Aktív témák
-
Dualon
tag
válasz Gordiann #1298 üzenetére
Örülök, ha segített.
A Nikon vázak ergonómiája igen magas színvonalú. Bádogdobozzal is lehet készíteni képeket, de igen sokat számít, ha a pillanat hevében pont ott találod meg a keresőbe nézve, tehát vakon tapogatózva a dolgokat, ahol keresed. Jó érzés, na.
A D70 vs D80 témakörben kicsit konkrétabban tudnál kérdezni? A D80 esetén mik azok az előnyök, melyeknek nem vagy biztos a szükségességében?
Nehéz ilyen ártartományban konkrét javaslatokat adni, nem sok mindent tudsz venni, ha a vázért perkáltál.
Most van valamilyen digi géped? Nézd meg, az avval készített fotóid milyen gyújtótávolságokon készültek. Azt hiszem, ebben a topic-ban is felmerült a program linkje, amivel tudsz csinálni statisztikát.
Ha kifejezetten távoli dolgokra szakosodsz, a Nikon 70-300 VR-e árbarát, jó választás - viszont 70-től lefelé nincs semmid.
Az is egy megoldás, hogy veszel D80-at 18-135-ös kitben, aztán azzal kitapasztalod, kell-e még hosszabb lencse, és végső esetben a 18-135-től megválsz valamiért cserébe.
Szóval amíg nincs konkrétum, nehezen tudunk tanácsot adni.e-Arc.hu
-
Dualon
tag
Technikai magyarázatba nem merek bocsájtkozni, sose szedtem még szét objektívet, de valami olyasmi rémlik, hogy a valós SWM-es objektívekben pöpec, gyűrű alakú ultrahangos motor van, a nem valós SWM-esekben meg valami kisebb, talán más elven is működő..
Funkcionalitásában mind a valós, mind az ál-SWM biztosítja az azonnali manuális felülbírálást. Ugyanakkor a valós SWM érezhetően gyorsabb (ha már a 18-70 vs 18-135-nél tartunk, én pont ezek összehasonlításánál vettem észre), egyesek szerint halkabb is (ezt nem tapasztaltam).
Trükkös egyébként a Nikon marketingje, a valós SWM-re pusztán, jelző nélkül ''SWM''-ként hivatkoznak, a nem valós SWM-re meg ''compact SWM''-ként. Magic!
Emlékeim szerint a nikonusa.com-on a fentebb is említett két objektív adatlapján le tudod ellenőrizni.e-Arc.hu
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gordiann #1287 üzenetére
Kicsit későn kapcsolódok be a dilemmába, de a kettő közül választva én egyértelműen a D80+18-135 felállást választanám.
Itt a leírás erről az obiról:
http://photozone.de/8Reviews/lenses/nikkor_18135_3556/index.htm
vagy
[link]
Nagyon jó felbontású obi, mint ahogy a többiek is írták, vannak hátrányai, pl vignettál nagylátószögnél, de ilyen tartományú obinál ez elnézhető ebben az árkategóriában, és digitális révén a feldolgozáskor ezek azonnal javítható dolgok.
Szerintem kezdő fotósként sokkal tovább elleszel egy 18-135 (ekv 27-200?) obival, főleg ha bridge-ről térsz át, mert ne feledjük hogy a bridge-nél a beépített obi miatt megkapod a teljes használandó tartományt. Ez szerintem egy kezdetnek nagyon jó obi, akár addig is kényelmesen elhasználható, míg nem szánod rá magad egy komolyabb, esetleg 2.8-as alap zoomra, és egy szintén komolyabb telére. Minőségben a 18-200 és a 18-70 közé teszik, szerintem ez nem rossz. Én pl nem nagyon aggódnék az autofókusz felülbírálása terén, a saját obimon ezt a funkciót egyáltalán nem használom. Az ilyen fényerejű obiknál teljesen jó az AF pontossága, nagyobb a mélységélesség, az 1.8-as, 2-es és 2.8-as obijaimnál meg szinte csak manuális élességet használok.
Egy szónak is száz a vége, a D80 tudásban sokáig elég lesz neked, és ez a hozzá való obi is. Szerintem nem érné meg a 18-70-et választani helyette. -
Gordiann
őstag
Dualon+lugosi:
Iiyen hozzászólások után van gondban a határozatlan ember... pl én
Szóval azt mondjátok, hogy 18-135 sem olyan rossz választás?
Egy Fuji S5600-ról váltanék.
Kérdéses tulajdonságok, amik nem tudom, hogy kellenek-e majd később:
(pl)
- fehéregyensúly állítás kelvinben
- 5 vs. 11 fókuszpont
- 3D színes mátrix II fénymérés
- D200 képfeldolgozása (ez mit is jelent tulajdonképpen a gyakorlatban?)
És van 1 furcsa a D80-nál: tényleg nem képes 3kép/s-ra? Ok, hogy SD kártya,meg +5Mpixel de tényleg nem tud olyan gyorsan működni, mint a D70s pl?
Meg ugye vannak magától értedődő előnyök, mint nagy LCD, nagyobb aku/jobb kijelzés, iso-kijelzés, Iso100...stb.
KÖSZI -
Lacika 1
csendes tag
Szeretném kérdezni tőletek,hogy d 70-es hez színházi fotózáshoz az alábi objektívekből
melyiket ajáljátok:Sigma 28-70 EX DG 2,8 vagy Tamron 28-75 2,8 XR LD Asp. IF Di Macro.
A Nikon 28-70 2,8.ast sajnos nem tudom megvenni ( 460 ezer) tudom ez a legjobb.
Sajnos a 18-70 nikon obinak nagyon gyege a fényereje,telébe a 80-2000 2,8 AF ED D
nagyon bevált.Köszönöm. -
Dualon
tag
válasz Gordiann #1305 üzenetére
A 18-70 vs 18-135 témában már leírtam neked a véleményem. A 18-135 sem rossz obi, kellemes-kényelmes átfogással, számos optikai hátránnyal.
Lugosi is megerősítette a már korábban leírt meglátásom, hogy tapasztalni jó lehet a 18-135. (Abban viszont - vele ellentétben - biztos vagyok, hogy jobban megéri a 18-70.)
Döntsd el, neked mi a fontos!
Én azt vallom, hogy a DSLR-ek egyik fő előnye a modularitás - összerakhatod magadnak a megfelelő ár-érték arányú objektívparkot a megfelelő célokra.
Van, aki szerint nincs jobb objektív a 18-200 VR-nél, mert sose kell cserélnie...
Ha adott árért a lehető legjobb minőséget szeretnéd, akkor a 18-70 a barátod. Ha inkább nagyobb átfogást szeretnél, a 18-135. Optikai teljesítményben _átlagban_ nincs köztük egetverő különbség.
Minőség versus kényelem. Neked kell tudni, mi a fontos.
D80 vs D70
Fehéregyensúly állítása Kelvinben: mire odáig jutsz, remélhetőleg már RAW-ban fotózol. Ha inkább JPEG-ben fotózol, jól jöhet.
5 vs 11 fókuszpont, 3D matrix: Nem fogod érezni, látni a különbséget.
D200 képfeldolgozása: nem tudom, ezt hol olvastad, de eléggé nagyvonalú közelítés. Vannak közös elemek, de a két gép képfeldolgozó lánca számos ponton különbözik (a pipe-ok számától az algoritmusig mindenféle izgalmas dolog más).
A D80 képes a 3 kép / sec-re. SanDisk Ultra II-esnek megfelelő sebességű kártyák kiszolgálják, emlékeim szerint kb. 9 MB/s körül van az írási sebessége.
Sajnos van egy olyan sanyarú érzésem, hogy nem olvastad el rendesen az előző bejegyzésem.e-Arc.hu
-
pagoda
csendes tag
Sigma 100- 300mm f/4. 5- 6. 7 DL Autofocus Nikon eladó.
Adok hozzá egy nikon vakút is aminek a bolti ára 15ezer ft.
Ha érdekel valakit az kérem emailben jelezze!!! Köszönöm.
dvd.cd@freemail.hu Ára egyben : 20ezer ft.
Ha kell akkor postázom vagy összefutunk valahol(távolság miatt) -
Gordiann
őstag
Köszönöm.
De igen, rendesen olvastam. ''kicsit konkrétabban tudnál kérdezni?'' erre írtam a konkrétumokat.
''Szóval azt mondjátok, hogy 18-135 sem olyan rossz választás? '' - ezt csak olyan hangos gondolat-megállapítás-ként írtam...
Obiknál az van, hogy ha ugye 18-70-est veszek, akkor jó darabig nem lesz telém.
A 18-135 valamilyen szinten megoldja ezt.
Na mindegy, nem ragozom tovább, a lényeg, hogy leírtátok nekem, hogy miről van szó, ezt köszönöm.
Most már tényleg nekem kell döntenem.
[Szerkesztve] -
Zoli bácsi
őstag
Sziasztok! Nikon D50-esem menüjében nézegelődöm, és kezdek rájönni, hogy ez a pár megás pdf fájl amit használati utasításként adtak, nagyon kevés, alig valami. Már reseteltem a beállításokat, de semmiképp nem bírok belépni egy-két menübe. Például ahol a fénymérést lehetne beállítani, gondolom ez lenne a ''metering'' menü, ez halványabb, nem lehet belelépni. Amit nem találok még, az a sorozat beállítása, ha jól tudom van fehéregyensúly sorozat, de erről a használati semmit nem ír. Bocs, ha megint láma kérdésekkel jövök, de egyszerűen nem értem, miért nem tudok menükbe belépni. Az is nagy segítség lenne, ha egy teljes magyarnyelvű használati útmutató linkjét el tudnátok küldeni, amit a boltban adtak, az egy tömörítve 4MB-os pdf állomány, ábrákkal, de csak az alapok vannak leírva.
-
j.bravo
addikt
válasz Zoli bácsi #1310 üzenetére
Metering/fénymérés és egyéb szürke menüpontok: nézd meg az üzemmódválasztó tárcsát Zöldkamera/auto módban illetve a témamódokban (portré, tájkép stb) nekem szürke, a P-A-S-M módokban viszont nem szürke, bele lehet lépni, lehet rajta állítani.
A fehéregyensúly-sorozat nekem is új, ha a régebbi motorosok közül valaki felhomályosítana, én is örülnék.
Magyarnyelvű útmutató:
Van egy ''gyorskalauz'', meg egy képeslap méretű de 138 oldalas (cím és hátlappal együtt) könyvecske. Neked ilyet nem adtak? Vagy csak nincs benne? A pdf-et még keresem.
[Szerkesztve]Whatever.
-
Latency
senior tag
válasz Zoli bácsi #1310 üzenetére
Nekem meg van a teljes kézikönyv pdf-ben, ha kell dobj egy PM-et és megbeszéljük a részleteket.
-
lugosi
MODERÁTOR
Lehet hogy most eretnek leszek, de szerintem a 18-70 nem olyan jó obi mint amennyire mondják. Amatőr szinten nem hiszem, hogy akár A/4-es nagyításig is bárki észrevenné a különbséget közte és a 18-135 között. Ha egy nagyobb átfogású, egy minőségi kategóriába tartozó obi kell olcsóbban, akkor 18-135, ha hajlandó vagy megfizetni +10% képminőséget drágán, akkor 18-70.
A 18-70 csak addig tetszik az embernek, amíg be nem szerez egy 50/1.8-at (általában elég hamar lesz ilyenje a fotósnak), aztán később talán egy 85/1.8-at (1.4-et amatőr úgyse), és ebből a részből nézve a 18-70 és a 18-135 felbontása és élessége egy szinten van.
Nekem pl van egy 85/2-es AI-S nikkorom és egy AF 50/1.8-am, azokhoz képest a többi objektív amiket hosszabban használtam elég kaksi.
Szóval ebből a felállásból az a véleményem, hogy a 18-70 nem éri meg, mert bár jobb, de amiben jobb, pl felülbírálható élesség, azt én pl a magam részéről az életben nem használtam. Nem tudom, hogy sikerült-e normálisan visszaadni a fentiekkel hogy mire gondolok...
Pont ez van, amit írtál, hogy dslr=modularitás, innentől már sokféle dolgot ki lehet hozni, olyan felszerelést lehet választani, amit csak akarsz. -
Zoli bácsi
őstag
válasz j.bravo #1311 üzenetére
Józan paraszti ésszel, egy kis gondolkozással rájöhettem volna, de így igaz, mivel a lakásban auto állásban használom, ezért nem tudtam belépni a menükbe.
Szerintem az én gépem, bár hivatalos helyen vettem (Megapixel, Deák térnél), németországból származik, mert német nyelvű utasítás van hozzá. A boltban írtak cd-re egy pdf állományt, ez magyar, de szerintem az alap dolgok vannak benne, se a fénymérésről, sem a sorozatokról nem találtam semmit.
Egyébként köszi a segítséget! -
Gordiann
őstag
-
Dualon
tag
Mindenek előtt szeretném hangsúlyozni, hogy tényleg egyénenként változik az ideális felszerelés, tehát nem szeretnélek arról meggyőzni, hogy a 18-70 mindenképp jobb választás.
Másrészt azt is kiemelném, hogy a 18-70 csak árkategóriájában jó, másképp kifejezve az ár/érték aránya kiváló, de nem veszi fel a versenyt sem a prime, sem a pro lencsékkel.
''szerintem a 18-70 nem olyan jó obi mint amennyire mondják''
Engem nem különösebben foglalkoztat, mit mondanak róla - a személyes tapasztalatom döntött.
''Amatőr szinten nem hiszem, hogy akár A/4-es nagyításig is bárki észrevenné a különbséget közte és a 18-135 között''
Noha nem nyomtatásban, de 10 MP-ről (D80) kb. felére átméretezett (!) képen szúrtam ki mindenfajta keresgélés nélkül egy nem is túl kényes témán (szürke térkő súrlófényben) a masszív kromatikus aberrációt, pedig én nem vagyok pixelpeeper, sem az ilyesmihez túl jó szemű. A 18-135 az átfogásáért ''komoly'' kompromisszumokkal fizet. Ezek egy része utómunkában könnyedén korrigálható, de ha az embernek nagy mennyiségű olyan képpel kell utólag is szöszölnie, amikkel már nem akart foglalkozni... na az szívás. (Nem érint, sokaknak számít.)
''ha hajlandó vagy megfizetni +10% képminőséget drágán, akkor 18-70''
Drágáááán?! A 18-70 még kitben is egy bő tízessel olcsóbb a 18-135-nél... (külön meg emlékeim szerint sokkal többel, de nem járnék utána, ha nem muszáj).
A +10% képminőséget egyébként majdnem reálisnak érzem. Inkább talán 15% tájára tenném, de ez meg már csak szőrszálhasogatás.
''A 18-70 csak addig tetszik az embernek, amíg be nem szerez egy 50/1.8-at''
Nem gondolom, hogy sportszerű lenne a fix lencséket zoom lencsékkel összehasonlítani (lásd bevezető). Másrészt az 50-90 mm körüli tartomány hagyományosan a gyártók legjobb objektívjeit takarja, mi több, az 50/1.8 amúgyis jól sikerült darab.
''később talán egy 85/1.8-at''
Intermezzo: Én is ezt hittem. Nemrég beszélgettem valakivel, aki pont ilyet vett, sőt, összehasonlította egy régóta ilyet használó fotós barátjáéval. A 85/1.8 portréra elképesztően jó, másra meg olyan kiábrándító, hogy csak nézett. Meg nem bánta, portréra vette.
''ebből a részből nézve a 18-70 és a 18-135 felbontása és élessége egy szinten van''
Nem egészen látom át, mit értesz elkülönítve élességen és felbontáson. Felbontás alatt gondolom a feloldást érted, de az élességen?
Persze, elnagyoltan mondható, hogy lentről/magasról nézve a Taipei és az Eiffel torony is ''hűdemagas'', de attól még a kettő nem nyúlik ugyanodáig.
''de amiben jobb, pl felülbírálható élesség''
Írtam itt is, SWM != AF-S. Az auto módban való azonnali felülbírálás AF-S tulajdonság, 18-135-ben is van.
Én szeretem nagyon (a pillanat, a pillanat! ^^), de valóban nem egetrengető különbség.
Összefoglalva a 18-70 és a 18-135 esetén optikailag a 18-70 valamelyest jobb, a 18-135 meg kényelmesebb átfogást ad. Árban óriási különbség nincs, előbbi olcsóbb kicsit.
Ez egy rettentően lebutított képlet, de a tanakodóknak talán segít. (Aki viszont célirányosan vesz, az nézzen utána minden részletnek!)
Természetesen értem, mire gondolsz - nem is meggyőzésed miatt írok, inkább engedelmeddel a helytelenségeket szerettem volna kiigazítani.
Szerk.: Megigazítottam a formázást.
[Szerkesztve]e-Arc.hu
-
lugosi
MODERÁTOR
Hú, ez nagyon fontos, hogy kijavítottál, ugyanis az árakkal nem vagyok tisztában. Tényleg! Ha a 18-70 olcsóbb, vagy közel egy árban vannak, akkor már tényleg csak egy dolog számít(ana nekem): az hogy melyik a használhatóbb. Ha én most választanék a két obi közül, akkor nagyon de nagyon nagy dilemma előtt állnék...
Érdekes amit a 85/1.8-ról írsz. Éppen most futottam végig egy dilemmán, a televásárlást közepette, és a letisztult állapot (?) végére az maradt, hogy 85/1.8 vagy micro nikkor 60. Egyrészt azért szavasztam a 85 ellen, mert AI-S-ben már van pont ez a tartomány (85/2), és a makro ökörködést is ki szeretném próbálni, játék szintenm, de amúgy portréra kellene.
Viszont ma csináltam egy sorozatot a 85-ösömmel és az 50-esemmel is, és marhára gondolkodóba estem megint... Félek hogy a 60mm nem annyira hasznos távolság mint a 85! A 85-össel sokkal kellemesebb, érezhetően portrébb portrékat tudtam csinálni, és mindig, minden egyes alkalommal lenyűgöz annak az obinak az élessége... Nem könnyű.
A legjobb megoldás az lenne, hogy eladni az AI-S 85-öst, meg még egy-két keveset használt objektívet, és megvenni mind a kettőt, az AF 85-öst és a micro nikkort is. Tudom hogy őrület, de annyira megfogott a portré, mint műfaj vagy mi, hogy gyakorlatilag nem is érdekel más mellette, mindent elnyom mint érdeklődés. Kezdem úgy érezni hogy az elmúlt pár hónapban a felszerelés minden darabjának meghirdetése, megvásárlása és kutatása ezt a célt szolgálja. Őrület, de már a 105mm-es Defocus Control obit nézegetem. Baj lesz belőle... Magam is hülyének tartanám magam ha megvenném. Kis gondolkozás után ezt kizártam a komoly alternatívák közül, mert egyszerűen kitagadna a család ha megtudnák. Vagy azonnal mély depresszióba esnék, ahogy jönne a megvásárlás utáni első tiszta pillanatom.
Miért nincs a nikonnak 90mm-es makrója? Már megint filózok, meglett az ára végül is a 60-asnak, most meg rövidnek tartom... Az a baj, hogy nincs egy olyan hely itt felénk (Szeged), ahol kitennének a pultra 3 obit, és kipróbálhatnám őket egy fél óra alatt, hogy arra amire kell, milyen.
Szóval jól eltértem a tárgytól.
A helyzet jelenlegi elborult elmém szerint:
1. 85/1.8 + 60mm micro, 87.800+99.900=187.700.-
2. 105 VR Micro 182.200.-
(nettó mind)
Gyakorlatilag az a helyzet, hogy mikor az ezekkel az eszközökkel végre elkészíthető képekre gondolok, akkor elkezd pezsegni a gyomrom, és egy eszméletlen mentális izgalmi állapot lesz rajtam úrrá. Tudom hogy a közeljövőben valamilyen irreális összeget fogok ezek közül az obik közül valamelyikre elkölteni, de már azt is tudom magamról hogy elindult a dolog a maga útján és nincs visszakozás
Jó lenne ha segítenétek és megbeszélnénk ezeket az obikat, mert kicsit tanácstalan vagyok. Egyetlen dologban vannak közel világos elképzeléseim, hogy melyiknek a fókusztávját miért tudnám vagy nem tudnám erre vagy arra használni, de a többi dolgot tekintve, a minőségük és a hasznosságuk terén kicsit el vagyok tévedve.
Bocs ha hosszú és unalmas volt.
Mielőtt bárki beírná, hogy egy állat vagyok, hogy ilyen dilemmáim vannak, megkímélem a fáradságtól és leírom magam: tudom. És azt is tudom hogy sok embernek ennél sokkal komolyabb dilemmái vannak, nem tudja taníttatni a gyerekét, vagy esetleg nem gyógyul meg mert nincs rá pénze, és mindig lelkiismeretfurdalásom van, mikor veszek valami nagy értékű dolgot, meg sajnálom is kis mértékben ilyenekre a pénzt, lévén hogy (sajnos vagy szerencsére?) én keresem meg és nem ettől vagy attól kapom, de volt egy időszak az életemben amikor gyakorlatilag ingyen dolgoztam és 5000 ft szinte mesebeli összegnek számított, úgyhogy a dolog szociológiai részét ne bántsuk mert van elég baj így is... -
Dualon
tag
Figyelemre méltó gördülékenységgel léptél át hibás megjegyzéseiden, ill. a nyomukban feltett kérdésen. Mindenfajta személyeskedési szándék nélkül, pusztán kíváncsiságból: véletlenül nem jogász, vagy kereskedő vagy?
Fix 60-as micro Nikkort nem ismerem, a tesztek alapján nem tűnt épp rokonszenvesnek.
Jópofa volt olvasni, ahogy elkapott Téged a hév... szinte éreztem a lendületet, tényleg ilyen ez.
Vigyázat, lejtő következik!
1. 85/1.8 megvesz, közgyűrű(-sor) megvesz, 50-es fixet használ makrózásra.
Előny: gazdaságos, minőségben viszont nagyon jó (mindössze a makrózásban kötsz enyhe kompromisszumot). Ha makróban úgyis csak játékra kell, ez szvsz ideális megoldás.
Hátrány: az 50-es azért mégsem makrólencse... lsd. kényelmetlenségek.
2. Tamron 90/2.8 (az újabb változat, Di-vel jelölik)
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/tamron_90_28_nikon/index.htm
Előny: lsd. teszt... ráadásul ugye megvan a hőn áhított gyútáv, s egy lencsében ott figyel a makró is, a portré is.
Szvsz a 90/2.8 az általam látott Tamron lencsék (ez azért nem túl sok) legjobbja. Iszonyú optikai teljesítményt nyújt.
Hátrány: Portréra nézve mindenképp tesztelendő - nem tudom, hogy mossa az OOF területeket! A 85/1.8-nak pont ez az egyik erőssége.
3. Nikkor 105 VR micro
Előny: Messziről jónak tűnik (ezt még fogni sem fogtam).
Hátrány: Bokeh szintén szanaszét tesztelendő.
3. Sigma fix 150-ese
Tök nem releváns, de nem bírtam kihagyni. Tökönrúgás, tö-kön-rú-gás! Mindenképp meg kell nézni. Ha egyszer nagy leszek, szeretnék ilyet.
Hátránya: mint azt egy neves kollégánál objektívnézőben járva megtudtam, 3m és végtelen között alig fordul a fókuszgyűrű. Szerintem körülbelül 7 fokról van szó, amin manuálisan élességet állítani.. nem egy leányálom. Telének tehát kicsit kényelmetlen, minden egyéb tekintetben elképesztő.
U.I.: Gondolom én...e-Arc.hu
-
lugosi
MODERÁTOR
Ez most vicces, jogász vagyok, de középiskolában kereskedőnek tanultam. Vegyél lottót! Amúgy nem léptem át semmit, írtam hogy az árakkal nem vagyok tisztában, és úgy értettem, hogy így már sokkal árnyaltabb a kép. Világosítom, úgy értettem, hogy néhány faktor kiesett azok közül, amikre én a döntésemet alapoztam, így már sokkal kevesebb faktor alapján lehet dönteni, így a döntés még esetlegesebb (így értettem hogy milyen bajban lennék ha most kéne ojjektívet venni kitben).
Nekem a 60-as micro nagyon jónak tűnt, de most próbáltam kitalálni a használandó gyújtótávolságot (60, 70, 85, 95, 100, 105mm). Az első kettő a kittel történt, nem találtam jónak. Túl közel kell menni az emberhez. A 85 telitalálat, olyanom van AI-S-ben. A 95-öt egy zoommal próbáltam, egyenértékű a 85-tel használhatóságban. A 100-ast egy fixszel próbáltam, jó volt. A 105-ös is jó volt, de kevésbé mint a 85-ös. Ha a 105 és a 60 között kéne csak választani, akkor a 105 tetszett jobban.
Közgyűrűs dolgot nem szeretnék. Jelenleg úgy makrózok (?) ha ez annak minősül, hogy van egy előtétlencsém az 50-es 1.8-ra, de le-feltekerni macerás, és kiesik egy komoly távolságtartomány, mert gyakorlatilag valahol 20 és 25 cm közötti tárgytávolságnál használható csak. Ez bénaság.
Tamron 90-es, olvastam a tesztjét még korábban, valószínű hogy ebben a tartományban a legjobb.
A 150-es sigmát nagyon dícsérték régen a zindeksz D70 fórumában, egy-két srácnak van is, y3k pl volt olyan jó és küldött nekem külön portrékat, amik vele készültek, és nagyon meggyőző volt ez az obi. Ettől függetlenül (tudom hogy vaskalaposan hangzik) sigmát nem vennék. Ez szubjektív, így meggyőzéses alapon nem tudok rajta változtatni.
Jelenleg számomra a 105-ös VR micro tűnik a legjobb választásnak, azért mert:
- portré és makro egyben
- mert teljesen IF
- mert VR
- és mert AF-S
Nagyjából ebben a sorrendben. Ha ennyit nem szánnék rá, akkor most megvenném a 85/1.8-at mert
- élesség
- IF
- fényerő
- bokeh
Szintén kb ebben sorrendben. És ekkor valószínű a 85/2 AI-S menne az eladósorba, a 100-as 2.8-cal együtt, mert azt mostanában szinte nem is használom, ami méltatlan, mert az élessége ihaj. Hagyom még egy kicsit tisztulni a helyzetet, most amúgy is veszek nyárigumit a kocsira, meg tán felnit is, így van ''időm'' meggondolni. Bár, ha a felnit kihagyom, akkor több mint fél 85/1.8-at megspórolok... -
Dualon
tag
''Ez most vicces, jogász vagyok, de középiskolában kereskedőnek tanultam. Vegyél lottót! ''
Khm. Egyébként a lottóval ellentétben ez nem szerencse, hanem emberismeret (?) kérdése.
A kép - számomra - eddig is világos volt, csak még mindig nem értem pl. a felbontás és élesség közti különbséget. Ilyesmikre utaltam.
Számomra úgy tűnik, összefoglaltad az álláspontod, innentől sok tanácsot már nem tudok adni. Erős egyébként a gyanúm, hogy ebből nálad 105 VR lesz. Jó választás, az biztos.e-Arc.hu
-
lugosi
MODERÁTOR
Pedig a felbontás és az élesség nem ugyanaz! Az előbbi, mikor kinyitod az ajándékokat a fa alatt, az utóbbi pedig ami segít kenyeret szelni. Na ugye hogy ugye!!!
Szóval. 105-ös, vagy eladom a manuálisokat és 85/1.8 AF. Ez a kettő ami reális. De eléggé totojázós alkat vagyok, úgyhogy nem holnap. Lehet megvárom az adóvisszatérítést, úgy mégse fáj annyira -
Allien
veterán
Tud valaki infót a D40x várható árárol?
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Lacika 1
csendes tag
Kérdezném, a Sigma 24-70 ex dg 2,8-as objektívről valami infót kérhetnék.Köszi.
-
-
Lacika 1
csendes tag
-
werttzui
őstag
válasz Szten Márs #1335 üzenetére
Ez csak direkt elírás hátha valaki megint beleköt ez bejött a lottón mért nincs ilyen szerencsém ? Ja és most mivel nincs téma elhatároztátok,hogy belémköttök?Próbálkozzatok mással
PENTAX
-
werttzui
őstag
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Lacika 1 #1330 üzenetére
Tényleg két verzió lenne belőle? Szerintem nem, hanem van ahol utánaírják, van ahol nem. Én legalábbis nem hallottam róla, hogy több verzió lenne. A sigma weblapján is csak egy verzió van belőle:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all.asp
itt még nem írják hogy macro, de ha rákattintotok az obi nevére,
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3261&navigator=2
akkor itt már írják hogy macro.
40 centi a közelpont, és 1:3.8 a leképezés. Ez az igazi makrótól még távol van, de nagyon jó értéknek számít szerintem, bizonyos dolgokra valóban elég lehet. Az ''igazi'' makró ugye az 1:1 leképezés, de zoomban csak egy ojjektívet tudok fejből, ami zoom és igazi makró, szerencsére nikon
Szóval szerintem akár használható lehet makróra is. Tegyél már ide egy e-mail címet, és küldök egy makró _szerű_ képet, egy csúnya kis növényi képződményt kattintottam le csak a teszt kedvéért anno (én is kíváncsi voltam). Tájképszerű izét tudok inkább küldeni. -
resz2
csendes tag
Hello mindenki!
Max két héten belül jutok hozzá első DSLR gépemhez egy Nikon D70s-hez.
Azt szeretném megkérdezni hogy milyen memóriakártyát tudtok hozzá ajánlani? Kell-e Extreme III vagy bőven elég az Ultra II-es? Van-e a kettő között látványosan tapasztalható különbség a kezelés közben? Tudja-e egyáltalán kezelni a gép a mind két típus 4 GB-os kártyáját? Bocs a sok kérdésért, de biztosra akarok menni
Előre is kösz! -
lugosi
MODERÁTOR
-
Talas
tag
-
-
j.bravo
addikt
válasz csiga997 #1276 üzenetére
Hát bevittem az 55-200-at, egy csinos és segítőkész hölgyike fogadott a pult mögött, de sajnos azt mondta, hogy pillanatnyilag el vannak havazva, és a garis dolgokat rögtön elintézik, de mivel az enyém már nem garis, kb. 3 hétre kéne ott hagynom...
Megkérdeztem hogy ha még egy hetet nyúzom (Rómába megyek asszonnyal a jövő héten...), okozhat-e maradandó károsodást, ami által a jelenlegi X Ft helyett n*X-be (n>>1) kerülne a javítás... bevitte hátra a kedves szaki kollégáknak, akik elvileg megnézték (gyakorlatilag persze nem tudom), és szerintük vsz. nem lesz gáz.
Mit gondolsz, mit gondoltok erről?
Ha így icipicit ''akadósan'' használom, akkor ledarálok vagy kikoptatok benne valamit vagy lehet más miatt gáz, vagy használjam nyugodtan?Whatever.
-
Allien
veterán
válasz j.bravo #1348 üzenetére
Az egyik ''haver'' éppen a mult héten vitte oda a nyikonyját (D70+ 70-200/2,8, külföldi behozatal az obi), mert backfokuszos volt a gép. Csak ennél az obinál derült ki, és pár nap alatt beállitották, állitólag szoftveressen 3 mikront kelett a ccd-n lökni. Tehát, ha ez a szervízes tényleg tud is, akkor hihetnénk neki, elvileg, csak az a kérdés, hogy nem-e a saját zsebére (is) dolgozik, hogy még jobban menjen tönkre a cuccosod.
Remélem, megnyugtattalak.
[Szerkesztve]Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
lugosi
MODERÁTOR
Izé... lehet hogy egy földhozragadt vén szivar vagyok, de hogy lehet egy alkatrészt szoftveresen 3 mikront arréb lökni? Valamiről megint lemaradtam? Vagy ez csak olyan, mint mikor a szőke nőnek azt mondják az autószerelőnél, hogy a szivató belever a karterba?
Lehet, hogy egyszerűen állítottak az AF-en a segédtükör állító csavarral, csak így tudományosabban hangzott, mert a mondatban benne volt az is hogy mikron, meg hogy szoftveresen, pláne ccd.
Olvastam az AF ilyen állításáról, azt is írták, hogy bizonyos hátrányokkal is jár a segédtükör ilyen elállítása, úgyhogy óvatosan érdemes.
Ha tényleg van szoftveres ccd arrébb tolás, akkor le a kalappal. De én meg azt nem hordok