-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #49465 üzenetére
Gondolom gumi vagy valami ilyesmi, illetve egy ilyen kisautót az út is dobálhat már....
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #49516 üzenetére
b6-os passatba 2005-ben 8 szelepes motort tettek? az valami 75 lovat tudott a régi seat cordobákban, nemár!
Ma meglett az Octavia, elvileg a héten eldől, hogy kollégám a clio2-esét el tudja-e adni és akkor megvenné a lagunámat!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #49518 üzenetére
Ja, 5 èves autó, havertől aki beszámítási áron adta át! Ez ismert előèletű, ha nem adta volna el, akkor nem is èrdekelt volna más, így is rágódtam rajta, mert sajnáltam elkótyavetyèlni a lagunát, de úgy tűnik kolègám átveszi így egy párszázas vesztesèg, de jó helyre kerül(ha a clioját el tudja adni)....
Èn meg remèlem a drága technika nem szivat majd le....
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #49524 üzenetére
Az biztos, hogy eddigi életemben nem adtam ki ennyi lóvét egyben autóra(részletekben a passatra már igen), remélem ezt már sokáig megtartom, nagyon tetszik külső/belső kialakításra, dinamikus a motor(bár pörgetni kell, mert hosszú az 5ös váltó benne), rég vágytam már egy modern tetszetős autóra, csak eddig nem jött az alkalom és igaz nem is kerestem, mert a Laguna is tökéletesen kiszolgált, csak jött a bugi a seggembe, mikor haver szólt, hogy nem-e kell nekem.....
Modern autó, modern motor, remélem nem üt majd vissza hamar és nem kell egy részecskeszűrő cserekor a fél laguna árát beletolni...... -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #49533 üzenetére
Én a nagynyomású részecskeszűrős atyaúristentől jobban félek, elektronikára nem annyira jellemző ezekre a skodákra a hirtelen halál(Golf technika, felesleges csiribirik nincsenek benne).
Én is megfogadtam, hogy ha a lagunát cserélem, csakis szívóbenzin lesz, kacérkodtam a mazda 6 kombivan, de 1,5 milliót adni egy 10 éves benzinesért, amiben a rohadás lehetősége ott bújkál, hát eléggé eltántorított! Laguna2-esekben az 1,8 benzin jó, csak a ph2-esek drágák és ritkák, egy utolsó szériás kombi is közel 10 éves és 1,2 milla körüli, ami 200ezer alatt futott....
Tudom, off, de ő lenne az!
exSyd012: nem, ez még az octavia 2 ph2(mk2, ráncfelvarrott verzió, vagy tudja a fene, hogy vag-éknál mi a ráncfelvarrás elnevezése..... -
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #49546 üzenetére
De sokan vannak akik nem racionálisan választanak tehát nem az agyukra hallgatnak, hanem a szívükre és abból lesznek a kockáztató vevők(mint én), hogy bekockáztatom azt, hogy a skodában ha valami megnyeklik, akkor bizony fájni fog, szemben a lagunában már mindent kicseréltem és az sokkalta megbízhatóbb szerkezet, mint a modern dízelek, itt nálam is csak a fiatalság ami most számított, meg elvakított, hogy szép nagy(egyforma hosszú a lagunával) és kívül/belül modern! De ez vissza fog ütni valamikor..... tudom, nem racionális döntés, de ezt akartam abban a percben mikor kimondtam havernak az "oké, kell" varázsszavakat, holott pár perccel előtte még a lagunát néztem és azt mondtam magamban, hogy nem kell a skoda.....
-
diablo1984
veterán
válasz orosziem81 #49549 üzenetére
-
diablo1984
veterán
Ha érdekel valakit szép renault 16"-os alufelni és 1 szezont futott(5000km) Goodyear 205/55 R16-os gumi(a lagunámon volt, kép az összefoglalóban, több kép kérésre), akkor írjon rám privátot!
Megane2, scenic 2 gyári felnije, de mindenre felmegy aminek aláfér és 4x100-as!Illetve eladó a Lagunám is, mert kolégámnak nincs most lóvéja rá, így bárki viheti akit érdekel, szívesen megosztok bármi infót róla privátban. Hasonló géppel/1,9dti motorral rendelkezőknek is segítek tanácsban, ha kérdés van ezekkel kapcsolatban!
Remélem így zavar senkit ez a hozzászólás, nem akarok arculatot rombolni, illetve törvényt szegni!
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #49729 üzenetére
a clio 2-esre sem ez a gumi való, a felni még ok egy peres gumival, de nem ezzel! ez a méret így egy az egyben laguna1-re, megane 2-re, scenic 2-re, és azt hiszem a laguna2-esekből is volt 4x100-as(de nem biztos), na azokra is jó! felnik és gumik épp ezért külön-külön is eladóak, mert clio2-re, thaliára a felni jó, csak venni kell hozzá olyan peres gumit, ami aláfér! Gumit meg majd eladom, nem hinném, hogy 500km-t futott premium szettet nehéz lenne eladni, bitang jó gumik(aminek 16" gyári mérete egy mai újabb autónak, arra ez a méret való, mint a 15"-osoknál a 195/65-ös méret)
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz salieri. #49787 üzenetére
Ennek a nèmet autónak renault szervízben vègig vezetett a szervízkönyve? Mert azt nem írja, csak hogy nèzd meg az autót, az a bizonyítèk! Mert egy nèmet autónál ha 150e-ről rakták vissza, az sem látszik jobban.... Mègpedig a kinti autókat durván tekergetik, itt meg valaki durván akar keresni...
-
diablo1984
veterán
válasz salieri. #49789 üzenetére
Igen a nagyon drágáról. Annyièrt vagy egy kicsit többèrt már tènyleg megane3 van.
Ennèl a szürkènèl azonnal vezèrlèscsere+ okoskerèk csere(ki tudja, hogy meddig bírja) kellene kezdeni, mert messziről jött autóra azt hazudnak, amit akarnak... Ès piszok drága mèg mindig....A fekete is nèmet, mèg magyar rendszáma sincs, de legalább a renault felírat meg van a hátulján. Ez a start-stop rendszer hülye nepper duma, ezek mèg nem hallottak róla, hogy valami gombnyomásra indul. Km itt is lehet tekert, elèg iq szegèny a neppere....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz salieri. #49794 üzenetére
Èn szkeptikus vagyok a kintről hozott autókat illetően, a magyar nepperek is dettó a szememben, ez a kettő együtt meg apokalipszis! Az iq light nepperek meg tekernek, hazudnak, elmègy, lebuknak ès "ez ilyen, újat kell venni" szöveggel leráznak, hiába utaztad át az országot! Alvázszám alapján èrdemes betèrni egy renaulthoz, hogy hátha van központi adatbázis, de egy 3 èvvel ezelőtti szám mèg nem garancia semmire....
A kinti autókról azt mondanak amit nem szègyelnek, ezek meg drágák ès fullosan ismeretlen az előèletük, minden más csak mese habbal.
Ha már benzines, akkor magyar autót tulajtól, bár itt is megvan a lyukra futás sansza, de az árszegmens tetejèről illik mèg a hold-napállásnak is passzolnia...Vègig szakszervízben(nem karcsi a sarokról beírások) vezetett szervízkönyre kèrdezz rá, majd a renaultnál kis kp- vel a zsebben az alvázszámra, csak utána indulj el 300km-re kocsit nèzni szerintem....
-
diablo1984
veterán
Viszont hiába szajkózza a sok okos, hogy "nem kilómétert, hanem állapotot veszünk", azért egy ilyen 300k-t futott autónál szinte biztos, hogy lassacskán belefutunk sokminden hibájába.
Igen, főleg ha azt a 300e-et visszatolják 150 ezerre és csak pislog a vevő, hogy minden össze fossa magát szép sorban, pedig beltér alapján valós a 150ezer.... hát nem, csak a nepper az állapothoz igazította az órát....
(#49804) roseane2004: generátor forog, vezérműtengely nem? Fordítva még okés is lenne, de a főtengelyt forgatja a lendkerékről az önindító, ha a generátor is forog közben, de a vezérműtengely nem, akkor nem szerelő kell, hanem pap, a vezérmű szíjad akkor el van szakadva és akkor a malacperselyt a szomszédból is agyon kell ütni, mert egy dízelnél a vezérlés szakadása általában kukázza a motort!
Ékszíj(ami hosszborgás szíj lesz az 1,5 dci-nél is) ha elszakad, azt látod saját szemeddel, de ha a generátor forog indítózáskor, akkor az a helyén van! Vezérlés mikor elszakadt, azelőtt beállhatott egy görgőd, azon sírt a szíj, utána csatt és a motornak is kellett egy csattanó hangjának lenni, mert akkor a dugattyúk még szétverték a szelepeket! Indítózáskor is kell, hogy kopogjon kissé a motor, persze beindulni nem fog sosem, de ne is kínozzátok, mert ha a szelepekből forgács hullik, szétmarjátok a hengerfalat vele, és a hajtókar is ha eddig megúszta, akkor nem hiányzik neki a kínzás.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49804 üzenetére
ja, a szelepek a hengerfejben vannak, a kár feltárása a hengerfej levételével kezdődik, dízelnél azért van nyomaték, az általában nem szokta megúszni egy újraszelepezéssel, de majd látja a szerelő, de gyakorlatilag az egész motort szét kell szedni, hogy lássák, hogy mi sérült még!(ha jól emlékszem, volt itt vezérlésszakadt clio2-es, 400e ft fölött sem állt meg a mutatvány, mindig jött valami...) De nem meg akarlak ijeszteni, de fájni fog.... sajna ez ilyen...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49809 üzenetére
Megbontás után tudnak úgyis konkrétumot mondani, akár 200-ból is kijöhet, de ha szerelő csinálja, akkor a mondadíj is nívós, mert időigényes egy dolog a feltámasztás!
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #49824 üzenetére
kaphat a hajtókar csapágy, a csapszeg, a hajtókar is! az olajteknőt le kellene venni még mikor a hengerfej is lent van és megnézni, hogy nem-e lóg! a hajtókar a dugók kihúzása nélkül nehezen vizsgálható, de ha a csapszeg, hajtókar csapágy nem lóg, akkor az sem kaphatott nagyot. A hajtókar csapágy amúgy is tud típushibája lenni az 1,5 dci-nek, arra főleg ilyenkor nem árt ránézni(olajteknő le, akkor +egy tömítés is cserés), mert ha lóg, akkor nehogy szétverje az új szelepsort is..... valamint komplett vezérlés csere+olaj szűrővel, hengerfej tömítés új csavarokkal, hengerfej síkolás+szelepszár szimmering és szelepvezetők cseréje a szelepeken túl(de ezt a gépműhelyben fogják tudni). alsó hangon ennyit minimum kell cserélni benne.
ez anyagköltségben kb: hajtókar csapágysor 15-20ezer, vezérlés kb 50 ezer, olaj+szűrő kb 10e, hf tömítés+csavarok kb 25 ezer, hengerfej síkolás+vezető+szsz szimmering csere+szelepek(ez munkadíjával) erősen cégfüggő, de kb 35-40 ezer ft(nekem a szelepeket nem kellett cserélni, de a többit csinálták és asszem az volt 28ezer, Budapesten azért szerintem többe fájt volna). Ez így munkadíj nélkül kb 135-145ezer között, de akkor még az alkatrész kedvezményét továbbadták neked és nem teljes áron számolták és még más járulékos dolog még nem jött közbe!Munkadíjnál meg szintén szerelő függő a dolog, azért van meló bőven vele.....
(#49821) salieri.: a megane 2 sem sportkocsi az 1,6-os motorral, az az aranyközépút, a megane 3 azért kialakításra is egy jobb autó, ott már az elektromos dolgok is kevésbé szopatósak tudnak lenni, súlya is kb egál, így az a motor is kb úgy viszi. Ritka, mert dci-ket vették a cégek, abból van annyi mint a szemét!
(#49826) meroly: lehet már beképzeled a dolgot, rezonálni tud, bár az a dízelekre inkább jellemző. Hagyd, míg nem erősödik a dolog, a 3 hengerezést azt éreznéd! amúgy azóta jó a gép, el tudsz már vele indulni?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz meroly #49872 üzenetére
és as fordulat is változik ekkor? fogyasztók közül megy valami?
(#49864) salieri.: ezek legalább magyar autók! A szürke tetszetős, ha nincs messze hozzád és van időd, menj el, nézd meg, próbáld ki, hogy milyen egy ennyit futott példány, hatos váltó és a 110 lovas motor miatt a másiktól jobb tulajdonságokkal bír! Amúgy ez a 2 már hónapok óta fent van, igaz nem nagyon van mozgás ebben a szegmensben....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49907 üzenetére
Hujujujj, ott aztán lehetett csattogás rendesen, a szelep betámasztott a dugattyú meg eltört.... Ritka, általában a szelep enged, de így minden kuka a blokkban....
Mondtam, hogy előbb szèt kell szedni ès utána lóvèval dobálózni, mert tudnak furcsa dolgok lenni sajna, a dízel vezèrlès nem játèk.... -
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49932 üzenetére
1.4 8 szelep megolhetetlen es kedvezo a fogyasztasa.
azért ez nem teljesen igaz, városban sok rövid távon akár a 10litert is bekapja..... na az nem kedvező!
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #49945 üzenetére
az egy mellette lévő talán szürke kocsi tükröződése, ha arra gondolsz....
-
diablo1984
veterán
válasz baluka6 #49951 üzenetére
én a bal hátsó lógást nem látom, a váltógomb az nem festett, ilyen műgyantás fos alatt vannak a számok, mert ez bőrös, és ha megizzad a tenyered és az alámegy, akkor a bőrből ki tud a fekete festék oldódni és a számot az alatt a műanyag szar alatt megfogja(nekem az 5 éves octavian is ilyen már a széle, az is bőrös). Függetlenül attól, hogy a kereskedőnek még a nézését sem hiszem el, egy megnézést megér a kocsi, mert amit múlt héten linkelt 1,6 milláért, egy számmal sem tűnt jobbnak.....
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #49957 üzenetére
ja, én kérek akkor elnézést a ph1 es gombján ez az ábra műanyag préselt, ez így tényleg kopott, de a ből körülötte viszont nem és a kormány is teljesen jó állapotú! Tizenéves autóknál pláne ha kintről hozott senki sem mondja meg, hogy hol használták, ha a neppert kérdezed, akkor persze pályán max 100 tempomat, semmi durvulás, amit a vevő képzel, az 100méterenként begáll, boltba megy, 10 perc múlva indít, padlógáz, 200m múlva ovi, stb-stb. Azért mondom, hogy én hányok a nepperektől, az a korrekt aki megmondja, hogy fingja sincs semmiről, itt a rétegvastagság mérő, majd adjam be ha végeztem, nem kell a mellébeszéd!
Ez képekről nem tűnik rossznak, az ülés ahogy látom nem rojtos, városi használat sok ki-beszállásnál már szőrös lenne(Dánia amúgy egy rakat vidékkel tarkított ország, nem sok benne a metropolisz), ezek a szövetkárpitok hajlamosak fossá kopni, kiszakadni, igaz jobbára rontják a képet a 200at(@500ról tekerve) sem futott autók elporladt ülésekkel, cafatokban lógó bőrös kormánnyal, ez azokhoz képest üdítő! De mint minden kintről hozott autó, lehetetlen hitelt érdemlően megtudni, hogy mennyi is az annyi!
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #49982 üzenetére
a megane 2 sedant is!csak a sedant!
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz salieri. #49992 üzenetére
ez is fapad, bár legalább magyar, a hátsó üveg gyári elf ragasztása nincs rajta, lehet hogy törött lehetett a hátulja, a váltónál is a gomb valahogy nem tetszik, ott is volt varia, lehet megkopott és cserélték, a kormányra nem tudtam nagyítani, de mintha kopottnak tűnne!
-
diablo1984
veterán
válasz salieri. #49994 üzenetére
a bőr kormány és a bőr váltógomb hasznos, a sima gumikormány már 200ezer km-nél már okádék mód tud kopni, piszok igénytelen tud lenni. És igen, tempomat sincs benne, bár van 4 villanyablak meg légzsákok, meg rozsdás horog, ha tudsz kér róla nagyobb képeket.
mod: akár még jó is lehet, a bézs belső szép tud lenni, de piszok igényes, könnyen koszolódik, de tény, hogy szép!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Criminal017 #49996 üzenetére
Persze, de azèrt rámèrnèk a seggère, mert szolid elf nincs, de egy gusztustalan nagy kereskedői matrica van.... Egy mèrèst megèr, a segge fèm, így ha volt valami nagyobb kocc, akkor mèrhető.
-
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #50010 üzenetére
megane motor ha jól emlékszem alapból magasabb lóerővel rendelkezik, így lehet hogy valami jeladó, szonda nem küld megfelelő jelet a thalia motorvezérlőjének! Motorkódra azonos, vagy az is változott? Mert 1,5 dci-ből volt pár változat és ha nem sikerült azonos(kinézetű) "hardvert" beszerelni, akkor műszakit sosem fog kapni többet....
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #50012 üzenetére
azonos motorkóddal nincs gond, műszakinál jelzi, kap egy motorkódot és a forgalmi lesz cserés! De más motorkóddal nem lehet szerelni, ahhoz már kpm összeépítési engedély kell, mindenféle szívatós dologgal fűszerezve!
Nem ördögtől való a motorcsere, de legalább azonos blokkról lenne szó, és akkor már ha 1,5 dci nem árt egy hajtókar csapágy sort cserélni és alulról benézni a motorba, hogy mit mutat a henger fala, már amennyi látszik belőle! Asztalon sokkal könnyebb cserélni ezt is és a motor állapotával is tisztába jöhet ilyenkor az ember, mert az 1,5 dci finnyás jószág, hullik is szép számban, ezért még a fos motort is pénzért adják az illetékesek....
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #50020 üzenetére
Belenézés nélkül max a külső állapotára tudsz támaszkodni, kivett száraz motorral hiába akarsz kompressziót mérni, sz@r lesz az eredmény, mert az olaj sem tömít a gyűrűknél! Levett olajteknővel, vagy levett hengerfejjel lehet látni a lelkét a dolognak, de inkább az olajteknőt javasolom, főleg az 1,5 dci-nál, akkor a hajtókar csapágy állapotát (is) szemügyre lehet venni és 2-3e ft egy olajteknő tömítés(valamint a teknőben maradt üledékes olaj is árulkodhat, hogy valami koptat-e valamit)