-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
Egy kis közvéleménykutatás. Valamikor az idényben, vagy jövőre vennék egy új nakedet. Leszűkítettem kettő versenyzőre a dolgot:
- Triumph Street Triple RS
- Ducati Monster 821Mind a kettő egy árban mozog (13.000 chf +-500). A szívem nagyon a Ducati felé húz, jobban tetszik a forma és a hang meg a brand, viszont a Triumph tűnik jobb ár/értékűnek és ott is bőven van hagyomány.
Le tudtok beszélni a Ducatiról? 90%-ban a környéken mászkálnék a hegyekben, pályára szinte tuti biztos hogy nem vinném, néha lehet bejárnék vele dolgozni.
-
Xero
nagyúr
válasz zgospel #105459 üzenetére
Köszi szépen és a többieknek is. Igen tény, hogy a Ducati felé húz a szívem. Az is megvan, hogy az R lenne pariban vele, de árban itt nagyon így jön ki a dolog. Egyedül annyi, hogy amire nekem kellene, ott kb feleslegesen ügyesebb a Triumph.
Valamikor májusra szervezek valahogy teszteket és eldöntöm aztán lesz valami.Amúgy japán már volt elég az életemben gsf400-tól kezdve egy gyák gixeren át egy hornetig. Most valami más kell.
(#105458) geresics: Szerencsére szeretek szerelni, sőt boldoggá is tesz. Bár nem hiszem, hogy új gépeknél ez annyira szempont. Ahogy fentebb is írtam a szívem a monster felé húz nagyon, de majd meglátjuk győz e a racionalitás.
Ráadásként pedig a párom is a Ducatira szavazott, bár az ő véleményében pont nulla a racionalitás.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz [-HERO-] #105475 üzenetére
Itt azt mondták a Monsterre, hogy 2 év korlátlan garancia, 3 ingyen szerviz. Ezt lehet bővíteni valami 1000chf-ért 3 vagy 4 évre (erre nem emlékszem pontosan) és 3 év ingyen szervizre. Valószínűleg a Triumphnál is hasonlóan állna a dolog.
Utána ami olyan azt úgyis én megcsinálom. Nyilván nem akarom a világ minden pénzét rálocsolni, de ha nem hagy ott az út szélén az Alpok közepén, akkor ez a része annyira nem zavar.
A Ducati nekem valahol becsípődés gyerekkorom óta, amikor Bükkszentkeresztről lefelé jövet egy száraz kuplungos Ducati csattogott a parkolóban Lillafüreden. Így maradok, kb mint a dohányosok. Max nem nyúlok hozzá.
A Triumph is mocskosul tetszik, a három henger hangja is nagyon különleges és tényleg ésszerűbb döntésnek tűnik.Mindenképpen ki fogom próbálni mind a kettőt, csak gondoltam hátha van valami jó érv a Ducati mellett. Tudom nagyon gáz...
(#105473) runner 125: Azért jócskán nagyobb dög mint a 620-as.
De valóban puding próbája az evés. A bal törött könyököm miatt az üléspozíció sem mindegy, jobb ha kicsit közelebb a kormány. Viszont 1200-as hétszentség hogy nem lesz. Az már feleslegesen nagy dög lenne nekem. Még egy 821-et sem motorozok majd ki nemhogy a Triumphot vagy az 1200-t.Bármelyik is lesz az első idényben a majrés beállításból max 1-2x volt kikerülni, ezt most borítékolom.
Ráadásul itt a rendőrök keresztre feszítenek, ha túlhúzod, szóval kb teljesen felesleges.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz dellfanboy #105480 üzenetére
Persze nyilván tudom, csak gyerek fejjel 25+ éve ez ragadt meg. Egy piros csörgős motor aminek nem olyan hangja volt mint a többinek. Csak évekkel később jöttem rá mit láthattam.
Mondjuk van átalakító kit hozzájuk.
De ha a monster lesz, úgysem barmolom szét.
-
Xero
nagyúr
válasz csoki46 #105508 üzenetére
Svájcban helyi B jogsival kb 8 óra után (4 óra elméleti és gyakorlati oktatás + 2x2 óra oktatóval forgalom) motoron is vagy. Valójában utána még tanuló fázisba kerülsz és vizsgázni kell 1 éven belül, de kb ennyi a realitás.
Bár nem hiszem, hogy opció átköltözni, B permitet szerezni, honosítani a jogsidat stb. Plusz picit drágább is a móka, min 1000 chf körül mozog. -
Xero
nagyúr
válasz csoki46 #105518 üzenetére
Mondjuk én ezt pont sz*r eljárásnak tartom. Autóval még oké ez a koncepció, hiszen melléd kell hogy üljön a tanuló fázisban egy rutinos sofőr. De motoron semmi. Kicsapod a tanuló táblát és mész utadra.
Sokkal jobb lenne mindenhol, ha egy-két komolyabb vezetéstechnikai képzés is lenne az alapképzésben. Legalább kis és közepes sebességen. A nagy sebességűt pedig kötelezővé tenném 100LE fölött.
Tegyük fel valakinek van jogosítványa autóra 5 éve, de nem ült autóban sofőrként azóta egy percet sem. Elmegy letudja a 8 órát, majd vesz egy S1000 RR-t és megcibálja. Ha kicsit is hülye már ki is nyírta magát. Nyilván szerencsére ez a rendszer társul egy ici pici normális látásmóddal, de attól még benne van a rizikó erősen.
Bár én ugyan így látom az autós jogosítványt is. Ne bohóckodjon senki hátul kaparós 300+ LE-s autóval friss jogosítvánnyal. Irány a tréning.
-
Xero
nagyúr
válasz Bogyó bá' #105592 üzenetére
Na most ez érdekes kérdés. Pont a napokban nézegettem a protectoros farmerokat. Pannonia óta világ életemben egy-két részes bőrökben mentem.
Vajon mennyire van létjogosultsága egy ilyennek? Csak úgy mászkálni jobb lenne néha a dzsekivel. -
Xero
nagyúr
Az a baj ezzel a rendszámmal, hogy ha csak 1x kapják ki a forgalomból a rendőrök 90%-a meg fogja nézni, hogy hogyan van rögzítve. Anno egy másik dimenzióban, német autópályán, 50 éve én is mentem rendszám nélkül a rakparton a megengedett 3-5x-ével, de ez max egy fiatal hülye húzás volt, plusz éjszaka a kutyának sem ártottam. Viszont aki így rögzíti a rendszámot az necces kategória nálam...
Ha annyira meg akarja cibálni a bajuszát, akkor haladjon ki pályára, vagy menjen fel szerpentinre. A hegyekben úgysem basztatják. Ha viszont a városban akarja fényes nappal cibálni neki, akkor megérdemli, hogy nyakon csípjék. Azt nem mondom, hogy guruljon ki elé egy zil, mert ne, de ne ilyen helyeken legyünk már faszagyerekek.
Plusz ha telik majomra, akkor fussa banánra is. Benézted a rendőrt? Elkapott a trafi? Fizess. Nagy kaland. Belefér. Egy svájci rendőr ezért minimum kilőne a picsába. Már 10%-os túllépésért is megy a dádá ha megfognak.
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #105986 üzenetére
Legközelebb a Zürichsee mentén menjetek le és onnan Zug felé. Sokkal hangulatosabb, és nem kell pályán szüttyögni végig.
Közben megnéztem személyesen is a Monster 821-t és a Street Triple R-RS-t. Az van, hogy most még nagyobb bajban vagyok. Próba még nem volt, de élőben a Triumph is belemart a kicsi szívembe. Kezdek beleszeretni a kis rovar testébe. Súlyra pedig érezhető a difi, igaz csak annyi volt, hogy meglibbentettem standerről.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz duni84 #106035 üzenetére
Síszerkónál nekem is kb hasonló az eljárás. Az egyik dzsekim kb 9 évig bírta így. Utána megfáradt az anyag és simán szívta a vizet. Annyi, hogy mióta mosógélt használok kizárólag, azóta nem takarítom olyan akkurátusan a gépet előtte. Egy öblítés üresen és kész.
Motorhoz eddig csak bőr volt, arról nem tudok nyilatkozni, kéremkapcsoljaki.
-
Xero
nagyúr
válasz Ferdzsoo #106067 üzenetére
Dodornak van egy fura stílusa, voltak dolgai is, mindig is volt, de amiről beszél arról 75%-ban van fogalma. Volt hogy cifra dolgokat mondott, de az tény, hogy technikailag tudja mit hova kell tenni.
Anno kb 10 éve volt egy képzésük valami rendőr sráccal. Arról pl nagyon jókat hallottam.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz runner 125 #106132 üzenetére
Fogyasztás max akkor érdekes, ha a világ végére megy az ember, ahol nincsen kút se közel se távol. Akkor is max azért érdekes, hogy rakjon-e fel egy kannát vagy se. Szóval max túragépeknél.
Ha tényleg számolgatni kell egy motor fogyasztását amit hobbi célokra tartunk, akkor nem szabad motort fenntartani.
Ez persze csak az én véleményem.
-
Xero
nagyúr
válasz Ferdzsoo #106170 üzenetére
Az ebike valóban piszok vonzó városba.
Kicsit off de a témába vág: Nekem valamiért nagyon tetszik ami Ázsiában megy: iszonyú sok 150 és az alatti gép céleszköznek fenntartva, simán csak közlekedni. Annyi de annyi dugó problémát megoldana a nyugati városokban. Nyilván ez ebike-al még jobb lenne.
-
Xero
nagyúr
válasz Micsurin #106249 üzenetére
Ráadásul sérülékenyebb leszel és jön a még nagyobb gáz.
Nagyapám II. VH-ban lezuhant repülővel. Bokája szétment de összerakták. Rá pár évvel volt egy síbalesete. Ott teljesen szétment. Egész életében bicegett, a bokája 4x akkora volt mint a normális és teljesen kicsavarodott. a lábfeje.Ezek azok a részek amiket képtelenség helyrehozni rendesen. Nekem "csak" a könyököm ment szét egy síbalesetben, de én sem fogom soha a büdös életben 75%-nál jobban kiegyenesíteni azt a karomat, mert a fele már hiányzik az orsó csontom tetejének.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Sziasztok!
Vissza szeretnek terni a motoros vilagba (most mar tenyleg ) igy egy kis iranymutatas es/vagy megerositesert jottem.
Elso korben: Kb 25 eve ultem eloszor motoron, majd palyaztam es illegalban maszkaltam nemileg rokon 600-as es 1000-es hasalosaival. Viszont ennek kb 10-15 eve. Jogositvanyom sosem volt, de most le akarom tudni.
A kerdes kisse koltoi es tudom, hogy egyeni preferencia, de szerintetek erdemes meg most a napokban belekezdeni? A jelenlegi magyar rendszerben van realis lehetoseg, hogy meg havazas elott papir keruljon a kezembe? BP XIII ker-ben a Spuri Sulit neztem mint helyben levo megoldast (elmelet e-learning-ben, eljen a corona! ).
A kovetkezo kerdes nemileg az elozohoz kotodik. Ti a helyemben, ha belathato idon belul letudhato a papir, meg iden megvasarolnatok a motort? A kerdes csupan azert erdekes, mert hoban nem tervezek vele kozlekedni, akkor nem is Budapesten lesz (itt nincs garazsom), igy kb csak akkor szamit ha meg elvezkodhetek vele kicsit. Mivel ujonnan veszem meg, igy ebbol adodik az is, hogy vajon telen varhato valami kedvezmeny? A kinezett peldany egy CB650R lenne.
Majd johet a felszereles. Utoljara Spidi ketreszesem es Shoei sisakom volt, de az elobbit mar eladtam, utobbi korabol fakadoan pedig mar kuka.
Sisakot ki is neztem, voltam proban is es azt hiszem ar/ertekben es formaban nekem a Scorpion AIR-1400 carbon jo is lenne. A carbon kicsit placebo, mert proba alatt nem ereztem a suly difit, de ha csak egy gondolattal biztonsagosabb akkor talan belefer a plusz ar.
Ha mar ott voltam, akkor megneztem a magyar Mugen Race ruhakat es egyebeket is. Bevallom nekem teljesen ismeretlen a marka, de tapogatasra nem igazan ereztem kulonbseget a 15 eves Spidi-hez kepest. Meg merhetem venni, a borruhaikat, kesztyuiket, csizmaikat ha a proban passzolnak? A teljes cuccra olyan 260-at szanok max sisak nelkul, es amennyire elmentek a nevesebb ruhagyartok arazasai, igy elegge szukos a keret. Itt is ervenyes a kerdes, hogy erdemes lehet a nagyberuhazassal varni telig? Lesz szemmel lathato kedvezmeny? A jogsit max kibekkelem a sisakkal es sima protektorokkal.Tudom, hogy a kerdeseim jelentos reszehez josgomb kellene, de minden effortert halas vagyok!
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Koszonom szepen Urak!
Akkor felszerelesre ramegyek, nem varok, az idei gurulasokat pedig elengedem! Ezzel kapcsolatban akkor mar csak az maradna, hogy a Mugen elfogadhato jol sejtem? Nem varok nagy csodat, de ha a 15 eves spidi szintet hozza, nekem az bosegesen elegendo lesz.
A Karasna-s tippet koszonom, csak remenykedem, hogy ebbe a vas is belecsuszik.
Ezzel kapcsolatban meg egy kerdes lenne. Gyorsvaltot mindenkeppen szeretnek hozza, illetve a 12v-os aljzat es a markolatfutes is motoszkal a fejemben. Jol gondolom, hogy ezeket helyben pakoljak bele, es nem lassitja a rendelest?
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na nem vacakoltam sokat, beiratkoztam Spurinal es bevasaroltam.
Ofkorsz a dragabbik reszben kenguru parasztvakitos volt jo meretben... Mondjuk tenyleg puhabbnak tunik.
Az 54-es fent kicsi(eljen a pocak-csocs) lent nagy volt, az 56-os meg logott. A kengurubop meg az 56 pont jonak tunt.Sisak ofkorsz pont nem volt olyan raktaron de negyed ora mulva sem nyomta a koponyamat szoval az is rendeles alatt. Wish me luck innentol.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Ricardo128 #120950 üzenetére
A ponyva engem is erdekel, mert idenyben nekem is max a belso udvaron a kocsi elott tud allni legalabb egy evig.
Fules temahoz: Tudom ajanlani a Jabra Elite 75t-t. Ha van ismeros olyan multinal, ahol partner a Jabra, akkor 40 korul meg is hozzak. En is ezt hasznalom sportolasra. Teljesen jo hangja van csak a basszust picit le kell huzni. Nincs anc, de rendesen lezar.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na CB650R. Ma beugrottam Karasna-hoz. Jelenleg raktaron nincs. Ami jon az fekete. Iden mar csak fekete es kek jon.
Szoval holnap megyek rendelni pirosat ami dobperges.... marciusra lesz itt.Tehat nem is kell kapkodni azzal a jogositvany szerzessel...
-
Xero
nagyúr
válasz dellfanboy #121013 üzenetére
Nem kerdezgettem mashol annyira es nem is vergodok mar vele. Asszony elkonyvelte hogy marcius es igy boldog a kis lelke. Plusz akkor nem kell bohockodnom a teli tarossal.
-
Xero
nagyúr
válasz dellfanboy #121016 üzenetére
Mindenkeppen. Amugy nem, csak jogsi nelkul macera eljuttatni 30 vagy 170 km-re. Jovore nemileg egyszerubb lesz. Ket ev mulva remenyeim szerint meg mar meglesz a garazs hozza.
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #121021 üzenetére
Mugenben egy kis fiszfasz szivacs van, meg a si protektorom is komolyabb nala. A boltban rendes kulonallo protikat ajanlgattak, es zsebet hirtelen felindulasbol en sem lattam benne. En is ramegyek valami komolyabbra kulonallobol. Sieleshez ugyis megszoktam.
-
-
Xero
nagyúr
válasz Biqci #121030 üzenetére
Svajc nagyjabol ugyan ez. Van ahol nevetsegesen keves a burokracia (jogsi, auto, vallakozas), van viszont ahol nevetsegesen sok (ingatlan berles, egeszsegugy-biztositas).
E mellett ha autok mellett/kozott elore mersz menni egy pirosnal es meglat egy rendor, helyben felkoncol.
-
Xero
nagyúr
válasz hramon94 #121167 üzenetére
Nem vagyok tul hiteles forras, de azert leirom, hiszen en is most vettem ilyen sisakot.
Szoval eloszor is a Scorpionbol 140e-ert a carbon van. Nekem utoljara 10+ eve shoei volt, annak a kenyelmet szobaban boven hozza, es tobbet is tud. Sulyra boven alaver. Ha sokallod az arat ott a sima 1400 ami szinten jo de picivel nehezebb es nincs a csomagban sotet plexi. Kb ennyi a difi.
Nagyjabol ennyit tudok rola mondani eddig, de ha megteheted, hogy 100+-os kategoriat vegyel, akkor nem biztos, hogy sisakon kell fogni a penzt. -
Xero
nagyúr
Na kint is az onroad valasz videoja. Cimben ott van hogy hibaztunk, de azert a videoba csak elmondjak hogy nekik nem igy adja ki jol.
Megy a cicaharc. Reszemrol mind a ket csatornan megtalalom az ertekelheto tartalmat, igy csak jot vigyorgok rajtuk. -
Xero
nagyúr
Hulye kerdes:
Sosem volt meg pinlockos sisakom, igy lehet bugyuta dolog, de az mennyire normalis, hogy a pinlockot berakva tukrozodik a pofam rajta? Nem nagyon de pont elegge, hogy kicsit idegesitsen. Rosszul raktam volna be vagy mocskos vagy ez ilyen? -
Xero
nagyúr
Ugyan en mar dontottem a CB650R mellett, de ha nem igy lenne, akkor nagy bajban lennek, hogy az vagy megvarjam a Tridentet. Nagyon csabito a dolog, ha hozza azt a kezelhetoseget mint a Street Triple.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #121589 üzenetére
Korbe kell ulni a dolgokat az a tuti. Nekem 183.5-el (tudom 9 centi difi sok, de ki tudja milyen hosszu a laba ) ulesproban a CB1000R mar a tureshatar teteje volt (meg pont telitalpaltam), viszont a CB650R teljesen kenyelmes es biztonsagos volt. Terdszog egyiknel sem okozott problemat.
Elso idoszakban forgalomban nem hatrany ha barmikor lazan lent lehet mind a ket lab.Ez persze csak az en meglatasom.
-
Xero
nagyúr
Ha mar "menes": Ma letudtam a masodik adag rutinpalyat. 10-tol 15-ig hogy haladjunk.
Szoval keszultem en az elmondottak alapjan mindenre de erre nem. Elso 2 oraban kaptam egy Hornetet. Annak rendje modja szerint agyonutve. A kuplung nem hogy kellemetlen volt, de fuggolegesen is mozgott ugy 5 centit. Hiaba allitottam utana en is es az oktato is a holtjateknak, kb alig emelt ki, max akkor ha tokig behuztam, ami hala a logasnak komoly fizikai munka volt. Igy ures az csak nyomokban volt, tehat az amugy is fos kuplungot tarthattam... Mondanom sem kell, hogy az alkarom 3x gorcsolt be es most is sajog, de legalabb a Popey imidzs work in progress.
Masodik adagra atpakoltattam magamat egy 750-es Kawara. Lassanak csodat az annyira nem volt szetutve, igy rohogve ment minden feladat vele. Amit megkaptam, hogy leszek szives szlalomban annyira azert nem donteni.
Az oktato viszont hibatlan. Teljesen jol levette, hogy volt kozom motorhoz, de regen, ennek megfeleloen kezel, csak akkor baszogat ha tenyleg jotanacsa vagy meglatasa van. Csak ajanlani tudom majd. Most volt egy srac akinek semmilyen jogsija nem volt eddig, vele nagyon turelmesen, nagyon odafigyelve csinaltatta a dolgokat. Tenyleg le a kalappal.Egy szo mint szaz 10-en rutin, szoval onnantol legalabb mar felig legalizaltam magamat. Bar ez meglepett, hogy 2-an elkezdtem a rutint es 10-en mar tol is vizsgara, de o tudja.
A csoda Hornet:
A Kawa:
-
Xero
nagyúr
válasz Micsurin #121736 üzenetére
Egyik sem. Bajkai Laci. Elmondasa alapjan Ludman kerte meg, hogy segitsen be, mert eladta a motorjait es nem birja bla bla bla. Nekem igazan8 de korrekt nagyon a ficko.
Ha valamit nagyon elbasztam(1-es palya utolso bojat kovetkezetesen nem jo helyrol kerultem), akkor szepen feldobta magat egy robira es ment elottem, hogy figyeljek.
Amugy mondta is, hogy az oreg az nagyon azt hiszi ez motoros kepzes, de ennyi ido alatt keptelenseg. O konkretan elmondta mindenkinek, hogy amit itt tanit azert adnak egy papirt. Motorozni, pedig kepzesen tanulhat meg aki akar rendesen. -
Xero
nagyúr
válasz Steven #121743 üzenetére
Mondjuk ram is ugy neztek mint egy urlenyre, hogy megjelentem teljes borben.
Mai vicces story tenyleg: Ugye emlitettem mar a full jogsi nelkuli sracot, mellette volt egy masik elso oktatasos, de B jogsis uriember. Nos mind a ketten 125-os Hondakon kezdtek neki (engem is arra pakoltak elso napon ). Tehat a B jogsis ur kezdte meg a kinzast es torte le a kicsi Honda tukret meg hajlitotta meg a labtartot. Majd elment es ketten maradtunk a full kezdo sraccal. O atult a mar kicsit utott gepre, majd szolidaritasbol o is lecsapta a masik tukrot egy boritassal. Szegeny kis gep ma megtanulta hol van a magyarok Istene.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- Elfelejtettem a film címét
- iPhone topik
- Synology NAS
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Suzuki topik
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen