-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6057 üzenetére
Motorhibás lett, kopogó hang a motorból. Most egy renaultos szakinál van, szédszedték darabokra. A héten derül ki, motorfelújítás, vagy kap egy másik motort. Az olcsóbb megoldás fog játszani. Most benzines verdával járok, elszoktam már a sok váltástól, na meg a 8 literes fogysztástól .
Füge
-
Füge007
senior tag
Egy 101 Le motor van felhúzva 120 Le-re. Nem chiptuning, hanem a gyári SW-t cserélték, egy szintén gyárira, amivel elértük ezt a teljesítményt. Ha szeretnéd, hog még fürgébb legyen és megéri neked a ráfordítás akkor igen. Az én autómat sokan kipróbálták, és mindenki beleszerelmesedett. Bitang módon megy, ja és 4,5-6 literes fogysztás melett.
Füge
-
Füge007
senior tag
1. Az egyik, hogy az autó tulajdonosa német bejelentett lakcímmel, érvényes tartózkodási engedéllyel, vagy munkavállalási engedéllyel rendelkezik, ez esetben akár magyar magánszemély tulajdonában lévő gépkocsi rendszáma is lehet német. Az egyetlen hátránya az, hogy magánszemélyként nem igényelhetik vissza az autó általános forgalmi adóját, nem úgy, mint a céges autó esetében. Ha viszont hosszabb ideig tartózkodik bármely EU állampolgárságú magánszemély Magyarországon, az sem használhatja saját külföldi rendszámtáblájú autóját.
Ide tartozik az is, ha egy német vállalatban van valamilyen tulajdonosi, vagy tagsági jogokkal rendelkezik valamely német gazdasági társaságnak.
2. A másik legális útja a német rendszám használatának, ha Németországból bármely új autót tartós bérletbe vesznek, ami min. 2 év.
Bármely említett feltétel teljesülése mellett, egy Németországban forgalomba helyezett, új vagy használt autó vásárlásakor bárhol az Európai Unió határain belül és azon kívül német forgalmi rendszámú gépjárművet szabadon használhat.
Ezeken kívül létezik még egy harmadik módja a német rendszám törvényes használatának, ha egy német rokon meghatalmazást ad az ott forgalomba helyezett gépkocsijának a magyarországi használatára.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nos beszéltem a szerelővel, a motoron kívül a turbóm is szarakodik, meg ha megtartom kuplungtárcsa, kinyomócsapágy csere is. Holnap kiderül marad-e a régi motor, mert emberi áron menthető, vagy kap egy másikat. Sajna nem jó bele a III Clió motor, pedig azt tudtam volna egy 106 Le olcsón, tossza meg. Nem sokáig marad már nálam ez a kocsi azt érzem.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6089 üzenetére
Ami nálam van az renault 1.5 dCI betegség, sajnos nem egy halt meg ilyen módon. Az a helyzet, hogy a gépkocsigyárak már nem úgy készítenek autót, hogy 15 évig kiszolgáljon. Ez van már nem idegeskedem, de itt az idő márkaváltásra, hiszen eddig sem áltam meg egynél. Polski Fiat, Lada, Fiat, Daewoo, Wolswagen, Renault, Ford volt eddig repertoáron. A legkevesebb gond a céges Daewoo-mal volt pedig 120 ezret vágtam bele. Renault 3 is volt, de ezzel az utólsóval sok gond volt, kész lesz eladom. Most kicsit elegem lett a Renaultból
Füge
-
Füge007
senior tag
Érdekes van olyan dCI Clió amiben 450.000 van azt mondta a szerelő viszont a múlt évben volt nála egy Megan dizel 68.000. Km-nél megszorult a főtengely, motor kuka. Ergó nem tudni mennyit fog bírni a vas. Én sokat megyek vele ez tény, munkaeszköz nem pedig csak kocsi.
Ami lényeges, a szerelő mondta, dizelnél (nagyobb koromlerakódás) olajcserekor mindíg kell használni motoröblítőt! Főleg érvényes ez a kényes dizelekre, én nem használtam csak 1 x egy évben, de ez kevés. A másik, ez a motor alapesetben 65 lóeró, ezt hegyezik ki a végletekig nálam még kicsit jobban is . Ergó nem bírja a terhelést.
Füge
-
Füge007
senior tag
Persze, én például amíg fel nem melegszik nem hajtom, autópályázás után mikor megállok 2 percig járatom terheletlenül hagy hüljön vissza, meg a turbónál ne párologjon el az olaj, mert indításkor akkor szárazan fut.
Nem mondom nem hajtom szegényt, de soha nem nyüstöltem. Nem vigasztal, de tudom nem magam vagyok ezzel a hibával. Persze bosszant ez a kiadás, de mivel munkaeszközöm ki kell termelnie, ezeket a költségeket. Mondjuk annak örülök, hogy nem egy külföldi nyaraláson kapom be ezt!
Füge
-
Füge007
senior tag
Nos eldőlt, nem szarakodok felújítással, kintről kap új szívet a Clió. Ez a legolcsóbb megoldás!
Füge
-
Füge007
senior tag
Semmi különös nincs benne fehér fénnyel világít, én is ilyet használok, csak OSRAM gyártmányban.
rob210 nem tudom mennyi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban járok mintha itthon venném. A haveri körömben elpanaszoltam mi lett a Clióval, nos egyből ajánlottak egy emberkét aki ebben mozog. Hollandia, Németország, Ausztriából hoz be bontani kocsikat, illetve alkatrészeket. Kapásból fele árat mondott a komplett motorra mint itthon. Úgyhogy ő nyerte meg a beszerzési tendert
Füge
-
Füge007
senior tag
Nos úgy néz ki jövő héten megkapom a Clió "új szivét" 4 évvel fiatalabb motort kap, amiben 65.000. Km van. Ausztriából hozatom be. Már allig várom, hogy ujra repesszek a kis fenevaddal.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nos ha szar lesz nem veszem meg, Ennyi a történet.
Tegyük hozzá, gondolom magyar volt a közvetítő????? Mert akkor nem lepődöm meg a történeten. Ha meg valaki láttatlanba vesz egy motort, az meg gáz.
Letisztáztuk előre, ha szer nem fizetem ki. De magyarországon egy leharcolt motorért akartak 375.000.- kérni. Na neeeeeee, az kicsit túlzás, rádásul a képen sem volt bizalomgerjesztő.
Igazából lehet, hogy megköveztek, de ez az 1.5 dCI motor nem egy sikertörténet a Renaultnál. Felhívtam a Renault hungáriát, más ügybők kifolyólag, és ők is elismerték sok a gond ezzel a motorral, átlagosnál több.
Megsúgták a K9K 732 motorkódú 1.5 dCI vel van a legkevesebb gond. Remélem az új motorom ez lesz, holnap este derül ki mi a befutó motorkódja.
Ha nem az mint az eredeti lehet bonyolultabb lesz a csere, kell a kábelköteg, és a vezérlőelektronika is. Na majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Az enyémben K9KE712 210.000 Km-nél megadta magát. Ja és a Renault szervizben ahová először bevittem ilyennel jöttek, nem tartottam be az olajcsere periódust, ja mondom én magam csinálom, időben, és mindíg cserélem a szűrőket is, mondom nézem már meg az olajat ami benne van. Fasza mindent hárítanak, nehogy már beismerjék szar a konstrukció.
3 Renaultom volt, de most kicsit elment a kedvem a márkától. Mondjuk én nem vagyok fan, több márkám volt már, de meg kell mondanom, ennyi gond még eggyik kocsimmal sem volt mint ezzel. Jó megy jó fogyaszt, de a mostanival kb 700 ezret költöttem rá. Más ennyiért kocsit vesz.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nos szép amit hoztak volna motor, (pedig jó állapotban volt, a szerelőm szerint is) eltérő mint ami nekem kell, még jó hogy K9K motorkóddal vagy 50 féle motor létezik eltérő kódokkal. Teljesn kiművelődtem, ha valakinek K9K motorválasztékról kell infó. Némelyik cserélhető, de a legtöbb nem, hiába mind 1.5 dCI. Így az autó tovább áll, lehet veszek egy másikat közben, sőt egyre jobban arra hajlok. Ha meg lesz motor bele majd öszerakatom.
Az biztos, hogy egyelőre renault dizelem nem lesz, sőt az utód sem renault lesz. Végülis most 2 Renault volt egymás után, itt az idő váltani.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6232 üzenetére
Twingo és volt annó egy 11-esem is. Twingó most barátnőmé 10 évesen 90 ezer Km-el köszöni szépen jól érzi magát. A Renaultosok megsugták, a Twingót látják legkevesebbet a szervízműhelyben.
Lovat veszek, ha elromlik, levágom és kolbászt csinálok belőlle.
Nem tudom, most át kell gondolni, lehet egyelőre veszek egy szirszart melós kocsinak. Közben meg kinn nézek valami jó vételt. Audira fáj már a fogam régóta, és azom még nem is volt.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6234 üzenetére
Igen 1.7 benzines sport változat, GTE - 1.7 L - 1721 cc; 95 PS (70 kW; 94 hp)
aranymetál festéssel. Akkoriban vadállat volt, aláztam a Ladákat vele . Az első "nyugati kocsim volt" bátyámé volt, müncheni rendszám volt rajta sokáig, zsír volt mikor a rendőr megállított bitte papir szöveggel. Akkoriban itt felénk senki nem járt külföldi rendszámmal. Soha nem volt vele gond, az utánnam következő gazdája szétrohadásig hajtotta. A motorja viszont végig bírta. A sport plüss ülései nagyon kényelmesek voltak, ez nagyon bennem maradt. Sok kilómétert lezavartunk, jó kocsi volt nagyon.Füge
-
Füge007
senior tag
A mostani autók nem 20 évre vannak gyártva, és ezt szinte minden márkáról elmondhatjuk! Jelen helyzetemben több éjszakát fordítottam fórumok, tulajdonosk írásainak olvasására. Az autóipart elérte a fogyasztói társadalom hatása. Sőt az alkatrész, illetve használt autó bizniszben utazókkal is sokat beszéltem. Vannak kevésbé hibátlan autók. Ha visszagondolok mivel volt a legkevesebb hibám, Renault Twingo, Daewoo Matiz az első saját a második céges autóként hajtottam. Velük kötelező szervízen kívül mást nem csináltam.
Nos a motormizériám ujabb fejleménye, írtam mailt a Renault hungáriának, hogy legyenek szívesek megmondani hogy a K9K motorkóddal kezdődő motorok közül van olyan ami kompatibilis az enyémmel, vagy esetleg a fűzött blokk. Vagy milyen megoldás létezik, ha létezik. Mivel K9K 712 kódszámú motort nem találok. Ha nem lesz más lehetőség franciaországból hozatok, ott találtam. Aztán majd könyvet írok a történetből
Füge
-
Füge007
senior tag
Konkrétan nem bírta a terhelést és szétkopott a főtengely, illetve a csapágyazása. A vezérműtengely dettó, na meg a turbó is. A hengerek jók, így elvileg horror áron felújítható, de nem adok érte annyit, főleg hogy ha kész van eladom.
Az 1.5 dCI motorok alulméretezettek a terheléshez képest, az egész konstrukció több sebből is vérzik. Ezt évek óta tudják, de nem foglalkoznak vele. Külföldi, angol, német, francia fóruomokat néztem át, a probléma ott is megvan, pedig ott jó minőségő az üzemanyag (mert ez az eggyik itthoni szöveg, persze hogy rossz mikor rossz gázolajat tankolt, ezt én is megkaptam a befecskendező fej cseréjekor). Persze időközben javult a dolog, mivel állandóan fejlesztették az 1.5 dCI-t, ezért van a sok variáció a K9K-n belül. Volt akinek 65.000 Km-nélált be a motor, persze akkor már nem garis volt, szép. Az üzemanyag befecskendező rendszer hibái is jelentősek voltak, befecskendező fej csere, ez nálam is volt. EGR szelep hiba, szintén cseréltem, féktárcsák gyors kopása, az első tárcsám már 2 x cseréltem + a gyári. Mind azt jelzi a konstrukció kijött, majd szépen elkezdték foltozni. Igaz, mi tulajdonosok meg fizettünk mint a katonatiszt. Azért irrális amit javításokra költöttem, mikor a renaultosokkal beszéltem ezt mind elmondtam, csak lapítottak. Én értem, hogy kell egy kocsira költeni, nem is spórolok vele, de van egy ésszerű határ, amit most sokszoros szorzóval léptem át.
Persze, hogy nem, mivel ez csak a Cliok K9K motorváltzatai! Neked ha jól emlékszem Megan van annak más K9K motorkódjai vannak!!!
Ha lesz időm összeszedem az összes K9K motorkódot egy táblázatba, mostanában nagyon otthonvagyok a témában A Renault Hungáriánál is megdicsérték szakmai tudásom!
Füge
-
Füge007
senior tag
1.5 dCI K9K motorokat az alábbi gépkocsikba építettek:
Nissan Almera
Nissan Micra (86 hp)
Nissan Micra C+C (86 hp)
Nissan Juke (110 hp)
Nissan Note (90 hp)
Nissan Cube (110 hp)
Nissan Tiida (105 hp)
Nissan Qashqai (110 hp)
Nissan NV200 (90 hp)
Renault Clio (II)
Renault Clio (III)
Renault Kangoo (70 & 85 hp)
Renault Laguna (110 hp)
Renault Mégane (II) (86 & 106 hp)
Renault Mégane (III) (90 & 110 hp)
Renault Modus
Dacia Logan (70 & 85 hp)
Dacia Sandero (70 & 85 hp)
Dacia Duster (85 & 110 hp)Sőt a maga a K típusu motor is több változatban került a piacra:
K4J: 1390 cc
K4M: 1598 cc
K7J: 1390 cc
K7M: 1598 cc
K9K: 1461 cc[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Engine: K9K722, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K724, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K728, Year: Jan 2007 onwards, CC: 1461, HP: 103
Engine: K9K732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106
Engine: K9KP732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106Ezek szerint a K9K 732 motorból is két változat van, P betűvel van megkülömböztetve. Kezdek belekavarodni. Napról napra szaporodnak a K9K kódjelű motorok.
Megjött a mail, az enyémbe csak a K9K 712 motor jó. Ma volt itt egy haverom angliából. azt mondta néz nekem kinn nekem motort. Addig vadászom, míg csak meglesz a motorom
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Tetszik, nem kicsit bonyolult. Max 150 ezernél el kell adni, mert ha nem, ez lesz az igazi aranytojást tojó tyúk a szervizeknek, van egy olyan érzésem.
Inkább fogyasszon 6 litert, csak ne dőljön ki idő előtt.
Ez a motor nagyon jó fogyasztásilag, dinamikailag. De hogy bírja ezt az iszonyú terhelést, amit kap?! Illetve az elektronikája mennyire bírja a strapát?
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Ujabb hosszas eszmecserét folytattam autós szakikkal. Nos 3 alternatívám van, vagy veszek magasnyomású dizelt és időben eladom, vagy veszek TDI-t és az hosszú távon hajtom. Vagy nagy benzinest 2.5 vagy fölötte és gázinjektoros rendszert vágok bele. Gazdaságosság terén a 3. verzióval járok legjobban.
Füge
-
Füge007
senior tag
KPM -es ritkán vesz ki személyautót, engem egyszer vett ki, akkor is azért mert első rendszám nélkül masíroztam Akkor is a vele lévő rendőr szúrt ki, féket nézték meg a világítást. Úgyhogy katalizátor nélkül nyugodtan lehet menni, az más kérdés, hogy a motornak nem tesz jót, ugyanis a katalitátor szerves része a kipufogónak, ami ugye nem csak hangtompítás szempontjából lényeges, hanem csillapítja a "gázlengést" is, így téve egyenletesebbé a motor járását.
KPM-es a teherautóra utazik, azon megy a nagy kasza!!!!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6322 üzenetére
Az egészben az a röhejes, hogy ez ma is menne, ha normálisan letesztelnék, normálisan kiveteleznének egy autót! De mint mondtam az autógyárakat is csak a profit érdekli, ez már nem elsődleges szempont a számukra. Majd a kedves vásárló vagy javíttatja, vagy vesz másikat.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nem tudom milyen verdád van pontosan, de olajcserénél, ne feledkezz meg a leeresztő csavar alatti tömítés cseréjéről! Ez egy rézgyűrű, benne egy gumi gyűrűvel. Nem kapható sima boltokban, de renault szalonokban ahol szervíz is van meg tudod venni, párszázas tétel.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6469 üzenetére
Nos nem kell cserélni, ha nincs baja. Akkor miért is van a könyvben, és miért is cserélik általában együtt. 1 ok, így a szervíz többet kaszál, második a vizpumpát csak akkor lehet cseréli, ha le van szedve a vezérműszíj. Ergó ha vezérléscserekor nem cserélik ki, akkor ha elszáll ismért szét kell szedni a vezérlést, ami nem kicsit macerás. Így rááltak erre a metódusra, mikor cserélik a vezérlés alkatrészeit, cserélik a pumpát is. A mai gazdasági helyzet fényében, szerintem sokan nem cserélik ki a vízpumpát is. Mondjuk egy szervizelésnél, ha nem vagy ott akkor sem biztos, utánna úgysem látod ha összerakják.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6472 üzenetére
Nálam sűrűbb ez a periódus . Most hogy szétszedtük a motoromat darabokra a vezérlés mint az új olyan volt 110 000 Km után, csak nézte a szerelő is, mondja mikor cseréltem, nemrég, ja mondom hehehe. Ergó, van olyan szett ami jól bírja, és van ami kevésbé. Az enyém nem gyári volt, mert az sokkal drágább lett volna. Mondák is a szervízben ez nem gyári, ja mondom ti adtok 3x áron gyárit, ami török fos. Mondom jó lesz ez az SKF cuccos. Mondjuk ennyi előnye van, hogy gépjárműtechnikusként végeztem annó, nem vagyok teljesen analfabéta. Ilyenkor gyorsan abbahagyják a mondókájukat, ez ért hozzá gondolattal.
Persze vezérlés cserekor 5 évente illik kicserélni a vízpumpát.
Füge
Új hozzászólás Aktív témák
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Ukrajnai háború
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Metal topik
- Programozás topic
- Xbox Series X|S
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- E-book olvasók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest