Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #1250 üzenetére
Érdekes dolog történt, a töltöttségjelző szerint szinte üres aksit kivettem a gépből egy fél órára. Visszatettem, telit mutatott. Kb 5 percig a menüben kóvályogtam, még mindig full az akksi. Megint kivettem, rátattem az aksi érintkezőire a voltmérőt, kb 8V-ról lassan kúszik folyamatosan felfele a feszültség, most 11,60V-nál megállt. Az akksi a ráírt adat szerint 7,4 voltos. Érdekes...... Vagy csak nekem?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #1251 üzenetére
Úgy tűnik megoldódott a nagy rejtély, legalábbis remélem. A még csak egyszer feltöltött aksi érintkezőit megpucoltam, azóta akárhányszor kivehetem a gépből, és visszatehetem, mindig teljesen tele töltöttséget mutat. De azért az eredeti kérdésemre várnék választ: Ha nem használom a gépet napokig, vagy talán hetekig, érdemes kivenni az akkut, vagy nyugodtan tarthatom a gépben?
Szerk: Még a szerkesztési időbe belefért, hadd szúrjak be egy kép linket: [link] Előkerestem a régi kedvencet is, meglepődve láttam, hogy még film is van benne. Egymás mellé tettem a két masinát, 20éve még a másik is jó gép volt, és még mindig tökéletes. KÍváncsi lennék a D50 is kibírna-e 20 év használatot......
[Szerkesztve] -
Talas
tag
válasz Zoli bácsi #1250 üzenetére
Nyugodtan benne lehet hagyni, az lcd fogyasztása csekély, az akku kisülése (bár lithium akksiról beszélve az sem jelentős) során mindenképp veszít teljesítményéből.
Lehet jót is tesz neki az a kis fogyasztás, így karbantartva az akksit. (Akkuk terén jártas ember véleményére kíváncsi lennék)
Ha meg több hetig nem használnám, akkor simán rátöltenék előtte. -
csiga997
őstag
válasz j.bravo #1249 üzenetére
Az artwork hivatalos nikon viszonteladó. Kaptál hozzá lepecsételt magyar nyelvű garanciapapírt, nem? Miért lenne akkor szürkeimport?
Persze azt ne említsd, hogy az ''első tulaj'' nem te vagy. (Név gondolom nincs a számlán.)
Mod: mondjuk az arworkot eleve kihagynám az egészből. Ki biztosan nem cserélik neked, egyszerűbb, ha egyből a szervízbe viszed.
[Szerkesztve] -
lugosi
MODERÁTOR
Ja bocs, e felett átsiklottam.
Szóval igen. Az a helyzet, hogy a 80-200-nak ott a fényereje, ami azt jelenti, hogy 200-on 2.8-cal lehet vele fényképezni. Ez így hülyén hangzik, de leírom miért írtam le. Tegyük fel, valamit meg lehet csinálni 200mm-en 250-es zárral, 2.8-cal. Ha hiszünk a VR-nek, és a tesztek szerint amiket olvastam, higgyünk nekik, a VR II az 3-4 f-stopot jelent. Ami azt jelenti, hogy bár 200-on a VR nem képes 2.8-ra, de 250-es sebesség helyett le tud menni tegyük fel 4 f-stopot, ami 250->125->60->30->15. 200-on lehet vagy 5-ös fényereje, nem tudom. Ez 2 f-stoppal se gyengébb, mint a 2.8. Azaz, ugyanolyan fényviszonyok között ha hiszünk a VR II 4 f-stopjának, akkor ugyanolyan fénynél a VR-t még két blendét rekeszelhetek, a legtágabb rekeszről, amivel javul a felbontása, és ilyen tele tartománynál a mélységélesség is elfogadható szintre növekszik.
Nem tartozok azok közé, akik azt mondják, hogy de a 2.8 az mindenekfelett, mert olyan kicsi mélységélesség kell. 2.8-on a 200mm a gyakorlati életben nagyon kicsi mélységélességet jelent, nekem is van 1.8 és 2-es fényerejű obim is, de ahhoz hogy egy egész arc beleférjen 85mm-en a mélységélességbe, még az f/4 sem elég. Ahol a 2.8 kell, az a mozgó téma, ott hiába van VR-ünk, ott a 2.8 a használható, a másik pedig nem.
Ezen kívül amiben számomra többet nyújtana a VR, az a felbontás, a photozone.de tesztje szerint akármilyen hülyén is hangzik de jobb a felbontása, mint a 80-200-é. Azon kívül van rajta egy 300-ig terjedő lehetőség.
Persze hogy ne legyen egyszerű, ott van az AF-S, ami a 80-200-ban már nem gyártódik. Jó dolog ez az AF-S.
Másrészt ott van viszont a 80-200 összerakási és felépítési minősége, ezek közül egynémelyek 20 éve mennek, a VR kötve hiszem hogy ugyanolyan feltételek mellett kibírna ennyit. A 80-200 profi obi, a VR nem az.
Így ahogy összeszedtem, mindkét obi megindokolható, és mind a kettő tud olyat amit a másik nem, így mindenki választhat, mi a fontosabb. Az árat nem említettem, a 80-200 használtan annyi, mint a VR, ez utóbbi viszont használtpiacon még nem jelent meg, így az árat mint döntő tényezőt nem hoznám fel.
Végül is a kérdés, hogy akkor melyiket választom. Sok gondolkodás, tökölés, olvasgatás, belegondolás és az elképzelések elemzése alapján:
Micro-Nikkor 60mm/2.8
Hát ez lett. Remélem 2 héten belül rátehetem a mohó kis kezeimet. -
Gordiann
őstag
Hali
Sajnos csak kb 2 hónap múlva tudom megvenni a várva várt D70s-emet.
Viszont most még megint elgondolkodtam a tele obin.
A SIGMA 70-300mm F4-5,6 APO Macro Super
vagy -az általatok javasolt - Nikon 55-200 AF-S ED DX F4-5.6
???
sry, hogy ilyen kérdést teszek fel megint, de valahogy úgy érzem, hogy sokszor hasznát venném a 300-nak...
Nagyon elmarad ez a sigma a nikkor-tól?
[Szerkesztve] -
Ijk
nagyúr
Megjelent a nikon 55-200 stabilizált változata:
[link]
Tudom gagyi műanyag, de ha ''ócsó'' lesz akkor lehet, hogy megfontolom a D50-re./人◕ ‿‿ ◕人\
-
ArthurMiller
senior tag
Egy kis reklám
[link] -
Ijk
nagyúr
válasz Gordiann #1262 üzenetére
Nagy csodát nem kell várni sztem tőle, kb hasonló lehet mint az elődje.
Olcsó műanyag felépítés, gyenge fényerő, a fókuszgyűrű meg olyan vékony, hogy megvágja az ujjadat.
Mindezek ellenére optikailag nem is olyan rosszak ezek a bazári cuccok, és szvsz igen jó ár/érték aránya lesz. Nekem ideális lenne, mivel nemigen használok telét, de azért mégis jó lenne portrékhoz, viszont éppen ezért nem akarok túl sokat költeni.
Természetesen használható minden nikon dslr-hez. Működik majd a D70s-en is
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Gordiann #1265 üzenetére
Csak ha mozgó eseményt fotózol kevés fényben, akkor nem segít, amúgy igen.
Most hasonlítgatom össze a régivel:
55-200: 13 elements in 9 groups (2 ED glass elements),
Number of diaphragm blades: 9 (rounded)
55-200Vr: 15 elements in 11 groups (1 ED glass element)
Number of diaphragm blades: 7 (rounded)
Azért kispóroltak belőle dolgokat. Na majd megvárjuk a teszteket./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #1268 üzenetére
Egyszer volt a kezemben Canon, de akkor autofókuszáltam. Nem találtam az élességállító gyűrűt
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Szten Márs
nagyúr
Nem csodálom, én sem, de leleplezem, szerintem fogsz dobni egy hátast:
[link]
Az objektív legelején azt a kis rücskös bigyót kell babrálni jobbra balra Igen, igen azt ott a legtetején, ami előtt már nincs semmi, jól látod. Néztem kicsit, amikor közölték velem... az érzés meg fenomenális, nincs semmi mozgástere, de abban be kell tudnod lőni minden tartományt, meghát egy kicsit ömm, hogy fogalmazzak finoman.... fura feelinges, na, talán gyerekkorom búcsúira emlékeztet, amikor a gagyiárusoknál tapizta a lelkes kisgyerek a műanyaggagyikat, szóval ehhez képest a Nikon fókuszgyűrűje hihetetlen masszív érzést kelt, viccen kívül, meg maga az objektív is.
[Szerkesztve] -
csiga997
őstag
válasz Szten Márs #1270 üzenetére
-
Dualon
tag
A D40x szerintem népetetés, a D40 úgy _nagyon_ jó, ahogy van. 10 MP... pfff.... tök felesleges, egyetlen előnye, hogy ostorral hajtja a népet a Nikonhoz.
Az 55-200 VR ócsóér' igyekszik konkurrálni a CCD-shiftes vázakkal. Kötelező lépés volt, már a 70-300 VR kapcsán írtam erről.
Pletykák keringenek még a D3-ról (x és h nélkül). Össze-vissza beszélnek a népek mindent, nem is kell nagyon elhinni, de a játék kedvéért ide (is) bemásolok egy bejegyzést, ami szerintem elgondolkodtató. Többek szerint az 1.1x crop f. sokkal olcsóbb érzékelőt teremtene (logikus, de sokan rinyálnának, hogy a 16mm már 17, pont a képszélt vesztik el, stb.), ill. hogy ekkora érzékelőméreten 22-24 megapixelt kéne hozni...
... én azt mondom, szerintem még idén (tipp: nyár előtt) kiderül.
Full Frame (no 1.1 crap) - DX mode at 1.5x - High Speed Crop - VERY fast motor drive (can’t remember the number he quoted, but when he fired it, it sounded at least as fast as my F5 on CH. - 18.7 MB - MSRP $7999 - No H and X models anymore, just the one D3.
The camera was fitted with another new release: an undisguised 50mm 1.2G AF-S lens, which looked to be quite large and sturdy. Also mentioned but not present was a 24-120 2.8G AF-S. The rep said no new DX lenses were forthcoming in the near future.
Érinteni a történet nem fog, de aki lehulló D2x vázakat akar elkapni, az melegíthet.e-Arc.hu
-
j.bravo
addikt
válasz csiga997 #1256 üzenetére
Persze, van minden papír, csak...
rájöttem hogy nem figyeltem eléggé, merthogy csak a dátumot figyeltem (2006 február eleje a számla keltezése), de azt nem hogy 1 év van odaírva (feltételeztem a 2 évet).
Úgyhogy elviszem a Fóti útra, megkérem őket szépen hogy adjanak egy árajánlatot a javításra, és aztán mérlegelek...Whatever.
-
Talas
tag
[link]
Szal ez lett első körben a Nikon D60 -ból. (a D60 majd kap fókuszmotort ) Ez a 250 dolcsis 55-200VR nikon fincsi vételnek tűnik, várjuk a teszteket és főleg a tesztképeket. -
lugosi
MODERÁTOR
No igen, azt azért felfoghatta volna a nikon, hogy ha már a gépet és az obit is dedikáltan a totál amatőr, otthoni fotózós felhasználónak készíti, akkor ők nem nagyon fognak raw-ba fényképezni. Jó lett volna pár direkt jpg, mert Pista bácsi aki megveszi a D40-et vagy az x-et a családot lefényképezni, meg nyaraláshoz, valószínű tényleg nem tud mit kezdeni egy rawkonverterrel. Amit ráadásul külön kell hogy megvegyen.
-
csiga997
őstag
Pista bácsi lehet, hogy nem veszi meg, de Uncle Steve már igen.
Próbáljunk messzebb látni kelet-európánál kicsit. Persze, amerikában is vannak szegények, akiknek csak egy kocsijuk van, azt se tudják csak 3 évente cserélni és földszintes a házuk, de az a ~100$ amit monduk a capture-ért elkérnek nem hiszem, hogy földhözvágna valakit is.. Másrészt meg a szuper visztához meg már ingyér letöltheti a nikon plug-int és akkor szerkesztheti az ms-painttel is a képeit ha akarja.
Komolyra fordítva, azt nem várhatod, hogy egy ilyen ''reklám'' tesztképeken majd ne a lehető legtöbbet mutassák amit a készülékből ki lehet hozni. -
Talas
tag
Van valakinek tapasztalata a Nikon 70-210/fix 4-el kapcsolatban? Főként digit vázon érdekelne. Valami ilyesmi után hajtanék. Esetleg tipp 50-80 ezres kategóriában?
Persze várjuk meg az 55-200 VR-t is tudom -
lugosi
MODERÁTOR
Én anno nagyon akartam ilyen obit, aztán nagyon lebeszéltek róla.
Van egy srác, aki rendszeresen hirdet a fotomozaikban (valami 70-es szám, és 5000 a vége), nála volt most olyan 80-200/2.8 aminek volt 1 db karc a frontlencséjén, asszem 85-ért árulta.
Amúgy meg várd meg az 55-200 VR-t. -
Allien
veterán
Azért, én megvárom, mennyivel kerül többe az x verzsün. A bridge gépem után ez is, az is megváltás lehetne. Persze, a legfőbb probléma mindig is a pénz, mert ugye itt meg obira kell költeni, meg egy jó vakura. De, pár dologban azért tudnék spórolni is, pl sd kártya, illetve, ehez a VR-s obihoz jók lennének a mostani szűrőim is. TAlán még az álványom is elégséges lenne hozzá.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Gordiann
őstag
Hali
Nah most megmozgatta a fantáziámat kicsit a D80....
Feljebb léptem kicsit: d50vs.d70-ből d70vs.d80 lett...
Feltenném a szokásos hülye kérdést:
Melyik jobb?
1. D80+18-135 Kit objektívvel
2. D70s+18-70 Kit obival+55-200 obival
A legjobb persze a d70 1 obival és később egy normális tele, de ezt nem szeretném, az elején már jó lenne némi tele, vagy legalábbis némi zoom....
Köszi -
K82
őstag
Sziasztok!
Egy gyors kérdés: Nikon D50 + Hoya R72 infraszűrő működőképes? Mert a D70-nel lehet infraképeket csinálni, csak infót egyelőre nem találtam arról, h megy-e a D50-nel is...
Kösziii!Pixel / OnePlus Pad
-
Gordiann
őstag
válasz Szten Márs #1289 üzenetére
Igen, tudom, de az már sok anyagilag sajnos...
Szoval a 2 közül melyik?
[Szerkesztve] -
Gordiann
őstag
Ejjha...látom már, hogy ez a 18-135-ös obi nem áll a helyzet magaslatán úgy igazán...
Kezdem belátni, hogy nem jó
Viszont nagyon korlátozva lennék úgy érzem CSAK egy 18-70-es obival... -
Talas
tag
válasz Gordiann #1294 üzenetére
Ezek nem is annyira ''béna'' telék, pl a nikon 70-210-e egy kifejezetten jó obi, és 30-35 ezerért megvehető, de 25-ért megvehető a 70-300-as nikon is. 70-300nál már elég jó 1:2 körüli makró lehetőség is van. Megfelelő fény esetében igen jó képeket lehet ezekkel is készíteni.
-
Dualon
tag
válasz Gordiann #1287 üzenetére
A helyes válasz az ''egyik sem''.
De szerintem rossz irányból közelíted meg a kérdést. Mire szeretnéd használni a gépet? A lehetséges ''mindenre'' egy kicsit tág fogalom. Van elképzelésed arról, hogy a fotográfia mely területei érdekelnek? Ha nincs, először érdemes lenne megfelelő számú nagy alkotó munkásságával megismerkedni, hogy tisztázd a saját viszonyaid (meg segít az embernek önmagával szemben is igényesnek lenni, nehezebben csúszhatsz bele a képontók hibájába). Úgyis változni fog a szemléleted, de legalább valami kezdeti koncepciód legyen.
Szerintem így érdemes gépet venni:
1. Ki kell találni, mire használná az ember. Street photography-ra 18-70 pöpec (fényerő jönne jól rá, dehát középszintről beszélünk), vadra menni meg a 18-135 is kevés.
2. Ki kell találni, mik az igények a vázzal szemben. Időjárásálló legyen-e? Kell-e bírnia a teveköpést?
3. A fenti két pont alapján ki kell választani az _összes_ szóba jöhető márka lehetséges vázait ÉS objektívjeit. Nem két napra veszed a cuccot, tanácsos körbejárni a piacot, lehetőleg kialakítani egy hozzávetőleges, jövőbeni utat.
4. A lehetséges jelölteket meg kell nézni. Kézbe kell venni, bele kell szeretni! Világszemléleted kiterjesztését vásárolod, nem egy baltát a sufniba. (Ilyentájt egyébként már pontosan látszik, mit szeretne az ember fia.)
5. Meg kell venni. Határozottan. Akkor. A tökölésből jó nem sül ki.
Az összes evangelista hazudik, ne higyj nekik. Nincs über-gép, csak olyan, ami kategóriájában kicsit jobb a többinél. A D80 például ilyen.
D70(s) vs D80
A különbségek leordítják a hajat a fejedről. A D70 nagyon jó gép, szvsz a D80-nal szemben azonban egyetlen előnye a kiváló fogása marad.
Olvasd el a tech. specifikációkat, nézz bele a keresőbe... és kész.
18-70 vs 18-135
A 18-70-es nagylátón eléggé vignettál és masszívan CA-zik, 35 felett szépen kiegyensúlyozott lencsévé válik. Valós SWM és kiváló építési minőség jellemzi, nagyon szerethető objektív.
A 18-135 kiváló feloldású majd' teljes fókusztávon, ugyanakkor torzít rettenetesen, vignettál, 70 mm-en már f5.6, nem valós SWM (hiába AF-S, a kettő nem ugyanaz!), és sokkal inkább műanyag érzetű, mint a 18-70. A fókuszállító gyűrű kifejezetten vékony, kellemetlen használni, és alapjáraton lötyögős. A 18-135 (ekv 27-200mm) viszont kényelmes all-around tartomány.
Én egyértelműen D80 + 18-70-et vennék.e-Arc.hu
-
Gordiann
őstag
Nagyon jól összefoglaltad nekem a dolgot
A váz az fix, hogy NIKON. Azért mert Beleszerettem. Szóval ezzel nincs hiba
Használni mire? ...hát igazából nem tudom. szeretek távoli dplgokat fényképezni (rázoomolással persze). De ha jól belegondolok, nagyrészt ugye 18-70 fényképez az ember.
Valóban igazad van, hogy a 18-135 nagyon kevéssel több zoom a 18-70-nél, és szinte semmire sem elég. Időjárásállóságról nem kell beszélni, az nem elvárás különösebben.
Kézben fogtam már őket, nagyon tetszettek mindketten. Tényleg van rengeteg előny azonban a D80-nál... de kérdés, hogy szükségem van-e rá...
Igazából nem látom a valódi fontosságukat még teljesen, ezért nem tudom megállapítani, hogy ha teljesen kitanulom a dolgokat, akkor mennyire érzem majd hiányukat...
Mert hát mint mondtad, hosszú időre lesz a váz... nem egy balta...
Van egyáltalán más gép, ami br. 250k +- 30-40k körül van, és felveszi a versenyt a Nikonnal?
(Canon 400D amit mindenképpen kizárnék, számomra nagyon ellenszenves. Mind kinézetileg, mind kezelésileg.)