-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
Nekem volt szerencsém vezetni egy Clio III. RS-t. Ami nekem furcsa volt, hogy egész magas tartományokban adta le a nyomatékot, de akkor megindult mint a veszett. Elképesztő mikor megmozdul az ember alatt az a sok sok paci. Jó a futóműve még épp elég komfortos a mindennapokhoz, a kormányzása is szuper, könnyű súlya ellenére is meglepően stabil. Igazi élményautó, de az ára miatt meggondolnám, ha annyi pénzem lenne arra költeném, vagy más autóra. A másik probléma a torkossága, mert ha az embernek ilyen autója van akkor szeret odalépni neki, és akkor igen szomjas tud lenni a kicsike. A gazdája fanatikus, na az ilyenek vesznek meg egy ilyen autót
Füge
-
Füge007
senior tag
Én ilyet hajtanék meg, de veszettül
Füge
-
Füge007
senior tag
Olajcserekor szinte soha nem tudom megoldani, hogy pár csepp ne menjen mellé, ami lefolyik a blokkon a porral olajsarat képez, a szűrű cserénél dettó, így nem kell ettől parázni. Figyelemmel kell kísérni az olajszintet, és ha a fogyás nem normális akkor gyorsan ki kell deríteni a hiba okát!
Füge
-
Füge007
senior tag
Na kijátszottátok magatokat
Azért élőben más ahol több zavaró tényező is van
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
A Renault eszi az égőket, ez nem újdonság, én már mindenféle izzóval próbáltam. A tompítottakat 3 havonta cserélem, ez van, már megszoktam.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nem tudom, de ez tény, hogy más kocsimban ennyit nem cseréltem. Viszont inkább ezt egye mint a motort, az kicsit húzósabb, én tudom
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
Felejtsd el a diagnosztikát!
Ki kell szerelni a turbót, mert mechanikai hibánál a diagnosztika nem mond semmit, vagyis mond de abból az életbe nem jössz rá mi a baj. Én a turbótengely kopására gondolok.
De ami fontos, ha netán letörik a lapát, vagy csak egy része és beszívja a motor, akkor szétcseszi a motorod! Itt már nem lesz időd leállítanod!
Ezt a turbót próbapadra kell rakni, ott kiderül mi a baja.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz g.gergo #9283 üzenetére
Sokat dobhat egy eladáskori étéken, ha renesen tudod igazolni, h felújított rendszered van.
Jelen pillanatban nem sokat ér, kereskedőt nem érdekli, a magánvevőt meg elriasztja.
Itt nem csak az üzemanyaggal van baj, hanem ez egész nagynyomású rendszerrel. A gyárak tudják, hogy baj van velük, illetve az élettartamuk is problémás. Viszont ők ezt letojják nagy ívben. Valamit valamiért, 20 éve egy 3 literes dízel tudott 100 lóerőt, most a feléből kihozzák. Igaz a hatalmas terhelést nem bírják a motorok, és 200.000 Km után kihullanak, de sebaj majd a kedves vevő vesz helyette másikat.
Mennyibe került ez a tisztítási, javítási procedúra neked?
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz g.gergo #9286 üzenetére
Olcsón megúsztad, anno nekem a csúcsok cseréje volt 320 ezer. Persze ma már teljesen máshogy csinálnám. Vennék kinn egy technikai totálkáros verdát és akkor még más alkatrészem is megmaradna. Ennyiből amit most ráköltöttél, kinn egy komplett bontott motort kapsz, garanciával.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
Füge007
senior tag
válasz FerNandor #9529 üzenetére
Sajnálom a verdát, de a lényeg senki nem sérült meg komolyabban, a nyakad, vagy 2 hétig sajogni fog arra készülj fel, sajnos tapasztalatból tudom.
Nem biztos, hogy nem lehet talpra állítani, de azt majd valami szakértő egy tüzetesebb átvizsgálás után fogja megmondani. Ha a futómű nem ment el, akkor talán menthető, persze a biztosító mondja ki a végső szót.
Drukkolok, hogy fer legyen a biztosítód!
A legfontosabb gyorsan gyógyuljatok meg!
Füge
-
Füge007
senior tag
Egyik barátnőm kamionnal ütközött, ha nincs légzsák, most nem él, csak ennyire jó dolog!
Nem tudom, de józan ésszel nem raknék lökhárítóba, mivel az egy kisebb koccanásos baleset esetén is simán cserés lehet, és akkor még ezeket is cserélni kellene, (persze nem tudom biztosan, melyik cég hova építi). A lassulásérzékelőnek, meg mindegy, hogy a kocsiban hol van, így is úgy is érzékel. Ez csak az én eszmefuttatásom volt
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz FRENK1988 #9626 üzenetére
Ha nem előzöl akkor is elkapnak, de gondoskodni kell, hogy ne kapjanak el . Az előzés az egyik legveszélyesebb közúti manőver, nem mindegy, hogy meddig tart, a kis izomgépemmel gyorsan visszajutok a saját sávomba. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ész nélkül előzgetek! Szeretem, hogy van a lábam alatt pár + lóerő szükség esetére.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz engine88 #9643 üzenetére
Na álljunk meg egy szóra, ha nem csapod neki keményen, akkor nem olyan eget verő a fogyasztása. Haverom 3.0 V6 benzines verdája sem eszik 10 felett, és ott is van lóerő rendesen. Szerintem egy Clio RS ha nem csapod neki 7 körül kijön, és az azért valljuk meg nem egy borzasztó fogyasztás.
A járulékos költség sok kinn, bár az angol árakkal nem vagyok tisztában, Írországban viszont a biztosítás nagyon húzós, főleg ha fiatal vagy.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Valakinek van itt tapasztalata Megane CC-ről? Volt már cabrióm, igaz nem ilyen merevtetős, szemezek vele, nekem a csomagtartója elég, és a 4 fő is vállalható számomra.
Füge
-
Füge007
senior tag
Ha van belőle jóféle dízel, már jöhet is a garázsomba
Füge
-
Füge007
senior tag
Az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócső és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét. Amikor a kipufogógáz egyes összetevőit visszavezetjük a friss, beszívott levegőhöz, az égési hőmérséklet csökken az égéstérben (benzinmotoroknál ≈650 C°-ra, dízelmotoroknál ≈450 C°-ra). Az alacsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogénoxidok kialakulását. EGR rendszer használatával a csökkent NOx emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelőanyag fogyasztás is, dízelmotoroknál pedig mérséklődik a zajszint.
Az EGR szelep meghibásodására utaló jelek: Motorfüstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítmény csökkenés, motormegtorpanás, rángatás bizonyos motorterheléseknél.
Az EGR szelep meghibásodásának okai: Mechanikai hiba: Ilyenkor a szelep elkokszolódása (kipufogógázból származó olajköd és korom lerakódás) miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pld: a hidegindítás vagy az üresjárat során. A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre. Elektromos hiba: Ilyenkor a nagy hőterhelésnek kitett vezérlő elektronika megy tönkre.[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Vezérmű szíj a vezérlés hajtásláncában van, a főtengelyről hajtj a vezérműtengelyet, a bordás szíj pedig a főtengelyről meghajtja a generátort, klímakompresszort, szervoszivattyút, nem egy a kettő! Cserénél viszont egyszerre cserélik, 5 év illetve 100.000 Km ha jó gondolom a csereperiódus.
Füge
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen