-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #42799 üzenetére
ha én is magamnak keresek autót és beleszerelmesedek egyben, akkor még a totálkárt sem veszem észre, húzások, kis rozsda sem érdekel akkor, csak birtokolni akarom!
így még javítás mentes autóm nem volt, de a mostani állománynál tudtam is az előéletet nagyjából, a lagunám is volt már fényezve, ezt láttam is, de tetszett a színe! -
diablo1984
veterán
szaladgáltam gyűjtve a km-eket az új motoromba(bejáratós), az első 600km alatt most tankoltam vissza a verdát 5,51l-re jött ki a fogyasztás.... nem mondom, hogy elégedett vagyok, hisz dízel, új motor, bár volt járatva/melegítve, 200km város, 400km főút 100-as tempó, ennek fényében sokallom kissé...
az szelepfedél tömítést is megszilóztam, mert eléggé folyt már az olaj az új tömítésnél előre a porlasztók irányába(hátul csont száraz), adtam neki egy tisztítás után olajálló szilikont, most várom, hogy megkössön végre és remélem, hogy többet nem fog már ereszteni! hihetetlen, hogy renaulthoz nincs jó tömítés, a benzines lagunámnak is az olajteknő tömítése és a szelepfedél tömítése rommá volt szilózva, gondolom hasonló megfontolásból(még előttem csinálta valami szerelő), lehet mindenféle jó márkát venni hozzá, ha úgyis szivárogtatja az olajat......
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42835 üzenetére
azért a főtengelyen át még a hajtókar és a dugó is kapnak akkorát a szeleptől, aminek nyoma lenne! tehát ha a dugattyún nem látszott, akkor valszeg nem attól van!
(#42834) FerNandor : nem csavarozható a piros búra kívülről, ahhoz a spojlert is le kell venni?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #42839 üzenetére
renaultnál öreg kuplung tud olyan beton kemény lenni, mint az állat, nekem is a benzines lagunában taposni kellett tiszta erőből, dugóban a rémálom lett volna! kolégánál is az 1,6-os lagunában ilyen volt, komplett kuplung csere után vajpuha lett!
(#42837) FerNandor : hát egy fokkal jobb, mint elhagyni a spojlert mindenestől!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz PowerBuldog #42841 üzenetére
olyan is van a tescoban, manuális teleszkópos!
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #42883 üzenetére
mennyire speciális? kérd el a méretét és keress simán méret alapján boltban! olyan helyeken ahol hidraulikához árulnak cuccokat, ott tömítést is csak lehet venni.....
(#42875) mihione: áh, ahhoz több kell, gondold meg, az 1,5 dci-knél mikor hajtókar csapágyat cserélnek már csattog a motor, mégsem rágódik be a főtengelybe! itt inkább vagy régóta felálló gond lehet, de akkor már keresztben a dugó kikoptatta volna a hengert és a szelepekbe belevert volna a dugó, vagy valamikor szétszedték és sz@rul rakták össze, bár ha valaki szétszedte, akkor illene újat vissza rakni ha kopott, ha meg nem, akkor megoldották, túlhúzták, nem húzták meg és a tengelyen elfordult a csapágy kenés nélkül..... sokminden okozhatja, de akár a kenés nélküliség is, bár az a része pont olajban áll, arra a szivattyű nem folyatja az olajat.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42888 üzenetére
csak az az érdekes, hogy eddig nem csinálta. a tőtengelyen forog a csúszócsapágy, hogy mitől kezdte most ki a főtengelyt, lehet a szelepet míg elütötte, akkor kapott a hajtókar, a csapszeg, így az által a csapágy is! biztosra veszem, hogy a dugattyú teteje is szelepmintás(mint nálam a régi motorban volt), de ha tényleg az ütéstől lett, akkor kapott ott minden szépen, mert a csapágy a legvége ami kaphat, az a legalsó pont!
remélhetőleg nem lesz több baja már a kocsidnak, még a főtengely csere is elég nagy szopás tud lenni, lassan az egész kocsi nem ér annyit, mint amennyiben ez a motor van már neked!
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42892 üzenetére
én szurkolok neked, hogy legyen már jó a motorod, azért egy benzinesben ilyet szopni nem gyenge mutatvány!
de legalább a többieknek(használt autó vásárlóknak) legyen tanulság a te eseted, megvétel után a teljes vezérléscserével kell kezdeni, mert sokba tud fájni a dolog(igaz ez téged nem vigasztal, de vannak akik elbagatelizálják a dolgot)
(#42893) Szendwich: rugós szíjfeszítőd van? ha igen, akkor sikerült hosszabb szíjat rátenni és nem feszít eléggé rá így megcsúszik! klíma bekapcsolásakor is tud ilyet. vegyél rá rövidebb(rávaló) szíjat, ha megvan az előző szíj, ami nem csúszott, nézd meg a méretét annak! én is jártam úgy, hogy a szerelő a passatban lecserélte a szíjat, klíma bekapcsoláskor sípolt mint a sakál, mert hosszabb szíjat vett rá, mert a rá való méret pont nem volt polcon és várni kellett volna rá fél napot.... persze utána megvettem a rá való méretet....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
az 1,9 dti a fordulatszámot honnan veszi? mert adott a hiba, hogy induláskor a fordulat 3-4ezer környékén ugrál(indítózáskor és akkor általában nem is indul), utána következő(1-2) indítózásra egy kicsit megmoccan a fordulatszám mutató és be is röffen a kocsi! hidegen, melegen is csinálja, de többnyire hidegen fordul elő!
felső holtponti jeladót ma vettem bele újat, ugyanaz a tünet, mint a régivel, így nem az lehet a gond, a fordulatszámot innen veszi??
tanácstalan vagyok teljesen, lassan veszem a benzint és felgyújtom......
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42912 üzenetére
az alapjáraton dízeles hang okoskerék hibára utal én is néztem már 2es laguna 1,8 16v-t dci-nek ez miatt, tényleg full kultúrált dízel hang, csak nem egészséges így használni. a másik meg lehet a váltóban az olajszint alacsony, vagy elhasaznált, érdemes utána járni, mert precíz váltó van benne, de olaj nélkül hamar szétkopik a bronzperselyes cucc benne! és csakis bele való olajat szabad bele rakni, drága, de attól nem hullik szét a váltó!
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
az okoskerék egy görgő a vezérlésben, ami a vezérlést tudja módosítani úgy hogy fordulatnak megfelelően jó legyen. asszem pont a napokban volt róla szó, hogy kb egy 50ezres tétel, vezérlés cserekor is illik cserélni. nálad jelenleg rosszul működik, így akár a gyújtás, akár a befecskendezés rossz időben történik ezért a kopogó hang(mint régen az ukrán benzinnel a nyugati technika nem tudott megküzdeni, mert szikra előtt magától is begyulladt). ez káros a motorra vagyis hajtókar csapágyra, csapszeg, főtengely, stb-nek.
a kupungos csörgés lehet kuplung, lehet motortartó bak is, azt látni/érezni kellene.
ha ilyen állapotban vetted, akkor sikerült egy elhanyagolt példányba belenyúlnod, először cserélj rajta vezérlést+okoskereket, nézesd át a hajtás részét, kuplung, féltengelyek váltó szinten, ami kell, azt cseréltesd, a váltóba ha ugyanaz az olaj jár, mint az enyémbe, akkor kb 3200huf/liter és 4 litertől több kell bele, ha a leeresztett használt váltóolajban esetleg reszelék lenne, akkor boríthatjátok is szét a váltót, vagy jobb ha szereztek rá másikat. de reméljük, hogy csak a kuplung szerkezet szivat, és a motortartó bak rángatásától dobja ki a 3ast....
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
rossz okoskerék hang magasabb fordulaton kisimul, alapjáraton dízeles.
gyári alkatrész, cikkszám alapján biztos az unix is tud szerezni...árak és gyári cikkszámok minden motorhoz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #42923 üzenetére
csakis ugyanolyat vegyél, de mivel biztos nem lehetsz benne(más használat, kitudja mennyire lágyult le egy másik autóban, mint a tiedben), ezért ha bontottat is veszel, akkor csak párban! vagy újat, de azt is párban. ha oldalanként nem azonos a rugózás, akkor tud viccesen viselkedni az autó.....
(#42924) roberto211 : amit linkeltem oldalt ott vannak árak és gyári cikkszámok, bár az unixos árlistában nem láttam, de ha van oda kedvezményed, akkor érdemes rákérdezni náluk is, ők is biztos csak gyári okoskereket tudnak szerezni, de az hátha kiszolgál már. én Debrecen mellett lakom, gondolom Bpesten jobba a szerelő felhozatal, de én ebben nem tudok segíteni. ritka madár a jó és lelkiismeretes szerelő....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz AMD Power #42942 üzenetére
gyújtótrafó baja lehet, ha még nem cserélték ki probléma mentesre, de ha elkezd szarakodni, akkor sem hajlamos azonnal otthagyni az út mellett ezzel a hibával, csak ki-kihagy egy henger. ablakemelője tud még beszarni, az indítókártyát nem kell elejteni, vagy ráülni, mert hajlamos a forrasztás elpattanni benne.
jó autók, jó fogyasztással, már az 1,4es motorral is élhető, az 1,6ossal még élményfaktora is lehet(1,6osban már van okoskerék, azaz vezérlés módosító, ha az beszarik, kb 50 ezres tétel, igaz 10-15évet kibír és nem nyírja ki a motort, ha becsokil). elektromos zűrök előfordulhatnak velük, de nem túl halálos mértékben.fogyasztásuk baráti, kb annyi körül kijöhet mint az astrád(főleg ha te hajtod)
tipp: kombijában még a csomagtartóban is van egy rakat hely, meggondolandó!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
pontosítanék: mindegyik renaultra is igaz a rugótörés veszélye, ugyanúgy igaz lehet az én lagunámra(nemrég cseréltem), a fórumtárs clio 2-esére(ma postolta), volt már itt megane2-es alatt is, laguna 2 alatt is törött rugó, ez sajátosság sajna! de vígasztalhat a tudat, hogy az opel vectrám 2 hátsó rugójából is letört 5-5cm-es darab szimmetrikusan, ott nem befolyásolt semmit, a passatomban is a 2 hátsó rugó törött volt, fateréban csak az egyik hátsó. fárad a rugó mindenben.....
-
-
diablo1984
veterán
válasz Adonimus #43055 üzenetére
komplett kártya rátanítással?vagy csak a külseje?
1,9dci-nél csak arra, hogy legyen elég pénz a zsebedben! viccel félre téve, minden elektromos cuccot próbálj ki benne, hajtsd meg a kocsit magasabb fordulaton, szépen indul-e, szépen jár-e, nem füstöl/kormol-e.
általánosságban az elektromos kütyük hajlamosak benne behalni, elektronos ablakemelő, kártyák(leejted, ráülsz), bárhol tud bújkálni a bit(ek). motor alapból nem rossz, a nagynyomású rendszere igényes a gázolaj tisztaságára és minőségére, ha beleválasztasz, akkor inged-gatyád is rámehet, a turbó is hajlamos benne úgy halni, hogy viszi magával a motort(felkapja az olajat), de elővigyázatosan ezt ki lehet küszöbölni(ha fos a turbó, akkor felújítás/csere, olajcsöveket is illik ilyenkor kiganélni, hogy megfelelő kenése legyen, tescos és társai olaj felejtős benne, a legjobb, ha a bele való elf-et megkapja 10ezrenként és akkor meghanikusan nem pusztulós a motor része.
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #43081 üzenetére
nekem a 2.0 8v-s 120-nál fordult ha jól emlékszem 3500körül, de már akkor is húztam a seggem, hogy szegény motor, akkor a 16V alatt még rövidebb a váltó ahhoz a sok lóhoz?
az 1,9 dti meg 90nél 2000-ret sem perdül. 80nál(annyival mentek előttem) a múltkor mikor egy b@szott nagy futót húztam ponyvázva(ismerősömék lerobbantak és a lagunával mentettem őket), akkor 1600-nál már remegett a kocsi, kívánta, hogy toljam vissza 4be, 90-100nál simán bírta az a gnóm futót, igaz kormolt kissé, a menetszél fogta a vitorlát rendesen!
ja, nekem a benzinesbe is a középvonalra állt be, a dízelnél is(igaz ez lassabban melegszik), a benzinesnél azt hittem, hogy nem éri el a normál hőt, termosztátot is cseréltem benne(van itthon még 2 azóta is), de pedig jó volt az. most a futó vontatással fölé is ment a mutató kicsit, kérte az erőt a verda(bejáratós motornak hiányzik )
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #43096 üzenetére
jaja, dettó nálam is a dti ilyen, az is 50 nél talán elbízná, de furcsán rezonáló hangot ad, az alatt meg rángat 1400körül, nem szereti egyszerűen, 4ben elbírja. akkor hasonló az áttételezésünk!
a totalcaron lesz egy közel 1milliót futott 1,5 dci clio 2 tesztje vagy mifene, kíváncsi vagyok hogy érte azt el, bár kétszázpár ezer km-el vették, csak a nyílvántartásból derült ki, hogy 890ezer is volt már benne.... na az cumi....
-
diablo1984
veterán
válasz longwild #43110 üzenetére
dízelnél azért nem árt az olajjal egyidőben cserélni, főleg ha dci az a dízel! nem kell diag meg ilyen dolgok, ha nincs rajta pumpa, akkor kissé nehezebb lesz beindítani, de mivel üzemanyag szivattyús, így tele lehet vele nyomatni a szűrőt, utána rátolni a motorra. így be fog majd indulni, gyorsan kijárja magából a levegőt és annyi!
beb*szna, ha egy szűrő cseréhez is gép kellene.....
-
diablo1984
veterán
válasz FerNandor #43115 üzenetére
én eddig minden dízelemnél cseréltem az olajjal a gázolaj szűrőt is, egy dci-nél meg ha a legjobbat akarja az ember, akkor nem árt! ennél finnyásabb motort a koszra a gázolaj minőségre nem találni másikat, nehogy ezen múljon egy gyors csekkendzsin és tiltás....(meg porlasztók+nagynyomású)!
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz Sly189 #43120 üzenetére
elhiszem, nálam is levegősödik még mindig valahol a gázolajszűrő, már 2 visszacsapó szelep is van berakva, de a gázolajszűrő fölött mindig levegős ha áll a kocsi! mikor a pumpát kivettem belőle, akkor nem láttam ilyet(visszacsapó szelep volt helyette), most a pumpa előtt(tank felé) van a visszacsapó és levegős. lehet ez a kézi pumpa enged valahogy levegőt a rendszerbe, nem tudom, ha felingerel, akkor repül, úgyis akkor van szerepe, ha a szűrőt cserélem és a szűrőházat kell légteleníteni, arra mostanában nem készülök, úgyhogy készülhet a szabad életre.....
de átérzem a fájdalmadat, ami a levegősödést illeti, igaz nálam max induláskor kavarhat bele.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Synology NAS
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Motoros topic
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs