-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz Bubee82 #7937 üzenetére
Mindenképp át kell nézni vásárlás előtt!
Sarkalatos pontjai:
- magasnyomású szivattyú állapota
- befecskendező fejek állapota
- motor mechanikai állapotaElőnyei: jó menetdinamika, kedvező fogyasztás
Hátrányai: javítási költségei magasak, érzékeny a gázolaj minőségére
Mivel sok változata van, nem mindegy melyik motorkódú a motor!
Ha ilyet akarsz venni szólj jól áttárgyaljuk mire figyelj oda, hogy ne szívj vele, ha bármi kérdésed van szívesen segítek!
Füge
-
Füge007
senior tag
Látom megy a karácsonyi adok kapok A műszaki nem csak a műszaki állomás érdeke, hanem a tulajdonosé is! Ha van egy rozsdafolt az le van tojva, de fék, kormány , futómű rendben legyen! Mert a kedves tulaj is otthagyhatja a fogát, nembeszélve ha másnak okoz bajt.
Azon a véleményen vagyok, hogy bizonyos dolgokat meg kell csinálni egy autón, vagy nem szabad vele közlekedni. Mivel ez nem játék, ezt fel kell fogni mindenkinek!
Na de most tegyük félre a gondokat bajokat legalább erre a pár napra! Minden topiklátogatónak kívánok:
Áldott Békés Karácsonyt!
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz slake87 #8040 üzenetére
Nem kell ahhoz útmutató.
Kell egy négyzetes dugó kulcs, az való a reanultokhoz, pontos méretet ne kérdezz, ezzel tudod kicsavarni az olajleengedő csavart. Kell egy olajszűrő leszedő, az olajszőrő letekeréséhez, óvatosan tekerd le a ház műanyag nehogy elrepedjen! Majd motorolaj, olajleengedő csavar alá tömítés, fontos minden esetben cserélni kell! Itt valahol linkeltem is hogy néz ki. Olajszűrő, és egy akna amin az egészet végrehajtod. Olajszűrő vásárlásakor ellenőrizd le a dobozban nem csak a papírbetétnek kell benne lennie hanem két gumigyűrűnek is az eggyik a nagyobb a háztömítés, a kisebb az olajbeengedő csatorna tömítése. Van alul egy műanyag búrkolat azt leveszed, pár csavar tartja, üzemmeleg motornál leengeded az olajat, olajszűrő le. Olajszűrőből kiszeded egy kis csavarhúzó segítségével a régi betétet, illetve a 2 db régi gumigyűrűt. Alaposan kitakarítod, én egy hosszabb nyelű csavarhúzót használok, amre tiszta rongyot tekerek, jó alaposan kitakarítod. Majd tiszta olajjal megolajozod vékonyan a tömítéseket, minen vissza a helyére, majd az egész ház óvatosan visszacsavarva kézzel, nem kell meghúzni csak nagyon óvatosan! Olajleresztő csavarnál cserélni a tömítést, vékony olajfilm arra sem árt. Majd visszacsavarni a helyére, óvatosan meghúzni. Beleöntöd az olajat, beindítod a motort, kicsit megjáratod, újra ellenőrzöd az olajszintet, beállítod a helyes értéket. Átnézed az olajszűrőt, olajleeresztő csavart, ha mindenhol jó a tömítés, mehet vissza a haslemez. Enni az egész.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz salieri. #8510 üzenetére
Na akkor annál a Twingónál valami nagy árulás van! Twingó az a Renault amelyikkel a legkevesebb baj van, és ezt nem én mondtam hanem szervizesek. Barátnőm Twingója 2004-es szintén 16V 75 lovas, 120 ezer kilométerrel, csak kopó alkatrészek voltak benne cserélve, megy mint szél, soha nem volt vele baj. 40 ezres Twingónál ilyen hibák normál esetben nem lehetnek.
Füge
-
Füge007
senior tag
A jó magyar utakra, meg ha földutakon is közlekedsz 195/65 R15.
Füge
-
Füge007
senior tag
Ezeken az utakon még a gyári méretet is szétcseszi a kátyu. Az elmúlt évben rommá tört egy alufelnim, és örülhettem, hogy ennyivel megúsztam, a futóművem megúszta. Itt az utak egyre katasztrofálisabbak lesznek, ezért nem ajánlom az /55 méret alá menni, ez persze csak javaslat, mindenki maga dönti el milyen papucsot vág a verdája alá.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Agyalok én is a nyári gumin, milyet vegyek. Egyáltalán vegyek erre a kocsira, mert lehet ezt is eladom. 22-es csapdája kishazánkban az autózás
Füge
-
Füge007
senior tag
Ez találtam, lehet érdemes lenne rástartolni, egy darabig meg van oldva a gumi problémád is.
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
Renaultos szerelőkkel beszéltem erről, tudnak róla, hogy ezt ajánlgatják, viszont ők meg azt mondták, ha olajat teszel bele, az lehet, hogy ken, de a csúcsoknál gondot okozhat. Le van tervezve a rendszer, ha belenyúlsz valahol felborul az egyensúly.
Külföldi fórumokon ugyanazokat a hibákat a említik mint itt, pedig ott minőségi az üzemanyag, a motor hangja is más ha kinn tankolok.
Én amit látok problémát a silány minőségű alkatrész, amit itt, ott raknak össze, majd szépen belekerül a márkás gyártó dobozába. Az elmúlt évben a VW csoport Ázsiában gyártatott befecskendezőfejei mentek tönkre 20 ezer kilométeren belül, visszahívás volt és csere, puff neki ez most nem jött be. De ha 80 ezret kibír már süti, mire ezek az üzemanyag árak mellett beleküld annyit a drága tulaj már nem garanciális, így ha cserélni kell az már a tulaj sara. Mi meg a német gyártáshoz képest 50%-al beljebb vagyunk, na kb. így gondolkoznak, és ezzel nincsenek egyedül.
A gépkocsi fogyasztási cikk lett, és nem 20 évre készül.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
Füge007
senior tag
A vezérlésszett nem tartalmaz vízpumpát, legalábbis amit én vásároltam, és nincs benne dupla termosztát. A szervizeknek fog a cerkájuk, ezért nem viszem oda, van egy tuti jó Renault szerelőm, most már csak oda mehet a verda. Nem tudom mennyi lehet most egy vezérléscsere, nekem 1 darabig nem kell Sőt remélem ezen a verdán már, majd az új tulaj csinál ilyet.
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #8862 üzenetére
Ki mondott már ekkora ökörséget?! Ahogy megyünk keletebbre egyre rosszabb a helyzet, a szomszédaim már alig autóznak, én a munkám miatt megyek, de örömkocsikázásról már szó sem lehet. Régen ha volt kedvem hétvégén elugrottam valamelyik barátomhoz, nem számított 2-300 Km, na ilyen ma már nincs. Egyre több a béna sofőr, amin nem kell csodálkozni, hisz alig vezet, ilyen árak mellett hogy tanuljon meg vezetni normálisan.
Füge
-
Füge007
senior tag
Majd a tapasztalataidat oszd meg velünk, kíváncsi leszek, milyen lesz vele autókázni a benzinhez képest.
Mindig ezzel jönnek, nyugaton még drágább a benzin, ez mekkora a szöveg. Bátyám 15 litert vesz 1 órai béréből Ausztriában, én Magyarországon 2 litert, csupán ennyi a differencia.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz HeavyToys #8877 üzenetére
Valami tömítés gond lesz, olyan parányi szivárgásra gondolok ami szinte nem is látszik. Menetközben meg egyszerűen elpárolog, vagy pl az utastérben felszívja a kárpit, álló helyzetben meg mivel az a csekély nyomás sincs a rendszeren szinte észrevehetetlen, erre utal a mennyiség is.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz Laraxior #8922 üzenetére
Igen ha nagyon elkopik a betét fém alapja érintkezhet a féktárcsával akkor bizony csúnya hangokat tud kiadni, bár már olyan is volt nálam, hogy egy apró kavics a betét és a tárcsa közé ragadt, és az adta a súrlódó hangot. Mindenesetre nézesd meg minél hamarabb, a fék nem játék!
A futómű kopogása akár a kormányösszekötőkből is jöhet, itt sok hibalehetőség van, át kell nézni. Ha megbontásos szerelésen esik át, akkor pedig nem árt elvinni futómű beállításra, bár én 3 évente elviszem. Mivel ha nem jó módosul a kormányzás, illetve "eszi" a gumikat.
Füge
Új hozzászólás Aktív témák
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen notebookot vegyek?
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Így fest a Steel Effigy korai béta változata
- iPhone topik
- BestBuy topik
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Politika
- Motoros topic
- További aktív témák...
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs