?
Lényeges hogy legyen pinlock előkészítés és napszemüveg benne. -
Micsurin
nagyúr
válasz eron009 #108343 üzenetére
Én ennyiért inkább néznék egy akciós Scorpiont, esetleg egyéb nagy márkát -> Sharkok belépő modelljei is mozognak már ebben az árban és a HJC-nek is itt mozog a CS-15 ha jól rémlik.
Keloban utóbbi meglepő áron megy most. Nap szemüveg miatt ugyan kiesik...
Rider13-ban is akcióznak. Itt csörgesd meg őket előre nem mindig up to date az oldal meg a raktárkészlet.
Esetleg az újabb MT-k is megérhetnek pár próbát ebben az árazásban.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
eron009
tag
válasz Micsurin #108344 üzenetére
Köszi
Ezzel az a baj, hogy napszemüveg nins benne
Esetleg a GIVI sisakokról mi az álltalános vélemény (50.5 vagy Sniper)
Illetve a NISHUA márkáról mit lehet tudni?Scorpiont néztem, ezt, de teszten (szerintem) leszerepelt. Nem tudom mennyire mérvadó de így nem venném meg jó szívvel
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz eron009 #108345 üzenetére
IS17 után tettem át ilyenbe a fejem, csendesebb és jobb összhatást kellt. Sharp teszt nem feltétlen irányadó. Schubert C3 is csak 3 csillag számos egyéb nagyobb márka termékével.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #108311 üzenetére
De ezt miből gondolod? A fenti videóból?
Szerintem meg a nyomatékrugalmassági különbségek ilyen teljesítményszinten terepen már nagyon nehezen mutathatóak ki. Egyszerűen elforog a hátulja, gumitól függetlenül..
A legkíváncsibb arra volnék, h SM szettel szerelve, mit tudhat egy 450-es vagy EXC300 ellen, utcán mindenféle tartományban elgyorsítva. Félre értés ne essék, nem akarom temetni a robbanómotort, imádom az 1 henger hangját, de a világ e felé megy, és ez lesz a jövő. Muszáj lesz mindenkinek nyitni ebbe az irányba.. (Javaslom youtube-on Karotta csatornáját, iszonyú tartalmas "közlöny" videókat kreál a villanyautózás világáról, amely alapján azt kell mondjam, h a maradi gondolkodásommal is egyre inkább elfogadom és kezdem kedvelni a villanyhajtást.)
Az ilyen önjelölt zsenikre meg egyszerűen fel tudok nézni. Ugyanis ez közel sem barkács színvonal, mindent úgy épített meg ez a srác, mintha gyári e-moto lenne, a legkomolyabb részletekre is figyelve, mint pl. súlyelosztás..
Emellett nagyon tudom bírni az olyasfajta elszántságot, kitartást, amikor valaki meri vállalni, h neki a gyári, jelenleg itthon is kapható e-moto-k teljesítménye kevés és ő csinál magát jobbat.
Ez olyasfajta úttörői szint, amit mint pl. a KTM is meg fog lépni, de nyilván nem most, hanem valszeg évekkel később, h meglegyen a "látványos fejlődés" az "e" brand-en belül... És jön egy magyar srác, aki 2,5 gurításból megcsinálja. Qrva nagy.
Jah és akkor amire baromi kíváncsi leszek, ha már cross vonalon vagyunk most: mit fognak lépni cross gépeknél a gyártók a jelenlegi üzemórásságból fakadó jelentős alkatrészbevétel kiesésére?! Levetítve jelenleg egy SX-F vételára rendeltetésszerű használat mellett simán 5-6 év alatt visszacsorog még egyszer a KTM-nek alkatrészek formájában, ami brutális járulékos bevétel 1-1 eladott crossgép után. A legnagyobb business minden bizonnyal nem is 1-1 motort eladni, hanem utána alktrésszel kiszolgálni..
A villanymotor pedig megfelelő hűtéssel örök élet.. max csapágyak, de akkor is ezrede a szervizigénye a benzinmotorhoz képest.
A videóban is elhangizk, h már 100 óra benne van, és 100%-osak az akksik is.. a motort szóba se hozta, mert az nem is kérdés. Úgyhogy én kíváncsian várom mit hoz a jövő.persuader
Nem tudok konkrétabb számokkal szolgálni, mint az ilyen cikkek, lövésem nincs h ők az adott nyomatékot mire vetítve számolják, de az biztos, h a villanymotor a max nyomatékát már az első fordulatán leadja és gyakorlatilag a maximális fordulatáig konstans tartja. Tehát az élvezeti faktora - egy cross gépnél pláne - számomra leginkább ez lenne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #108347 üzenetére
Abban egyetertek, hogy a villanymotor azonnal tudja a nyomatekot, mig benzinmotorral neked csusztatnod kell a kuplungot a nyomatekcsucson, hogy ugyanazt elerd. kicsit furcsa volt a haromszoros nyomatek ugyanannyi loero, mert olyan nem lehet.
Biztosan a villanymotor tengelyere ertik, ami esetunkben a szekunder hajtas hajtotengelye, ezert benzinmotornal a valto utani, kihajtotengely nyomatekot kell nezd, amit ki lehet szamolni.
Meg regebben szamoltuk ki itt egy benzines es elektromos ktm hatso kerek nyomatekait.
Termeszetesen ezzel most semmit nem erunk, csak szemleltetni szeretnem, hogy ne a fotengely adatokkal hasonlitsd ossze a hajtotengely adatokat, mert ugy hibasan kovetkeztetsz az erejere.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
válasz doddencs #108322 üzenetére
Sokkal határozottabb és konkrétabb elképzeléseid legyenek, mielőtt beírsz egy ilyen forumba.
Ugyanis mindig ugyanaz történik. Mindenki javasolja az általa leginkább kedvelt, használt kategóriát.
A többség tudja rólam, h szeretem a nagy ccm-s motort, sőt, ha valakinek volt már 125-250-500-as motoron eltöltött 10-15.000km-e / pár éve, és fejben is felnőtt, simán azt mondom továbbra is, h ráülhet egy ezer körüli, min 150 LE-s gépre.
De friss A jogsival ne tedd.
Ha nincs több éves motoros előéleted, akkor a rutintalanságot is hamar megbosszulhatja egy nagyon erős gép.
Tehát utcai fronton, a 600 körüli, 90-100 LE sor 4 tökéletes első motornak (akár az általad nézett típusok is, mondjuk kiegészítve a CBR 600 F4i-vel).
Azt nem állítom, h 2 személlyel is nagy élvezet lesz, de megtanulni magabiztosan kezelni forgalomban a gépet tökéletes."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
doddencs
senior tag
Koszonom a tanacsokat, akkor nekiallok szemezgetni a turaendurokkal. A dl650 es a tdm tetszik, bar a tdm mar 900. Nem feltem magam az erotol, de nem biztos, hogy ekkoran akarok rutint szerezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest