-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz gergo5991 #71495 üzenetére
Jellemzőem az ilyen motorok 99%-ban nincsenek fojtva, csak papíron kisebb teljesítményük, a járulékos költségek/jogsi miatt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71495 üzenetére
Anno amikor a 600RR-t vettem, előtte néztem más motorokat is, volt egy 636-os Ninja, telefonon beszélgettem az eladóval kicsit, aztán egyszer csak kiderült, hogy az is 35kw-os! papírokkal van, ilyet szól így olcsóbb rá a biztosítás, mondom köszi, viszlát. Szép meg jó, de ha van valami baleset és kiderül, hogy kamu, igen csak rosszul lehet járni. Akinek annyi pénze nincs, hogy már a biztosításon is ilyeneket "kell" mókolnia, az ne vegyen motort.
Nem rád értettem, csak szerintem is ezeknek a motoroknak a nagy része kamu papíros a spórolás miatt, amíg nincs baj (ne is legyen) ok, de ha van valami és esetleg még egy jó ügyvéd is a képbe kerül a másik részéről, nagyon megütheted a bokád.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71526 üzenetére
Magánembertől, hogy ő már így vette a szalonból...
Mindenesetre ha már rászánod magad (meg a pénzed), hogy új motort vegyél, én a helyedben ilyen mókolt, fojtott gépekkel biztosan nem foglalkoznék, akár igazi a fojtás, akár csak papíron. 2,5-3 milla azért nem kevés pénz (nekünk, földi halandóknak), akkor már legyen "teljes értékű" motor, teljes értékű jogsival.
Használtból is ki lehet fogni jót, csak jellemzően a(z ár)kategória tetejéből kell válogatni, jellemzően ott vannak olyan motorok, amiknek gazdájuk is volt. Az már csak az én zárójeles véleményem, hogy szerintem csak akkor érdemes újat venni, ha az ember tényleg kimotorozza a gépből a vételárát. Ha csak évi néhány ezer km-re van az embernek ideje/kedve/pénze, arra bőven elég egy használt is féláron.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71532 üzenetére
Én nem biztos, hogy új motorral kezdeném. Némi segítséggel használtból is ki lehet fogni jókat és annál "nem fáj annyira", ha perec van, márpedig az előfordulhat. Meg ott a motoros felszerelés, az sem két fillér, ha normálisabb cuccokat veszel, azt is számold bele.
Én inkább vennék egy használtat előbb, azzal menni jó sokat, hogy gyűljön a rutin meg a tapasztalat, aztán "érettebb" fejjel később már jobban körvonalazódik, hogy milyen stílusú motor is tetszik, akkor jöhet az új. Ha azt írnád, hogy most bemegyek aztán kicsengetem kisujjból a gép árát a szalonban, azt mondanám, hogy vegyél újat, miért ne, de mint írod, több évi gyűjtögetés eredménye lesz és ha megveszed az újat a nehezen összerakott pénzedből, mondjuk rájössz, hogy neked nem is ilyen kell vagy nem tetszik, csak elég nagy bukóval tudsz tőle megválni. Persze el lehet menni mindenféle tesztvezetésekre, de úgyis egy egész napos/többnapos motorozás után fogod látni, hogy ilyen lovat akartál-e.Yoda: mihamarabbi gyógyulást!
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
tboldi
nagyúr
válasz gergo5991 #71541 üzenetére
Henry Cole-féle sorozat(ok) a Travel Channelen esetleg.
Nekem ezeket a filmeket írta fel egyszer egy ismerősöm, de még egyet sem sikerült közülük megnéznem.
A leggyorsabb indián
Harley Davidson és Marlboro Man
Pokol angyala
Pokoljárás
Sorozat: Kemény motorosok (Sons of anarchy)runner:
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz gergo5991 #102245 üzenetére
Ár? Freewind, pegaso, transalp, varadero, africa twin, dr big, ktm adventure, xt660z, versys, multistrada, bmw gs sorozat. Ezek csak a túraendúrók, gondolom ilyenben gondolkodsz, ha a dl650 tetszik.
Más: ma a postánál mellém parkolt egy dl650. Úgy nézett ki a motorom mellet, mint valami 250-es gép, totál eltörpült az africa mellett. Szívesen ráültem volna egy üléspróbára, de pont elkerülrültük egymást a tulajjal.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz gergo5991 #102791 üzenetére
Én mélygarázsban a motornak való helyet 4000-ért béreltem még tavaly. Nem kell kibérelni egy egész autós placcot. Vagy ha igen, akkor többen össze kell állni.
vlevi: Kinek a pap.... Nekem nincs bajom vele, mert van karaktere még ha megosztó is. Másrészt műszakilag hozza a számomra tökéletest.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
duni84
aktív tag
válasz gergo5991 #102791 üzenetére
XXL ponyva + abus 8077 az ablakod alatt, akkor meghallod még hűvösebb időben csukott ablaknál is, ha valaki birizgálná. esetleg ponyva + valami 10-12mm hajólánccal odakötni valami tereptárgyhoz (fa/lépcsőkorlát/villanyoszlop).
amúgy mázlim van, mert én pont találtam garázst a közelben (500m séta), de nálunk sajnos még nem is a garázs ára a gond, hanem az, hogy egyszerűen nincs se eladó, se kiadó (szóval befogadtam egy közelben lakó ismerősömet, mielőtt valami vicces figura pl beleszór egy kis földet az blokkba az olajbetöltőn keresztül. mert az ilyen vicces fazonok sajnos nem csak a fantázia szüleményei)
#metszéspontok
-
Polemius
aktív tag
-
vlevi
nagyúr
válasz gergo5991 #105194 üzenetére
Szerintem nem. A Tracer, hiába néz ki úgy, mint a túraenduró, sokkal inkább az egy MT07, amin egy kicsit magasabbra tették a kormányt, és van rajta plexi.
De én a V-Strommal se gyakran jártam terepen. Ebben persze az is benne van, hogy nincs meg hozzá a tapasztalatom, és egyedül nagyon nem mernék (éppen emiatt) terepre menni.
Vagyis, hogy úgy fogalmazzak, terepen sose voltam vele, csak földúton."kell-e nekem egy mondhatni komolyabb terepen is boldoguló motor, "
Itt egy komolyabb terepen is elboldoguló motor [link][ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz gergo5991 #105198 üzenetére
Szerintem a DL650 a maga kategóriájában jó motor. A blokkja már sokat bizonyított, és ilyen-olyan világból kimenős túrákra is alkalmas. Mivel a DL elég nagy méretű, hely is van rajta bőven, csomagoknak, utasnak is, és a közel 70 lóerő sok mindenre elég. Oké, Multistrada-t kergetni az Alpokban, arra nem mindíg, de, ha nagyobb a társaság, akkor ez sem gond, mert nem a DL lesz a leglassabb.
Nem vagyok elfogulatlan a típussal szemben, mert 15 évig ilyen volt alattam.
Ja, igen, jut eszembe, az összefoglalóból kivennétek a képemet?
Tegnap óta már új tulajdonosa van. -
etnies
senior tag
válasz gergo5991 #105201 üzenetére
Figyelj, a visszapillantóhoz szerintem nem 10 éve, hanem 20 éve nem nyúltak és nem is kell. A legjobb motor tükör, amivel valaha találkoztam, látok benne hátra rendesen.
Nagyon rossz úton haladsz, ha ránézésre akarsz motort venni....Szerintem pl a Vstrom kifejezetten randa, ráadásul tettem rá egy még randább osztott plexit is, ellenben imádok vele motorozni és egész nap elvagyok rajta, nem fáj semmi. Míg ha külsőre vennék motort, akkor már régen valami supersporton szenvednék.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vlevi
nagyúr
válasz gergo5991 #105209 üzenetére
Igen, amikor megcsinálták az egylámpás változatot, az nagyon olyan lett, mint Dodó kacsa, főleg pirosban
Aztán valamelyik évben egy kicsit igazítottak rajta, és mostmár szerintem igenis jól néz ki.
Azért nagy, mert a 650-es ugyanakkora, mint az ezres.
Én is első nagymotoronak vettem 2004-ben. Ez alapján azt mondom, elsőnek érdemes megnézni valami kisebbet, amivel próbálkozhatsz. Mondjuk egy olyan típust, amit pár hónap, 1 év után könnyen el tudsz adni, kis értékvesztéssel.
GS500, Honda CBF600, ilyenek. Nem tudom, mekkora vagy, de szerintem egy CBF600-al is jó sokáig ellennél, sokan használják feldobozolva, nagy túrákra is. Az sem egy izgalmas motor, hanem olyan, ami bármikor elvisz bárhova. -
coccolino
aktív tag
válasz gergo5991 #105194 üzenetére
személyes és más vélemények alapján ezek egyike sem való terepezésre, amit ne keverjünk össze a földúton történő motorozgatással, mert a kerekek és villaút, plusz pár állítható dolgon kívül ezeknek semmi köze a marketingen kívül a terepmotorozáshoz
az, hogy valaki egy 200kg+ motorral akar nyomvájba x alkalommal elborulni és összetörni a motort, az már a saját dolga szerintem, de ismerőseim közül is (DL650 XT, DL1000XT, Africa Twin, BMW R1200) ha összesen az általuk megtett több év, és több 10e km alatt talán ha volt pár 100km földúton, de ezek a gépek nem erre valók, földúton, murvás, vagy homokos egyenletes talajon meg egy naked is simán elmegy óvatosan
nekem DL650 van, letettem a fűzött küllőről is, mert tényleg csak a kinézete jobb, talán némileg jobban csillapítja a kátyúkat, vagy az ütéseket mint az öntött merev kerék, de ne nagy eltérésekben gondolkozz
Suzuki előtt néztem én is a Tracert, de ahogy a többiek és te is írtad, az egy sporttúra, nem olyan kényelmes üléspozícióval hosszú távon, kisebb kerekekkel, ellenben az MT-k minden előnyével
a Suzuki előtt Honda NC750-em volt, néztem a CB500X-t is, szerintem kezdőként jó alternatíva lehet, kényelmes, kezes motor, viszont pörgetni kell, hogy menjen, és az is majdnem 200kg, szerintem még egy tapasztalt motoros se megy vele keresztül akár csak egy felázott erdei úton sem''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
bajaki
őstag
válasz gergo5991 #108794 üzenetére
Így a képen tényleg olyan, de egyébként rendben van.
(#108793) persuader:
Köszönöm a részletes leírást, hasznos infók.
Ilyen szinten nem vagyok benne az olajak lélektanában, gondoltam rákérdezek itt is, hogy mit gondoltok. Korábbi hozzászólások között keresgélve láttam, hogy használták innen is páran a MOL-t, de például a Hornetes Facebook csoportban semmit nem találtam róla. A tulajok 80-90%-a a Motult használja.Szerintem maradok én is a Motul-nál, nem volt vele gondom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gergo5991 #109358 üzenetére
Erolkodes belso egesu motornal nincs. Nagyon rosszak ezek a biologiai hasonlatok.
Ha nagy fordulatra van tervezve, es nagy fordulaton hasznalod, akkor hamarabb lesz tomitetlen szelep pl, mert olyan erossegu szeleprugo van benne, ami elbirja ezt a fordulatot. Valamennyire kimelheted alacsony fordulattal, de eleve a rugok erossege miatt van ez. A forgattyusmechaniumussal a legritkabban van baj. Ha meg nem ott hasznalja az ember, ahol a legnagyobb nyomatek all a rendelkezesre, akkor az szelsosegesen fogalmazva pazarlas, hiszen alul a legrosszabb a gazcsereje es a fajlagos fogyasztasa.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
dave0825
őstag
válasz gergo5991 #110181 üzenetére
5-10 perc alatt ér föl?!
Hogy olvastam én itt 2 óra 45 percet oda, 2 óra 15 percet vissza?!
Ha tényleg kevesebb oda-vissza, mint 5 óra, akkor semmi gond az úttal, még rá is érnénk később indulni.Honnan tudod, hogy mennyi idő oda-vissza? Voltál már, vagy olvastad valahol?Édes jó isten... Bocs Tőled is, és mindenkitől. Ez gyalogos túra gondolom, nem a libegő, most nézem a térképet. Hogy lehettem ilyen hülye?! Mondjuk mentségemre szóljon, hogy hajnalban néztem, éjjeles melóban.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz gergo5991 #110194 üzenetére
Még nem tudom, mire érünk oda (barátnőmmel megyek), szerintem 6-7-kor indulunk reggel.
(#110195) baboss: Köszi. Mályinka és Lillafüred-et kivettem, tényleg nem nézett ki jól Street view-ban (bár DL650XT-m van).
(#110156) intruder77: Nem mennénk föl a legtetejéig, csak a tóig.
(#110186) Mosquito34: Szerintem maradunk a szlovák oldalnál, így is hosszú lesz az út.
Nyáron Bibionéból jöttünk haza, Tarvisio és Triglav-on keresztül, ott 4-5 helyen is megálltunk egy fél-fél órákra, igaz, utána az A11-es autópályán jöttünk tovább, de több, mint 600 km volt az egész napt, és reggel 9 körültől este 10-ig tartott az út. Nem volt vészes egyáltalán. Itt nem lesz annyi megálló, max 2-3 (a tóval együtt), korábban is indulnánk, szerintem teljesíthető egy 70-es átlaggal.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Shin Chen
tag
válasz gergo5991 #113450 üzenetére
Jobbra tartási kötelezettség van, a tanulóvezető hibája, ha feltartotta a forgalmat.
(Szerk.:úgy értem maga a jobbratartási kötelezettség elmulasztása egy kresz szerinti hiba!)
Tudtommal van az M0-n olyan leágazás ami bal oldalra húzódást igényel, de ott nem indokolt lassúnak nevezni a 110-es tempót. Azért a büntetőfékezés alapból hagy némi kívánnivalót maga után, de az indulatokat figyelmen kívül hagyva is fokozottan balesetveszélyes.
De most komolyan egy tanulóvezetőt büntetett? Örülhet, hogy az ki tudta kerülni és nem kente össze a hátsóját. Egy életveszélyes közúti szituációba a megengedettnél magasabb sebességgel érkező motoros pedig a hab a tortán. Én még csak kocsival jártam eddig autópályán, de a 110-150 között ég és föld különbség van, a pontos számolgatástól eltekintve nem hiszem hogy adott feltételekkel elkerülhető lett volna a szerencsétlenség.
Laikus tanulság, hogy ha már szabálytalanul előzünk a belső sávban, legalább óvatosan, a sebességet körültekintően megválasztva tegyük.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
zgospel
őstag
válasz gergo5991 #113717 üzenetére
https://forbes.hu/uzlet/ceo-trip-mechatromotive-varga-balazs/
Ez a fickó egy XT600-zal ment.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
jacis
nagyúr
válasz gergo5991 #113920 üzenetére
Sajnos a használt motor árak irreális módon el vannak szállva. Egyébként nem csak nálunk. Ha megnézed a mobile.de oldalon milyen áron menne a használt motorok nem nagyon lesz eltérés az itthoni árakhoz képest.
Mondjuk ehhez persze hozzátartozik az is hogy az új motor árak is az egekben vannak.[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
#31733248
törölt tag
válasz gergo5991 #113920 üzenetére
Igen, ez még jobb, ha futja a keretből. Amúgy (főleg egy kezdőnek) ez egy jó vas, barátságos, nyomatékos, megbízható, eljár vele 3.5 literrel.
"valahogy nagyon nagy baj van a használtpiaccal, 8 éves modell és kb az eredeti vételár több mint 50% át elkérik érte?"
Manapság ez normális, minden annyit ér, amennyit adnak érte. Sokszor érdemes elgondolkodni az új vason használt helyett.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz gergo5991 #113920 üzenetére
Az ABS elonye vagy adott erteke nem kerdes.
A nagy ABS vs nem kell az vita, a korai blokkolas gatlokra vonatkozott. Az elso idoszakokban igen csak gyerek cipoben jartak. Vagyis jo volt, de nem az igazi. ABS es ABS kozott is van elteres, es nem mindeg, melyik hogyan dolgozik, aktivalja magat...stb. Lehet kicsit erdemes utana jarni melyik milyen. Ahogy a teszteket nezegetem mostani kiadasoknal kerulnek bele olyan rendszerek amik joval finomabb es optimalizaltabban mukodnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen