-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #27463 üzenetére
Lehet, nem vagyok benne nagy szakértő, azt halottam több irányból ezekkel a régi szériákkal sok baj volt. Volt Pandám, meg Puntó 1.3 Mjet is volt alattam, azokkal semmi gond nem volt. Vannak gyengébb szériák minden gyártó palettájában, nem csak az olaszoknál.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Jól néz ki, de én semmi pénzért nem rakatnék a kocsimra, mikor beülök egy ilyen autóba az az érzésem mintha koporsóba kerültem volna. Engem, egyszerűen nyomaszt, az a fénytelenség. Nem beszélve amit előttem már leírtak az éjszakai kilátási probléma.
Persze ez csak az én szerény véleményem
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #27770 üzenetére
Az biztos, hogy ár érték bajnokok a Daciak. Veszik is mint a cukrot nyugaton is, céges, munkaautónak teljesen jó. Nekem nem jön be a puritánsága, én úgy vagyok, inkább egy kétéves jó karban lévő jobban felszerelt verda, mint egy új. Még soha nem volt új autóm, és ha így haladunk nem is lesz, max. ha megnyerem a lotto-t
rob210 sajnos sokan érezzük, illetve átérezzük amit leírtál. Nem tudom lesz olyan valaha, hogy majd a kisember is "lélegzethez jut".
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
Mielőtt generátort keresnél, meg kellene nézetni egy villamossági szerelővel. Lehet egy oxidálódott kábel okozza a problémát, mert nekem anno már ilyenem is volt A generátornál a legtipikusabb hiba a szénkefék kopása, általában egy kommutátor felszabályozás, szénkefe cserével, csapágyak zsírizásával meg is oldódik a hiba. Viszont lehet az elektronikus szabályzó hibája miatt nincs töltésed. Egy szakember gyorsan megtalálja a hiba okát, és a generátor felújítást is meg tudja oldani, nem is olyan nagy összeg.
Apropó, ha valakinek szüksége lenne egy jó 1.5 dci önindítóra van nálam egy leszervizelt jó állapotú.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz Füge007 #27733 üzenetére
Ma beraktam az új pótféklámpát, szerencsére a szomszédomnak van torx készlete anélkül nem boldogultam volna. Leszedtem a szárnyat, 6 db csavar tartotta, leoldottam az elektromos csatlakozót, 2 db csavar tartja magát a lámpát, be az új és vissza minden. Az egész művelet max. 15 perc volt.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27939 üzenetére
Ha vigyázol rá, sokáig elmegy. A benzines turbóknál sokszor nem lehet felújítani, ugyanis a magasabb üzemi hőmérséklet miatt, deformálódik, illetve elreped a ház. Viszont a dinamikája kárpótol, imádom a turbós autókat, sokkal élvezetesebb ilyet vezetni A lényeg minőségi motorolaj, időben szervizeltetni, időnként nem árt meghajtani hosszabb távon! Melegen nem leállítani, de ezt már írták előttem. 100.000.- kapsz felújítottat, garanciával, az új kb. 240 ezer körül van.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Nem! Turbót cserélik ki, kompletten! Megnéztem az általad linkelt verdát, ebbe még sok sok kilométert belehajthatsz, nem is szabad ezen agyalnod!
Ezt maga a turbó, ezt cserélik, illetve a tömítéseit.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #27952 üzenetére
Pedig a jövő az, hogy nem is lesz turbó nélküli autó, már ameddig kőolajszármazékokat használunk. Most már egyre több benzines is az. Persze drága a javítás, illetve a cseréje, de az autó akárhogy is nézzük csak viszi a pénzt. Így én már ezen nem is idegeskedem Enyémbe változó geometriás turbó van, és mikor átülök egy szívómotoros verdába, bizony rá kell jönnöm, hogy ezzel nem duhajkodhatom úgy mint az én kis méregzsákommal
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27960 üzenetére
Próbálj rá alkudni! Egy szakember megmondja, hogy mi a helyzet a turbóval, mivel ez fiatal autó nem hiszem, hogy gond van vele. Nem lehet szürkés kipufogófüst, az a turbó tengelyének kopására utal, nem lehet fura hangja, viszont van egy fütyülő turbó hang az természetes. Bár sajnos nekem sincs erről tapasztalatom, hogy ennél ez milyen. Nem lehet olajfolyás a turbó környékén, egy szakember a hangja alapján, és ha ránéz már látja, ha gond van vele. Nem tudok ajánlani, mivel én vidéki vagyok, de pesti kollégák tuti mondanak jó szakit.
Nem kell félni a turbós autótól, nem mumus, csak kicsit több odafigyelés kell, és nincs gond!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Ma furcsa csikorgást halottam az autó elején, beszaladtam a szerelőhöz, ismét megérett az első tárcsám a cserére. Átnéztük, lecseréltetem az első tárcsákat+ fékbetéteket. Műszakira meg kap új lengéscsillapítókat+ új szélvédőt. A klímámat kell még majd megnézetnem. Jövő héten tüzetesen átnézetem, remélem nem jönnek újabb problémák
Füge
-
Füge007
senior tag
Nekem elől most kerül fel a 3. váltás tárcsám. Hátul még csak most volt cserélve először, persze betét már többször is. Nem tudom mennyit bír ki , gondolom ez több tényező határozza meg. Az első tárcsám 2. cseréje féktárcsa vetemedés miatt volt, rázta rendesen a kormányt. Én sem használom túl sokat, keveset megyek városba, inkább hosszú távon használom a verdát, ott meg inkább a gázt nyomom, nem a féket
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz vallas #28089 üzenetére
Igaz nekem sem világított, most már emlékszem! A nehéz indulást a nem megfelelő mennyiségű gázolaj eredményezte, nem egyenletesen adagoltak a csúcsok. Ha minden ok, egyből indulnia kell, még hidegben is, természetesen izzítás után! Nézesd meg, mert ez hosszabb távon több hibát is generálhat, sőt károsíthatja a motort is.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz WolfLenny #28109 üzenetére
Ha a gumis pedzegette, akkor a Mo.-i helyzetet ismerve már 2 éve cserélni kellett volna Sajnos nálunk mint mindenre erre sincs pénz, időnként figyelem a parkolókban milyen gumikkal közlekedünk, siralmas. Amit nyugatról behoznak, mert öreg, és hiába 70%-os azt mi még 3 évig használjuk, szinte tükörkopásig. Aztán meg csodálkozik, hogy nem tud megállni még száraz úton sem, nedvesről meg ne is beszéljek! Én azt mondom, nem kell prémium minőség, egy 12-15 ezerbe már igen jó gumik is beleférnek. Azokkal pár évig biztonságosan elkocsikázol. Márkát inkább nem mondanék, mert ADAC is ebbe bukott bele
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz WolfLenny #28214 üzenetére
Szia! Nővérem autójába itt vettem, nagyon kedvező áron Vartát.
Megy nyáron a Clio műszakira, elkezdem a felkészítését. Az első lépésben első féktárcsák + betétek cseréje lesz az első körben. Majd a lengéscsillapítók cserélődnek, meg a szélvédőm. Úgy néz ki más gond nincs, remélem legalábbis. Majd a klímámat kell megnézetnem még. Megrendelem a nyári gumim is, vacilláltam, aztán őt választottam.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
válasz SocketA #28513 üzenetére
Érdeke cikk! Szerintem, nem voltak ezek 100%-an tesztelve, eleinte sok gond volt az 1.5 dci-kel, de utána láss csudát ezek a problémák eltűntek, szerintem ment közben is fejlesztve lettek. Nekem 90 ezernél voltak cserélve a befecskendező fejek, azóta mentek 160 ezret gond nélkül.
Ha valakit mélyebben érdekel ez a befecskendezés téma, ajánlom figyelmébe.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
-
Füge007
senior tag
Spórolnak az anyagminőséggel, ez van. Az enyém is igen kopott, holott az ülésnek nincs baja. Majd varratok rá üléshuzatot, van itt nem messze tőlem egy tag aki igen jókat csinál méretre. Az uncsitesóm Puntójába olyat csinált, hogy sokkal szebb lett vele mint anno a gyárival. Kiveszi az ülést méretre varrja rá, és meg nem mondaná senki, hogy az nem a gyári.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
Ma elhoztam Cliot, kapott új első féktárcsákat, betéteket, meg új hátsó kerékcsapagyakat, meg egy új jobboldali féltengely gumiharangot. Műszakira új szélvédő, meg 4 új leségcsillapító kell, és egy darabig megint rendben lesz remélem! Ja még a klímámat kell rendbe rakatni, szerintem gázhiányos, meg a vezérlő ellenállást kell cserélni.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #28927 üzenetére
Ne akasszon ki
A silány 3.500.- a minőségi meg 16.000.-
Nagy a szórás, na én SKF csapágyat rakattam be. Így már ugye nem is olyan magas a munkadíj. Mivel a verdát nem adom el, így úgy gondoltam nem szeretnék ezzel többet szöszölni kap egy jót, és évekig le van tudva.
A másik nekem a kocsi munkaeszköz, ergo ki kell termelnie ezeket a költségeket is
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #28935 üzenetére
Engem nem akaszt ki! Akkor mit szóltál volna mikor 350.000.- pengettem ki 4 befecskendezőfej cseréért, a 4 db fej elfért a markomba! Megbízom a szerelőmbe, amit javasol azt elfogadom. Ja és tegyük hozzá, hogy egy napra sem kellett nélkülöznöm a kocsit, ami nekem lényeges.
2004 1.5 dCI 74 KW Sport Code 5 ajtós
[ Szerkesztve ]
Füge
Új hozzászólás Aktív témák
- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Háztartási gépek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Politika
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Futás, futópályák
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs