Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gixxergabi

    senior tag

    válasz rob210 #72879 üzenetére

    Ha már szóba került M3 face csoport, nem rémlik hogy olvastam volna olyat hogy valakinek tönkre ment dpf. Viszont több olyat is hogy 400e km megvan és köszöni szépen semmi baja (köztük volt taxi is).
    Úgy gondolom a dpf azért megy tönkre mert a motor rossz és tele okádja olajjal, vagy előtte-utána nyomás szenzor gumi csöve elszakad (elrágja vmi) és akkor hibakód és nem tud regenerálni (utóbbira volt példa csoportban) stb.
    Sztem a rendszer jó, csak itt is az ember a leggyengébb láncszem, ha a motor szar lesz,(nem cserél olajat) vagy hibakóddal jár vki mert nem érdekli megy még attól, és tönkre megy dpf, akkor megy a dpf szarozás mindenhol, miközben nem az volt a hiba forrása... (Ezért aztán félnek tőle az emberek) Az hogy meg sokan utána se olvasnak, hogy ég a szén további széndioxiddá, csak nyomják a hülyeséget, hogy majd az autópályán okádja ki magából a kormot :W
    Na megyek is a dpf-es kocsimmal a városba rövid távra, boltba bevásárolni :DDD

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #72879 üzenetére

    Nem a DPF a baj, hanem a korai DPF-ek nagy hibája hogy csak oda lett "tákolva" a kipufogórendszerre, gyors, olcsó megoldásként, egy létező, sokszor toldozott foltozott, 20 éves motorra, mint egy sebtapasz. (A mostani, legfrissebb fejlesztésű motoroknál ugye már kb közvetlenül a motor után, a legmelegebb részre van téve, hogy a lehető leggyorsabban elérje az optimális működési tartományt, mind a katalizátor, mind a részecskeszűrő, és a különböző NOx égető katalizátor anyagok is ide vannak szórva, attól függetlenül, hogy még mindig nem jó megoldás, csak jobb mint ami volt előtte)
    Amit akkor ismertek, pontosabban elismertek, nagyméretű, szabad szemmel is látható hatású koromrészecskék kiszűrésére, elégetésére, üzemi tartományban, arra tökéletesek. Nem rakódnak le a házak falain, nem teszik taccsra a mész bevonatokat városokban, nem rakódik le az emberek tüdejében, nem okoz rákot, vagyis inkább nem segíti elő. Ez tény, nem vita tárgya. Meg is lett az eredménye, tisztább, kevésbé szmogos levegő ott, ahol ezek gyorsan át is vették a régiek helyét. Mindenki tudta előre, hogy ezek élettartama nem örök, ahogy ahogy polonic is leírta a klasszikus katalizátorral együtt csak optimális üzemállapotban tud működni, és tisztulni.
    Azért azt hozzá kell tenni, hogy a DPF mérete a bele akadó korom mennyiségéjez képest hatalmas. Tényleg óriási. Nagyságrendileg, mintha egy New York méretű tök üres várost akarnánk megtölteni folyamatosan vonatokkal, úgy, hogy onnan busszal hordják el az embereket. Néha több, néha kevesebb busszal, néha meg nem mennek a buszok.

    Telik? Had teljen, az a dolga, a több részecske könnyebben ég el, mint a kevés, szétszórt, mert egymást segítik.

    Azóta ismert a PM10, annak hatása, az már átmegy a szitán, meg sok-sok olyan molekula, anyag, szilárd részecske, amit, vagy aminek a hatását nem ismerjük. Voltak is, lesznek is ilyen anyagok, és ahogy csökken a porlasztott, majd elégetett akármilyen szénvegyületű cseppek mérete, addig ezek meglesznek, mindegy, hogy milyen módon égetik el, Otto, Dízel, Atkinson, Gázturbina. És most szándékosan nem akarok belemenni alternatív hajtásrendszerekbe. Ingyen energia nem volt, nem lesz, mindig valami kárára fog menni. Valaki mindig fizetni fog, vagy így, vagy úgy.

    Az autó is egy gép, amit karban kell tartani. Ugyanúgy, mint egy mosógépet, egy varrógépet, egy számtógépet, vagy egy embert. Minden csak kompromisszum kérdése.
    Elvágja az ember a kezét, koszos környezetben, nem fertőtleníti, nem foglalkozik vele, elüszkösödik a seb, és sír, hogy le kell vágni? Hát, sajnálatos... Autó ugyan ez. Egy autót legalább ki lehet dobni, lehet venni másikat. Kezet még nem. Akinek nincs pénze, karbantartani az autót, az ne vegyen autót, és verje az asztalt, hogy legyen értelmes tömegközlekedés, hogy úgy járjon dolgozni, nyaralni, vásárolni. Akinek van autója, nem tartja karban, és szennyez vele, azt meg jól megsarcolni, hogy fájjon, és kinyissa a szemét, hogy az autón kívül is van világ. Jahogy a közösbe tett összeg, amit erre lehetne költeni az másra megy el. Ezt meg mindenki maga gondolja tovább ahogy akarja.

    Amúgy a szabályozás is szar. Mert ahogy a gyártók is rá tudják tenni az újabb motorjaikra ezt azt, hogy a környzetvédelmi normáknak megfeleljenek, úgy ezek terveit is ki kellene adni, hogy más is megtehesse. Szánalmasnak tartom, hogy kb nulla esélyed van egy pl koppra ugyan olyan, még Euró 4-es motort használni, frissíteni, módosítani, ami később változtatás nélkül Euro 5-ös egy másik autóban, csak azért mert az újabb, és akkor már létezett az a szabvány. Ugyanannyira szennyez, annyi a kibocsájtása is. Gondolok most itt Megane2-ben Euro 4-es, Megane 3-ban Euro 5-ös 130 lovas F9Q motorra. Egyikkel bemehetsz adott belvárosba, mert szennyez, a másik nem?

    Bár ez utóbbiakat nem tudom, miért pont neked írom le, nem te vagy aki ezekkel nincs tisztában :)

    gixxergabi: A DPF nem regenerálás nálam volt, de az is megdőlt, hogy nem regenerál, mert van olyan üzemállapota hibás, hiányos bejövő adatoknál, amikor csak azért is bedob egy regenerációs ciklust, mégpedig olajcsere után és ez tök jó.
    A kettős tömegű lendkerék téma ugyan ez. Az sem azért megy tönkre, mert használva van, hanem azért, mert nem kiegyenlített módon jár a motor. Nem úgy, nem annyi üzemanyag jut az adott hengerbe, előbb utóbb rezonálni kezd a motor, a lendkerék rugói nem egyenletesen kapják a terhelést, elfáradnak, oszt szájé. Mindezt elég lett volna kiszűrni azzal, hogy az autó is visszajelzést ad arról, még időben, hogy valami nem jó, és lehet olcsón javítani, tisztítani. Ezért keményen a gyártókat kéne elcsipázni, mert a szerviz sem adja ki a valós infót a járműről.

    Az emberi hozzáállással van a baj. Mindenki pozitív híreket akar hallani, nem a valóságot. Nem azt akarja hallani, hogy ez rossz, az rossz, amaz rossz, hanem egy szót: jó, mert az a megnyugtató. A gyártók átverik az embereket, belehazudnak a szemükbe, elhitetik, hogy amit adnak, az tökéletes, és ezzel valójában csak nagyobb kárt okoznak, holott csak egy félkész szemét, ami egy fejlődési lépcső. Ez sajnos azért van, mert az emberek buták, nagyon buták, nem gondolkodnak egyes helyzetekben, az ösztöneik vezérlik, és nincs olyan hogy tisztelet a kivételnek, mert mindenki ilyen. Az egyén túlélését segíti, de a környezettel való egyensúlyt nem. Mit várunk egy olyan társadalomtól, aki a tények ellenére elhiszi, hogy a Föld lapos, egy szakállas öregúr felhőkön ülve mindent látva irányítja a világ működését, hogy egy másik meg arra buzdít, hogy ölj meg mindenkit, aki nem azt gondolja amit ő, ami azért vicces, mert egy időben állítólag az első öregúr mondta ugyan ezt, majd az egyik mutogat a másikra. És most itt nem vallásra gondolok, mert ilyeneket egyik se mond. Pár ember mond ilyeneket, mások meg elhiszik, mert ezt akarják hallani, mert így könnyebb. Az igazság fáj, az igazságot nehéz megemészteni, az igazsághoz gondolkodni kell.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Új hozzászólás Aktív témák