-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz Polemius #30163 üzenetére
Olyan nincs, hogy kezdő/tanuló motor, biciklivel is meglehet halni.
Vegyél olyat, ami tetszik, anyagiakban megfelel és jó állapotban van.
Gondolj a jövőre, lehet 1-2 év múlva csak szenvedni fogsz azzal a motorral, mert "kinövöd".Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
.mf
veterán
válasz Polemius #30163 üzenetére
5 éve kezdtem nulla előzetes tapasztalattal (még autó sem) tanulni, 4 éve, 26 évesen vettem első motorom, ami egy 600-as sportmotor 112 Le-vel; első 1-2 évben pár eldőlésen és 2-3 kanyarban kicsúszásom volt (ebben a vacak gumi is közrejátszott), utóbbi 2 évben nem volt balesetem, pedig idén 13.8e km-t mentem.
Hozzáállás, óvatosság / defenzív vezetés, józan ész, és a motorozás alapjainak, fizikájának megtanulása, vezetéstechnikai tréningekkel és célirányos gyakorlással is, szerintem nagyon sok múlik ezeken.Szvsz:
Köbcenti: 4T 250 ccm minimum, ha városból túrázni ki is mennél, főleg a testalkatoddal. Esetleg 2T-ből lehetne 125, előfordulnak még olyan túraendurók, de azok már elég régiek, elavultak, lelakottak. 400 elég ritka, 500-asból viszont még van pár.Ár: 300e kevés lesz sajnos, annyiért lelakott, csupa rejtett hibás, használhatatlan motort kapsz. Inkább a másfélszeresével számolj a motorra, plusz még az átnézetés, átírás, bürokrácia, saját szervizeltetés, folyadékok és talán gumik cseréje. Azaz összességében a vége könnyen lehet a duplája is.
Ruha: nagyobb választék helyben a Superzone-ban és a Shox-ban van, a többi inkább csak pár mutatóban, többit rendelésre hozza. Szezon után szoktak lenni inkább akciók, a szezon kezdetére már kúsznak vissza az árak.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Polemius #30163 üzenetére
600 as alatt szerintem ne nézelődj főleg a 100+kilóval.
Nagyonhamar meg fogod unni, ki fogod nőni. És utána sokkal rosszabb 2 motort venni 3 éven belül mint egyet inkább 2 évvel később mint a tervezett..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
félisten
válasz Polemius #30168 üzenetére
Nem így ahogy van. Ma már azt mondom, hogy a jogsi pár órája arra elég, hogy el tudj menni A-ból B-be valahogy. Nem is értem, hogy éltem túl ezt a 3 hónapot a GS-el. Ennyi idős a jogsim is. Előtte robogóztam 1évet. Volt balesetem novemberbe. Kb 1hete jut néha eszembe és kizökkent a nyugalmamból egy-egy pillanatra, de még mindig max ennyi.
Eltervezel vmit és nem úgy lesz. Pl 2012be még kizártnak tartottam, hogy én váltós motort veszek. 2012 elején még azt is, hogy én motorozok. Emlékszem a kósza gondolatra, hogy jó lesz melóba járni,többre nem kell. Meg arra, hogy nem járok én a papírok miatt,rendszám stb. Aztán ez is megtörtént. -
félisten
válasz Polemius #30172 üzenetére
Én GS-el tanultam, de mivel A korlátlanra mentem így a GS nem volt jó vizsgákra. Kawa ER-6n volt vizsgákon. Az a GS meg az enyém nem volt egyforma. Az 25Kw-os butított volt. Tanfi alatt nem nagyon lehet próbálgatni,max ha pirosat kap az oktató. A kawasaki meg a GS ég és föld, pedig a kawa csak 72paci. Igaz a csuklón sok múlik azt mondják.
Majd mondják, joggal, hogy tréning, ruha,bukó,gumi stb. A gatyád rá fog menni. Pár százat tegyél el a javításra meg úgy mindenre.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Polemius #30172 üzenetére
akkor üdv itt mondtam, hogy tedd fel itt a kérdésedet, mert itt már vén rókák vannak és segítenek nagyon sok mindenben
továbbá, azt én sem tudtam még, hogy mennyi a kereted, és szerintem is az a 300e az nagyon nagyon vérszegény sajnos, és nem bántásból írja egyikünk sem, de az nagyon kevéske lesz.... jó kiállású gs500e/u kinek mi van a forgalmijában 400-500-600ért vannak fent neten, és tényleg kell számolnod meg az átírás, vagyonszerzési illeték stb. stb. erre marha jó kalkulátorok vannak.... amiket nézegettem és "olcsóbbnak" mondható a maga kategóriájában, azok a gsx-f es suzukik az úgynevezett bocik ezek olcsóbbak pl, mint egy suzuki bandit vagy egy honca cb hornet
körbe kell nézned vizsgálódnod, azt én sem javaslom, hogy 250meg ilyesmi motorokkal kezdj ilyen dimenzióiddal amit leírtál magadról (súly+magasság), mivel annyit fogsz észrevenni, hogy pörög pörög ez a szerencsecsomag motor, de én meg mégsem haladok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
polimorf
tag
válasz Polemius #30172 üzenetére
Ennyi pénzből használható (jó) gépet nem hiszem, hogy kapsz.
Én idén kezdtem motorozni, "tanuló motornak" egy 650-es honda deuville-el, de mostanra már kiderült, hogy nem ártott volna ennél nagyobbal kezdeni. Pedig én ki szerettem volna kerülni a kategória cseréket, egyenlőre marad de szerintem nagyobb csere lesz a vége.
Ezt csak azért írom neked mert szerintem az hülyeség, hogy tanuló motor. Motor van és kész, tök mindegy, hogy mivel tanulsz. És ha már motorozol akkor olyannal tedd amivel szeretnéd és 1-2 év múlva nem növöd ki.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz Polemius #30182 üzenetére
De, sajnos arra kell koncentrálni Meg is mondom miért. Tudom, most 24 a korhatár, de amikor 21 volt, akkor nem adtam volna 21 évesek alá korlátlan jogsit. Azért, mert egyszerűen a többségük felelőtlen, pontosabban másképp gondolkodik...többször van olyan baleset, hogy valaki kölcsön adja a nagy motorját valakinek, aki mondjuk csak 18, de már tud motorozni, mégis felcsavarodik a fára, oszlopra, híd lábára, ugyebár...láttunk ilyet. Idővel másképp gondolkodik az ember (persze van, aki nem, de annak meg egyáltalán nem adnék jogsit, de hát ma csak pénz kell ehhez, se IQ, se reflex, sem pedig pszichológiai vizsgálat nincs - sajnos) megnyugszik, jobban rálát bizonyos dolgokra. Szóval ha te idősebb vagy, aki nem úgy áll már egyből hozzá, hogy "idenekemahayabusátkitekerembelőleazóraszerintiháromszáznegyvenet", akkor akkor neked akár a busát is javasolhatnám (feltéve, hogy előtte vezettél autót sok-sok éven keresztül), mert nem te leszel az valószínűleg, akit másnap a híradóban fogunk látni. Értem? Gondolkodásmód, csukló, önismeret. Döntsd el milyen vagy, és ennek megfelelően válassz bármit, amit még meg tudsz fizetni. De lehetőleg olyat, amit két éven belül nem kell lecserélni. A 125-400 pedig nem ilyen. Még az 500 is necces.
Egy esetben javasolnám a 250-et: ha van némi halovány esély arra, hogy pályázni akarsz, akkor kicsivel kezdd! Aztán 400, 600 és feljebb.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Polemius #30186 üzenetére
Igen, olvastam amit írtál, ezért a fentit csak általánosságban írtam Na meg azért, hogy gondolkodj, mit szeretnél. Motoron egy kicsit mindenkit megőrül, akkor is, ha nyugis természetű.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
DigitXT
félisten
válasz Polemius #32876 üzenetére
Ebben a jelenetben szinte biztosan nem. De amúgy tényleg nem rossz
egy ilyen headset, ha mondjuk közös gurulás van. Már csak az a kérdés,
hogy mit köt rá az ember: sima walkie-talkie ("zajos csatorna", korlátozott
hatótáv + kényelmetlen használat, adás gomb, vagy vox, motoron necces),
esetleg mobiltelefon (drága lehet*, viszont kvázi végtelen hatótáv). Mondjuk
a mai világban "korlátlan" tarifák vannak, talán nem is drága, szóval utóbbi.
A bluetooth önmagában két motoros közti kommunikációra nem alkalmas.*: főleg, ha többen gurulnak, és a túravezető konferenciában hív mindenkit,
ebben az esetben lehet, hogy meggondolandó a walkie-talkie. Passzolom. -
DigitXT
félisten
válasz Polemius #32879 üzenetére
Szerintem inkább IP alapon mennek ezek. Bluetoothon pár méteren már
elvesztik egymást a készülékek. Az max. vezető, utas kommunikációra jó.
Két motoros egymás közt nem valószínű, hogy tudna ilyet használni.Jogsim meg motorom még nincs, rádióm már igen.
Na, ha PMR kérdésem lesz - nekem még csak "játékszer" kategóriás van,
de mikor használtam (nem motoron), jól jött -, akkor tudom, kihez forduljak.Egyébként valaminek csak wirelessnek kell lennie a végén, mert nem lehet
a motoron teljesen "bedrótozva" az ember. Ha a headset zsinóros, akkor a
cucc nem nagyon lehet a motorra rögzítve. Bár ebben nincs tapasztalatom.
(Már a kivezetett adásgomb miatt is érdekes lehet: az is lehetne wireless...) -
Xaels
félisten
-
gyáliSanyi
őstag
válasz Polemius #33933 üzenetére
Ja kicsit túlspilázom, de csak mert nem ültem még ilyen motorokon. 50-es Simpson nem nagy kiinduló alap.
Igazad van, majd a rutin 2-3 órájánál más lesz.De azért hasznos volt Symbian kolléga tanácsa.
Van jogsim autóra. Akinél teherautóra vizsgáztam az oktatna motorra, kemény arc.
Live poor, die ritch.
-
canniball
nagyúr
válasz Polemius #34575 üzenetére
Azt hittem van erre valami speckó szütyő, de akkor majd vadászok valamit, köszönöm a tippeket!
Viszont ma rá kellett jöjjek van egy sürgősebb dolog: tegnap lemostam a Vihart és mára halvány rozsdapöttyök jelentek meg a láncon (nem gondoltam hogy ez ilyen gyorsan bekövetkezik ), a gépen viszont csak oldalsztender van így kéne egy hátsó emelő a kezeléshez. Emelőszem van de nem nagyon találok olyat ami ehhez jó, mindegyik a hátsóvillához van kialakítva (akkor minek az emelőszem?) - ez is jó nekem vagy keressek tovább? Ilyeneket találtam: Túra motoros emelő, Hátsó motoros emelő, Rothewald univerzális motor emelő, hátsó motoremelõ bakos; jó-e a legegyszerűbb vagy kell-e hogy "kerekes" legyen, egyéb jó tanács?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Polemius #34620 üzenetére
(#34618) Archer!
Sz@rt semmiképp nem vennék. A Valter Moto-nak viszont brutális ára van. Bike-Lift-et egyet találtam, erre gondoltál?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
longwild
aktív tag
válasz Polemius #35000 üzenetére
A levélen gondolkodtam a munkáltatója felé, de sajnos semmi tulajdonosi adathoz nem lehet hozzájutni publikus nyilvántartásokból... És igazából amíg a munkáltatónak egy a lényeg: valaki vezesse napi 12 órában a tehert, addig max a rendőrség irányából érkező feszítés lehet eredményes.. Egy átlag nagyrobogós levelére nagy ívben fog tenni a munkáltató...
(#35001) kcsa
Minek dudálgatott?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz Polemius #35356 üzenetére
Ezért leugrom egyszer Szegedre, megyek pár kört.
aki emlékszik az Európai vakáció című filmre, annak biztos megvan a jelent amikor ezredszerre mennek körbe a körforgalomban már sötétben:
- Nézzétek gyerekek...
- TUDJUK, BIG BEN! -
stifi
senior tag
válasz Polemius #35442 üzenetére
nem egészen. gyorsan mentem, ismerem a környéket, belátható a kereszteződés és a fék helyett a gázra léptem, épp csak piros volt amin átcsúsztam. nulla rizikó volt benne, viszont 100% lustaság.
azt viszont nem tudtam hogy direkt erre be van kamerázva a kereszteződés, mert ott sokan átmennek a piroson (baleset viszont nem nagyon van)
beszoptam, kifizettemamúgy nem szokásom átmenni a piroson, oda szoktam figyelni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Polemius #36425 üzenetére
Igazad lehet, ez még így nem jutott eszembe: kulcskarikám van itthon még kettő, de akkor hevedereket néznem kell valahol. Ez a laptoptáska-szíj volt itthon, kíváncsiságból próbáltam ki, és nem volt kényelmetlen a viselése. Május 1-én, a siófoki veterán-börze alkalmával cipeltem vagy 2 órányit, és nem volt vele gondom, egyáltalán nem zavart a maga 2-3 kilónyi súlyával. Sőt, hogy szabad legyen mindkét kezem a fotózáshoz, a bukósisakot is a tetejére csatoltam, úgy mászkáltam benne (a parkoló körül settenkedtek bizonyos etnikumok, így a sisakot sem mertem a motoron hagyni, de ahogy láttam, más sem: mindenkinek bukó volt a kezében...).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
citkar
addikt
válasz Polemius #36425 üzenetére
Az én tanktáskám pl szintén mágneses, de lecipzározható az alsó mágneses "réteg" és mögötte két pánt van, hogy a hátamra vehessem, de általában (tulajdonképpen mindig, a hátamra sose vettem még fel) kézben viszem, mert rendes füle is van és általában nem olyan nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
Outlander
őstag
válasz Polemius #36519 üzenetére
Azért 100k már eléggé közép-felső kategória... egyszerű cuccokal is beérik oktatáson-vizsgázáson.
Ha elesel úgy is átgázol rajtad az oktatós autó.Részemről az én szerkóm így néz ki.
Shox Ventex alsó és felső , apródról vadászva, psotával együtt 16-ért, gyakorlatilag az eladó is vizsgázni vette.
Van egy Uvex munkavédelmi bakancsom/cipőm, ez céges, de mivel évente 2szer megyek olyan területre, így itt fogom majd elhasználni... ez 0 ft volt.
Bukósisak... Angiában voltam épp, valami leakciózás volt, talán bolt ürítés? ne mtudom de beteg akciók voltak.egy normálisnak tűnő sisakot vettem, pontos típust nem tudok... de 39.90 font volt..
Tehát ez idáig max 40, ha nincs nagy szerencséd, akkor 50k... de az már szerintem elég max...
Télen és tél végén, nagyon nyomott árak voltak... illetve még most is vannak apródon és képes motoron, konkrét protektoros ruházatok, vicc összegekért...
Pll itt ez... teljesen full. ebből még simán lehet alkudni is.
nyilván méret problémák lehetnek, ezt is nézni kell.. ez egy találomra első hirdetés.Én úgy gondolom, h oktatásra nem kell semmi versenyes, tuningos, spoileres dainese rizzla ruci...
Pláne ha úgy vagy mint én , aki megcsinálja a jogsit idén... mocit meg majd jövőre vagy az után vesz..De persze kövezzetek meg ha rosszul gondolom.
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Something_
őstag
válasz Polemius #37055 üzenetére
Szerintem jöhetne közösbe, senki nem fog megsértődni ha ingyen reklámozzák.
Nah, letudtam a felbontott Hungáriát, nem is volt gáz, még motorral nem voltam itt (meló-haza útvonalon kívül nem igazán voltam még sehol), de nem volt vészes. Figyelni kell nagyon és jobban kell mozogni, mint a nagy, csúnya autósok. Jó volt csapatni a hungárián/lágymányosi hídon.
Viszont Kreszből megbuktam, még plusz 2 hét[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Polemius #37107 üzenetére
Voltál már Olaszországba? Ismered az olasz életstílust? Képbe vagy, hogy hogy bánnak a dolgaikkal?
Nekem nem kéne tőlük semmi. (tisztelet a kivételnek)
A magyarok összeveszik a szarjaikat, kipofozzák aztán haszonnal továbbadják.
Szerinted miért éri meg sokaknak behozni aztán eladni itthon? Hogy fosért vadásszák össze őket.
2 fajta hirdetés van: magyarországi, meg olaszból behozott... mással nem nagyon találkozni motor fronton.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
canniball
nagyúr
válasz Polemius #37336 üzenetére
Ehhez az árhoz már tényleg csak alig valamennyit kéne hozzátenni és kapnál a második szériából, azokat nem nézted?
Integra!
"A kétajtós szekrénynek beillő motoros..."
LOL, méghogy kétajtós szekrény, eléggé fogalomzavaros a szerző...
Amúgy meg tegnap vótmá.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
mocsanisi
senior tag
válasz Polemius #37352 üzenetére
Át kell nézetni szerelovel, szvsz az h at van festve az nagyon nem kizaro ok. Tukor-kormanyvegsuly se. Tizenx eves motor, annyi ido alatt estek vele. Motor... Ha egybe van es szepen csinaltak meg, nem ment el semmi akkor nincs baj.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
polimorf
tag
válasz Polemius #37352 üzenetére
Enyém is át van festve, de attól még a váz és a motor rendben van. Az átfényezés nem lehet kizáró ok egy ilyen idős motornál, más lenne ha 1 éves mocit nézegetnél.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sorozatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban