-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#14787072
törölt tag
válasz julius75 #119576 üzenetére
Szia!
Tökre megértem az érzéseidet.
Mielőtt megszülettek a gyerekeim, mindenhová motorral mentünk a párommal. 10 év alatt bejártuk Magyarországot keresztül-kasul és fél Európát. Aztán megszületett a lányom, a párom már nem jött velem, nekem is csökkentek drasztikusan a motorozásaim. 2 év múlva megszületett a fiam, akkor eladtam a motort. Egyrészt az általad említett érzések miatt, másrészt időm sem volt. Illetve ami volt, azt a gyerekeimmel töltöttem és töltöm ma is. Nem bántam meg, hogy így döntöttem, igazából az elmúlt 10 év bármelyik pillanatát újraélném.Viszont már egy ideje nagyon motorozhatnékom van megint. Nyilván nem fogok annyit menni, mint a gyerekek előtt, de néha jó lenne egyet-egyet gurulni, szóval most motorkeresésben vagyok.
Igazából szülőként szerintem örök dilemma, hogy "jogunkban áll-e" motorozni? Mennyire számít önző dolognak? Nagyon sokat agyalok ezen. Egyfelől én is megfontoltabb, óvatosabb lettem 42 évesen (előtte se mentem állat módjára), felelős vagyok még két életért és látni akarom őket felnőni. Másrészt viszont ez egy hobbi, egy kikapcsolódás, ami feltölt. Énidő. Veszélyes a motorozás? Persze, de mi nem az? Otthon is el lehet esni a fürdőszobában úgy, hogy vége a dalnak. Vagy bringázás közben. Vagy gyalog a zebrán elcsapnak....
Szóval teljesen megértem, ha a következő években másról fog szólni az életetek, de hidd el, minden percét élvezni fogod (még ha néha nem is így gondolod) és nagyon hamar el fog telni. Így ismeretlenül is boldog "gyerekezést" kívánok!
-
#14787072
törölt tag
Igen, értem, amit írsz. Már gondoltam rá, de valójában nem az én világom a pályázás, meg aztán nagyon kényelmes lenne a 2 méteremet ráhajtogatni egy 600-as sportmotorra.
Sajnos, túrázást kedvelő típus vagyok, eddig is ilyen gépeim voltak. Igazából szezononként 1-1 hetes túra beleférne+ 1-1 napok itthon.
-
#14787072
törölt tag
A vadgázolás nekem is nagy parám. Egyszer, amikor az Őrségben motoroztam, pont az jutott eszembe egy erdősebb részen, hogy ha most kiugrik egy őz, annyi időm sem lenne, hogy levegőt vegyek.
Egyszer pedig az 1-es úton mentem haza Győr felé már szürkületben, Komárom és Gönyű között jártam és már csak akkor vettem észre, hogy két őz áll az úton, amikor közöttük (!) elmentem. Egyszerűen beleolvadtak a környezetbe..... Na, akkor megálltam gatyát cserélni.....
-
#14787072
törölt tag
válasz runner 125 #119867 üzenetére
Ritka ronda valóban. Mint egy Buell Ulysses.
E-motorokból szerintem az olasz Energica készít motornak kinéző modelleket.
Ha CB1300, akkor meglesném még a GSX1400-et, illetve a ZRX1200-t is.
-
#14787072
törölt tag
A Karma megint közbeszólt....
-
#14787072
törölt tag
válasz FeniX- #120339 üzenetére
Én 4 év kihagyás után most készülök visszaülni motorra. 10 éve bringázom Budapesten tavasztól őszig (ami ugye statisztikailag veszélyesebb a motorozásnál), csak télen BKV-zom, gyűlölöm. A kocsi hétközben a garázsban pihen, csak hétvégén veszem elő, ha nagyon szükséges.
-
#14787072
törölt tag
válasz dangerzone #121260 üzenetére
Szia.
Nálam egyszerű a helyzet: egész egyszerűen kizárólag az Adventure motorokon férek el a 201 cm-mel. Az összes naked bike olyan alattam, mintha gyerekbicajon ülnék és a lábam magam alá van csomagolva. -
#14787072
törölt tag
válasz zgospel #121373 üzenetére
Egyetértek!
Nézegettem a Yamaha XT1200Z Super Tenere-t, de náluk is ez a két szín van csak. A nagyon "eredeti" Tech Black és a Ceramic Ice, ahol a tank kapta meg az alapozószürke színt, így olyan, mintha egy törött motor több színből lenne összerakva és még nem fejezték volna be a festését...Ráadásként felnik kékek....
[ Szerkesztve ]
-
#14787072
törölt tag
válasz fpatrik17 #121592 üzenetére
Szia!
201 vagyok, átérzem a problémát.
2005-2011 között egy DL650-em volt. 60 ezer km-t tettem bele, 0 meghibásodással (ja, egyszer kiégett a tompított, azt hiszem). Mentem egyedül utassal, itthon és külföldön egyaránt. Az egy nap alatt megtett legtöbb km 850 volt, igaz, másnap nem akartam motorra ülni, de 3-500 km/nap simán volt és nem fájt a seggem.
Nagyon-nagyon ajánlom a magasságodhoz a DL-t, baromi jó motor, de való igaz, féktől, futóműtől nem kell csodát várni. Nyilván megáll, meg nem nyeklik össze, de túrázáshoz bőven megfelel, pláne első motornak.
Sajnos a keret szűkös, ahogy előttem is írták.
A Varaderoból a legelső, karburátoros, ABS nélküli széria férhet bele szűkösen, ott több a hely a lábnak, de simán fogyaszt 8 litert (én mondjuk soha nem néztem a fogyasztást a motorjaimon) és nehéz, mint a sár (270 kg).
A naked vonalat én is elengedném.
-
#14787072
törölt tag
válasz BloodyEddie #121794 üzenetére
Egyetértve a többiekkel az alábbi kiegészítéssel:
ezek általában nem a nepper nevén vannak, tehát igazából a külföldi eladótól fogod megvenni, ami azért gáz, mert egy esetleges jogérvényesítésnél a nepper széttárja a kezét, hogy nem tőle vetted....
Ismered a mondást? Az alábbi 3 feltételből egyszerre mindig csak 2 érvényesülhet:
-olcsó
-kevés km
-rendezett előéletAmúgy én, ha külföldről vennék, akkor magam mennék ki érte.
-
#14787072
törölt tag
válasz Biqci #122311 üzenetére
Teljesen egyetértek veled....
Azért az is "komoly" visszatartó erő, hogy ha járművezetéstől eltiltás hatálya alatt vezet valaki és elkapják, az csak szabálysértés.
Gyakorlatilag, ha nem vagy baleset részese/okozója vagy közúti ellenőrzésen nem állítanak meg, simán vezethetsz. Ha elkapnak, kapsz egy csekket és csá.
Achar: 2-től 8 év a büntetési tétele ennek a mutatványnak.
[ Szerkesztve ]
-
#14787072
törölt tag
Mondjuk jogos...
-
#14787072
törölt tag
válasz dellfanboy #122787 üzenetére
Ááá, az a villanyszerelők jele.
-
#14787072
törölt tag
válasz Topiccsendőr #123304 üzenetére
Így van, egyszerűen csak nagyobb a hype körülötte. "Legenda", meg "Dakar" meg "örök élet". Hát, én is meg voltam őrülve érte pár éve, aztán volt "szerencsém" egy 1994-es példányhoz, 1 szezon erejéig. Kétszer örültem: amikor megvettem, meg amikor eladtam. Egyik motorommal sem volt annyi probléma, mint azzal. Tény, hogy belenyúltam, de amikor ment (osztrák piacra gyártott, 48 LE-s verzió), akkor sem estem hanyatt tőle.
Nem azt mondom, hogy sz@r, mert a maga idejében biztos jó gép volt és a mai napig vagány a formája (az ST-nek is), de szerintem sem tud annyival többet a Yamaha-nál, mint amennyiért hirdetik mostanában a régi AT-ket.
-
#14787072
törölt tag
válasz Topiccsendőr #123309 üzenetére
Egyetértek. Főleg azzal, hogy a maiakhoz képest rakat szarok. Helyén kell kezelni őket. Pl motorikusan egy 650-es DL kb. mindenben jobb. Tudom, nem lehet így összehasonlítani, az egyik kb. 1982-1983-as fejlesztés (XLV750), a másik blokk 2004-es. Persze, szeretem az öreg motorokat, de én sem várom azt tőlük, hogy úgy viselkedjenek, mint egy mostani gép.
Én sem zsákbamacskát vettem, előtte kikupálódtam AT-témában, ismertem az egyes évjáratokat, a gyengeségeiket, de úgy voltam vele, csak akkor tudok róla megalapozott véleményt formálni, ha kipróbálom. Nem bántam meg, de ilyen értelemben nekem is óriási csalódás volt. Még egyszer hangsúlyozom, nem azért, mert fost vettem, hanem a vezetési élmény és a motort körülvevő mítosz miatt.
-
#14787072
törölt tag
válasz bekiss #123350 üzenetére
Nekem is volt 650-es DL 2005-2011 között. Meg tudom erősíteni, amit a fékről és a futóműről írtatok. Ennek ellenére én szerettem azt a motort, nagyon megbízható volt, sok helyre elvitt.
Az új 1050 formailag tetszik, de ráülve én kicsinek éreztem. Az ára pedig brutál elszállt. Tavaly 4,6 volt az XT, a 2021-es modell pedig már 4,8.....És valóban: a KTM 1290 Super Adv. S most akciósan 4,84+regadó....
-
#14787072
törölt tag
válasz bacus #123380 üzenetére
Nekem nagyon régóta tetszettek a BMW motorok, még a nagy GS-mánia előtti időkről.
Magasságomból adódóan csak a GS(A) jöhet(ett) számításba, de 2011-ig nem tudtam kipróbálni. Nyilván nem volt "tisztességes" a verseny, mert egy fullos, ESA-s BMW-t próbáltam ki, de letaglózó volt a különbség.
Hangsúlyozom, szerettem a DL-t, soha nem hagyott cserben, de nem egy kávéház a két motor, az tény.
-
#14787072
törölt tag
válasz bacus #123386 üzenetére
Ezt a hozzászólást mintha én írtam volna szóról szóra.
Abszolút egyetértek, még annyi, hogy engem ez az év döbbentett rá több szempontból is, hogy nem érdemes semmit sem halogatni. Ha olyan az élet/anyagi/egészségügyi helyzet bele kell vágni, akármi is legyen az. Nincs értelme mire várni.
"Majd ekkor, majd akkor". Aha. mindig lesz indok, hogy miért ne...
-
-
#14787072
törölt tag
válasz djeperto #123411 üzenetére
Szia Djeperto!
Köszi, hogy leírtad.
Nálam alapvetően nincs rózsaszín köd a BMW-t illetően, elismerem a márka előnyeit, de hallottam, olvastam én is eleget a negatívumokról. Sokatmondó volt pl. 2013-ban, amikor a német Motorrad magazin hirtelen megszakította az új vizes GS tartóstesztjét és megjelentek a szerkesztőségben a márka mérnökei, vezetői. Érdemes nézni az arcokat:
Vagy amikor petíció indult a villaszár garanciális cseréje miatt, mert túl sokan törték össze magukat és ezt követően rendelt el nagy nehezen visszahívást a gyár:
Szóval valóban nem tévedhetetlen és tökéletes gyártó a BMW, de 40 éve reszelik a GS-t (lehet, már túl is reszelték), vannak jó dolgaik (pl. telelever), én szeretem a boxer hangját, nem zavar a kardánreakció és igazából ezen férek el a legkényelmesebben. Valóban nem biztos, hogy jó az nekünk, hogy ennyire túl van tolva az elektronika egy motorban. Anno az 1200-es Multistrada-ra mondtam, hogy űrtechnika van benne, most már mindegyikben.....
Persze, nézem a többit is, de nem tudom, tudnám-e szeretni a Crosstourer-t (olyan van neked, igaz?), a Tiger Explorer-t, a KTM Super Adventure-t vagy akár a Super Tenere-t. És ami a legfontosabb, mennyire férek el rajtuk kényelmesen.
Tulajdonképpen egy utolsó évjáratos levegő/olajos DOHC GSA lenne a legtutibb számomra, de az itthon olyan ritka, mint a fehér holló. Múlt hónapban volt egy 2013-as, 1 nap alatt elvitték.....Vagy kell venni egy öreg 1150-et és mosolyogni a sisak alatt.
-
#14787072
törölt tag
válasz djeperto #123422 üzenetére
Same as me: 201 cm, 96 kg.
Versenyben van még nálam a 2018-2019-es CRF1000 AT Adventure Sports, de ott azért vannak számomra erős kompromisszumok: pl. 21-es, tömlős gumi (terepre nem megyek), nem állítható szélvédő, viszonylag kis teherbírás (két személynél lényeges), üzemanyagtank-üzemanyagpumpa problémák.
-
#14787072
törölt tag
válasz Geresics #123428 üzenetére
Pár éve volt a Discoveryn egy angol műsorvezető sorozata (World's Greatest Motorcycle Rides, Henry Cole), ő ment végig 2-szer a 66-oson (2004-ben és 2016-ban), ő is azt mondta, hogy egy része már eltűnt, ott van helyette az államközi autópálya, másik része elhanyagolt, megint más része dögunalmas egyenes. Egyetlen jó szakasza volt: Mojave sivatagtól Kaliforniáig tartó szakasz. Ez emlékeztetett leginkább a valamikori 66-osra.
-
#14787072
törölt tag
válasz dellfanboy #123441 üzenetére
Nem feltétlenül. Én is ismerek pár embert, akinek sokkal drágább a motorja, mint az autója. Kinek mi a prioritás.
De nyilván van az a réteg is, amiről te beszélsz.
-
#14787072
törölt tag
Bizony, siralmasan kevés. Pláne ha nem az átlagot adná meg a KSH, hanem a mediánt, ami jobban mutatná a realitást, akkor még siralmasabb lenne....De ez egy motoros fórum, nem gazdasági, szóval befejezem Bohumil Hrabalt idézve: "Közép-Európában jobb nem kijózanodni!"
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok