Aktív témák

  • #27070592

    törölt tag

    válasz Jinxx #651 üzenetére

    A mi szempontunkból nem a belépő gépek tudásszintjével van a problem, hanem az életszinvonalunkkal. Mondjuk az átlag magyar igényes amatőr, aki keres cirka 400-500 eurót (jó esetben), persze, hogy a lehető legolcsóbb vázban is highend szolgáltatásokat akar. Merthogy egy félprofi váz, plusz két minőségi obi, plusz kiegészítők már komoly invesztnek számít kis hazánkban, és inkább autót vesznek a pénzből.
    Sztem a ma debütáló 'belépő' vázak eleve a nagyon kezdő fotósoknak készülnek, gyerekeknek, tiniknek (persze Usa-ról beszélek), akik majd két évig nyúzzák ezeket a vázakat, aztán saját pénzből vesznek nagyobb vázat-jobb üvegeket-külső vakut-esstébé. Az abszolut kezdők, akiknek eddig fogalmuk sem volt af-pontról, örülnek majd a 3 af-pontnak, és megtanulják használni. Vagy nem értik még a tyűkörfelcsapás lényegét, ezért nem is hiányzik nekik az ilyesmi. Lehet, hogy soha le sem veszik a gépről a boltban rárakott kitobit, így fölösleges a szenzortisztítás funkció. Nem is férne el a kezükben egy nagy, széles, nehéz félprofi váz. Ezért van a D40 is (meg a 350D-400D, K100D) ilyen kicsire tervezve. Gyerekkézhez.
    A gyártók azt raknak a gépbe, ami a marketing-istenek agyából kicsorog. A povaszonik is gond nélkül tehetett volna 2 megapixeles EVF-et az Fz50-be. Alig került volna többe és a hazai igényes bridge-használók egymást verték volna agyon a boltok előtti kígyózó sorokban. De nem ránk gondolva tervezik ezeket a kütyüket, hanem főleg olyan amcsi felhasználóknak, akik hátsó lcd-méret alapján választanak, és úgy szoknak komponálni, hogy a fejüktől negyven centire tartják a gépet.
    Mi meg kénytelenek vagyunk kompromisszumot kötni.

Aktív témák