Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Jó kis gép lesz ez...csak onnan kell közelíteni a dolgot, hogy mik a célcsoport paraméterei? Sztem nikonék most értek el arra a pontra, hogy nem fejlesztik tovább a bridge kategóriában utazó coolpix xxxx gépeket, helyette 499 dolcsiért fogják nyomatni a d40-kitet, ami Usa-ban vagy Nyugat-Európában bagónak számít, kiskamaszok havi zsebpénze is több.
Már szinte látom, ahogy Usa-beli átlagmelós 12 éves kisfia/kislánya d40-et kap a Télapótól elsőgépnek. Úgy tűnik nikonék a ''nagy tételben eladott ócsó vázkit-nagy haszon'' képletből fogják fedezni a félprofi vázaik fejlesztését
Aki rendes 'belépő' vázat akar, csapjon le az utolsó széria d50-re, amíg kapható. -
#27070592
törölt tag
Előtúrtam tavaly előtti fotomagazinokat. Érdekes árak voltak...: (2004 május)
10D csak váz : 480k
300D kitobival : 340k
Powershot Pro1 : 360k
Powershot S1 IS : 180k
D100 csak váz : 580k
D70 dx kitobival : 440k
Coolpix 8700 : 350k
Coolpix 5700 : 280k
Ezekhez képest sztem a D40 kit 130-150k-ért bestbuy. Megszületett a digital image T-modelje.
[Szerkesztve] -
#27070592
törölt tag
A mi szempontunkból nem a belépő gépek tudásszintjével van a problem, hanem az életszinvonalunkkal. Mondjuk az átlag magyar igényes amatőr, aki keres cirka 400-500 eurót (jó esetben), persze, hogy a lehető legolcsóbb vázban is highend szolgáltatásokat akar. Merthogy egy félprofi váz, plusz két minőségi obi, plusz kiegészítők már komoly invesztnek számít kis hazánkban, és inkább autót vesznek a pénzből.
Sztem a ma debütáló 'belépő' vázak eleve a nagyon kezdő fotósoknak készülnek, gyerekeknek, tiniknek (persze Usa-ról beszélek), akik majd két évig nyúzzák ezeket a vázakat, aztán saját pénzből vesznek nagyobb vázat-jobb üvegeket-külső vakut-esstébé. Az abszolut kezdők, akiknek eddig fogalmuk sem volt af-pontról, örülnek majd a 3 af-pontnak, és megtanulják használni. Vagy nem értik még a tyűkörfelcsapás lényegét, ezért nem is hiányzik nekik az ilyesmi. Lehet, hogy soha le sem veszik a gépről a boltban rárakott kitobit, így fölösleges a szenzortisztítás funkció. Nem is férne el a kezükben egy nagy, széles, nehéz félprofi váz. Ezért van a D40 is (meg a 350D-400D, K100D) ilyen kicsire tervezve. Gyerekkézhez.
A gyártók azt raknak a gépbe, ami a marketing-istenek agyából kicsorog. A povaszonik is gond nélkül tehetett volna 2 megapixeles EVF-et az Fz50-be. Alig került volna többe és a hazai igényes bridge-használók egymást verték volna agyon a boltok előtti kígyózó sorokban. De nem ránk gondolva tervezik ezeket a kütyüket, hanem főleg olyan amcsi felhasználóknak, akik hátsó lcd-méret alapján választanak, és úgy szoknak komponálni, hogy a fejüktől negyven centire tartják a gépet.
Mi meg kénytelenek vagyunk kompromisszumot kötni. -
#27070592
törölt tag
Lesz ez a gép még bruttó 100k alatti áron is (egy év múlva), ami sztem Magyarországon lélektani határnak számít. Hasonló árfekvésű bridge gépekkel szemben nagy előnye lesz, én biztosan ezt venném egy 10+ mpx-es űbernek mondott bridge helyett. Miért? Mert szebb képeket lehet vele készíteni. Ami fontosabb szempont, mint a videofunkció, vagy az n+1-szeres zúúm. Ez a 6 mpx-es szonáj szenzor már rengeteg vázban bizonyított. A sokat szidott 18-55-ös obi is jobb képet fog rajzolni, mint a legtöbb bridge(kivéve R1)
Persze magától ez a gép sem fog csodákat produkálni, ilyen értelemben csak egy célszerszám, ami jó szemű amatőrfotós nélkül semmi. Ha használtgépben gondolkodom, inkább vennék egy szekondhend kanyon 5D-t ezer euróért... -
#27070592
törölt tag
Kanyon verzusz nyikony. Dilemma. Elég sok amatőr versenyző, köztük én is ezen a problémán agyal (egy-két éve ). Mért is? Amikor a kanyon bejelentette az 5D-t, burkoltan kijelentették, hogy a fullframe senyzorban látják a jövendőt. Ezért gyártják ma is nagy gőzzel az EF (nem ef-s !) szériás kályhacsöveket. L jelzésű ef-s obi valszeg nem is lesz.
Namármost. Akinek elérhető kategória a 30D-D200, és még nem tette le a garast egyik gyártó mellett sem, az általában minden héten átnézi a netet kanyon vázzal kapcsolatos pletykák után. Ha a kanyon holnap bejelentene egy vázat, ami hajszálra ugyanazt a szolgáltatásszintet nyújtja, mint a 30D, de emellett kapna egy 5D minőségű és méretű senyzort, a dilemmázók lovasrohamot indítanának a kanyon nagykerek ellen. A D200 tényleg többet ad, mint a 30D. De egy ilyen lépés lesöpörné a piacról. Az E-bay szájtot meg elárasztanák a használt nyikony cuccok.
Nem akarok nikon-használókat megsérteni. A D50 sztem is jobb váz, mint kanyon vetélytársai. Ha egy kis hangyaf@sznyi esélyt / égi jelet / óment látnék arra, hogy lesz a nyikonynak is ff-senyzoros gépe két-három éven belül, nem dilemmáznék. De a javasasszonyok nem ezt látják a varázsgurigában.
[Szerkesztve] -
#27070592
törölt tag
Hmmhmm.
Pentax is nice but it's not really a big threat. It's not like the war between Canon and Nikon which has been going on forever...We have to be careful not to make the full frame idea too popular. We're definitely still thinking and working on it but I cannot tell you when it might happen....Projections indicate that the European market will be the biggest from 2008 onward. Unfortunately the pricing isn't.
Tetszett a tzikk, köszi a linket. Gondolkodtató.
Písz. -
#27070592
törölt tag
Mért is jobb a ff-érzékelő személy szerint nekem?
A piacon lévő used üvegek elég nagy része erre a méretre van tervezve. Az igaz, hogy filmhez és nem szenzorhoz (lásd filmes nagylátó obik képét ccd-n). De. A 28-as obi 24x36-os képen tényleg nagylátószöget ad és nem portrékivágást. Ugyanígy egy 1.4/50-es obival tényleg lehet portréképeket készíteni , istenjó (nagyon kicsi)mélységélességgel, aps-c-n meg croppos ''kistele'' képkivágást ad.
Másik dolog a pixelek mérete ff kontra dx szenzoron. Egy nagyobb alapterületű pixelre azonos körülmények között nagyobb számú foton esik, tehát az erősítendő jel is nagyobb. Itt beleszól a képbe a jelerősítő minősége is, de alapvetően az azonos virtuális érzékenységhez egy nagyobb pixelnek kisebb erősítésre van szüksége. Kisebb erősítés - kevesebb zaj. Élő példa az 5D, iso800-on van olyan zaja mint az aps-c vázaknak alapérzékenységen. Magyarul max 1:1-ben látszik. Hogy mit is jelent ez beltérben, mozgó témánál, bulb időnél vagy épp nagytelével? Próba cseresznye.
Perpill semmi komoly gépem nincs, fenti okok miatt. Megvárom a 40D bejentését (ha lesz ilyen), és ha nem tetszik, veszek egy használt 5D-t, majd valahol a világ balgábbik felén. -
#27070592
törölt tag
válasz Szten Márs #3931 üzenetére
A nikonnál nem erőltették halálra magukat...
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #3957 üzenetére
Asszem csak a non-VR kittel 150k az indulóár, de ha neked van igazad és mégis VR kitobival ennyi, akkor egész jó vétel lehet. Vagy ha az új 16-85 VR-el adják. Úgy látszi az EF-S 17-85 IS után a nikon is rámozdult az olcsó mindenes zoomra, ami mellesleg egész jó látószöggel indít.
-
#27070592
törölt tag
válasz BLOODSHOT #4572 üzenetére
[OFF]A D 80-nak egyébként mi a Canon-os "megfelelője"?
Nincs ilyen szvsz, a most kifutó 30D valahol a D80 és a D200 között helyezkedik. Fotopestnél be tudod szerezni 180k-ért, máshol 210k körül.
Ha S5700-at használsz, akkor nagyjából tudod milyen gyutáv-zónákat használsz leginkább. Érdemes ez alapján is körbejárni egy-egy rendszert, hogy egy adott fókuszú fix vagy adott átfogású zoom obit milyen minőségben és árban tudsz beszerezni egy adott vázhoz.[/OFF]
szerk.: offba raktam
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz péter007 #4827 üzenetére
Alapvető kérdés hogy mennyi anyegint tudsz invesztálni a projektbe?
A legjobb makroképek általában spec fixfókuszos makroobikkal születnek. Elég sokféle van a piacon, árban minőségben gyártóban. Ha tudsz kérj kölcsön valakitől ilyen obit és el tudod dönteni hogy tényleg ez kell neked és hajlandó vagy-e költeni rá.
Ha óccsóbban akarsz kijönni, akár egy közgyűrűsorral is el lehet bűvészkedni, de nem lesz olyan minőségű az eredmény mint egy direkt erre a célra gyártott obival.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #5655 üzenetére
szerintem az FF értelme annyi, hogy zajtalan, meg k* nagy a kereső.
nem voltak azért annyira ötlettelen különc emberek akik a Leica-formátumot megtervezték, meg nem is csak hasukra ütöttek találomra. arányérzék meg fotografikus látásmód erősen szerepet játszhatott. elég csak az aps-c 35mm obi kontra Leica 50mm-re gondolni. elvileg ugyanaz. csak a perspektíva reménytelenül más.
-
#27070592
törölt tag
válasz philoxenia #5661 üzenetére
Ránézésre megmondjátok milyen vázzal milyen formátumra készültek ezek a fotók? [link] Nagy részük "mezei" 5D (16-35, 70-200). "túl nagy" tapasztalatom nekem sincs ilyen téren, de az 5D bejelentése óta tudom hogy lesz egy ilyen gépem. Mer jó. Most hogy a 300D kezdőáráért beszerezhető, méginkább.
-
Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Motoros topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Robogó, kismotor
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen