-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz ThodEE #26627 üzenetére
Nem zörög, nem csörög, kipufogó gáz van, kicsit kormos is a kipufogó vége.
Engem csak egy dolog nyugtalanít, tulajdonképpen az amiért a katalizátort is a listára tettem: Párszor előfordult városi közlekedés során, hogy dugóban / lámpánál, nagyobb gázadásnál éreztem némi záptojás szagot, ami ugye tipikusan erre utaló jel. Amúgy az is simán lehet hogy valamelyik másik kocsinak a bűzét éreztem szellőzésen keresztül.
Neked legyen igazad, nagyon remélem hogy csupán csatlakozási hiba.
-
eTrade
tag
Valaki tudja esetleg, hogy pontosan hol helyezkedik a 2. lambda szonda csatlakozója (Megane I PHII Sedan)? Könnyen hozzáférhető, vagy inkább vigyem szervizbe?
-
eTrade
tag
válasz rob210 #26630 üzenetére
Vegyes fogyasztás átlagosan 7 liter, de hosszú távon elvan 7 alatt is, szerintem teljesen normálisnak tekinthető.
"Ha alámész könnyen hozzáférhető" Emelő is kel hozzá, vagy lehet szimplán aláfeküdni... pl. benzin szűrőt pár hónapja emelő nélkül is sikerült kicserélnem, de mivel itt most nem tudom pontosan merre van a 2. lambda szonda csatija ez kérdéses.
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
Sziasztok!
A kocsim szervóolaj szintje a minimum közelében van:
[kép 1] [kép 2]Mivel nem tudom azt, hogy legutóbb pontosan milyen márkájú ill. típusú lett beleöntve, így nem merek ráönteni, hanem inkább teljes olajcserét végeznék. Valaki leírná hogy pontosan hol van a szervóolaj leeresztő csavar? (Mégane I PH2 1.4 16v)
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
válasz rob210 #28414 üzenetére
Pontosan ahogyan a just kolléga is mondja, új csomagolást és új elnevezést is kaptak az ELF olajok: Újjászületett az ELF márkanév
UI: Az első webshop amit linkeltél az is már új ELF olajokat szállít, sőt ők hivatalos Total/ELF viszonteladók. Nemrég pont onnan rendeltem meg az olajomat (ELF EVOLUTION SXR 5W40).
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Ha minden rendben van azzal a régi 1.4-es 8 szelepes motorral, akkor nyugodtan mehet bele a 5W40-as olaj, sőt akár a 5W30 is.
[Total lubricant advisor] [Valvoline lubricant advisor][ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Nem állíthatom azt, hogy az ELF olajtól teljesen néma lett a motor, de határozottan finomabban jár, már nem olyan "morgós" a motor magasabb fordulaton, nagyobb sebességnél (pl. 90-110 km/h).
Azt hogy hamis volt e a Castrol olaj, sajnos nem tudhatom, de az biztos, hogy nem igazán ebbe a renault motorba való. -
eTrade
tag
válasz rob210 #29971 üzenetére
Gratula a sikeres művelethez, közeljövőben én is tervezem kitisztítani a pillangószelepet.
Már rég megtaláltam hozzá a megfelelő meganeklub-os leírást, de még nem volt időm, meg ugye "patent" torx szerszámkészletem hozzáfogni.Amúgy nálad miért lett leszedve a szívósor is? Renault Megané 1.6 16v motornál csak így lehet hozzáférni a pillangószelep-házhoz?
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
Sziasztok!
Tegnap voltam klímafeltöltésen és sajnos valami gubanc van a kompresszornál, valamiért nem nyit, nem pörög fel, nem kapcsol be a klíma, hiába kapcsoltuk be a ventilátort 2-es, 3-as, 4-es fokozatba, nem történt semmi.
AC piros LED világított, ilyenkor a motoralapjárat felkúszott egy picit, de semmi más, csak a langyos levegőt nyomta.A rendszer amúgy tesztelve lett, szépen tartja a nyomást.
Van e valakinek valami ötlete erre, vagy vigyem a kocsit Zoltánhoz?
-
eTrade
tag
Köszönöm az infót! Próbáltam kicsit utánaolvasni a dolognak és valóban a hibakód is okozhat ilyen gondot... remélem hogy csak ennyi és nem valami drága "móka".
Itt Budapest környékén van esetleg valakinek hibakód olvasója amivel lehet hibakódokat törölni?FRENK1988 Neked is köszönöm a tippet.
-
eTrade
tag
Kerékcsapágy hiba ill. csere kapcsán van valakinek már tapasztalata? Mennyibe fáj egy csere + anyagköltség? Melyik márka erősen kerülendő és melyik az amely olcsó és még elfogadható minőségű is? pl. Febi itt jónak számít?
giigz Te is ott leszel majd??? Semmiképp nem hagynám ki a híres 0-100 gyorsulási mutatványod!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Szerintetek mi okozhatja a következő hibát:
Ha nincsen lenyomva a kuplung, akkor csattogó/klattyogó hangot hallok alapjáraton, de amint lenyomom a kuplungot teljesen elkussol?
A benne lévő kuplung (LUK) kb. 2 éves, tehát nemrég volt cserélve.Rágugliztam párszor de a Megane-ra specifikus hibára nem találtam rá.
Itt egy Toyota fórumban a következőt írják hasonló hibára: Clutch popping when engaging pedal -
eTrade
tag
válasz diablo1984 #37487 üzenetére
A pillangószelep ház tömítő gyűrűket is megnézném... nálam ezek okozták sok ideig az alapjárati problémákat.
Szerintem mindenki szedesse ki és úgy nézze meg, mert pl. az én kocsimban (2000-es Mégane phII) valami botrányos állapotban voltak! -
eTrade
tag
Szia!
Kevesebb mint egy éve volt kicserélve a kompresszor, mert teljesen besült (kuplung).
Klíma kompresszor csere előtt, voltam a faterodnál klíma feltöltésen és ő vette észre, hogy itt valszeg a klíma kompresszor lesz a ludas, mert a régivel egyáltalán nem kapcsolt be a rendszer.
Zoltán "Renault Mágus" kicserélte a klímakompresszort (bontó), majd saját cuccal tesztelte a rendszert nehogy eresszen valahol, de akkor még nem mutatkozott a tömítetlenség jele.
Friss feltöltés után, amikor hazafelé vezettem a kocsit, MAX-ra állítva a klímát fázni lehetett (!) a kocsiban, de egy hónapra rá vettem észre, hogy már jóval gyengébb a klíma... akkor a barátnőmmel indultuk nyaralni meg minden és sajnos sem időm sem pénzem bevizsgáltatni (Zoltán csak magára a kompresszorra vállalt garanciát).
Most nemrég voltam "Akciós Renault átvizsgálás"-on és ott a hibalistán többek között szerepelt a "klímakompresszor csatlakozónál ereszt", de ugye nem akarták elárulni hogy pontosan hol (hacsak nem ott javíttatom meg jó drágán).
Bocsi ha túl hosszú lett a történet.
-
eTrade
tag
Ezt nem is vonom kétségbe, biztosan jó szaki, főleg azért mert már rögtön rávágta hogy hol van a hiba (kompresszor).
Csakhogy én úgy emlékszem, hogy tavaly azt mondta, hogy mivel neki nincsen megfelelő felszerelése hozzá (kompresszor kuplung csere), így inkább klímás műhelybe vigyem bevizsgáltatni/megcsináltatni. Ezek szerint a klíma tömítési problémákat megtudja oldani? -
eTrade
tag
Ezt nem fogod elhinni!
Ma melóból hazafelé vettem egy klímatisztítót, amolyan "légkondi tisztító bombát" (ilyet) és elvégeztem a tisztító procedúrát (klíma bekapcsol, belső levegőkeringetés beállít, szórófej lenyom, vár 10 percet, majd 15 perc szellőztetés).
A szellőztetés végén, kocsiba beszállva a kezemet rátettem a szellőzőrácsra és nagy meglepetésemre nem langyos, hanem teljesen hideg levegőt fújt a klíma! Ezt így most nem tudom mire vélni... lehet hogy már nem is ereszt sehol?Ha komolyabban eresztett volna valahol, akkor már régen üres lenne a rendszer, nem maradt volna benne cucc és ugye így a klíma sem kapcsolna már be.
Az is lehet hogy minimális volt az tömítetlenség és a legutóbbi feltöltésnél az "olaj adag" megtette jótékony hatását a tömítéseknél?
Minden esetre most nagyon boldog vagyok, de azért nem ártana egy gyors "diag" az öregednél, és ha szükséges, akkor egy utántöltés is.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz eTrade #37733 üzenetére
Sajnos eddig tartott az örömöm. Tegnapi nap folyamán egy relatíve hosszabb távon (kb. 100km) nem igazán volt hideg a klíma levegő hőfoka, bár jóval jobb mint a beáramló langos levegő/szembeszél, de szvsz távol van az "igazi" hidegtől... nagyon fura.
Ezek szerint van még benne annyi hűtőközeg, hogy működésbe lépjen, de nem igazán annyi amennyi elég lenne a megfelelő működéshez. -
eTrade
tag
Sziasztok!
Nemrég vettem észre hogy a szélvédő alatti ablakmosó fúvókáknál valahol elrepedt a cső és szépen lassan bepenészedett az ott összegyülemlett ablakmosó folyadék.
Nos, most kiszeretném tisztítani a szigetelő anyagot és természetesen ki is cserélni azokat a csöveket is.
Tudna valaki tippet adni, hogy pontosan milyen szilikon csövet vegyek ehhez és hogyan tudnám sérülésmentesen leszedni a motorháztető szigetelő anyagát.Pl. egy ilyen szilikon cső megfelelő lenne?
1 x 2 mm szilikon csőVagy inkább vegyek egy ilyet?
Ring Ablakmosó vezeték 4,7mm - 2,4mElőre is köszönöm!
-
-
eTrade
tag
Köszönöm a tippeket.
-
eTrade
tag
válasz eTrade #37821 üzenetére
Nos, végre sikerült leszednem a motorháztető szigetelést.
Hát nem volt valami könnyű menet, mert nagyon megkeményedett az összes műanyag patent és erősen feszegetni kellett hogy lejöjjön, de csodák-csodájára egy darabot sem sikerült hazavágni.
Amint leszedtem a szigetelést, már nagyon gyanús volt, hogy itt inkább a fúvókáknál lesz a baj, mert körbe elszíneződés nyomai voltak láthatóak... és sajnos bizony, ott ereszti a cuccot.Sajnos nem a cső csatlakozásával van a baj hanem a fúvókák műanyag része repedt el. Ez valszeg télen történhetett a nem megfelelő téli ablakmosó folyadék és ónos eső kombó végett.
Valaki tudja, hogy hol lehet kapni Mégane-ba megfelelő / passzoló szélvédő fúvókákat? (2000-es Renault Megane I PH2 Sedan)
-
eTrade
tag
válasz rob210 #37852 üzenetére
Köszönöm szépen!
Amúgy ki is cserélted a fúvókákat és minden rendben (megfelelően működik/spriccel, nem lötyög a foglalatban stb.)?nrbx: Szerintem hatalmas különbség nem lehet a két olaj között, de amennyiben főleg rövid távokat mész a kocsival (pláne télen), akkor jobb választás a Elf evolution SXR 5W-30.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Telekom mobilszolgáltatások
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen