Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Something_

    őstag

    válasz Kolondrum #61611 üzenetére

    Még vásárlás előtt derült ki, Yamaha World-be rakatta be a motort, ott néztem meg és a world-ös srác egyből elmondta.
    De úgy voltam vele, hogy még így is megéri, asszem 700k volt (850 felett volt berakva a kereskedésbe), lehet kicsivel több, kapott egy fékolaj és olajcserét, friss műszakit (eladó fizette a műszakit), aztán kapott előre, hátra új gumit és letoltam vele 10.000 km-t nagyobb hiba nélkül. Asszem két kisebb hiba jött elő, idézőjelbe hiba. Hiányzott az olajsapka O-Gyűrűje, így egy meleg pályanapon könnyezett, jól be is fostam. A másik hiba pedig, hogy hamar elfosta magát a napi számláló resetelő gombja, de ahogy olvastam rr fórumokon ez "típushiba", megfáradnak.

    Meg még azon a pályanapon (Persu nézte, én csak sápadoztam), amikor néztük, hogy miért könnyezik, akkor derült ki, hogy a dekni ragasztva van, vagyis pasztázva vagy mi (remélem nem sziló:D), mivel borult a motor és cserélték a deknit.

    Azóta csak az általános dolgok voltak, most voltam vele szervizbe, ezek lettek rajta megcsinálva:
    Szelep ellenőrzés, korongozni nem kellett: 10,000,-
    Légszűrő, cserével együtt: 9,780,-
    Teló szimm. olaj, munkadíj: 37,500,-
    Olajcsere, Motul 7100 + szűrő 14,000,-
    Első fékolaj csere, légtelenítés: 3,000,-

    Tavaly még volt egy hűtővízcsere és olajcsere.

    Ergó így szerintem jól jártam és ha azt nézzük nem a felső szegmensből választottam, így tudom cáfolni azt is, hogy nem feltétlen szar az olcsóbb árszegmensben lévő motor. Nyilván nem hibátlan motor, de 2005-ös, nem hibátlant kerestem, mert tudtam, hogy olyan ritka vagy nincs vagy 2x ennyibe kerül. Mást lehet elriasztott volna, hogy estek vele, plusz kínai idom. Így legalább nem féltem annyira. Nyilván bennem van a majré, hogy nem kéne nagyot esni, mert munkába járásra is használom, így ha kocsival kell jönnöm az plusz heti 30e lenne.

    A másik példám az autóm. 3 éve vettem, 1,3 milláért. Fél napot volt fent a hahu-n, kereskedő rakta fel, mert beszámította valami 0 km-es autóba, azon sokat keresett, ezen elvileg nem annyira, de meglepődött, hogy fél nap alatt 10en hívták fel, de gyorsba lecsaptam rá.
    Elmentünk, rákötöttük szgépre, asszem 2 hibát állapított meg a 2 "szakértő" akiket vittem magammal, ebből az egyiket cseréltettem (hűtő, ez volt kb 25k, nissins), a másik pedig a szervó hangja, hogy búg, lehet hamarosan be fog halni (ezt állapították meg 2013-ban), azóta ugyanolyan hangja van.
    Elvégeztem az átlagos szervizeket, futómű, szűrők, olaj, stb és "hibátlanul" használtam az autót a mai napig.
    Nyilván egy 1999-es autó már baromira nem új, elkezdett rohadni, javíttatni kellett, de ez benne van a pakliban.
    Egy típushiba jött elő 3 év alatt, az zsebbenyúlós volt, de ez a BMW által is elismert hiba volt, csak sajnos kifutottam a garanciaidőből, így asszem olyan 150k volt a javítása (3-4 BMW szerviz 350-450e-et mondott rá). (hátsó híd egy részen megrepedt a karosszériánál)
    Most árulom az autót 1,7-be, nyilván nem fog ennyibe elmenni, 1,4-1,5, de ahhoz képest, hogy 3 év alatt a legtöbb jármú hasznát ára jelentősen csökken, így én elégedett vagyok viszonylag.

    Szóval reálisan kell állni a vásárláshoz és ki lehet fogni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák