-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #1613 üzenetére
Nos sajna minden közösnyomócsöves típusnál előfordúl. Nézzük mivel is állunk szemben?! Az üzemanyag a tankból bekerül a szivattyúba ahol 0-ról 200 bar nyomásra emelkedik majd innen a befecskendező fej végén 1200-1700 bár-ral porlasztja be a gombostűfejni üzemagyagot. Iszonyú erőknek van kitéve minden alkatrész, főleg a befecskendező fej, és ezt sokáig nem bírja. Ez nem a jó öreg szívó 300 D Merga amiről lerhad a karosszéria de a motor még mindíg megy.
Sajna több típusnál is halottam vastag számlákat, ergo ez nem márkafüggő.
Füge
-
Füge007
senior tag
Első az akksi beméretése, bár 99%-ban nem ott lesz a gond! Ahhoz még nincs elég hideg. Indítomotornál lesz a gond szerintem 80%-ban. Meg kell nézni szénkefék állapotát, kommutátor egyenletes kopását, behúzómágnes állapotát. Időnként nem árt szétszedni, kitisztítani, bezsírozni, megnézni a csatlakozásokat az ott keletkező oxidációtól megtisztítani. Esetleg az indítózárnál az elektromos betét kopása is okozhatja.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Nekem ilyen 1.5 Dci Clióm van 2004 127000 Km van benne. Én meg azt mondom, inkább több kilóméter, de korrekt gazdánál aki rendben tartja, mint 60 ezer egy trehánynál.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz mynames #1692 üzenetére
Szia!
Nem mondanám, hogy gond nélkül! 101 gyárilag, most a felülírt progival 120 Le
Porlasztócsúcs csere 80 ezer Km-nél csak a csúcs 1 db 95000.- ha a szervíz adja. Én kintről vettem harmad áron. Szóval ha a porlasztócsúcs, vagy a magasnyomású szivattyú elszáll egy vagyon a javítás!Füge
-
Füge007
senior tag
válasz forceberg #1697 üzenetére
Néha szarakodnak, nekem a tunning miatt időnként túlnyomás hibát nyom ha odalépek neki Nagyarc, nagykocsis kicsávók lealázása végett, természetesen. Szeretem a Cliót, de már kinőttem nagyobb vas kellene, de itthonra ez is megteszi. Kinn Írországban nagyobb "vasat" veszek.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz mynames #1704 üzenetére
Szia!
Én 195 Km/h mentem vele, lehet meg lett volna több is de már ilyenkor instabil! 150-et szereti, az még a "tűréshatárba" is benne van. Párizsban él egy spanom ő küldte el gyorspostával.
Igazából azért szeretem , hogy ilyen erős mert, előzésnél nagyon gyorsan megugrom vele, gyorsan befejezem. Iszonyúan dinamikus. Néha szoktam vele meglepétésekt okozni, mikor pályán levillogom a nagy vasakat .
Azért nem hajtom ki a lelkét, ha normálisan megyek vele nyáron egy tankkal 1200 Km simán lemegy. Mondjuk 1000 Km az a minimum, és akkor nagyon megléptem.
Füge
-
Füge007
senior tag
Kollégák inkább senki ne törjön, bármilyen jó is a teszteredménye a verdájának! Az első hó előtt felraktam a téligumikat, a nyárigumik már nagyon merevek voltak. Megnéztem a fagyállót -35 fokig jó, remélem közel sem lesz olyan hideg . Így már jöhet a tél.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #1790 üzenetére
Vegyél jó motorolajat, tankolj normális kútnál.
Én évente 2x használok üzemanyagrendszer tisztító adalékot, és ennyi. Volt hogy kipróbáltam a Shell diesel V powerét, semmi, de semmi külömbséget nem éreztem, csak többet fizettem érte. Na kb ennyit a csodaszerekrőlFüge
-
Füge007
senior tag
Szerintem a Twingónak volt egyfajta életérzése, amit magam is tapasztaltam, hiszen sokszor vezettem, nekem is volt. De ebben semm, kicsi kocsi és kész. Pont az egyterű jellegét veszítette el a hatalmas belső térrel (méreteihez képest). A nőknek tetszett a színvilága, és a vidám tojásformája, és valljuk be őszintén ez egy tipikus női autó. Ahol nem a lóerő, meg az ABS miatt veszik meg. Elfogult vagyok az biztos, nekem az eredeti marad a TWINGI és nem ez.
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
Kicsit meghajtottam a vasat Frankfurt am Main oda vissza 2100 Km 2 tankolással. Kinn oda léptem neki, de még igy is kivillogtak Istenem az ottani utak után hazajönni, elfog a "sírógörcs". Komolyan a következő itthoni autóm egy ilyen lesz:
Ez bírja majd a magyar minősigi utakat
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Sajna még az új autónál is!
Itt a környéken egy márkakereskedő eladott egy autót vadiújnak, nem is volt vele gond addig míg nem lett vele egy koccanás. Amikor is kiderült a kocsi már törve volt, nagyon ügyesen megcsinálták, de az alapos vizsgálat kiderítette. Hatalmas botrány lett belőlle, a kereskedőt kidobták az x márkától, de nem esett kétségbe most F márkát árul. Na tőle nem veszek se újat se használtat! De ami a fő probléma, hány ilyen autókereskedő lehet kishazánkba?!
Füge
-
Füge007
senior tag
A 195/50 R15 gumi simán elfér egy clio II alatt, ez a gumiméret még elmegy, ne feledkezzünk meg, hogy a gyári is mostanában /65 tehán nem annyira veszélyesen peres. Ha kátyut kapsz bármilyen felnid van vége. Sajnos az előző autómmal kaptam egy komoly kátyut a Dezent felnim kettényílt. Pedig a Dezent nem egy gagyi kategória, én csak ajánlani tudom, aki felni vásárlás előtt áll. Sajnos a legjobb gyógyír a megelőzés. Amikor pl Németországból hazajövök mindíg sírhatnékom van a magyar utaktól. Mindenfelé találuk életveszélyes szakaszokat, mindenki középen megy, mivel a két szél járhatatlan. Nem tudom kinek a felelőssége, de ez nem is ide tartozik. Mindenesetre megdöbbentő
Az extrém peres gumit sajna kishazánkban el lehet felejteni. Hacsaknem van pénzed cserélni, illetve futóművet javítattni.
Hogy a Renault milyen, nos igen vannakl hibái ugyanúgy mint az összes hasonló típusnak. Szervízes szemszögből a Twingót látják a legkevésbé, ő szinte csak kötelező szervízen, illetve ha törik. Sajna a többi típus gyakran látott vendég. Az új modellek esetében jelentős javulást várnak a fúzió eredményeként, a szervízes ismerőseim szerint a Japán mérnökök munkája már érződik a kocsikon, futómű, váltó, motor. De természetesen messze menő tapasztalataik nincsennek, mivel az új típusok még nem futottak sok kilómétert.
3 Renaultom volt 11, Twingo, jelenleg Clio II sajna erre már jóval többet költöttem, mint a két elődjére összesen. De ilyen a világ, a gyáraknak érdeke a "fogysztói" kocsit gyártása! Ne használd 10 évig, mert, akkor nem kel el az új típus. De majd most át kell ezt a szemléletet alakítaniuk, ha piacon akarnak maradni. Reméljük ebből a helyzetből mi mint vásárlók fogunk kikerülni nyertesen.
Füge
-
Füge007
senior tag
Én ezt az infót tudom, de végülis a mi szemszögünkből mind1. A lényeg jobb autókat kapjunk. Ne feledkezz meg a privilege illetve nagyobb felszereltségő modelleket, ami már korántsem fapados. Igazad van, természetesen kevesebb Km van bennük, de azért már ebben a típusban is van ami évek alatt sokat futott. De ha így jobb időarányosan nézve kevesebb a gond velük.
Amit én is használtam 2002 évjáratú Twingo 1.2 16V Privilege felszereltségű. 72000 Km van benne, jelenleg a barátnőm hajtja. Most volt vezérműszíj cserén, de ez is kötelező szervíz, azonkívül semmi nyögése nem volt soha, ezt saja a jól felszerelt Cliomról nem mondhatom el.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #2163 üzenetére
Kis lista:
- befecskendező fej csere (80 ezer Km)
- EGR szelep csere (100 ezer Km)
- első féktárcsák cseréje (60 ezer Km után ütni kezdtek)Ezek voltak a húzósak, még jó hogy mindég én szereztem be hozzá az alkatrészt .
A befecskendező rendszer hibái húzós kiadások. Elektronikával nálam még nem volt gond, de arra is hallottam panaszt.
Füge
-
Füge007
senior tag
40000 Km után, de nem chiptuning. Renaultosok csinálták, felülírták a programot egy gyári sport programmal, jobban megy, és a fogyasztásán is látom hogy jó. Semmi külső beavatkozás nincs! EGR szelep még bírta is, volt már olyan amiben 25 ezernél cserélték. befecskendező fej az viszont nem olcsó mulatság, még így okosban sem.
De végülis nekem munkaeszköz, sokat megyek vele. Így tudom azt is, hogy költeni is kell rá. Az alap szervízt én magam csinálom, végülis ez lenne az eredeti szakmám. Minden szőrő olajcsere időben jó minőségű alapanyaggal történik. A lényeg még soha nem hagyott ott sehol, pedig már bejártuk fél európát, 141000 van benne.
Füge
-
Füge007
senior tag
Próbálták javítani, nem sikerült. Nálam is először ki lett tisztítva, de csak letapadt, így csere, bár ahogy néztem nem is lehet javítani, mivel fixre van sajtolva. Igen a trend a csere, nem javítunk cserélünk. De sajnos az alakatrészek is egyre silányabb minőségűek, és ez is közrejátszik ebben. Fogyasztási cikké vált az autó, is ez a nagy helyzet.
A programot a gyári renault cégtől kapták, Baumgartneréknál rakta be egy szai, aki ért ezekhez. Igen van benne cooler, szép nagydarab . Tehát amit a gyár is használ az került bele, sőt még utánna is finomított rajta.
A befecskendező rész hibái sajna gyerekbetegségei a dCI motoroknak. Ha megnézzük már látjuk talán ez sem véletlen. Jön a tankból az üzemanyag, a magasnyomású szivattyú után a nyomás 200 bar körülire nől, majd a befecskendező szivattyú után eljut a befecskendező fejben 1000 bar körli nyomással fecskendeződik be. Ezt az óriási nyomást hosszú távon nem bírja semmi. Esetemben a piezzo kristály kopott el a fejben, nem zárt tökénletesen, ezért járt egyenlőtlenül a motor, így fejcsere lett a vége.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nem tudom, barátom intézte, én nem voltam ott, profi szakember csinálta, gondom megtett mindent, hogy jó legyen. Éna külömbséget erőben és fogysztásban is érzem.
Az EGR szelepem nem szakadt le addig nem jutott, de állandóan letapadt. A műszerfalon meg világított a service lámpa, 2x próbálták meg tisztítani, nem jött össze.
Füge
-
Füge007
senior tag
Mondom nem tudom hogy csinálták, de profi szaki végezte a "műtétet" akinek adott volt minden műszeres háttér is.
Ja én a tányér leszakadásra gondoltam.
Barátomé is 65 Le, de azért az enyém nagyon más mondhatni ég és föld. Mondjuk nyomatékban és Le ben is sokkal combosabb.
Füge
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Escape from Tarkov
- Minecraft
- Napelem
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest