-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #370 üzenetére
Ha lenne rajta rendszám, akkor most jöhetne az a rész az ismert viccből,
(amikor ellopják a szőke nő kocsiját), hogy ugyan nem látta a tolvajt, de a
rendszámot sikerült felírnia... Viccen kívül: nem semmi, hogy kiszúrták,
s ez jó jel, miszerint még egyben van a motor, talán megtalálható lesz. A
rendőrök tudnak erről a "jelenésről"? Hátha segít nekik a nyomozásban. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #534 üzenetére
Nem lehet, hogy volt benne valami "anyag"? Azért egy személyvonat
ahogy Tüzi is írta, elég nagydarab, nem fénysebességgel közlekedik,
és ki szokott lenni világítva - messziről látszik, hogy megy keresztbe.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #539 üzenetére
Durva.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
De mi a f*szért sétálgatnak a pálya közepén?
(És nem hallják, hogy épp arra jön egy moci?) -
DigitXT
félisten
Mekkora Majesty ez? (250+ gondolom.) Az nem gáz, ha akkor teszi rá, amikor a motor már jár, sőt az teljesen jó. Nekem csak 180-as van, de bírja. Igaz egy akksit már elhasználtam, de az még az én balfaszságom miatt volt: indítózás közben is égő - ti. már a gyújtásra felkapcsolt - xenon használata (rendszeresen), plusz szar vezetékezés "lustaság miatt". Amióta ezeket rendbetettem, azóta fasza minden. Kivéve, hogy ebbe (más lámpatest) nem igazán jó a H4 bi-xenon. A refi konkrétan "szanaszét" világít, a tompított van csak korrekten belőve. Mondjuk az jó is: nem villognak le, és a városban nekem elég - máshol meg nem használom a gépet. (A refi csak fénykürtnek jó ennél a foncsornál...) Tervezem, hogy tavasszal projektorosra cserélem az egész hóbelevancot, de az sem triviális történet (Fresnel probléma, méretkérdések, stb.). Viszont talán az lenne a legkorrektebb megoldás (0 szórt fény), ismervén azt, hogy a gyári izzó egyszerűen nem alternatíva, mivel finoman szólva - fos a fénye...
Amúgy én átkötöttem a helyzetjelzővel, és tettem be a körbe egy kézi kapcsolót, így már gyújtás mellett is fel tudom kapcsolni, ha kell, anélkül, hogy a motort be kéne röffenteni. Ez néha jól jön, pl. szerelés/beállításnál, vagy ha egy sötét helyen kell némi fény, stb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3267 üzenetére
Na most nézem, hogy ott van aláírásban, hogy YP400-as. Grat hozzá! (A 180-as után én is arra terveznék váltani, csak ahhoz előbb olyan helyre kellene költözni, ahol le lehet rakní egy ilyen "nagyobb" gépet. Sajna már a 180-assal is necces otthon parkolni, az is elég nagy hodály, meg súlya is van, de a 400-as - mindenben - übereli. De nagy kedvenc, az tény... Mindig megnézem, ha látok egyet...)
BÚÉK mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #3301 üzenetére
Szvsz az, hogy betápként elvisel annyit, nem jelenti azt, hogy
nem annyin üzemel, mint amennyit kap (az akkumulátorról).
Egyébként sz*r táplálással (tyúkbélre kötés, stb.) pont el lehet
érni, hogy kikapcsol a francba az egész, mivel nem elégséges
a tápfesz... Mellesleg 3,5*12=42 -> szerintem a trafónak is van
vesztesége, így nem hiszem, hogy túl messzi lenne a 35W-tól.
(Mármint ha a xenon izzó fogyasztását néznénk önmagában...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #3648 üzenetére
Mármint a BKV-t megvennéd?
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz - = Zk = - #5066 üzenetére
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Azon filózom, hogy ez vajon hogy működik. Álló helyzetben persze
"nem nagy kunszt" a telónak a gyorsulásmérők adataiból eldönteni,
hogy milyen szögben döntötték meg egy adott tengelyen... Viszont
már ezt is át lehet verni, ha adott irányban erőt fejtünk ki a telefonra
(tehát gyorsul), azt érzékelheti álló helyzetben való "megdöntésnek".Nehezen tud(hat)ja viszont értékelni a dolgot, ha már halad a motor,
és éppen kanyarodik. Hiszen éppen annyira lesz bedöntve, hogy
a kanyarodáshoz szükséges erőt kifejtse a gumi -> adott esetben a
motoron rögzített telefon egy "erősemleges" kanyarban úgy érezné,
hogy a motor tök egyenesen áll. Szerintem egyszerűbb kamerát
felrakni, aztán a horizonthoz képest lehet méregetni a dőlésszöget.
Mármint természetesen utólag, otthon elemezve a felvételeket.Btw. semmilyen spéci engedélyt nem használ az app, így az sincs,
hogy esetleg az iránytű, vagy a GPS jelek alapján korrigálná a mért
értéket bármilyen szinten... (Annyit tud, hogy álló helyzetben kiírja,
mennyi az annyi, mást nem. Szerintem nem érdemes felrakni.
Le is szedtem, mert tényleg tök értelmetlen, és "gagyi" a cucc...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #8076 üzenetére
Na igen. A legjobban nekem az tetszett, amikor egy nap beértem a
céghez, megnéztem a felvett logot, és lőn, vmi 600 km/h volt az átlag
sebességem. Aztán aznap otthon ránéztem, akkor is hülyéskedett:
állítólag valahol Szibériában repesztettem 280-nal. (A Google Maps is
rajzolta real time...) Ott álltam a ház előtt: csak néztem ki a fejemből.Azért ilyenkor bejön a képbe a programozó (és persze mélyebben az
oprendszer, konkrétabban most az Android) hibája is. A nyilvánvalóan
hamis adatokat nem kéne elfogadnia feltétel nélkül. Eldobálhatná, és
várhatna, amíg nem kap megint stabil jelet. (Nem is említettem, hogy
szerinte végig ~900 km-rel a tengerszint alatt voltam + süllyedtem.)Van amúgy, amikor JÓ a jel, és teljesen pontosan rajzolja az útvonalat:
méri a távolságot, sebességet. De azt ki kell fogni. Segít ha legalább a
kormányra van felszerelve a cucc, úgy közvetlenül "látja" a műholdakat.Ettől függetlenül köridő mérésre mondjuk egy versenypályán, ahol már
tizedmásodpercek is számíthatnak, szerintem sem alkalmas egy ilyen
pontosságú GPS. (Navigációhoz, közlekedéshez tök jó tud lenni, mert
azon az ~10 méteren fog múlni, amennyivel mellélövi a koordinátákat.)
Egyébként telefonja válogatja, vannak jobbak, rosszabbak ebben is. -
DigitXT
félisten
válasz ujskodas #8500 üzenetére
Nyilván olyankor csinálja, amikor nem akar motorfékezni...
Enyhe lejtőn motorfékkel simán lassulna, üresben meg csak gurul,
és persze az is lehet, hogy ilyenkor le is állítja a motort, de majd ő
megírja, mintha ilyesmit olvastam volna korábban. Én csak arra
írtam, hogy más az, ha valaki elmegy csak úgy (élmény)motorozni,
vagy csak motorral közlekedik, mondjuk munkába jár A-ból B-be.
Olyankor nem a motorozás maga a cél... (Anno a Safety Hungary
oktató is feszegette ezt a kérdést, s egyetértettem a meglátásával.)Szerk: na közben írtatok. Persze, élvezni lehet a sima közlekedést
is, de azért egész más, ha csak úgy "céltalanul" tolja az ember...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
És az a Cayenne miért is állt meg ott előtte?
Más kérdés, hogy menekülési utat kellett volna
keresnie inkább, akár a külső oldalon, vagy vmi.Szerk: esetleg a lámpa volt piros (a zebránál)?
Mert akkor a motoros is balf*sz valóban, mivel
nem tudott volna megállni, ha jön egy gyalogos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz zsolt19900 #16816 üzenetére
Szerintem az óra nagyon hasznos a műszerfalon (ha nem csak spontán
motorozgatsz, hanem mondjuk időre mész valahova, stb.). Hőmérő is jó,
mert "kitanulhatod", hogy adott hőmérsékleteknél hogyan érzed magad,
így már az induláskor a megfelelő "beállítást" használhatod: cipzárak pl.
De bőven nem létszükséglet. (Viszont modernebb motorokon úgyis van.)Én pl. 15 fok alatt behúzom a cipzárakat a kabátomon, és jól elvagyok,
tudom, hogy nem fogok fázni. Nem akkor húzom be, ha fázok. 15-20
fok között ha pulóver is van a kabát alatt, akkor inkább nyitott cipzár, ha
csak ing, akkor meg inkább zárt... 25 fok felett meg azon gondolkodom,
hogy inkább kabát nélkül kéne menni, mert úgy már lehúzott cipzárral is
sok a cordura. (Alacsony tempó/város.) Protektoring kell a melegbe...De ezeket nem is a motor hőmérője mondja: megnézem az időjárást.
tutis: miért befolyásolná a menetszél a hőmérőt?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nade ez csak a te hőérzeted, ami egy hőmérőnél nem így működik...
Szélcsendben azért érzed jobban magad, mert felmelegíted a körülötted
lévő levegőt. Amint ugyanahhoz a hőmérséklethez egy kis szél is társul,
már érzed a hatását, hiszen mindig friss levegő van körülötted: hidegebb
érzeted lesz. A hőmérő viszont nem melegíti a környezetét... Mindegy
neki, hogy 25 fokos levegőben áll, vagy 25 fokos levegőben halad.Én inkább azon aggódnék a hőmérő érzékelőjének elhelyezésekor, hogy
ne melegítse semelyik motoralkatrész, mert akkor kamut adatot mér... -
DigitXT
félisten
válasz zsolt19900 #16825 üzenetére
Nekem a SYM-en nem volt, nagyon zavart: tettem rá...
A Yamahán van, aminek nagyon örülök, szóval ez pipa.Naked-en gondolom kicsit más a műszerfal: ízlésesen
akkor lehet elhelyezni, ha nem valami "kínai gagyi".Amúgy pontosan milyen motorról is van szó? Nemigen
követem a topikot - lemaradtam valahol a Leonardo-nál.
Rémlik vmi GS500, de közel sem vagyok benne biztos. -
DigitXT
félisten
Beszerelheted magadnak is. Én is úgy csináltam: nem nagy kunszt.
Mondjuk a motorspecifikus "kábelköteg" erősen megkönnyíti a dolgot, ha
stimmel a motorodhoz (nekem nem volt jó*), az a lehúzás szagú ~5K-ért.*: gyanítottam, hogy nem lesz tökéletes, de így sem volt teljesen kidobott
pénz, mert legalább a SpeedoHealer oldali csatit nem kellett "gányolnom". -
DigitXT
félisten
válasz csabyka666 #20606 üzenetére
Szerintem ha narancssárga izzó van benne, akkor simán.
De ez nem jogi vélemény, csak életszerű: van olyan modell,
ami fehér és narancs búrával is kijött gyárilag, pl. a Majesty. -
DigitXT
félisten
válasz vendingo #20624 üzenetére
Nekem "dB killer" nélkül nem hallgathatták meg, hiszen úgy nem is street legal. Viszont a dB killeres verzióba nem kötöttek bele egyáltalán, úgy rendben van! Pont azért "E" szabványos. (Vizsgán nem volt bent a xenon. De mivel a tompítottat nem tudom külön felkapcsolni, csak ezért kellett beindítani, amúgy nem is kellett volna.)
Indexhez nem muszáj ellenállás: lehet relét cserélni. De ellenállással egyszerűbb. (Nekem 2 relém van most, az egyikről a vészvillogó* megy, a másikról az indexek.)
*: macerásabb lett volna bekötögetni, így hagytam a gyárit arra a célra, meglepő módon annál teljesen rendben volt a villogás üteme, annak ellenére, hogy 4 LED volt az indexekben. Indexelésnél persze pörgött, mint a csocsóbábú. Érdekes. Azóta csak kettő van (hátul), mert elöl jobbnak látszott a hagyományos izzó.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DonThomasino #20678 üzenetére
Vagy van bármiféle korlátozás?
Ha már megvan a jogsi nincs, viszont vizsgázni elvileg nem lehet 600 cm3 alatti gépen.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.