-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
A föld kerülete az egyenlítő mentèn nem sok, egy erős bejáratásnak felel meg....
De a többi igaz, azok már lefosottak, rohadnak mint a rosszbaj, motorja meg mindennek kicsinálhatò, ha sok benne a km, akkor sokat lehet rákölteni, bár a tdi-nek ha a bele csüng is indul ès megy, csak az olajat eszi ès annyi( tapasztalat)
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
nem egyedi, drága jó állapotú megane2-es benzinesben!
khmm, azért egy 2.0T motor nem egy 1,6 szívóbenya! aki a szívóbenyát keresi, az nem a bevállalós, kockáztassunk egyszer élős fajta! az a 2literes turbós motor meg viszonylag ritka és a turbó miatt még bonyorúltabb is, nem bolondbiztos!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
azért a fogyasztás beli diffit ne felejtsd kihagyni, a turbós többletköltsége több tud jóval lenni, arról nem is beszélve hogy a híresen fos elektronikából is egy lagunába többet raknak, ami elromolhat!
meg mint írtam, hogy turbóst melegíteni kell, kettőstömegű miatt városi furikázásra nem ajánlott, stb-stb!
ez nem A és A összehasonlítása, itt két külön felhasználási módra való verdák, szívósból lagunából nincs is most alternatívája eladó, ha lenne is, fogyasztásból a megane mindig veri! megane 2 is 5 csillag biztonságra, max a laguna nehezebb és így biztonságérzetet adhat, de a megane-ban is benne van minden ami kell....
mostanában, hogy a dízel lagunámmal eljárok a telephelyre ami 3-4 km és vissza napok múlva megint ennyi, rá kell, hogy jöjjek, erre a dízel nem jó! mire hazaérek sincs üzemi hőfokon a verda, így taposni sem lehet neki, erre a célra az utca végén már fűtő benzines jobb lenne nekem is, igaz ennyit(mint amit linkeltem) nem szánnék rá, de mostanában bujkál bennem a gondolat.... és ez a kék megane teljesen őszintének tűnik, vonalak, elemek a helyén vannak, patika kívül belül(amennyire a képeken látszik) és nem is a fapad felszereltség(4 villanyablak, hátsó roló, stb), igaz nem is egy alap laguna, de ebből az időszakból talán nem is baj az.....
-
diablo1984
veterán
válasz
Sanyo77 #47560 üzenetére
nekem turbó dízelem van és mint írtam, hogy mi a gond vele, arról nem is beszélve, hogy a laguna dízele nem tépi le a fejem kicsit sem, elmegy, de semmi brutálpuszulatos élmény. ennyi erővel az 1.0-ás yarisommal is el lehet közlekedni, csak annak nagyobb a "turbólyuka", de mikor az is harap, furcsamód szedi a lábát......
a 2 literes benzines lagunám is tudott menni, csak forgatni kellett hozzá.namármost aki nem szereti a drága meglepetéseket és az élményektől mentes A-ból B-be autózást akar megvalósítani kockázatminimalizálva és viszonylag "kis" fogyasztással, akkor annak csak és kizárólag a semmi rizikófaktorral(max gyújtástrafó) felszerelt megane2 a racionális választás, minden más csak az én megmondtam jövő beli kijelentéssel tud találkozni! ezzel a dízellel amivel járok is meg lehet mindezt csinálni, csak fáj a szívem meg belefagyok míg hazaérek......
-
diablo1984
veterán
válasz
Sanyo77 #47569 üzenetére
a lagunád az benzines nem? mert a dízel nehezen melegszik, pedig nekem kiegészítő melegedésrásegítéses fos is van benne, ami melegíti a vizet 3 gyertyával, igaz, hogy 2km után már érződik, hogy valami már nem hideg jön, de attól még fossá fagynék a kocsiban! meg az üzemi hőfok is fasorban sincs 4km után sem és ez árt a kocsinak! múltkor meleg motornál próbáltam egy állórajtot vele, úgy hogy előtte 15 percig ketyegett egy helyben, majd a városi tötymörgés, hát a mögöttem lévő megane nem gyengén lemaradt, nem azért mert olyan sprintet nyomtam, hanem kiverte magából a kormot a kocsi, olyan smókendcsárm feeling volt! kövezkező lámpánál már nem volt korom, az csak egyszerűen a kipuff rendszerben letapadt dolog miatt volt....
én nem idegenkedek, hisz bérből is fizetésből élek, nekem számít a fogyasztás és a lehető legkevesebből akarok eljutni a célomig(persze nem 60azok főúton meg az M0-án mint sok paraszt a középső sávban...). egy "verseny" autót fenntartani luxus, közlekedni vele mindennapokban luxus, persze nekem is tetszett, mikor a gázra léptem és éreztem hogy valami az ülésbe tol(mikor olyasmi autóm volt), de annak ára van, így is, úgy is és én évi 5-8000km-es futásra nem akarok vagyonokat költeni, mert mindig beszarik benne valami.... a megbízhatóság és a mindig hadra foghatóság meg a szívóbenyásoknak kedvez, dízeleknél bármi jöhet bármikor, főleg zömében városi ingázásoknál hidegen....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
na nekem az izzítógyertyás akármi van a kocsiban, mikor ki volt véve belőle a motor, akkor találtuk meg és kapott 3 új gyertyát, mert már mind be volt dögölve! piszok jó amúgy a motor hűtőrendszere a lagunában, nyáron is a nagy forróságban már azt hittem, hogy szar a ventikapcsoló gomba a kocsiban, mert nem hallottam felpörögni a ventit, de egyszer-egyszer mikor a klíma is ment, akkor kapcsolta magasabb fordulaton! a benzinesben meg ha meleg motornál alapjáraton járattad, 33-5 perc alatt még télen is kapcsolt, leállítás után is még pörgött egy kis ideig!
(#47573) tresh: értem amit mondasz, de azt a kis km-t is meg kell tenni és pont! állófűtés arra való, hogy én ne fázzak, de attól még a motornak hidege van! telephelyen meg az ég alatt nincs semmi ami melegítené!
itt mint írtam is a városi használat lenne a lényeg, ha hosszabb távra használnám, akkor persze dízel a fogyasztás miatt, turbó benzin akkor sem!(főnököm 1,4 tsi turanja 3 évesen 97e km-nél motorcserés, mert az első hengerből elment a kompresszió, drága kis autó....)[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
nem is hinném, anyámék a passatjukat már tizenéve gyepálják 95% városban, meghajtva sosem volt, lomha mint a tetű, mikor én hajtottam 1 hónapig döbbenten tapasztaltam, hogy milyen gyenge és lusta, 100-nál torpant, mikor visszaadtam 130nál volt egy kis torpanása már csak, de jobban viselkedett! el tud a kocsi lustulni, ott is a szívósor tele lehet korommal, az enyémben az egr le van falazva, itt max a kipuffban ül el a korom, ütne nem ütöm, csak sajnálom szegényt! a kis benzines yarisom meg már az utca végén fűt, de más elv a 2 kocsi teljesen!
hát ja, vezetési stílus: nem vezet sportosan, konkrétan annak a tsi erejét mellette sosem éreztem, szerintem valami gyűrűtörése lehetett és lemarta a henger oldalát, de a szalonban 2 hét után sem merték a gyár engedélye nélkül szétszedni a motort, mondták, hogy 6700euro lenne bele a blokk, ilyenkor engedély nélkül semmit....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #47585 üzenetére
igen, erről beszélek, bár mint írtam az én dízelem is a kőkorszaki időkből való, de sajnálom a hideg üzemű használatát(igaz pár percet mindig ketyeg mielőtt megindulok vele). de akkor is!
nem égető a csere, de jövő nyron ha belebotlok valami alkalmi megane 2(ph2) kombiba 1,6 benzinesben, akkor úgy érzem vevő lehetek akár rá.
többek között azért megane 2(ph2):
-egyszerűbb mint a laguna 2(ph2), nincs benne annyi elektronika(igaz kevesebbel is mozgásképtelen tud lenni)
- az az 1,6 benzin szerintem akár dinamikusan is tudja a vasat hajtani, viszonylag tűrhető fogyasztás mellett, míg a lagunánál(ph2) még a benzin motor is ritka, választék sincs belőle, viszont többet eszik(szívó vonalon, turbó nem pálya, ugyanott lennék mint egy modern dízellel) a nagyobb motor és kasztni miatt
- benzines télen hamarabb bemelegszik mint a dízel
- van 1-1 szett zsír új nyári gumim alufelnivel és egy szett téli gumim acélfelnivel, csak nem dobom őket ki....de ez még mind elmélet, majd meglátom mit hoz a jövő nyár....
-
diablo1984
veterán
válasz
newwave0507 #47596 üzenetére
Mivel papírod van róla teljes felelőssèggel tartoznak a meghibásodásèrt ès az ebből következő kárèrt!
-
diablo1984
veterán
válasz
Wiz Khalifa #47644 üzenetére
nem, pont azt nem írtuk! bár mihez képes, az 1,5 dci-től egy kicsit megbízhatóbbak, de cserébe többet eszik, de ugyanúgy hajtókar csapágy-turbó-nagynyomású rendszer hiba bőven benne van a pakliban! -
diablo1984
veterán
válasz
Wiz Khalifa #47716 üzenetére
ugyanannyira megbízható az 1,6-os is mint az 1,4-es, csak az 1,6al lehet sportosabban mozogni, az 1,4-es meg alapmotor, tud vele gurulni, de nem tapaszt a fotelba!
1,4 és 1,6-os is gyújtástrafó problémára hajlamos, he még nem cserélték ki egy örök életű darabra, az 1,6-osban van a vezérlés módosító "okoskerék", ennyivel bonyorúltabb, semmi több.fogyasztásban sincs számot tevő diffi közöttük!
-
diablo1984
veterán
válasz
LamerGyuri #47727 üzenetére
váltó "szuszogója", ott kap levegőt illetve a keletkező gázokat, nyomást ott tudja elengedni, azért is kissé olajsáros a környéke!
-
diablo1984
veterán
válasz
LamerGyuri #47733 üzenetére
oldalán keresd, elvileg egy műanyag csavar szárnyas anya kinézettel!
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz
eTrade #47766 üzenetére
példaként volt a laguna 2-es megemlítve, ez igaz arra amit válaszolt is rá, annak tényleg a legkevesebb költsége a vételára, minden más többe kerül amikor hozzá kell nyúlni(mert kelleni fog).
van peugeot 406-os is v6 3000-es motorral, manuálban, az azon kívül hogy sokat eszik, de jó(bár nem igazán sportos kinézetre, durván orrnehéz). de itt tényleg nem a motorral van a gond, hanem a körítéssel!
-
diablo1984
veterán
nekem a lagunának hogy ki lett cserélve nyáron a nyaraláskor fullra rakva alig ült a segge, tegnap 2 teherautó akkut és egy személyautó aksit vittem a csomagtartó végében(min 100kg cirka) és meg sem látszott rajta. előtte meg ha már tele volt tankolva az is megmutatkozott.....
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
gondolom beszámolnák vagy 400ezerbe, eladni 5-600ért talán el lehet, bár ez a pár kép sokat nem mutat belőle, csak azt, hogy az orra meg van húzva, belül a váltószoknya cafatokban, gondolom az állapota minden másfelé is ilyesmi lehet, így talán az általam írt összeg reális!
van belőlük rengeteg eladó, lent is van az ára a béka segge alatt.... -
diablo1984
veterán
Ha a kuplung cserèlve lett, akkor csak váltó hiba lehet. Váltóolaj volt cserèlve? Lehet halottnak a csók, de hátha.
Amúgy a fokozatokat jól veszi oda-vissza?Nyugi, az èn dízel lagunámban is útban vannak a turbó ès a kipufogó csövei, a coolercsöveket, a turbó olajvisszafolyó csövèt ès a kipufogót kell lebontani, hogy az indító kifèrjen, úgy, hogy rá sem látsz, hogy mit is csinálsz! Jó buli!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz
PowerBuldog #47823 üzenetére
A termosztát szemből nèzve a blokk jobb oldalán a fekete műanyag termosztátház alatt van a hengerfej oldalán.
-
diablo1984
veterán
válasz
kisgyerek85 #47854 üzenetére
nekem laguna 1 1,9 dti van, nyáron is egyszer-kétszer kapcsol a ventilátor, annyira nem melegszik a motor, ilyenkor télen városban sosem tudja elérni a nyári üzemi hőfokot(a skála közepe). új a motor és a vízpumpa, a termosztát házzal, fagyálló minden benne, a kiegészítő vízfűtés 3 gyertyája is, én el sem tudom képzelni, hogy miként forrhat fel ez a motor! termosztátod nyit rendesen?
nekem indulási nehézségem volt a múltkor, vagyis keservesen indult, akkor utána töltöttem az akkun(bár műszer szerint nem hiányzott neki) és azóta nem jelentkezett ilyesmi(kopp-kopp). ma múlt szerda óta a telephelyen állt a kocsi, -5 volt mikor hülyére fagyott kocsiba beszálltan, 2x izzítottan és 2mp alatt már a motor is járt benne, pedig be voltam fosva, hogy ha meg akar szívatni, akkor most illene, de nem!(hozzá teszem tavasszal lett cserélve az önindító egy felújítottra, mert a régi döglött csigaként tekert, azóta ég- és föld a diffi indítóerőre).
vízpumpát a generátor szíj hajtja igen(vagyis a hosszúbordás), szívszakadáskor be tudja a vezérlés alá kapni a hosszúbordást, így csak óvatosan! generátor ha akad, az nem természetes, a vízpumpa ha nem szorul/ereszt, akkor annak normálisan kellene hogy működjön, szorulnia egyik görgőnek sem szabadna, mert ha igen, akkor persze hogy csúszhat rajta a szíj, de az úgy nem frankó!
kérdezz bátran ha bármiben tudok segíteni, mondhatni ezt a motort csukott szemmel is tudom szerelni, még nincs egy éve, hogy darabokban volt, tavasszal a maradék sallangot cseréltem rajta, így minden porcikáját ismerem ami mechanika, elektronika ebben meg hálisten ék egyszerű, de azt a részét inkább nem ismerném meg!
nekem még annyi gondom van vele, hogy valahonnan szivárog az olaj, de a tököm tudja, hogy honnan, olajteknő tömítés csere megvolt(szilózva biztos ami biztos alapon), de még mindig jön, szimeringek és tömítések nincsenek 1 évesek, de szemre nem ott ereszt, valahol az olajteknő környékén, mert a teknő élén mászik hátul végig a váltóig és a váltónál és a kipuffnál taknyol össze mindent, de még nem találtam meg a forrását, de az biztos, hogy nem fentebb jön(lehet a kartergáz visszavezetéstől, vagy a turbó olaj visszavezetéstől, bár mindkettőt néztem és száraznak tűnt, de passz, idegesítő, de egyszerűen nem találom a forrást(meg hidegben nem szeretem a fémet fogdosni
)....
-
diablo1984
veterán
válasz
kisgyerek85 #47912 üzenetére
pedig érdemes lett volna megnézni, nálam van asszem 3db feltettem egy edénybe őket főni és vártam, hogy hogy működnek, melyik nyit hamarabb, melyik nyit hamarabb teljesen, esetleg kinyit -e fullra! lehet a tied nem nyit teljesen ki sosem ezért fő! házzal együtt asszem olyan 7000ft volt, a benzinesen is épp ilyen volt, csak abban a házból ki lehetett szedni magát a termosztátot, itt ez valahogy nem bontható, vagy nem erőltettem(lehet menetes a ház, de nem hinném, mert túl kicsi az a rész hozzá, szerintem össze van ragasztva gyárilag). de a 2literes 8v-s lagunának is ilyen háza volt, csak az csavaros....(lehet az gyári, ez meg nem...)
-
diablo1984
veterán
válasz
kisgyerek85 #47915 üzenetére
mérni egyszerű, felrakod egy edény vízben, beraksz mellé egy biztosan jó termosztátot és nézed hogy viselkedik! ha nem nyit teljesen ki, akkor az egy másik termosztát nélkül is látszik, a másik az max a mikortol nyit és a nyitás gyorsaságához jó támpont, a forró víz már a 100fokot behatárolja, ha akkor még nincs teljesen nyitva, akkor cserés!
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #47922 üzenetére
nálam az évforduló idejét írta el a k&h és mikor váltottam groupamáékhoz, na az valahogy kikombinálta, hogy volt pár nap csúszás és rátolt majd 2ezer ft-nyi fedezetlenségi díjat!igaz az egész biztosítás huszonakárhány+adó, de 10%2 napért jutányos és még nem is én basztam el, csak a k&h cigányolt a bónussal(vagy valami kedvezménnyel) én túlfizettem és nem visszaadták, hanem túlhúzták a napokat, amit utána büntibe is kifizettem gazdagon.....
-
diablo1984
veterán
ja, de az bármelyik típusnál igaz! ezek a 2000-es évektől gyártott renaultokra nem jellemző semerre a rohadás, persze ha nem volt törve! láttam már megane2-est amiről a festék le volt pattanva a hátsó sárvédőről és galvanizált volt alatta a lemez, így nem csoda!
(#47936) aero.: ha tényleg annyi a km benne, akkor ha spórolni akar, egy szíjcserével megúszhatja a dolgot, 15ekm a görgőkben az semmi, kár cserélni egy utángyártott még annyit sem bírna mint ami ebből hátravan!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #48116 üzenetére
nekem mostanában azt csinálja, hogy ha áll a kocsi 1 napot vagy többet, az első fékezéskor a hátsó fék felől olyasmi hang jön, mintha egy vakrozsdás cuccot akarnék simára csiszolni kis fordulaton! az első fékezés után elmúlik, onnan minden rendben van. berohadna a dobfékem állandóan?
-
diablo1984
veterán
válasz
kisslaci1908 #48149 üzenetére
vegyél benzinest, az menet biztosabb, kevésbé van zsebbenyúlós meghibásodása, cserébe többet eszik!
a használt autók sajna ilyenek
(#48150) Lion01: ez polírozva, vagy festve/lakkozva lett?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz
Predator2 #48166 üzenetére
Statisztikailag is kevesebb bonyorult alkatrèszből áll egy szívóbenzin, kevesebb jeladó, szonda, elektronika is van rajta, egy dízel ha kopott, akkor már nem indul, a benzines max az olajat eszi, de kisebb kompresszióval is tud működni. Ha egy dízel megkapja a törődèst, akkor az is lehet jó, de a benzines a ridegtartásèrt nem büntet annyira ès az előző gazdánál nem tudhatod melyiket kapta....
-
diablo1984
veterán
Boldog Karácsonyt minden fórumtársnak!
-
diablo1984
veterán
válasz
pècsimunkás #48283 üzenetére
azért benzines fronton minden van csak bőséges választék nincs!
Új hozzászólás Aktív témák
- Cyberpunk 2077
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- DVBViewer
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell Precision munkaállomások
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- További aktív témák...