-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
srácok, azt szeretném megkérdezni, hogy egy honda sh 150-esen van-e valami buktatója a kuplung cserének? ( 2001-es model ) nem az egész hóbelevancot csak magát a kuplung tárcsát szeretném cserélni.
Mennyire fontosak hozzá ezek a "mindenféle" célszerszámok? Mi az, amit házilag is meg lehet oldani?
Átlagos szerelői vénával vagyok megáldva.
:-)Széles utat, köszi!
Béla. -
FeniX-
aktív tag
válasz CyberPunk666 #86047 üzenetére
Igen, arra gondolok, hogy úgy tudom, a kuplungot a hátsó kerék rögzítésével is ki lehet lazítani, nem feltétlenül szükséges pl. ez:
[link] -
FeniX-
aktív tag
Na, de ha már a harang lent van, onnan csak egy lépés a kuplung cseréje.
Sajnos a YT-on leginkább olyan szétszerelős videókat látni, ahol a kedvenc kínai fröccsöntött, lyuggatott papucsban rááll az ipse, és úgy szedik szét a kuplung szerkezetet.Nyílván nem ezt a szerelési metódust szeretném követni én sem. Nyomatékkulcsot elvileg van kitől kérnem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz runner 125 #86057 üzenetére
Szuper, jó ötlet! Köszönöm, és megnézem a másik fórumot is.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok kedves Motoros Társak,
valamelyikőtöknek nincs véletlenül a birtokában olyan tudás, vagy infó, hogy régebbi motorok karbi szívócsonkját (igen, azt a vulkanizált vackot) hol és hogyan (vagy egyáltalán lehet-e) felújítani?
Egy yamaha srx 400-as 1JK-13586-01 cikkszámú alkatrészéről. (jobbos- balos egyaránt)
Nem igazán találok cserealkatrészt, vagy csak olyat, ami (egyelőre) túl drágának tűnik.
Üdv, köszi!
-
FeniX-
aktív tag
válasz runner 125 #98885 üzenetére
Köszönöm, néztem itt is, de a legtöbb helyet az XT600-ashoz hozza az alkatrészt. Ma lemérem, hátha méretben jó lehet!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kedves Motoros fórumtársak,
Egy kényes kérdésben kérnék segítséget.
Egy régi yamaha, karbis belpiacos gépet szereztem, amit több lépcsőben akarok megcsinálni.
Lényeg a lényeg, hogy amíg a tankot felújíttattam, a karbit elmostam brigéciolban, és elraktam pihenni.
Eltelt kb. 3 hét, és mikor visszajött a tank, összeraktam, és szomorúan tapasztaltam, hogy a karbi második - vákuumos - torka teljesen összeállt. Valószínűleg az volt a probléma, hogy nem öblítettem el a brigéciol után, csak kifújtam, eltöröltem a karbit. (igen, akkor nem ellenőriztem, hogy nyit-e a második torok, illetve, nyit, csak a gáztolattyú van beállva, nem moccan sehova.
(még lábon hoztam el korábban a gépet, akkor a gyorsítás jó volt, viszont a tank volt eltömődve rozsdával, amit azóta kimostam a karbiból)A klasszikus YDIS karbiról van szó.
Megőrülök, mert már két napja megy a vúdúzás, és eddig semmi eredménye nincs. Csavarlazító, brigéciol-os fürdő, egyelőre minden hiába..Bármilyen ötletet szívesen fogadok.
köszi![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
..végülis, jól eltértünk a tárgytól.
Szóval van esetleg olyan "Kolléga", aki közelebbi barátságban volt már az ydis karbival?
:-) -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, egy picit talán amatőr témában, de segítséget szeretnék kérni.
Csutkakormány átalakítót keresek, de sehol nem találtam rá a megfelelő engliss szaxót.
A crossbar/handlebar és átalakító szókapcsolatra marhaságokat hozott ki.
Ebay-en szeretnék nézelődni.
Mármint, hogy csutkáRÓL normálisRA.
köszi![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, meg szeretném kérdezni, hogy tudja-e valamelyikőtök, hogy 250-es YBR, 2007-es évjáratú mocinál, ha az akksi kivétel után kell-e bűvészkedni valamit a komputerrel?
(Nem indításgátlóra gondolok, hanem olyasmire, hogy mondjuk "tanítani" kell az injektort, vagy akármi)
Van egy bukócsövem a gépre, de picit át akarjuk szabni és in situ kell majd hegeszteni.Köszi szépen, hali!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
egy kissé amatőr kérdéssel fordulnék hozzátok, tapasztaltabb motorostársaimhoz.
Mostanában váltottam "nagyobb" kategóriára, és 6 év 125-ösözés után kicsit messzebb is merészkedtem, mint a napi munkába járás, és a városhatárok.
(nem túl nagy lépésköz, egy 250-es 1 hengeres yamaha)No, lényeg a lényeg, hogy a kanyarkezelést kezdtem el ízlelgetni.
Próbálok külföldi és itthoni (pl. Dodor, Onroad) vidiket nézni, hogy jobban menjen a dolog.A kérdésem az, hogy pontosan hogy van az, hogy "spórolunk a dőlés-szöggel, hogy a motornak ne kelljen annyira bedőlni", ezáltal nagyobb lesz a tapadás?
Lényegében én dőlök ki jobban a kanyar belső fele felé, hogy a motornak ne kelljen annyit dőlni? (Mint fordítva az egyhelyben nagyon szűk fordulónál, hogy én egyenes maradok és a motort tolom ki, hogy ő dőljön helyettem.) Jól értem, vagy "nincs meg" a koncepció?
-
FeniX-
aktív tag
válasz yodamastah #119579 üzenetére
Halihó, értem, köszi!
(És ettől függetlenül továbbra is ugyanúgy kormányzok, hogy amerre kanyarodok, azt az oldalt tolom meg a kormányon; oké) -
FeniX-
aktív tag
válasz vendingo #119595 üzenetére
Szerintem ez amúgy pont ugyanaz, mint a megcsalás.
'Aki menni akar, az úgyis menni fog'.
A legtöbb - motorhoz nem konyító ember - szemében a motor vagy olyan, hogy:
- ráülsz -> meghalsz,
vagy
- 200al tud menni, há' mit tötymörög itt előttem 60-al. (forgalomban)Fel sem merül bennük, hogy a kettő között is van egy csomó átmenet.
pl. nagyban megkönnyítené a motorosok dolgát is, ha az autósoknak minimális szinten de elmagyaráznák, hogy pl. a kismotor az nem fog 100-al menni, hiába állnak bele a seggébe. Meg nem minden motor képes 3 másodperc alatt 200ra felgyorsulni.
De ez már tényleg off.
(Teszem hozzá: pl. bringával kb. ugyanakkora veszélynek vagy kitéve az utakon, mint motorral.. arról mégsem akarják lebeszélni az emberek többségét. És ott talán még nagyobb százalékban vannak olyanok, akik főúton sisak nélkül, fülessel tekernek, vagy simán áthágnak mindenféle közlekedési szabályt, meg szétnézés nélkül átvág az út baloldalán a túloldalra)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Esti humor:
"Neki könnyű nagy íven tartani a motort, nem?"
:-)
link[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Helló-belló, hogy új mezsgyére tereljem a közös nagy beszélgetést, kis segítséget kérnék szerelésben jártas kollégáktól.
Az YBR (250-es) -en szeretnék szerelphézagot állítani, de nem találok konkrét szerelési leírást. Egy külföldi fórumon (bikechatforums.som) találtam egy 'esettanulmányt', ahol a tulaj - többek között - ezt is végigjárta, de miután írtam neki, a válasza nem adott megnyugvást.
(konkrétan, szerintem le kell szedni a tankot a mutatványhoz, a srác meg azt írta, hogy ő anélkül csinálta meg.)
'Mindent elhiszek', de a motoron a szívó szelephez szerintem a tank levétele nélkül lehetetlen hozzáférni.
Beteszek pár képet, hogy miről beszélek.
A kipufogó szelephez tök szépen hozzáférnék (rendezői bal-felől) a szívóhoz viszont nem.
Na most, a kérdésem leginkább az, hogy ez injektoros masina, és hogy hogy a 'bánatba' szedem le a tankot? Régi karbisnál megoldottam, de ilyet még nem csináltam. -
-
FeniX-
aktív tag
Egy kis esti hangulat:
[idióta bőrmellénykében]
'Imádom' a magabiztosságát. Ti jobban értetek hozzá, de szerintem egy pár alkalommal még az ív sem jó. Arról nem is beszélve, hogy kommandósnak is hiszi magát a stop karjelzéseivel.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz vendingo #120334 üzenetére
De ezt negatívumnak érzed? Mármint, hogy azóta óvatosabban mész.
Szerintem ez pont, hogy segít neked, hogy méginkább elkerüld a baleseteket.
(Legalább a saját részed legyen O.K. Értem ezalatt a vezetési stílust, választott sebességet, forrófejűséget)
Akkor kell tényleg elgondolkodni, ha a motorra ülvén az jut az eszedbe, hogy "mi van, ha meghalok" .. stb., "mikor lesz balesetem". Mint itt írta pár hete valamelyik tag, aki gyermekáldás elé nézett. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #120335 üzenetére
Az a probléma, hogy a normális közlekedésre - pl. városban - tényleg nincs jobb alternatíva, mint a motor / robogó. (feltéve, ha nem 2 km-t kell megtenni)
Az ember elhatározza, hogy 'oké, akkor átülök bringára, és majd úgy..' aztán az ismerősei elkezdik mondogatni, hogy "de nem hallottad azt a múltkori XY-t, akit az üllőin vertek telibe a bringasávon?" ..stb. Végül meg ott lennél, hogy marad a jóöreg (fos, undorító) BKV.
Nekem pl. napi 2x 1,5 órát kéne zötykölődni.. köszönöm, nem.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz tboy93 #120338 üzenetére
Pontosan. Hányszor mérlegeltem már én is, hogy autót meg motort is fenntartani - számomra - pont a megtakarításoktól veszi el a pénzt, viszont az autó az max A->B-be közlekedő edény, a motort meg élvezem is, mondjuk a bringát is. De csak azért nem fogok a BKV-nál maradni, mert mindenki más folyton mondogatja nekem, hogy baleset fog érni, és meghalok a 2 kerekű járműveken.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #120346 üzenetére
Milyen bringát használsz pesten?
Sokáig montiztam, aztán átalakítottam ilyen fél-trekkingnek, de az sem volt jó, úgyhogy vettem egy alap trekkinget. Most meg visszasírom a montit. (terepre.. mert aszfaltra príma a trekking)
Ezekszerint, a bringa is olyan, mint a motor.. nem elég belőle 1, mindenhova másfajta kell. -
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #120346 üzenetére
Amúgy lekopogom, egyelőre én is úgy megyek a mocival is, hogy "ez a pesti forgalom ilyen" és nincs bennem plusz félsz. Régen azért volt bőven. Motorral pláne. Zavart a sisak (hüvösebb reggeleken párásodik) meg folyton oldalra nézegettem, hogy biztos nem látom, és valaki nekemjön. Meg, hogy mikor robbanok le (mondjuk, ezek még a simsonos idők voltak)
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
Közéleti: Néztétek a napokban a Dodor OnRoad-nak címzett videóit? Mi a véleményetek?
-
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #120401 üzenetére
Aha. Én totál elnéző vagyok az olyan dolgokkal pl. mikor mondják, hogy "lezárt versenypályán" tesztelte 200-al, közben meg közúton. Ez nekem nem probléma.
Mondjuk az néha engem is idegesít, mikor valaki egy sok mérnökórát magába foglaló technikára simán azt mondja, hogy "kalap szar", miközben a különbséget nem tudja, nem érzi, meg fingja nincs róla, hogy valójában milyen a kalap szar tényleg.Egyik ismerősöm mondogatta mindig a suzuki ignis-re, hogy az egy szar autó, mert hogy merev tengelyes a hátsó futómű. Hosszú távon idegesítő volt már, hogy folyton ezt szajkózta, miközben életében 2 autónál többfajtát ki sem próbált.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Geresics #120409 üzenetére
Ez érdekes, nem gondoltam volna, hogy egy kommentelő "kihívása" elől inkább viszakozik.
Gondolom, mondjuk ha belement volna, utána minden héten lehetne bizonyítani, egyre veszélyesebb dolgok hajszolásában is.ON: Ma szembesültem vele, hogy az első fékkar furata oválisra van kopva.
Ha full-paraszt módon behúzom, akkor nem tudom fokozatmentesen működtetni, hanem egy ponton túl akad illetve "becsűröm" a fékkart teljesen.
Ha picit megemelem, illetve felfelé húzom, akkor normálisan megy. Kivettem, megnéztem és a csapnak van egy minimális játéka a fékkar furatában. Úgyhogy amíg nem rendelem meg az újat, addig legalább tudom, hogy milyen módszerrel kell rámarni, hogy ne bicskázzak be azonnal.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Topiccsendőr #120418 üzenetére
Hát, ha a 'versenyrencer'-hez is van lambda szonda, akkor végülis miért ne? Abból kap jelet.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Topiccsendőr #120423 üzenetére
A típusról én is lemaradtam, sry.
-
FeniX-
aktív tag
Valamelyikőtök szokott járni itt a citadellás motorostalálkozóra? Jók ezek a hepeningek? GOndoltam, legalább megnéznék közelről egy-két kiszemelt mocit, rákéredzkedni mondjuk nem tudom, mennyire illik. (nagy vágyak tárgya egy freewind, de nem érzem magam olyan brusztosnak, hogy meg is tudjam tartani)
-
FeniX-
aktív tag
Jaj, még egy kérdés: a motoron műszaki vizsga szempontjából mely alkatrészeknek kell műbizonylatosnak/eredetinek lenniük?
Fékkar, kuplungkar, kipufogó, lámpatestek?
Pl. a kormányt simán kicserélhetem másmilyenre? Csomagtartó konzolból is felrakhatok akármit? Plexik? Egyéb kiegészítők? -
FeniX-
aktív tag
válasz Max_218 #120689 üzenetére
Gratulálunk, üdv!
Halkan jegyzem meg, hogy a sikeres jogsi után azonnal érdemes elkezdeni vezetni-vezetni-vezetni! A szezonnak bőven nincs még vége, sőt/pláne egy 125-össel 365-napból motorozható kb. 320 nap!! Ha most kihagysz egy fél évet (mondjuk tavaszig), utána megint olyan lesz, mintha 0-ról kezdenéd! -
FeniX-
aktív tag
válasz Pttypang #120710 üzenetére
Lakótelepi környezetben követem a futár-szomszéd srác példáját.
Este kb. 9-10ig kint leláncolva, leponyvázva, utána meg éjszakára betolom a pincefolyosóra.
(Ahol nem lehetne, mert más tűzveszélyességi osztályú a folyosó besorolása, és a közösképviselő is folyton b.sztat érte, de ez van)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel