-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Ha az anyagi helyzeted ezt engesi meg akkor ez van. De 100 kilo felett es 2meteres magassaggal kell a 250 es az is korlatozni fog. A forgalom tempojat is nehezebben veszed fel. Szoval gondold at szerintem. Lehet erdemes elgondolkodni egy 1980 evjaratu japan valamin ami belefer Az A2 be. vagy egy k0 suzuki 400 burgonya 33kw.
-
.mf
veterán
Az attól függ, mit akarsz: szerelni vagy motorozni?
Gondolj bele, mennyi idősek ezek a darabok. Majd gondolj abba is bele, hogy kiknél miért lehet:
a.) forráshiány - ezesetben a szervizre sem költöttek sokat, a motor széthasznált, lelakott, gányolt
b.) megmaradt, még mindig ott áll a pajtába' - ezesetben a motor x éve nem volt karbantartva, szét van rozsdásodva, rohadva
Add hozzá, hogy ezek eleve egy elég elavult technológiára épülnek - ami mostanra már duplán elavult.Egy elavult, eleve nem túl nagy teljesítményű szögegyszerű 125 2T blokk a termetedhez szerintem is kevés lesz.
Azt se felejtsd el, hogy egy kocsival ellentétben itt a saját védőfelszerelésedre is költened kell, alsó hangon is 100k+ (nem-fröccsöntött bukó 40k, protektoros kabát akciósan 25k, akciós csizma 20k, kesztyű 10k, gerincprotektor 10k, meg még egy térdvédő se ártana 10k, ez eddig 115k és még csak a legegyszerűbb variációról beszélünk, egy kétrészes bőrruha önmagában 100k+)...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Buster17
addikt
Szia!
Kérlek menj a www.simson.hu oldalra. Ott előbb segítenek.
Itt tag vagyok, csak már egy ideje nem használom.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Nekem ilyen lánc+lakat kombinációm van.
Előnye ennek és a hasonló megoldásoknak, hogy a lakatot (vagy más szerkezetet) önmagában is tudod használni a kerékre.
Esetleg még egy riasztós tárcsafékzár, bár én inkább riasztó beszerelésében gondolkodom.
(Akkura megoldás lehet pl, ha csinálsz kivezetést és ráteszel csepptöltőt.) -
canniball
nagyúr
Az internet azt mondja, hogy az erős lánc mit sem ér ha gyenge a zár, nem egy videót látni a YT-on ahol másodpercek alatt nyitják az Abust (pl.); az egyik ilyennél azt olvastam (úgy emlékszem a feltöltőjétől), hogy az Abloy lakat a tuti.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
Üdv a klubban!
A videóhoz és a rajta látható fordulatszámhoz kapcsolódó történet: kb. egy hónapja lemostam a gépet, de olyan jó idő már nem volt hogy menjek is vele, így beindítottam had pötyögjön, egy idő után pedig 3-4 ezres fordulaton járattam hogy bemelegedjen és elpárologjon ami tud. Tettem ezt az udvarban lévő "dobozban" (két oldalt (nagyjából 4-5 méterre egymástól) a két ház, hátul a garázs), cca. 15-20 percig. Pár nap múlva összefutottam a (ház másik oldalán lakó) szomszéddal, aki feltette a kérdést: leszakadt az autón a kipufogó vagy mi volt?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
HSM
félisten
Szép masina, és nagyon jól áll neki ez a sportdob.
Én is SV650-re ültem egyből az 50-es "nagy" robeszról. Pedig a környezetemben mindenki azt mondta, ki fogom vele törni a nyakam, túl nagy váltás, stb... Ez szerencsére nem történt meg, és nem is bántam meg a dolgot. Persze, ha ilyen nagyot ugrik az ember óvatosan és tisztelettel kell bánni a géppel sokáig, de így is bőven marad móka-faktor.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Amin tanultam (4 éves Gladius) az alapjárat-közeli fordulaton durván rángatott. Harmadik órára megszoktam (pici gáz egyidejű lábfékkel), de megszeretni nem tudtam. Forgalomban viszont nagyon élveztem a vas "nyers" erejét. Legelső rutin-órán egy - szétbarmolt váltójú - GS500-al mentem, azzal pehelykönnyű volt nyolcasozni (nem rángatott semmikor, viszont nem is alapjáraton lehetett terelgetni, mindig kellett neki kicsi gáz): simábban, egyenletesebben ment, ráadásul a Gladiusnál sokkalta fordulékonyabb volt. A GS-sel egy méterrel a bójasor mellett is tudtam nyolcasozni, a Gladiussal csak 10 centivel a bóják mellett, mert "nem akart" jobban fordulni. A GS-en viszont megtalálni az üreset nem semmi volt. Jelentem, a sajátom nem küzd ezzel a problémával, még soha nem sikerült mellé váltanom vele.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
Lehet, az újabbak nem szeretik... Nekem már az újabb kétgyertyás blokkos van, a Gladiusban is az van, bár ott még kicsit tovább alakították. Érdekes, mindenesetre, hogy a régi jobb ilyen téren. No, nem mintha sok gondot okozott volna, hogy 1800rpm alatt nem tükörsimán húz gáz nélkül.
-
vlevi
nagyúr
Nem tolerancia, csak ojjektív felelősség, szabálysertés, közig bírság.
A három dolog között az a kapocs, hogy 15km/ó sebességtúllépés alatt "csak" szabálysértésnek minősül, afölött közigazgatási bírság. A szabálysértésre nem vonatkozik az objektív felelősség, ezért azt nem küldik ki automatikusan az üzembentartónak.
Ezért van az, hogy ba***ák a rezet az 55km/h gyorshajtókkal, mert az csak felesleges papírmunka, ha nem tudják bizonyítani, hogy ki vezetett.A 69 pedig úgy jön ki, hogy a 15km/órára még rátesznek 3-at, ami a műszer mérési hibatűrése.
-
canniball
nagyúr
Ahogy gép elé kerülök beteszem.
SymbianOS!
Meg sem fordult a fejemben, hogy "kamu szám" lenne...runnernek köszönhetően pedig már tudjuk mire fel voltak ennyien.V.Stryker!
Azok a "civil" motorok szerintem polgárőr gépek lesznek, vannak olyan razziák amikor velük tolják.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Laraxior
titán
Fogkefe.
De a féktisztító, ha rápancsolod az egészet akkor úgy lehozza, hogy hozzá sem kell nyúlni. 15-20ezer alatt egyszer tisztítottam meg a láncom, azóta csak fújom. Most, ahogy elnézem lassan esedékes, nem olyan gyakori művelet ez, hogy spéci szerszámot vegyen hozzá az ember...- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
canniball
nagyúr
és Daywalker!
Akkor itt valami árulás lesz... Közben eszembe jutott, hogy ha feltolom hátsó emelőre akkor kockázatmentesen ki tudom próbálni hogy tényleg leáll-e 1-es alapjáraton vagy csak nem voltam elég bátor; legközelebb amikor előveszem elő is adom a mutatványt.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Something_
őstag
Asszem leintettek, mert gokart jott.
Jo volt, csak buzi meleg volt, meg elotte 1 ora tokoles hatul, ki voltam, mint a kutya.
Iveket mutattak, kiulest, hogy hogyan kene, de mondtak, hogy felesleges eroltetni a kiulest, ezen a palyan nem feltetlen attol lesz gyorsabb az ember.
Vettem fel en is videot es BenZso is hatulrol goproval, majd visszanezem oket, most 1 het nyaralas van Balcsin.Ui.: amikor elkezdtem elvezni az egeszet, megforditottak a palyan az iranyt, egybol megint szar lett minden mire megint visszaforditottak elfaradtam, mint az allat. Negyed 6kor el is jottem, nem akartam kockaztatni egy perecet a vegen hulla faradtan.
-
amdk7
aktív tag
Háát, majd készítek pár képet, aztán meglátod miről van szó, de nem egy nagy dolog.
Ahogy már fent linkelték többen, illetve írták, a cseppszám a fontos. ~1csepp/perc és kész.
Az meg, hogy esőben többet cseppenjen (bár tudok állítani a szepen de) nekem nem mérvadó, mivel ha nagyon esik megállok, ha meg kevésbé, akkor elég ez a cseppszám is.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
imibogyo
veterán
Az általam linkelt "gyári" alkatrészekből például szerintem nagyon nehéz nem minőségit alkotni, mivel lényegében plug&play. Ahogy a Festo-s megoldás is ugyanez a kategória...
(#71809) amdk7: igazad van amúgy a cseppszámmal. Én csak szimplán tényleg nem szeretem ha valami "automatikusan" folyik. De ez az én nyavalyám...
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
Veszel egy ilyen olajpumpát, meg egy olyan kitet a vezérléshez amit múltkor linkeltem. Kell még egy fékfolyadék tartály, csövek, gyors-kötöző, meg egy tű.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
-
amdk7
aktív tag
Nah, akkor pár (sz*r telós) kép a teljesség igénye nélkül.
Poros piszkos a mocim, de ma jöttem vele haza és fényképezgettem, a takarítás holnap lesz. (már ha esik ) De úgysem az a lényeg, hanem az olajzó!Leszögezem ideiglenes megoldásnak indult, mert én is kételkedtem a hatékonyságban, de fent maradt.
80W-s olajjal használom, mint írtam ~2500km után annyi fogyott a tartályból, ami látszik (kb. fele)
Egyébként a tartályra fúrtam egy lukat és beleillesztettem egy (szintén festo) csövet, mert egy idő után vákum keletkezett benne és nem cseppent. Ez még a teszt alatt, 20-30km kiderült. A cső csak azt a funkciót szolgálja, hogy levegőt kapjon a rendszer, viszont döntögetésnél ne folyjon ki felül az olaj. - Ez látható az első képen felül.
Kinyitom a csapot, a (piszkos) szelep már be van állítva és 50-60s-enként cseppen egyet.
A festo cső végére drótot tekertem, ami megtartja a csövet a jelenlegi pozícióban.Nincs benne semmi báj és kecsesség, hisz nem ez volt a cél, csak, hogy lássam valóban működik-e.
A lánc nem fényesedik és takarítva sem volt mióta fent van az olajzó. Az oldalán még látszik a láncsray hagyta nyomok (elkenődés és a pöttyök, az olajzó felszerelése előtt áttörölgettem).Kb. ennyi látszik belőle éles használatban: Kép[link] A fenin, gumin nincs csak por.
Tisztában vagyok vele, hogy meg lehet igényesen is csinálni, meg is lesz, de mint írtam ez ideiglenes megoldásnak (próba) indult. Nekem bizonyított.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Horvi
őstag
Még nem rendeltem meg, mert nem sikerült még kiigazodni a méretek között, hogy pontosan melyik is kellene nekem.
Ha nem túl nagy gond akkor úgy nagyjából le tudnád mérni nekem a tartályt, hogy mekkora mert nem biztos, hogy van akkora helyem a Z-n és akkor be kell szereznem valami kisebb tartályt.(#71989) Somatom Lehet az a fajta videózás jobban érdekelné
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
V.Stryker
nagyúr
Milyen tűvel készítetted? Nem fecskendőtűnek tűnik...- Látom tűszelep. Amúgy a leírásban direkt volt a fecskendő a kisebb átmérő miatt az is szabályozza a csöpögést.A hátsó villánál nem szebb ha a hátsó lábtartóhoz kötegelve hozod le? Kevésbé látszik esetleg. Bár tudom, hogy kell valamennyi tartalék a villa mozgása miatt.
Szerintem amúgy nincs messze a tű...ha megnézel menetközben egy másik motort,hogy mennyit mozog a lánc...talán kevés is.
A csapot értem a csöpögés miatt, de az a hőmérséklet függvényében is változni fog... pl. nyári 35 fok vagy tavaszi 20 fok.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
De hogy? Kikisérletezed, hogy kb milyen időben milyen csapállás kell? És ha elfelejted? Tudod, amit el lehet felejteni azt el is fogod, ezért van rajta az elektromos benzincsap az egészen.
Nem kötekedni akarok, csak agyalok, mert én leszek a következő, aki meg szeretné csinálni és az emberi tényezőt mindenképp ki szeretném zárni a rendszerből.
Kéne valami, ami ugyanannyi olajat enged át annak viszkozitásától függetlenül. Vajon bogyó112 kolléga nem tudna rákérdezni a forrás topikban a másik oldalon?
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Dexar007
veterán
Nagyon elegans,es hasznos megoldas!Egy jobb fajta kanyarban,ahol leer a labtarto,a menetszel szepen raviszi az olajat a gumira.Ezzel legalabb a nyugdijkerdest is megoldottad.Ket legyet egy csapasra! Ezt a par kepet el kene kuldeni a nevesebb motorgyartoknak,szerintem sirogorcsot kapnak.A lancspray mar amugy is olyan oldszkul nem?
Give me your cum,bull!
-
félisten
Én amúgy éppen azért nem állok neki, mert olyat akarok ami precíz és nem látszik. Biztosan valami időzítő dolgozna benne és gyújtásra indulna. Tipikus téli téma, tavasszal meg bekalibrálnám. Ez is olyan ami amúgy nem hátrány ha eladod a motort. A GS-ből az index vezérlőt úgy kivettem volna. Amikor ernőn nem volt oldalidom és ezzel index akkor úgy villogott a hátsó mint álat, azzal meg nem lett volna ilyen.
-
Horvi
őstag
Köszi. Legalább lesz időm jobban körbejárni a láncolajzó témát meg egy barkácsolás beleférhet
(#72218) ath Köszi hát igen elég szerencsétlenül jött ki a dolog
(#72227) polimorf Köszönöm.
(#72229) FIREBLADE78 Hát elég szar bár nincs összehasonlítási alapom mivel ez az első törésem. Igen a gyógytornát többen is mondták, hogy véletlenül se blicceljem el.
Kicsit más téma. Szerintetek mennyire reális ár a 3000 HUF egy gyári fehér indexbúráért? Nézegettem a Z750-hez gondoltam kicsinosítom kicsit.
Hello darkness, my old friend...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban