-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
Én azzal azért vitatkoznék, hogy minden más alkatrész gagyi és francia lenne, mert a Renault-nak kb. száz különféle alkatrész beszállítója van. Minden autóban van egy-két alkatrész ami problémásabb a többinél, legyen az japán Takata, francia Valeo, vagy német Bosch.
A régi 20 éves Megane 1-esem már 'vegyesfelvágott' volt, pl. az ECU Siemens volt benne, generátor Bosch (az pl. cserés volt 180e km-nél), óracsoport az meg Jaeger volt.
Szerintem ha 600e km után zörög / cincog valami egy autóban az nem akkora tragédia. Az említett TC műsorában pár hónapja volt egy 298 ezret futott 2007-es Suzuki Swift, na az a japán csoda úgy zörgött-csörgött mint egy régi BKV busz.
Igaz, nem én vagyok a topic gazda, de ha lehetséges legalább itt ne legyen szapulva a francia autógyártás. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Nekem pedig sajnos ez jött le, de lehet hogy én vagyok túlságosan érzékeny a szóhasználatra. Én kérek elnézést.
Biztos vagyok abban hogy összességében szereted az autót de én nem ilyen formában írtam volna le a hiányosságait, gyenge pontjait.
Nincsen tökéletes autó, pl. az én Megane 3-asom sem tökéletes. Nálam az ablakemelő pont akkor ment tönkre, amikor hideg hajnali órákban vittem a feleségemet a szülészetre. Ennek ellenére mégsem úgy írok róla, hogy hitvány-gagyi-x@r francia vacak ablakemelő, mert minden autónak megvan a maga hiányossága / hibája.
Félreértés ne legyen, nem flame-t akartam indítani a topic-ban, hanem a saját véleményemet írtam le.
-
eTrade
tag
Dehogy fárasztalak, csak kicsit egymás mellett beszélünk szerintem.
Szabadon lehet, sőt nagyon ajánlott és hasznos dolog az autó hibáit felsorolni, pl. Megane klub oldalán is csokorba vannak szedve a hibák és pár ötlet/megoldás hozzá.
Én sem szoktam 'csontig benyalni' senkinek és semminek. Nem is egyszer írtam le a volt és jelenlegi autóm hibáit, nem tartom hibátlan autónak és nem is fogom senkinek hazudni annak.
Ehhez képest minden japán, koreai, német autótulajdonos 'csak tankol' és a kocsi 'kimegy a világból' regéket mesél / kamuzik másoknak és sajátmagának. Ezek alapján ha nem lenne francia és olasz autó/alkatrész a világon, akkor éhenhalna az összes autószerelő és aftermarket alkatrész gyártó.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Sziasztok, mai nap sikerült eltörni az olajnívo pálcát úgy hogy most az olajteknőben pihen.
(A műanyag elvezető csövet azért szedtem le mert azt hittem abba tört bele... de sajnos nem.)Rob:
Szabad így közlekedni vele?
Mekkora meló leszedni az olajteknőt és kivenni onnan?
Mikor tudnál segíteni ebben?[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #71049 üzenetére
Azért lehet mindenhol közlekedni azzal az 1.4 16v 95LE motorral ha az ember ismeri a nyomatékgörbét és kipörgeti a lelkét, pörgetve csak úgy suhannak csak azok a pacik.
Nyílván az 1.6 16v (főleg az okoskerekes) nyomatékosabb motor de azért az sem egy versenygép csupán kicsit dinamikusabb közlekedésre alkalmasabb... lámpánál jobban ugrik vele a kocsi.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Pörgetni kell és szedi a lábát... tehát pörgetve.
Alacsony fordulaton nagyon nyomatékszegény az 1.4 16v és ezért tűnik lomhának elinduláskor, de ezt a motort pörgetni kötelező, mert csak ott érzi jól magát.
Kicsivel több mint 5 évig volt ugyanilyen 1.4-es 95 lóerős Megane 1-es autóm és a mostani 1.6-os 110 lóerős Megane 3-asom sem rakéta hozzá képest. Ugyanúgy tudtam autópályán normálisan közlekedni vele és nem én voltam az útakadály, sőtt.Ha kevésnek tartod a nyomatékot/erőt akkor vegyél 1.4 Tce motoros Megane 3-ast, vagy inkább Megane 4-est az új 1.33 Tce 160 pacis motorral.
#71068
Elsősorban az alapjárati motort érdemes megtisztítani az szokott néha hasonlókat művelni.
Nekem annó hidegen ugrált az alapjáratom amíg nem melegedett a motor... a végén kiderült hogy a pillangószelep tömítőgyűrűk voltak megkeményedve és deformálodva és hidegen ott szívott falsot a motor.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #71473 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #71481 üzenetére
Képek alátámasztják azt, hogy a hajtókar csapágy probléma már a múlté. Sok helyen lehet olvasni olyat, hogy az új 1.5 dCi már megerősített hajtókar csapágyakat kapott és az ECU már figyeli az olaj fáradását (vezetési szokásokat figyelembe véve jelez időben hogy cseréld le az olajat), ezért már nem kell tartani tőle ha belevaló olajat rak bele az ember... ennek ellenére jobb 15 ezrenként ledobni a régi olajat.
Forceberg: Sajnos nem tudom, mert nem az én kocsim.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #72033 üzenetére
Nem biztos, mert ha az utóbbi időben sok volt a rövid táv (sok indítás), akkor lehet csak nem sikerült rendesen visszatölteni az akksit. Minden esetre érdemes rámérni a töltésre és az akku állapotára is, mert sok esetben a hideg téli idő adja meg a végső döfést.
Hány éves az akksi amúgy? -
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #72038 üzenetére
Akksi fiatal kora ellenére az a biztos ha rámértek, mert az is lehet hogy töltési/generátor probléma. Szorítok neked hogy csak visszatölteni kelljen.
-
eTrade
tag
Értem amit mondasz, csakhogy pont ez az általános hozzáállás, hogy ami francia, vagy Renault abban kötelező keresni a hibát és ha valaki talál bármilyen hibát (márpedig biztosan fog), akkor zsigerből megy a x@rfranciázás. Volt itt a fórumban is egy tag aki megosztotta velünk a költségvetési listáját, hogy mennyibe is került neki a használt Renault javítása (!) és hogy soha többé nem vesz franciát... nos abban csomó kopó alkatrészek voltak és még az olajcsere is. Nekem ezzel a hozzáállással van a bajom.
Nem is olyan régen volt egy TC teszt ahol egy vadiúj Mercedes (német prémium) zörgött mint egy csörgő, egy másik német prémium VW meg rendszeresen beázott és kvázi ők képviselik a minőséget.
A konkurencia között meg vannak olyan hibátlannak vélt/hitt autók (Ford Focus, Kia Ceed stb.) amik azonos, vagy akár hosszalbb hibalistával rendelkeznek mint pl. a Renault Megane.Nincsen tökéletes konstrukció, nincsen hibátlan autó, hiába állít valaki olyat, hogy csak tankolni kell és kimegy a világból... ezek az emberek nem csak másoknak, hanem sajátmaguknak is hazudnak.
Jövőre sajnos (!) valamennyi gyártó emelni fogja az árait, mert az a helyzet hogy a vevőnek kell majd kifizetnie a lassan tarthatatlan környezetvédelmi szigorítások miatti büntetéseket és az új fejlesztéseket.
-
eTrade
tag
Teljesen megértem azt aki azért csalódott/ideges mert a szalonból vett 0km-es autójával problémák vannak, én sem lennék boldog.
Új autó esetében az ember azt hinné hogy egy tökéletes autót és teljes nyugalmat kap de sajnos sokszor, főleg ráncfelvarrás előtti példányok esetén előtérbe kerülhetnek/kerülnek olyan hibák amik a tervezés és tesztelés során nem jöttek elő... az vevő meg viheti a szervizbe bevizsgálásra, sok idő és bosszúság ez. Használt autó meg jóval nagyobb kockázattal jár, főleg ha nem tudni biztosan a kocsi valódi előéletét (km állás, Dr üzem /pizzafutár autó stb.).Audi-ról jutott az eszembe ez a cikk/hirdetés: [link] Érdekes egy "költemény".
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Igen pofás lett a Peugeot 508-as és a 208-as is de az új Renault Clio is végre szép belteret kapott, nemhiába került be mindkét kicsikocsi az Év autója döntőjébe.
Ha most lenne pénzem új kocsira és nem lenne két gyerkőcünk, akkor bajban lennék, hogy melyiket válasszam. Egy hosszú tesztvezetés valószínűleg eldöntené a kérdést. -
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #72817 üzenetére
Sokszor a két gyerek is kifog rajtunk, igazi energiavámpírok DE imádjuk őket.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Rádásul itthon nagyon sok ember azért is fikázza a francia autókat, mert utálja a franciákat (pl. Trianon miatt stb.), hiába már rég nincsen kirívó megbízhatósági probléma velük: [link]
Azért a KIA is eléggé megbízhatatlan autókat gyártott eleinte és ennek ellenére mégis sokat esküsznek rá, hogy az most a megbízhatóság netovábbja. -
eTrade
tag
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
Addigra az 1.5 dCi megbízható motor lett, maga a Renault Megane 3-as egy jó konstrukció, nincs sok baj vele. Szerintem regisztrálj a Facebook csoportba, mert van egy két tag aki rövid távok miatt (gondolom melóhely váltás volt) tervezi lecserélni a Diesel Megane 3-asát egy benzinesre (szintén hármasra): [link]
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Érdekességnek belinkelek egy grafikonos videót az itthoni autóállomány változásáról (2002-2018): [link]
Én azon kicsit meglepődtem, hogy a Renault ötödik lett 2018-ra.
-
eTrade
tag
-
eTrade
tag
válasz diablo1984 #73078 üzenetére
Így van, a 3-as Megane-ban még K4M motor van, az új 4-es Mégane kocsikban és jópár más autóban is (Dacia Dokker, Nissan Qashqai stb.) már a Nissan féle 1.6 Sce motor van.
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #73239 üzenetére
Egyszer szívesen megmutatnám, hogy a K4M 1.6-os motor hogy tud megindulni ha ismered a váltót / nyomatekgörbét és kinyomod a szemét, messze van az a lomha kategóriától.
Persze tudom, hogy nem egy versenygép/motor, vezettem már 500 lóerős Mustang-ot de azért na... kezeljük már helyén a dolgokat. -
eTrade
tag
válasz Smith Ügynök #73243 üzenetére
Az 1.6-os 16 szelepes Mégane 3-asomban 110 lóerős, K4M motor van és mivel változó szelepvezérlésű, ezért alul is van nyomaték, pont elég ahhoz hogy mozgásba hozza a kasztnit, ebben is azért jobb mint a sima szívó 1.4 16 szelepes.
Pirosnál elindulva simán pár mp alatt felveszem a 60-as tempót azokkal akik lendületben megérkeznek mellém a bal sávba (pl. Szerémi, Egerút stb.)
Persze ez a motor nem az autópálya császára de ott sem szenvedés vele utazni, főleg ha 6-os váltóval szerelt az autó.Természetesen mindenki számára más a megfelelő... én is szívesen vennék 300 lóerős 1.8-as Mégane 4-es Trophy-t de arra nem fussa.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #73252 üzenetére
Neked ezek szerint a diesel nyomatékos karakterisztikája fekszik, nincs is ezzel semmi baj.
Mivel látom sokszor visszatérő téma az hogy az 1.4-es és 1.6-os 16 szelepes mire elég (vagy nem elég), akkor itt hagyom ezt a videót és mindenki döntse el maga: [link][ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #73253 üzenetére
Több mint 14ezer megtett km átlagfogyasztása nálad 6,1 liter??? Az qrv@jó fogyiátlag.
Nekem eddig a rekord 5,8 liter volt DE azt csak úgy tudtam elérni, hogy a klíma végig kikapcsolva volt (olyan 20 fok volt kint), max megengedett értékre felfújt nyári gumikon suhantam, fele dugómentes autópálya (max. 130km/h), fele sima út (max. 90km/h) és semmi hirtelen gázadás (Pappi mód)... jah és ez csak 167km átlaga volt.
Városi rövidtávok és dugók miatt nálam az átlagos fogyi sosem megy le 7 liter alá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs