-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Meg tudnátok mondani, mennyire jó ez a sötétített plexi gyakorlatban és melyik motoros boltban érdemes ezt venni?
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #101325 üzenetére
Köszi!
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #101362 üzenetére
(#101362) zgospel
Újabb bizonyíték arra, miért érdemes normálisan beöltözni...
(#101372) XFishboneHUN
Köszönöm, szerencsére elég könnyű kicserélni, mostanában jó lesz!
(#101373) veze
Ebben is van napellenző, de tetszene, ha az egész plexi sötétített lenne. Meg aztán a párommal csinálnák egy-két hasonló fotót, ahhoz sem jön rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Van esetleg tippetek arra, hogy a Forcefield Sub 4 hátprotektort (önállóan hordható) hogyan lehet beletenni úgy a dzsekibe, hogy ne kelljen mindig önállóan felvenni? Az Alpinestars kínál hasonlót, patenttal tehető be a saját márkás gerincprotektoruk. Van ugyan a dzseki zsebében egy rendes darab, de elég rövid. Varrjak a dzsekibe és a protektorra tépőzárat?
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #101548 üzenetére
Nem is hátzsebbe akarom rakni. Hogy érthető legyen, hasonló megoldásra gondolok.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geller72 #101567 üzenetére
Próbáld ki a Nolan N44 Evot, nekem is az van. Lefelé is jól látsz benne, napszemüvege van, kommunikációt is tudsz bele rakni. Fel tudod venni úgy, hogy az állrészét csak utólag pattintod be, akkor lesz picit szorosabb. Érdemes a füled helyét ujjal kinyomkodni ha nyomja, úgy gyorsabban felveszi a fejformádat.
-
#31733248
törölt tag
válasz Novics #101652 üzenetére
Hasonló dilemmám volt nekem is. Most egy Alpinestars Nucleon KR-2i van a dzsekimben, ami viselés szempontjából kitűnő, de nem takar eleget - túl rövid. Gondolkodtam a Forcefield protektoringén is, de a végén elvetettem, szintén hasonló okokból. Meg fogom nézni a Pro Sub 4-et, valószínűleg meg is veszem. Biztonság szempontjából nagyon meggyőző.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #101891 üzenetére
"csórókám tuti megfejelte benne a szalagkorlát oszlopát. Hisz természetesen itt sem telik motorosbarát szalagkorlátra"
Ezt egyébként nem is értem... Alig kerül volna pénzbe, ha csak annyit tettek volna a hosszú évek alatt, hogy ne tudjanak a motorosok alácsúszni, mert akkor erősen esélyes, hogy - lapos szögben érkezve a korláthoz - elkapják a szalagkorlát oszlopát. Hány emberélet veszett már el emiatt?
-
#31733248
törölt tag
válasz Shad0w #102008 üzenetére
Köszönöm, hogy leírtad. Azért 120-nál aszfaltot fogni még ilyen körülmények között sem egyszerű történtet... Én éppen ma vettem egy Forcefield Pro Shirt X-V protektoringet, védelmi szempontból nagyon meggyőző, a protektorjai a Level 2 protektorok között is nagyon jók. A mellkasvédelem fontosságával magam is egyetértek.
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #102042 üzenetére
Mivel én városon belül mozgok, ezért cordura dzsekiket (nyáron hálósat) és előnyben részesítem az UV színeket. Ha kezd picit hidegebb lenni, akkor UV sárga és narancs színekben pompázó jóláthatósági, vízálló munkavédelmi kabát megy fölé. Az aktív védelmi hatását tekintve bárminél jobb, mindenkinek csak javasolni tudom.
-
#31733248
törölt tag
Védelmi szempontból nagyon jó cucc. Talán olvastad lejjebb, nekem Forcefield Pro Shirt X-V protektoringem van, abban hasonló szerkezetű hátprotektor van, mint a Sub 4 Proé (hab rétegekkel, lyukakkal). Egyet lehet felróni neki, hogy egyértelműen meleg. Ma hálós dzsekiben nyomtam, a zsebbe tehető Alpinestars Nucleon KR-2i-vel (szintén Level 2) ég és föld szellőzés szempontjából hozzá képest. A hálós dzsekik többségébe eddigi tapasztalataim szerint érdemes duplán tekki a könyök- és vállprotektorokat, anélkül túl laza és baj esetén könnyen elmozdulhat.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #103671 üzenetére
Gyönyörű videó, jó motor, kitűnő motoros. Ez a motor kétségtelenül jó erre. Én inkább azokat az AT-s és hasonló videókat érzem hamisnak (nem szó szerint), amikor nálam összehasonlíthatatlanul jobb motorosok veretnek a motorral laza talajon, szűk fordulókban úgy, ahogyan én (a felhasználók óriási többségével együtt) sosem tudnék. Elhitetik az emberrel, hogy ez a motor akár erre is alkalmas, pedig szerintem nem...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #103728 üzenetére
Két napja írtam éppen róla, hogy egyetlen melegítő réteg volt rajtam a -3 foknál: egy polár (meg a Forcefield protektorok ). Előtte levő nap 0 fokban értem haza, akkor még egy cordura dzseki is volt rajtam a felsoroltakon felül, amitől szépen ki is melegedtem. De ez persze városi motorozás és mindössze 20 kilométer, egy jó szélvédelmű géppel.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Micsurin #103773 üzenetére
Ez inkább csak télen gond, ilyenkor tényleg jobb lehet egy gyorsan melegedő robogó. Az SH300-amon a hűtővíz a mostani gyenge mínuszokban, kis terhelés mellett kb. 3 perc alatt éri el az üzemi tartományt. A nyomkövető pedig jó ötlet, nekem is vennem kellene egyet...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz -Mosquito- #103844 üzenetére
Meg tudnátok mondani, hogy a Nolan N44 Evo sisakomhoz milyen fülest lenne érdemes vennem? Csak a telefonálás érdekes, a zenehallgatás nem, és kimondottan rövid távokra kellene.
-
#31733248
törölt tag
Köszönöm az eddigi tanácsokat, az E6 valószínűleg teljesen jó lesz nekem telefonálásra.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #103895 üzenetére
Számomra meglepő, hogy ennyire sokáig nem is volt a motorokhoz rendes téli gumi. Pedig logikus lenne, még akkor is, ha a legtöbben már jóval fagypont előtt elteszik a motorjukat.
A teszt egyes tapasztalatait magam is meg tudom erősíteni: a nyári gumim érezhetően jobban tapad fagypont körül bemelegedve, mint jéghidegen. Arról sajnos még csak olvastam, hogy a téliek hidegen is ugyanolyan jól fognak. Viszont az is igaz, hogy a nyári gumim egészen gyorsan bemelegszik.
Idén vettem volna télit (SH300-ra), de a számomra szükséges méretben pont nem volt. Így aztán ha száraz az út, enyhe mínuszokban is szívesen használom a nyárit, mivel meglepően jól tapad. De nemrég 4 foknál, esőben is meggyőzően teljesített (jópár próbafékezés után mondom). Az igazi különbség a téli és a nyári között deres, havas úton jöhet ki, de akkor meg csak az szálljon két kerékre, akinek nagyon muszáj.
Amilyen dugók vannak mostanában a fővárosban, nagyon szívesen megyek fagypont körül is, ameddig száraz az út...
Akit érdekel: Forcefield Pro shirt X-V protektoring tapasztalataim.
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #103916 üzenetére
Teljesen megértem, mire gondolt a kolléga... Lassan már közelítek az 50-hez és egy nyugis pasas vagyok, de nálam ezek együttvéve nem érnek fel egy MT-01-gyel. Olyan ez, mint amikor a "Melyik autó tetszik a legjobban?" kérdésre a Toyota Corolla lenne a válasz.
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #103919 üzenetére
Bocs, az MT-10-re gondoltam természetesen, abból is leginkább az SP-re. Nem csodálom, hogy nem értetted.
-
#31733248
törölt tag
válasz canniball #103979 üzenetére
Nemrég -7 fokban is jól vizsgázott a decathlonos aláöltöző nadrág, mindössze 4 ezer forintért. Farmer alá véve még csak bele sem rohad az ember, ha bemegy valahova a dolgát intézni. Kellemes a bőrnek, komfortos a viselése. A felsője is jó kialakítású, pont ott van benne hálós betét, ahol a gyengén szellőző, de meleg Forcefield hátprotektorom van, ez a motorosoknak jól jöhet.
-
#31733248
törölt tag
válasz canniball #103987 üzenetére
(#103987) canniball
El tudom képzelni, hogy a HH aláöltözője nagyon jó lehet, hiszen a márkának sok minőségi terméke van. Feltételezem, elsősorban bőrruha alá használod. Mostanában sajnos én is csak ritkábban motorozom, részben az ünnepi időszak, részben az útviszonyok miatt, A hideg önmagában nem akadály, főleg, ha jó a szélvédelem.
(#103989) V.Stryker
Én az Euromotortól vettem rá, kintről sem sokkal olcsóbb. Másrészt úgy vagyok vele, hogy némi felárat simán elviselek, ha ezzel egy normális hazai szaküzlet fennmaradását támogathatom.
(#103990) Khaosz55
Nyilván tudod, de nem csak a bőrruha levétele miatt érdemes aláöltözőt használni, hanem azért is, hogy ne tocsogj az izzadtságban.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #104414 üzenetére
A legtöbb konfliktushelyzetet simán kezelni lehet, seggnyalásra semmi szükség. De előfordul az is, hogy a vállalkozó maga mondja meg az ügyfélnek, hogy inkább máshova vigye a pénzét. Nem kell mindenkivel üzletet kötni...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Pinlock helyett, olcsón. Itt a honlap is.
A Duke 390-re ráültem már, annyi elég is volt, nem 190-es emberekre van az a motor tervezve. Amúgy biztos nagyon jó lehet azoknak, akik nem a "majom a köszörűkövön" testtartásban ülnek rajta.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Bogyó bá' #104437 üzenetére
(#104437) Bogyó bá'
Érhető is, ezt a motort eleve olcsó és kezes városi élménymotornak szánta a gyártó, nem várható el tőle, hogy túragép legyen. Mondom ezt úgy, hogy az SH300-am ülésének átalakításán gondolkodom, hogy egy picit túrásabb (kanapérobogósabb) üléshelyzetet is lehetővé tegyen.
Azért egy hasonlót is elfogadnék, ráadásul ez jó áron van.
(#104438) Mentolka
A Pinlock egy márkanév, amely mára szinonimája lett az általa ellátott funkciónak. Ez kb.ugyanazt tudja, csak egy másik gyártótól, másik márkanéven.
(#104439) vlevi
A barátomnak van is egy új 650-ese (sárgában), nagyon tetszik. Az az én magasságomhoz is jó.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #104443 üzenetére
Abban természetesen igazad van, hogy a kis Duke nem a pályára való, de egy-egy huszonévesen megtett Budapest-Győr táv azért még nem fogja összetörni a kollégát. Diákként viszont én sem adósodnék el.
"A jármű önmagában egy rossz "befektetés", még akkor is ha az ember készpénzben vásárolja. A motor, mint luxustermék meg pláne, hisz a fenntartása közel annyi, mint egy átlagos kisautónak."
Nem feltétlenül... Minimum napi egy órát spórolok a budapesti forgalomban még akkor is, ha elkerülöm a dugulós csúcsidőszakot (napi 40 kilométer oda-vissza a város szélétől a Belvárosig). Az már önmagában is nagyon sok. A felszabaduló időt többlet munkára fordíthatja az ember, vagy minőségi szabadidőhöz jut ilyen módon. Ha ehhez hozzáadom a 6 literrel alacsonyabb fogyasztással megspórolt összeget, még szebb a kép.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #104472 üzenetére
"Már ne haragudj, de motoros topikban én motorból, s mint élvezeti eszköz indulok ki."
Ezt természetesen megértem és elfogadom, nekem is élvezeti cikk elsősorban. A megtérülés egyénfüggő és a kicsit komolyabb gépeknél nyilván ritka is. Ha ez a szempont, akkor az ember vegyen egy 125-ös Kymco robeszt, akkor gyorsabban kijön a matek.
-
#31733248
törölt tag
válasz Ferdzsoo #104483 üzenetére
"A jármű és a befektetés szó egy mondatban összeegyeztethetetlen."
Annyira azért nem biztos, de tényleg nagyon egyénfüggő a dolog. Ha csak az üzemanyag költségen elért megtakarítást nézem és semmi mást, akkor 65 ezer kilométernyi városi robogózás termeli vissza az SH300-am teljes árát. Ha érvényesítem a futásteljesítményből fakadó értékvesztésbeli különbséget és az autó magasabb üzemben tartási költségeit, akkor ez jóval kevesebb. Ez megint egyénfüggő, nálam ez kb. 40 ezer kilométert jelent, azaz ekkora robogós futásteljesítménynél meg is térült a motorkám teljes ára (vs. új Mondeo). De az igazi tétel nem is ez, hanem a megnyert idő, ami az esetemben 40 kilométerenként 1 óra, ami csupán a nemzetgazdasági átlagbérrel számolva durván 1400 forint. A fentiekkel számolva 20-25 ezer kilométer alatt már megtérült a befektetés, utána már nyereséget termel az autóhoz képest. Nyilván nem ezért vettem, de ez is egy számszerűsíthető szempont. Ha az ember magasabb keresetű, akkor még szebbek ezek a számok.
-
#31733248
törölt tag
válasz Ferdzsoo #104488 üzenetére
Köszi, de így is sokat számolok megtérülést. Az üzenetem lényege annyi, hogy a robogózás nekem vastagon megtérül az autózáshoz képest. De ismétlem ez nagyon függ a konkrét esettől. Egy hétvégi, csapatós motornál nyilván nem lehet ilyesmiről beszélni. A tömegközlekedés, vagy a bringázás nekem nem opció, a robogóhoz képest anyagilag is bukta lenne, de a munkám eleve nem is engedi az ilyesmit.
-
#31733248
törölt tag
válasz Micsurin #104593 üzenetére
Én a múlt héten, fagypont körül mentem országúton 80-80 kilométert ebben, jellemzően 90-120-as tempóval. Egy ilyen már Neked is elég lesz. 17 ezer forint jelenleg. Érdemes lehet egy alsókesztyűn is elgondolkodni a meglévő darabod mellé, az ilyeneket 2 ezerért megveheted a Decathlonban.
-
#31733248
törölt tag
válasz Micsurin #104670 üzenetére
Micsurin, runner 125, Ferdzsoo, imibogyo, köszönöm a válaszaitokat a Lidl cuccaira. Rövidesen indulok megnézni. Néhányszor sajnos már megszívtam már a barkács minőséggel, emiatt szkeptikusabbá váltam.
(#104671) runner 125
Puha protektorokban szerintem nem veszélyes a hideg sem, még mínuszokban is meleg marad alattuk az ember térde.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz csoki46 #104738 üzenetére
"Egyre jobban hajlok erre a 3 típusra én is. Ha már Aprilia akkor inkább shiver, az automata váltó nem vonz."
Két éve hasonló köröket futottam én is, akkor két új motoron gondolkodtam el nagyon komolyan (190 magas vagyok én is): az NC750X DCT-n és a V-STROM 650XT-n. A Honda mellett komoly érv volt a DCT váltója, a Wilkerben dolgozók szerint a vevők erős többsége már azzal rendeli a motorját. Ez nyilván ízés kérdése, de városon belül kellemes extra az automata váltó. A jövőben szerintem a motorokon is terjedni fog.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104746 üzenetére
(#104746) vendingo
"190+ vagyok. 2 éve vettem egy africa twint ami baromi kényelmes."
Az biztos. Kérdés, hogy a hasonló motorokat mire használja az ember. A városban rohangáláshoz szerintem túl méretesek, de ez nyilván ízlésfüggő. Az egyik barátom GS-sel jár nap mint nap, a másik V-Strommal, ők nem panaszkodnak. Igaz, nem is úgy mennek előre a dugóban, mint én.
(#104747) vlevi
Azért a kiválasztott váltóprogramon is sok múlik...
(#104749) geresics
Nekem is bejött a DCT, a dugóban araszolgatásnál különösen jól jön.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104759 üzenetére
(#104759) vendingo
"Szerintem jó városban is. Padka, bucka, fekvőrendőr, aknafedél nem probléma."
Abban biztos vagyok. A kocsik közti bujkálásra gondolok főként. De a barátaim példájából tudom, hogy ehhez is hozzá lehet szokni és simán el lehet boldogulni.
(#104764) A Zéé
Volt már 125-ösöm, azzal városon kívül folyamatosan nyélgázon megy az ember, nem jó érzés. Városon belül ott van az élhetőség határa, elővárosból bejárni még csak-csak, de túrára, forgalmasabb országúton haladva már nem mennék ilyennel.
-
#31733248
törölt tag
válasz -Mosquito- #104833 üzenetére
Számomra az a furcsa, hogy nem sokéves, általánosan használt gyári megoldás a progresszív rugó, pedig nagyon régi újítás ez már (a Hondánál ma már a PCX robeszt is azzal szerelik).
-
#31733248
törölt tag
válasz Bogyó bá' #104953 üzenetére
A CB500X legnagyobb baja szerintem ez lesz.
Akit jól szellőző Level 2-es protektor érdekel, annak érdemes megismerkednie a Dainese Pro-Armor protektorokkal (létezik protektoringben is). Most, a hétvégén fedeztem fel, hogy ilyen is van.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- E-roller topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Robot fűnyírók
- Gran Turismo
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...