-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 75kokoko75 #80052 üzenetére
Raj, Lindor, Kárászy foglalkozik pl felújítással, ha belefér pár óra szünet a szerelés közben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Nordik #80102 üzenetére
Nekem úgy sikerült megnézni a stabpálca lógást, hogy megemelt/rámpán álló autó alól ráfeszítettem a stabilizátorra magára (féltengelyre támasztott pajszerral vagy hasonló eszközzel), és néztem, ahogy a pálca, illetve a két vége mozog... Volt egy kis fáziskésés, egész egyszerűen ki lehetett szúrni Utólag belegondolva talán levett kerékkel is ellenőrizni lehetne, amikor egyik oldal fel van bakolva, másik kerék földön van, és külön rá van emelve a lengőkarra bár úgy nagyon kell találni a megfelelő magasságot. Így csere után belegondolva érdemes a stabpálca két végén a gumi porvédőket is megpiszkálni (kézzel elhúzni a közepétől - ha fel van hasadva, jön könnyen valószínű), vagy tükörrel-telefonnal körbenézni őket. Ahol kinyílt, ott bent van a piszok is, és tuti megette a gömbfejet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabop27 #80122 üzenetére
JPÉ alapján: hossz
egyforma szerintem mindegyik hengerhezmeg lehet mérni mérőszalaggal mondjuk. Ha csak két kábel érintett a négyből, akkor meg hamar kiderül - vagy beindul, vagy nem és utóbbi esetben megcserélni 10:53-nál látszik itt pl [link]
Kemo M186 pl ajánlott emlékeim szerint (saját ilyen tapasztalatom viszont nincs), illetve Mardaway spray, és budirudi... Praktikák tárháza végtelen, hatékonyság mérése nehéz feladat.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyb001 #80132 üzenetére
Használd szerintem, a legdrágább hibák már javítva vannak. Lehet érdemes lenne egy excelt nyitni neki, és km-re leosztva számolni a költséget, pár év után leapad majd fajlagosan egy sokkal barátibb szintre Mennyi a méter benne összesen?
Rob szerint ha 100-at elmegy, akkor mindenképp beletennék 50-80k km-t legalább, különben másnak újítottad fel a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80136 üzenetére
Nem volt ilyenem, de meggyőztél, nem is lesz csak közgazdász szemmel álltam hozzá a kérdéshez - repedést nem vettem számításba, akkor inkább nem szóltam. Blokk probléma vonalon lehet érdemes volna kidolgozni egy megelőző beavatkozást, mármint pl hüvelyezésre gondolok... Amit nyilván senki nem vállalna be, de egy bontott darabot meg lehetne így csinálni, és aki elviszi, annak többet baja nem lesz Vagy típusazonos motorcsere című történet szívó motorra mondjuk, hogy ne legyen többet rá baj (ha már úgyis ki kell venni a blokkot, nameg gondolom drágább is bontottan az ilyen keresett erőforrás, így még a papírmunka is kijöhet talán jól). Plusz infókat nagyon köszönöm, máshol nem nagyon láttam még ezeket a hibalehetőségeket
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyb001 #80139 üzenetére
1.2 szívó szuper egyszerű kis faék, nyugodtan vehető, flottában is panasz nélkül futott. 0.9 TCe motorról nemrég linkeltem egy videót, de röviden összefoglalva inkább a szívó motor Így végigolvasva a dolgokat megértem a Suzuki lehetőséget, ott a 3+7 év garancia is elég kecsegtető lehet egy ilyen kálvária után...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80143 üzenetére
Ilyen lehetetlen dolgokat ebayen szoktam nézni, viszonylag drága, de vannak ritkább motorok is; 5000 km-es blokk és hengerfej (befecskendező rendszer és egyéb külső szervek nélkül 1700 EUR (+200 szállítás). 0.9 TCe azért akad már 885 GBP árban. Nekem ez lett amúgy az indirekt megbízhatósági index - ha sok az eladó motor és olcsó pénzért mérik, akkor nem lehet annyira gáz a konstrukció. Ahogyan itt is kétszer annyi az 1.2, mint a 0.9, Fordnál hasonlót tapasztaltam az 1.6 EcoBoost motorok árainál, sajna annál is elreped néha a blokk, bár visszavezethető talán a hűtőfolyadék fogyására a dolog, amire lett visszahívás. Kontraszt kedvéért a D4F hirtelen már 150 fontért is akad, igaz, clio 3-ból, de akkor is Persze ezek az árak sem tökéletesen mutatják a hibák előfordulását, pl. 2.5 V6 TDI van bontva tucatszám és olcsó is hozzá már minden, de ott híre ment a dolognak jobban, az ilyen motoros autókat olcsón is nehéz eladni valószínűleg
Másik módszerem a köbcenti szerinti megkülönböztetés: 1149 ccm jó, 1197 nem ajánlott, így könnyű belőni a hahut - hátha valakinek még hasznos lesz PSA furgonoknál van mindenféle motor, ott jött ki így a megoldás régebben (többféle 2.0 és 2.2 motor van például, ott kezdtem el kaparni a falat s lőn köbcentis keresési megoldás).
Suzuki: ez is szubjektív, de ahogy látszik, nekik is megvan a piacuk. Ide pl Jimny jöhetne bármelyik. Mondjuk ettől szép az autóipar, hogy különböző gyártók és vevők máshogyan gondolják, aztán a végén mindenki boldog, ha talál olyan kocsit, amivel egyetért
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80174 üzenetére
Flottában is jól elvoltak ezek újabb 1.5 dízelek, főleg az erősebbek fordultak elő, persze ez csak 200k alatti futást jelent. Gondolom hosszabb távon itt is sokat számít a gázolaj szűrő, illetve maga a nafta az élettartamban... Ez a linkelt 90 lovas még Bosch rendszer, ahogyan a 75 LE, vagy Continental(/Siemens/VDO ) befecskendezős, mint a 110-es?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 75kokoko75 #80279 üzenetére
Nem lényeg szerintem, Toyota vonalon ezt megelőző jelleggel szokták eltávolítani
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nhpeti #80560 üzenetére
Két szempont van - az egyik a Kovács autó beszerzési forrása (cikkszám végén, "per" jel után), a másik a Beru típusai ZS052 és ZS552.
[link] ezen lengyel fórum bár nem állapította meg a különbséget, de az olcsóbb (552) bevált az usernek.
[link] bár más típus, de azt írják, a cég felvásárlása és a gyártás átszervezése során lettek új cikkszámok. Ennek megfelelően az egyik német, a másik lengyel gyártmány.
Egyik sem tökéletes válasz a kérdésedre, de érdekes a témakör[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #80574 üzenetére
Sima 👍
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #80599 üzenetére
Klíma rendszerben van, pár évente töltet cserével egyben nem árt ledobni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisgyerek85 #80623 üzenetére
Valószínű drága a javítás, illetve bizonyos vásárlói réteg jobban értékeli az őszinte állapotot (különben meg a fényezett elem miatt ott is hagyná sok érdeklődő, hiszen mindkét oldalon parkolási sérülés már nem látszik, és egyből rosszabbra gondolnak Eurofleetnél nézz körül, ott ki vannak javítva még a kavicsfelverődések is általában, illetve tudsz kötni 2 év gari-biztosítást (ha mégis elromlana valami). Mondjuk perpill 3m a kínálat eleje.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tusi74 #80680 üzenetére
Így kívülről végiggondolva a történetet talán a kuplung kinyomása, illetve váltó üresbe kapcsolása segíthet ilyen helyzetben, mikor a motor nem azt csinálja, amit vár tőle az ember. Fordulatszám persze kellemetlen, de úgy normál módon meg lehet állni. Persze teljesen más így, kényelmes otthoni kanapéról olvasgatnom, mint az autót vezetve egy ilyet átélni, nem is akarok nagyot mondani, csak morfondíroztam egy sort 🤔
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LamerGyuri #80827 üzenetére
Ha kevésbé olajálló, akkor meg bedagad és még jobban tömít!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #80838 üzenetére
[link] (vagy esetleg 24V-os izzó )
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #80844 üzenetére
Golfban Osram Ultra Life H7 van tompítottban, kb 3.5 évet bírt az előző évi ~20k km mellett, mostanira már 4 év garancia van. Helyzetjelzőben nem próbáltam
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Somatom #80928 üzenetére
[2.2 dCi gyakori hibák] összefoglaló videó
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 75kokoko75 #80931 üzenetére
1. legyen minél inkább tartalékon a szint
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Coccolino_O #81037 üzenetére
Szerintem rendelj netről, és legrosszabb esetben 14 napon belül visszaküldöd, ha nem az volt
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- BMW topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- LEGO klub
- Xbox Series X|S
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen