-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz AMD Power #55696 üzenetére
Szerintem még azt is érdemes megemlíteni, hogy a 6-os hosszbordás szíjat idővel hivatalosan lecserélték 5-ösre, itt egy dokksi róla: [link]
Őszintén nem nagy tétel, anyagdíja kb. 3-4 ezer forint, de ha elpattan akkor jóval nagyobb kárt okozhat.Még egy hasznos tipp: A használt autót hidegen teszteld, ne engedd meg a tulajnak, hogy járó motorral várjon.
-
eTrade
tag
válasz rob210 #56643 üzenetére
Én most úgy döntöttem, hogy a gyári gyertya helyett kiprobálom a Denso gyertyákat.
Már meg is vettem a 4 darab Denso K20PR-U gyertyát, rögtön megmértem a hézagokat és az összes 0.8-ra van belőve (Denso adatlapjának teljesen megegyező).Tudomásom szerint a Renault gyári ajánlása 0.9 (+/- 0.05), a 0.8 meg azért mégis kicsivel kevesebb az ajánlott értéktől.
Neked mi a tapasztalatod, a 0.8 is teljessen megfelelő, vagy mindenképpen legyen 0.9-re beállítva?[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Szomorú hír, én is olvastam valamely autós portálon.
Még az a szerencse a szerencsétlenségben, hogy senkinek nem esett baja.
Remélem hogy csak egyedi eset és max. csak az előszériás Alpine autóknál fordulhat elő ilyesmi.Amúgy nem is olyan rég a TC-n volt egy cikk a lángoló BMW-ről... utána több magyar tulaj is jelentkezett hogy hasonlóan járt.
Nagyon szomorú hogy 21. században ilyesmi előfordulhat. -
eTrade
tag
-
eTrade
tag
válasz rob210 #57090 üzenetére
Lehet hogy majd az elsô tavaszias napon elviszem hozzád a kicsi kocsit termosztát szigetelésre... ha nem bánod, úgysem találkoztatok még.
Igazából nincs komolyabb baja, nem melegszik túl szerencsére, csak hogy a legutóbb valami trutyit láttam a kiegyenlítô tartályban.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
Sziasztok,
Hátsó törlôlapátot ti honnan szoktatok venni?
Az utóbbi hideg idôjárástól lejött a törlôlapát felsô rétege, ráfagyott az üvegre egy csíkban.
Találtam ilyet, de nekem csak a lapát kéne: [link][ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Gabady #57396 üzenetére
Szia,
Az első Clio jelenségre én üzemanyag és/vagy gyújtás (gyertya,trafó,kábel) problémára tippelnék.
Diag nem mutatott semmi mást? Mióta jelentkezett nála ez a probléma? Amúgy mit és hol tankolt?Geri19831208: Nemrég valakinek hasonló tünete volt és a gyertya volt a ludas.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Uriziel #57459 üzenetére
"Azzal próbálkoztam még, hogy indításnál elkezdtem várni 4-5 mp-t a gyújtás után. Hátha az üzemanyag szivattyú haldoklik és több idő kell neki. Ezzel elértem, hogy aránylag könnyebben indult az autó, de még nem volt tökéletes."
Akkor szerintem elég esélyes, hogy nem százas a benzin szivattyú... bár ezen kivul lehet más baja is.
Akksi hány éves? Én azt méretném be elsônek, utána ha okés mehet a saru csiszolás, kábelek ellenôrzése.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz golyós #57464 üzenetére
Halgass Rob-ra. Az alapjárat ingadozással anno én is szívtam sokat a régi 1-es benzines Megane-val, a végén kiderült, hogy 3 ezer forintos gumi "O" gyûrûk (pillangó szelep) nyomódtak össze és falsot szívott a rendszer. Ki kell cserélni és kész.
Uriziel: Én azért megcsiszolnám a sarukat, nem kerül semennyibe, szintén meghalgatnám az üzemanyag szivattyút is. Az autódban van alapjárati motor/szelep?
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Geri19831208 #57558 üzenetére
Mérd meg azt is hogy mekkora a hézag a régieknek... esélyes hogy már rég nem optimális.
-
eTrade
tag
Trafókat érdemes megnézni, mert ha világos szürke kupakosak (Sagem/Valeo), akkor cserések, mert azoknak silány a szigetelése és emiatt kihagyhat egy-egy henger. Javasolt trafó a Denso és Beru márkájú.
Hosszbordás szíj legyen szemügyre véve, mert nem mindegy, hogy hány bordás (5pk a javasolt), párszor már belinkeltem a Gates dokksiját ezzel kapcsolatban..
Alapjárati motor és a pillangószelep szokott bekokszolódni, tisztitás nem árt neki. Tömítô O gyûrûk cserések amennyiben ingadozik hidegen az alapjárat. -
eTrade
tag
válasz forceberg #57737 üzenetére
Az ukrán eredet miatt megértem, hogy a Xado nem nyert, de a LM TopTec 4400 és a Motul Specific 0720 miért esett ki? Pedig EAGLE sokszor dícsérte azokat, hogy nagyon minôségi olajak.
Amúgy nagyon érdekelne az, hogy a kolléga csak placebó hatást érez, vagy ezek (LM & Motul) tényleg ennyire jól eltalált kencék.
-
eTrade
tag
Bocsi ha megsértettelek a placebó kifejezéssel.
A te autód az chipelve van ha jól rémlik, itt már a gyári ajánlás már nem igazán mérvadó. Te esetedben valóban szükséges valami "spéci" olaj.Nekem amúgy az Elf olaja bevált, igaz mindkét autóm benzin és nem diesel motoros volt/van.
Én azt elhiszem, hogy nem az Elf gyártya a legjobb olajat a világon, de alap olajnak több mint elégséges.Az elôzô régi benzines 1.4-es 16 szelepes Megane motorba egyszer 5W40-es Castrol olaj lett beleöntve és nagyon tré volt a hangja tôle, rá egy évre kapott Elf SXR 5W40-et és duruzsolt mint egy cica.
Utána volt már benne 5W30-as Elf és 5W40-as Mobil olaj is, de nem tapasztaltam hatalmas künönbséget, max. annyi volt hogy az 5W30-ast picit csipegette.
A jelenlegi 1.6-os benzines motorban most 5W40 Elf van, idei olajcseréhez már megvettem az Elf SXR 5W30-ast... jövôre meg lehet hogy megnézem a Motul olajat. -
eTrade
tag
Lehet hogy itt páran megköveznek azért amit leírok (fôleg Rob), de én nem hiszek a Xado csoda cuccokban. Én úgy gondolom, hogy az olajgyártók nem hasraütésre adalékolják az olajaikat és ebbe nem szerencsés "belepiszkálni".
Az Xado olaja meg szerintem minôségben visszalépés lesz, de ne legyen igazam.Motul olajai viszont minôségiek, mindenképpen letesztelem majd, de semmi adalékot nem rakok pluszba bele.
Idén amúgy majdnem 0W40-es Mobil1-et vettem de a végén inkább 5W30-as Elf lett, mert 0W40-as Mobil1 nem volt a Kauffer-nél. Jövôre meg lehet Motul lesz. -
eTrade
tag
válasz forceberg #57747 üzenetére
Nem hinném hogy annyira jó lenne az a koktél a motornak.
ungawa: Xado olaj lehet jó, de nem valószínû hogy veri minôségben a többi neves gyártót, akik már jóideje a piacon vannak.
Amúgy minden olaj tartalmaz adalékot, Gajdán Miklós videói elég részletesen kivesézik ezt a témát.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #32577792 #57753 üzenetére
Igen, minden olaj tartalmaz adalékot, de nem mindegy hogy eredetileg mibôl mennyit raknak bele és utólag mibôl mennyit adalékol bele az ember... én erre gondoltam.
Lehetséges, hogy egy relatíve új cég kiemelkedô minôséget gyárt, nem mondtam azt hogy kizárt dolog.
Amúgy inkább vennék Xado olajat, mint bármely xy olajba önteni az olaj adalékot. Peace!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz diablo1984 #57787 üzenetére
Hengerenként 2 darab kell bele, 4 henger, így jön ki a 8 gyertya. Volt kollégám is ilyet vett nemrég és én is pislogtam mint hal a szatyorban.
Amúgy gondolom a csóka aki felvette a telefont, az órabérbe dolgozhat ott... ha ennyire lesz@rja a dolgot.ΞΔGLΞ : Csütörtök este én is majdnem agyvérzést kaptam M7-esen haladva. Okés hogy sötét volt és esett az esô (kicsit), de miért kell egyeseknek 60km/h-val vonszolnijuk magukat? Persze amikor kimegyek belsô sávba rögtön a faromban van egy paraszt és villog meg tol lefelé pedig csak a csigát akarom lehagyni féktávolságot betartva a belsôben. Pffff
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #32577792 #57790 üzenetére
Igaz, jó is lenne... az összes ilyen b@romtól 5 évre elvenném a jogsit és utána jól megnézném, hogy tud e normális emberként közlekedni, többieket nem veszélyeztetve.
Amúgy velem történt olyan is, hogy belsô sávban elkeztem elôzni egy tötymörgô furgont, erre a mögöttem haladó Mondeo-s gyökér jobbra külsôbe és utána elém vágott... ha nem lassítok le/fékezek, akkor 3 kocsis baleset. -
eTrade
tag
válasz diablo1984 #57797 üzenetére
"A rendszer neve az intelligent Dual and Sequential Ignition, magyarul az intelligens dupla, soros gyújtás rövidítése. Az egyik gyertya a terhelés függvényében késleltetetten gyújt. Alapjáraton egyszerre adja a szikrát a két gyertya, közepes fordulaton az első gyertyánál indul be az égés, míg magas fordulaton, nagy terhelés mellett újra egyszerre adnak szikrát a gyertyák, növelve az égés sebességét és teljesítményt. A kétgyertyás gyújtással tökéletesebbé válik az égés, csökken a fogyasztás és nő a teljesítmény." forrás
-
eTrade
tag
válasz dethroner #57796 üzenetére
Nekem sajnos lövésem sincs, hogy fűtőradiátorból melyik a tutti és melyik nem. Talán majd a Rob tud neked valamit javasolni.
BoboDJ: Ha Elf olajat akarsz bele, akkor nézd meg mi a gyári ajánlás: [link]
Motul-t az Eagle kolléga nagyon dícséri, annak is van olaj választója: [link][ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Geri19831208 #57808 üzenetére
GE/Tungsram Megalight Ultra +120% nekem bevállt.
-
eTrade
tag
válasz meroly #58466 üzenetére
Az a baj ezzel a kutyacsont motortartó bakkal hogy a gumírozott része pár helyen kiszakad és utána lötyög az egész. Ezt lehet házilag gumidarabokkal "erősíteni".
Én a helyedben adnék egy esélyt a Hutchinson kutyacsontnak mert ahogy a képen is látható az eleve tömörebb anyaggal van kitöltve.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58531 üzenetére
Sok helyen olvasni, hogy felesleges a sima átlagos autóba prémium, 98-as meg 100-as benzint tankolni, de az én véleményem az, hogy néha azért nem árt a minőségi benzinből egy teletank.
Ahogy le is írtad a prémium benzinben több adalékanyag van amely jótékony hatással van/lehet sok mindenre (szelepek, injector stb.) és ha jól tudom az alapanyag benzin sem azonos pár kút társaságnál (sima vs. prémium). -
eTrade
tag
válasz #47205632 #58585 üzenetére
Nekem is volt ugyan ilyen 1.4 16v motorral szerelt Megane 1-esem és csak alátámasztani tudom amit írsz.
A 95LE az csak pörgetve jön meg, alacsony fordulaton nagyon lusta szegény, 1-es sebességben az csak a bódét mozdítja meg, 2-esben felébred, az 1.6-os jóval harapósabb motor.Viszont ha az ember megismeri a motor karakterisztikáját (kötelező kinyomni a szemét), akkor teljesen elég majnem mindenre. Tartós 140-es autópálya tempó simán tartható vele, többször megjártam vele Horvátországot... csak ügye ilyenkor elég hangos a motor.
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58624 üzenetére
Elôzéseknél én csakis 3-asba váltottam mindig, rögtön kinyomtam a szemét (üveg hang) és csak az elôzés után 4-esbe.
Ez nálam mindig bevált, rögtön megjött mind a 95 paci.
Emlékeim szerint a 100-as tempó esetén még finom volt a hangja, de itt lehet az olaj típusa is befoltásolhatja... de 110 felett már ordított.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen